juli 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

Nyhetstråd juli 2007

Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Idéen er at lettvekts-brukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

Vi ønsker mer av dette:
    • TV-klipp
    • Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    • Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    • Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    • Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    • Faktainformasjon som angår alle
    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

Søster-tråden (FAQ og diskusjon):

-INDRELØPERNE GJORDE JOBBEN: Målscorerne Simen Brenne og Espen Søgård feirer sammen med Lillstrøms spisser.
    Foto: SCANPIX

FAKTA
    Sandefjord – Lillestrøm 0-2 (0-2)
    5401 tilskuere

Mål: 0-1 Espen Søgård (21), 0-2 Simen Brenne (31).
    Dommer: Tom Harald Hagen, Grue.
    Gult kort: Mikael Andersson, Andreas Tegstrøm, Sandefjord.

Sandefjord: Espen Bugge Pettersen – Olav Zanetti, Birger Madsen, Fredrik Kjølner, Martin Jensen (Tuomas Happala fra 73.) – Thomas Eftedal (Sampo Koskinen fra 15., Albert Krueziu fra 46.), Mikael Andersson, Jan Frode Nornes, Erik Mjelde – Andreas Tegstrøm,Samuel Isaksen.

Lillestrøm: Otto Fredriksen – Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen, Marius Johnsen, Shane Stefanutto – Espen Søgård, Khaled Mouehli, Simen Brenne (Kasey Wehrman fra 86.) – Bjørn Helge Riise, Arild Sundgot (Magnus Myklebust fra 83.), Olivier Occean.

writemail('asu', 'dagbladet.no')AUDUN SCHJØLBERG ULSHAGEN
    Søndag 01.07.2007, 20:11
    oppdatert 22:40

(Dagbladet.no) Sandefjord - Lillestrøm 0 - 2 Anført av en god Bjørn Helge Riise ekspederte Lillestrøm ganske uanstrengt et svært svakt hjemmelag i Sandefjord, og meldte seg igjen på i gullkampen.

Kampen var i realiteten avgjort allerede etter 21 minutter, da Espen Søgård enkelt plasserte ballen bak Espen Bugge Pettersen.

Sandefjord

- Vi er i toppen og det er der Lillestrøm skal være, konstaterte en fornøyd Lillestrøm-kaptein til TV2.
    Salt i såret

Sandefjords skademareritt fortsetter, og Thomas Eftedahl måtte forlate banen etter bare et kvarter. Espen Søgård fulgte igjennom en takling, og stemplet foten til Eftedahl. Bare seks minutter senere strødde han altså salt i såret til Sandefjord, da han sendte gjestene i ledelsen.
    Simen Brenne doblet ledelsen rett etter halvtimen. Olivier Occean fikk lagt inn til midtbaneterrieren, som enkelt trillet ballen inn ved venstre stolpe. Bugge Pettersen virket noe passiv, men så nok ikke utgangen på skuddet.
    - Det var indreløperne som gjorde jobben i dag, fortsatte Søgård.
    Stor fotball

Hjemmelaget var sjelden framme på visitt på Lillstrøms banehalvdel. Anders Tegström hadde en halvsjanse rett før pause, men gjestene kontrollerte kampen fullstendig i første omgang.
    - Vi spilte stor fotball i første omgang og kunne ha ledet med fire, oppsummerte Tom Nordlie.
    Innbytter Koskinen ble byttet ut igjen til pause, og inn kom debutanten Albert Krueziu. Og det var han som kom nærmest scoring for vertene.
    Etter 66 minutter stod han umarkert på bakre stolpe, men skjøt hull i lufta fra seks meter. Sånne sjanser må Sandefjord omsette om de skal ha noen sjanse på Tippeligaspill neste
    sesong.
    Holder følge

Lillestrøm slappet av i andre omgang, og hadde full kontroll på kampen uten å anstrenge seg nevneverdig. De stresset hjemmelaget i passningsspillet, og sendte mange mann fram på kontringer, men uten at det ble særlig ut av det.
    Dermed holdt Lillestrøm følge med tabelltoppen til ferie, og er for alvor tilbake i tetstriden etter den siste tids turbulens. Men Nordlie var ikke fornøyd med andreomgangen.
    - Jeg savner lysten til å score nummer tre, fortalte han TV2.
    For hjemmelaget burde alarmen for alvor settes i gang. Dette var den niende kampen på rad uten seier, men enda viktigere er det at de aldri virket farlige.

Symptomatisk nok ble alle spillerne liggende tilbake i det midtstopper Madsen satte fart fram rett før slutt. Men Tor Thodesen valgte igjen å fokusere på det positive.
    - Lillestrøm vant fortjent, men vi kan gå med hevet hode etter forutsetningene. Jeg kan love at vi skal ta langt flere poeng etter ferien.

Last edited by RoyVaadal; 02.07.2007, 09:04. Begrunnelse: Lagt inn info om nyhetstråden i toppen av første juli-innlegg.
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

Sørgelig avskjed med Storstadion

STORSTADION (VG Nett) (Sandefjord - Lillestrøm 0-2) I sin siste kamp på Storstadion viste Sandefjord hvorfor de fortjener å ta sommerferie på jumboplass.

