Støttetråd til Heinz

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    Støttetråd til Heinz

    Ingen andre har gjort, så derfor tar jeg initiativet til en egen støttetråd for Heinz.

    De siste dagers hendelser har ødelagt noe av gleden ved tre poeng mot Start. I dag ser vi hvordan to gode fotballspillere, på hver sin måte, har hatt to tøffe dager bak seg og sikkert også tøffe dager foran seg.

    Meningen med tråden er ikke å glemme Fevang, får det gjør vi ikke. Alle her på forumet ønsker han god bedring og lykke til i tiden som kommer. Men samtidig har vi som kanarifans et ansvar for at Heinz føler støtte i dagene og ukene som kommer.

    Vi sier til deg Heinz at vi tror på det du sier.

    Vi sier takk for innsatsen, engasjementet og arbeidet du nedlegger for fugla i kamp og trening.

    Vi sier til deg Heinz at du er en av oss.
    Bølerkanaris
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    #2
    Det er tydeligvis enkelte kommentatorer som ikke evner og/ellr ønsker å forstå at uhell kan forekomme i sammenstøt mellom angripere og keepere.

    At en mann som Frode Olsen, som til stadighet er kritisk mot LSK går i bresjen umiddelbart, overrasker vel ikke.

    Man bør her også ta med i betraktningen at Müller selv var nokså nære en skade på sine hender da K Hæstad braste nokså hodeløst inn i han tidligere i kampen, også det en situasjon der keeper alt hadde ballen i fast grep.

    Fevangs angrep på Müller var altså den andre situasjonen der Starts spillere raser inn mot en i utgangspunktet relativt ubeskyttet keeper, forøvrig Starts eneste kvalifiserte "sjanser" i kampen, om man kan kalle det det. Da er det en naturlig refleks å sette opp en buffer for keeperen.

    At det så i etterkant ser brutalt ut på video, er fakta. Det er sjelden at større skader i fotball er vakre å se på, men det er en del av gamet.

    Det har Fevang forstått, men tydeligvis ikke hylekoret i media.

    Denne situasjonen har likhetstrekk med Hannes Sigurdssons albue mot Frode Kippe. En stor forskjell i så måte er Müllers umiddelbare medfølelse med den skadede motspilleren. Mens Sigurdsson uttalte noe i retning av at "han (motspilleren) fortjente det".

    Det sier vel også noe manglende intensjon fra Müllers side.

    Videodømming er ennå ikke blitt brukt av NFF, og dommeren sto godt plassert. Legg saken død.
    LSK Norges beste lag

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7080

      #3
      Såvidt jeg kan forstå har NFF uansett ikke hjemmel for å straffe Müller uansett hva Frode Olsen eller resten av hylekoret måtte mene.

      Dommeren så situasjonen og vinket den videre. En av NFFs helligste kuer er å aldri overprøve dommeren.

      Dermed må det et fundamentalt prinsippbrudd til for at Heinz skal kunne bli straffet for dette uhellet, noe jeg verken synes han fortjener eller tror vil skje.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Superstefan
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 2180

        #4
        Satser på stormen går over snart og Heinz blir "frikjent".

        Men siden NFF hater Lillestrøm skal vi ikke være for sikre.

        Men Heinz forsvarte seg og håper alt går bra
        Fotograf Kreativ Kanaris

        KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Moderatormelding:
          Tråden stenges fordi det var bare åpningsinnlegget som ikke sorterer under andre, eksisterende tråder.

          Håper at det går an å trykke på enig-knappen på åpningsinnlegget, men det veit jeg ikke.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          Working...