Situasjonen der Fevang blir skadet i duell med Müller

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    Velger å tro at det var en ren refleks som ikke var ment å skade noen. Ala da jeg skjøt Sjanten i trynet med rødfis fra under en meters avstand i forsvaret. Uten sammenligning forøvrig.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • occean-fan!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 721

      lol

      en keeper kan jo ikke trekke seg i duellen. bør heller læres opp en bedre opphoppsteknikk synes jeg. uhell skjer

      Kommentar

      • Forza17
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Apr 2006
        • 22

        Heinzy horny boy, Heinzy horny boy!!!!!!!!

        Kommentar

        • Balle Chlorin
          Medlem
          Bøffel
          • May 2006
          • 37

          Opprinnelig skrevet av skvik
          Fra IK Starts hjemmesider nå etter kampen:

          "Så vidt inn i overtidstillegget blir det høydramatisk: Geir Ludvig Fevang forfølger et innlegg mot Heiz Müller. Müller går opp mot Fevang og løfter først det høyre beinet og setter derpå stambeinets kne i full bevegelse og treffer Fevang i ansiktet. Fevang går ned for telling. Sandmoen dømmer utspill fra Müller!
          Hadde dette skjedd på åpen gate hadde det blitt politianmeldt.
          At Sandmoen unnlater å gi både rødt til Müller og straffe til Start, forstår vi ikke"

          Link
          http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=480208

          Denne saken er ikke over.
          Hvis du skal sammenligne alt som skjer på en fotballbane med hva som skjer på gata, ville det bli litt vanskelig. Seff ville en mann bli anmeldt hvis han hadde satt kneet i ansiktet på en fyr helt umotivert på Karl Johan en søndag ettermiddag. Hvor ofte hopper to menn opp mot hverandre ute på gata? Hadde jeg spent bein på en fyr på Markens en lørdag formiddag ville jeg selvfølgelig blitt anmeldt. Hadde jeg tatt løpefart og knuffa en annen mann inn i et butikkvindu ville jeg også blitt anmeldt. Hadde jeg kalt en fyr "rasshøl" ville jeg antageligvis også kunne risikert en anmeldelse. Skulle bare mangle. Sånt gjør man ikke på gata. Men på en fotballbane skjer sånne ting mangfoldige ganger i løpet av 90 minutter. Uhell skjer. Jeg hadde selv en kompis som døde under en fotballkamp for noen år siden. Et kne i brystet førte til at hovedpulsåra sprakk. Husker jeg ikke helt feil sa var det en litt uheldig episode på Kristiansand Stadion for et par år siden også..... Med vilje det også?? Erik Hofthun fikk hjertestans i dag under en duell med en medspiller. Komplott for å fjerne treneren? Hvilken interresse skulle Heinz Muller ha av å invalidisere en Startspiller? Slutt å vær så paranoid!! Når alt dette er sagt, så vil jeg selvfølgelig ønske Fevang lykke til og god bedring. Men jeg tenker faktisk også på Heinz Muller som garantert ikke har det veldig godt med seg selv i kveld han heller.

          Kommentar

          • skvik
            Start-supporter
            Bøffel
            • Jun 2007
            • 21

            En liten oppdatering:

            Müller uttaler forøvrig til media at han traff Fevang med høyre kne. Videobilder viser derimot at han brukte sitt venstre kne i en meget aktiv handling.

            Geir Ludvig Fevang har brukket kinnbein og pådratt seg en kraftig hjernerystelse. Og han må opereres i løpet av en uke.
            Han overnatter på Ullevaal Sykehus, men får antagelig reise hjem mandag.
            Men heldigvis, det er ikke noe galt med nakke eller lunger.

            Kommentar

            • Balle Chlorin
              Medlem
              Bøffel
              • May 2006
              • 37

              Og hva har det med saken å gjøre at han først sa at han traff med høyrekneet??

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                Rett før denne episoden, blir Muller angrepet av en hissig M Hæstad som helt unødvendig angriper Müller som åpenbart har full kontroll (fikk gult kort). Kanskje det er denne episoden som gjør at Müller føler han må beskytte seg.

                Kommentar

                • nahemah
                  Medlem
                  Bøffel
                  • May 2004
                  • 33

                  Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                  Jeg kaller deg patetisk når du ikke eier objektivitet, ja! Venstrekneet er unødvendig å dra opp på den måten når han allerede har fanget ballen, og måten kneet skyter fart på er overdreven voldsom.
                  Skjønner at du ikke har mye fornuftige argumenter på lager når du synker til personangrep...

                  Kommentar

                  • chrissp
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 2403

                    Opprinnelig skrevet av skvik
                    En liten oppdatering:

                    Müller uttaler forøvrig til media at han traff Fevang med høyre kne. Videobilder viser derimot at han brukte sitt venstre kne i en meget aktiv handling.

