juli 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    Fra Fotballmagasinet.no etter LSK-Odd:

    Nordlie ut mot Åråsen-publikummet
    -Lei meg på spillernes vegne
    Odd best på Åråsen
    Marius Johnsen fortsatt skadd
    Sandstø: - Gulsvik har vært for dårlig
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      - Føles som et tap!

      Fetsundrånern var klar på tross av scoring og kåring til BB, dette var ingen bra dag å være LSK-spiller. kfl.no sin mann var like skuffet som alle andre og gjorde besøket i mixed sone så kort som mulig.

      Skrevet av Ronnie Hallén



      Hele kampen ble en merkelig følelse. Fugla spilte en glimrende første omgang og burde gått til pause med en 3-0 ledelse. I andre omgang skulle det skje, men i stedet er det Odd som tar over og til slutt må vi si oss fornøyd med uavgjort. Lagene hadde hver sin omgang og sjansestatistikken var helt jevn.

      Smørebom?
      Tom mente etter kampen at gutta hadde smørt feil. Etter en bra første omgang, med tidvis champagne-fotball, ble andre omgang ”Mördarbakken” på bakglatte ski. Laget skulle ut og drepe kampen, men i stedet ble laget presset bakover og Odd tok med seg ett fortjent poeng.

      - La meg først si at det er ikke noe feil med innsatsen. Det er det første folk som ikke har peiling hevder. Gutta løp skjorta av seg, det er ikke nødvendigvis mangel på innsats som gjør at man ikke lykkes. Ingen er så skuffa som spillera og oss i trenerapparatet, så det å skylde på manglende innsats er jeg ikke med på.

      - Blir du og laget preget av tidvis negativ stemning på Åråsen?

      - Jeg blir ikke det, for min del kan folk pipe og skrike så mye dem vil til meg, men det er klart at gutta på banen ikke blir tryggere på seg selv når de får mer eller mindre gjennomtenkte kommentarer slengt etter seg. Men, folk får rope hva dem vil for min del, de har betalt for billetten og ingen kan nekte dem å bruke seg. Når det er sagt så berømmer jeg Kanari-Fansen for å støtte opp om laget uansett, det er hvermansen som syter mest. Har ikke akkurat vasset i medaljer og festfotball her på Åråsen de siste femten åra heller.

      - Både Riise og Myklebust ut med skader, hvordan preger det kampen?

      - Det preger kampen i form av at vi ikke får nok bredde. Det var derfor jeg også bytta ut Arild for å få mer bredde, uten at det lyktes nevneverdig. Så får jeg håper at begge to stiller på Åråsen kl. 06.00 mandagsmorgen for da går bussen til flyplassen før returkampen i UEFA-cupen.

      Tom er nå opptatt av å ta med seg den gode første omgangen og finne ut hvorfor gutta datt såpass samme de siste førtifem.

      - Vi har ikke tapt på de siste åtte kampene, selv om vi ikke har prestert topp fotball. Vi har ikke blitt slått ut av cupen slik andre topplag har gjort, vi har heller ikke tapt 6-0 på Ullevaal, så helt ræva har det heller ikke vært. Nå skal vi restituere oss så godt om det går, for nå går det slag i slag.

      - Hvordan går det med Markus?

      - Det går fremover, men han trenger tid for å bli kjent med norsk fotball og systemet. Han trenger definitivt en søndag-søndag syklus på kampene, sånn som det er nå, rekker vi jo knapt å trene før neste kamp.

      Tom kunne videre informere om at han i beste fall håper Marius er klar til kampen mot Godset...

      Som et tap.
      Espen leverte en meget god kamp, kronet det med scoring og var positiv gjennom hele kampen, men han var særdeles skuffet da kfl.no huket tak i ham.

      - Hjelper fint lite med scoring når vi byr dem inn i kampen igjen og mister alt som er av initiativ og trøkk. Og jeg kan ikke komme med en god forklaring for hvorfor det skjer. Men, det er ikke dårlig innsats som ligger bak, det er en bedre forklaring enn det.

      - Men, den første omgangen din er jo rett og slett stor.

      - Det gikk bra, jeg bestemte meg for å være rolig med ball og når det var så mye bevegelse rundt meg er det lett å finne gode pasningsalternativer også.

      - Preger det dere at dere har hatt en ikke optimal periode nå? Trenger dere en positiv opplevelse?

