Heinz Müller fikk 2 kampers karantene

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1260

    #61
    Det aller verste med redegjørelsen fra NFF er jo at det er en ren omskrivning av uttalelser fra personer innenfor NFF jf. Ola By Rise og Jørn Jamtfall.

    Kommentar

    • Stan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 1082

      #62
      Jeg mener å huske en kamp tidligere i vår der Vidar Riseth sparket en spiller som lå nede? Så dommeren situasjonen? Fikk det noe etterspill?
      Ble den i hele tatt blåst opp i media?
      (Viking - Rosenborg april 07)

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #63
        Flott NFF!

        Har dere forresten tenkt på hvilken presedens dere nå har laget for fremtidige saker. Klubbene kan nå etter hver serierunde sende klage på situasjoner der reprisen viser en feil dommeravgjørelse... Og det kommer de til å gjøre! Ut av hue og rævva! Tror dere vi kan melde oss på i Allsvenskan eller noe? det her er bare teit...
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • alvar
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Dec 2005
          • 100

          #64
          blir desverre ikke overasket over dette. virker som alle er ute etter å ta Muller, med vg og tv2 i spissen. etter denne konklusjonen fra utvalget skal det bli morsomt å følge norsk fotball framover, utvalget kan nok regne med mye overtid framover.(kanskje det er grunnen til resultatet.)

          Kommentar

          • Speeder
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 951

            #65
            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Konspirasjonsteoretikeren i meg sier at NFF venter på ny dommerrapport hvor dommeren sier at han ikke så kneet før de avsier dom. Linjemannen gjorde jo heller ikke noe av saken, så da er det to som ikke har skjedd i kamp om ballen, og det lyder ikke godt for disse's videre dommerkarrierer.

            Meget bra teori dette! Har du noe teorier i andre omdiskuterte saker?
            Tore Galgerud

            Kommentar

            • sibirsk tiger
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Feb 2007
              • 29

              #66
              Nff...

              Ikke overrasket.. De bare MÅ markere seg ved enhver anledning som byr seg...
              -Gleder meg til det er toppfotballen selv som eier rettighetene..
              -Da kan han latterlige infosjefen, Roger ett eller annet, stå på TV2 og myse ut og late som om han kan fotball... -Og det samme gjelder den nervøse presidenten..
              -Viser seg jo bare når det er fest og Norway Cup...

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #67
                Skandale. Sigurdsson må jo le seg kav ihjel. Jeg blir kvalm av nff. Pussig nok er det nok keepersaken i toppserien som fikk NFF til å snu ræva etter vinden her, selv om de neppe ville behandlet LSK fair uansett. Toppfotballen ut av NFF nå.

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  #68
                  Kan han stå over cup kampen i morra ,reines det som en kamp eller er det bare serie kamper som teller.

                  Kommentar

                  • mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Kan han stå over cup kampen i morra ,reines det som en kamp eller er det bare serie kamper som teller.
                    Rødt kort sones i den serien det er idømt, ergo må han stå over de to neste seriekampene, sandefjord og fredrikstad.
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                    Mvh
                    Mr.Jordbakke

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Kan han stå over cup kampen i morra ,reines det som en kamp eller er det bare serie kamper som teller.
                      Han må sone på samme nivå som han ble straffet, altså i serien.
                      Men samtidig får han ikke spille noen obligatoriske kamper før soningen starter. Det betyr at han ikke kan spille cupkampen og i tillegg må stå over de to kommende seriekampene.

                      Mvh
                      Gammer`n
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • vollafugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 978

                        #71
                        Prinsipielt sett synes jeg at NFFs og Disiplinærutvalgets tilnærming om at det pr. def. ikke kan ilegges sanksjon dersom dommeren har "sett" men likevel misforstått en situasjon, har vært lite heldig.

                        Men når de først skal snu 180 grader, synes jeg at de virkelig velger feil sak å gjøre det i;

                        tidligere har de nektet å ilegge sanksjon i tilfeller der dommeren åpenbart har bommet totalt på hva som faktisk skjedde. Klarest kom dette kanske frem da Disipinærutvalget nektet å behandle Perssons takling av E. Bakke i fjor. Da uttalte lederen at forseelsen var så grov at Persson antakelig ville ha fått 3 kampers karantene dersom de hadde hatt kompetanse til å behandle saken (noe de etter egen oppfatning ikke hadde).