[FONT=Arial,Helvetica]
    VANT ENKELT: Lillestrøm hadde full kontroll mot Sandefjord. Her gratuleres Simen Brenne etter sitt 2-0-mål. Fra venstre: Arild Sundgot, Simen Brenne, Espen Søgård og Olivier Occean. Foto: Scanpix
    [/FONT]

-- Resultater fra 42 ligaer! --ArgentinaBelgiaBrasilBulgariaChampions LeagueDanmarkDansk 1. divEngelsk PLEngelsk 1. divEngelsk 2. divEngelsk 3. divEngelsk ConferenceFinlandFrankrikeHellasIslandIsraelItalia Serie AItalia Serie BKroatiaNederlandNorsk eliteserieNorsk 1. divPolenPortugalRomaniaRusslandSerbiaSlovakiaSlove niaSkottlandSpaniaSpansk 2.div.SveitsSverigeTsjekkiaTyrkiaTysklandTysk 2.div.UngarnUSAØsterrike

Av ANETTE K. HALDORSEN

VG Nett live:
    Referat og bilde!

- Stadion hadde fortjent bedre. Men kampen ble som det ble. Fortjent seier til Lillestrøm men jeg synes vi må være fornøyd ut fra forutsetningene, sa Sandefjord-trener Tor Thodesen til TV 2 etter kampen.

Noen vil nok si at Sandefjord ble snytt for et straffespark da Marius Johnsen dyttet Samuel Isaksen overende etter 12 minutter. Men det var også det eneste hjemmelaget hadde å bidra med i søndagens møte med LSK.

LSK-dominans

For resten av oppgjøret dreide seg om Lillestrøms dominans på Storstadion. Tom Nordlis menn hadde full kontroll på banen, og på tribunen sang kanarifansen fletta av hjemmelagets supporterskare.

- 2. omgang var så som så, vi trengte ikke anstrenge oss så mye. Det så ut som spillerne var interessert i å holde ballen i laget og ikke jage mål nummer tre - selv om jeg ville ha det, oppsummerte LSK-trener Tom Nordlie til TV 2.

Sandefjord manglet både kaptein Tommy Knarvik og tomålsscoreren fra forrige hjemmekamp, Adriano Munoz. På toppen av det hele, måtte Thomas Eftedal ut med skade etter bare et kvarter. Hans erstatter, Sampo Koskinen, presterte det kunststykket å bli byttet inn - og så ut igjen i løpet av den påfølgende halvtimen.

Og jo mer kaotisk ting ble i Sandefjordleiren, dess mer så Lillestrøm ut til å nyte kvelden i hvalfangerbyen.

Bød opp til dans

For Espen Søgård noterte seg for kveldens første nettkjenning etter drøyt 20 minutter, da han fikk stå umarkert på 8 meter og ekspedere nedfallsfrukten etter et hjørnespark. Ti minutter senere doblet Simen Brenne gjestenes ledelse, da han bredsidet inn et godt slått overlegg fra Olivier Occean.

Og mens Sandefjord ble presset stadig lenger tilbake på egen banehalvdel, fortsatte Lillestrøm å styre kampen slik de ville. Et resignert og utspilt Sandefjord fremstod til tider akkurat som det bunnlaget de er, og hadde nok med å forsvare seg mot et lekent og angrepsvillig LSK.

Samtidig som spillerne kontrollerte inn seieren på banen, bød kanarifansen trener Tom Nordlie opp til en aldri så liten dans. Nordlie svarte med et par lette dansesteg foran innbytterboksen, til stor begeistring for de tilreisende supporterne.

For lørdagens seier gjør at Lillestrøm tar sommerferie med godt heng til tabelltoppen. Sandefjord på sin side, har en jobb å gjøre i ferien om ikke dette skal ende med et gjensyn med 1. divisjon.

STORSTADION (VG Nett) (Sandefjord - Lillestrøm 0-2) I sin siste kamp på Storstadion viste Sandefjord hvorfor de fortjener å ta sommerferie på jumboplass.
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Børsen: Sandefjord - LSK (RB)

Børsen: Sandefjord-LSK

Publisert 01.07.2007 - 22:00 Oppdatert 01.07.2007 - 23:54

Sandefjord – Lillestrøm 0-2 (0-2)

Kampkarakter: 5
      Stadionstemning: 6
      Storstadion.
      Mål: 0-1 (21) Espen Søgård, 0-2 (31) Simen Brenne (Olivier Occean).
      Gult kort: Mikael Andersson, Andreas Tegström, Sandefjord.
      Tilskuere: 5.401.
      Målsjanser: Sandefjord 1, LSK 6.
      Cornere: Sandefjord 2, LSK 4.

LSK (4-4-2):

Otto Fredrikson 5
      Sto to kamper i fjor, ett poeng ble utbyttet da. I går ble det tre. Virket selvsikker og posisjonerte seg offensivt ved å stå langt ute og skar av flere gjennomspill. Var arbeidsløs i lange perioder, men holdt konsentrasjonen oppe.

Anders Rambekk 5
      Beholdt som back selv med Kippe i karantene. Hadde ofte fri bane framover, og støttet bra opp offensivt. Har hatt atskillig tøffere motstand før i år enn svake Mjelde. God kontroll i en kamp på det jevne.

Pål Steffen Andresen 6
      Ble skadefri i god tid til matchen. Hadde blodfattige Tegström i sin hule hånd. Gjorde ikke noe mer enn nødvendig av seg, men er blitt trygg i spillet sitt og tok ansvar da Sandefjord en sjelden gang kom med mange folk.

Marius Johnsen 4
      Debut for LSK samme dag som overgangsvinduet åpnet. Nær tatt på farten til Isaksen innledningsvis, og brukte hendene unødvendig mye da hurtigheten ikke strakk til. Fikk det roligere etter hvert, men noe rustent var inntrykket.