      - Det var det vi skulle skaffe oss i dag. Gå ut i hundre og få publikum på vår side, noe vi fikk i første omgang i hvert fall. Men, jeg forstår at folk reagerer når det går sånn på tverke i andre. Vi prøver alt vi kan, men vi får det rett og slett ikke til. Men, Odd er elleve mann og ingen kan forvente at vi valser over dem i 2x45. Vi får ta med oss første omgangen videre og forsøke å se om vi kan lære noe av de feilene vi gjorde i andre.

      Fetsundrånern blir Dagens Bøffel. Om det var noen som egentlig lurte på det...
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        RB


        BARE NESTEN: LSK ga fra seg 1-0-ledelsen på Åråsen mot Odd. LSK-trener Tom Nordlie følte med spillerne sine etter en god førsteomgang.

        FOTO: SCANPIX

        – Utrolig synd på gutta

        ÅRÅSEN:
        LSK-trener Tom Nordlie synes spillerne hans fikk dårlig betalt for den gode førsteomgangen.

        Vi fulgte kampen direkte her!

        Av Morten Svesengen
        Publisert 28.07.2007 - 23:35 Oppdatert 28.07.2007 - 23:54

        – I dag synes jeg utrolig synd på gutta. De la så mye inn i førsteomgangen, og de hadde fortjent så mye bedre. Så lenge vi ikke klarte å score flere mål før pause, var det likevel fortjent ut fra spill og sjanser at Odd fikk poeng til slutt, oppsumerer LSK-trener Tom Nordlie.

        LSK spilte en meget god førsteomgang, og vertene skaffet seg ledelsen da Espen Søgård avsluttet med hodet på et angrep tatt ut av trener Nordlies lærebok.
        Etter flere kamper med dårlige førsteomganger, var dette et signal om at LSK mente alvor. Olivier Occean og flere andre kunne økt ledelsen de første 45 minuttene, men det sto 1-0 til pause.
        Etter hvilen kom Odd sterkere, og de fikk et helt korrekt straffespark da Frode Kippe noe unødvndig gikk inn i Espen Ruud bakfra.
        Samme Ruud misbrukte sjansen fra 11 meter. LSK-keeper Heinz Müller gjorde en meget god strafferedning.
        Men Odd holdt trøkket oppe, og fikk etter hvert sitt utlikningsmål – seks minutter før full tid. Nok en gang var Ruud involvert. Han banket ballen inn fra skrått hold via Anders Rambekk.
        – Utrolig skuffende. Vi burde avgjort denne kampen i første omgang. Da var vi gode, mener LSKs målscorer, Espen Søgård.

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          Fra RB:




          AVGJØRENDE ØYEBLIKK: Olivier Occean stjeler ballen fra Bjørn Helge Riise som kommer i stor fart bakfra. Occean burde vært avblåst for offside, men får gå av assistentdommeren. Avslutningen hans går i kneet til Odd-keeperen og LSK leder 1-0 istedenfor 2-0 til pause. FOTO: KRISTER SØRBØ


          Her ryker to poeng

          ÅRÅSEN:
          Denne situasjonen kostet sannsynligvis LSK seieren.
          Av Morten Svesengen
          Publisert 29.07.2007 - 06:31


          Det som skulle blitt 2-0 før pause, endte med en misbrukt sjanse da Olivier Occean stjal ballen fra Bjørn Helge Riise.

          Occean er mer målfarlig enn Riise, men om canadieren hadde latt sunnmøringen få gå ville de to kommet sammen alene mot Odd-keeper Rune Jarstein.
          Sjansen for å sette inn 2-0, hadde vært minst dobbelt så stor. Trolig kunne LSK-toppscorer Occean løpt ballen i et åpent mål istedenfor å skyte rett på Jarstein.

          Et annet poeng i situasjonen er at Occean burde vært avvinket for offside siden han var foran Riise da han slo ballen framover. Det hadde også canadieren unngått dersom han hadde latt Riise være ballfører.
          – Jeg tenkte kun på mål i den situasjonen, og jeg burde scoret alene med keeperen. Men det er mulig jeg vil vurdere situasjonen annerledes når jeg ser den om igjen, sier Olivier Occean.

