[Etter] LSK - Start - 24. juni kl 18:00 - Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

    #41
    I dag må vi glede oss over 3 sårt tiltrengte poeng folkens, og vi fikk dem 100% fullt fortjent! Vi møter vel praktisk talt et Start-lag som ikke engang prøver å få til noen skikkelige angrep, alt dreide seg om å ha mange nok folk bak ballen. Slike lag er det ikke veldig enkelt å spille god fotball mot. Men med den taktikken fikk de heldigvis som fortjent til slutt, 0 poeng og sur hjemtur til sørlandet.

    Jeg er enig i at effektiviteten skal og bør være bedre enn den var i dag, men jeg synes kritikerne tar vel hardt i her inne. Start kom ikke til åråsen i dag for å servere oss publikumere en fartsfyllt fotballtriller, de gjorde alt som sto i deres makt for å ødelegge kampen. Det klarte de lenge, men jeg synes samtlige av gutta fortjener ros for at de aldri gir opp å kjemper helt ut til the bitter end. Start spilte rævva-fotball fra begynnelsen og ble bare verre og verre utover i kampen når de etterhvert ble redusert til 10 mann(synes utvisningen kan forsvares!). Men heldigvis fikk de ingenting igjen for det!

    Laguttaket var ikke bra i dag, og da sikter jeg spesielt til midtbanen. At Brenne får starte til fordel for Søgård kom forsåvidt ikke som noen overraskelse når det er snakk om hjemmekamp mot Start, synes heller ikke Brenne var så håpløs som mange skal ha det til her inne. Men at Kiko fikk starte istedenfor Kasey er for meg en eneste stor gåte. Kiko er rett og slett ingen god fotballspiller for fugla, det går for tregt og det blir for mye rot med touch og pasninger. Kasey var STOR da han kom inn, tok skikkelig tak i skuta på midten og styrte det hele med jernhånd. Fordelte pasninger, gjorde det hele svært enkelt og var rett og slett glimrende i sin inntreden. Hvis Kasey nå forsvinner, noe han tydeligvis ganske sikkert gjør, tror jeg vi er meeeget avhengig av at denne nye østerrikeren blir en hit for fugla. Kiko er IKKE god nok! Gilbert heller ikke god i dag, taktikken med OO på kanten ingen fulltreffer. Men nok en gang redder OO poeng for oss, slik en storscorer skal gjøre. BRA!

    Til slutt en liten hyllest til Kanarifansen; idag synes jeg vi var gode gjennom samtlige 90 minutter! Fortsatt massevis av folk på feltet som ikke synger etc, men vi som trøkka til gjorde det med bravur! Godt å se at vi fortsetter med støtten selv om kampen går mot uavgjort, vi tar vår del av æren for 3 poeng i dag! Vi er friskmeldt etter den noe labre innsatsen mot bydelslaget på oslo øst...

    Nå feier vi Bærum ut av cupen på torsdag, reiser til Sandefjord å henter 3 nye poeng på søndag før vi alle sammen tar en velfortjent fotballpause!!

    Kommentar

    • Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

      #42
      Opprinnelig skrevet av Trondeo
      Jeg den eneste som syntes Arild hevet seg litt i dag?

      Syntes han var mye bedre med ballen, i forhold til hvordan han har vært tidligere i år. (Sett vekk fra det ene tilfellet foran mål der selvfølgelig)

      Syntes han hadde god kontroll, god overblikk og fordelte ballene han mottok feilvendt bra videre til andre spillere, sånn at de kunne føre ballen mer oppover på banen.
      Hevelse eller ikke...Gilbert er spiss og skal score mål, det gjør han ikke lenger...synes det blir feil å bruke vår beste midtspiss(OO) som venstrekant i så stor grad som vi gjør.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #43
        Glimrende intervju

        Litt på siden, men jeg vil takke Rønnern for et glimrende intervju etter matchen (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=191).

        Der må Tom svare for mye av det vi på forumet er kritiske til, som salget av Kasey, formen til Kisen og prioriteringen av Brenne.

        Veldig bra noen tar tak i de fotballfaglige temaene, som den elendige gjennomsubsidierte skandalesøkende norske pressen ikke forstår seg på.

        PS. Neste steg er at Tom må stilles til veggs for at LSK aldri scorer på dødballer lengre. Frispark og cornere er nok en gang elendige, og i despereasjon har man nå til og med innført kort corner, skandale...
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          #44
          Nå gidder jeg ikke snakke om røde kort og høye knær mer.

