Sandefjord-LSK 1.juli kl 18:00 - Storstadion

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Serbern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 5496

Da gjentar jeg meg selv. Syns det er små-flaut at en klubb som LSK kun har 2 keepere, og at vi må ha Grodås som reservekeeper i 2 serierunder. Hvor lenge er det siden Grodås sto i mål? Hva skjer Hvis Otto blir skada? Vi hadde lignende situsajon ifjor og vi lærte tydeligvis ikke av den...

Kommentar

• Ellef
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Feb 2006
      • 112

Mitt tips til lag mot Sandefjord

Otto
      Rambekk - Andresen - Johnsen (Eller Danton) - Stefanutto
      Riise - Kasey - Brenne (Eller Søgård)
      Myklebust - Sundgot - Occean

Fugla vinner 3-1! Lett!
      Wenche Myhre

Kommentar

• gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

Opprinnelig skrevet av Ellef
        Otto
        Rambekk - Andresen - Johnsen (Eller Danton) - Stefanutto
        Riise - Kasey - Brenne (Eller Søgård)
        Myklebust - Sundgot - Occean
        Fugla vinner 3-1! Lett!

RB-papir har en notis i dag på at Johnsen trolig går rett inn på laget som venstre midtstopper.

Mvh
        Gammer`n
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4397

Opprinnelig skrevet av Serbern
          Da gjentar jeg meg selv. Syns det er små-flaut at en klubb som LSK kun har 2 keepere, og at vi må ha Grodås som reservekeeper i 2 serierunder. Hvor lenge er det siden Grodås sto i mål? Hva skjer Hvis Otto blir skada? Vi hadde lignende situsajon ifjor og vi lærte tydeligvis ikke av den...
          Men det hadde vært jævlig fett hvis vi leda 4-0 og Otto blir skada 5 min før slutt. Grodås inn Hehe
          ..................

Kommentar

• erlando
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 858

Opprinnelig skrevet av jalapenos
            Forhåpentligvis vil keepertrenern selv sørge for at vi får gode, yngre alternativer her om noen år.
            Off-topic, men talentutvikler Erland Johnsen er det lenge siden vi har hørt noe fra. Er det noen som har hørt noe om hva han bedriver tiden med - har det blitt gjort noen forandringer i talentarbeidet?
            Ja til pause i pausen!

Kommentar

• xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Men det hadde vært jævlig fett hvis vi leda 4-0 og Otto blir skada 5 min før slutt. Grodås inn Hehe

Ehhh, nei...

Foretrekker at Ottolainen fullfører 90 min skadefritt.

Mvh Bo som ikke finner ironibrillene sine
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3492

Grodås gjorde det bedre enn Heinz på Nordlie-testen, og jeg kan umulig tenke meg at han har stått passivt og sett på at Heinz og Otto trener, så han vil nok kunne gjøre en god figur om krisen skulle oppstå.

Når det gjelder Otto, så tror jeg han kan gjøre en god figur. Alle som har spilt på 2-laget har jo ikke akkurat imponert som en skulle forvente, men så snart de har blitt kastet utpå for førstelaget har de hevet seg. Otto gjør det samme.

Når det gjelder stallen med bare to keepere, så er vel det rimelig standard for de fleste klubber. Keeperplassen er ikke akkurat den som er mest utsatt for skader og suspensjoner, og da er det dårlig ressursforvaltning å ha tre keepere i en 20-22 mannstropp.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Når det gjelder stallen med bare to keepere, så er vel det rimelig standard for de fleste klubber. Keeperplassen er ikke akkurat den som er mest utsatt for skader og suspensjoner, og da er det dårlig ressursforvaltning å ha tre keepere i en 20-22 mannstropp.
                  I tillegg er det vanskelig nok for en klubb og gi kamptrening til 2 keepere (Otto har ikke spilt mye på A-Laget i år). Du vil ikke kunne holde på en bra etablert keeper som tredjekeeper, keepere vil også spille.

Derfor blir 3-dje keeper ofte type Grodås (ultra-reserve, oldies eller et talent på 16). Sånn sett hadde det jo vært artig å se lista over hvem som er 3dje keeper i de forskjellige Tippeliga klubbene...
                  Fugla mot nye høyder

Kommentar

• HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6104

Opprinnelig skrevet av Serbern
                    Førstekeeperen ble skada slik at andrekeepern måtte stå i fjor. Det samme skjer i år. Det er ikke noen stor krise. Hvem som sitter på benken er ikke så viktig, men jeg er rimelig sikker på at frode grodås er en av de beste 3. keeperne i serien.

Kommentar

• gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

Opprinnelig skrevet av HSft
                      Førstekeeperen ble skada slik at andrekeepern måtte stå i fjor. Det samme skjer i år. Det er ikke noen stor krise. Hvem som sitter på benken er ikke så viktig, men jeg er rimelig sikker på at frode grodås er en av de beste 3. keeperne i serien.

Dessuten er det dårlig butikk å lønne tre faste keepere i A-stallen.

