Vil vi ha Tom Nordlie?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPA
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2013
    • 215

    Fordelene slik jeg ser det er:
    Klar leder som setter krav
    Enklere spill som garantert vil fokusere på å tette bakover og ha kjappere spill i lengderetningen
    Lar seg ikke overtale til av enkeltspillere eller støtteapparat til å gjøre ting som går på akkord med egen filosofi
    Kjenner laget bedre enn alle andre alternativer og kan gjøre grep som fungerer allerede fra neste kamp

    Ulemper:
    Elendig i engelsk
    Hører ikke på andre enn seg selv (som også er positivt på kort sikt)
    Sliter på en gruppe i lengden om han fortsetter å gjenta seg selv og ikke evner å holde munn innimellom
    Krever antagelig lang kontrakt for å si ja, og det er jeg meget skeptisk til

    Når det er sagt er jeg redd vi står med begge beina i Obos om vi ikke få ut fingern, så det er bedre å ta et steg tilbake på kort sikt enn tjue sånn vi ligger an til nå.

    Kommentar

    • kanarisuper
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2019
      • 644

      Tror jeg helst ikke vil ha Nordlie for min del…

      Kommentar

      • brune stakkeland
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2012
        • 894

        Opprinnelig skrevet av EPA
        Fordelene slik jeg ser det er:
        Klar leder som setter krav
        Enklere spill som garantert vil fokusere på å tette bakover og ha kjappere spill i lengderetningen
        Lar seg ikke overtale til av enkeltspillere eller støtteapparat til å gjøre ting som går på akkord med egen filosofi
        Kjenner laget bedre enn alle andre alternativer og kan gjøre grep som fungerer allerede fra neste kamp

        Ulemper:
        Elendig i engelsk
        Hører ikke på andre enn seg selv (som også er positivt på kort sikt)
        Sliter på en gruppe i lengden om han fortsetter å gjenta seg selv og ikke evner å holde munn innimellom
        Krever antagelig lang kontrakt for å si ja, og det er jeg meget skeptisk til

        Når det er sagt er jeg redd vi står med begge beina i Obos om vi ikke få ut fingern, så det er bedre å ta et steg tilbake på kort sikt enn tjue sånn vi ligger an til nå.
        Vil legge til en ulempe som gnager på meg når jeg hører på Dødball, han misforstår eller vil ikke forstå hva andre faktisk prøver å si til tider og tillegger det de sier en annen mening for å kunne kjøre på med poenget sitt. Et personlighetstrekk som er totalt kræsj for meg. Mulig han gjør det bare for å få "god" radio men..

        En annen og viktigere ting, han er ikke Tjukke-Tom fir tiden, og da går det jo som kjent ikke bra

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4563

          Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

          Vil legge til en ulempe som gnager på meg når jeg hører på Dødball, han misforstår eller vil ikke forstå hva andre faktisk prøver å si til tider og tillegger det de sier en annen mening for å kunne kjøre på med poenget sitt. Et personlighetstrekk som er totalt kræsj for meg. Mulig han gjør det bare for å få "god" radio men..

          En annen og viktigere ting, han er ikke Tjukke-Tom fir tiden, og da går det jo som kjent ikke bra
          Dødball kan være ekstremt irriterende å høre på. Sves kommer innpå noe overgangsnytt eller noe bak kulissene-greier, og så bare bryter Nordlie inn og sporer av hele driten sånn at Sves aldri kommer til poenget. Må lære seg å holde kjeft noen ganger, Tom.

          Kommentar

          • Lillelord
            Medlem
            Møteplager
            • Aug 2004
            • 79

            Hvis Nordlie gjentar seg selv bare en brøkdel av det han gjør på Dødball overfor spillergruppa, skjønner jeg godt at han tærer på omgivelsene over tid. Makan til hakk i plata skal man lete lenge etter!

            Kommentar

            • Nosferatu
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 728

              Opprinnelig skrevet av Lillelord
              Hvis Nordlie gjentar seg selv bare en brøkdel av det han gjør på Dødball overfor spillergruppa, skjønner jeg godt at han tærer på omgivelsene over tid. Makan til hakk i plata skal man lete lenge etter!
              Typisk blindflekk å ha når du er lærer, som han jo tross alt er. Evnen til å være fintfølende for at "dette har jeg sagt så mange ganger før at jeg kjeder ræva av omgivelsene mine ved å dra hele remsa igjen" eroderes sakte men sikkert vekk når du underviser - og jeg innbiller meg at det blir enda mye verre når du er foredragsholder - ettersom hele ditt daglige virke består av å evne å nettopp dra hele remsa igjen, da du snakker til et nytt publikum hver gang, en ny bedrift, en ny skoleklasse, hva som helst. Det er essensielt for læreren og foredragsholderen å klare å overstyre den refleksen hos seg selv (såfremt de har den; det har jo de fleste, men ikke alle) for å overleve psykisk. Men det er typisk at de - når publikummet nettopp ikke skiftes ut - blir drit jævla kjedelige å forholde seg til, og så irriterende at hjernen til tilhørerne begynner å koke bort/smeltes ned når de setter i gang for n'te gang.

