Situasjonen der Fevang blir skadet i duell med Müller

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • nahemah
    Medlem
    Bøffel
    • May 2004
    • 33

    Opprinnelig skrevet av koppen
    når deres egen(fevang) sier at han skjønner at det var et uhell, hvordan kan dere da fortsatt påstå at det var med overlegg??!!
    Dette lurer jeg virkelig på også...

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      Vi får ihvertfall håpe at NøFF er fornuftige nok til å høre på Müller og Fevang sin versjon av hva som skjedde, og ikke tv2 eller Menigheden, når de skal "vurdere" situasjonen.
      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • Arind
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2006
        • 459

        Dette her er jo bare blitt teit. Det hjelper da lite å diskuttere dette opp og ned da.....alle er jo enige om at slikt er trist og leit og veldig unødvendig, men at andre supportere logger seg inn for å hetse stemingen og si sine meninger og våre egne som fyrer oppunder.......det hjelper ingen.
        Alle er lei seg for at Fevang ble skadet.....men at han ble taklet og skadet bevisst.....det blir for dumt å påstå!
        Når det liksom nok debatert her på forumet.....
        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

        Kommentar

        • Carra
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Jun 2007
          • 2

          Hehe

          Dette er pine meg så naivt. Det er to keepere som kunne ha gjort dette, Muller og Jens Lehmann. Som sikkert er et av Mullers forbilder. Lehmann er vel ikke av de mest sympastiske tyske spillerene. Å si at det er et uhell er bare løgn. Kneet til Muller har INGENTING der å gjøre. At det er ei bevisst handling er det ingen tvil om, utenom at kanskje utfallet ikke var etter planen. Det er jo bare å se på reprisen. Muller vet at Fevang kommer. Og planter kneet i skallen. Sikkert for å vinne respekt. Å si at han måtte ta opp kneet for å beskytte seg mot å bli skadet selv er latterlig. Og si at det er en refleks, ja da må man dra litt på smilebåndet.

          Nei, håper NFF har baller nok til å gjøre noe med denne saken.

          Og at Fevang utaler at det sikkert var et uhell. Han var vel ikke med sine fulle fem i gjerningsøyeblikket.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Hva har Lehmans sympatiske egenskaper med dette å gjøre?
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Arind
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2006
              • 459

              Opprinnelig skrevet av Carra
              Dette er pine meg så naivt. Det er to keepere som kunne ha gjort dette, Muller og Jens Lehmann. Som sikkert er et av Mullers forbilder. Lehmann er vel ikke av de mest sympastiske tyske spillerene. Å si at det er et uhell er bare løgn. Kneet til Muller har INGENTING der å gjøre. At det er ei bevisst handling er det ingen tvil om, utenom at kanskje utfallet ikke var etter planen. Det er jo bare å se på reprisen. Muller vet at Fevang kommer. Og planter kneet i skallen. Sikkert for å vinne respekt. Å si at han måtte ta opp kneet for å beskytte seg mot å bli skadet selv er latterlig. Og si at det er en refleks, ja da må man dra litt på smilebåndet.

              Nei, håper NFF har baller nok til å gjøre noe med denne saken.

              Og at Fevang utaler at det sikkert var et uhell. Han var vel ikke med sine fulle fem i gjerningsøyeblikket.
              Tosk.....
              Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                Opprinnelig skrevet av Carra

                Og at Fevang utaler at det sikkert var et uhell. Han var vel ikke med sine fulle fem i gjerningsøyeblikket.
                Så fint at verden har eksperter som deg som alltid vet hva som er riktig da.
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • Gale Isbre
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 1164

                  Denne tråden kan vel snart stenges, hvis ikke det dukker opp noe nytt eller intelligent. Vi trenger ikke flere hoffnarrer her inne nå. Det eneste nye i denne saken i dag, er at det dukker opp sjikane og drapstrusler. Det siste er faktisk hakket verre enn en ulykke som skjer på fotballbanen. I motsetning til de anonyme hoffnarrene her inne, tør i det minste andre idioter å bruke fullt navn når de slenger ut trusler på Facebook.

                  Kommentar

                  • skvik
                    Start-supporter
                    Bøffel
                    • Jun 2007
                    • 21

                    Her er intervju med Fevang:

                    Se hele NRKs store utvalg av serier, dokumentarer, underholdning, film, sport og nyheter.