          – Synd på spillerne

          Riise så situasjonen helt annerledes.
          – Han burde helt klart latt meg gå. Da hadde vi kommet to mann alene mot keeper. Hadde jeg ikke hatt vondt i kneet, ville ikke situasjonen endt slik. Da hadde ikke "Ollie" klart å ta fra meg ballen, mener Riise.
          Med 2-0 ville LSK vært et langt skritt på vei mot tre poeng. Isteden gikk de til pause med 1-0 – og kom ut til andre omgang uten Magnus Myklebust og med en haltende Riise som måtte forlate banen rett etterpå.
          Da maktet ikke LSK å holde trøkket fra førsteomgangen opp og ga fra seg initiativet. Etter pause var Odd det beste laget, og de fortjente til slutt det poenget de fikk.
          – I dag synes jeg bare utrolig synd på spillerne. De leverte en meget god førsteomgang. Da hadde vi den rytmen i angrepsspillet som mange har etterlyst. Både forsvarsfireren og midtbanen spilte prikkfritt. Vi burde scoret flere mål før pause og dermed avgjort kampen, sier Nordlie.

          – Hva skjedde med laget i andre omgang?

          – Vi klarte ikke å flytte beina fort nok, og vi mistet derfor presset på ballfører. Da ble vi gradvis trykket bakover av Odd som ut fra sjansene de skapte fortjente å utlikne. Offensivt klarte vi ikke å ha nok bredde i angrepsspillet. Det var også derfor jeg måtte bytte ut Arild (Sundgot), sier LSK-treneren.

          Mål etter mønsterangrep

          Åpningen på kampen var et fyrverkeri av LSK. De har sjelden gått tøffere til verks fra avspark.
          – Vi var veldig opptatt av å starte godt og å få med oss publikum. Det fikk vi til, sier LSKs målscorer Espen Søgård.
          Ledermålet kom allerede etter 18 minutter, og det er tidlig til å være LSK. Bare én gang tidligere denne sesongen har Åråsen-klubben scoret raskere.
          Og hvilket mål det var. Et mønsterangrep helt fra Frode Kippe satte fart med ballen bakfra til Espen Søgård headet inn 1-0. På veien fram var både Shane Stefanutto og Simen Brenne involvert.

          Men etter kampen var det fattig trøst for et LSK som ville overtatt andreplassen med tre poeng i går.
          – Det var veldig skuffende at vi ga fra oss to poeng. Vi burde scoret flere mål før pause og avgjort da. Det er lenge siden vi har vært så gode som vi var da. Målet er å spille to slike omganger, men for øyeblikket klarer vi tydeligvis bare å spille én god omgang i hver kamp, sier Søgård.

          LSK tok ett poeng innpå de andre topplagene, men i løpet av kvelden kan både Brann og Stabæk øke forspranget. Viking kan gå forbi.
          – Denne kampen kunne vært et vendepunkt for oss. Nå ble det bare ett poeng, men vi har ikke sagt vårt siste ord. Det er mulig å komme seg etter 1-1 mot Odd, mener Nordlie.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            RB: Myklebust og Riise snart tilbake

            Ifølge Svesengen i dagens papir-RB er begge spillerne tilbake senest mot Strømsgodset.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              Aftenposten (papir): Banens 3 beste spillere LSK-Odd

              (1) Heinz Müller, LSK, (2) Morten Fevang, Odd og (3) Espen Søgård, LSK.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                RB: Børsen LSK-Odd

                Lillestrøm – Odd 1-1 (1-0)

                Kampkarakter: 6
                Stadionstemning: 6
                Mål: 1-0 (18] Espen Søgård (Simen Brenne), 1-1 (84) Espen Ruud.
                Gult kort: Ingen.
                Tilskuere: 6.543.
                Målsjanser: LSK 5, Odd 6.
                Cornere: LSK 8, Odd 7.
                Dagens kanarifugl: Heinz Müller.

                LSK (4-3-3):

                Heinz Müller 7 BB
                Fomlet et Odd-skudd til corner tidlig. Meget god da han stoppet et godt Fevang skudd rett etterpå. For første gang i LSK-karrieren reddet han et straffespark. En sterk redning som så ut til å avgjøre kampen. Han var også meget god i feltet i går. Kan ikke lastes for utlikningen hvor han først gjorde en god redning.

                Anders Rambekk 4
                Møte med neste års lagkamerater, men Rambekk så ut til å huske at han fortsatt spiller i gult. God kontroll defensivt i 1. omg. Slet mye mer da Odd styrte kampen etter hvilen. Ubesluttsom i nærduellene, og opptil flere ganger var han rundingsbøye på backen.

