Situasjonen der Fevang blir skadet i duell med Müller

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1453

    Opprinnelig skrevet av skvik
    Se reaksjonene på situasjonen etter Nettavisens artikkel. Det er ikke bare sørlendinger som reagerer.

    http://www.fxt.no/tippeligaen/article1148725.ece
    Det er fint dere har denne situasjonen å sutre over. Slik får dere tatt fokuset vekk fra at Start er det dårligste laget LSK har møtt i årets Tippeliga. Reaksjonene til Mathiesen er et absolutt lavmål. Så i et intervju før kampen at han pratet om Start som et underholdende lag og klisjeen om makrellfotball ble dratt opp. Pisspreik. Start er det mest destruktive laget vi har møtt på Åråsen i år.

    Heinz Müller beskytter seg ettersom Fevang er på full fart til å ruse inn i han.
    Hadde han ikke løftet venstrebeinet hadde han blitt rent over ende med fare for å skade seg selv. At han treffer Fevang i ansiktet er et uhell som han selv beklager og er lei seg for. Skal noen gis skyld for det som skjer er det Fevang selv. Å forfølge en så håpløs ball er fryktelig dumdristig. Kan noen fortelle meg hva som var poenget med hans opptreden? Han har overhodet ingen sjanse til å nå ballen!

    Hva reaksjonene til diverse LSK-hatere på et forum som er så preget av usaklighet at det ikke holder barnehagenivå forteller ingen verdens ting. Sannsynligvis har du startet 5-6 tråder der på egenhånd.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

    Kommentar

    • Fritz
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 1033

      Opprinnelig skrevet av holmiz
      Kan du forklare meg hvordan Heinz, i den situasjonen ser at Fevang kommer akkurat inn i en slik bane, Heinz tenker at "nå at kan han skades", dersom jeg løfter kneet sitt passelig høyt nok?
      Heinz tenkte nok ikke "nå skal Fevang skades". Men etter å ha sett situasjonen i reprise flere ganger i morges, virker det for meg som om Heinz registrerer at en Start-spiller er på vei, og at han bruker sitt venstre kne for å beskytte seg.

      Situasjonen er egentlig mest klønete: Heinz velger en farlig løsning, og Fevang burde visst bedre enn å fullføre et løp han visste kom til å ende med kontakt med keeper.

      Selv ikke den mest inngrodde sørlending bør innbille seg at en fotballspiller med vilje planter kneet i panna på en motspiller. Jeg vil tro at begge spillerne har det veldig vondt i dag (på hver sin måte).

      Kommentar

      • Mr.Lee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 736

        At Start klarer å presse "LSK vant med god hjelp av dommer Brage Sandmoen på Åråsen." på hjemmesiden sin sjokkerer meg, vitner om en lite profesjonell klubb.
        Rett og slett latterlig av en klubb av Starts størrelse å klare å få presset "LSK lå med dommeren" inn i et kampreferat

        Men som mange andre har sagt her.
        Müller, og Müllers blikk er ene og alene på vei opp mot ballen.
        Det andre kneet ser for meg ut som en impuls man får når man merker at noe er på vei inn i deg i stor hastighet. Strengt tatt kan man ikke klandre Müller for at han har overlevelsesinstinkt som alle andre mennesker.

        Hadde Müller på den andre siden IKKE tatt opp kneet hadde Fevang løpt rett inn i beina til Müller, noe som fort kunne endt enda styggere om Müller hadde hatt samme uflaks som Fevang.

        At Fevang i det heletatt skal prøve seg i duellen med Müller er for meg ufortstående. De aller fleste hadde stoppet opp når ballen er på vei til å bli keepers ball. Når ikke Fevang gjør dette, men på død og liv() skal utfordre Müller i situasjonen kan han egentlig takke seg selv for at det endte som det gjorde. Müller prøvde bare å beskytte seg selv.

        Men for all del. God bedring Fevang, håper du er tilbake på banen snart.

        Kommentar

        • Tgjersoe
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Oct 2005
          • 6

          Er enig med Fritz, tror ikke Müller skadet Fevang med vilje. Det så fryktelig ut fra KFL feltet og må inrømme at jeg hadde en litt ekkel smak i kjeften da jeg dro hjem i går, aldri morsomt å se at folk blir skada på kamp.
          Men, at kneet kom opp med vilje tror jeg nok, at Müller registrerer noe i full fart og slenger opp en "buffer" i retning der lokomotivet kommer fra er en naturlig reaksjon når begge armene er opptatt. Hadde han ikke gjort det hadde nok Otto fått mere å gjøre de neste kampene for å si det sånn, farten til Fevang er så stor at han ikke hadde mulighet til å unngå smellen...