          Start var elendige. Punktum. Makan til baktungt lag har vel knapt satt sin fot på Åråsen. Er veldig enig med Keiko i at det er grunn til å være mer fornøyd med dette enn hva en i utgangspunktet skulle tru.

          Det er dritt vanskelig å spille mot noen som er så destruktive som Start var i dag. De får en millimeter lang unnskylding pga. utvisninga, men allikavæl; det var veldig nære en "andre runde i cupen" kamp.

          Lsk skapte grei mengde sjanser tross mentaliteten i Start, uløkka er at det for tia skal uvanlig mange muligher til for å score. Hadde vi fått inn en i første omgang, kunne det løsna mer i andre. Nå blei det bare stanging mot midten. Det var ikke rom for folk å løpe i, og vi har ikke teknikere fremme som kan ta imot og putte med hundre folk rundt seg.

          Drittkamp. Skjønner at rekene sørfra er hissige på å krangle om knær og kort, det er jo ikke mye annet de kan melde noe om- Laget deres var knapt over midtstreken i store deller av kampen.

          Av gutta utpå der syns jeg Brenne er bedre enn før i år. Prøver på litt for trikse ting, ute av form som han er, men det går fremover. Dessuten blir denne kampen av en type som passer Søgård dårlig, det finnes jo ingen han kan løpe opp.... (dem har jo aldri ballen)
          Kiko får ikke til stort... igjen... Går Kasey bør denne Kiesi være god... Til Kiko's forsvar kan det sies at det ikke er lett når det er så små rom å spille i, men allikavæl; ikke bra.

          Men vi vant, takk og lov. Og rettferdig var det, mildt sagt!
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            #45
            Befriende å vinne på en dårlig dag der motstanderen kun var et forsvarlag. Vi slet mye med oppbygginga i angrepspillet på grunn av dét, og vi klarte verken å skape overtall eller gjennombrudd. Med Occean og Sundgot på topp var det lett for å bli langballer, og synes "tungskytset" på topp i 1. omgang ble forutsigbart og for stakato. Occean synes jeg også til tider ble tvunget langt ned i banen for å hente med seg ballen. Med et så defensivt Start tror jeg ikke en skjev treer på topp var det mest hensiktsmessige der det kreves mye fart og bevegelighet. Hadde også gjerne sett at vi hadde gjennerobra ballen høyere i banen, og der hadde Søgård med sin arbeidskapasitet og aggressivitet vært vårt beste våpen i stedet for Brenne.

            Kiko led mye på grunn av lite bevegelighet i front av ham. Allikevel helt klart at et bra anker er viktig for rytmen i det offensive spillet, og synes det ble mye pasningspill med sirup på. Fremdeles har vi ikke et ankeret som det lukter gull av - måtte Kiesenebner være mannen. Uansett: Det er poengene som er viktigst, og utrolig deilig at Start ikke lykkes med sine drøyinger og oppstykking av spillet. Havarer Bjørnebyes skute nesten rett etter den har seilt fra havn?

            Kommentar

            • Trondeo
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3062

              #46
              Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
              Hevelse eller ikke...Gilbert er spiss og skal score mål, det gjør han ikke lenger...synes det blir feil å bruke vår beste midtspiss(OO) som venstrekant i så stor grad som vi gjør.
              Det er jeg enig i, ville bare trekke frem en spiller som det ikke ble skrevet mye om, men som jeg syntes gjorde en litt bedre kamp, enn tidligere. Men selvsagt, fortsatt veldig mye å gå på.

              Kommentar

              • koppen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 456

                #47
                Opprinnelig skrevet av Andy Cap
                Lsk bør ikke være kjent av slike usportslige hendelser som det Müller viser idag.
                faen det sjokkerer meg at du sitter der å sier at heinzy skader motspillere med vilje..
                "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1252

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Litt på siden, men jeg vil takke Rønnern for et glimrende intervju etter matchen (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=191).

                  Der må Tom svare for mye av det vi på forumet er kritiske til, som salget av Kasey, formen til Kisen og prioriteringen av Brenne.

                  Veldig bra noen tar tak i de fotballfaglige temaene, som den elendige gjennomsubsidierte skandalesøkende norske pressen ikke forstår seg på.

