Situasjonen der Fevang blir skadet i duell med Müller

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #61
    Opprinnelig skrevet av Svart og gul
    gutt94:
    Er du virkelig så naiv? Han skal vel ikke fly til Bremen, heller.. Ballen er allerede i hendene hans, trenger da ikke flakse noe høyere for å fange den.. Tipper NFF gir ham tre kamper.
    NFF kan vel ikke gi noe som helst, hvis jeg husker rett.

    Så lenge dommeren ser situasjonen, og ikke reagerer, så kan ikke NFF gi karantene. Det er vel kun ved situasjoner dommeren ikke ser, samt ved utmåling av straff på rødt kort, at NFF bestemmer karantene.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • Svart og gul
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 374

      #62
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Den mannen som i aller størst grad plikter å forsvare Start-spillerne på alle mulige måter, nemlig Stig Inge Bjørnebye, har følgende å si om saken:

      "Fryktelig stygt. Men jeg fritar Müller. Det var en ulykke. Det er slik en keeper er lært opp å gå opp og ta ballen."

      End of discussion.

      Er det end of discussion fordi Bjørnebye sier det? Han har sikkert ikke sett reprisen før han svarer engang, og er vel dessuten en naiv jævel selv. Blir jo det samme som om vi LSK-supportere skulle forsvart Müller, men jeg gjør i alle fall ikke det. End of discussion.
      Last edited by Torolf; 24.06.2007, 21:13. Begrunnelse: Manglende sitattegn

      Kommentar

      • jonrog
        Medlem
        Møteplager
        • May 2006
        • 95

        #63
        Dette er utvilsomt en forferdelig situasjon og en grufull smell for Start-spilleren, men jeg er temlig overbevist om at det ikke er noe overlegg fra Müller. For å satse skikkelig, må man trekke til seg begge bena opp i lufta, det er jo helt normalt. Prøv selv å hoppe høyt, og trekk til deg ett ben; det er jo en selvfølge at du trekker til deg det andre benet også, det skjer jo automatisk. Du kan ikke la det ene beine henge å dingle, da lander du feil. Til alle dere som syntes dette var unaturlig: ta løpefart i hagen og sats til, trekk så opp det ene beinet, og se hva som skjer med det andre. Tro meg; det følger naturlig etter. I tillegg er blikket til Müller kun på ballen, som nevnt. Dette var et uhell.

        Kommentar

        • Rathsmeister
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 561

          #64
          Opprinnelig skrevet av Svart og gul
          Er det end of discussion fordi Bjørnebye sier det? Han har sikkert ikke sett reprisen før han svarer engang, og er vel dessuten en naiv jævel selv. Blir jo det samme som om vi LSK-supportere skulle forsvart Müller, men jeg gjør i alle fall ikke det. End of discussion.
          Når keeper skal opp og plukke ballen setter han seg selv i en svært sårbar posisjon da han ikke har armer til å beskytte overkroppen sin, i motsetning til samtlige utespillere. At Müller setter ut kneet sitt er en innlært keeperrefleks for å beskytte seg selv, også lovlig.

          Hele situasjonen er svært uheldig, men å beskylde Müller for at dette var bevisst er å skivebom med mange mils avstad til blinken, helt bak mål...

          Har selv stått i mål i mange år, og ble lært opp til å gå opp med det ene kneet i dueller for å beskytte meg selv...
          Mvh
          Martin Raths

          Kommentar

          • glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1252

            #65
            Syntes dette lukter litt. Ser litt unødvendig ut med det beinet. Er en stor fan av Heinz. Men det sparket virket litt ...#4¤%#%¤CR%E¤&%¤ ....

            For og si det sånn.

            Håper det går bra med Fevang og at han kommer fort på banen igjen.

            Kommentar

            • Frøkna
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Apr 2006
              • 129

              #66
              Opprinnelig skrevet av Lars
              Den mannen som i aller størst grad plikter å forsvare Start-spillerne på alle mulige måter, nemlig Stig Inge Bjørnebye, har følgende å si om saken:

              "Fryktelig stygt. Men jeg fritar Müller. Det var en ulykke. Det er slik en keeper er lært opp å gå opp og ta ballen."

              End of discussion.

              Det var før han så det i reprise..
              Forza Flisbyn!

              Kommentar

              • skvik
                Start-supporter
                Bøffel
                • Jun 2007
                • 21

                #67


                Bilde fra situasjonen.

                ----------
                skvik
                (pålagt av admin å si at jeg er Start-supporter, så nå sier jeg det)

                Kommentar

                • kimkong
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Jun 2007
                  • 1

                  #68
                  grusomt

                  Så subjektiv går det ikke an å være at man ikke kan fordømme noe sånt. Det er normalt at en keeper går opp med ett kne høyt (som en del av en spenstbevegelse), men han går jo bevisst opp med venstrekneet sitt samtidig som han styrer knespissen inn mot spilleren. Dessuten hadde Fevang allerede senket farten sin. Det er rett og slett et overfall. Blir flau hvis ikke LSK tar et oppgjør med dette.

