Situasjonen der Fevang blir skadet i duell med Müller

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KimFL
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1410

    Har sett denne situasjonen flere ganger, og kan rett og slett ikke forstå hvordan folk kan mene at Heinz gjør dette med vilje, og bevisst prøver å skade Fevang. Det hele går såpass fort, at Heinz aldri ville rukket å gjøre dette med vilje. Ja, det er...eller retter sagt blir...stygt...men det er bare fordi han faktisk, og uheldigvis, treffer Fevang i ansktet med kneet.


    KimFL

    Kommentar

    • Johnny Sack
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Jun 2007
      • 127

      Slapp av!

      Nå må folk slappe av litt! Ja det var en stygg kollisjon mellom Müller og Fevang, og ja, tror ikke alle keepere går opp med knærne slik hver gang, men som Frode Grodås sa: Fevang kommer styrtende mot Müller idet han går opp for å plukke ballen og har ingen annen måte å beskytte seg på enn å trekke opp knærne. Hva tror du hadde skjedd hvis han hadde gått rett opp med to strake bein og Fevang hadde brast inn i keepers kropp? Han hadde mest sansynlig snurret rundt og landet stygt. Forferdelig trist at Fevang skadet seg stygt i denne episoden, men jeg tror det handler om tilfeldigheter at utfallet ble som det ble. Det som provoserer meg er folk som Frode Olsen og Svein "Matta" Mathisen. Å mene at Heinz skal ha direkte rødt kort for dette er jo helt bak mål! Er så lei av han og de "sensasjonskapende" kommentarene hans! Og Matta ble kvalm av Tom Nordlie som fleipa med sveisen til Olsen og nå skal ha forfølge utspillet!?! Tåler han ikke det!? Er dét så forferdelig gjort!? Han bagateliserer ikke hendelsen! Han fleiper da ikke på Fevangs bekostning, men velger rett og slett å gi et useriøst svar på en like useriøs dom fra Tv2s "ekspert". Herregud, de er sarte sjeler nedpå sørlandet...snakk om drama-queens.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Hjelpe og trøste! Vi kjenner jo alle til starts mediakompetanse, kombinert med fevennens rabiate useriøsitet så kan nok dette bli morsomt. Det det ikke er tvil om i denne saken er at Start ALLERDE hadde et gult kort for angrep på keeper, og så kommer råtass nr 2 i 100 rett mot Müller - utvilsomt for å løpe inn i kroppen hans og plukke nedfallsfrukten.

        Start bør vel gå i seg selv og tenke litt på hvordan de opptrer i kampene før de kritserer andre. I tillegg til å spille destruktivt hadde de nok også fått beskjed om å gå hardt inn i duellene. Da har de bare seg selv å takke. Keepere står oftest stille og skal ha fokus på ball i dueller, mens motspillere nesten uten unntak har fart inn i situasjonene og kan velge å ta ball eller mann - det er derfor keepere må kunne beskytte seg.

        Kommentar

        • Dieu7
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Jun 2007
          • 1

          Først vil jeg bare nevne at jeg er Start-supporter.

          Etter å ha vært tilstede på Åråsen dro jeg frustrert hjem av flere årsaker. Nok en gang viste vi vår udugelighet i det offensive spillet, nok en gang fikk dommeravgjørelser konsekvenser for kamputfallet, nok en gang ble vår skadeliste lengre. Av dette er det likevel 2 situasjoner som frustrerte meg ekstra da jeg snek meg ut av stadionen. Hvordan kan Midthun Lie bli utvist når det er skulder mot skulder? Hvorfor blir ikke H.Muller utvist og vi får straffe i den mye omtalte duellen med Fevang?

          Da jeg fikk sett TV-bildene endret mitt syn seg litt. Faktisk er jeg i etterkant enig med dommeren ifm Midthun Lie-utvisningen. Dessverre må jeg innrømme at han kommer bakfra og hindrer Myklebust som er på vei mot mål og en åpenbar scoringsposisjon - frispark og rødt kort er korrekt! Derimot så fremsto Muller/Fevang duellen på TV om mulig mye enda verre enn jeg først antok. Muller hopper opp på helt vanlig måte, satser med venstre ben og skyver høyre kne opp i en kombinasjon av å få mer kraft samt å beskytte seg selv. Det som så skjer har ingenting med hverken å beskytte seg selv eller å få mer ut av spensten. Nei, derimot er det et brutalt angrep på Fevang som er i ferd med å senke farten. Muller vrir venstre ben/kne i en unaturlig bane mot Fevang, og da må han vite at Fevang er der. I tillegg gjør Muller noe jeg ikke så på stadion, men som TV-bildene avslører; han fullfører knesparket for å få mer kraft rettet mot Fevang utover det å "beskytte" seg hvilket tilsier at Muller dessverre gjør dette med vilje. Det er faktisk helt grusom å se på og gjør meg bokstavelig talt kvalm.

