Heinz Müller fikk 2 kampers karantene
Collapse
X
-
Skulle gjerne sett Håkon Oppdal blitt dømt.
NFF hater LSKKommentar
-
Kommentar
-
På en idiotavstemning på VG Nett svarer 74 % at straffen er for mild, 12 % at den er for streng og 14 % at den er passe. Et mer interessant spørsmål er om NFF har hjemmel for å straffe Müller når dommeren har sett og vurdert situasjonen.Kommentar
-
-
Jeg synes vi skal være store nok til å se Müller-saken isolert, et lite øyeblikk.
Uavhengig av om NFF er konsekvente eller ikke, uavhengig om de har 100 prosent dekning i lovverket eller ikke - så finnes det knapt en lignende sak å vise til. Dette var en svært, svært stygg episode, selv om det ikke ble gjort med vilje. Og utfallet kunne blitt så mye mer dramatisk. Det kunne det neppe blitt i de andre sakene som trekkes frem her.
Jeg mener fortsatt vi slapp billig, og jeg mener fortsatt at klubben ikke bør klage inn saken på nytt.
Jeg tror ikke dette er en sak å kjøre prinsipper på. Ved en evt anke vil vi kun oppnå å holde et negativt fokus på LSK ennå lenger. Og selv om vi "vinner", så er saken for lengst tapt.
Derfor bør vi la stoltheten vike til fordel for fornuften, mener jeg.
PS: Så Per Mathisen på TV2 i kveld. Han var, som han selv sa "grinete", og dermed tyder det på at klubben foretar seg et eller annet.
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Jeg synes vi skal være store nok til å se Müller-saken isolert, et lite øyeblikk.
Uavhengig av om NFF er konsekvente eller ikke, uavhengig om de har 100 prosent dekning i lovverket eller ikke - så finnes det knapt en lignende sak å vise til. Dette var en svært, svært stygg episode, selv om det ikke ble gjort med vilje. Og utfallet kunne blitt så mye mer dramatisk. Det kunne det neppe blitt i de andre sakene som trekkes frem her.
Jeg mener fortsatt vi slapp billig, og jeg mener fortsatt at klubben ikke bør klage inn saken på nytt.
Jeg tror ikke dette er en sak å kjøre prinsipper på. Ved en evt anke vil vi kun oppnå å holde et negativt fokus på LSK ennå lenger. Og selv om vi "vinner", så er saken for lengst tapt.Kommentar
-
En ting som er sikkert er at denne saken vil fortsette å leve i flere dager til. Fint at det snart er ferie sier nå jeg.
Jeg håper at denne saken kan føre til noe postivt blant både spillere, støtteapparat og suportere. La oss etter ferien og utover høsten virkelig vise hvem som bestemmer på både banen og tribunen.Kommentar
-
Jeg ble ikke overraska, for å si det sånn.......men jeg skjønner det alikevel ikke
NFF er imot oss, det vet vi, TV2 vil bare ha fete overskrifter.....og mobben vil straffe noen.....ok, det skjønner jeg. Men NFF og Einar Bergum plutselig skal gå inn i etterkant og overprøve dommeren, det har jeg tungt for å svelge. Selve episoden er debattert opp og ned, men at NFF nå finner hjemmel for å innføre videodømming i etterkant når media skriker, det forstår jeg ikke i det hele tatt! :evil:
Jeg vil ikke bagatellisere denne hendelsen, men det er prinsippet jeg er ute etter. Skal NFF gripe inn med raksjoner når de måtte ønske det, eller rører vi litt ved en hellig ku her - prinsippet om dommerens suverenitet?
Hva med alle andre gale dommeravgjørelser som har fått konsekvenser for kampresultat......skal disse også kunne overprøves i etterkant?
Hadde dommeren gitt Heinz rødt rødt kort for dette under kampen, så hadde vi levd med det. Nå er altså situasjoen at NFF mener at dommeren tok feil og at Heinz burde fått rødt kort og to kamper.
Gjelder det begge veier tro? Gjelder dette prinsippet alle typer dommeravgjørelser? Er en keeper som rusher ut og treffer en innstomende angriper i ansiktet, mye værre enn andre taklinger som skjer på baner hver dag, men hvor det er flaks at ingen blir skadet?
Det rører ved en del viktige prinsipper dette her......og som vanlig er vi med i smørja....Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?Kommentar
-
synes faktisk klubben bør anke straffen, begynner å bli mektig lei av at nff bøyer og benner på reglene som det passer dem. påtide at noen har baller nok til å ta opp kampen å ikke bare dalte etter med lua i hånden.
synes LSK skal vise at vi faan ikke er redde for de tullinga i nff.
har fått nok fra dem nå.Kommentar
-
Da mener jeg fortsatt "vår" sak er styggest.
Men igjen; Nå er jeg mest opptatt av hvordan vi skal komme oss på bena igjen. Klubben er allerede blitt påført betydelige skader. Skader som ikke lar seg rett opp gjennom en klage.
Mvh
Gammer`nMvh
-
Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?Kommentar
-
Jeg tenker ikke nødvendigvis på skadene sakene resulterte i. Jeg tenker på hvilke skader som kunne oppstått på bakgrunn av handlingen.
Da mener jeg fortsatt "vår" sak er styggest.
Men igjen; Nå er jeg mest opptatt av hvordan vi skal komme oss på bena igjen. Klubben er allerede blitt påført betydelige skader. Skader som ikke lar seg rett opp gjennom en klage.
Mvh
Gammer`n
Husk at da LSK var på sitt absolutt beste så stormet det verre enn verst rundt klubben. Dette er som en liten bris i forhold.
Jeg stemmer for at vi børster støv av de hvite mafiadressene etter ferien slik at vi igjen viser hvem som er herre i eget hus.Kommentar
-
Nå har vel ikke LSK vært populære siden Pellfoch og Hoffer'n kjøpte hvite dresser på 70-tallet, så PR-messig har vi lite å tape. Det ledelsen må vurdere er hva som gagner klubben mest.
At Sandefjord og FFK er lag vi burde klare å slå relativt greit taler for at vi aksepterer straffen og går videre. En anke kan øke straffen, evt. gi utestenglse mot tøffere motstandere.
Det som taler for en anke er NFF's håndtering av saken, og prinsippene som er rokket ved.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Jeg har vært med siden -73, og kan ikke helt skjønne hva du tenker på.
At folk gikk i hvite dresser og lekte storkarer var neppe så belastende som den saken vi nå opplever. Nå engasjeres også folk som ikke følger med på fotball til daglig.
Er all PR fortsatt god PR?
Mvh
Gammer`nMvh
-
Jeg var veldig for å anke uansett hvis Heinz fikk straff for dette, men ser at Perta har en del gode argumenter for å la det ligge.
Vi er og vil bli den store stygge ulven i media i denne saken uansett hva vi gjør videre.LasseNKommentar
-
Ja, vel - og når stormet det verre?
Jeg har vært med siden -73, og kan ikke helt skjønne hva du tenker på.
At folk gikk i hvite dresser og lekte storkarer var neppe så belastende som den saken vi nå opplever. Nå engasjeres også folk som ikke følger med på fotball til daglig.
Er all PR fortsatt god PR?
Mvh
Gammer`nKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar