Blir Müller suspendert?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vegar Hjermundrud
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 423

Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
    I min verden sier de ikke i så fall bare ja til selektiv videodømming og overprøving av dommer avgjørelser. De åpner helvetes porter. Supportere, klubber og media kommer til å skrike seg hese etter kontroversielle (og ikke fullt så kontroversielle) avgjørelser i stort sett hver eneste kamp. Og forbundet vil ikke lenger kunne gjemme seg bak regelverket om at en allerede fattet dommeravgjørelse ikke kan overprøves, men de må inn og ta stilling i enhver sak i ettertid. Dette blir en håpløs arbeidssituasjon både for forbund og dommere. Dette vet forbundet og de sitter nå og funderer hvordan de best kan vri seg unna mediestormen uten at de torpederer sin egen fremtidige virksomhet. Tror jeg.

Stian
    Jeg tror analysen din er helt riktig, Stian. Forøvrig ble jeg fysisk kvalm da jeg så førstesiden av sportsdelen av VG i dag med Lill-Babsskjenderen Kaspersen. Hvorfor kan ikke bare avisen foreslå at noen steiner Heinz først som sist?

Selv om tiden helt sikkert vil bidra til at folk glemmer er det også et åpent spørsmål om Heinz kan fortsette som toppkeeper i Norge med denne massive fordømmingen fra en endimensjonal presse. Bør vi kikke oss om etter ny keeper og fristille Heinz?
    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

Kommentar

• Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
      Jeg tror analysen din er helt riktig, Stian. Forøvrig ble jeg fysisk kvalm da jeg så førstesiden av sportsdelen av VG i dag med Lill-Babsskjenderen Kaspersen. Hvorfor kan ikke bare avisen foreslå at noen steiner Heinz først som sist?
      Müller-saken er en kjærkommen anledning for Kaspersen, Olsen, Jamtfall, Ystenes og andre fordums keeperhelter til å komme frem fra glemselen.

Selv om tiden helt sikkert vil dekke over vondt blod er det et også spørsmål om Heinz kan fortsette som toppkeeper i Norge med denne massive fordømmingen fra en endimensjonal presse. Bør vi kikke oss om etter ny keeper og fristille Heinz?
      Jeg tror det uansett er en god idé. Dommerne kommer til å ha et falkeblikk på Heinz fremover, og han vil bli hardt straffet for bagateller. Samtidig vil Heinz kunne bli enda forsiktigere i feltarbeidet av frykt for å skade noen.

Kommentar

• chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

Selv om tiden helt sikkert vil bidra til at folk glemmer er det også et åpent spørsmål om Heinz kan fortsette som toppkeeper i Norge med denne massive fordømmingen fra en endimensjonal presse. Bør vi kikke oss om etter ny keeper og fristille Heinz?
        Enig med deg om Kaspersen ja. Den nærmer seg en regelrett æreskrenkelse og hevde at Heinz med vilje går inn for å skade Fevang. Hadde det ikke vært for at den æreskrenkede selv måtte politianmelde, hadde jeg gjort det.

Samtidig skal vi holde hodet kaldt akkurat nå. VG kjører sin kampanjejournalistikk for alt den er verdt, men er ganske alene blant mediene med den ensidig negative vinklingen. Selv om debattsidene flommer over av korsfestelse, er nok den jevne supporter mer avbalansert.

Har snakket selv med supportere både fra Brann, Enga, Start og generelt fotballinteresserte, og ingen av forbanner Heinz. Noen mener utestengelse, andre mener nei; men ingen av de jeg har snakket med vil korsfeste Heinz.

Derfor tror jeg dette vil gli over av seg selv om en stund, og tror vi heldige nå som det blir ferie i noen uker.

Oppfordrer også de som ikke har gjort det til å gi sin støtte til Heinz på http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=8296. Jeg har sendt en mail til Fjøra om at han viser/skriver ut den siden til Heinz.
        Bølerkanaris

Kommentar

• Øyvind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2006
          • 292

Uaktuelt!!

Jeg mener Heinz har vært tippeligaens beste keeper i år. Mange var kritiske til han før sesongen, og han har svart disse med storspill. Jeg støtter Heinz, og mener en klubb som Lillestrøm ikke kan gjøre knefall for noen avdanka tabbekeepere som Jamtfall.

Jeg sier: Heinz må tilbys ny treårskontrakt, nå! Jo, fortere jo bedre..

Kommentar

• Fugla- patriot83
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2005
            • 1241

Opprinnelig skrevet av Øyvind
            Uaktuelt!!

