Blir Müller suspendert?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
"Mirakelet" trenger ikke være større enn at dommeren i sin rapport skriver at han ikke så at det skjedde noe. Kanskje fordi han f eks sto plassert rett bak Fevang og derfor ikke så venstrebenet til Heinz.
Da kan NFF "lett" idømme straff.... Er jeg redd.
Mvh
Gammer`n
Og for endte gang: Domsutvalget har alltid, og uten unntak, erklært at de ikke har kompetanse til å ilegge sanksjon hvor dommeren har gjort en bedømmelse av en situasjon, og det uavhengig av om alle verdens tv- bilder i etterkant viser at dommeren oppfattet situasjonen helt feil.Kommentar
-
Jeg lurer på om Tv2 hadde blåst dette like mye opp om det hadde vært deres "hjemmelag" Brann som var involvert i en slik situasjon?
Mulig jeg høres jævlig usaklig ut nå. Men det bare føles at "den fjerde statsmakt" har vært ute etter LSK i en lengre periode.Kommentar
-
Kommentar
-
De samme kildene melder at avgjørelsen neppe kommer før i morgen. Jeg tolker dette negativt. Det burde være en enkel oppgave å frikjenne Müller. Når de bruker så lang tid, må det bety at de vurderer å straffe ham.Kommentar
-
Hva slags nye opplysninger kan det være som skulle dukke opp nå? Det eneste jeg har fantasi til å tenke på, er et vitneutsagn fra Fevang.Kommentar
-
Video har de vel sett?
Rapporten fra dommeren har vel blitt lest?
Bilder er vel studert?
Skal de innhente vitneopplysninger, må vel begge parter bli hørt?
Skal de innhente ekspertuttalelser?
Eller er det rett og slett slik at de leter etter hvilken paragraf de kan bruke?BølerkanarisKommentar
-
Kommentar
-
Hvorfor er det overhodet ikke snakk om hviken skyld Fevang selv har i dette? Han har jo ingen mulighet på den ballen, men løper allikevel rett inn i en ubeskyttet keeper som har begge henda på ballen. Hva kunne skjedd med Heinz dersom Fevang hadde fått fullføre det løpet? At det kommer opp et kne i ren refleks i en slik situasjon synes jeg ikke er det minste rart.Kommentar
-
Det samme lurer jeg på.
Video har de vel sett?
Rapporten fra dommeren har vel blitt lest?
Bilder er vel studert?
Skal de innhente vitneopplysninger, må vel begge parter bli hørt?
Skal de innhente ekspertuttalelser?
Eller er det rett og slett slik at de leter etter hvilken paragraf de kan bruke?Kommentar
-
Kanskje de vil måle blåveisen til fevang? Som alle vet er man mer skyldig jo større blåveis offeret har fått.
Dessuten er det viktig å få litt avstand i tid fra Fritz Moen-rapporten som ble fremlagt for justisministeren på mandag. Ikke enkelt å lansere idrettens største justismord dagen derpå.
Til sist vet vi jo at jo lengre geniene i NFF tenker, jo høyere kvalitet holder tankene deres.Kommentar
-
Kanskje de vil måle blåveisen til fevang? Som alle vet er man mer skyldig jo større blåveis offeret har fått.
Dessuten er det viktig å få litt avstand i tid fra Fritz Moen-rapporten som ble fremlagt for justisministeren på mandag. Ikke enkelt å lansere idrettens største justismord dagen derpå.
Til sist vet vi jo at jo lengre geniene i NFF tenker, jo høyere kvalitet holder tankene deres.Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!Kommentar
-
Kommentar
-
Hvorfor er det overhodet ikke snakk om hviken skyld Fevang selv har i dette? Han har jo ingen mulighet på den ballen, men løper allikevel rett inn i en ubeskyttet keeper som har begge henda på ballen. Hva kunne skjedd med Heinz dersom Fevang hadde fått fullføre det løpet? At det kommer opp et kne i ren refleks i en slik situasjon synes jeg ikke er det minste rart.Gi alt, stå på LSKKommentar
-
Bra skrevet dette siste her......så enkelt bør det være.
Skal liksom NFF plutselig vurdere om det skal innføre videodømming i etterkant og overprøve dommeren......hele saken er jo blitt et jævla mediasirkus nå, ikke no annet.....
Nå er det nok!Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?Kommentar
-
Dette tror jeg har skjedd:
Dommer skriver: Jeg så Fevang løp i stor fart mot Müller som holdt ballen i fast grep. Jeg vinker spillet videre, da jeg ser at Müller har fordel av dette.
NFFs 1.representant: Ingen av våre paragrafer tilsier noe annet enn at dommeren har dømt og vi lar ballen ligge død.
NFFs 2.representant: Men, over 80% av VGs lesere mener at Müller skal bli dømt for forseelsen, det må vi gjøre noe med!
NFFs 1.representant: Men, som jeg sa i sted, reglene våre sier at når dommeren har oppfattet og vurdert saken på banen, så lar vi alltid det telle.
NFFs 2.representant: Men, nesten alle de proffe keeperne sier at ingen hopper på den måten!
NFFs 1.representant: Regler er regler, vi får følge de vi har laget!
NFFs 2.representant: Ja, men TV2 har jo laget stor sak av dette! Vi kan jo la LSK spille uten keeper slik vi har latt Kolbotn gjøre?
NFFs 1.representant: OK, jeg gir meg. Vi får ta kontakt med noen advokater imorgen som kan finlese paragrafene for å se om vi finner et smutthull vi kan felle Müller på.
NFFs 2.representant: Og hvis ikke, så lager vi en ekstra linje helt nederst med liten skrift! (He, he...)NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
Kommentar