Situasjonen der Fevang blir skadet i duell med Müller

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Carra
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Jun 2007
    • 2

Naive?

Virker som man prøver å sette verdensrekord i naivitet. Dette er rett og slett en skandale. Å i det hele tatt prøve å dysse ned dette som at ingenting har skjedd er jo helt latterlig. Å peke på at den egentlig syndebukken er Fevang (som ligger med knust hode på sykehus) blir bare latterlig. Favang bremser opp to meter fra Muller, som tatt ut av Karate Kid knuser han hode på Fevang. Å visst ikke folk kan skjønne hvorfor Start fans blir rasende av den epsioden må de ta seg en tenkepause. Se situasjonen en gang til. Etter å ha kvestet Fevang setter Muller i gang en kontring??? Hva i helsikke? Bare fordi folk sier at det ikke var meninga betyr jo ikke det at det er sant. Løgn finnes fortsatt i samfunnet. Vi lever ikke i en verden hvor alle er snille og sympatiske. At han gjorde det for å beskytte seg høres veldig rart ut. Fevang bremser jo to meter før. Og har ikke veldig stor fart som enkelte hevder. Det er en SERDELES unaturlig bevegelse.
    Nordlie når jo bunnen med sine utalelser. Hadde det vært Rune Nilssen hadde dere også slakta han. Dere hadde også kred straff.

Dette hører ikke heime i dagens fotball.

Kommentar

• egil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1119

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
      Denne situasjonen er egentlig bare trist.

Det er to offer her. Føler så klart med Fevang og ønsker han god bedring og lykke til videre men Muller er selv et offer. Nå går medie Norge amokk i forhold til å gjøre Muller til en stor stygg ulv. Heinz gjorde det garantert ikke med vilje og er sikkert veldig langt nede nå.

Erik Hoftun fikk i går hjertestans og var døden nær. Likevel skrives det 90% mer om situasjonen på Åråsen. Kun fordi der han man en "syndebukk".

Latterlig av media! Rett og slett idiotisk!

Lagkammeraten Roy Miller satte jo kneet sitt rett i brystet til Hoftun, og forårsaket således at hjertet stoppet. I det tilfellet kaller man hendelsen med sitt rette navn - et uhell.

Det var et uhell på Åråsen også, og de som mener å vite at Müller med hensikt skader Fevang, har et stort problem.

Müller ser oppover mot ballen, og kan ikke vite hvor Fevang befinner seg når han snur kneet sitt.
      KFL - medlem nr 23

Kommentar

• xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

Opprinnelig skrevet av egil
        Lagkammeraten Roy Miller satte jo kneet sitt rett i brystet til Hoftun, og forårsaket således at hjertet stoppet. I det tilfellet kaller man hendelsen med sitt rette navn - et uhell.
        Hadde det skjedd på åpen gate hadde det vært rett i fengsel. Roy Miller i fengsel nå!!
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

Jeg innrømmer at denne saken plager meg. Veldig.
          Mest tenker jeg på stakkars Fevang som kan ha fått ødelagt resten av sesongen.
          Og jeg tenker på Heinz som sikkert har det fryktelig vondt.
          Og jeg tenker på klubben min som havner i et negativt søkelys, igjen.

Jeg tror ingen mener Heinz gjorde dette med vilje, det innrømmer til og med Svein Mathisen i dag. Men at saken skaper temperatur som kan få det til å koke over for noen og enhver er jo tydelig, og forståelig.

Det var stygt, fryktelig stygt. Om episoden evt blir nærmere gransket virker derfor naturlig.
          Samtidig håper jeg alle parter fra nå av er ydmyke og sørger for at debatten kommer seg opp på et verdig nivå. Sakens alvor krever det.

Dette gjelder også media, som nå kjører et korstog nesten på Valla- og Tore Tønne-nivå.