Shane Stefanutto 6
      Sin første assist for året mot Start sist. Svært gode dødballer på sine innsvingere, og viste også at høyrebeinet er mer enn å stå på. Meget god kamp av backen som har fått konkurranse nå som Johnsen er kommet til klubben.

Espen Søgård 6
      Fikk sjansen igjen da Myklebust ble satt ut. Presset sitt skudd flott ned slik at LSK fikk en tidlig ledelse, alltid på løp et sted og i går også med mening hele veien. Er åpenbart LSKs poenggaranti i år og rev opp Sandefjord-spillet.

Khaled Mouelhi 8 BB
      Ikke i sin beste form i juni, men sto fram skikkelig før pause i går. Steget var tilbake, crosspasningene likeså. Styrte midtbanen fra sin dype rolle, men tok også initiativ framover. Dominerte med meget presis pasningsfot og stor radius.

Simen Brenne 6
      Skal spilles i form med kamper og tillit. Medisinen kan vise seg rett, for i går truet Brenne mer enn før. Bredsidet også inn et mål. Mistet fremdeles ballen et par ganger, men dette var i klart årsbeste for østfoldingen.

Bjørn Helge Riise 7
      Flyttet fram igjen på høyrevingen. Ekstremt gode arbeidsvilkår og store rom å boltre seg imot danske Jensen. Utnyttet det godt og hadde periodevis lekestue med trege SF-forsvarere. Har sjelden hatt det lettere enn i Sandefjord.

Arild Sundgot 4
      Kom til kamp fra to cupmål torsdag. Var ikke der innleggene falt ned før pause, og det var en hel del av dem. Virket litt slapp og ble for lite distinkt i det han foretok seg i boksen. Mangler den siste spruten i beina. Byttet ut.

Olivier Occean 5
      Snitter i år over 0,5 mål per kamp i år. Hadde en gylden sjanse til å bedre det ytterligere i går mot svake Sandefjord, men ble ikke så involvert som ønskelig. Anonym i store deler av 2. omgang da det hele var avgjort.

SUM 11 MANN: 62

INNBYTTERE

Magnus Myklebust
      (7 min. for Sundgot).

Kasey Wehrman
      (4 min. for Brenne).

DOMMER:

Tom Harald Hagen, Grue IL 6
      La lista høyt innenfor 16-meteren. Mulig Sandefjord skulle hatt straffe tidlig? Mye bra bruk av fordelsparagraf og slo ned på munnbruk.

ANALYSEN:
      LSK var favoritter til å stenge gamle storstadion i Sandefjord med å ta med seg alle poengene hjem til Romerike. En rolig start ble fulgt opp av enveiskjøring den siste halve timen av 1. omgang. LSK ledet 2-0 etter mål av begge indreløperne, og kontrollen virket total ved pause.
      Dominansen skyldtes både at LSK skapte bra ettertrøkk da de angrep og en motstander som virket helt nede på læret både ferdighetsmessig og mentalt.
      2. omgang startet på samme ensidige vis, og det hadde faktisk gått hele 66 minutter før hjemmelaget noterte seg for sin første målsjanse, da hadde LSK allerede produsert seks klare muligheter og altså puttet på to av dem. Det ble kun en transportetappe for LSK mot tre poeng og sommerferien. Men det var trolig akkurat en sånn type seier som klubben trengte etter en uke med mye knær og utenomsportslig fokus.

Vurdert av Espen Solbakken

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Nettavisen/TV2 (Rundens lag - foreløpig)

Nettavisen/TV2 med rundens lag etter 13 serierunde (med forbehold om endringer etter RBK-Aalesund). 3 fugler på laget:

Shane, Kiko og Espen.

Hele saken:

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Sammendrag av matchen:

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

FotballMagasinet

Prikkfri debut for Marius Johnsen

Per Steinar Markussen - 01/07 23:16

Marius Johnsen ble spilleklar i dag og ble kastet inn i en uvant midtstopperrolle i kampen mot Sandefjord Fotball. – Jeg synes det gikk bra, sier kristiansanderen til FotballMagasinet – og får støtte av trener Tom Nordlie.

- Jeg har faktisk aldri startet som midtstopper i en kamp før, så jeg var mer nervøs enn jeg tror jeg noen gang har vært. Men jeg synes det gikk veldig bra, sier Johnsen til FotballMagasinet.

Han kom til Lillestrøm fra Start, via utlån til FC Köln, og ble dermed gjenforent med trener Tom Nordlie igjen. Og Nordlie var ikke betenkt med å sette inn sørlendingen fra start – til tross for ukjent rolle.

- Jeg vet hva Marius står for, så det var jeg ikke redd for. Jeg brukte han som midtstopper i Start, da vi la om til fem bak og hadde bruk for en ekstra midtstopper. Jeg synes han gjør en helt feilfri kamp og er til og med nære på å score mål. Dette er en kamp han skal være stolt av, sa trener Nordlie.

- Men det er som venstre back han er kjøpt inn?

- Ja, eller som venstre kant. Tenk deg han, Occean og Sundgot i kamper der vi ønsker hodestyrke. Det tror jeg kan bli bra, sier Nordlie.

Det så stygt ut i andre omgang, da Johnsen gikk i bakken etter en duell med egen keeper.

- Jeg så ikke hva som skjedde, bare kjent at Otto (Fredriksson, keeper) traff meg. Men det gikk bra. Er litt øm, men det er ikke noe som sitter i lenge, sier Johnsen til FotballMagasinet.