Jeg mener Heinz har vært tippeligaens beste keeper i år. Mange var kritiske til han før sesongen, og han har svart disse med storspill. Jeg støtter Heinz, og mener en klubb som Lillestrøm ikke kan gjøre knefall for noen avdanka tabbekeepere som Jamtfall.

Jeg sier: Heinz må tilbys ny treårskontrakt, nå! Jo, fortere jo bedre..
            Hør hør!

Sørlandet stemplet Uwe som rasist og vi sviktet ikke han. Nå stempler media Heinz for slakter og vi skal faen ikke svikte han heller!
            -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
            Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

Det er sant som Øyvind sier - Heinz er tippeligaens beste keeper og vi skal stille opp for gutten, noe som er vår plikt i forhold til klubb og supportere.

Vi hever oss over rykter og påstander og stoler helt og holdent på Heinz!

Kommentar

• skvik
                Start-supporter
                Bøffel
                • Jun 2007
                • 21

Det er interessant å se hvordan tilliten til NFF er fullstendig borte både hos Kanarifansen og Menigheden, men med fullstendig motsatt fortegn i denne saken.

Kanarifansen frykter at NFF VIL gi Müller karantene og at NFF er i lomma på TV2, VG, Brann og andre som hyper opp dette.

Menigheden på sin side frykter at NFF IKKE VIL gi karantene fordi LSK har kjørt en sjarmoffensiv og fordi Start har hatt meget dårlige erfaringer med NFF (noe som LSK også har hatt).

Så uansett utfall i denne saken blir det rasende reaksjoner ihvertfall ett sted. NFF har uansett ikke tillit i noen av de to supporterforum'ene.

Kommentar

• gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

Opprinnelig skrevet av skvik
                  NFF har uansett ikke tillit i noen av de to supporterforum'ene.
                  Hadde du egentlig forventet det....?

Mvh
                  Gammer`n
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

Menigheden på sin side frykter at NFF IKKE VIL gi karantene fordi LSK har kjørt en sjarmoffensiv og fordi Start har hatt meget dårlige erfaringer med NFF (noe som LSK også har hatt).

Så uansett utfall i denne saken blir det rasende reaksjoner ihvertfall ett sted. NFF har uansett ikke tillit i noen av de to supporterforum'ene.
                    Hvis Menigheden håper på karantene, er de idioter. LSK møter nedrykkskandidatene Sandefjord, Fredrikstad og Odd i de tre neste kampene. Da er det en fordel for Start at LSK stiller med sitt beste lag. Det skulle tatt seg ut om keepertabber av Otto i disse kampene hadde sendt Start ned i 1. divisjon.

Kommentar

• KimFL
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1410

Det har du nok rett i. Men en av disse to utfallene kommer til å føre til raseri i hele fotballnorge, og det trur jeg disiplinærutvalget kommer til å ta hensyn til.
                      Her trur jeg ikke prinsippene ang videodømming har så mye å si. Det har nærmest blitt et folkekrav om at Müller skal starffes hardt, og da kommer NFF til å gjøre det. Lettere for dem å gjøre seg upopulær i én klubb, enn i resten av fotballnorge.

KimFL

Kommentar

• Øyvind
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2006
                        • 292

Opprinnelig skrevet av KimFL
                        Det har du nok rett i. Men en av disse to utfallene kommer til å føre til raseri i hele fotballnorge, og det trur jeg disiplinærutvalget kommer til å ta hensyn til.
                        Her trur jeg ikke prinsippene ang videodømming har så mye å si. Det har nærmest blitt et folkekrav om at Müller skal starffes hardt, og da kommer NFF til å gjøre det. Lettere for dem å gjøre seg upopulær i én klubb, enn i resten av fotballnorge.

KimFL
                        Dagens stalltips!

Kommentar

• mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

[ OFF TOPIC ]
                          NFF er vel ikke populære noe annen sted enn i egne korridorer. Bare se på damefotballen om dagen, de må jo stille med utespillere i mål pga. disse paragrafrytterne...