Mvh
          Gammer`n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Superstefan
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 2180

Opprinnelig skrevet av xeR
            Hadde det skjedd på åpen gate hadde det vært rett i fengsel. Roy Miller i fengsel nå!!
            5 kampers karantene! Detta har ikke noe på en fotballbane og gjøre
            Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

Opprinnelig skrevet av Carra
              Virker som man prøver å sette verdensrekord i naivitet. Dette er rett og slett en skandale. Å i det hele tatt prøve å dysse ned dette som at ingenting har skjedd er jo helt latterlig.
              Er da ingen som prøver å dysse ned noe. Folk her bare mener at det var et uhell, og ingen bevisst handling fra Müller sin side.

Å peke på at den egentlig syndebukken er Fevang (som ligger med knust hode på sykehus) blir bare latterlig.
              Akkurat det er jeg helt enig i.

Etter å ha kvestet Fevang setter Muller i gang en kontring??? Hva i helsikke?
              Er vel egentlig ganske normalt at keeper kvitter seg med ballen i den situasjonen. Blir han stående med ballen i henda mer enn 6 sek, så blir det jo indirekte frispark. Ser jo også at Heinz umiddelbart snur seg, for å se hvordan det gikk med Fevang.

Bare fordi folk sier at det ikke var meninga betyr jo ikke det at det er sant. Løgn finnes fortsatt i samfunnet. Vi lever ikke i en verden hvor alle er snille og sympatiske. At han gjorde det for å beskytte seg høres veldig rart ut. Fevang bremser jo to meter før. Og har ikke veldig stor fart som enkelte hevder. Det er en SERDELES unaturlig bevegelse.
              Blir det noe mer sannhet i det motsatte, bare fordi alle andre sier det?

Hadde det vært Rune Nilssen hadde dere også slakta han. Dere hadde også kred straff.
              Det hadde vi sikkert. Trur de fleste her inne forstår Start-supportenes frustrasjon, men like fullt var det et uhell.

Vel, uhell skjer i fotballkamper. Det har det alltid gjort, og det kommer også til å fortsette. Neste gang er det kanskje en av våre spillere som blir skadet som følge av et uhell.

KimFL

Kommentar

• koppen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 456

lurer på hva geir ludvig fevang har å si om saken.. hvis han i det heletatt husker noe!
                "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

Kommentar

• nahemah
                  Medlem
                  Bøffel
                  • May 2004
                  • 33

Virker som man prøver å sette verdensrekord i naivitet. Dette er rett og slett en skandale. Å i det hele tatt prøve å dysse ned dette som at ingenting har skjedd er jo helt latterlig. Å peke på at den egentlig syndebukken er Fevang (som ligger med knust hode på sykehus) blir bare latterlig. Favang bremser opp to meter fra Muller, som tatt ut av Karate Kid knuser han hode på Fevang. Å visst ikke folk kan skjønne hvorfor Start fans blir rasende av den epsioden må de ta seg en tenkepause. Se situasjonen en gang til. Etter å ha kvestet Fevang setter Muller i gang en kontring??? Hva i helsikke? Bare fordi folk sier at det ikke var meninga betyr jo ikke det at det er sant. Løgn finnes fortsatt i samfunnet. Vi lever ikke i en verden hvor alle er snille og sympatiske. At han gjorde det for å beskytte seg høres veldig rart ut. Fevang bremser jo to meter før. Og har ikke veldig stor fart som enkelte hevder. Det er en SERDELES unaturlig bevegelse.
                  Nordlie når jo bunnen med sine utalelser. Hadde det vært Rune Nilssen hadde dere også slakta han. Dere hadde også kred straff.

Jeg forstår hvorfor start supportere reagerer, hadde det vært motsatt hadde sikkert vi gjort det samme.
                  Men det er stor forskjell på å reagere på en ting som ikke er med vilje og, beskylde Müller for å gjøre dette med hensikt om å skade Fevang.