Lykkelig etter å ha unnagjort sin debut i den gule Lillestrøm-trøya.

Se og sammenlign ulike VPN-tjenester. Sikker, kryptert, rask og stabil streaming. 30 dagers pengene tilbake garantier.

Kommentar

• gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

Nyheter juli

RB papir har en notis i dag på at Gilbert stoppet både Brenne og Søgård når de var på vei helt bort i KFL-svingen for å feire scoringene. Han skjønte at det kunne gitt gule kort...

Mvh
              Gammer`n
              Last edited by RoyVaadal; 02.07.2007, 09:00. Begrunnelse: Fjernet et sitat som var irrelevant for nyhetstråden.
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

Kommentar

• sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

Fra VG:
                STORSTADION (VG Nett) (Sandefjord - Lillestrøm 0-2) Lillestrøm har vært i hardt vær den siste tiden, men i søndagens møte med Sandefjord på Storstadion sto Tom Nordlies gutter skolerett for både dommer og motspillere.

LSK snille etter stormen

STORSTADION (VG Nett) (Sandefjord - Lillestrøm 0-2) Lillestrøm har vært i hardt vær den siste tiden, men i lørdagens møte med Sandefjord på Storstadion sto Tom Nordlies gutter skolerett for både dommer og motspillere.

SNILLE GUTTER: Simen Brenne, Olivier Occean, Espen Søgård og resten av laget skal redusere mengden kort. Foto: Scanpix

Av ANETTE K. HALDORSEN

Lillestrøm har den siste tiden fått pepper for å være for rå, for hardhente og for rappkjefta, og kortene har sittet løst rundt Tom Nordlies menn. Søndag gikk «Fugla» av banen uten så mye som et gult kort på samvittigheten.

- Det har stormet litt rundt oss den siste uka. Derfor har vi har hatt fokus på å forbedre egen atferd, sier en fornøyd Tom Nordlie etter kampen.

Trenerprofilen mener at LSK har fått et ufortjent rykte i media, og at de kanskje ikke har fortjent alle kortene.

- Nå har vi gått litt i oss selv, og jobbet med det vi vet vi kan gjøre noe med. Vi skal riktignok spille aggressiv og offensiv fotball, men vi ønsker selvfølgelig å unngå unødvendige utestengelser, sier Nordlie.

Mot alle odds

- Dere hadde full kontroll på Storstadion, er det Lillestrøm som er gode eller Sandefjord som er dårlige?

- Det er nok en kombinasjon av begge deler, men når det er sagt, så tror jeg mange skulle fått problemer med å matche det vi presterte i dag. Vi leverte en fantastisk 1. omgang. Etter pause var vi litt avventende, og jeg skulle gjerne sett at vi satt mål nummer tre. Likevel er jeg veldig fornøyd med kampen sett under ett, spesielt med tanke på de forutsetningene vi hadde. Det at vi klarer å henge med i toppen etter en sånn periode er veldig bra. Nå blir det viktig å jobbe med stabiliteten, avslutter Nordlie

Kommentar

• sparwasser
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3185

Fra RB:

TOK UT DET SISTE: LSK-spiller Bjørn Helge Riise ser fram i mot en velfortjent ferie nå. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Sjarmoffensiven

SANDEFJORD:
                  (Sandefjord – LSK 0-2). De kom som råtasser og verstinger, men i løpet av 90 Vestfold-minutter snudde alt for LSK. Plutselig var man både snillest og best.
                  Av Espen Solbakken
                  Publisert 02.07.2007 - 06:30 Oppdatert 02.07.2007 - 08:01
                  Tips en venn om denne saken
                  Skriv ut denne siden

Etter den mest turbulente uka på Åråsen siden Uwe Rösler fikk fyken i fjor høst, var det et hardt prøvet LSK-mannskap som skulle sikre seg best mulig følelse inn i ferien. De trengte tre poeng, de trengte litt ro – og kanskje også litt ros.

– Vi snakket om det før kampen, at nå måtte vi få ut absolutt alt vi hadde inne før ferien. Å dra med seg en seier inn i en friuke er noe helt annet enn å tape den siste kampen, mente gårsdagens kaptein Espen Søgård.
                  Han var vært en del av LSK-stallen helt siden årtusenskiftet og er vant med at det blåser rundt klubben.
                  – Alt bråket rundt denne klubben er ikke noe nytt for meg. Bortsett fra supporterne våre, er det ikke mange som unner oss noe særlig godt ellers i Fotball-Norge. Det må vi leve med, og det gjør vi godt. Vi har aldri vært noe fair play-lag, men de som følger oss vet hva de får av oss, sier supporterfavoritten fra Fetsund.

Han mener hele stallen ristet av seg restene av Müller-saken under samlingen ved Hvalstjern i Søgårds hjemkommune. Og i går snudde alt; ikke bare ble det en seier fri for kontroversielle situasjoner, LSK pådro seg heller ingen gule kort.
                  – Vi har jobbet med det også, sier trener Tom Nordlie, og sikter til råtass-stemplet som pressen har fråtset i den siste tida.

Ikke ferdig

I går scoret Espen Søgård det første målet for LSK og sitt første for sesongen.
                  – Dermed er han vel også ferdig med årets målproduksjon?
                  – Nei da, i år blir det flere. Det var på tide at midtbanespillerne bidro med noen mål, vi kan ikke kun være avhengige av spissmål for å vinne, sier Søgård.

