Blir Müller suspendert?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dIsTurBeD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 668

Opprinnelig skrevet av chrissp
    Vi bør også merke oss at såvidt jeg kan se, er det kun VG som kjører denne saken nå. De andre avisene er mer tilbakekeholdne og konstaterer det som er skjedd.

Men så er det jo dessverre slik da her i landet at den avisen med de dummeste journalistene også er den som blir mest lest....
    Ikke glem TV2 Nettavisen. Uten at det setter dine uttalelser om dumme journalister i noe annet lys...

Kommentar

• MedlemNR35
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 905

Hvorfor skal Muller bli suspendert?

Jeg bare lurer.

Skal man begynne å straffe uheldige situasjoner på fotballbanen også nå da? Det er tross alt fotball dette er snakk om. Ulykker skjer.

Seriøst, om NØFF klarer å straffe Muller for dette skal jeg personlig stå utenfor Ullevål å demonstrere til krampa tar meg.

Kommentar

• LasseN
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 1610

Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
        Ikke glem TV2 Nettavisen. Uten at det setter dine uttalelser om dumme journalister i noe annet lys...
        Nettavisen er "programforpliktet" til å kjøre denne saken, siden TV2 er eier. Og store oppslag = stor interesse = valuta for milliarden TV rettighetene kostet. Dagene hvor media var nøytrale og objektive er borte for lenge siden.
        LasseN

Kommentar

• brisbane-kanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2006
          • 597

Hadde det vært en Lillestrøm-spiller som hadde ligget på operasjonsbordet på Ullevåll Sykehus hadde vel pipa hatt en annen lyd (med referanse til en viss islending i Stavanger i fjor), men jeg ser ærlig talt ikke hvordan Heinz kan bli straffet i denne saken. Greit, det er en utrolig stygg situasjon, og jeg hadde vært pent lite fornøyd hvis dette hadde skjedd med en Lillestrøm-spiller, men faktum er vel at Fevangs handlinger ikke vitner om direkte intelligens. Han burde vel ha innsett at den ballen var tapt før han suste inn i Heinz' kne?

Jeg har vanskeligheter med å tenke på en keeper som hopper opp etter en ball stivbent. Matta har gått ut i media og sagt at episoden hadde gitt ubetinget fengsel hvis det hadde skjedd på gata, men det er vel nærmere en akt i selvforsvar enn blind vold fra Heinz' side. Faktum er at Heinz allerede hadde ballen i hendene i det Fevang kommer susende (http://www.youtube.com/watch?v=_gfsXxUqRpg). Per definisjon er det vel Fevang som "angriper" og Heinz som kommer med en refleksreakson i "selvforsvar".
          Det er en utrolig kjedelig situasjon, men Start ble nok innhentet av karmaen; etter å ha spilt møkkafotball og ligget i forsvar i over nitti minutter var det vel dømt til å gå til hælvete når de først kom seg inn i motstanderens 16-meter

Kommentar

• nahemah
            Medlem
            Bøffel
            • May 2004
            • 33

Hvis han får noe straff for det pga at NFF ikke tør noe annet er det jo bare tåpelig.
            Men det er vel typisk det.

Kommentar

• Mr.Lee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 736

Håper og tror ikke på at det blir noen straff.
              Men hvem vet? Det er tross alt NFF det er snakk om.
              Tanken på at Otto Fredrikson skal stå i mål er en veldig stygg tanke, har aldri følt meg helt trygg når han står mellom stengene der.

Hvis det skulle finne på å bli en lang karantene (+5 kamper) satser jeg på at Lillestrøm går til kjøp av en ny keeper i overgangsvinduet som begynner på Søndag.

Kommentar

• chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

Opprinnelig skrevet av Mr.Lee
                Håper og tror ikke på at det blir noen straff.
                Men hvem vet? Det er tross alt NFF det er snakk om.
                Tanken på at Otto Fredrikson skal stå i mål er en veldig stygg tanke, har aldri følt meg helt trygg når han står mellom stengene der.

Hvis det skulle finne på å bli en lang karantene (+5 kamper) satser jeg på at Lillestrøm går til kjøp av en ny keeper i overgangsvinduet som begynner på Søndag.
                Reitmaier!!
                Bølerkanaris

Kommentar

• Gjest

Noen som vet når beslutningen vedtas?
                  Synes NFF bør komme med en orientering asap.