Kommentar

• Gale Isbre
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2005
                    • 1164

Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
                    Start-supporterne viser sitt sanne jeg bl.a. ved opprette en gruppe på Facebook for de som vil henrette og kastrere Heinz Müller.
                    Jeg har rapportert inn denne gruppa, og håper alle andre fjesbokere gjør det samme. Hvis ikke det lykkes å få fjernet dette svineriet, kan kanskje vår nye talsmann politianmelde Jon Danielsen (gjøken som startet gruppa) for trusler og sjikane?

Dette er langtfra den eneste hatgruppa som har dukket opp. Hvor er Fevennen nå?

Kommentar

• tHuLu
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 730

Fevang må da være en skikkelig grei kar!

Müller beklaget på SMS

ÅRÅSEN:
                      Heinz Müller hadde kontakt med Geir Ludvig Fevang i dag.
                      Av Espen Bolstad
                      Publisert 25.06.2007 - 16:30 Oppdatert 25.06.2007 - 16:33
                      Tips en venn om denne saken
                      Skriv ut denne siden

Les også

LSK-keeper Heinz Müller er meget nedtrykt etter at han i gårsdagens kamp skadet Starts Geir Ludvig Fevang.
                      – Jeg er veldig lei meg, sier Heinz Müller tilLSK.no
                      LSK-keeperen har i dag hatt kontakt med Geir Ludvig Fevang.
                      – Jeg sendte han en tekstmelding i dag tidlig, og beklaget det som har skjedd. At jeg var veldig lei meg, og at jeg håpet alt ville gå bra. Jeg skrev også at jeg ønsket at han kom raskt tilbake på banen, og at jeg gjerne vil besøke han så raskt det er mulig.
                      – Han fikk også beskjed om at hvis det er noe jeg kan gjøre for han så må han ikke nøle. Jeg stiller opp for han når som helst. Det skulle bare mangle, sier Heinz Müller til klubbens hjemmeside.
                      Fikk svar

– Han svarte at jeg ikke måtte ha dårlig samvittighet. Han forsto at det var et uhell, og at alt ville ordne seg.
                      Likevel er gårsdagens seier over Start en opplevelse Heinz absolutt ikke vil se på som positiv.
                      – Seieren kom med den største bismaken man kan tenke seg. Alt jeg tenker på nå er Geir Ludvig, og at han skal bli bra så raskt som mulig.
                      For det er bedre å værra døv enn vålenga!

Kommentar

• KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

Hadde ikke kneet til Müller kommet opp hadde det blitt et soleklart frispark for angrep på keeper, et saftig rundkast for Müller og sannsynligvis gult kort til Fevang. Fevang hadde ingen mulighet på ballen så han er definitivt ikke uskyldig selv. Samtidig så skal han ikke behøve å bli kvestet for dette heller. Müller avskjærer keeperangrepet med kneet, men han har blikket på ballen og kan umulig treffe Fevang i ansiktet med hensikt. En svært uheldig situasjon som begge er litt skyld i.

Dersom man sier at Müller gjør dette med vilje, sier de også samtidig at han bevisst lager straffespark på overtid. Ingen ved sine fulle fem vil si at det er tilfelle. Dersom Müller har til hensikt til å skade folk har han nok av anledinger til det.

Selv om det ikke var gjort med vilje er situasjonen såpass stygg at slikt vil hverken LSK-supportere, spillere eller støteapparat se.

Kommentar

• nahemah
                          Medlem
                          Bøffel
                          • May 2004
                          • 33

Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                          Jeg har rapportert inn denne gruppa, og håper alle andre fjesbokere gjør det samme. Hvis ikke det lykkes å få fjernet dette svineriet, kan kanskje vår nye talsmann politianmelde Jon Danielsen (gjøken som startet gruppa) for trusler og sjikane?

Dette er langtfra den eneste hatgruppa som har dukket opp. Hvor er Fevennen nå?
                          Har rapportert den jeg og.