Mvh
                      Gammer`n
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

Det passer igrunn bra at Knarvik og Adriano er ute, de er antagelig forskjellen på et halvgodt og et dårlig Sandefjord. Derimot en brannfakkel: Jeg tror ikke Sandefjord er noe dårligere enn det Start-laget vi møtte på søndag er. Vi må regne med å styre kampen og det er vi normalt ikke gode på. På midtstopperplass er Madsen og Kjølner særs gode på hodet, og derfor er jeg imot å spille på Sandefjords egne premisser i hodestyrke med Sundgot og Occean på topp. Det kan fort bli lite bevegelig og forutsigbart, og spesielt mot motstandere à la Sandefjord som trolig vil legge seg lavt og skalke lukene. Vi må utforde Sandefjords forsvar langs bakken og i bakrommet snarere enn i luftrommet. Med trioen Påsan – Occean/Sundgot – Myklebust vil rytmen i angrepsspillet bli mye bedre. Ser overhodet ikke bort ifra at vi i tillegg kommer til å få mange frispark inne på Sandefjords banehalvdel, og der blir Strand viktig (enn så lenge han rister av seg akillesproblemene...) Sandefjord er teknisk underlegne og ofte prega av mer innsats enn presisjon.

Kan bli moro utover kvelden hvis vi får et tidlig mål og får løst opp i Sandefjords rekker! Ditto ubehagelig hvis dem drar ned tempoet, får oss stressa og trøtte og kjemper oss ut av stilen hvis vi ikke får uttelling i 1. omgang...

Canário
                        ...som ikke liker slike kamper.

Kommentar

• Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

Opprinnelig skrevet av mooph
                          Sånn sett hadde det jo vært artig å se lista over hvem som er 3dje keeper i de forskjellige Tippeliga klubbene...
                          Viking sin keeperkvartett:
                          Iven Austbø
                          Thomas Myhre
                          Mattias Asper
                          Anders Kristiansen
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

Austbø/Myhre/Asper er vel den i sterkeste keepertrioen i Tippeligaen. Den neste beste har vel Tromsø, med Stamatopolous, Sæd Ramovic og Knut Borch (alle har landskamper). Bortsett fra det er det vel ingen som har 3 keepere av (relativt) høy klasse.

Kommentar

• Serbern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 5496

Jeg mente ikke at klubben skal ha 3 klassekeepere, men at det er bedre å gi muligheten til en junior enn å ha Grodås på benken. Har vi ingen lovende junior-keepere?

Kommentar

• Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

Jo. Lars Sutterud (født i 1990) er den beste, såvidt jeg vet.

Kommentar

• Gjertsen_KANARIS
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Jun 2006
                                  • 196

Mange gode keepertalenter rundt om kring i akershus, bare å hente!
                                  VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

Kommentar

• Rathsmeister
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 561

Etter å ha lest denne tråden kom jeg på et sitat (etter hukommelsen)fra den sanne fugla-vennen Nils Johan Semb etter at LSK hentet inn bestefar igjen i fjor. "En klubb som Lillestrøm bør ha 6 keepere som holder tippeliganivå i stallen til enhver tid".

For en amøbe den mannen er....
                                    Mvh
                                    Martin Raths

Kommentar

• KimFL
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1410

Opprinnelig skrevet av mooph
                                      Derfor blir 3-dje keeper ofte type Grodås (ultra-reserve, oldies eller et talent på 16). Sånn sett hadde det jo vært artig å se lista over hvem som er 3dje keeper i de forskjellige Tippeliga klubbene...
                                      Her har du lista over alle keeperne:
                                      Stabæk: Knudsen, Jens Waltorp Sørensen
                                      Brann: Opdal, Thorbjørnsen, Udjus (utlånt til Løv Ham)
                                      LSK: Müller, Fredriksson
                                      Lyn: Eddie Gustafsson, Johan Dahlin
                                      RBK: Hirschfeld, Lund Hansen
                                      Godset: Johnsen, Adam Larsen (lånt fra VIF?), Magnus Hjulstad
                                      FFK: Shaaban, Lasse Staw, Erik Mellewold Bråthen
                                      Tromsø: Sead Ramovic, Kenhny Stamatopolous, Knut Borch
                                      VIF: Arason. Bolthof
                                      Start: Rune Nilsen, Tommy Runar, Kenneth Høie
                                      Aafk: Adin Brown, Roar Husby, Andreas Lie
                                      Odd: Jarstein, Espen Isaksen
                                      Sandefjord: Bugge Pettersen, Skule Notø, Harlad Hjelseth Aksnes
                                      Viking: Austbø, Myhre, Asper, Kristiansen

Viking kommer vel sannsynligvis til å kvitte seg med en av dem.

Men jeg er enig i at vi bør ha 3 keepere i stallen. Om det i så fall er Grodås (som en nødløsning), eller en talentfull junior kan vel diskuteres. Selv mener jeg en av juniorene bør få sitte på benken i slike tilfeller vi har nå. Brann hadde vel også sin keepertrener Dan Risnes på benken, da resten av alternativene var enten skadet, eller ute med karantene.

KimFL

Kommentar

• Geirfugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 561

Høie er lånt ut til Bodø/Glimt, så Start har bare to.
                                        I Tromsø har vel ikke "supertalentet" Borch vært skadefri siden krigen.
                                        Vi har vel også lånt ut vår 3. mann til KIL?

Kommentar

• Kanarifugl84
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2007
                                          • 2319

Var inne på forumet til Sandefjord supporterne nå for å sjekke hvordan tilstandene der i leiren var...sitat: "Vi får heller konsentrere oss om å mane til kamp, for kampen på tribunen vil vi garantert tape"...vi er i hvertfall fryktet!

Kommentar

Working...