Kommentar

• gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

Opprinnelig skrevet av biggie
                    Noen som vet når beslutningen vedtas?
                    Synes NFF bør komme med en orientering asap.
                    Det eneste som vel kan komme i dag er en beslutning om at NFF vil se nærmere på saken. Noen "dom" kommer garantert ikke.

Mvh
                    gammer`n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

Kommentar

• vollafugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2006
                      • 978

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                      Hele Norge roper i dag på straff. Personlig mener jeg saken er et uhell fra Mûllers side, men etter det jeg leser i aviser, på nettet og i andre foraer i dag gjør at jeg vet at NFF kommer til å reagere. Vi kan bare forbrede oss på at Müller kommer til å få en ganske lang karantene.
                      NFF har ikke guts til å stå i mot denne mediestormen som er kommet og som vil rulle videre de neste dagene.
                      Dommeren var tett opp i situasjonen, men hvis NFF-folkene mener at det burde ha vært rødt kort, så fikk ikke dommeren ut i fra deres syn med seg situasjonen. Og kan derfor suspendere Heinz for X antall kamper.
                      Du kan gjerne kalle det for dumt. Men dumt eller ei, NFF har mulighet for å suspendere Heinz.
                      Dommeren er ganske nære situasjonen, men om han fikk med seg det som skjedde vet vi jo ikke. Fevang dekker kanskje for tilsynet til dommeren, noe som i så tilfelle gjør at dommeren ikke ser at Heinz planter kneet sitt i trynet på Start-spilleren.
                      Slik regelverket er blitt tolket av NFF, har de ikke hjemmel til å ilegge Heinz straff. Slik regelverket er tolket av NFF og sanksjonutvalget (heter vel det?), har utvalget bare hjemmel til å ilegge karantene for situasjoner dommeren "ikke har sett".

I tidligere saker (Persson-saken, Hannes/Kippe-saken og felling av Elyonussi i kampen Aafk- FFK), er dette blitt blitt forstått slik at dersom dommeren først har vurdert en situasjon, spiller det ingen rolle om dommere oppfattet hva som faktisk skjedde, eller om dommeren har misopfattet situasjonen totalt. Har dommeren gitt gult, men skulle gitt rødt, ikke gitt kort i det hele tatt man bare frispark, eller vurdert at situasjonen ikke engang kvalifiserte til frispark, kan det ikke ilegges straff i etterkant.

MAO: det avgjørende er om dommeren har vurdert en situasjon. Har han det, er toget gått for muligheten til å ilegge etterfølgende sanksjoner.

Det er selvsagt en idiotisk regel, men slik har NFF tolket bestemmelsen. Forøvrig synes jeg at situasjonen uansett er et rent uhell.

(Forøvrig vil jeg mene at NFF uansett ikke vil ha hjemmel til å behandle en slik sak på grunn av de implikasjonene en behandling av en slik sak fra NFFs side ville måtte innebære.)

Kommentar

• superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

Jeg opplever at denne situasjonen som enkelte andre denne sesongen blir vurdert ut i fra konsekvens og ikke handling/årsak.

Dersom Fevang ikke hadde blitt skadet, hvordan ville da reaksjonene vært? Faktum er jo at Heinz' opptreden ville vært den samme uansett resultat.

Eksempler på dette er Alanzinhos nedsparking av Rambekk kontra Kippe tackling i går, Hannes Sigurdsons albue på Kippe kontra Iversens veiving med armene.

At en tackling/situasjon skaper skader betyr IKKE at "motparten" har gjort seg skyldig i henhold til regelverket. Jeg etterlyser i denne diskusjonen ett objektivt syn på det Heinz gjør, ikke blindhet i forhold til konsekvensene.