          Det er tragisk nok Fevang som har skylda her tror jeg. Håper han er snart tilbake på banen!

          Og sist jeg sjekket er dette et diskusjonsforum, da er det greit å diskutere, men nå blir det mer debatt enn diskusjon synes jeg. Særlig når man anklager alle som ikke er enige i ens egne meninger for å ha gult filter/ være patetisk/ partisk/ idiot eller lignende. Når man går til personangrep er det bare fordi man skjønner at ens egne argumenter ikke holder lenger. Da er det bedre å bli enig om å være uenig, og "move on".

          Andre lags supportere er velkommen her, men det forventes at man oppfører seg, (og det gjelder KFL også!) jeg kommer ikke hjem til deg og pisser i stua di for å si det sånn...

          _______________
          _______________
          Mvh
          Thomas

          (Beklager at jeg ikke sang og viftet så mye i går men har brist i et ribbein og det gjør VONDT!)
          _________________
          Mvh
          Thomas Gjersøe

          Kommentar

          • dIsTurBeD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 668

            I følge Dagbladet.no melder NRK at Fevang sannsynligvis er ferdig for sesongen.

            Geir Ludvig Fevang må opereres for bruddskadene i ansiktet. Dermed ryker trolig resten av sesongen for Start-spilleren.
            Fevang ble skadd i en kollisjon med Lillestrøms målvakt Heinz Müller søndag.

            Sent i går kveld meldte Ullevål universitetssykehus at Fevang har flere brudd i ansiktet.
            Disse er så alvorlige at han må opereres mandag, melder NRK. I tillegg pådro Fevang seg hjernerystelse.



            Edit:
            Dette er selvsagt veldig kjipt for Fevang og Start. Selve skyldsspørsmålet orker jeg diskutere utover at Müller sier han er lei seg for det som skjedde og at han ikke gjorde det med vilje. Jeg velger å tro på Müller.

            Kommentar

            • skvik
              Start-supporter
              Bøffel
              • Jun 2007
              • 21

              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
              Det er fint dere har denne situasjonen å sutre over. Slik får dere tatt fokuset vekk fra at Start er det dårligste laget LSK har møtt i årets Tippeliga. Reaksjonene til Mathiesen er et absolutt lavmål. Så i et intervju før kampen at han pratet om Start som et underholdende lag og klisjeen om makrellfotball ble dratt opp. Pisspreik. Start er det mest destruktive laget vi har møtt på Åråsen i år.

              Heinz Müller beskytter seg ettersom Fevang er på full fart til å ruse inn i han.
              Hadde han ikke løftet venstrebeinet hadde han blitt rent over ende med fare for å skade seg selv. At han treffer Fevang i ansiktet er et uhell som han selv beklager og er lei seg for. Skal noen gis skyld for det som skjer er det Fevang selv. Å forfølge en så håpløs ball er fryktelig dumdristig. Kan noen fortelle meg hva som var poenget med hans opptreden? Han har overhodet ingen sjanse til å nå ballen!

              Hva reaksjonene til diverse LSK-hatere på et forum som er så preget av usaklighet at det ikke holder barnehagenivå forteller ingen verdens ting. Sannsynligvis har du startet 5-6 tråder der på egenhånd.
              Vel, takk for meg. jeg har fått en advarsel fra KFL Admin om at jeg må klart vise i hvert innlegg at jeg er Start-supporter. Dette er første gang jeg har opplevd. Men mine fordommer mot LSK-fans er desverre blitt bekreftet. Vi har en spiller på operasjonsbordet etter en mildt sagt tvilsom kollisjon, vi tapte kampen pga vårt eget dårlige spill og stemninga er laber. Men å bare få skikkelig drittslenging når en setter fingeren på noe kritikkverdig her, nei det gidder jeg ikke mer. Lykke til. *Log out*

              Kommentar

              • 10.09.50
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1410

                Opprinnelig skrevet av Fritz
                Heinz tenkte nok ikke "nå skal Fevang skades". Men etter å ha sett situasjonen i reprise flere ganger i morges, virker det for meg som om Heinz registrerer at en Start-spiller er på vei, og at han bruker sitt venstre kne for å beskytte seg.
                Nettopp. Heinz gjør en bevegelse med kneet i retning Fevang, men det ser mest av alt ut som et keitete forsøk på å beskytte seg selv - han ser ut som om han prøver å skubbe Fevang unna. Hovedpoenget er uansett: Det er umulig for oppegående mennesker å slutte fra tv-bildene at Heinz skader Fevang med vilje.

