Heinz Müller fikk 2 kampers karantene

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vollafugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 978

    Sånn i etterkant synes jeg kanskje at det mest spennende blir om NFF/Disiplinærutvalget vil endre holdning i saker der det i etterkant viser seg at en utvisning var feil. Foreksempel utvisningen av Heinz i fjorårets cupkamp mot Start, og min personlige kjepphest-sak: Kaseys utvisning som følge av Gislasons skammmelige skuespill!

    Når Disiplinærutvalget nå har åpnet (litt) for etterfølgende sanksjoner ut fra handlingers straffverdighet, hva da med tilfeller som i ettertid viser seg ikke å være straffverdig?

    Kommentar

    • erlando
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 858

      Opprinnelig skrevet av Nightfox
      Men unnskyld meg, dere klarer vel å se hvorfor man mistenkeliggjør Müller for å gjøre det med vilje med sin merkelige manøver, istedet for Roy Miller der det oser uhell ut av samme situasjonen? Det er det samme som å kreve at Hoås (?) som datt over Dagfinn Enerly skulle gjort det med vilje. Roy Miller gjør ingen unaturlige bevegelser. Heller ikke Hoås. Derimot gjør blandt annet Pärsson det, og nå Heinz Müller. Og med litt ekstra godvilje kan man nesten (ey, ikke vinkle dette som om at jeg nå sier at det er det) tolke Miller <-> Hoftun en duell, mens Heinz Müllers kne bare så vondt og unødvendig ut. Derfor har ikke han måttet forklare seg.
      Nå har ikke jeg fått sett situasjonen på tv, men utfra fotografiene så ser det ut for meg som Miller går inn med to knær høyt hevet. Dvs akkurat det samme som Heinz Müller har blitt korsfestet for.
      Ja til pause i pausen!

      Kommentar

      • san Paolo
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Jun 2007
        • 1

        Sett litt utenfra...

        Sett utenfra så har alltid Mûller virka som en ok fyr på meg. Han er sjelden eller aldri (?) innblanda i bråk og gjør jobben sin. Derfor er det lett å ha tro på forklaringa hans at han ikke ønska å skade Fevang. Han virker ikke som typen til å ville sånt.

        At han får to kamper, er vel greit nok når man ser hvor maltraktert Fevang blei. (Og det kunne jo gått enda verre v. treff i nesa...)

        Jeg liker IKKE LSK, men noen av spillerne deres har jeg respekt for - rett og slett fordi de er ålreite fyrer. Mûller er en sånn en.

        mvh san Paolo
        Enga-supporter

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          NRK bruker tre minutter av Lørdagsrevyen i morgen på Heinz. Han forteller hvordan har opplevd den siste uka m.m. Stay tuned!

          Kommentar

          • Siggen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 656

            Opprinnelig skrevet av Torolf
            NRK bruker tre minutter av Lørdagsrevyen i morgen på Heinz. Han forteller hvordan har opplevd den siste uka m.m. Stay tuned!
            Er det ikke snart på tide å tenke fremover - kampen mot Sandefjord feks? Begynner å bli lei denne saken nå...:evil:
            ----------------------------------------------------------------------------
            Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
            ----------------------------------------------------------------------------

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              Opprinnelig skrevet av Siggen
              Er det ikke snart på tide å tenke fremover - kampen mot Sandefjord feks? Begynner å bli lei denne saken nå...:evil:
              Litt enig, men Lørdagsrevyens portretter er kose portretter og gir det norske folk en mulighet til å bli kjent med en hyggelig, snill og seriøs Heinz - den Heinz vi kjenner - fremfor "drapsmannen" Heinz.

              Nordmenn fortjener rett og slett å bli bedre kjent med den fantastiske keeperen vår!!
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Opprinnelig skrevet av san Paolo
                At han får to kamper, er vel greit nok når man ser hvor maltraktert Fevang blei.
                Du rører ved sakens kjerne: Hadde ikke fevang blitt skikkelig skadd ville dette vært en ikke-sak og Fevang ville muligens fått et kort. Skadens alvorlighetsgrad tilsa at Müller skulle bli straffet, ikke at Müller hadde gjort noe galt. Håper du ser at dette strider mot alle rettsprinsipper siden tidenes morgen.

                Noen regner rettslære og kunnen om moralske prinsipper som et bevis på mental og åndelig modenhet; Barn sies å gjennomgå flere slike moralske stadier i oppveksten hvor deres evne til å skille mellom rett og galt, rettferdig og urettferdig blir stadig mer avansert. Det er derfor skuffende å fastslå at avgjørelsen er tuftet på et juridisk nivå tilsvarende en gjennomsnittlig 12-årings rettsoppfatning.


                Malapropos: Jeg leide en gang en bil i en av Gulfstatene, og fikk beskjed av utleier at hvis jeg krasjet med en araber ville jeg uansett få skylden av politiet og måtte stå ansvarlig for alle skader. Da jeg spurte ham om hvorfor sa han at jeg var utlending og at hvis jeg ikke hadde vært i landet ville aldri oen ulykke skjedd. Det var derfor uansett min skyld.

