juli 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #41
    Barnsleys nye tilbud er akseptert?

    Fant denne lille, men svært så interessante artikkelen i "Barnsley Chronicle"


    Is goalkeeper Davey's next signing?
    By NATHAN HEMMINGHAM


    The agent of Lillestrom goalkeeper Heinz Muller has claimed today that the six foot German shot-stopper has agreed personal terms with Barnsley. The Norwegian club's Sporting Director, Jan Aage Fjortoft, is believed to have accepted a second cash offer for his player, who is out of contract in November when the Norwegian season finishes. Sources in Norway claim the original offer was £125,000.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #42
      RB



      1977 – det magiske året

      90 år etter at klubben ble stiftet og 30 år etter fotballens år null, er tiden inne for å mimre

      Av Lars MJ Hansen
      Publisert 05.07.2007 - 18:00

      Det er sjelden jeg mottar så mye pepper for en artikkel som etter forrige ukes Signert om LSK-keeper Heinz Müllers sammenstøt med Start-spilleren Geir Ludvig Fevang. Jeg tok tyskerens parti. I brevs form forteller en gammel lillestrømling at artikkelen er "det mest støllete" han noensinne har lest. En annen synes det bare er usedvanlig flaut, mens en tredje tar hele det norske vokabularet i bruk med det velklingende ordet "asshole".
      Jeg har åpenbart mistet både gangsyn og rettferdighetssans, og på "Klar Melding" tastes det at den som ikke klarer å se det brutale overfallet til Heinz Müller, må være ihuga patriot.

      Jeg flyttet tilbake til Lillestrøm i 1975, året da Sportsklubben var tilbake i toppen av norsk fotball for å bli der bestandig. Jeg hadde sporadiske turer bort til Åråsen. Men sjelden før til andre omgang. Da kom du inn gratis. Jeg var for liten til å få med meg mye av kampen, men var det lite folk, var det mulig å få et glimt av gressmatta ved å klatre opp på baksiden av reklameskiltene. Var det fullt av voksne rundt banen, solgte de alltids Donald-kjærlighet i kiosken ...

      I 1976 vant vi gull, men det var i 1977 at livet mitt ble gult og svart. Lillestrøm tok det double med tidenes mannskap, kjørte rundt i gule Honda Civic'er og rystet mesterlaget Ajax i europacupen.
      90 år etter at klubben ble stiftet, og 30 år etter fotballens år null, er det på tide å mimre.

      "Tom Lund er en av de beste spillerne jeg har sett, og jeg har sett Cruyff, Beckenbauer og Pelé", uttalte legenden Joe Hooley da undertegnede intervjuet pensjonisten fra Barnsley i 2002 i forbindelse med 25-årsjubileet. Ved siden av Tommy hadde han hovedæren for de gule og svartes jubelferd.
      Hooley gjorde ingenting for å dempe forventningspresset etter 1976-sesongen. Snarere tvert imot. Treneren gikk ut i pressen og veddet 10.000 kroner på at LSK ville vinne serien. "Hvis ikke, kan dere begrave meg bak den gamle tribunen", sa han.

      LSK var regjerende mester. Hooley ville vinne gull på en enda bedre måte. LSK satte poengrekord.
      Det var Frank Grønlund, Tore Kordahl og Frank Tømmervåg. Det var Erik Karlsen med tidenes raskeste hat trick i det 4., 6. og 7. minutt mot Mjøndalen. Det var Rune Hansen og Terje Olsen, hvis overganger fra Vålerenga skapte grobunn for hatet som fortsatt eksisterer mellom de to lags supportere.
      Og det var Leif Hansen, keeperlegenden Arne Amundsen, Gunnar Lønstad og Per Brogeland. Til sistnevnte skal Hooley en gang ha uttalt: "Per, you're a nice guy, friend with everybody, except the ball."
      Og det var selvsagt Jan Birkelund, Georg Hammer og Tor Egil "Toro" Johansen, midtbanemotoren som var lagets nest største stjerne.
      For først og fremst var det Tom Lund. Tommy var verdens beste. Bare sterk lojalitet og flyskrekk gjorde at han ikke ble kaptein og hjerne på Bayern München eller en annen av Europas storklubber. Ajax ville ha ham som Johan Cruyffs erstatter. Det sier ikke lite. Til sammenligning spilte Odd Iversen i belgisk andredivisjon. Hooley mener spillere som Tommy bare dukker opp hvert 30 år. "His talent was as rare as shit from a rocking horse", sa han da jeg snakket med ham for fem år siden.