                    Geir Ludvig Fevang har brukket kinnbein og pådratt seg en kraftig hjernerystelse. Og han må opereres i løpet av en uke.
                    Han overnatter på Ullevaal Sykehus, men får antagelig reise hjem mandag.
                    Men heldigvis, det er ikke noe galt med nakke eller lunger.
                    Dette burde vel heller tale til Heinz sin fordel. Det var aldri bevisst fra hans side, derfor er det også vanskelig i ettertid å vite helt hva som hadde skjedd.

                    Nå skal jeg legge meg. Det burde du også gjøre, kamerat.
                    Bølerkanaris

                    Kommentar

                    • FilipOlander
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • May 2004
                      • 218

                      Opprinnelig skrevet av Blogger
                      Slik gjør en bare ikke, samme hvilken drakt du har på deg.
                      Rent overfall , du planter kneet med viten og vilje rett i ansiktet på Fevang.
                      Godeste Fevang forstyrrer Heinz som er i lufta, og Heinz forsøker å utligne ved å sette fram beinet. DVS holde balansen. Enkelt.
                      Filip!

                      \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

                      Kommentar

                      • DanAnton
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Jun 2007
                        • 1

                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Rett før denne episoden, blir Muller angrepet av en hissig M Hæstad som helt unødvendig angriper Müller som åpenbart har full kontroll (fikk gult kort). Kanskje det er denne episoden som gjør at Müller føler han må beskytte seg.
                        ... og også i den situasjonen oppførte Müller seg som en idiot. Det er riktig at han skal ha frispark, og kanskje det er gult kort også, men å kaste seg rundt en ekstra gang som om han ble skutt i skuldra er bare helt unødvendig. Filming er det verste jeg vet - hører ikke hjemme på en foballbane.

                        I denne trådens sak er det veldig klønete av Müller å støte på Hæstad på denne måten. Hvorfor løfte begge beina, og kjøre det ene kneet mot Fevang? For å skade. Eller gjøre vondt.

                        Heinz Müller er nå i klasse med følgende andre fotballspillere i Norge: Peter Ijeh, Vidar Riseth, Hannes Sigurdsson, Bernt Hulsker. Til tider gode fotballspillere, men de har en helt syk mentalitet som gjør at de ikke burde få lov til å spille fotball. Neppe de skarpste knivene i skuffen.

                        Kommentar

                        • FilipOlander
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2004
                          • 218

                          Opprinnelig skrevet av DanAnton
                          I denne trådens sak er det veldig klønete av Müller å støte på Hæstad på denne måten. Hvorfor løfte begge beina, og kjøre det ene kneet mot Fevang? For å skade. Eller gjøre vondt.
                          Dan Anton da. Heinz forsøker helt enkelt å holde balanser i lufta. Han ser at Fevang kommer inn. Hadde Heinz gått i bakken pga Fevangs dytt (som det ville blitt) hadde Heinz fått vondt. Tåpelig av Fevang som går inn der. Uansett.
                          Filip!

                          \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

                          Kommentar

                          • Svart og gul
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 374

                            nahemah: les hele tråden før du uttaler deg.
                            Jeg skrev først at det er patetisk med en slik subjektivitet folk viser her, ikke at noen var patetiske. Så får jeg spørsmål om jeg kaller noen patetisk, og da svarer jeg slik. Må være lov å ytre negative meninger rundt det som skjer i LSK også.
                            Jeg synes situasjonen er så åpenlys så jeg blir frustrert over alle støtteerklæringene til Heinz her.

                            Kommentar

                            • nahemah
                              Medlem
                              Bøffel
                              • May 2004
                              • 33

                              Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                              nahemah: les hele tråden før du uttaler deg.
                              Jeg skrev først at det er patetisk med en slik subjektivitet folk viser her, ikke at noen var patetiske. Så får jeg spørsmål om jeg kaller noen patetisk, og da svarer jeg slik. Må være lov å ytre negative meninger rundt det som skjer i LSK også.
                              Jeg synes situasjonen er så åpenlys så jeg blir frustrert over alle støtteerklæringene til Heinz her.
                              Jeg har lest hele tråden, og du kan mene hva du vil.
                              Å synke til personangrep, som du faktisk gjorde er totalt unødvendig, og sånn er det med den saken!

                              Tar meg retten til å quote deg i tidligere innlegg i denne tråden:
                              Jeg kaller deg patetisk når du ikke eier objektivitet, ja!

                              Kommentar

                              • FuglaAlex
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2006
                                • 537

                                Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                                Jeg synes situasjonen er så åpenlys så jeg blir frustrert over alle støtteerklæringene til Heinz her.