          Enkelte skriver inne på forumet at Muller har det sikkert helt forferdelig, for bla kom han til Starts spillerbuss etter kampen og var lei seg. Selvsagt måtte han være det, for han må jo fremstå som en sympatisk fyr for unngå etterspill - NFF sluker det sikkert rått. Dersom han var oppriktig lei seg undres jeg over hvorfor han knapt var borte hos Fevang når sistnevnte ligger nesten livløs på gresset med spillere rundt han som er nærmest i sjokk, samt at hjelpemannskap må ta på krage og bære han ut på båre. Det er forferdelig å se Mullers oppførsel i den perioden - han går rundt i 16metersfeltet og strekker på kroppen og later som ingenting har skjedd.

          Om Muller får straff driter jeg egentlig i for det hjelper ikke oss!

          Mao en lite hyggelig kveld på Åråsen og til slutt vil jeg takke Marius Johnsen for sin profesjonelle oppførsel igår!

          Kommentar

          • Fjeller'n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 905

            Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
            Det som provoserer meg er folk som Frode Olsen og Svein "Matta" Mathisen. Å mene at Heinz skal ha direkte rødt kort for dette er jo helt bak mål!
            Olsen og Mathiesen er unnskyldt. De opptrer slik det forventes i de posisjonene de har. Da synes jeg det er mye verre at en så stor andel av våre egne opptrer mere som bødler enn supportere og prøver å putte Heinz i samme kategorien som hans landsmann Harald "Toni" Schumacher. Nemlig kategorien "Bevisst voldsutøvende". Tipper det blir hyppig linket til denne tråden når sørlendinger og presse er ute etter sannhetsvitner. Håper for guds skyld at Heinz selv aldri får vite om denne tråden. Pokker heller, dere er jo like gode støttespiller som vår venn "Arkitekt-Odd"! Og for å sitère nettopp han: "Jeg blir småkvalm".


            Stian
            "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              Her må vi la tvilen komme Heinz til gode. Føler meg rimelig sikker på at han ikke med vilje forsøkte å skade Fevang. Tror fort at denne episoden kan prege Heinz, og det er viktig at vi som supportere gir han skikkelig backing.

              Kommentar

              • skvik
                Start-supporter
                Bøffel
                • Jun 2007
                • 21

                Denne saken vokser, og vi er ikke ferdige med den. Hele Start og Kristiansand raser etter å ha sett reprisen flere ganger. Desverre viser det seg at knesparket til Müller ser ut til å ha vært med overlegg.

                Og jeg kan ikke fatte at en del her på forum'et latterliggjør de sterke reaksjonene fra Start i denne saken. Ville ikke dere ha gjort det samme? Mannen opereres i dag for brudd i ansiktet og er ute av fotballen i lengre tid.

                Og hvordan kan dere forsvare slike overfall, fra Müller, Schumacher, Keane eller andre? Håper Kanarifansen også kan være med å fronte at dommeren må slå ned på slike overfall.

                Nå ser det ut til at NFF får saken på bordet.

                Se noen av reaksjonene her: http://fotball.fvn.no/eliteserien/article84270.ece

                Kommentar

                • A-net
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2006
                  • 447

                  Så lenge Heinz hevder at det var et uhell syntes jeg vi burde stole på det og backe han opp.
                  I med og motgang - vi er Lillestrøm!

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    Opprinnelig skrevet av skvik
                    Denne saken vokser, og vi er ikke ferdige med den. Hele Start og Kristiansand raser etter å ha sett reprisen flere ganger.
                    Huff og huff og huff.
                    Raser virkelig hele Kristiansand?

                    Nei, nå ble vi redde!