      Så ja: Jeg er ihuga patriot. Det skjedde for 30 år siden. I 1977; det magiske året da Lillestrøm var best i verden – og Rosenborg rykket ned.

      [Dette er vel strengt tatt ingen nyhetssak, men legger en godviljen til fortjener den kanskje en plass i Nyhetstråden likevel?]

      Last edited by RSP; 05.07.2007, 18:46.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #43
        Utsatt kamp: VIF2 - LSK2

        2. divisjon fotball menn torsdag

        Oslo (NTB): 2. divisjon fotball menn torsdag, utsatt kamp:
        Først publisert: 05.07.07 | Oppdatert: 05.07.07 kl. 20:07

        Avd. 2: Vålerenga 2.-lag – Lillestrøm 2.-lag 2-1.
        Dennis Obeng og Morten Lie scoret for VIF. LSKs mål ble satt inn av Aadan Abshir Cissé.

        Kommentar

        • Trondeo
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3062

          #44
          Ny LSK-skalp på VIF

          Vålerenga trakk det lengste strået mot Lillestrøm da klubbenes andrelag møttes torsdag.



          Det er bare et par uker siden Vålerenga tok en noe overraskende Tippeliga-seier mot Lillestrøm på Åråsen. Torsdag møttes klubbenes andrelag til dyst i 2. divisjon avdeling 2. Også denne gangen var det Oslo-laget som viste seg sterkest.
          LSK 2 åpnet imidlertid best, og tok ledelsen 1-0 ved Abshir Cisse Aadan etter 20 minutter. Bare fire minutter senere kom utligningen, signert Dennis Obeng.
          Fem minutter før pause falt avgjørelsen. Morten Lie ga Vålerenga 2 ledelsen, og 2-1 holdt seg kampen ut.
          Seieren betyr at Vålerenga 2 klatrer til 10. plass på tabellen med 13 poeng. Lillestrøm 2 er bare poenget bak, men er under nedrykksstreken på en 12. plass.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #45
            RB

            – Hent Jarstein

            ÅRÅSEN:
            TV2-ekspert Frode Olsen råder LSK til å kjøpe Odd-keeper Rune Almenning Jarstein.

            Av Espen Solbakken espen.solbakkenrb.no 63 80 48 05
            Publisert 05.07.2007 - 22:00 Oppdatert 05.07.2007 - 23:01

            I vinter lanserte en annen TV2-ekspert, Nils Johan Semb, i RB at LSK burde hente Simen Brenne som ny midtbanespiller etter Robert Koren. Det slo til. Nå er Frode Olsen ute på sitt eget spesialfelt, keeperplassen, og gir råd fra øverste hylle av norske målvakter.

            – Jeg tipper Heinz Müller fullfører sesongen, men får LSK tak i Jarstein vil de gå et hakk opp i kvalitet i forhold til Müller, hevder han.
            Den tidligere landslagsmålvakten har snakket seg varm om Odd-keeperen på TV2s sendinger i hele år.
            – Han er min personlige favoritt blant mange gode keepere i Tippeligaen. Almenning Jarstein er den mest komplette og moderne keeperen, og spesielt god på feltarbeid og igangsetting med både hender og føtter, sier Frode Olsen.

            Ikke hørt noe
            Det var ingenting i klubblokalene på Åråsen i går som tydet på at engelske Barnsley har intensivert sin jakt på Müller. Det første og foreløpig eneste budet er på en snau million kroner. Trolig må dette bli oppimot femdoblet om LSK skal selge nå.
            Sannsynligvis holder selv en salgssum på fem millioner kroner bare til "en halv Jarstein", som er beste norske spiller på VG-børsen.
            – Vi snakker nok mye penger, men det kan være verdt det. En klubb som Lillestrøm vil være et naturlig neste steg for ham, og et klubb-bytte vil styrke LSK. Om Marius Johnsen kostet sju millioner kroner, blir det nok i nærheten av ti mill. for Odd-keeperen, tror Olsen.
            – Hvordan rangerer du Heinz Müller blant årets Tippeligakeepere?
            – Han er god, men ikke knallbra. Jarstein er bedre, noe jeg også vil si at Adin Brown og Iven Austbø er. Det er ikke lett å hente keepere i Norge ettersom alle klubber kjemper om noe, det presser også prisene opp. Kanskje kan løsningen heller finnes i Adeccoligaen? Jan Kjell Larsen spiller i Molde, mens Frode Grodås sikkert har god kontroll på hva Ivar Rønningen står for.