                Pål Steffen Andresen 5
                Blir ifølge trener Nordlie klubbens neste landslagsspiller. Viste ingenting som tyder på at det ikke er mulig da han hadde full kontroll på alt Odd foretok seg før pause. Hadde også flere gode pasninger. Feilberegnet i lufta ved et par anledninger i 2. omg. – blant annet i forkant av 1-1.

                Frode Kippe 5
                Suveren i luftrommet hvor han vant alt før pause. Tok et godt offensivt initiativ før 1-0. Laget et unødvendig straffespark i starten av 2. omg. Klarte seg greit da Odd styrte kampen, men ble tydelig sliten utover i omgangen. Nær ved å score med hælen.

                Shane Stefanutto 5
                Meget bra fra start. Bidro offensivt. Særlig pasningene hans langs bakken satt som de skulle – slik som før 1-0 hvor han var tredjesist på ballen. Slår gode innlegg når han kommer seg høyt opp i banen. Crossene fra lenger ut på banen er enkle å forsvare seg mot. Var ikke den som slet mest da Odd jaget utlikning.

                Espen Søgård 6
                Meget god allerede i åpningen. Spilte med stor entusiasme, men klarte også å holde hodet kaldt når han hadde ballen i beina. Sikker da han skallet inn 1-0 og fikk enda mer selvtillit. Fet-gutten slo til og med gjennombruddspasninger med yttersiden i går! Slet i likhet med laget mer med å komme inn i kampen i 2. omg.

                Khaled Mouelhi 5
                Veldig god fra start da han balanserte LSKs midtbane på en forbilledlig måte. Strødde rundt seg med gode pasninger – helt til han midtveis slo en helt forferdelig en på tvers som kunne blitt kostbar. Løp mer mellom på midten etter pause, men kom med litt igjen da han var indreløper det siste kvarteret. Litt veik i duellene.

                Simen Brenne 5
                Livlig fra start. Ser ut til å ha funnet rollen sin bedre på midten. Flott pasning med venstre da Søgård scoret sitt ledermål. Spilte godt og gjorde en god defensiv jobb også i 2. omg. Virket sliten mot slutten, og klarte ikke holde bredden da han ble flyttet ut på høyrekanten.

                Bjørn Helge Riise 4
                Kom ikke like mye med i spillet som vanlig de første 45 min. Men leverte bra prestasjoner når han først hadde ballen. Gjorde en flott prestasjon før Occean stjal ballen fra ham på vei mot keeper og mål rett før pause. Det kunne Haltet etter en smell i kneet før pause – og klarte nesten ikke å løpe i 2. omg. Måtte derfor går ut.

                Olivier Occean 5
                God som spiss i innledningen. Bevegelig og var sterk i duellene. Burde latt Riise gå med ballen da de to kom alene gjennom på overtid i 1. omg. Misset på sin sjanse. Lyktes ikke like godt da han havnet ute på kanten igjen, og ble korrekt flyttet inn igjen. Sliter med å komme til sjanser selv om han spiller godt om dagen.

                Magnus Myklebust -
                Bidro til LSK-offensiven i begynnelsen – uten at han briljerte. Ble skadet i ankelen rett etter at LSK hadde tatt ledelsen og måtte erstattes av Sundgot.

                INNBYTTERE

                Arild Sundgot 3
                (50 min. for Myklebust)
                Kom inn i etter en periode hvor LSK hadde vært veldig gode. Klarte ikke å sette sitt preg på kampen. Ble løpende mye mellom Odd-spillerne og fikk lite ballkontakt. Korrekt byttet ut da LSK slet i andre omgang.

                Pål Strand 3
                (35 min. for Riise)
                Inn da Riise måtte ut med skade. Spillemessig slet Strand. Tydelig å se at det er lenge siden han har spilt lenge på dette nivået. Heller ikke de få dødballene han slo holdt vanlig kvalitet.

                Markus Kiesenebner
                (16 min. for Sundgot).
                Kom inn da LSK hadde gitt fra seg grepet til Odd. Bidro med ro og duellkraft. Et godt innhopp.

                SUM 11 MANN: 54

                SUM 12 MANN: 57

                DOMMER:

                Terje Hauge, Lyngbø 7
                Nesten usynlig før pause – og det er et godt tegn for en dommer. Holdt en god frisparklinje og hadde full kontroll som på grunn av ham aldri ble vanskelig å dømme. Odds straffespark var korrekt.