                    Mvh
                    Gammer`n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      Opprinnelig skrevet av skvik
                      Denne saken vokser, og vi er ikke ferdige med den. Hele Start og Kristiansand raser etter å ha sett reprisen flere ganger. Desverre viser det seg at knesparket til Müller ser ut til å ha vært med overlegg.

                      Og jeg kan ikke fatte at en del her på forum'et latterliggjør de sterke reaksjonene fra Start i denne saken. Ville ikke dere ha gjort det samme? Mannen opereres i dag for brudd i ansiktet og er ute av fotballen i lengre tid.

                      Og hvordan kan dere forsvare slike overfall, fra Müller, Schumacher, Keane eller andre? Håper Kanarifansen også kan være med å fronte at dommeren må slå ned på slike overfall.

                      Nå ser det ut til at NFF får saken på bordet.

                      Se noen av reaksjonene her: http://fotball.fvn.no/eliteserien/article84270.ece
                      Kjære deg, start-supporter:

                      Nå har jeg lest hele tråden her, og en ting forstår jeg ikke. Hvorfor i h%&/)ete gidder du å bruke masse energi på å diskutere denne saken på kanari-fansen sitt forum? Er vi på litt feil plass kanskje?

                      Selvsagt er det alltid enklest å gi "alle andre" skylda når eget lag taper.

                      Selvsagt er det en stygg situasjon, men sånne ting forekommer på en fotballbane. Dersom dette blir for sterk kost for deg foreslår jeg feks. Curling eller Dart som alternative idretter. Fugla vant i går, start tapte. Sånn er det og sånn blir det, enten Müller gjorde det med vilje eller ei.

                      Bildet du postet tidligere i tråden viser jo også hvem som er nærmest ball... Fevang har jo i følge ditt bilde ca null mulighet til å rekke ballen. At han traff kneet til Heinz og fikk stygg skade er selvsagt trist og unødvendig, men sånne ting skjer på en fotballbane.

                      Til sist, tipper jeg hadde blitt kjeppjaga fra menighedens forum, dersom jeg tidligere i år hadde startet tråden "Hæstad er rassist, pælm han ut av sørlandet for alltid" (Stikkord, motstander var viking).

                      Og helt til sist, ønsker selvsagt Fevang god bedring!
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • Blogger
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jul 2004
                        • 104

                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                        Kjære deg, start-supporter:

                        Selvsagt er det en stygg situasjon, men sånne ting forekommer på en fotballbane. Dersom dette blir for sterk kost for deg foreslår jeg feks. Curling eller Dart som alternative idretter.
                        Fordi en ikke liker at en keeper med vilje planter kneet i stor fart i ansiktet til en motspiller så skal en starte med en ny sport ?

                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                        Kjære deg, start-supporter:
                        Bildet du postet tidligere i tråden viser jo også hvem som er nærmest ball...
                        Hvem som er nærmest ballen har vel ikke noe å si ? Heinz vrir kneet ut mot Fevang, noe som er helt unaturlig i den situasjonen.

                        Kommentar

                        • Rubinho
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2005
                          • 1501

                          Situasjonen er stygg, og jeg synes faktisk Heinz gjør en bevegelse med kneet..men kjære vene..hva hadde skjedd med Heinz hvis han ikke hadde hoppet opp med knærne som en keeper faktisk har lov til?!! Jo det som hadde skjedd ville vært at Fevang hadde meia Heinz rett i bakken...og sannsynligvis fått rødt eller gult kort..og kanskje tilogmed blitt like skada..

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                            Olsen og Mathiesen er unnskyldt. De opptrer slik det forventes i de posisjonene de har. Da synes jeg det er mye verre at en så stor andel av våre egne opptrer mere som bødler enn supportere og prøver å putte Heinz i samme kategorien som hans landsmann Harald "Toni" Schumacher.
                            !!

                            Ja, noen her (meg deriblant) mener kanskje noe annet enn deg. Dette blir jo et særs troverdig forum etterhvert dersom folk ikke fikk lov å ha sine egne meninger...
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

                              Opprinnelig skrevet av Blogger
                              Fordi en ikke liker at en keeper med vilje planter kneet i stor fart i ansiktet til en motspiller så skal en starte med en ny sport ?
                              Inntil du selv har fått høre det fra Müller at han gjorde dette med vilje, så velger jeg å tro det beste om egen keeper. Av bildet ser man jo at Fevang er helt på bærtur i forhold til ballen.