Kommentar

• Eirik29
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Jun 2007
                            • 1

[FONT=Arial]Det som skjedde på hjemmebanen deres i går er det kvalmeste, mest motbydelige overfallet jeg har sett siden en annen tysk keeper meiet ned en italiener i WM for mange år siden.[/FONT]
                            [FONT=Arial][/FONT]
                            [FONT=Arial]ER DERE IKKE PINLIG BERØRT SOM KLUBB!!!???[/FONT]
                            [FONT=Arial][/FONT]
                            [FONT=Arial]Hva i alle dager er det Fjørtoft og andre representanter for klubben går ut og sier i media? Forsvarer Muller?[/FONT]
                            [FONT=Arial][/FONT]
                            [FONT=Arial]Dere kan jo ta en titt her http://www.youtube.com/watch?v=_gfsXxUqRpg[/FONT]
                            [FONT=Arial][/FONT]
                            [FONT=Arial]Legg særlig merke til vinkelen da det er filmet bakfra.[/FONT]
                            [FONT=Arial][/FONT]
                            [FONT=Arial]"Naturlig bevegelse" fra Muller det ja...[/FONT]
                            [FONT=Arial][/FONT]
                            [FONT=Arial]Og flott å bare spille videre som ingenting har hendt. [/FONT]
                            [FONT=Arial][/FONT]
                            [FONT=Arial]Dersom dere ikke reagerer internt på den type overlagt voldsbruk har dere mistet all ære i fotballnorge. [/FONT]
                            [FONT=Arial][/FONT]
                            [FONT=Arial]For et jævla svin!!!!!!![/FONT]

Kommentar

• ølanders
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Feb 2006
                              • 30

Opprinnelig skrevet av skvik
                              Over 11500 har stemt på VG Nett til nå, og over 85% mener Müller burde blitt utvist. Tydeligvis noen som er enige med Start-fansen.
                              lovte ikke du å aldri vise deg her mer???

Kommentar

• xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

ellers har vi det bra?
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

Så du mener at Muller bevisst lager straffesparik på overtid, på en ball han har 100% konrtoll på? Idiot!

Kommentar

• koppen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2006
                                    • 456

når deres egen(fevang) sier at han skjønner at det var et uhell, hvordan kan dere da fortsatt påstå at det var med overlegg??!!
                                    "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

Kommentar

• Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

De som en gang i tiden har vært på skytebanen i Forsvaret husker sikkert utrykket

"Har alle skutt?"

Jeg tror det er på høy tid å stille det samme spørsmålet her. For uansett hva man måtte mene og/eller føle, så er det dessverre ingenting man får gjort med gårsdagens triste episode, annet enn å skape masse vondt blod.

La det ikke være noen tvil om at det som skjedde var en forferdelig klønete inngripen, og regelrett jæ.... å se på. Men derfra å i det hele tatt komme med antydninger om at Müller gjorde det med vilje, er et meget langt sprang. For konsekvensen av en slik uttalelse er faktisk at man mener at Müller begikk drapsforsøk med forsett!
                                      Tenk litt over dét.

Men jeg har på mange måter forståelse for at Start-tilhengerne reagerer som de gjør. Hadde det hendt i motsatt ende av banen hadde det vært vi LSK-tilhengere som hadde holdt på på samme måten.

La meg gjøre det helt klart at jeg ikke på noen som helst måte synes at:
                                      a) det var helt greit,
                                      b) det var Fevangs egen skyld,
                                      c) at det virket spesielt naturlig å bruke venstre benet på den måten Heinz gjorde.

Men om man ser situasjonen i normalt tempo, så klarer jeg bare ikke å få mer ut av det enn at det var et uhell. Om Heinz skulle gjort det med vilje, så måtte han ha det beste sidesyn og den raskeste reaksjonsevne i menneskehetens historie!

Ellers kan jeg ikke annet enn å la meg bli alt annet enn imponert av norske medier som åpenbart mener at dette må være det viktigste i verden i dag. Jeg forstår det dit hen at Kosovo-spørsmålet er løst, at det er fred i Midt-østen, at ingen har blitt drept eller fordrevet i Darfur i dag, at ingen ekstreme islamister har sprengt seg selv i lufta, at Iran har stanset arbeidet med å tilegne seg atomvåpen, at russerne har trukket seg ut av Tsjetsjenia, osv osv....