Selv er han blitt LSKs poenggaranti denne sesongen. Han startet de fem første kampene, hvor LSK var gode og vant kamper. Så var han ute av laget da laget kun rasket sammen to poeng på de neste fem matchene.
                  I går var han med og vant – igjen. Som svært stolt kaptein.
                  – For Espen har pila pekt rett oppover igjen de siste ukene, mener Tom Nordlie.

Derfor vraket han en småsliten Magnus Myklebust, kjørte Bjørn Helge Riise opp på kanten og Søgård inn som indreløper. Det utløste 45 minutter med propagandafotball.
                  Nordlie telte smått utrolige 19 innlegg bare i 1. omgang.
                  – Stor fotball! Vi fikk igjen flyten, oppsummerte Nordlie, som etter søndagens seier mener klubben har gjennomført en "akseptabel" vårsesong. Man har satt seg i en fin angrepsposisjon før høsten.

Tok tak

Etter at debutant Marius Johnsen slapp unna da han hindret Samuel Isaksen innenfor 16-meteren, tok LSK et kraftig grep om matchen etter rundt 15 minutter. Det var derfor logisk at laget også tok ledelsen. Mindre logisk var kanskje målscoreren idet Espen Søgård stort sett nøyer seg med ett eller to per sesong.
                  Det var startskuddet for en meget god periode for bortelaget. Indreløperne rant gjennom Sandefjord-forsvaret, og dødballene fra Shane Stefanutto var også livsfarlige hver eneste gang.

Og da Simen Brenne plasserte inn Olivier Occeans støttepasning virket kampen allerede over. Tida viste kun 31 minutter, men klasseforskjellen mellom lagene nærmet seg den divisjonsdifferansen det trolig er fra neste sesong.

2. omgang ble en relativt trøtt affære. Pausepraten fra Nordlie hjalp heller ikke, men jobben var gjort. Sjarmoffensiven hadde virket.
                  – Målet var å drepe kampen endelig med en tredje scoring. Helt ærlig burde vi ledet med tre eller fire allerede til pause. Bevegelsene etter pause var ikke like gode, mente Tom Nordlie.

Kommentar

• sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

Fra Sandefjords Blad:

Sjanseløst av SF

For andre kamp på rad produserte ikke Sandefjord Fotball en eneste kvalifisert målsjanse.
                    Tekst: Anders Mehlum Hasle

anders.hasle@sb.no

Det nærmeste blåtrøyene kom var Albert Kruezieus halvsjanse 66 minutter ut i kampen. Da gled et godt slått frispark fra Martin Jensen gjennom hele Lillestrøm-forsvaret, og en Kruezieu på full fart framover rakk akkurat ikke å sette en tåspiss på ballen. Hadde han rukket det, ville LSK-keeper Otto Fredriksson fått store problemer med å redde ballen. Den andre halvsjansen SF hadde, var det også spissinnbytteren som sto bak. Åtte minutter før full tid skar han innover i feltet og skjøt via et Lillestrøm-bein, men Lillestrøms keeperreserve Otto Fredriksson avverget skuddet greit.

Burde hatt straffespark

Andre reelle muligheter hadde faktisk ikke SF offensivt, selv om de kunne fått dersom dommer Tom Harald Hagen fra Grue hadde vært oppmerksom og tøff nok. Samuel Isaksen ble nemlig felt krystallklart av Khaled Mouelhi innenfor Lillestrøms 16-meter etter 11 minutter og burde hatt straffespark. Med en SF-scoring såpass tidlig i kampen kunne blåtrøyene ha spilt på seg den selvtilliten de så sårt hadde trengt, men i stedet vinket dommeren spillet videre.
                    Tre minutter senere kom det første SF-byttet, da Thomas Eftedal måtte ut med skade og Sampo Koskinen ble byttet inn som høyrekant. Det ga imidlertid ikke SF noe mer offensivt sting, og blåtrøyene ble noe svakere i duellspillet.
                    21 minutter ut i kampen kom Lillestrøms Shane Stefanutto med et nydelig slått innlegg fra venstresiden. Etter litt klabb og babb inne i feltet havnet ballen hos Espen Søgård som dunket til med slegga og smalt kula inn i nettet bak en sjanseløs Espen Bugge Pettersen i SF-buret.

"Rykker ned med 'Enga"

Der og da begynte Kanarifansen å synge nidviser om SF: "Rykker ned med 'Enga, Å-å-åh - Rykker ned med 'Enga". Men forhåpentligvis får de ikke rett i sine sangtekster, selv om det nå ser stygt ut for SF.
                    For blåtrøyene til Thodesen ble presset av Lillestrøm gjennom hele førsteomgang. Fire minutter etter scoringen driblet Simen Brenne Erik Mjelde ut i pølsekiosken før han slo inn til Marius Johnsen som skjøt. Skuddet ble imidlertid blokkert av et SF-bein og Ole Bjørn Sundgot headet returen utenfor fra fem meter.
                    Like etterpå var det Mouelhi som slo en flott pasning til Bjørn Helge Riise. Riise lurte seg bak Erik Mjelde i SF-forsvaret og var alene med Bugge, men en nydelig beinparade fra SF-keeperen forhindret LSK-scoring.
                    2-0 målet kom etter 31 minutter. Stefanutto var servitør da han slo inn til Olivier Occean som hælsparket ut til Simen Brenne. Brenne plasserte ballen utagbart i nettet for Bugge Pettersen.

