Situasjonen der Fevang blir skadet i duell med Müller

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Nightfox
    -Brannsupporter-
    Bøffel
    • May 2006
    • 24

    Opprinnelig skrevet av MoBee
    Du har en veldig saklig tone i det du skriver rundt omkring her (i motsetning til en del andre utenfra som besøker oss...) men denne sammenligningen er jo latterlig... Enig i ting du sier stort sett, men Fevang hadde ALDRI klart å stoppe, og han har såpass stor fart at Müller nok hadde blitt liggende, dermed er det slik jeg ser det naturlig med en refleks. Tror ikke Heinz tenkte så mye da det skjedde, og husk at han hadde blit rent ned tidligere i matchen også. Unødvendig bruk av kneet ja, men ikke sammenligne det slik du gjør her. Da mister du sakligheten din, syns jeg...
    Jeg sa i det andre emnet at en slik sammenligning kanskje er litt på kanten, men man kan fortsatt se konturene av det samme. Det kan godt hende at Müller hadde blitt liggende, men det unnskylder han ikke for å sende i vei et kne og spille farefullt, på samme måte som det ikke forsvarer Bakke (som jeg mener er et bra eksempel siden jeg mener han takler ganske hardt) å sende ivei noen knotter i ny og ne og spille farefult. Uansett hvordan refleks man nå må ha, så er ikke det en god unnskyldning for å spille farefult, om det så er med overlegg eller ikke. Det skjer hver eneste kamp på en fotballbane at man faktisk er uheldig, og gjør noe som ikke er med vilje. Men det skal dømmes på det selv om. Selv velger jeg å tro at det var et uhell, men det er like fullt en forseelse.

    Selv om Bakke blir hardt pressa i en kamp og folk sitter på en klegg på han og meier han ned så kan det ikke forsvares den gangen han spiller farefult. Uansett om det er fordi han er provosert eller om det rett og slett er et uhell. Farefult spill er farefult spill. Uansett om man setter seg selv i fare om man ikke spiller farefult. Det er rett og slett ikke en god unnskyldning for å utsette andre for fare.

    Jeg mente bare å gi et eksempel fra en lignende situasjon der man kan se konturene av likheten, og påstår ikke at dem er eksakte og "akkuratt det samme".

    Til pass for oss? Slik du formulerer dette virker det som om du syns lsk er det verste laget i Norge når det kommer til stygt spill...
    Nei, da er det dessverre du som missforstår. Jeg mente akkuratt det som står der, helt bokstavlig. Det er jo til pass for dere at dere er førstemann ut i rekken som får lide for noe som ikke har blitt dømt/gjort før. Det er dere som får første straffen i en slik sak, og det er til pass for dere. (Altså: Synd for dere at dere er de første som får unngjelde. Det kunne like gjerne vært et hvilket som helst annet lag.)
    Last edited by Torolf; 29.06.2007, 05:05.

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      Fevang tilbake på banen


      Det var jo en god nyhet for Geri Ludvig Fevang og Start.

      Kommentar

      Working...