            Nytt Odd-scoop?
            Lillestrøm har hatt for vane å gjøre årlige raid i grenlandsklubben de siste årene. Både Müller, Anders Rambekk og Olivier Occean ble hentet fra Skien. Om Müller forsvinner, kan Rune Almenning Jarstein bli nestemann.
            I mellomtiden er manager Jan Åge Fjørtoft ikke imponert over budet fra Barnsley.
            – Vi er ikke interessert i å diskutere en overgangssum før eventuelt en ny keeper er på plass i Lillestrøm, understreker Fjørtoft overfor Romerikes Blad.
            Sitatet kan tolkes dit hen at jakten på Müllers erstatter allerede er i gang. Om Müller-saken, ser manageren for seg flere ulike scenarier:
            – Det kan komme et bud som vi vurderer som godt nok. Skjer det ikke, blir Müller hos oss. Enten ut året, eller at vi forlenger med spilleren.
            I går mottok RB-sporten et tips på at Ham-Kams Ivar Rønningen kan være aktuell som erstatter, men spilleren selv trodde lite på det.
            – Det er jeg "lykkelig uvitende" om. Jeg har det fint på Hamar og har ingen andre kommentarer til den saken, sier Rønningen, som har igjen to og et halvt år av kontrakten med Ham-Kam.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #46
              Vårens lag (Tips AS)

              Også bladet Tips presenterer vårens lag i eliteserien. På samme måte som 100% Fotball har også Tips Shane Stefanutto eneste LSKer på laget.

              Andre Tips-kåringer som involverer LSKere:

              Vårens flopp: Simen Brenne (Lillestrøm)
              Vårens overfall: Heinz Müller (LSK) sitt kne i ansiktet på Geir Ludvig Fevang (Start).
              Vårens råtass: Frode Kippe (LSK) 5 gule kort og 1 rødt. Sonet sin tredje karantene mot Sandefjord.

              Hele saken:

              Kommentar

              • Blogger
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jul 2004
                • 104

                #47
                Anders Rambekk til Odd


                Anders Rambekk til Odd

                Tilbake til Skien.

                (Dagbladet.no): Anders Rambekk har skrevet under en kontrakt med gamleklubben Odd, melder Romerikes Blad.

                LSK ønsket i utgangspunktet å forlenge med Rambekk, men spilleren selv ønsket å flytte tilbake til Skien.

                Rambekk ønsket seg hjem til Skien allerede i november i fjor, men ble tvunget til å forholde seg til kontrakten med Lillestrøm.

                Rambekk skal fortsatt spille i LSK ut sesongen, og kontrakten med Odd gjelder fra 1. januar 2008. Forsvarsspilleren går da gratis som Bosman-spiller.

                Kommentar

                • Necrite
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2005
                  • 164

                  #48
                  Rambekk går til Odd. (RB)


                  TIL ODD: Anders Rambekk går til Odd etter sesongen. FOTO: SCANPIX

                  Rambekk går til Odd

                  ÅRÅSEN:
                  Anders Rambekk har skrevet under en kontrakt med Skiens-klubben.
                  Av Espen Solbakken og Espen Bolstad
                  Publisert 06.07.2007 - 13:13 Oppdatert 06.07.2007 - 13:35
                  Tips en venn om denne saken
                  Skriv ut denne siden



                  Forsvarsspilleren spiller i LSK ut sesongen og kontrakten med Odd gjelder fra 1. januar 2008.
                  – Jeg er fra området og ønsket nå å flytte hjemover. Jeg fyller 31 år i august og synes det er riktig å avslutte karrieren på toppnivå i den klubben jeg fikk sjansen i først, sier Anders Rambekk til rb.no.
                  LSK ønsket å forlenge med Rambekk, men spilleren ville flytte tilbake til Skien.
                  Anders Rambekk har skrevet under en treårskontrakt med gamleklubben.
                  – I utgangspunktet skal Anders spille for oss resten av 2007, men hvis Cafu fra Milan ringer så vurderer vi å selge han før, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til rb.no.
                  Rambekk går gratis som bosmanspiller.
                  – Det var et vanskelig valg, det sto kun mellom å forlenge med LSK eller å flytte hjem. Jeg sitter igjen med bare gode minner fra tida i LSK. Nå håper jeg å fullføre sesongen og reise hjem med et trofé, forteller Rambekk.
                  Fugla er RÅ... Forza fugla

