Heinz Müller fikk 2 kampers karantene

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

Opprinnelig skrevet av xeR
    Vet du hva, det tror jeg faktisk ikke...
    Ikke jeg heller....

Kommentar

• dIsTurBeD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 668

Opprinnelig skrevet av xeR
      Vet du hva, det tror jeg faktisk ikke...
      NFF er konsekvent inkonsekvente, og Midttun Lie får 1 kamp. Alt annet vil være en overraskelse.

Kommentar

• Superstefan
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 2180

Skulle gjerne sett Håkon Oppdal blitt dømt.

NFF hater LSK
        Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
          NFF er konsekvent inkonsekvente, og Midttun Lie får 1 kamp. Alt annet vil være en overraskelse.
          Hvis ikke NFF finner på å trekke tilbake det røde korte da det skjedde midt på banen og det ikke var en spesielt farlig takling.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

På en idiotavstemning på VG Nett svarer 74 % at straffen er for mild, 12 % at den er for streng og 14 % at den er passe. Et mer interessant spørsmål er om NFF har hjemmel for å straffe Müller når dommeren har sett og vurdert situasjonen.

Kommentar

• Gjertsen_KANARIS
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jun 2006
              • 196

Uhørt. Faen Ta Nff
              VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

Kommentar

• gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

Jeg synes vi skal være store nok til å se Müller-saken isolert, et lite øyeblikk.
                Uavhengig av om NFF er konsekvente eller ikke, uavhengig om de har 100 prosent dekning i lovverket eller ikke - så finnes det knapt en lignende sak å vise til. Dette var en svært, svært stygg episode, selv om det ikke ble gjort med vilje. Og utfallet kunne blitt så mye mer dramatisk. Det kunne det neppe blitt i de andre sakene som trekkes frem her.

Jeg mener fortsatt vi slapp billig, og jeg mener fortsatt at klubben ikke bør klage inn saken på nytt.
                Jeg tror ikke dette er en sak å kjøre prinsipper på. Ved en evt anke vil vi kun oppnå å holde et negativt fokus på LSK ennå lenger. Og selv om vi "vinner", så er saken for lengst tapt.

Derfor bør vi la stoltheten vike til fordel for fornuften, mener jeg.

PS: Så Per Mathisen på TV2 i kveld. Han var, som han selv sa "grinete", og dermed tyder det på at klubben foretar seg et eller annet.

Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Jeg synes vi skal være store nok til å se Müller-saken isolert, et lite øyeblikk.
                  Uavhengig av om NFF er konsekvente eller ikke, uavhengig om de har 100 prosent dekning i lovverket eller ikke - så finnes det knapt en lignende sak å vise til. Dette var en svært, svært stygg episode, selv om det ikke ble gjort med vilje. Og utfallet kunne blitt så mye mer dramatisk. Det kunne det neppe blitt i de andre sakene som trekkes frem her.

Jeg mener fortsatt vi slapp billig, og jeg mener fortsatt at klubben ikke bør klage inn saken på nytt.
                  Jeg tror ikke dette er en sak å kjøre prinsipper på. Ved en evt anke vil vi kun oppnå å holde et negativt fokus på LSK ennå lenger. Og selv om vi "vinner", så er saken for lengst tapt.
                  Konsekvensen blir at vi får en helvetes diskusjon ved hver eneste omstridte avgjørelse fremover, fordi det kan hevdes at det var enkeltheter dommeren ikke så, som må granskes på video. Ønsker vi det? En ting til: Kippe og Fevang fikk samme type skade. Hvorfor er den siste episoden styggere?

Kommentar

• maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1289

En ting som er sikkert er at denne saken vil fortsette å leve i flere dager til. Fint at det snart er ferie sier nå jeg.
                    Jeg håper at denne saken kan føre til noe postivt blant både spillere, støtteapparat og suportere. La oss etter ferien og utover høsten virkelig vise hvem som bestemmer på både banen og tribunen.

Kommentar

• Arind
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2006
                      • 459

Jeg ble ikke overraska, for å si det sånn.......men jeg skjønner det alikevel ikke
                      NFF er imot oss, det vet vi, TV2 vil bare ha fete overskrifter.....og mobben vil straffe noen.....ok, det skjønner jeg. Men NFF og Einar Bergum plutselig skal gå inn i etterkant og overprøve dommeren, det har jeg tungt for å svelge. Selve episoden er debattert opp og ned, men at NFF nå finner hjemmel for å innføre videodømming i etterkant når media skriker, det forstår jeg ikke i det hele tatt! :evil:
                      Jeg vil ikke bagatellisere denne hendelsen, men det er prinsippet jeg er ute etter. Skal NFF gripe inn med raksjoner når de måtte ønske det, eller rører vi litt ved en hellig ku her - prinsippet om dommerens suverenitet?
                      Hva med alle andre gale dommeravgjørelser som har fått konsekvenser for kampresultat......skal disse også kunne overprøves i etterkant?
                      Hadde dommeren gitt Heinz rødt rødt kort for dette under kampen, så hadde vi levd med det. Nå er altså situasjoen at NFF mener at dommeren tok feil og at Heinz burde fått rødt kort og to kamper.
                      Gjelder det begge veier tro? Gjelder dette prinsippet alle typer dommeravgjørelser? Er en keeper som rusher ut og treffer en innstomende angriper i ansiktet, mye værre enn andre taklinger som skjer på baner hver dag, men hvor det er flaks at ingen blir skadet?