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Opprinnelig skrevet av skvik
                      Godt å se at det går bra med han.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        Opprinnelig skrevet av skvik
                        takk for den skvik. Fint å se ham såpass i orden, får håpe skaden leges raskt, og at han er tilbake på Start før sesongen er over.
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • rulfi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2007
                          • 982

                          Opprinnelig skrevet av gutt94
                          jeg har sett på videoen det ser ut som han bruker kneet til og få flytta seg i lufta på en måte (altså få kraft slik at han flyter seg i lufta)

                          og det er jo drit dumt og gå i en duell som du ikke kan ta
                          Det er fysisk umulig for et menneske å endre retning i lufta i et hopp fra bakken. Dette blir teit å si. Katter kan snu seg i lufta, men ikke endre retning, dette er det kun flygende vesner som kan. Beste hadde vært om han lot beinet være nede som normalt, dog riskierer han å bli løpt ned og skadet, men bevegelsen er undøvendig, uavhenging om dette er med vilje eller en annen årsåk.

                          Tar han opp beinet for å beskytte seg og treffer Fevang i brystet kan det like godt ende med hjertestopp(hoftun), så dette bør være nede da det er det han satser med og det kommer da ikke naturlig opp.

                          Jeg gidder ikke fordele skyld, dette er et uhell. Müller kan holde beinet nede og Fevang løp inn i Müller.

                          Kommentar

                          • rulfi
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2007
                            • 982

                            Så vidt jeg leste et sted brakk han kinnbeinet og fikk hjernerystelse. Dette bør ikke ta alt for lang tid, men er ikke noe godt.
                            Har selv brukket kinnbeinet på 4 steder som hockeyspiller, men slapp operasjon da de bare kunne dra ut benet igjen. 3-4 uker så trener han igjen.

                            Ønsker Fevang god bedring, da jeg vet hvor ikke godt det er i ansiktet og hodet hans nå.

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                              Denne tråden kan vel snart stenges, hvis ikke det dukker opp noe nytt eller intelligent. Vi trenger ikke flere hoffnarrer her inne nå.
                              Så lenge hoffnarrene som vanligvis har tilhold på dette forumet insisterer på å holde liv i debatten, er det meningsløst å stenge tråden. Det beste kfl.no sine brukere kan gjøre er å unngå å fortsette debatten med Start-supporterene, men det siste tror jeg nok er for mye forlangt.

                              Vi liker å pine oss selv...
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                Nå når Fevang har tilgitt Heinz, bør vel også resten av Sørlandet også roe seg litt, og ikke være så ufordragelig hissige på Fevangs vegne?

                                Fra nyhetstråden:
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • frodekippe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 480

                                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                                  Det ser veldig stygt ut. Müller har blikket på ballen og ikke på spiller så jeg tror ikke det var med vilje at han traff han i hodet.

                                  Men Fevang har jo ingen mulighet på ball og går likevel i duellen. Det ser Müller og derfor sender han ut det andre kneet. Det er vanlig at keepere beskytter seg med kneet, men her kom det andre kneet opp. Spesiell situasjon.
                                  Denne situasjonen, tilhenger av Start eller LSK...En av disse to ville i denne situasjonen blitt skadd....Det er min mening og slik jeg ser det...selvfølgeig ser det stygt ut, men i løpet av en sesong med TV-kamper...Dette skjer stadig vekk i mindre ller kraftigere grad.

                                  Dette er ingen eksepsjonell situasjon...

                                  Fevang: BLI BRA IGJEN...
                                  FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                                  Bjørn Lindahl

                                  Kommentar

                                  • official
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Apr 2005
                                    • 101

                                    Lenge siden jeg har ytret mine meninger her på forumet, men nå må jeg si min mening for faen!

                                    Sinnsykt styggedistyggt!!
                                    ..skammer meg både som fugl -og som keeper...

                                    Det eneste som kan unnskylde kneet er at han tullingen av en Startspiller som må fullføre løpet sitt inn i Heinz..

                                    Klart han blir fristet når Startspilleren kommer og han er i lufta, Heinz har ikke akkurat reagert rolig tidligere når motstandere har utfordret hans territorium innenfor vår 16..

                                    Når du som keeper går opp i en slik duell, står det i "læreboka" at du skal bruke det ene kneet for å beskytte deg, men å smelle opp kne nummer to må ha stått i den tyske utgaven.. gjør han noe som er bare i brøkdel så ille igjen så kommer ikke de norske dommerne til å nøle med diverse kort..
                                    ! skarru værra, virru værra Lillestrømgutt !
                                    ! ja for faen, fra dag 1 for faen !

                                    Kommentar

                                    • KanariEngel
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Jun 2006
                                      • 154

                                      Opprinnelig skrevet av skvik
                                      Herregud for en reporter!! Og i tilegg lixxom "hva føler du nå?"