Det er tragisk at Fevang blir hardt skadet, men gjør det Heinz til en voldsmann? På tide at fotball-Norge begynner å se på handling, ikke konsekvens.
                        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

Var det lederen av disiplinærutvalget som mente at Fjørtoft hadde lav intelligens? [ironi]Da kan nok i så fall regne med fair behandling![/ironi]

Kommentar

• Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

Du kan gjerne kalle det for dumt. Men dumt eller ei, NFF har mulighet for å suspendere Heinz.
                            Dommeren er ganske nære situasjonen, men om han fikk med seg det som skjedde vet vi jo ikke. Fevang dekker kanskje for tilsynet til dommeren, noe som i så tilfelle gjør at dommeren ikke ser at Heinz planter kneet sitt i trynet på Start-spilleren.
                            Ref. da Sigurdsson gjorde det tilsvarende mot Kippe i Stavanger:
                            Dommeren stod nær situasjonen, og "NFF kunne ikke gjøre noe mer."
                            Knurr...

Kommentar

• heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2131

Regner med at de egne reglene for Lillestrøm, som benyttes i situasjoner som f.eks. "To-fotstaklinger" bakfra og "Lillestrøms kaptein er den eneste kapteinen i eliteserien som skal ha gult kort i hver kamp", gjør at NFF nok en gang finner et smutthull i lovverket. Tipper på utestengelse resten av sesongen og 200 pålagte timer med å se på Start sin festlige makrellfotball på video. Samtidig må vi stille uten keeper i de tre neste kampene.
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• pal
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 422

Jeg er virkelig redd for rettssikkerheten dersom Müller blir straffet for dette. Ja, bildene viser at Müller gjør en rar bevegelse med kneet i retning av spilleren, men for å kunne straffe spilleren bør det være hevet over tvil at han gjør dette med vilje for å skade spilleren.
                                hilsen pål

Kommentar

• Smukken
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2004
                                  • 720

Opprinnelig skrevet av heidar
                                  Samtidig må vi stille uten keeper i de tre neste kampene.
                                  I så fall - SKANDALE....... Verken mer eller mindre.
                                  Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

Kommentar

• caLitri
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 634

snakket akkurat med naboen. som er klansmedlem.
                                    han sa at dette her var helt dustete.
                                    dette er et uhell og ingen kan klandres. om noen fevang som var alt for seint ute.

vi ble også enige om at det er TV2 og medier som bestemmer hvordan fotballen er nå om dagen
                                    skriker du høyt nok så har ikke NøFF baller nok til å si nei

korrupsjon anyone?
                                    Gi alt, stå på LSK

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                                      Ref. da Sigurdsson gjorde det tilsvarende mot Kippe i Stavanger:
                                      Dommeren stod nær situasjonen, og "NFF kunne ikke gjøre noe mer."
                                      Joa, men da ga vel dommeren Sigurdsson gult kort. Er det ikke sånn at hvis dommeren ser situasjonen og gir kort så kan ikke NFF ifølge reglementet sitt overprøve det. Mens hvis dommeren ikke gir kort så kan NFF gjøre som de ønsker. Selv om det er merkelig, så tror jeg det er sånn reglene fungerer.

Kommentar

• xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

Joa, men da ga vel dommeren Sigurdsson gult kort. Er det ikke sånn at hvis dommeren ser situasjonen og gir kort så kan ikke NFF ifølge reglementet sitt overprøve det. Mens hvis dommeren ikke gir kort så kan NFF gjøre som de ønsker. Selv om det er merkelig, så tror jeg det er sånn reglene fungerer.
                                        Kort har ingenting med saken å gjøre. Hvis dommeren har sett og vurdert situasjonen så kan ikke Nøff gjøre en shit, det er når dommeren ikke har fått med seg i det heletatt hva som har skjedd de kan gripe inn. Dette er i følge dem selv og man skal ikke se bort ifra at viker fra dette prinsippen nå..
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Store Tå
                                          Juniormedlem
                                          Ferskenpels
                                          • Jun 2007
                                          • 1

Da jeg spilte fotball for lenge siden var det noe som het "høyt ben". Nå heter der "farefullt spill". "Høyt ben" kunne gi frispark, gult eller rødt kort avhengig av hvor farefullt det var.
                                          Jeg synes Müller hadde et høyt kne. Det traff jo motspilleren i ansiktet, og Fevang hadde ikke bøyd seg så mye ned. Så uavhengig av om Müller gjorde det med vilje eller ikke, mener jeg dette var et regelbrudd. jeg synes også det var et ganske stygt regelbrudd. Det er bare å se på konsekvensene.
                                          jeg synes en passende straff ville vært karantene i ca fem kamper.

Kommentar

Working...