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Bladet Tips
                    Vårens råtass: Frode Kippe (LSK) 5 gule kort og 1 rødt. Sonet sin tredje karantene mot Sandefjord.
                    Rettelse: Kippe sonet for fjerde gang mot Sandefjord. To kamper fikk han for det røde kortet mot Odd. Deretter måtte han sone etter 3 og 5 gule.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #50
                      VG

                      Rambekk til Odd


                      LSK-spiller Anders Rambekk går til Odd Grenland ved sesongslutt.

                      Forsvasspilleren har bestemt seg for å vende hjem til Skien.
                      - Jeg er fra området, og har familien min der. I tillegg blir jeg 31 år i august. På et tidspunkt må man ta et valg, og jeg følte at det var riktig å flytte nå, sier Rambekk til VG Nett.

                      Rambekk har skrevet under en treårskontrakt med Skiens-klubben. Den er gjeldende fra 1.januar neste år.
                      - Jeg nærmer meg slutten på karrieren og har lyst til å bidra i toppen med Odd før jeg er blitt gammel og avdanket, sier forsvarsspilleren.

                      LSK ville forlenge
                      Han understreker at han vil gi alt for at LSK skal ta seriegull før han forlater klubben.
                      - Jeg skal spille for LSK ut året. Det er fokuset mitt nå. Jeg har veldig lyst å få med meg noe edelt metall hjem, sier Rambekk.

                      LSK ønsket å forlenge med Rambekk, men spilleren ville flytte tilbake til Skien.
                      - I utgangspunktet skal Anders spille for oss resten av 2007, men hvis Cafu fra Milan ringer så vurderer vi å selge han før, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til rb.no.

                      Gode minner
                      For Rambekk sto det kun mellom å bli på Åråsen eller å vende hjem til Skien.
                      - Det var et vanskelig valg. Jeg har blitt glad i Lillestrøm, og lært mange mennesker å kjenne. Det er en spesiell klubb, mener 30-åringen.

                      Blant mange gode minner vil han trekke Kanarifansen som det beste.
                      - Det har vært utrolig gøy å spille for dem. Forhåpentligvis vinner vi gull før jeg drar, sier Rambekk.

                      Han liker ikke at Odd Grenland har slitt i bunnen hele denne sesongen.
                      - Jeg håper at de holder seg, sier forsvarsspilleren.

                      Rambekk går gratis som bosmanspiller.

                      (VG NETT 06.07.07 kl. 13:29, sist oppdatert 06.07.07 kl. 13:56)

                      [Selv om nyheten allerede er meldt, synes jeg at denne fortjener en plass, jf. bl.a. Rambekks gode visitt til LSK og KFL].

                      LSK-spiller Anders Rambekk går til Odd Grenland ved sesongslutt.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #51
                        Jarstein: - Skal ikke til LSK (Varden)

                        Jarstein: - Skal ikke til Lillestrøm


                        Til rb.no råder TV2-ekspert Frode Olsen Lillestrøm til å kjøpe Odd-keeper Rune Almenning Jarstein. Han mener også at Odd ikke er store nok for keeperen. Det er Jarstein selv aldeles ikke enig.

                        Tekst: Nils-Tore Høgberg Olsen
                        nils-tore.olsen@varden.no

                        - En klubb som Lillestrøm vil være et naturlig neste steg for ham, og et klubbytte vil styrke LSK sier den tidligere landslagskeeperen Frode Olsen, som betegner 21-åringen som landets beste.

                        - Han er min personlige favoritt blant mange gode keepere i Tippeligaen. Almenning Jarstein er den mest komplette og moderne keeperen, og spesielt god på feltarbeid og igangsetting med både hender og føtter, mener Olsen

                        Ikke enig
                        Men dagens landslagsskeeper støtter ikke den tankegangen.
                        - Jeg skal ikke til Lillestrøm og heller ikke forlate Odd denne sesongen. Jeg skal hjelpe klubben oppover på tabellen, svarer Almenning Jarstein, og ber dermed Jan Åge Fjørtoft om å spare telefonutgiftene om Heinz Müller blir solgt til engelske Barnsley. Müller kom for øvrig fra Odd til Lillestrøm.