                Like klart: Fevang kommer stormende som en okse i Pamplona mot en ball han var uten mulighet til å nå. Dersom Heinz hadde gått opp med strake ben, ville Fevang braket inn i ham og Heinz ville fått en rotasjon og gått i bakken med hodet først.

                Selv om Fevang kanskje kom nær, er de eneste som har mistet hodet i denne saken Aftenpostens Bertil Valderhaug og andre som tillater seg å sammenlikne med Toni Schumachers overfall på Patrick Battiston i 82. Utrusningen til Heinz i går minner ikke mer om Schumacher-episoden enn elgjakta minner om invasjonen i Normandie.

                Kommentar

                • nahemah
                  Medlem
                  Bøffel
                  • May 2004
                  • 33

                  Opprinnelig skrevet av skvik
                  Vel, takk for meg. jeg har fått en advarsel fra KFL Admin om at jeg må klart vise i hvert innlegg at jeg er Start-supporter. Dette er første gang jeg har opplevd. Men mine fordommer mot LSK-fans er desverre blitt bekreftet. Vi har en spiller på operasjonsbordet etter en mildt sagt tvilsom kollisjon, vi tapte kampen pga vårt eget dårlige spill og stemninga er laber. Men å bare få skikkelig drittslenging når en setter fingeren på noe kritikkverdig her, nei det gidder jeg ikke mer. Lykke til. *Log out*
                  Kan ikke akkurat si at du har fått som mye dritt slengt din vei, men heller at ikke alle her er enig i det du sier.
                  Og hvis du mener det er dritt, so be it.

                  Kommentar

                  • Kristian
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 690

                    Synd det som skjedde og det ser fryktelig stygt ut fra TV bildene..

                    Muller kunne nok ha gått opp med begge knærne slik han gjorde, men i steden for å kjøre det ene kneet i trynet på fevang, burde han nok heller latt fevang gå inn i Mullers kne. (holde kneet rolig isteden for å plante det i trynet hans) For jeg synes det blir litt dumt å plante kneet i ansikte på en annen spiller, med vilje eller ei.

                    Kommentar

                    • koppen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2006
                      • 456

                      Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                      Jeg kaller deg patetisk når du ikke eier objektivitet, ja! Venstrekneet er unødvendig å dra opp på den måten når han allerede har fanget ballen, og måten kneet skyter fart på er overdreven voldsom.
                      men hva haddde skjedd hvis muller ikke hadde dratt opp det siste kneet da? da hadde han selv risikert å bli skadet!!!!!!! er du dum??? faen jeg blir så jævla provosert av deg..
                      "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        Opprinnelig skrevet av koppen
                        men hva haddde skjedd hvis muller ikke hadde dratt opp det siste kneet da? da hadde han selv risikert å bli skadet!!!!!!! er du dum??? faen jeg blir så jævla provosert av deg..
                        ???

                        Folk må få lov til å ha andre meninger enn deg. Sånne utspill som det der kan gi intrykk av at du ikke har altfor mye mellom øra.

                        Dette er en situasjon folk opfatter på ulike måter, jeg tror ikke det blir noe bedre av at en diskuterer i det uendelige. La oss være enige om å være uenige og legge så saken dau.
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • chrissp
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 2403

                          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                          Like klart: Fevang kommer stormende som en okse i Pamplona mot en ball han var uten mulighet til å nå. Dersom Heinz hadde gått opp med strake ben, ville Fevang braket inn i ham og Heinz ville fått en rotasjon og gått i bakken med hodet først.
                          Jeg er enig i det meste av det du skriver, men nå så jeg nettopp situasjonen igjen og da ser ut for meg at Fevang forsøker å sakke farten i det han ser at Heinz har ballen. Han kommer fortsatt med stor fart, men forsøker altså å bremse.
                          Bølerkanaris

                          Kommentar

                          • Bekkis
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 441

                            Opprinnelig skrevet av koppen
                            men hva haddde skjedd hvis muller ikke hadde dratt opp det siste kneet da? da hadde han selv risikert å bli skadet!!!!!!! er du dum??? faen jeg blir så jævla provosert av deg..
                            Antageligvis ville han fått en spinn og landet på hodet/nakken... alle husker utfallet av dagfinn enerlys uhell på kristiansand stadion. skal ikke se bort ifra at Heinz hadde mått sitte i rullestol resten av livet, hvis han ikke hadde tatt opp kneet.

