Heinz Müller fikk 2 kampers karantene

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK N/B
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 830

    Fevang

    Jeg synes Fevang har vist at han er en mann i denne situasjonen. Han som har mest grunn til å hyle, har godtatt Mullers unskyldning, og lagt saken død. Det er noen i Start som burde følge det eksepelet
    03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

    Nei til NFF!

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      I og med at NFF nå har åpnet for videodømming også i situasjoner dommeren burde ha røntgensyn, men ikke har det, åpner det for en del interessante muligheter:
      Ta for eksempel Rambekk sin utbasunering mot albuene til David Nielsen. Dette kan dommeren tydeligvis ikke ha sett, men jeg føler meg sikker på at det finnes minst et eksempel på video. Ergo: Send inn en anmeldelse.
      Dette prinsippet kan man fra nå av følge i alle de kamper hvor man er mer eller mindre misfornøyd med resultat eller enkeltspillere på motsatt banehalvdel. Så god som kameradekningen nå er rundt banene, skal det godt gjøres at enkeltspilleres tjuvtriks ikke fanges opp. Det eneste man må huske på er jo å si ifra til dommeren etter kampen at man kommer til å sende inn en klage.

      Det kan bli veldig mange talenter som slipper til i Tippeligaen i år. For alle andre er jo suspendert på et eller annet tidspunkt!
      (Men da får jo forsåvidt NFF viljen sin...)
      Knurr...

      Kommentar

      • Martin Olsen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jan 2007
        • 186

        Shabani fikk 2 gule kort i 2. Div kampen. Karantenen sones i den Divisjonen han fikk det røde kortet.

        Det røde han fikk på søndag. gir 1 kamps karantene felling som siste mann, sones i første Tippeligakamp.

        Direkte rødt kort i dag, gir nok 2 kampers karantene og må nå sones i Tippeligaen siden FFK ble utslått.

        Det betyr at Shabani må stå over de neste 3 Tippeligarundene.

        Kommentar

        • glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1252

          Syntes to kamper var greit. Fårlig spill. Hadde Et annet lags keeper gjort dette med en av LSK spillera hadde vi brent han på bålet.
          At LSK har hatt mange kort skyldes ja dommerene litt, men vi har da så lenge jeg kan huske aldrig spilt så grisete fotball eller sutret så mye som nå.
          Muller er en fin fyr, men dette var greit.
          NFF gjør mye rart og kommer sikkert til og gjøre det i fremtiden også.
          Det beste LSK som klubb kan gjøre er og godta straffen og at spillera opptrer slik at vi ikke får så mange kort.
          Tor ikke det er bare tilfeldigheter at KIPPE får mange gule kort.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
            Shabani fikk 2 gule kort i 2. Div kampen. Karantenen sones i den Divisjonen han fikk det røde kortet.

            Det røde han fikk på søndag. gir 1 kamps karantene felling som siste mann, sones i første Tippeligakamp.

            Direkte rødt kort i dag, gir nok 2 kampers karantene og må nå sones i Tippeligaen siden FFK ble utslått.

            Det betyr at Shabani må stå over de neste 3 Tippeligarundene.
            Dagens kort var vel etter to gule, så han må nok stå over en kamp for denne. I tillegg til den ene han fikk mot SIF. Han må i hvertfall stå over mot oss. Regner med at han må stå over en TL-kamp for kortet i cupen siden dem ble slått ut og en TL-kamp for røde kortet mot SIF.

            Kommentar

            • Bekkis
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 441

              Går vel ut ifra at Heinz er tilbake til første kamp etter ferien. soning i cupen mot bærum og i serien mot SF. Stemmer dette?

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Opprinnelig skrevet av Bekkis
                Går vel ut ifra at Heinz er tilbake til første kamp etter ferien. soning i cupen mot bærum og i serien mot SF. Stemmer dette?
                Nei. Han kan verken spille mot Bærum, SF eller FFK.

                Kommentar

                • brisbane-kanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2006
                  • 595

                  Jeg synes det er rart hvordan NøFF og media omtaler situasjonen når Fevang løper inn i Heinz. Det blir sagt overalt at Heinz traff Fevang i hodet med kneet, men tv-bildene viser at Heinz hadde ballen i begge hendene når denne situasjonen oppsto. Som en følge av å være et lysår på etterskudd er det Fevang som løper og treffer kneet til Heinz. Heinz var allerede lufta med ballen i hendene når Fevang kommer løpende. Det hadde vel vært mer riktig og omtale situasjonen som "Fevang var på etterskudd, og løp rett inn i Heinz som hadde det ene kneet sitt i en unormal stilling". Hadde Fevang hatt gjennomsnittlig fotballforståelse burde han ha innsett at den ballen var tapt for lenge siden. Det var en real smell, men jeg synes Fevang har fått i overkant mye sympati når hans uintelligente valg faktisk er 50% av grunnen til at han ble skadet. Hadde ikke Heinz gått opp med begge knærene hadde Fevang etter all sansynlighet løpt rett inn i Heinz edle organer, så jeg skønner godt at han vil beskytte dem fra en gla'kristen sørlending.