                                      hvor dum kan man bli??
                                      Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

                                      Kommentar

                                      • Nightfox
                                        -Brannsupporter-
                                        Bøffel
                                        • May 2006
                                        • 24

                                        Man kan godt kalle folk dum i hodet og komme med all verdens personangrep i verden, men det løser ikke akkuratt denne saken her. Jeg har lest gjennom store deler av tråden nå, og det eneste tråden inneholder er synsing og teorier. Jo mer man analyserer situasjonen, jo mer teoretisk blir man. Saken har mange sider, og man kan diskutere dette i det uendelige. La oss heller gå over til fakta. For om Heinz Müller gjorde det med vilje (overlegg) eller ikke er faktisk ikke så viktig. Ei heller om han gjorde det for å beskytte seg. Ei heller at han bevisst prøvde å skade Fevang. Fevang kommer ikke fortere tilbake på banen av den grunn.

                                        Men en ting er veldig bemerkelsesverdig: Det er (ikke overraskende) mangemed gule briller her. Jeg ble rimelig sjokka når jeg leste at en av dere faktisk mente at det var frispark til Müller, og flere av dere mener at det er Fevang som skaper situasjonen og som braser i Müller. Vel, dette har ikke så mye med synsing å gjøre. Man kan ved å se situasjonen enkelt avkrefte alt dette.

                                        Ballen blir spilt opp, Fevang går i bakrom og jager ballen. I dét han merker at han aldri vil nå ballen, og det aldri vil bli retur, sakker han farten. Og da møter han kneet til Müller. Det er en unødvendig manøver av Müller, så på alle mulige måter er det Müller som skaper situasjonen. Dere sier at Müller kanskje ville gått kraftig på trynet hvis han ikke tok opp kneet, fordi Fevang ville brast rett inn i han. Dette er også synsing. Men jeg påpeker igjen at Fevang sakket farten (sikkert uten at Müller nevneverdig kan ha reagert på dette hvis det er et faktum at han prøvde å beskytte seg), og det ville ikke skjedd noe annet en at Müller kanskje ville falt overende. Nok om det.

                                        Fakta er et kneet til Müller gikk rett i planeten til Fevang. Dette betyr farefult spill og straffe. Ingenting kan forsvare det. Det er såpass farefult at det er rødt kort i tillegg. Om det er med overlegg, eller om det er et hendig uhell, betyr ingenting. Dog veldig synd om det faktisk er slik at kneet med overlegg traff Fevang.

                                        Sammenlign med en teoretisk situasjon i angrepsspillet: En spiller kommer susende ála Pärsson på en spiller som SÅVIDT får pirket en gjennombruddspasning. Klart rødt kort på grunn av farefult spill, men i bunn og grunn spilleren som slo gjennombruddspasningen som "laget" situasjonen. Kunne enkelt vært unnverget ved å ikke gå etter ballen. Uansett hvordan man vinkler det er det farefult spill og en klar forseelse. Derfor kommer det (endelig) reaksjoner. Bare til pass for dere at dere er først ut i rekken av lag som blir dømt for det. Men bra for norsk fotball.

                                        Kommentar

                                        • MoBee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2004
                                          • 958

                                          Sammenlign med en teoretisk situasjon i angrepsspillet: En spiller kommer susende ála Pärsson på en spiller som SÅVIDT får pirket en gjennombruddspasning. Klart rødt kort på grunn av farefult spill, men i bunn og grunn spilleren som slo gjennombruddspasningen som "laget" situasjonen. Kunne enkelt vært unnverget ved å ikke gå etter ballen. Uansett hvordan man vinkler det er det farefult spill og en klar forseelse..
                                          Du har en veldig saklig tone i det du skriver rundt omkring her (i motsetning til en del andre utenfra som besøker oss...) men denne sammenligningen er jo latterlig... Enig i ting du sier stort sett, men Fevang hadde ALDRI klart å stoppe, og han har såpass stor fart at Müller nok hadde blitt liggende, dermed er det slik jeg ser det naturlig med en refleks. Tror ikke Heinz tenkte så mye da det skjedde, og husk at han hadde blit rent ned tidligere i matchen også. Unødvendig bruk av kneet ja, men ikke sammenligne det slik du gjør her. Da mister du sakligheten din, syns jeg...

                                          Bare til pass for dere at dere er først ut i rekken av lag som blir dømt for det. Men bra for norsk fotball.
                                          Til pass for oss? Slik du formulerer dette virker det som om du syns lsk er det verste laget i Norge når det kommer til stygt spill...
                                          Last edited by Torolf; 29.06.2007, 05:02.

                                          Kommentar

                                          Working...