                        Bare Odd
                        Gjentatte ganger har skiensgutten sagt at det bare er Odd i Norge, hvis de holder seg i eliteserien.
                        - Det samme gjelder fremdeles, sier Jarstein, som etter planene skal snakke med sportssjef Hallvar Thoresen i løpet av sommeren. Da gjelder praten forlengelse.
                        - Foreløpig har vi ikke snakket sammen, men akkurat nå koser jeg meg med ferie og egentrening, avslutter Almenning Jarstein.

                        PS! I tilegg til Müller har Anders Rambekk og Olivier Occean gått fra Odd til LSK.

                        Publisert: 06.07.2007 18:11, Sist endret: 06.07 18:20

                        Lese nyheter i dag? Varden gir deg nyheter, sport, kultur, underholdning, feature og meninger fra Telemark.

                        Kommentar

                        • sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

                          #52
                          Egentlig lite nytt i denne artikkelen, men poster den likevel.
                          Hentet fra TykesMad:



                          Heinz Meanz Savez
                          By Barnsley Boy
                          Friday 6th July 2007

                          Giant German set for move

                          Reds boss Simon Davey is set to make 6"5 German goalkeeper Heinz Muller his SEVENTH summer signing.

                          Muller currently plies his trade in Norway with Lillestrom and is a former German U21 international.

                          Barnsley have already had a £125,00 bid turned down by Lillestrom's Sporting Director, ex Red striker Jan Aage Fjortoft who said:

                          " We received an offer from a Championship club but it was almost laughable, far far too low. We turned it down. If we are to sell, the figure would have to be much higher."

                          A second offer has been lodged though for a player who is regarded as a key player by his club.

                          Also there is a bizarre video on Youtube, of Muller making saves whilst...blindfolded! Which can be found here
                          http://youtube.com/watch?v=1eBK63tnQ80.

                          It has also been revealed today that Simon Davey is looking at FOUR more new signings before the big kick-off on Saturday 11th August against Coventry City.

                          Also new German full back Dominik Werling has only joined the club on loan with a view to a permanent move whilst goalkeeper David Lucas has left the club after his short term deal expired.

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #53
                            RB: Fjørtofts største kupp

                            http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2868196.ece

                            RB vurderer Riise som Lillestrøms beste kjøp

                            ÅRÅSEN:
                            Av spillere LSK-manager Jan Åge Fjørtoft har hentet er Bjørn Helge Riise det beste kjøpet.
                            Av Espen Solbakken
                            Publisert 07.07.2007 - 06:30
                            Manageren er ikke uenig, men det er en morsom anekdote at Fjørtoft vred seg i flysetet på vei hjem fra Belgia. Han følte 1,6 millioner kroner var altfor dyrt i den økonomiske situasjonen klubben var i.


                            – Som sunnmøring følte jeg det var veldig mye penger. Etter at vi stort sett kun hadde hentet Bosman-spillere før Riise, følte jeg vi hadde brukt for mye penger på Bjørn Helge. Like etter langet Brann ut med 10 mill. for Petter Vaagan Moen, som var omtrent på samme utviklingsnivå. Da skjønte jeg at det ikke var så galt likevel, minnes Fjørtoft til Romerikes Blad.
                            En klar sekser

                            Men Riise er den eneste signeringen som får toppkarakter av Romerikes Blad, vurderingene er basert på hva klubben har fått ut av overgangssummene (der disse er kjent) – til nå.
                            Derfor blir også kjøpene av Simen Brenne og Olivier Occean vurdert annerledes enn for eksempel tilfellet Anders Rambekk, som kom gratis og ble landslagsspiller i LSK. Og så går gratis tilbake igjen.
                            Overgangsstatistikken viser at det har skjedd en tydelig utvikling i klubbens agering på spillermarkedet. I starten av Fjørtoft-epoken var primærmålet å få kontroll på økonomien. Et underskudd på 20 millioner kroner skulle rettes opp, og et av virkemidlene var kun bosmanspillere inn. Man kunne ikke skjære med sparekniv hjemme og opptre som storkarer ute samtidig.
                            Men det skulle bli andre tider.
                            Siden Olivier Occean ankom for svimlende åtte millioner har planen vært en monsterkjøp hvert år. Også Simen Brenne og Marius Johnsen faller inn i denne kategorien, mens man også har et mellomsjikt mellom gratisovergangene og rekordkjøpene, med flere kjøp fra 1-3 millioner.
                            Stabil ryggrad