                              Kan du forklare meg hvordan Heinz, i den situasjonen ser at Fevang kommer akkurat inn i en slik bane, Heinz tenker at "nå at kan han skades", dersom jeg løfter kneet sitt passelig høyt nok? Dersom vår keeper har denne egenskapen til å ta en "matrix" så burde han ihvertfall ha redda minst et par straffespark.

                              Og for å gjenta meg selv: Ja situasjonen er stygg, utkommet er jævli stygt for Fevang, men igjen, sånne ting skjer på en fotballbane.
                              Hilsen Anders

                              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                              Kommentar

                              • caLitri
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 634

                                om Fevang ikke hadde blitt skadd i situasjonen så hadde han etter all sansynlighet fått gult kort for å komme alt for sent inn i situasjonen.
                                synd at utfallet ble som det ble.
                                men dette er ikke noe annet enn et uhell.

                                Ønsker Fevang god bedring.
                                Gi alt, stå på LSK

                                Kommentar

                                • skvik
                                  Start-supporter
                                  Bøffel
                                  • Jun 2007
                                  • 21

                                  Se reaksjonene på situasjonen etter Nettavisens artikkel. Det er ikke bare sørlendinger som reagerer.

                                  Kommentar

                                  • Rubinho
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2005
                                    • 1501

                                    Helt idioti å ta frem et slikt bilde..hadde jeg giddi og hatt tid så skulle jeg tatt frem 1000 slike bilder, men hvor det ikke blir noen skade fordi det ikke er en spiller som er på bærtur..jeg synes synd på Fevang, men det kunne vært MANGE slike situasjoner hvis alle hadde gjordt som Fevang!

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      Opprinnelig skrevet av skvik
                                      Se reaksjonene på situasjonen etter Nettavisens artikkel. Det er ikke bare sørlendinger som reagerer.

                                      http://www.fxt.no/tippeligaen/article1148725.ece

                                      Jeg får vondt av å se at så mye sement er brukt på ett lite sted når det er betongmangel i byggebransjen. Intelligent trolling er én ting, men å se noen sitte og knaske på sine egne donglebær som julius i dyreparken er smertefullt. Hva tror du at du oppnår med dette?

                                      Kommentar

                                      • Kanarifugl84
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2007
                                        • 2319

                                        Jeg synes vi skal være forsiktige med å dømme folk etter hva situasjoner og hendelser SER ut som...situasjonen er langt fra pen, og jeg skulle gjerne vært den foruten. Hadde samme hendelse skjedd i motsatt 16-meter, ville også jeg som trofast supporter vært i harnisk så jeg skjønner reaksjonene og frustrasjonen i start-leiren som føler seg snytt. Men å hevde at dette var fullstendig tilsiktet og med vilje fra Mullers side er å gå for langt.

                                        Start og deres supportere må gjerne forfølge denne saken til det uendelige for min del, men både håper og tror at NFF ikke lar seg påvirke av disse alvorlige beskyldningene som kommer frem. Når rasisme-anklager ikke fører til noen straff(Hæstad vs Ijeh) fra NFF, kan da ikke et ulykksalig uhell heller føre til noen straff?!?

                                        Geir L. Fevang blir nok ikke å se på norske fotballbaner den nærmeste tiden, det er selvsagt trist og leit, men å legge skylden og ansvaret på Muller er ikke korrekt. God bedring, Geir Ludvig!

                                        Kommentar

                                        • tHuLu
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 730

                                          God bedring til Fevang, situasjonen var veldig stygg og med et trist utfall. Som de fleste andre kanaris så fritar jeg Muller for dette. Hvem vil ikke forsøke å dempe sammenstøt med en annen spiller? Keepere med ballen i henda vil ikke miste denne og tviholder på den. Da er det ofte dumt å bli løpt ned og med stive knær hadde situasjonen vært en helt annen, med kollbøtte fra muller med påfølgende startscoring? Det hadde nok blitt dømt angrep for keeper, og jeg mener at ved å forsvare seg selv som keeper så bidrar du til bedre flyt i spillet ved å slippe slike unødvendige avblåsninger.
                                          For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                                          Kommentar

                                          Working...