                ANALYSEN:
                I går gikk de rett i strupen på Odd fra start. Hjemmelaget kunne fort scoret allerede på kampens to første cornere. Et mønsterangrep hentet fra Tom Nordlies fotballhode sørget for ledelse. Frode Kippe satte fart framover fra stopperplass, spilte fri Stefanutto som med en presis pasning spilte Brenne gjennom i rommet mellom back og stopper på venstre. Hans perfekte innlegg skallet Søgård inn fra kort hold.
                LSK kontrollerte inn til pause. Med Myklebust ute og en haltende Riise, slet LSK mer med å holde trykket opp etter pause. Odd fikk et straffespark som Müller flott reddet. Da LSK satte inn Kiesenebner, så det ut til at laget skulle kontrollere inn til tre poeng. men Odd ga ikke opp, og utlikningsmålet var fortjent ut fra spill og sjanser. Men LSK burde avgjort kampen før pause.

                Morten Svesengen

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  Sunnmørsposten (100% Fotball)



                  KANARIPIP: Kanarifansen pep ut spillerne. ( Foto: Digitalsport )

                  Ble pepet ut etter ny kollaps

                  Kanarifansen pep Lillestrøm av banen etter 1-1 mot Odd.

                  Av: Aslân W.A. Farshchian
                  Publisert: 29.07.2007 kl. 09:54

                  Lillestrøm-Odd 1-1

                  "Kjempe, LSK!" og "Blø for drakta!" runget mot Lillestrøm-spillerne da de forlot Åråsen etter å ha rotet bort seieren mot (det foreløpige) bunnlaget Odd i går. Kanarifansen viste tydelig misnøye etter en svak avslutning på en kamp Odd til slutt var nærmest å vinne.

                  - Med det mannskapet vi har, som skal være med og kjempe om gull, er dette altfor dårlig. Vi skal være mye bedre enn Odd. Det var også sånn i cupkampen mot Aalesund. Vi forventer mer, vi forventer innsats. Spillerne skal være stolte av å ha på seg Lillestrøm-drakten, sier talsmann Erling Stray til Aftenposten.

                  Etter en veldig god LSK-start på kampen, tok Odd fullstendig over mot slutten og var svært nære 2-1-målet og seier. Et brent straffespark og flere gode redninger av Heinz Mülller sørget for at Lillestrøm kom fra det med poeng.

                  - Ingen krise.
                  Tom Nordlie gikk både før og etter kampen mot Aalesund onsdag ut og mente media er for ensidig kritiske av Lillestrøm.

                  "Jeg begynner å bli lei av folk som ikke forholder seg til fakta. Faktum er at vi er nummer tre på tabellen. Vi har sluppet inn minst mål og vi har skapt nest mest målsjanser. Likevel er vi dårlig. Forstå det den som vil", sa Nordlie til Romerikes Blad.

                  - Vi ligger tross alt ikke på nedrykksplass, og er det eneste norske laget som fortsatt er med og kjemper i tre turneringer. Det er ingen krise her, sa Nordlie etter kampen i går.

                  Likevel ser han at alt ikke er helt som det skal.

                  - Det som er skremmende er at vi går fra å være fantastiske til begredelige i samme kamp. Vi bør avgjøre kampen i førsteomgang, mens vi spiller en annenomgang vi ikke kan være bekjent av.

                  "Blir ekle å møte".
                  Det samme sier både Frode Kippe og Espen Søgård, men ingen av dem klarer helt å peke på hvorfor.

                  - Vi fikk ikke kroppen til å lystre, sier Søgård, som ikke lar seg påvirke av hva omgivelsene mener om klubbens prestasjoner.

                  - Vi blir ekle å møte utover høsten i alle fall. Folk må få mene hva de vil.

                  - Men hva mener du?

                  - Er det noen andre lag som er med i tre turneringer? kontrer Sørgård.

                  Han var hjemmelagets beste utespiller i en kamp hvor LSK var litt atypisk seg selv. For vanligvis pleier gultrøyene å komme sterkere og sterkere utover i kampen. I går var det omvendt, da Odd kjempet seg tilbake, og nesten til seier, etter å ha slitt voldsomt i starten.