                  Kommentar

                  • krisruds
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 839

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                    Kneet kommer med vilje. Mulig det er en ryggmargrefleks for keepere når det kommer en spiller susende. Men Müller mener ikke å treffe ham i hodet. Så dum er han ikke. Men kneet kommer som en følge av at han vil beskytte seg og antageligvis er meningen å få kneet i kroppen på Fevang. Müller er litt uheldig og treffer ham i hodet.
                    Det du sier er jeg ganske enig i, tror ikke Muller prøver å treffe han i hodet, men han gjør som alle Keepere han løfter kneet for å beskytte seg mot en spiller som ikke har sjanse til å rekke ballen, men som fortsette løpet rett i Muller. Det som er litt synd er at Muller ikke kaster ballen rett til innkast slik at han "kommer frem" med at det faktisk var stygt.
                    krisruds medlem av KFL siden 1996


                    OI OI OI nå har vi det morro :)

                    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                    Kommentar

                    • chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Blogger
                      Jeg er trådstarter , og er ikke Start-supporter. Som du kanskje kan se så har jeg vært medlem her siden 2004, riktignok ikke postet så mye, men dog.
                      Fint du kommer innom når det er noe dritt og slenge da...
                      Bølerkanaris

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        #71
                        Totalt unødvendig av Muller.

                        Det er neppe meningen å treffe Fevang akkurat i huet, men at han prøver å treffe Start spilleren er helt klart.

                        Rett og slett en feig og kvalm greie av Muller.
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                          Har selv stått i mål i mange år, og ble lært opp til å gå opp med det ene kneet i dueller for å beskytte meg selv...
                          Det kneet til Muller kommer leeeenge etter at han går opp, og dessuten kommer det nærmest sidelengs, ikke oppover. Null bedre enn et greit knyttneveslag.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7080

                            #73
                            Nonsens. Fevang har for lengst tapt duellen. Hvorfor gir han seg ikke, men fortsetter løpet inn i kroppen til Müller? Alle keepere beskytter seg selv på samme måte. Ikke Heinz' feil.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1252

                              #74
                              Må desverre si meg enig med Frode Olsen i tv2.

                              Kommentar

                              • chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av mooph
                                Totalt unødvendig av Muller.

                                Det er neppe meningen å treffe Fevang akkurat i huet, men at han prøver å treffe Start spilleren er helt klart.

                                Rett og slett en feig og kvalm greie av Muller.
                                Er det så vanskelig å skjønne at Heinz setter ut kneet for å beskytte seg selv? Han ser selvfølelig via sidesynet sitt at Fevang er god full fart mot ham selv. Dermed setter han ut beinet som "en buffer".

                                Klippet fra VG:
                                "Etterpå var han (Heinz. Min anm.) ved Start-bussen for å sende den skadde Start-spilleren en hilsen. Lenge ble han stående sammen med Start-trenerne Hans Olav Tvedte og Stig Inge Bjørnebye og studere de stygge TV-bildene på en laptop."

                                Fortsatt har altså ingen i ledelsen i Start sagt noe annet enn at det er uhell. Merker også at ingen blant spillerne reagere.
                                Bølerkanaris

                                Kommentar

                                • Kanarijenta
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 504

                                  #76
                                  Jeg synes ikke det ser ut som noen beskyttelse fra Müller sin side. Med en gang jeg så episoden ble jeg overbesvist om at det var med hensikt. Føler ikke han ville gått så hardt til med kneet dersom han bare skulle beskytte seg. Vi har sett Heinz miste hodet før i andre situasjoner, kanskje han gjorde det i dag og
                                  Super Kanaris

                                  Kommentar

                                  • chrissp
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 2403

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av glasgow
                                    Må desverre si meg enig med Frode Olsen i tv2.
                                    Hva sa han da?
                                    Bølerkanaris

                                    Kommentar

                                    • krisruds
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 839

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      NFF kan vel ikke gi noe som helst, hvis jeg husker rett.

                                      Så lenge dommeren ser situasjonen, og ikke reagerer, så kan ikke NFF gi karantene. Det er vel kun ved situasjoner dommeren ikke ser, samt ved utmåling av straff på rødt kort, at NFF bestemmer karantene.
                                      Jeg er ikke så sikker på det, jeg tror det er slik at hvis dommeren velger å gi gult kort så kan ikke NFF gå inn å gi rødt eller ta bort det gule etterpå.
                                      Men så lenge dommeren ikke fåretar seg noe så har NFF mulighet.
                                      Men som sagt, jeg er ikke sikker.
                                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Hva sa han da?
                                        Mer eller mindre at Müller er en voldlig drittsekk..

                                        Han mente at det var soleklart rødt til Müller og straffe til Start. Deretter kom han med flere klipp der han viste hvordan en keeper skulle hoppe. Ufattelig dårlig sammenligning da de klippa han viste var av keepere som upressa hoppa rett opp. Ikke En duell der 2 spillere kommer i stor fart mothverandre..
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • Rathsmeister
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2006
                                          • 561

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av krisruds
                                          Jeg er ikke så sikker på det, jeg tror det er slik at hvis dommeren velger å gi gult kort så kan ikke NFF gå inn å gi rødt eller ta bort det gule etterpå.
                                          Men så lenge dommeren ikke fåretar seg noe så har NFF mulighet.
                                          Men som sagt, jeg er ikke sikker.
                                          Muligheten til å gjøre noe har dem, men dette betyr samtidig at dem undergraver dommerens autoritet, som så situasjonen med Müller. Tviler med andre ord sterkt på at dem vil foreta seg noe i etterkant.
                                          Mvh
                                          Martin Raths

                                          Kommentar

                                          Working...