                            Uansett om ikke alle kjøp har vært innertiere, så er LSK nå forspent med en ryggrad i stallen hvor nøkkelspillere er sikret på kontrakter som strekker seg fra tre til fem år fram i tid. Re-signeringen av Bjørn Helge Riise til 2011 – rett før landslagsgjennombruddet – er minst like genial som kjøpet av samme spiller.
                            – Jeg er minst like fornøyd med at en lokal gutt som Pål Steffen Andresen er hos oss like lenge, sier Fjørtoft.
                            En terningrangering 07.07.07 kan virke urettferdig for enkeltspillere som enten har dyr prislapp eller flere år igjen på å overbevise om at de er verdt pengene. Simen Brenne hører for eksempel med i begge kategorier.
                            For LSK er det viktigst å se hva klubben har fått ut av spillerne i løpet av hele kontrakten eller ved et salg før kontraktstida utløper. Selv Chelsea gir 300-millionerskjøp som Didier Drogba minst ett år på å tilvenne seg.
                            Det kan være verdt å huske på når en kar som Martin Husàr – en lovende, slovakisk U21-spiller uten verken engelsk- eller norskkunnskaper, kjøpt for over tre millioner kroner – kun oppnår en toer på terningen denne sommeren.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #54
                              Papir-RB: Rösler lukter på Shane

                              ÅRÅSEN: Med Marius Johnsen på plass i Lillestrøm ble framtida plutselig mer usikker for lagets faste venstreback til nå, Shane Stefanutto. Nå kan australieren være på vei til Viking.
                              - Viking er en fantastisk klubb med stort stadion, og Stavanger er en flott by, uttalte Stefanutto til Rogalands Avis da de spurte om han kunne være interessert i en overgang til blåtrøyene.
                              Trener Uwe Rösler, som brukte Stefanutto fast på backen i lange perioder under sin tid som trener i LSK, skal være interessert i å styrke stallen på nettopp denne posisjonen. Ingen konkrete forhandlinger er startet mellom klubbene for mannen med en a-landskamp for Australia. Shane Stefanutto har igjen bare et halvår av kontrakten med Lillestrøm.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #55
                                Telemarksavisa

                                Reportasje i Telemarksavisa, hvor sportsdirektør i Odd, Hallvar Thoresen, sier at Odd ønsker å forlenge med Rune Almenning Jarstein. Ikke mye nytt, men følgende kan fortjene en plass her:

                                "Ifølge Thoresen ble heller ikke Almenning Jarstein diskutert i forhandlingene som førte til at Anders Rambekk blir Odd-spiller fra 1. januar."

                                Hele saken:

                                Kommentar

                                • Blogger
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jul 2004
                                  • 104

                                  #56
                                  Frir til Viking



                                  Frir til Viking

                                  Bosman- og Lillestrøm-spiller Shane Stefanutto roser Viking. Uwe Rösler sier spilleren er interessant




                                  Av: Per Sigve Kleppe



                                  – Alle spillere drømmer om å spille for slikt publikum som det er i Stavanger. 15 – 16. 000 tilskuere på hver kamp er fantastisk. De har også et veldig bra lag, sier han til Rogalands Avis.
                                  Viking har allerede forhørt seg om flere spillere i venstrebackposisjon, men vil ikke kommentere navn.
                                  – Har dere pratet direkte med en eller flere spillere?
                                  – Det være vi har pratet med spillerens klubb, sier Østenstad kryptisk.
                                  – En klubb i eliteserien?
                                  – Det kan godt være.
                                  Stefanutto har tidligere spilt under Uwe Rösler og kunne gjerne tenke seg å gjøre det igjen.
                                  – Han var en meget bra trener som hadde tro på meg. Det er klart at min situasjon er blitt vanskelig nå som Lillestrøm har hentet Marius Johnsen til klubben, sier australieren.
                                  – Er interessant
                                  Han har vært blant eliteseriens beste venstrebacker denne sesongen – noe de aller fleste børser indikerer. Dette har også Uwe Rösler fått med seg.
                                  – Stefanutto er en veldig god spiller. Han er interessant for oss, mer kan jeg ikke si før jeg har snakket med Egil Østenstad, sier han.
                                  Selv er ikke Stefanutto avvisende i forhold til Viking. Han ser gjerne at klubben tar kontakt.
                                  – Hvis Viking tar kontakt er det absolutt interessant å høre hva de har å si. Det er en stor klubb som har gjort det kjempebra i år, sier Röslers tidligere elev.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #57
                                    2. divisjon 8. juli: LSK 2 - Asker 0-8