                  Søgårds heading til 1-0 i det 18. minutt kom etter et fint forspill. Shane Stefanutto slo en flott pasning til Simen Brenne, som kom i full fart og tok med seg ballen ned til dødlinjen. Der så han opp og lempet ballen mot bakerste stolpe. Uten snev av markering fikk Søgård heade ballen i mål.

                  God Müller.
                  Strafferedningen til Heinz Müller bare fem minutter ut i andreomgangen var bare en av flere gode fra tyskeren, og kunne lett knekt et Odd-lag som fortsatt ligger under streken. I stedet fortsatte bortelaget å presse og anført av en god Morten Fevang viste Odd at de fort kan gjøre nedrykkstipsene til skamme i høst. Laget er mye bedre nå enn de var før sommeren, noe også cuptriumfen mot RBK i midtuken også viste.

                  Espen Ruud utlignet til 1-1 i det 84. minutt, og Petter Bruer Hansen kunne sikret borteseier på overtid etter en flott dribleserie, men Müller sto i veien igjen.

                  - Etter den andreomgangen er vi misfornøyde med bare ett poeng. Vi viser her, og mot Rosenborg, at vi er et godt lag, sier Morten Fevang - som ser ut til å kunne bli den store redningsmannen i Skien etter returen fra Danmark.

                  http://fotball.smp.no/eliteserien/article86484.ece

                  Kommentar

                  • vollafugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 978

                    Fra Dagsavisen:
                    Kollektiv Lillestrøm-kollaps


                    Lillestrøm ledet 1-0 og hadde full kontroll. Men så datt laget totalt sammen, og Odd fikk overta. Lillestrøm kan være glade for at det til slutt ble uavgjort.


                    Det hjalp ikke hvor mye LSK-trener Tom Nordlie gapte og skrek. Laget datt fullstendig sammen etter pause. FOTO: STIAN LYSBERG/SCANPIX Foto: Stian Lysberg Solum/Scanpix




                    Se også



                    Tor Kise Karlsen 28. juli 2007 20:55


                    ÅRÅSEN: – Dette var omvendt fra før i år. Da har vi hatt litt problemer i begynnelsen, men har blitt bedre etter hvert. Nå spilte vi med håndbrekket på i andre omgang og greide ikke flytte beina, sier en skuffet Lillestrøm-trener Tom Nordlie.
                    – Kanskje vi hadde smurt feil.
                    For før kampen, på spillemøtet, hadde han sagt at denne kampen kunne være det store vendepunktet som kunne sende Lillestrøm mot toppen av tabellen. I stedet står kanarifuglene nå bokført med to uavgjorte kamper etter ferien, og gullskinnet blir stadig blassere. Verst var det nok at det etter hvert ble så dårlig at Odd hadde fortjent å vinne:
                    "Tommy Svindal Larsen satte en ball over helt på tampen av første omgang.
                    "Espen Ruud misset på et straffespark etter sjøl å ha blitt felt av Frode Kippe.
                    "Stefan Barlin satte en ball like utenfor på blankt mål.
                    Da så det utgjort ut.
                    Men så:
                    [FONT=Arial]84. min.:[/FONT] Odd får en dobbeltsjanse før Espen Ruud retter opp igjen straffefeilen og dundrer ballen i mål på den tredje sjansen på rad. 1-1.

                    Kanonomgang

                    Bunnlaget Odd hadde altså grunn til å være mest misfornøyd med bare ett poeng.
                    – Ja, etter andreomgangen er vi det. Da spilte vi en kanonomgang. Slo ballen hurtig og skapte mange sjanser, sier Odds hjemvendte sønn, Morten Fevang, som viste hvor viktig han kan bli for laget ut over høsten.
                    Og Odd-trener Gaute Larsen mener det samme:
                    – Vi burde ha vunnet. Vi var gode med ball, og det må ha vært lenge siden Lillestrøm la om til 4-5-1 på hjemmebane, sier han.
                    Det var etter at Odd la om til 3-5-2 at de tok over kampen fullstendig, og etter det ser Gaute Larsen optimistisk på resten av sesongen.
                    – Nå har vi hatt to tøffe kamper på de to mest fryktede hjemmearenaene – på Lerkendal og Åråsen. Nå gleder vi oss til resten av høsten, sier han til Dagsavisen.
                    Onsdag sendte de Rosenborg ut av cupen.
                    I går var det takket være Lillestrøm-keeper Heninz Muller, og til dels Espen Søgård (målscorer), at ikke alle poengene forsvant til Skien.