                            Kommentar

                            • koppen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 456

                              Opprinnelig skrevet av mooph
                              ???

                              Folk må få lov til å ha andre meninger enn deg. Sånne utspill som det der kan gi intrykk av at du ikke har altfor mye mellom øra.

                              Dette er en situasjon folk opfatter på ulike måter, jeg tror ikke det blir noe bedre av at en diskuterer i det uendelige. La oss være enige om å være uenige og legge så saken dau.
                              greit nok, men svar meg på hva du tror ville skjedd hvis heinz ikke hadde gått opp med kneet?!
                              "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                              Kommentar

                              • Blogger
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Jul 2004
                                • 104

                                Opprinnelig skrevet av Bekkis
                                skal ikke se bort ifra at Heinz hadde mått sitte i rullestol resten av livet, hvis han ikke hadde tatt opp kneet.
                                Av alle ting... Dette tror jeg er det dummeste jeg har lest.

                                Lurer nesten på om du er ironisk, men frykter at du ikke er det.....

                                Kommentar

                                • koppen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 456

                                  Opprinnelig skrevet av Blogger
                                  Av alle ting... Dette tror jeg er det dummeste jeg har lest.

                                  Lurer nesten på om du er ironisk, men frykter at du ikke er det.....
                                  han dro nok den på spissen, men du må innse det du også at muller kunne fått en lei snurr og landet på hodet.. sånne ting er ikke å kimse av! men det er selfølgelig ikke skaden til fevang heller.. stygg ulykke!
                                  "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                                  Kommentar

                                  • Bekkis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 441

                                    Opprinnelig skrevet av Blogger
                                    Av alle ting... Dette tror jeg er det dummeste jeg har lest.

                                    Lurer nesten på om du er ironisk, men frykter at du ikke er det.....
                                    Kan ikke du fortelle meg hvorfor det er så dumt? mener du at han bare hadde falt rolig bakover??

                                    Kommentar

                                    • Blogger
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Jul 2004
                                      • 104

                                      Opprinnelig skrevet av Bekkis
                                      Kan ikke du fortelle meg hvorfor det er så dumt? mener du at han bare hadde falt rolig bakover??
                                      [ironi]
                                      Kanskje vi burde sende inn rapport på Fevang istedet?
                                      For farlig angrep på keeper?

                                      [/ironi]

                                      Kommentar

                                      • Cre8ar_FALSK_IDENTITET
                                        Utestengt
                                        • Sep 2006
                                        • 30

                                        Nå skal jeg gjøre noe så idiotisk som å forsvare en lskspiller. det vil neppe bli en vane

                                        for det første:
                                        HVORFOR skulle müller ville skade fevang med vilje? hva slags grunn i heite skulle han ha for å ville gjøre det?

                                        for det andre:
                                        om en person merker at han vil bli angrepet uansett om det måtte være på fotballbanen eller på gata, vil han/hun automatisk prøve å forsvare seg. müller må jo ha sett fevang komme i full fart og instinktivt prøvd å beskytte seg selv. enhver person med sidesyn ville gjort det samme.
                                        Ja det er fryktelig synd at fevang ble skadet, men å legge skylda på müller blir bare for idiotisk.

                                        sånn. da var det sagt.

                                        God bedring til Fevang og ett ikke la det gå innpå deg klapp på skuldern til müller.

                                        lykke til videre i sesongen både lsk og start. Ære Være.

                                        Kommentar

                                        • Bekkis
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 441

                                          Opprinnelig skrevet av Blogger
                                          [ironi]
                                          Kanskje vi burde sende inn rapport på Fevang istedet?
                                          For farlig angrep på keeper?

                                          [/ironi]
                                          Mitt poeng var at han beskytter seg selv

                                          Kommentar

                                          Working...