Bra innhopp av Kruezieu

Først 40 minutter ut i omgangen kom SFs første avslunting på mål. Da var det Andreas Tegstrøm som headet løst på LSK-keeper Otto fredriksson, og noe mer hadde ikke SF å by på offensivt i førsteomgang.
                    I andre omgang kom SF-junioren Albert Kruezieu inn som erstatter for Sampo Koskinen. Kruezieu la seg i angrep sammen med Andreas Tegstrøm, mens Samuel Isaksen la seg på sin vante plass på høyrekanten. Det ga SF noe mer offensivt sting. Likevel ble det ikke mye ut av det, og det var derfor symptomatisk da Mikael Andersson snakket på seg sitt første gule kort denne sesongen i ren frustrasjon over SFs spill og dommerens avgjørelser.
                    SF vant kampen om de gule kortene 2-0. Lillestrøm vant kampen 2-0. Gjett hvem som jublet mest over det.

Kommentar

• RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

Opprinnelig skrevet av Sandefjords Blad
                      Samuel Isaksen ble nemlig felt krystallklart av Khaled Mouelhi innenfor Lillestrøms 16-meter etter 11 minutter og burde hatt straffespark.
                      RETTELSER: Bytt Khaled Mouelhi med Marius Johnsen og Ole Bjørn Sundgot med broren Arild.
                      Last edited by RoyVaadal; 02.07.2007, 11:39. Begrunnelse: Tillegg (Sundgot) og fra entall- til flertallsform av ordet rettelse.
                      RoyVaadal.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Aftenposten (Banens 3 beste spillere Sandefjord-LSK)

Aftenpostens papirutgave kårer som vanlig banens 3 beste spillere.
                        I prioritert rekkefølge: (1) Kiko, (2) Shane og (3) Bjørn Helge.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

lsk.no

LSK besøker fotballskolene

Sommeren er en hektisk tid da mange klubber på Romerike arrangerer fotballskole for barn. I forrige uke besøkte Espen Søgård Nannestad ILs fotballskole.

LSK forsøker så godt det går å besøke så mange fotballskoler som mulig på Romerike i sommer. I forrige uke var Espen Søgård på besøk hos Nannestad IL.

- Nå har vi i Nannestad IL gjennomført vår fotballskole, og det ble veldig vellykket. Mye kan takkes for at Espen Søgård Søgård tok seg tid til å komme, og dette ble satt veldig stor pris på av våre unge spillere og ledere. Vi vil gi vår ros til Espen som hadde veldig god tid, og tok seg tid til ALLE, slik at dette ble minnerikt for de fleste, sier Anne Johansen i Nannestad IL til LSK.no.

- Både gamle og nye LSK-fans fikk sin autograf fra Espen. Vi håper han kommer tilbake neste år.

I forrige uke besøkte også Tore Andreas Gundresen, Eirik Bertheussen, og Viktor Bjarki Arnarsson Lørenskogs fotballskole.

Trykk på LSK-TV for å gå videre til reportasjen fra Lørenskogs fotballskole.

Hele saken, inkl. bilder fra Espens Søgårds besøk på Nannestad ILs fotballskole:

Kommentar

• Blogger
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Jul 2004
                            • 104

Nettavisen : Huseklepp går fra Brann

Erik Huseklepp har bestemt seg for ikke å forlenge avtalen med rødtrøyene.

(iBergen.no): Kantspiller Erik Huseklepp har avtale med Brann ut oktober måned og er svært ettertraktet. Deriblant er Viking og Lillestrøm interessert i spilleren.
                            Forrige uke fikk Huseklepp et tilbud fra Brann, som han altså har takket nei til. Overfor BA begrunner han avslaget slik:
                            - Det har ingenting med tilbudet fra Brann å gjøre. Det tilbudet var det ingenting å si på. Det er bare det at jeg synes jeg får spille for lite i forhold til at jeg ønsker å utvikle meg som fotballspiller, sier Huseklepp til ba.no.
                            Tilbudet spilleren fikk skal ha verdi i millionklassen.
                            Huseklepp forteller at det ikke nødvendigvis er et endelig avslag og at han forholder seg til avtalen han nå har som altså går ut 31. oktober.
                            iBergen.no kommer med mer

Kommentar

• sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

Foto: Scanpix

Fra LSK.no:
                              Scoret med venstrebeinet

Sandefjord-LSK 0-2. Espen Søgård bidro sterkt til at LSK slo Sandefjord søndag kveld. Fetsokningen scoret LSKs første mål i det 21. minutt, og det med venstrebeinet.
                              Av: Ole Kristian Bakkene

- Det er alltid gøy score mål, og denne gangen gjorde jeg det med venstrebeinet. Det er det ikke mange som trodde ville skje, men nå håper jeg på flere utover i sesongen. Det er målsetningen min å score mer, sier Espen Søgård til LSK.no etter kampen.