                                    LSK 2 har nettopp tapt 0-8 mot Asker.

                                    Kommentar

                                    • sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

                                      #58
                                      Fra Aftenposten:


                                      Dette er vårens kometer

                                      Disse spillerne har overrasket oss mest denne sesongen.

                                      Av: 100% Fotball
                                      Publisert: 08.07.2007 kl. 19:49
                                      Endret: 08.07.2007 kl. 20:42

                                      I rekken av kåringer er turen kommet til vårens sensasjoner i eliteserien. Vi har allerede laget liste over floppeneog de beste spillerne. Her presenterer
                                      vi de fem største kometene.

                                      Spillerne som er valgt, er ikke plukket ut på bakgrunn av børskarakterer, men ut fra hvordan de har prestert i forhold til forventningene. Forutsetningen er at de har hatt sitt gjennombrudd denne sesongen

                                      (av de fem som Aftenposten har plukket ut, er en kanarifugl)

                                      Bjørn Helge Riise (24) - Lillestrøm

                                      En typisk lagspiller og sannsynligvis løsningen på landslagets høyrekantproblem. Viste gode takter i fjor, men har slått ut i full blomst under Tom Nordlies ledelse.

                                      Lillebror Riise har på kort tid etablert seg som en av Lillestrøms viktigste spillere. Er en løpsmaskin som ikke vet hvordan man står stille. Hans offensive involveringer, både som tilrettelegger og avslutter, har vært helt sentrale i romerikingenes medaljekamp. Bør kanskje score litt mer. Også viktig i det defensive arbeidet.

                                      Riise er ung og begynner nokså sikkert å merke det tøffe kampprogrammet, og har derfor dabbet litt av i etterkant av de gode landskampene mot Ungarn og Malta. Kommer sikkert som en kule etter ferien.
                                      Last edited by Torolf; 08.07.2007, 20:45. Begrunnelse: Orker ikke se aksent på e-en i komet

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #59
                                        Fotballtips

                                        :: LSK2 har benyttet 37 spillere!

                                        Lillestrøm 2 har benyttet hele 37 spillere denne sesongen - VIF2 følger tett bak med 35!

                                        ULF INGE BJAALAND

                                        De "ordinære" klubbene i 2. divisjon klager på at storklubbenes andrelag ofte rokerer mye på lagoppstillingene. Det kan vise seg å ligge noe i disse påstandene. LSK2, f. eks., har benyttet hele 37 spillere på andrelaget i løpet av vårsesongen. Dette kan du se ved å gå inn på våre klubbsider, der vi har navnene på alle spillere som har vært i aksjon så langt, for Tippeligaen, Adeccoligaen og 2. divisjon!

                                        09.07.2007

                                        Kommentar

                                        • sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

                                          #60
                                          Fra BBC sport:



                                          Barnsley must wait to bag Muller


                                          Barnsley have been told they must wait to see if they can sign keeper Heinze Muller from Norwegian side Lillestrom.


                                          "Stage one is for us to see if we can get a replacement for Heinze," Lillestrom Sporting Director Jan Age Fjortoft told BBC Radio Sheffield.

                                          "If we can we enter stage two which is discussions with Barnsley, but if we can't, Heinze will stay at Lillestrom. "With our Uefa Cup matches next week and the fact we are third in the league we still have a lot to play for."
                                          Fjortoft added: "Heinze is out of contract at the end of our season in November and my understanding is that he has spoken to Barnsley under the Bosman ruling and agreed a contract, but he will not be allowed to leave until we have found another goalkeeper."

                                          Kommentar

                                          Working...