Heinz Müller fikk 2 kampers karantene

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    LSK anker ikke, melder Nettavisen. Jeg har ikke tid til å legge den inn i nyhetstråden:http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...cle1160455.ece

    Klok avgjørelse, meget klok !
    Enig med deg.

    Alternativt kunne man tenkt seg at LSK anket saken, lot Heinz spille mot Sandefjord, kjøpte ny keeper i juli og solgte Müller.

    Müller har, som nevnt av flere, vært tippeligaens beste keeper. Jeg mener det derfor ville vært feil å selge han. Bedre at han får støtte fra klubben og KFL!

    Til sammenligning kan man se hva som har skjedd med diverse urokråker i England, som har fått blomstre i United (Cantona, Beckham, Ronaldo...)

    Jeg krever full støtte til Heinz fra alle som hevder å være LSK-supportere. Man pisser ikke på sine egne!

    Jeg forventer også at NFF følger opp sin nye praksis i alle nye situasjoner, hvor dommeren IKKE har sett hele forløpet til nye episoder, som vi vet vil komme. Men, det er vel å forvente for mye fra den kanten? :evil:
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1260

      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
      Stig Inge Bjørnebye valgte før sesongen å stå frem over to sider i VG under overskriften "Tenkeren". Omtrent som en nyslått ex. phil-student med ambisjoner om å få pult i HF-kantina kunne han meddele at han heller slappet av med en Kundera-roman enn med fotballprat med gutta. Det er mulig Bjørnebye er en tenker, men i så fall bør han få sett nærmere på hva som skjer med tankene på veien fra hjernen og utover i systemet. For det som kommer ut av kjeften hans er en enestående serie med vrøvl.
      Kanskje hadde han gjort suksess i ungdomsskole- kantiner rundt om i landet , men jeg betviler vel egentlig det også

      Kommentar

      • Gjertsen_KANARIS
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jun 2006
        • 196

        Kan drepe folk
        uten å bli straffet


        Sier bjørnebye. Han har ikke fått med seg at en av sine egnespillere har sett rødt 2 kamper på rad?
        VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
          Kan drepe folk
          uten å bli straffet

          Sier bjørnebye.

          I motsetning til Bjørnebye og Mathiesen, og andre "store personligheter" i fotball-Norge, står Geir Ludvig Fevang fram som en meget sympatisk og reflektert ung mann. Sakset fra Fædrelandsvennen (som igjen siterer NRK):

          "Startspilleren Geir Ludvig Fevang sier at episoden da han kolliderte med LSK-keeper Heinz Müller søndag, var et uhell.

          – Du skal ikke ha dårlig samvittighet, sier Fevang til NRK med adresse til Lillestrøm-keeperen.

          Fevang har snakket med Heinz Müller mandag etter søndagens episode, der kollisjonen mellom de to endte med at Start-spilleren pådro seg brudd i ansiktet.

          – Han er lei seg, og sa at han ikke gjorde det med vilje. Og det tror jeg ham på, sier Fevang til NRK".


          Geir Ludvig: du har min fulle sympati og RESPEKT. Ønsker deg fortest mulig tilbake på fotballbanen igjen. God bedring!

          PS: en spiller med slike gode holdninger ser jeg gjerne i LSKs gule og svarte drakt. Sikker på at du ikke er en av oss, Geir Ludvig? En staut og stolt kanarifugl.
          Last edited by sparwasser; 28.06.2007, 11:40. Begrunnelse: Blir mer og mer imponert over Fevang, desto mer opprørt over NFF.

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            Fant et morsomt sitat fra Einar Bergum i nyhetstråden:
            Lederen i disiplinærutvalget, Einar Bergum, mener karakteristikker av utvalget som "supperåd" for stå for Bjørnebyes egen regning.
            - Det som er viktig for disiplinærutvalget er å forholde seg til de lover og regler som gjelder. Vi kan ikke behandle saker ut ifra følelser. Vi må ha hjemmel for det vi gjør, og jeg føler at vi lander på en avgjørelse som er korrekt.
            Er det bare jeg som oppfatter de to siste setningene som selvmotsigende?
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • skvik
              Start-supporter
              Bøffel
              • Jun 2007
              • 21

              Opprinnelig skrevet av sparwasser
              Sikker på at du ikke er en av oss, Geir Ludvig? En staut og stolt kanarifugl.
              eh...kan tenke meg at Geir Ludvig ønsker seg til LSK, ja.