(Mot slutten av intervjuet med Marius Johnsen dukker Bjørn Helge opp i lyseblå lue og synger "andungen Kvakk-Kvakk", he-he )

Med venstre
                              Det var LSK som startet best, og allerede i det 21. minutt gikk LSK opp i ledelsen som nevnt. Espen Søgård fikk stå helt aleine 7-8 meter fra mål. Søndagens kaptein gjorde ingenting feil, og sendte lærkula inn i nettmaskene sikkert med venstrebeinet. Deretter tok det ti minutter før Simen Brenne la på til 2-0. Olivier Occean la inn til Brenne som sendte ballen uttagbart for Sandefjord-keeper Espen Bugge Pettersen. Søgård er godt fornøyd med seieren.
                              - Det var veldig viktig for oss å holde kontakt med Stabæk, og derfor trengte vi denne seieren før ferien.
                              - Og i stedet for å gruble over at vi kunne gjort det annerledes i denne kampen, så bestemte vi oss for å vinne den, og deretter ha en god ferie.
                              For LSK-spillerne har nå en ukes ferie. Om det var grunnen til at den andre omgangen ble noe roligere behøver man ikke å spekulere i. LSK hadde full kontroll, og burde ha vunnet med flere mål. Nå tar Espen og de andre A-lagsspillerne pause på tredjeplass.
                              - Vi er i god posisjon tabellmessig, og det er viktig at vi bruker ferien godt nå, og kommer godt forberedt til seriekamp mot Fredrikstad, og ikke minst UEFA-cupkampen den 19. juli.

Søgård høstet etter kampen ros i garderoben.
                              - Det var gøy å spille igjen, og det har vært litt opp og ned med meg denne sesongen i forhold til antall kamper. Jeg prøver uansett å benytte hver eneste sjanse til å starte kampene. I dag kronet jeg kampen med en scoring, og det er selvsagt godt for selvtilliten.

- "Måltyv"
                              At Espen Søgård og Simen Brenne scoret fra sine posisjoner på midtbanen, er hovedtrener Tom Nordlie godt fornøyd med.
                              - Vi har savnet flere mål fra midtbaneleddet, men i dag scorer de begge målene.
                              - Jeg var ironisk å kalte Espen for "måltyv" når han bommet på åpent mål på dødballtreninga i går. Han hadde ikke motstand. Han lovet meg derfor at det var ketchup-effekten som var på vei. Det var kanskje ikke som lovet, men litt ketchup var det i alle fall.

Selv var hovedtreneren meget godt fornøyd etter søndagens kamp.
                              - Jeg er ekstremt godt fornøyd. Jeg synes vi spilte fantastisk fotball i første omgang. I andre omgang ble vi litt avventende, og jeg vil ha mål nummer tre. Det fikk jeg ikke, sier Nordlie.

Tredjeplass i sommerpausen
                              Nå ligger LSK fire poeng bak Stabæk, og to poeng bak Brann.
                              - Vi henger med til tross for to poeng på fem kamper tidligere. Jeg håper likevel at alle kan se bak resultatene, og i Bergen, Trondheim og Tromsø var jeg veldig godt fornøyd med spillet. Likevel fikk vi bare med oss ett poeng.
                              - Vi er fire bak Stabæk, og hverdagen kommer nok også til de andre lagene. Jeg er fornøyd med syv poeng på de tre siste seriekampene, og avansement i cupen.

Nå er det sommerferie for Tom og de andre i LSK.
                              - Vi må jobbe knallhardt for å utvikle oss, og håper at folk kan se at vi er et veldpillende godt fotballag, og ikke bare verstinger. Som de siser på travspråket så ligger vi i vinnerhullet.

Kommentar

• Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

LSK fikk hjemmekamp mot Aalesund

Fjerde cuprunde

Tekst: Alltid Fotball
                                Publisert: 02.07.07 15:07
                                Sist endret: 02.07.07 15:07

I helgen ble det klart hvilke lag som møter hverandre i 4. runde av cupen for menn. Nå har NFF bestemt hvilke lag som får spille på hjemmebane.
                                (Alltidfotball.no): Norges Fotballforbund meddeler i dag, mandag, i en pressemelding at de har nå satt opp kampdato, klokkeslett og hjemmebane for 4. runde NM menn 2007 med følgende resultat:

25/7 18:00 FC Lyn Oslo-Bodø/Glimt Ullevaal Stadion (TV2).

25/7 18:00 Lillestrøm-Aalesund Åråsen Stadion (TV2).

25/7 18:00 Strømsgodset-Notodden Marienlyst Stadion (TV2).

25/7 18:00 Start-Haugesund Sør Arena (TV2).

25/7 20:00 Viking-Brann Viking Stadion (TV2 Sport).

25/7 18:00 Rosenborg-ODD Grenland Lerkendal Stadion (TV2 Sport).

26/7 18:00 Nybergsund IL Trysil-Vålerenga Nybergsund Stadion (TV2 Sport).

8/8 18:00 Stabæk-Tromsø Nadderud Stadion (TV2).
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• erlando
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 858

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article84813.ece

Müller på vei til England

I ENGLANDSFORHANDLINGER: Heinz Müller kan forsvinne fra LSK. ( Foto: KURT PEDERSEN / DIGITALSPORT )

Lillestrøm har mottatt bud fra en klubb i den engelske Mesterskapsserien.