Det er mulig at jeg har litt for sterke fugle-briller på, men sammenlignet med tidligere episoder så virker det på meg som om denne saken hauses langt mer opp enn i de tilfellene hvor det er LSK som har vært den skadelidende part. Jeg kan ikke for mitt bare liv minnes at Hannes vs. Frode fikk på langt nær samme omtale, med intervjuer med alle landets tidligere og nåværende spisser osv.

Men det skal uansett bli interessant å se om NFF har bestemt seg for at videodømming er tillatt...

"Tøm våpen - kontrollér!"
                                      Knurr...

Kommentar

• heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2131

For en sak å diskutere... Heinz tar ballen, Fevang tar en "Powell" og løper inn i keeper med dødsforakt. Ikke unaturlig med skade da.

Det som irriterer meg mest er den forbanna heksejakta vi skal utsettes for gang på gang, mens rasshøl som Riset/Andresen/Iversen og rasisthomseboybanddvergen på Start kan gjøre HVA de vil på en fotballbane uten at det skal stilles spørsmål ved en gang. Frode Kippe får gult kort for hver takling, og nå kan vi vel vente oss en kompensasjonsutvisning på Heinzy mot Sandefjord fordi VG og TV2 har bestemt det.

Sutringa til Start hver gang de ikke vinner er forresten en pest og en plage. Men det er like greit at de forsøker å få fokus vekk fra hvor dårlige de faktisk er, og ikke gjør noe med det, slik at de kan rykke ned med enga.

Støtte til Heinzy Hornyboy i neste kamp mot Sandefjord er påkrevd, det er i alle fall viktig at vi i KFL støtter mannen som tydeligvis skal lynsjes av hele Norge, og det fordi noen løper inn i kneet hans?

Uhell skjer, og kommer alltid til å skje. Trist det, men for oss som ikke vil at Tippeligaen skal bli en liga som ligner mer på kvinnefotball enn en ordentlig idrett, er det bare å leve med det.
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Kimito
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 2602

Opprinnelig skrevet av skvik
                                          Det er vel snakk om to ting her, som det må gå an å holde fra hverandre:

Det ene er om sparket fra Müller var med overlegg eller ikke. Noen mener det, andre ikke.

Det andre er om Müller burde vært utvist og Start burde fått straffespark, UANSETT om det var med vilje eller ikke. Sparket var såpass dramatisk at mange føler dette og at dommeren gjorde feil.

Ellers gir jeg honnør til Fjørtoft for kommentarene sine på VGNett (video) i dag. Han viser medfølelse.

Jeg vet ikke helt om jeg synes det er så sympatisk å mase om straffespark og rødt kort da fokuset strengt tatt burde ligge på om Müller gjorde det med vilje.

Jeg er bombesikker på at han ikke gjorde det etter å ha fått lest hans og Fevangs egne reaksjoner, sett situasjonen selv og reaksjonen til de mest fornuftige kommentatorene (nei, Frode Olsen er ikke en av dem), samt vitnemålene fra tidligere kolleger av Müller som sier at han aldri ville ha gjort det med vilje.

Når du velger å fokusere på et ønske om et mulig poeng til laget ditt og straff til keeperen vår, i stedet for å tenke på de berørte (i første omgang Fevang, men også Müller som utsettes for en irriterende hekseprosess i media, og trist nok på Starts egne hjemmesider), virker det som at du først og fremst diskuterer på vegne av det du bryr deg mest om, nemlig poengene til Start, heller enn skjebnen til personene involvert.

Du nevnte noe om fordommer mot Lillestrøms supportere, men pass deg for ikke å eksemplifisere fordommer mot egne supportere i samme slengen. Å syte over et mulig poeng dere absolutt ikke fortjente virker ikke spesielt sympatisk med tanke på omstendighetene.
                                          Ferdigskåra

Kommentar

Working...