                        Men mens de lar forsettelige to-fotstaklinger med strake ben passere, går de altså til aksjon i et tilfelle der en keeper ved en voldsom, men ikke bevisst handling skader en spiller som selv er på full fart inn i keeperen som holder ballen i to hender. Det er rart det.

                        Forøvrig ser det ut som om jeg må bite i gresset og gå å kjøpe pils... Godt for meg at det bare var Torolf som tok i mot tilbudet. (men jeg har ikke gitt opp klageomgangen).

                        Vi får håpe at klubben gjør en skikkelig jobb med klagen, og da særlig i forhold til dokumentasjon av tidligere praksis. Ironisk nok er antakelig Sigurdsson/Kippe-saken det tilfellet som er mest sammenlignbart denne (bare se på begrunnelsen til utvalget, det er jo bare å klippe og lime).

                        I tillegg synes jeg at saken illustrerer noen grunnleggende problemstillinger knyttet til personvern og rettsikkerhet. Så langt jeg kan se er det bare Grodås som har vært inne på dette i RB;

                        NFF og Disiplinærutvalget står ikke fritt i sin behandling av denne type opplysninger, og de kan ikke legge et hvilket som helst faktum til grunn for sine avgjørelser. Blant annet vil personopplysningsloven, som stiller krav og vilkår ved behandlig av personopplysninger, gjelde ved NFFs og Disiplinærvalgets behandling av slike saker. Det er all grunn til å stille spørsmål ved om disiplinærsaker i NFF behandles i henhold til kravene i denne loven.
                        Last edited by vollafugl; 28.06.2007, 01:29. Begrunnelse: Det heter jo Disiplinærutvalget

                        Kommentar

                        • hennern
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Apr 2006
                          • 157

                          #72
                          Jeg sier som jeg leste på VGnett sia! Skal forbundet begynne og gi karantene til medspillern som traff hoftun? Eller er det vel kansje greit siden det var en medspiller?

                          Forbanna!
                          det er helt for jævelig

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            #73
                            En annen ting å tenke på før en eventuell anke er hvilke lag det evt. må sones mot hvis anken ikke når fram.
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av vollafugl
                              Vi får håpe at klubben gjør en skikkelig jobb med klagen, og da særlig i forhold til dokumentasjon av tidligere praksis. Ironisk nok er antakelig Sigurdsson/Kippe-saken det tilfellet som er mest sammenlignbart denne (bare se på begrunnelsen til utvalget, det er jo bare å klippe og lime).
                              Selv om du kan jussen mye bedre enn meg, så synes jeg det ikke bare er den som skal vektlegges før man evt beslutter å klage.
                              Påkjenning på Müller, stemningen i fotball-Norge og opinionens oppfatning av LSK som en sutreklubb bør også telle med. Og ikke minst er det viktig at vi får tilbake fokuset rundt det sportslige. Det er viktigere å vinne fotballkamper enn en evt ankesak.

                              Selv om man skulle vinne fram med en klage, og Müller bli "frikjent" (hvilket jeg overhode ikke har noen tro på), så er han for lengst stemplet av alle "nøytrale". De har sett det med egne øyne. De har sett at Heinz i beste fall var "uaktsom".

                              Jeg synes fortsatt vi slapp billig i denne saken, og uansett blir det ikke lett for Heinz å komme tilbake. En evt ankesak vil gjøre det enda tyngre.
                              Tror jeg.

                              Mvh
                              Gammer`n
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2128

                                #75
                                Ved en eventuell anke, vil vel kampene bli sonet mot Fredrikstad og Odd i utgangspunktet. Med mindre heksejaktutvalget skal ha ferie, og ikke kan ta opp anken før etter denne. Da vil kampene måtte bli sonet i andre kamper.

                                Tidligere praksis tilsier at ankesaken behandles tidligst mulig, men som vi nå har fått bevist en gang for alle, er det ikke tilfelle at saker skaper presedens her i landet.
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • vollafugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 978

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                  Selv om du kan jussen mye bedre enn meg, så synes jeg det ikke bare er den som skal vektlegges før man evt beslutter å klage.
                                  Påkjenning på Müller, stemningen i fotball-Norge og opinionens oppfatning av LSK som en sutreklubb bør også telle med. Og ikke minst er det viktig at vi får tilbake fokuset rundt det sportslige. Det er viktigere å vinne fotballkamper enn en evt ankesak.