Av: Thomas Larsen Røed
                                  Publisert: 02.07.2007 kl. 15:38
                                  Endret: 02.07.2007 kl. 15:50
                                  Lillestrøm-keeper Heinz Müllers agent kunne mandag ettermiddag fortelle Aftenposten.no at han drar med Müller til England for å forhandle med en klubb i den engelske Mesterskapsserien. Nivået under Premier League.
                                  - Jeg kan ikke fortelle deg hvilken klubb, men det er en klubb i Mesterskapsserien. Så får vi se hva som skjer, sier agent Reiner Stork.
                                  LSK bekrefter

Lillestrøms manager Jan Åge Fjørtoft kunne bekrefte at klubben har mottatt bud.
                                  - Det var for lavt, men det la jeg til da jeg svarte klubben, forteller Fjørtoft til Aftenposten.no.
                                  Müllers kontrakt går ut i desember, og Fjørtoft ville hverken si hvilken klubb det som er interessert, eller hvor store summer det var snakk om. LSK er heller ikke helt forberedt på å gi slipp på den tyske keepere.
                                  - Om vi skal selge han er noe vi får vurdere, men det blir ikke til det budet, det var for lavt, sier Fjørtoft.
                                  Drar i kveld

Müller og agent Stort befinner seg nå i Frankfurt, og drar derfra i kveld for å se på forholdene i den ikke navngitte klubben.
                                  - Vi flyr fra Frankfurt i kveld. Så vet vi mer i morgen, forteller agenten.
                                  Last edited by erlando; 02.07.2007, 14:55. Begrunnelse: Fjerna unødvendig avisdill
                                  Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

LSK kan miste Müller til England

PÅ VEI BORT? Heinz Müller kan komme ut til å bytte ut den norske Tippeligaen med engelske Championship, divisjonen under toppserien Premier League.
                                    Foto: STIAN LYSBERG SOLUM/SCANPIX

FAKTA

HEINZ MÜLLER
                                    Født: 30.05-1978

Posisjon: Keeper

Draktnummer: 1

Høyde: 193 cm.

Vekt: 88 kg.

A-landskamper: 0

U-landskamper: 14

Tidligere klubber: 1998-2001: Hannover, 2001-2002: A. Bielefeld, 2003: St. Pauli, 2003-2004: J. Regensburg, 2004: Odd Grenland

(Kilde: Lillestrøms hjemmesider)

annonse

annonse

Har tilbud fra Championship-lag.
                                    LES OGSÅ:writemail('toso', 'dagbladet.no') TRYM OUST SONSTAD
                                    Mandag 02.07.2007, 16:05
                                    oppdatert 16:34
                                    (Dagbladet.no): Forrige uke var Heinz Müller Sport-Norges mest omtalte person, som en følge av sammenstøtet med Starts Geir Ludvig Fevang.

I dag drar Lillestrøm-keeperen til England for å forhandle med en ikke navngitt Championship-klubb i England.

- Jeg kan ikke fortelle deg hvilken klubb, men det er en klubb i Mesterskapsserien. Så får vi se hva som skjer, sier agent Reiner Stork til Aftenposten.no.

Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft bekrefter at de har mottatt et tilbud på den tyske målvakta, men legger til at dette var for lavt.

- Om vi skal selge han er noe vi får vurdere, men det blir ikke til det budet, det var for lavt, sier Fjørtoft til ap.no.

Müller kontrakt går ut i desember, noe som vil si at han kan forlate Lillestrøm gratis ved sesongslutt.

Dette gjelder også 57 andre profilerte tippeligaspillere. Oversikten får du her.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

Fra RB:

Barnsley vil ha Heinz, LSK sier nei

ÅRÅSEN:
                                      Fra forfulgt, til ettertraktet.

Publisert 02.07.2007 - 16:45 Oppdatert 02.07.2007 - 16:48
                                      Tips en venn om denne saken
                                      Skriv ut denne siden

Rapporter i ettermiddag tyder på at Heinz Müller er på vei til England for å forhandle om kontrakt med en engelsk klubb i Mesterskapsserien (nivå 2).

Det var aftenposten.no som mandag ettermiddag meldte at LSK hadde fått
                                      inn et bud på sin sisteskanse. RB-sporten kan ifølge engelske kilder fortelle at denne klubben er Barnsley, en av manager Jan Åge Fjørtofts tidligere klubber.
                                      – Jeg kan ikke fortelle deg hvilken klubb, men det er en klubb i mesterskapsserien. Så får vi se hva som skjer, sier agent Reiner Stork til Aftenposten.

Romerikes Blad mener å ha svært sikre kilder på at denne klubben er Barnsley, men engelskmennene kan ikke regne med noen handel om de ikke løfter tyngden på pengesekken på et helt annet nivå.

– Budet var latterlig lavt, og vi i klubben trengte ikke engang å møtes for å avslå det. Men dette er vanlig taktikk fra klubber på dette nivået. De har ikke råd til noe særlig overgangssummer, dermed går de på spillere med kort tid igjen av kontrakten og tilbyr dem gode betingelser. Etter at de har satt griller i hodet på spilleren, kommer de med skambud til klubben, sier Jan Åge Fjørtoft til Romerikes Blad.

Ifølge Aftenposten.no befant Müller og agent Stort seg i Müllers hjemby i Frankfurt mandag ettermiddag. Derfra skulle turen gå til England mandag kveld for å se på forholdene i den ikke navngitte klubben.
                                      – Vi flyr fra Frankfurt i kveld. Så vet vi mer i morgen, fortalte agenten mandag.

Da Romerikes Blad konfronterte Heinz Müller med de ferske overgangsryktene, valgte han å ikke kommentere saken.
                                      – Jeg har ingen ting å si ennå. Det har jeg lovet, sa Müller.
                                      Heinz Müller har fått god trening i å håndtere medieoppmerksomhet etter saken med Geir Ludvig Fevangs kinnbeinsbrudd.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Dagbladet

Reportasje i Dagbladet om de i alt 58 tippeligaspillerne som gratis kan forlate sine klubber som bosmenn etter sesongen. 4 LSK-spillere på listen:

Anders Rambekk, Heinz Müller, Johan Petter Winsnes og Shane Stefanutto.

Hele saken:

Kommentar

Working...