Hovedparolen i NFF er vel:
                          "Fotballen er til for oss, ikke omvendt!"
                          [ /OFF TOPIC ]
                          Fugla mot nye høyder

Kommentar

• merch
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2007
                            • 938

Pratet med Terje Hauge tidligere i dag- Regelverket er slik at Muller kan bli utestengt dersom dommeren rapporterer at han ikke så Mullers venstre kne bli sparket i rettning av Fevang under kampen, men dersom dommeren rapporterer at han så dette men lot være å dømme mot LSK for det så blir det ingen karantene. Terje Hauge virket ihvertfall som han mente det burde bli det. Forøvrig virket han som en veldig sympatisk kar og jeg sa som sant var at han gjør en god jobb!
                            lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                            sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

Kommentar

• Speeder
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 951

Opprinnelig skrevet av merch
                              Pratet med Terje Hauge tidligere i dag- Regelverket er slik at Muller kan bli utestengt dersom dommeren rapporterer at han ikke så Mullers venstre kne bli sparket i rettning av Fevang under kampen, men dersom dommeren rapporterer at han så dette men lot være å dømme mot LSK for det så blir det ingen karantene. Terje Hauge virket ihvertfall som han mente det burde bli det. Forøvrig virket han som en veldig sympatisk kar og jeg sa som sant var at han gjør en god jobb!

Så du mener dommeren skal rapportere alt han ikke så?
                              Hvordan skal han få til det`?
                              Tore Galgerud

Kommentar

• erlando
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 858

Opprinnelig skrevet av KimFL
                                Tja, dersom NFF overprøver dommer og straffer Müller når dommer allerede har dømt, tror jeg både Brann (taklingen på Bakke mot Stabæk) og FFK (taklingen på Tarik mot Aafk) kommer til å bli ganske ampre over forskjellsbehandling fra deres saker. Det er sikkert flere andre spillere som har blitt tatt stygt som jeg ikke kommer på i forbifarten også...
                                Ja til pause i pausen!

Kommentar

• krisruds
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 839

Det NFF driver med nå er å finkjemmer regelboka nok en gang slik at de kan finne noen paragrafer de kan gå rundt ved å sette andre paragrafer på de regla vi alle kjenner. Dette er noe som er kjent i NFF fra før, de finner alltid en måte å sette ting mot hverandre slik at det kommer ut en løsning de mener er best, selv om det kanskje ikke er helt etter den "riktige" regelboka.

MEN, det som vil skje hvis Muller får suspensjon nå er at da blir det mange mange flere saker ut året hvertfall som blir tatt opp.

Noen som husker den stygge taklingen som Tarik fikk tidligere iår?
                                  Noen som husker Hannus satte albuen i ansiktet til Kippe?

Dette er altso to ganske like saker, det eneste som skiller dem er at både Tarik og Kippe fikk frispark, dvs at dommeren må ha sett det. Noe alstå vi ikke kan si 100% sikkert at han gjorde i denne duellen. (Selv om han så rett på)

Men sånn det ligger ann på har egentlig NFF alt bestemt seg at de vil gi Muller noen kamper på tribunen, men de veit bare ikke helt hvordan de skal gjøre det i henhold til regelboka.
                                  krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

• krisruds
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 839

Opprinnelig skrevet av erlando
                                    Tja, dersom NFF overprøver dommer og straffer Müller når dommer allerede har dømt, tror jeg både Brann (taklingen på Bakke mot Stabæk) og FFK (taklingen på Tarik mot Aafk) kommer til å bli ganske ampre over forskjellsbehandling fra deres saker. Det er sikkert flere andre spillere som har blitt tatt stygt som jeg ikke kommer på i forbifarten også...
                                    Men begge de duellene du trekker frem der fikk spillerene frispark, noe Fevang/Muller ikke fikk. Da kan NFF komme med at dommeren ikke så det, slik at de kan komme med en straff. Men som vi ALLE vet så så dommeren rett på.
                                    Men husk det er NFF vi snakker om her.
                                    krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

• Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

Det er ingen tvil om at dommeren ser situasjonen og vinker spillet videre med venstre arm. En skandale om NFF endrer praksis og overprøver dommerens avgjørelse i denne saken. At situasjonen er stygg fra andre vinkler og i slow motion har absolutt ingenting å si, for det kan man si om albuen til Hannes, tofotstaklinga på Bakke, div. taklinger på Tarik osv også.

Kommentar

• Gjertsen_KANARIS
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jun 2006
                                        • 196

Nekter og tro at Muller får mer en en kamp karantene om dette skulle skje. Å Otto vil klare seg utmerket mot Sandefjord uansett.
                                        VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3492

Konspirasjonsteoretikeren i meg sier at NFF venter på ny dommerrapport hvor dommeren sier at han ikke så kneet før de avsier dom. Linjemannen gjorde jo heller ikke noe av saken, så da er det to som ikke har skjedd i kamp om ballen, og det lyder ikke godt for disse's videre dommerkarrierer.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...