                    Piping

                    Da Odd utlignet, begynte folk å forlate Åråsen i rein frustrasjon. Og da dommer Terje Hauge blåste av kampen, ble Lillestrøm-spillerne møtt med piping av de tilskuerne som var igjen.
                    – De har jo betalt for å komme inn, så de må vel få lov til det, sier Tom Nordlie.
                    – Og Lillestrøm har vel ikke tatt så mange medaljer de siste åra.
                    – Nå vil jeg helst ta tak i det positive vi gjorde i første omgang. Da hadde vi angrepsspill av høy klasse og burde punktert kampen da Occean var alene med Jarstein. I andre omgang gikk vi ut for å punktere kampen, men så skjedde det motsatte. Skuffende, fortsetter han.
                    – Men nå må vi ikke vri det til at det er noe krise her på Åråsen.
                    Nei, Lillestrøm ligger langt unna nedrykkstrid, men noe gullag står de ikke fram som.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      RB: Riise og Myklebust blir med til Luxembourg

                      Ifølge dagens RB blir begge stjernene våre med til Luxembourg, selv om det er usikkert om de rekker kampen. Uansett bør de være klare til Godset-kampen neste mandag.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        lsk.no



                        - Burde ha vunnet

                        Espen Søgård var sikker i sin sak etter lørdagens klar. - Vi burde ha vunnet denne kampen, sier fetsokningen til LSK.no.

                        Av: Ole Kristian Bakkene

                        - Vi spilte en veldig god førsteomgang, og burde hatt en større ledelse enn det vi hadde. Grunnlaget for seieren burde vært gjort i de første 45 minuttene.
                        - Andre omgang synes jeg startet friskt. Heinz (Müller) hadde en fantastisk redning på straffe. Etter det skjedde det et eller annet. Vi ble dypere, kom ikke opp i press, og flyttet ikke beina godt nok. Vi hadde for liten bevegelse foran ballfører, og da er det vanskelig å spille fotball.

                        - Luke bort feilen
                        Søgård ønsker nå at man finner ut hva som skjedde.
                        - Vi må ta med oss førsteomgangen. Vi vet vi er godt fysisk trent, og vi har holdt kamper veldig godt. Det viste vi mot Aalesund som ble slitne tidligere enn oss. Føler at vi må finne ut hva som gikk galt, og luke det bort, sier han.
                        Selv noterte han seg på scoringslista for andre gang denne sesongen.
                        - Jeg fikk den på et sølvfat fra (Simen) Brenne, og det var ikke så veldig vanskelig på åpent mål. Det var moro, men en liten trøst når det blir sånn det blir.

                        Dagens kanarifugl
                        Søgård ble kåret til dagens kanarifugl på Åråsen av Jekyll & Hyde stemt fram av publikum. Vinner av signert spillerdrakt ble Lise Lundheim fra Fjellhamar.

                        Nå reiser LSK til Luxembourg for bortemøtet med Käerjéng. Kampen går tirsdag klokka 20:00. LSK.no vil rapportere fra turen.


                        Gå til LSK-TV for å se reaksjoner og oppsummering fra LSK-ODD.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Nordlys

                          Intervju i Nordlys med TIL-keeper Kenny Stamatopoulos som trolig leies ut til Toronto FC ut sesongen. Stamatopoulos var som kjent aktuell for LSK:

                          – Men LSK kunne ikke ta avgjørelsen raskt nok. Da var det enkelt for meg når tilbudet fra Toronto kom, sier han.

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            Kvartfinaletrekningen

                            LSK møter Lyn i kvartfinalen.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7056

                              Gladnyhet hos FotballMagasinet:

                              Myklebust og Riise aktuelle mot Käerjéng
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • okb
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2377

                                Fra www.lsk.no

                                - Vi skal vinne

                                Tom Nordlie var meget positiv etter at LSK hadde avsluttet mandagens trening på Stade Josy Barthel i Luxembourg. Selv håper han og tror på seier.



                                Intervju med Tom Nordlie. Bilder fra Stade Josy Barthel, og Tom Nordlie som spiss.

                                -okb
                                Last edited by okb; 31.07.2007, 03:48.
                                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                Kommentar

                                • okb
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2377

                                  Fra www.lsk.no

                                  Riise klar

                                  Bjørn Helge Riise har vært småskadet, men regner selv med at han er med mot Käerjéng i tirsdagens oppgjør på Stade Josy Barthel. Stemningen er i alle fall på topp.