                                  Selv om man skulle vinne fram med en klage, og Müller bli "frikjent" (hvilket jeg overhode ikke har noen tro på), så er han for lengst stemplet av alle "nøytrale". De har sett det med egne øyne. De har sett at Heinz i beste fall var "uaktsom".

                                  Jeg synes fortsatt vi slapp billig i denne saken, og uansett blir det ikke lett for Heinz å komme tilbake. En evt ankesak vil gjøre det enda tyngre.
                                  Tror jeg.

                                  Mvh
                                  Gammer`n
                                  Jeg er helt enig med deg i at klubben bør vurdere dette nøye, og at det sånn som saken har utviklet seg, kan være bedre å la saken ligge. Jeg skrev egentlig dette under forutsetning at avgjørelsen ble påklaget. I tillegg har jeg jo et veddemål å tenke på...

                                  Kommentar

                                  • hennern
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Apr 2006
                                    • 157

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Selv om du kan jussen mye bedre enn meg, så synes jeg det ikke bare er den som skal vektlegges før man evt beslutter å klage.
                                    Påkjenning på Müller, stemningen i fotball-Norge og opinionens oppfatning av LSK som en sutreklubb bør også telle med. Og ikke minst er det viktig at vi får tilbake fokuset rundt det sportslige. Det er viktigere å vinne fotballkamper enn en evt ankesak.

                                    Selv om man skulle vinne fram med en klage, og Müller bli "frikjent" (hvilket jeg overhode ikke har noen tro på), så er han for lengst stemplet av alle "nøytrale". De har sett det med egne øyne. De har sett at Heinz i beste fall var "uaktsom".

                                    Jeg synes fortsatt vi slapp billig i denne saken, og uansett blir det ikke lett for Heinz å komme tilbake. En evt ankesak vil gjøre det enda tyngre.
                                    Tror jeg.

                                    Mvh
                                    Gammer`n
                                    Selfølgelig, LSK er jo en sutreklubb etter alle de sakene med NFF vi har hatt!, Men alikavel så syntes jeg ting begynner og gå litt for langt her! Å vinne kamper er jo selfølgelig mye viktigere, men når en slik hendelse først skjer så er det jo typisk at det LSK det skal gå utover! Det finnes andre eksempler på at en dømt situasjon hvor man ser i etterkant at ting ikke skulle vært som det ble dømt, Skal NFF plutselig annulere det ene målet mot Viking fordi kippe dytta han ene viking spillern? Dømt er dømt! Og hvor blir det av straffa til medspilleren som planta kneet i brystkassa til hoftun? Det var jo også et uhell!
                                    det er helt for jævelig

                                    Kommentar

                                    • vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av hennern
                                      Og hvor blir det av straffa til medspilleren som planta kneet i brystkassa til hoftun? Det var jo også et uhell!
                                      Jeg satt akkurat og tenkte på det samme.

                                      Kommentar

                                      • TorTor
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 335

                                        #79
                                        Uten sammenligning forøvrig skal det bli spennende å se om NØFF vil foreta seg noe i denne saken:

                                        Utvist og utslått

                                        Fredrikstad ydmyket i cupen

                                        Agim Shabani ble utvist fore tredje gang på fire dager (!) da regjerende cupmester Fredrikstad røk ut av cupen onsdag kveld.

                                        Med sin utligning fire minutter på overtid sørget Korsvoll-keeper Stian Straume for en dramatisk cupaften for Stabæk-stjernene.
                                        En spiller som presterer å bli utvist tre ganger på fire dager må da representere en fare for motspillere.....?
                                        Last edited by TorTor; 27.06.2007, 19:42. Begrunnelse: Skrivefeil

                                        Kommentar

                                        • Serbern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 5496

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          Han må sone på samme nivå som han ble straffet, altså i serien.
                                          Men samtidig får han ikke spille noen obligatoriske kamper før soningen starter. Det betyr at han ikke kan spille cupkampen og i tillegg må stå over de to kommende seriekampene.

                                          Mvh
                                          Gammer`n
                                          Hvorfor fikk Fredrikstads Agim Shabani spille dagens cupkamp etter å ha fått rødt kort på søndag og mandag for a og b-laget til FFK?

                                          Kommentar

                                          Working...