              Min opplevelse av Nordlie i Dødball-studio svekker ikke akkurat hypotesen om at han er i denne leiren. Jeg tipper at mye av slitingen på omgivelsene handler om at lunta til spillergruppene blir kortere og kortere og kortere etter hvert som ukene går. Denne måten å fungere på stiller ENORME krav til evnen til å fornye seg selv, og der virker det som han er ganske langt unna.
              For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4112

                Dette med en tilsynelatende manglende evne til å lytte, ikke bare høre..., er faktisk et sentralt og viktig moment som jeg ikke har tenkt på i min vurdering av ham som ny trener, spesielt hvis man snakker om noe mer enn å redde stumpene i år. Jeg har hørt på (forsøkt...) dødball to ganger og jeg bestemte meg raskt for at det gidder jeg ikke å bruke tida mi på. Grunnen er nettopp TNs manglende evne til å lytte! Han gjentar akkurat det samme som andre nettopp har sagt, men han må tydeligvis få sagt det med sine egne ord. Og måten han sier det på (gjentar det på), er ikke akkurat som noen bekreftelse heller. Han avbryter gjerne og ofte, bare for å gjenta det samme på en måte som om han er uenig med forannevnte taler. Utrolig slitsomt! Hvis han hadde klart å legge av seg dette, eventuelt at vi kunne ha brukt alle hans kunnskaper og gode sider og fått noen andre til å overbringe budskapet til spillergruppa, ville han vært en klar kandidat i min bok. Men med tanke på nettopp dette, begynner jeg å helle mer mot DEF.

                Måtte det komme en uventet åpenbaring ut av det blå!!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Holterkanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2009
                  • 581

                  Håper de finner noe mer spennende, faglig dyktig hjelper lite da han «bruker opp» de rundt seg
                  ________________________
                  TB

                  Kommentar

                  • maurakanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 638

                    Hvis det er snakk om ut sesongen, altså 11 kamper, synes jeg Tom er greit. Han har sett mange kamper og kjenner spillerne og i hvilke posisjoner de kan brukes.
                    DEF har ikke noe «bakgrunn» som en redningsmann, og det er forskjell på å trene Odd og LSK. Det gikk jo ikke overveldende bra når han trente VIF. Videre spiller Tom 4-3-3 noe som er likt med dagens trenere, hvor han kan gjøre små men verdifull endringer for å kapre nok poeng. Tviler på at noen Norske trenere vil komme midt i sesongen.
                    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4563

                      Opprinnelig skrevet av maurakanari
                      Hvis det er snakk om ut sesongen, altså 11 kamper, synes jeg Tom er greit. Han har sett mange kamper og kjenner spillerne og i hvilke posisjoner de kan brukes.
                      DEF har ikke noe «bakgrunn» som en redningsmann, og det er forskjell på å trene Odd og LSK. Det gikk jo ikke overveldende bra når han trente VIF. Videre spiller Tom 4-3-3 noe som er likt med dagens trenere, hvor han kan gjøre små men verdifull endringer for å kapre nok poeng. Tviler på at noen Norske trenere vil komme midt i sesongen.
                      Det skumle er at hvis Tom får skuta på rett kjøl og for eksempel tar oss til en cupfinale og berger plassen, så havner det fort en lengre kontrakt på bordet...

                      Jeg tror de fleste kvalifiserte trenere bør klare å berge plassen med den stallen vi har. Ikke faen om noen av laga på nedre halvdel har bedre forutsetninger på papiret for å berge plassen. Muuuuuligens Særp, men ellers er det langt mellom kvalitetesspillerne blant røkla.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3447

                        Dette er det som bekymrer meg mest. Når det er sagt, så burde ledelsen i Avaldsnes forstått at Tom ikke kan være damelagstrener. Det krever en helt annen pedagogisk tilnærming enn å trene menn.

                        Akkurat nå opplever jeg at spillermaterialet er et større problem enn treneren. Vi har en midtbane som er blottet for hurtighet, og det får ikke en trener gjort så mye med. Tar man med alle de personlige feilene som spillerne virker å være ute av stand til å luke ut, så blir det mørkt.

                        Våre problemer er så mye større enn treneren. Vi har et helt støtteapparat som er moden for fornyelse. Med tanke på hvor mye vi slipper inn, og har gjort i en årrekke, så bør både Schelander og Kippe også finne seg noe nytt å gjøre. Jeg har tidligere tenkt at Åsen kunne være fin å ha som assistenttrener, men når jeg ser hvordan han ikke evner å samle laget når ting butter imot, så blir jeg mer skeptisk.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        Working...