                  Når i tillegg NøFF begynner å overprøve dommerene på grunnlag av utfallet av situasjonen er det hele ganske håpløst. Som sagt mange gange tidligere i forumet så skal dømmingen ta utgangspunkt i situasjonen (taklingen) og ikke eventuelle skader spillerene pådrar seg.

                  Kommentar

                  • Bekkis
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 441

                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Nei. Han kan verken spille mot Bærum, SF eller FFK.
                    men blir ikke det 3 kamper?

                    Kommentar

                    • Gjertsen_KANARIS
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jun 2006
                      • 196

                      Opprinnelig skrevet av Bekkis
                      men blir ikke det 3 kamper?
                      Syns også dette høres merkelig ut. Men cup kamp kan vel ikke telles som karatene for en tippeligamatch?=S
                      VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                      Kommentar

                      • KimFL
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1410

                        Opprinnelig skrevet av Bekkis
                        men blir ikke det 3 kamper?
                        Slik jeg ser det, kan han spille mot enten Bærum eller FFK....hvis karantener gjelder for både cup og serie (hvilket jeg vil anta), så må han sone mot Bærum og Sandefjord, men vil være klart til FFK-kampen.


                        KimFL

                        Kommentar

                        • KimFL
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1410

                          Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                          Jeg synes Fevang har vist at han er en mann i denne situasjonen. Han som har mest grunn til å hyle, har godtatt Mullers unskyldning, og lagt saken død. Det er noen i Start som burde følge det eksepelet
                          Enig med deg....men det er kanskje flere som burde følge det eksempelet også? Synes også LSK bør legge denne saken død nå, å gi faen i å anke. Fører ikke fram alikevel...


                          KimFL

                          Kommentar

                          • Kaare-J
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2005
                            • 334

                            Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
                            Syns også dette høres merkelig ut. Men cup kamp kan vel ikke telles som karatene for en tippeligamatch?=S
                            Vet aldri med NøFF
                            Alt for Kongen

                            Kommentar

                            • Gjertsen_KANARIS
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jun 2006
                              • 196

                              Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                              Jeg synes det er rart hvordan NøFF og media omtaler situasjonen når Fevang løper inn i Heinz. Det blir sagt overalt at Heinz traff Fevang i hodet med kneet, men tv-bildene viser at Heinz hadde ballen i begge hendene når denne situasjonen oppsto. Som en følge av å være et lysår på etterskudd er det Fevang som løper og treffer kneet til Heinz. Heinz var allerede lufta med ballen i hendene når Fevang kommer løpende. Det hadde vel vært mer riktig og omtale situasjonen som "Fevang var på etterskudd, og løp rett inn i Heinz som hadde det ene kneet sitt i en unormal stilling". Hadde Fevang hatt gjennomsnittlig fotballforståelse burde han ha innsett at den ballen var tapt for lenge siden. Det var en real smell, men jeg synes Fevang har fått i overkant mye sympati når hans uintelligente valg faktisk er 50% av grunnen til at han ble skadet. Hadde ikke Heinz gått opp med begge knærene hadde Fevang etter all sansynlighet løpt rett inn i Heinz edle organer, så jeg skønner godt at han vil beskytte dem fra en gla'kristen sørlending.

                              Når i tillegg NøFF begynner å overprøve dommerene på grunnlag av utfallet av situasjonen er det hele ganske håpløst. Som sagt mange gange tidligere i forumet så skal dømmingen ta utgangspunkt i situasjonen (taklingen) og ikke eventuelle skader spillerene pådrar seg.
                              Nå må vi også huske Brenne saken, NøFF gir Brenne karantene i tippeligaen, er ikke rart de da velger og gi Muller to kamper karantene?
                              VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                Opprinnelig skrevet av KimFL
                                Slik jeg ser det, kan han spille mot enten Bærum eller FFK....hvis karantener gjelder for både cup og serie (hvilket jeg vil anta), så må han sone mot Bærum og Sandefjord, men vil være klart til FFK-kampen.


                                KimFL
                                Som flere andre har skrevet tidligere i tråden, er Müller dømt til to kampers karantene i Tippeligaen. Når man blir ilagt mer enn en kamps karantene, får man heller ikke spille andre kamper i mellomtiden. Dette gjelder både cupkamper og kamper for LSK2. Hvis noen er i tvil om dette stemmer, anbefaler jeg å lese advarsels- og utvisningsreglementet.