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2936

                  hvorfor fikk ikke den svenske jævelen på stabæk i fjor karantene? selvom roy helge ga han gult må jo nff ha sett at den taklingen var grisestygg!! ingen tvil om at nff er ute etter lsk.
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • Gjertsen_KANARIS
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jun 2006
                    • 196

                    Opprinnelig skrevet av bjarmann
                    hvorfor fikk ikke den svenske jævelen på stabæk i fjor karantene? selvom roy helge ga han gult må jo nff ha sett at den taklingen var grisestygg!! ingen tvil om at nff er ute etter lsk.
                    Støtter deg 100% det du sier her. NøFF er ute etter lsk
                    VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      Det blir spennende å se hva NFF gjør med Daniel Fredheim Holm, som sparket til en Viking-spiller. Etter den nye praksisen skal han ha to kampers karantene.

                      Kommentar

                      • TheFugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 385

                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Det blir spennende å se hva NFF gjør med Daniel Fredheim Holm, som sparket til en Viking-spiller. Etter den nye praksisen skal han ha to kampers karantene.
                        Blir også spennende å se hva NFF gjør med Øyvind Svenning, etter hans grisetakling i dag. Kunne jo brukket leggen på enga spilleren. Og media har bare en setning på taklingen:twisted:

                        Kommentar

                        • Arind
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2006
                          • 459

                          Opprinnelig skrevet av TheFugl
                          Blir også spennende å se hva NFF gjør med Øyvind Svenning, etter hans grisetakling i dag. Kunne jo brukket leggen på enga spilleren. Og media har bare en setning på taklingen:twisted:
                          Vi bør i allefall forvente at det blir fokus på grisetaklinger framover, men jeg er ikke helt trygg der gitt. Det er visst mest oss det er fokus på......VG setter opp værstingstatistikk i dag og vi har sett flere stygge taklinger i helgen. Eirik Bakkes takling i andre omgang på Brann stadion bude vært et soleklart rødt kort.....og han presterer til og med å glise av det uten å få annet enn gult..... Ingen kan si at det ikke er forskjell på både dømming og etterdømming !!!!
                          Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                          Kommentar

                          • aguado
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 448

                            Dersom Eirik Bakke ikke får to kampers karantene etter gårsdagen grisetakling vil jeg gå så langt og kalle det en skandale.

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              Opprinnelig skrevet av jalapenos
                              Dersom Eirik Bakke ikke får to kampers karantene etter gårsdagen grisetakling vil jeg gå så langt og kalle det en skandale.
                              Det pleier ikke å bli gitt karantener etter ett gult kort...
                              Dessverre.
                              Og så lenge pappaen sitter i Disiplinærutvalget så blir heller ikke dette en sak der.

                              Mvh
                              Gammer`n
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                En hjelpeløs kronikk i Dagbladet i dag, hvor forfatteren trekker inn bl.a. moralfilosofi og sosialpsykologiske emner for å vise at Müller kan ha vært "ond" i øyeblikket på tross av at han er en likandes kar. Skal ikke si noe om nivået på forfatteren her, men er neppe en som har avsluttende eksamen i noe fag. Sikkert skrevet av en Dos Santos venn på Blindern:



                                Resonnementet hans er induktivt og innebærer vel at vi alle er onde mennesker, derfor patetisk at han klister dette på sak. Men Dagbladet trykker jo dette helt ukritisk, selvfølgelig...

                                Kommentar

                                • 10.09.50
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1410

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  En hjelpeløs kronikk i Dagbladet i dag, hvor forfatteren trekker inn bl.a. moralfilosofi og sosialpsykologiske emner for å vise at Müller kan ha vært "ond" i øyeblikket på tross av at han er en likandes kar. Skal ikke si noe om nivået på forfatteren her, men er neppe en som har avsluttende eksamen i noe fag.
                                  Han derre Kvalnes har jeg hørt om før. Jeg er stygt redd han ikke bare har avsluttende eksamen, men sågar doktoren i behold. Men han har valgt seg en så enkel oppgave her i livet som å drive med kommersiell filosofi. Det vil i praksis si at han har jobbet i tenketanker som Geelmuyden Kiese og "tar oppdrag" for næringslivet - som det heter når man tar 10 000 kroner for å fremføre noen tanker om ledelse som er like dypsindige som et dårlig stand up-manus. Nå har han tydeligvis funnet ut at han bruke Müller-saken til å vise seg frem for et stadig mer skrantende marked. Å selge rompa si i Kvadraturen fremstår som en vesentlig mer ærefull virksomhet.

                                  Kommentar

                                  • aguado
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 448

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Det pleier ikke å bli gitt karantener etter ett gult kort...
                                    Dessverre.
                                    Og så lenge pappaen sitter i Disiplinærutvalget så blir heller ikke dette en sak der.
                                    Noen som vet når vi får vite om Disiplinærutvalget skal behandle Bakkes skandaletakling eller ikke?

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                      Noen som vet når vi får vite om Disiplinærutvalget skal behandle Bakkes skandaletakling eller ikke?
                                      Og Daniel Fredheim Holms spark mot en Viking-spiller?

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5099

                                        Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                        Noen som vet når vi får vite om Disiplinærutvalget skal behandle Bakkes skandaletakling eller ikke?
                                        Her fikk vel Bakke gult kort, så denne saken er vel opp og avgjort i følge NFF?

                                        Kommentar

                                        • 10.09.50
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1410

                                          Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                          Noen som vet når vi får vite om Disiplinærutvalget skal behandle Bakkes skandaletakling eller ikke?
                                          Jeg var på vei hjem fra Sandefjord og fikk aldri sett den taklingen. Ligger den ute på nettet noe sted?

                                          Kommentar

                                          Working...