Det rører ved en del viktige prinsipper dette her......og som vanlig er vi med i smørja....
                      Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• alvar
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Dec 2005
                        • 100

synes faktisk klubben bør anke straffen, begynner å bli mektig lei av at nff bøyer og benner på reglene som det passer dem. påtide at noen har baller nok til å ta opp kampen å ikke bare dalte etter med lua i hånden.
                        synes LSK skal vise at vi faan ikke er redde for de tullinga i nff.
                        har fått nok fra dem nå.

Kommentar

• gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

Opprinnelig skrevet av Torolf
                          En ting til: Kippe og Fevang fikk samme type skade. Hvorfor er den siste episoden styggere?
                          Jeg tenker ikke nødvendigvis på skadene sakene resulterte i. Jeg tenker på hvilke skader som kunne oppstått på bakgrunn av handlingen.
                          Da mener jeg fortsatt "vår" sak er styggest.

Men igjen; Nå er jeg mest opptatt av hvordan vi skal komme oss på bena igjen. Klubben er allerede blitt påført betydelige skader. Skader som ikke lar seg rett opp gjennom en klage.

Mvh
                          Gammer`n
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Arind
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2006
                            • 459

Men igjen; Nå er jeg mest opptatt av hvordan vi skal komme oss på bena igjen. Klubben er allerede blitt påført betydelige skader. Skader som ikke lar seg rett opp gjennom en klage.
                            Dessverre.....jeg liker dette jævli dårlig.....
                            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1289

Jeg tenker ikke nødvendigvis på skadene sakene resulterte i. Jeg tenker på hvilke skader som kunne oppstått på bakgrunn av handlingen.
                              Da mener jeg fortsatt "vår" sak er styggest.

Mvh
                              Gammer`n
                              Så lenge klubb og suportere står sammen så kommer vi styrket ut av denne situasjonen vi har havnet i. LSK har alltid hatt et frynsete rykte rundt om i Norges land så akuratt hva folk på den ytterste holme i dette land måtte mene gir jeg blanke i.
                              Husk at da LSK var på sitt absolutt beste så stormet det verre enn verst rundt klubben. Dette er som en liten bris i forhold.
                              Jeg stemmer for at vi børster støv av de hvite mafiadressene etter ferien slik at vi igjen viser hvem som er herre i eget hus.

Kommentar

• MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3492

Nå har vel ikke LSK vært populære siden Pellfoch og Hoffer'n kjøpte hvite dresser på 70-tallet, så PR-messig har vi lite å tape. Det ledelsen må vurdere er hva som gagner klubben mest.

At Sandefjord og FFK er lag vi burde klare å slå relativt greit taler for at vi aksepterer straffen og går videre. En anke kan øke straffen, evt. gi utestenglse mot tøffere motstandere.

Det som taler for en anke er NFF's håndtering av saken, og prinsippene som er rokket ved.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  Husk at da LSK var på sitt absolutt beste så stormet det verre enn verst rundt klubben. Dette er som en liten bris i forhold.
                                  Ja, vel - og når stormet det verre?
                                  Jeg har vært med siden -73, og kan ikke helt skjønne hva du tenker på.

At folk gikk i hvite dresser og lekte storkarer var neppe så belastende som den saken vi nå opplever. Nå engasjeres også folk som ikke følger med på fotball til daglig.

Er all PR fortsatt god PR?

Mvh
                                  Gammer`n
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• LasseN
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 1610

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Det som taler for en anke er NFF's håndtering av saken, og prinsippene som er rokket ved.
                                    Det største problemet med en anke er at det er fremdeles NøFF som skal behandle den.
                                    Jeg var veldig for å anke uansett hvis Heinz fikk straff for dette, men ser at Perta har en del gode argumenter for å la det ligge.
                                    Vi er og vil bli den store stygge ulven i media i denne saken uansett hva vi gjør videre.
                                    LasseN

Kommentar

• maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1289

Ja, vel - og når stormet det verre?
                                      Jeg har vært med siden -73, og kan ikke helt skjønne hva du tenker på.

At folk gikk i hvite dresser og lekte storkarer var neppe så belastende som den saken vi nå opplever. Nå engasjeres også folk som ikke følger med på fotball til daglig.

Er all PR fortsatt god PR?

Mvh
                                      Gammer`n
                                      ...jeg tror at både du og jeg vet at hvis kommunikasjonskanalene hadde vært som nå på 70 tallet hadde Frank Grønlunds takling av han negeren på Mjøndalen overgått Müller en høy gang. Dessuten var det mere enn vannverket på romeriket folk snakket om på 70 tallet.

Kommentar

• gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                        Dessuten var det mere enn vannverket på romeriket folk snakket om på 70 tallet.
                                        Ja, f eks pokerlagene på bakrommet til Dressmann....

Mvh
                                        Gammer`n
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• pasirasi
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • Nov 2006
                                          • 18

Vi skal være godt fornøyde med at Heinz bare fikk to kampers karantene. Objektivt sett er "taklingen" så stygg at det kunne (og kanskje burde) endt med at han ble utestengt fra fotball i hele høst.
                                          Last edited by pasirasi; 27.06.2007, 22:27.

Kommentar

Working...