                                Hvilke kamper Heinz må sone i, avhenger av om LSK anker dommen.
                                Last edited by Torolf; 28.06.2007, 06:19. Begrunnelse: Tilleggsopplysninger

                                Kommentar

                                • erlando
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 858

                                  For å belyse NFFs totale inkonsekvens enda litt mer tenkte jeg skulle trekke fram situasjonen mellom Erlend Holm og Tarik Elyounoussi tidligere denne sesongen.


                                  Der hopper Holm inn med en tofotstakling bakfra, men fordi dommer Edvardsen har en spiller mellom seg og situasjonen ser han ikke dette. Så da lurer jeg egentlig på hvorfor NFF har brukt så lang tid på saksbehandlingen her? For det må da være slik at denne situasjonen åpner for videodømming når dommer går ut offentlig og sier han ikke så avgjørende deler av situasjonen?
                                  Man skulle hvertfall tro det dersom NFF har avsagt en dom utfra handling og ikke konsekvens.

                                  Men NFF sa:
                                  - Det er ingenting forbundet kan gjøre. Dette er en sak som dommeren avgjør der og da. Det finnes ingen åpning i regelverket som gjør at vi kan gå inn og gjøre noe med denne type saker i ettertid, sier informasjonssjef Roger Solheim til Nettavisen.


                                  Dersom det derimot er konsekvens som er retningslinjen for hva som er voldsomt eller ikke. Hvor blir det av utestengelsen på Roy Miller!? Han sendte nesten Erik Hoftun i døden. Det må da være mer alvorlig enn et ansiktsbrudd? Og det er ingenting i veien for både utvisning eller suspensjoner for å skade lagkamerater - Jens Lehmann har fått til det helt fint da han angrep en medspiller mens han spilte i Dortmund. Voldsom oppførsel er voldsom oppførsel, uansett hvem det går utover. Dette burde være rettesnoren om NFF brukte konsekvens i sin straffeutmåling...

                                  ...men som vi nå nok en gang har fått erfare, så er det ingen av alternativene som bestemmer om noe er straffbart/hvor mye det skal straffes hos NFF. Det bestemmes nemlig utelukkende av hvor sterkt NFF opplever presset fra media.
                                  Last edited by erlando; 28.06.2007, 07:48. Begrunnelse: Uteglemte et sitat
                                  Ja til pause i pausen!

                                  Kommentar

                                  • 10.09.50
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1410

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Jeg mener fortsatt vi slapp billig, og jeg mener fortsatt at klubben ikke bør klage inn saken på nytt.
                                    Jeg tror ikke dette er en sak å kjøre prinsipper på. Ved en evt anke vil vi kun oppnå å holde et negativt fokus på LSK ennå lenger. Og selv om vi "vinner", så er saken for lengst tapt.

                                    Derfor bør vi la stoltheten vike til fordel for fornuften, mener jeg.
                                    Det er Heinz som har ankerett, og avgjørelsen av om det skal ankes bør tas av ham. Hvis han ønsker å la saken ligge for å skape ro, bør klubb og fans støtte ham i det. Men hvis han føler seg rævkjørt av han strømlingen og ønsker å kjøre saken videre, bør vi støtte ham i det - og for en gangs skyld drite i hva alle andre måtte mene.

                                    Kommentar

                                    • 10.09.50
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1410

                                      Jeg registrerer at man ved behandlingen av en sak mot LSK velger å sette utvalget med en strømling, faren til en spiller hos en av LSK hovedkonkurrenter om seriegullet (Svein Bakke) og, naturligvis, en tilfeldig valgt kvinne. Betryggende.

                                      Kommentar

                                      • caLitri
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 634

                                        asso i mine øyne er 2kamper ALT for lite. hvis de mener at Müller skader Fevang med vilje.
                                        2kamper syntes jeg bare er latterlig å gi.
                                        er liksom vi følte oss presset til å gi han utestengelse.

                                        om man setter kneet i hodet til en annen spiller for å skade han er da dette mer enn 2kamper. så detta er bare tull i mine øyne.

                                        ikke mistolk meg nå folkens. jeg mener uansett at det IKKE nff skulle blandet seg i det hele tatt.
                                        Gi alt, stå på LSK

                                        Kommentar

                                        • erlando
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 858

                                          Opprinnelig skrevet av caLitri
                                          asso i mine øyne er 2kamper ALT for lite. hvis de mener at Müller skader Fevang med vilje.
                                          2kamper syntes jeg bare er latterlig å gi.
                                          er liksom vi følte oss presset til å gi han utestengelse.

                                          om man setter kneet i hodet til en annen spiller for å skade han er da dette mer enn 2kamper. så detta er bare tull i mine øyne.

                                          ikke mistolk meg nå folkens. jeg mener uansett at det IKKE nff skulle blandet seg i det hele tatt.
                                          Så sier da NFF også at de IKKE mener han skadet ham med vilje...
                                          Ja til pause i pausen!

                                          Kommentar

                                          Working...