[Etter] LSK - Start - 24. juni kl 18:00 - Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #21
    Opprinnelig skrevet av maxpayne
    Eneste trøbbelet i dag var å bryte ned Start`s håpløse ultradefensive formasjon. Det klarte vi heldigvis til slutt og jeg betviler meget sterkt at Kasey eller Espen hadde kunne bidratt særlig mer enn de som var på banen fra start. Kritikken mot Brenne er egentlig ganske uforstålig. Ja han er ikke i sitt livs form, men alle vet hvem som er mest målfarlig av Brenne, Søgård og Kasey.
    Start var ultradefensive, og da er det viktig med fart på kula og presise pasninger. Her faller Kiko igjennom på begge punkter. Det blir bedre med Kasey på banen, og det er da vi scorer.

    Jeg er klar over at Brenne har større makspotensiale og er mer målfarlig enn Søgård. Problemet er at Brenne er totalt uvenn med ball om dagen, og velger feil løsninger. Søgård hadde sannsynligvis gjort det enklere, og ikke forsøkt spektakulære ting. Jeg synes forøvrig Søgård har skjerpet pasningspillet sitt. Han var god mot VIF og RBK (ikke minst med pasningen helt i starten av kampen som han trer gjennom til Myklebust, som han igjen slår inn til Occean, som ikke ofrer seg nok). For Brenne personlig tror jeg det også er bedre å komme innpå, og spille seg i form, enn gang etter gang å levere under pari fra start.

    I tillegg til det fotballmessige, så har man det mentale i spillergruppa. Det må være utrolig bittert for spillere som jobber hardt, og som har gjort gode innhopp, å føle at spillere som Kiko og Brenne har klippekort. Jeg tenker da spesielt på Påsan og Søgård som har fått langt mindre spilletid enn fortjent.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • Kanarijenta
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 504

      #22
      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      3. Occean som ving - Funker ikke i det hele tatt. Occean trenger å være inne i boksen på innlegg, ikke på kant og langt ned i banen. Vi mangler totalt bredde mot et Start-lag som ligger kompakt. Han og Sundgot går heller overhodet ikke sammen. Ettersom Sundgot heller ikke leverer, så er det bare å sette han på benken og Occean i front. Mykle eller Påsan inn på kant.
      Hmm.. Jeg mener Occean var en av våre beste spillere i dag, sammen med Kippe. God til å involvere seg i spillet å holde på ballen. Kommer til mange gode avslutninger med hodet, burde dog ha scoret på den ene sjansen. Fikk ett velfortjent mål til slutt.
      Super Kanaris

      Kommentar

      • Franken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1036

        #23
        Jeg mener Mykle skal ha frispark. Det var ikke skulder mot skulder, men skulder mot rygg. I mine øyne et klart frispark, og ettersom det sunnmøringen var alene gjennom er det helt ok å gi rødt.

        Jeg nekter å tro at tyskeren med vilje setter kneet i trynet på en motspiller. Det er helt normalt at keepere løfter kneet i slike situasjoner, for å beskytte seg selv. At det var en lav motspiller som ikke slakket på farten, ble skjebnesvangert.
        Fra Baillsund

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          #24
          Opprinnelig skrevet av Franken
          Jeg mener Mykle skal ha frispark. Det var ikke skulder mot skulder, men skulder mot rygg. I mine øyne et klart frispark, og ettersom det sunnmøringen var alene gjennom er det helt ok å gi rødt.

          Jeg nekter å tro at tyskeren med vilje setter kneet i trynet på en motspiller. Det er helt normalt at keepere løfter kneet i slike situasjoner, for å beskytte seg selv. At det var en lav motspiller som ikke slakket på farten, ble skjebnesvangert.
          Jeg er totalt uenig i begge påstander.
          Mykle detter som en sekk når dem er side ved side, det er kjemping om ballen - neppe frispark en gang.
          Muller setter kneet i huet på Fevang med viten og vilje. Fortjener rødt og 5 kampers karantene.
          Mye redselsfull dømming i denna kampen. Den Rambekk fikk i leggen var også rimelig stygg, stive bein, blei ikke frispark engang.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • korset+kanaris
            Medlem
            Hoffnarr
            • Jun 2007
            • 46

            #25
            Har sett situasjonen der start før rødt ett par ganger nå og det virker for meg helt klart at Mykle er foran.....