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                Opprinnelig skrevet av skvik
                eh...kan tenke meg at Geir Ludvig ønsker seg til LSK, ja.
                Tror du bommer litt, her. Det er holdningene hans jeg beundrer. Han har oppført seg slik jeg ønsker at fotballspillere skal være: MANNFOLK, og ikke som "ei kjerring i et hylekor".
                Last edited by sparwasser; 28.06.2007, 12:06.

                Kommentar

                • Gjertsen_KANARIS
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jun 2006
                  • 196

                  Fevang har holdningene alle fotball spillere skulle hatt
                  VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                  Kommentar

                  • erlando
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 858

                    http://fotball.aftenposten.no/elites...ticle64599.ece - Link til Eirik Bakke/Joakim Persson-saken.

                    Verdt å merke seg:
                    - Norges Fotballforbunds policy og historie tilsier at dommerens avgjørelse ikke skal overprøves. Sånn står saken. Det er ikke muligheter for å gi spilleren karantene så lenge dommeren så situasjonen og ga gult kort, sier Pedersen til fvn.no.

                    - Er det fotballreglene eller NFFs regler som forhindrer dette?
                    - Det er fotballreglene. Hadde vi endret på dette nå ville det blitt videodømming og det er ikke lov ifølge reglene, sier Pedersen, som er klar på at Persson burde blitt utvist.
                    - Jeg har snakket med dommeren, og han innser at det burde vært rødt kort. Og det er klar hjemmel for å gi rødt i slike situasjoner.



                    ...



                    – Det er bare å beklage. Det er et helt klart rødt kort. Jeg var nesten for tett oppe i situasjonen. Jeg så ikke farten og intensiteten i innløpet og jeg så ikke at det var to strake bein. Etter å ha sett bildene, er det ingen tvil om at jeg gjorde en feil. Og det irriterer meg, sier [Roy Helge] Olsen.
                    Så da lurer jeg på om noen (gjerne i NFF) kan peke på når reglene/retningslinjene for videodømming ble endret? Jeg har også lyst til å oppfordre LSK til å i det minste be om en begrunnelse for hvorfor NFF kan gå inn med videodømming i denne saken når de ikke har kunnet gjøre det i sakene med Hannes Sigurdsson, Joakim Persson og Erlend Holm. Alle disse sakene oppfyller kriteriene de har lagt til grunn, nemlig voldsom oppførsel og at dommer ikke har fått med seg hele/deler av situasjonen.

                    Jeg sier som Stig Inge Bjørnebye: "Jævla supperåd!"
                    Ja til pause i pausen!

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      Tja.... Forskjelle ligger vel i, slik jeg tolker det, at i disse situasjonene BURDE dommerne ha sett det, mens i Heinz saken var kneet til Heinz gjemt bak kroppen til Fevang.

                      Jeg mener at NFF har bøyd av for hylekoret og funnet en måte de kan gi Müller karantene. For skillelinjene her er som du sier hårfine. I saken med Erlend Holm/Tarik var det en annen spiller som skygget for dommeren slik at han ikke så hele episoden. Forøvrig samme dommer og samme type sak som det Brenne hadde. Forskjellene mellom Heinz-situasjonen og Holm-situasjonen er helt åpenbart hårfin. En spiller skjuler forseelsen for dommer.

                      Men nå har altså disiplinærutvalget åpnet for en hårfin balansegang for om de kan dømme situasjoner i etterkant. Sånn som det er nå har de en hårfin dekning for avgjørelsen etter mitt syn og derfor anker ikke LSK, men de vet jo ikke hva framtida bringer.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3447

                        Det er ingen tvil om at NFF har gitt etter for mediapresset i denne saken. Argumentasjonen til Nff holder overhodet ikke mål. Her er det skaden og dramatikken som blir brukt som argument for å straffe, og ikke handlingen eller lovverket. Håper Fevang er tilbake så fort som han selv håper. NFF har med denne saken åpnet Pandora's boks for hva er en voldsom handling? To strake bein med knotter i en tackling? Albuer i hode dueller? Dytting/slag/spark av spillere?

                        Byråkratene i NFF kommer til å få mye å gjøre fremover etter dette.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Øyvind
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2006
                          • 292

                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Byråkratene i NFF kommer til å få mye å gjøre fremover etter dette.
                          Det er vel kanskje nettopp det de vil...

                          I mine øyne bør NFF være som en god dommer, minst mulig synlig.

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

                            NFF har nok et ønske om å blidgjøre begge leire med avgjørelsen sin.

                            Det blir veldig dumt, men samtidig er jeg glad fordi jeg fryktet at NFF ville gi etter i enda større grad.