                                  -okb!
                                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Hamar Arbeiderblad

                                    I følge Hamar Arbeiderblad har Martin Husár bestått en tøff løpetest, og han skal snart være klar for spill for HamKam. I reportasjen berøres også dialogen med LSK:

                                    Husár spilte kamper i flere måneder i Lillestrøm til tross for skaden, og Noet tror Husár selv må ta en del av skylda for at situasjonen ble som den ble:
                                    - Han har nok ikke vært flink nok til å si ifra da han spilte i Lillestrøm. Det er i hvert fall det jeg forstår etter å ha snakket med deres fysioterapeut, sier Noet som har hatt og har tett kontakt med det medisinske apparatet på Åråsen:
                                    - Vi har en god og tett dialog. Vi gjør ingenting uten først å snakke med dem. Martin har også kjørt noen økter på Åråsen i opptreningsperioden. Framgangen er veldig tydelig, men ingen forventer at han skal være hundre prosent sånn helt med det første.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      RB



                                      BLODFAN: Så mye sverger Eva Holm (52) og barnebarnet Elisabeth til LSK at de har malt huset i lagets farger.FOTO: PERNILLE V. DVERGEDAL


                                      Kanarifan i fugla-hus

                                      RÆLINGEN:

                                      I et svart og kanarigult hus bor LSKs kanskje største fan: Eva Holm (52).

                                      Av Pernille Dvergdal
                                      Publisert 31.07.2007 - 06:30 Oppdatert 31.07.2007 - 07:58

                                      – Naboene likte det ikke så godt i begynnelsen, men da jeg tilbød meg å kjøpe solbriller til dem godkjente de det, ler Holm.
                                      I tillegg til å male huset i lagets farger har hun dekorert med flere flagg og oppkalt husdyrene etter favorittspillerne Gullik og Søgård.
                                      – Det er litt spesielt, det blir en livsstil. Jeg legger jo livet opp rundt LSK, sier kanarifanen.
                                      Datteren Tone (17) er den mest ivrige, og var også den som bestemte husets nye farger da det skulle males i fjor sommer. Det var etter farens død hun fikk oppdraget av moren, og prosjektet hjalp dem begge med å konsentrere tankene om noe positivt.
                                      – Etter et sånt tap er det viktig å ha noe å gå helt opp i, sier Holm.
                                      At LSK er yndlingslaget, har i tillegg til resultater mye å gjøre med historien og miljøet rundt klubben:
                                      – Det var noe spesielt da jeg begynte å heie på dem på 70-tallet. Man kjente guttene, og halve laget bodde i nabolaget. Dessuten er samholdet og stemningen blant fansen fantastisk.
                                      Barnebarnet Elisabeth er også fan, men kan bare heie på LSK når hun besøker mormor, ettersom mor holder med RBK.
                                      – Jeg blir så forvirra av hvilket lag jeg skal heie på. Her er det LSK, hjemme RBK, hos oldemor er det Kongsvinger. Jeg blir så sliten! utbryter det lille sjarmtrollet.

                                      [Jeg synes under litt tvil at denne kan fortjene en plass i Nyhetstråden.]

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        Heinz Müller på rundens lag i Dagbladet

                                        Heinz Müller er på rundens lag i dagens Dagbladet (papir), med kommentaren:

                                        Reddet både straffespark og ett poeng for Lillestrøm i comebacket. Banens klart beste på Åråsen.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          RB

                                          Lederartikkel i RB med tittelen En sunn sjel er ingen selvfølge om viktigheten av idrettens verdier. Også LSK berøres i lederen:

                                          Litt større er kanskje sjansen for at de som involverer seg i norsk fotball, fra Åråsen til Ekebergsletta, interesserer seg for en lokal debatt om verdier. Sentrale aktører i LSK har i år stått høyt på banen i flere saker som handler om idrettens verdier. Det stiller store krav til egen vandel og troverdighet. Man kan ikke uten videre blåse opp en bagatell den ene uka, for noen dager seinere å bagatellisere dramatiske ulykker, uten at det påvirker tiltroen til ens integritet. Forlanger man ærlighet av alle andre, må man stille det samme strenge krav til seg selv.
                                          Hele saken:

                                          Kommentar

                                          Working...