            Kommentar

            • Vegar Hjermundrud
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 423

              #26
              Opprinnelig skrevet av mooph
              Jeg er totalt uenig i begge påstander.
              Mykle detter som en sekk når dem er side ved side, det er kjemping om ballen - neppe frispark en gang.
              Muller setter kneet i huet på Fevang med viten og vilje. Fortjener rødt og 5 kampers karantene.
              Mye redselsfull dømming i denna kampen. Den Rambekk fikk i leggen var også rimelig stygg, stive bein, blei ikke frispark engang.
              Myklebust er foran og får motspilleren i ryggen. Ses spesielt godt på repetisjon bakfra - klart frispark og rødt kort. Situasjonen med Muller er ikke morsom å se på. Jeg kan ikke se for meg at Muller gjør dette gjøres med annen intensjon enn å beskytte seg selv. Om situasjonen er nok å dømme rødt kort og straffe. Tja.
              Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

              Kommentar

              • Kanarijenta
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 504

                #27
                Se på reprisen mooph. Myklebust er foran og får en dytt i ryggen. Helt klart frispark og rødt kort.
                Super Kanaris

                Kommentar

                • Arind
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2006
                  • 459

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av mooph
                  Jeg er totalt uenig i begge påstander.
                  Mykle detter som en sekk når dem er side ved side, det er kjemping om ballen - neppe frispark en gang.
                  Muller setter kneet i huet på Fevang med viten og vilje. Fortjener rødt og 5 kampers karantene.
                  Mye redselsfull dømming i denna kampen. Den Rambekk fikk i leggen var også rimelig stygg, stive bein, blei ikke frispark engang.
                  Mener definitivt du har feil der. Nå har jeg sett situasjonen flere ganger og det var en klar dytt på Mykle....kan kommer i ubalanse og tryner....det er en hindring av en åpenbar målsjanse.
                  Heinz går ut og holder ballen, det er Fevang som løper inn i ham....sånt kan skje når keeper hopper opp for å ta ball og angriper rusher inn......men at det var med vilje og viten og rødt osv.....det er tullprat! Sett det flere ganger nå. Det er trist når noen blir skadet, uansett.
                  Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                  Kommentar

                  • Andy Cap
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Jun 2007
                    • 3

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Franken
                    Jeg mener Mykle skal ha frispark. Det var ikke skulder mot skulder, men skulder mot rygg. I mine øyne et klart frispark, og ettersom det sunnmøringen var alene gjennom er det helt ok å gi rødt.

                    Jeg nekter å tro at tyskeren med vilje setter kneet i trynet på en motspiller. Det er helt normalt at keepere løfter kneet i slike situasjoner, for å beskytte seg selv. At det var en lav motspiller som ikke slakket på farten, ble skjebnesvangert.
                    Det er overhodet ikke normalt å løfte begge knærne i slike situasjoner, videre er det dessuten ikke normalt å vri kneet i retning av en motspiller med den hensikt å skade ham.
                    Dette var gjort med overlegg og er kanskje den styggeste episoden i norsk fotball noensinne.
                    Fevang bør faktisk se på muligheten for en politianmeldelse for overfall. Müller bør bli utestengt resten av sesongen.
                    Jeg gjentar, INGEN keepere hopper opp slik, bortforklaringer blir bare patetisk!!

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Andy Cap
                      Det er overhodet ikke normalt å løfte begge knærne i slike situasjoner, videre er det dessuten ikke normalt å vri kneet i retning av en motspiller med den hensikt å skade ham.
                      Dette var gjort med overlegg og er kanskje den styggeste episoden i norsk fotball noensinne.
                      Fevang bør faktisk se på muligheten for en politianmeldelse for overfall. Müller bør bli utestengt resten av sesongen.
                      Jeg gjentar, INGEN keepere hopper opp slik, bortforklaringer blir bare patetisk!!
                      Ikke like patetisk som dette inlegget.

                      Diskuter gjerne og med hva du vil, men hold deg saklig.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Arind
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2006
                        • 459

                        #31
                        Faktisk så syn jeg Occean gjorde en bra innsats i dag.....kan jobba tilbake og han var farlig foran mål......og til slutt satt den. Han også kunne hatt minst èn til, men fikk uttelling....det er poenget og det gir selvtillit.
                        Brenne sliter med å få det til å løsne, men jeg tror som andre har sakt her at det er feil å benke ham. Han må få spille seg inn.
                        Mykle har ikke fått det til i de siste kampene, men jeg tror det kan ha litt med formasjonene i de siste kampene å gjøre....vi trenger å få til løp fra kantene hvor han kan bruke rykk og hurtighet, ikke spill inn mot midten hvor det blir trangt og krig......
                        Sundgot bomma på en 100% sjanse.....mer er det vel ikke å si om det....
                        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                        Kommentar

                        • Andy Cap
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Jun 2007
                          • 3

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av xeR
                          Ikke like patetisk som dette inlegget.
                          Lsk bør ikke være kjent av slike usportslige hendelser som det Müller viser idag.

                          Kommentar

                          • Gale Isbre
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 1164

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Andy Cap
                            Fevang bør faktisk se på muligheten for en politianmeldelse for overfall. Müller bør bli utestengt resten av sesongen.
                            Jeg gjentar, INGEN keepere hopper opp slik, bortforklaringer blir bare patetisk!!
                            Er det mulig å få til mer lavmål om denne saken nå, kan det med fordel tas på VG-nett. Utestengelse resten av sesongen, ja. Utfra samme logikk bør Start miste lisensen for å møte til fotballkamper uten å vise den minste interesse for å spille fotball.