                            Er også enig at man ikke bør anke. Man må i en slik avgjørelse ta hensyn til følgende:

                            1) Å få en klarere lovtolkning av NFF, som også vil komme andre klubber til gode senere.

                            2) Det sportslige for LSK; om klubben mener tapet av Heinz i to kamper vil ødelegge så mye at det er verdt anken.

                            3) Om en anke vil trekke saken enda mer ut, med det det vil si for Heinz`"comeback" og klubbens arbeidsro i tiden som kommer.

                            Min oppfatning er at:
                            • et tydeligere NFF kan man jobbe for uten at våre egne spillere er i skuddlinjen
                            • sportslig sett så klarer vi oss med Otto i mål i to kamper
                            • Heinz fortjener at saken blir lagt død fra alle kanter, slik at mediene mister interesse og han får arbeidsro. Det samme gjelder for klubben generelt.
                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • sibirsk tiger
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Feb 2007
                              • 29

                              Dommer'n..

                              Lurer litt på hvordan Brage Sandemoen føler seg nå..
                              -Jeg ville blitt forbanna, for det NFF gjør, er jo å si at " Du og linjemannen har ikke full oversikt i kampen"..
                              -Snakk om tillit fra arbeidgiver..

                              -Jeg hadde sagt opp arbeidsforholdet, og latt VG ( ?) fått vite hvorfor....

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3447

                                Dommen ble vel som den ble fordi NFF vet at de i utgangspunktet ikke har noen sak, men allikevel må gjøre noe for å blidgjøre media-Norge. To kamper og en vag forklaring gjør det attraktivt for LSK å akseptere straffen, mens de kan si til Fotball-Norge at de har handlet.

                                Problemet er at NFF har fraveket retningslinjene sine, og det er vel liten grunn til å tro at de ikke vil gjøre det samme hvis LSK ombestemmer seg og anker allikevel. Jurister landet rundt må le seg i hjel av det som er kommet frem i denne saken.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Det er ingen tvil om at NFF har gitt etter for mediapresset i denne saken.
                                  Helt enig. De har revurdert tidligere "Dommeren så situasjonen" praksis, noe som medfører at "svært-forsinket videodømming" er innført. De påstår selvfølgelig noe annet (Fevang var mellom dommer og Müller, slik at dommer ikke så kneet), men i realiteten kan slike bortforklaringer benyttes i nesten hver eneste situasjon.

                                  Et annet spørsmål som da reiser seg, siden de øyensynlig kan endre praksis/regler etter ønske, er om det kun er media som sitter med nøkkelen til slike avgjørelser. Kan for eksempel penger være et pressmiddel? Vil man kunne kjøpe seg fordeler?

                                  Er dette grunnen til at videodømming på banen ikke blir innført i Tippeligaen? Vil NFF selv forbeholde seg selv retten til å dømme i ettertid? Da gjerne i kombinasjon fra mediapress eller økonomiske godtgjørelser? Med videodømming på banen vil en jo ikke i ettertid kunne omgjøre noe som helst med nåværende "Dommer har all makt-bortsett fra det han ikke ser" regelverk.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • chrissp
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 2403

                                    Start anker heller ikke.

                                    Jf. nyhetstråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...401#post176401
                                    Bølerkanaris

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      Opprinnelig skrevet av sibirsk tiger
                                      Lurer litt på hvordan Brage Sandemoen føler seg nå..
                                      -Jeg ville blitt forbanna, for det NFF gjør, er jo å si at " Du og linjemannen har ikke full oversikt i kampen"..
                                      -Snakk om tillit fra arbeidgiver..

                                      Jeg tror nok NFF behandlet saken etter tette samtaler med dommeren. Både han og arbeidsgiveren var nok rimelig samkjørte.
                                      Begge kom seg ut av saken, på et vis...
                                      Tror også man har brukt mer tid på taktikk en regeltolkning.
                                      Og det har kanskje vært riktig..?


                                      Mvh
                                      Gammer`n
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • Serbern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 5496

                                        Müller får altså ikke spille cup-kampen ikveld og 2 seriekamper. Men hva med neste cup-runde? er det ikke en runde til før FFK-kampen?

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          Opprinnelig skrevet av Serbern
                                          Müller får altså ikke spille cup-kampen ikveld og 2 seriekamper. Men hva med neste cup-runde? er det ikke en runde til før FFK-kampen?
                                          Müller kan spille i kveld, fordi utestengelsen først trer i kraft når dommen er rettskraftig. Han må stå over neste cuprunde, hvis ikke LSK tar til fornuften og anker en feilaktig dom.

                                          Kommentar

                                          Working...