                                Skal man ikke støtte laget (dvs. spillerne) i tykt og tynt da? I med og i motgang?
                                Supporterne er fotballens hjerte
                                Ultras Felt C

                                Kommentar

                                • ølanders
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • Feb 2006
                                  • 30

                                  dumt gjort av fevang, men han gjør det nok ikke igjen...

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
                                    Skal man ikke støtte laget (dvs. spillerne) i tykt og tynt da? I med og i motgang?
                                    Nei, det mener i hvert fall ikke jeg.

                                    Hvis en av mitt lags spillere går bevisst inn for å skade en motstander, mener jeg ikke at den spilleren fortjener den samme støtten, i medgang som motgang, som de andre spillerene.

                                    Når dét er sagt; Jeg trur ikke Heinz gjorde dette med overlegg.
                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      Opprinnelig skrevet av skvik
                                      Fra IK Starts hjemmesider nå etter kampen:

                                      "Så vidt inn i overtidstillegget blir det høydramatisk: Geir Ludvig Fevang forfølger et innlegg mot Heiz Müller. Müller går opp mot Fevang og løfter først det høyre beinet og setter derpå stambeinets kne i full bevegelse og treffer Fevang i ansiktet. Fevang går ned for telling. Sandmoen dømmer utspill fra Müller!
                                      Hadde dette skjedd på åpen gate hadde det blitt politianmeldt.
                                      At Sandmoen unnlater å gi både rødt til Müller og straffe til Start, forstår vi ikke"

                                      Link
                                      http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=480208

                                      Denne saken er ikke over.
                                      Jo, den er faktisk det. Sånn kan det gå, når man ikke vet skitt om fotball.
                                      Müller var alt blitt angrepet hodeløst en gang i kampen med ballen i fast grep. Helt greit da, å forsvare egen kropp mot motspillere hvis beste angrepsvåpen er å løpe etter keepere som har ballen i fast grep.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        Mer eller mindre at Müller er en voldlig drittsekk..

                                        Han mente at det var soleklart rødt til Müller og straffe til Start. Deretter kom han med flere klipp der han viste hvordan en keeper skulle hoppe. Ufattelig dårlig sammenligning da de klippa han viste var av keepere som upressa hoppa rett opp. Ikke En duell der 2 spillere kommer i stor fart mothverandre..
                                        Kødder du? Frode Olsen = ubrukelig kommentator.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        • theriksen
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Apr 2005
                                          • 123

                                          Opprinnelig skrevet av skvik
                                          Fra IK Starts hjemmesider nå etter kampen:

                                          "Så vidt inn i overtidstillegget blir det høydramatisk: Geir Ludvig Fevang forfølger et innlegg mot Heiz Müller. Müller går opp mot Fevang og løfter først det høyre beinet og setter derpå stambeinets kne i full bevegelse og treffer Fevang i ansiktet. Fevang går ned for telling. Sandmoen dømmer utspill fra Müller!
                                          Hadde dette skjedd på åpen gate hadde det blitt politianmeldt.
                                          At Sandmoen unnlater å gi både rødt til Müller og straffe til Start, forstår vi ikke"

                                          Link
                                          http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=480208

                                          Denne saken er ikke over.
                                          At IK Start kan gå offisielt ut og skrive noe slikt som dette forferder meg. At en person kan uttale seg på klubbens vegne på en slik måte, hvor det for meg fremstår som at vedkommende ikke har vært i samtaler eller møter med noen angående hvordan en slik uttalelse bør formuleres, er høyst merkverdig og uprofesjonelt fra IK Start. Det var mye i dagens kamp som på åpen gate kunne ført til politianmeldelser, slik er spillet og det var langt ifra bare vi som var verstinger på matta i dag.

                                          Hele artikkelen anklager dommer Sandmoen for å bedrive partisk dømming i LSKs fravær og kaller ham indirekte ved flere anledninger dum. Klubben skriver at de har videoer av de kontroversielle hendelsene, de fleste av hvilke er allerede vist for det norske folk på fjernsyn utallige ganger, og både NFF og dommerorganisasjonen har nok allerede fått mer enn nok innsyn i disse, så noen videre publisering på IK Starts hjemmesider vil ikke gagne annet enn deres webhotelltilbydere.

                                          Dette fremstår som en høyst uprofesjonell og amatørmessig uttalelse fra IK Start, som nå fremstår som et hakk mindre mediekompetente enn tidligere. Gratulerer.
                                          Last edited by theriksen; 25.06.2007, 05:03.
                                          Tor H. Eriksen
                                          Sleeping is a form of art,
                                          hence am I an artist.

                                          Kommentar

                                          Working...