                  PS. Neste steg er at Tom må stilles til veggs for at LSK aldri scorer på dødballer lengre. Frispark og cornere er nok en gang elendige, og i despereasjon har man nå til og med innført kort corner, skandale...
                  Prioriteringen av Brenne fremfor Søgørd er meget enkel å forså. Selv om Brenne ennå ikke er i toppform så har han vært farligere offensivt på 9 kamper enn det Espen Søgørd har vært de 9 foregående årene. Salget av Kasey kan diskuteteres men vi har kjøpt en spiller som Sigurd Rushfeldt sier er den beste midtbanespilleren han har spillt sammen med. Når Kasey da vil ha en tre års kontrakt så kanskje ikke det er så dumt å si nei til han. Bare tiden vil vise om vi gjør rett.
                  At vi ikke scorer på dødballer er mer tilfeldig. Det kan ha litt med å gjøre at servitørene har variert for den beste servitøren sitter på benken, men jeg skjønner meget godt at Nordli holder Påsan på benken ut i fra det jeg har sett av ham spillemssig. Dødballene hans derimot er det ingen som betviler.
                  Dessuten er korte cornere undervurdert. Håper det blir langt flere korte cornere å se på fotballbaner verden over
                  Last edited by maxpayne; 25.06.2007, 00:17.

                  Kommentar

                  • KimFL
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1410

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Feil. Mykle detter for lett, kamp om ballen, det var ikke rødt- knapt et frispark.
                    Muller burde få rødt + 5 kampers karantene.
                    Rambekk fikk en med stive bein rett i leggen, blei ikke blåst.
                    Kippe får gult etter å ha tatt ballen.
                    Masse folk bare ramler sjæl og får frispark.

                    I det hele tatt er dømminga kampens store innhold, en visste jo aldri hva fyren kunne finne på. Helt utrolig elendig!
                    Så kampen på web (streaming...dårlig bilde) og den situasjonen der Start-spilleren fikk rødt, så ut som skulder mot skulder, og således ikke noe frispark engang. Men etter å ha sett situasjoen på TV2 etterpå, er det tydelig at Start-spillerern går i ryggen på Myklebust. Siden Myklebust er på vei igjennom, så kan det vel ligne på en opplagt målsjanse....dermed har ikke dommern noe annet valg enn å vise ut Start-spiller'n.

                    Det gule kortet til Kippe er rett og slett uforståelig. Ok, han takler hardt, men treffer klokkereint på ballen, og Start-spilleren (var det Doffen?) ramler over beinet hans.

                    Og situasjonen med Müller og Fevang, ja....så helt klart stygt ut, men etter å ha sett situasjonen flere ganger, så ser det for meg ut som et beklagelig uhell. Til og med Start-trenerne Bjørenbye og Tvedte går jo langt i å frikjenne Müller, og kaller det et uhell. Men en annen dommer kunne fort ha dømt mot Müller der. Så kanskje vi er litt heldige alikevel.

                    Uansett synes jeg dommern blåser altfor mye i denne kampen også. Begge veier, faktisk. Kunne fint ha brukt fordelsparagrafen ved flere anledninger.



                    KimFL

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #50
                      Dagens høydepunkt, foruten målet, kommer når Brenne viser hva som vil skje i fremtiden på Åråsen: Kremmerhus alla Erlandsen, Bukken og Kristinsson !!!
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av KimFL
                        Så kampen på web (streaming...dårlig bilde) og den situasjonen der Start-spilleren fikk rødt, så ut som skulder mot skulder, og således ikke noe frispark engang. Men etter å ha sett situasjoen på TV2 etterpå, er det tydelig at Start-spillerern går i ryggen på Myklebust. Siden Myklebust er på vei igjennom, så kan det vel ligne på en opplagt målsjanse....dermed har ikke dommern noe annet valg enn å vise ut Start-spiller'n.

                        Det gule kortet til Kippe er rett og slett uforståelig. Ok, han takler hardt, men treffer klokkereint på ballen, og Start-spilleren (var det Doffen?) ramler over beinet hans.

                        Og situasjonen med Müller og Fevang, ja....så helt klart stygt ut, men etter å ha sett situasjonen flere ganger, så ser det for meg ut som et beklagelig uhell. Til og med Start-trenerne Bjørenbye og Tvedte går jo langt i å frikjenne Müller, og kaller det et uhell. Men en annen dommer kunne fort ha dømt mot Müller der. Så kanskje vi er litt heldige alikevel.

                        Uansett synes jeg dommern blåser altfor mye i denne kampen også. Begge veier, faktisk. Kunne fint ha brukt fordelsparagrafen ved flere anledninger.



                        KimFL
                        NFF kunne trenge 10-12 mann som deg. Dømming og vurderinger til 10 i stil.
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          #52
                          Og en Rambukk vet hvordan man skal behandle en møkkamann, ref. Danskens filming som første til utvisning på Müller. Slik skal det gjøres:
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          Working...