                            Kommentar

                            • Arind
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2006
                              • 459

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Andy Cap
                              Det er overhodet ikke normalt å løfte begge knærne i slike situasjoner, videre er det dessuten ikke normalt å vri kneet i retning av en motspiller med den hensikt å skade ham.
                              Dette var gjort med overlegg og er kanskje den styggeste episoden i norsk fotball noensinne.
                              Fevang bør faktisk se på muligheten for en politianmeldelse for overfall. Müller bør bli utestengt resten av sesongen.
                              Jeg gjentar, INGEN keepere hopper opp slik, bortforklaringer blir bare patetisk!!
                              Hallo....hva er dette for teite uttalelser....politianmeldelse osv.....nå får du roe reka her gitt....
                              Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                              Kommentar

                              • Andy Cap
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Jun 2007
                                • 3

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                                Er det mulig å få til mer lavmål om denne saken nå, kan det med fordel tas på VG-nett. Utestengelse resten av sesongen, ja. Utfra samme logikk bør Start miste lisensen for å møte til fotballkamper uten å vise den minste interesse for å spille fotball.
                                Ja, for det har mye felles, start sin spillestil og Müllers nedsabling!!

                                Kommentar

                                • Gale Isbre
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2005
                                  • 1164

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Andy Cap
                                  Ja, for det har mye felles, start sin spillestil og Müllers nedsabling!!
                                  Les før du svarer. Å komme med påstander om politianmeldelse og utestengelse resten av sesongen er omtrent like fornuftig som å kreve at Start mister lisensen for å spille destruktiv fotball. Vi kan godt ta det én gang til for å klargjøre det fullstendig: Begge deler er meningsløst.

                                  En siste gang for sikkerhets skyld: MENINGSLØST.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #37
                                    Orker ikke diskutere mer om Muller skulle vært dit eller datt, Rødt kort eller ikke... Jeg vil bare tralle og smile for en seier og gledens dag. Vi er i toppen etter 5 kamper uten særlig poengfangst... DEILIG!

                                    Nå vinner vi neste helg så ar vi herlig sommerferie alle sammen.

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      #38
                                      Deilig at det var Occean som avgjorde. Start-supporterne hadde egen hat-tifo i fjor mot ham. Må være kjipt for dem at han avgjør i det 84. minutt...

                                      Kommentar

                                      • Trondeo
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3062

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Arind
                                        Sundgot bomma på en 100% sjanse.....mer er det vel ikke å si om det....
                                        Jeg den eneste som syntes Arild hevet seg litt i dag?

                                        Syntes han var mye bedre med ballen, i forhold til hvordan han har vært tidligere i år. (Sett vekk fra det ene tilfellet foran mål der selvfølgelig)

                                        Syntes han hadde god kontroll, god overblikk og fordelte ballene han mottok feilvendt bra videre til andre spillere, sånn at de kunne føre ballen mer oppover på banen.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3438

                                          #40
                                          Det røde kortet til Start er strengt, men når dommeren blåser blir det riktig. Mykle er så vidt foran med skulderen så det er strengt tatt ikke skulder mot skulder, men tror mange dommere bare ville vinket spillet videre.

                                          Ellers har jeg sagt mitt om Heinz's episode andre steder og vil ikke gjenta meg til det uendelige. Det er et uhell og andre handlingsmuligheter kunne ha endt like stygt, men med Heinz skadet i stedet. Håper at Fevang er raskt tilbake.

                                          Ellers er det godt å ta tre poeng, men synes vi skuffer noe i en kamp vi dominerer. Start har knapt en kvalifisert målsjanse på 90 min, men forsvarer seg bra. Lite å utsette på keeper og forsvar.
                                          På midtbanen synes jeg fortsatt at Riise løper over litt for store flater og ofte er ute av posisjon når vi tar ballen. Ved et par tilfeller var alle tre midbanespillerne våre samlet innenfor en radius på 5 meter (ikke corner), noe som strengt tatt ikke skal være formasjonen. Kiko klarer seg greit som anker. Kasey har et par glimrende pasninger, men og et par hodeløse feilpasninger, og slår konsekvent ballen i beina på Shane slik at han må stoppe og vente på ballen i stedet for å sette fart fremover. Synes Shane ofte har fri bane fremover, men ballen kommer sent og upresist slik at Start får sideforskyvet og tettet. Alt i alt er Kiko og Kasey helt jevne i dag. Brenne har et skudd i tverrliggeren, men virker i store perioder lite motivert i løpingen sin. Søgård burde ha startet i stedet, eller i det minste spilt mye lengre.
                                          Foran scorer Occean sin nr.7. Spissene får lite plass og sliter med å få gode arbeidsforhold, men klarer seg helt greit. Mykle kriger til seg ballen i forkant av scoringen, og tar løpet som gir rødt kort. Sundgot gjør mye bra, men utmerker seg ikke spesielt.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...