juli 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3196

    #81
    Står én omgang hver

    Momenter fra artikkel i dagens RB (ennå ikke lagt ut på nettet):

    - Müller og Fredrikson står én omgang hver i dagens treningskamp mot SF
    - Müller står trolig mot Käerjeng torsdag
    - Kippe, Bertheussen, Gundersen og Rambekk står over dagens kamp
    - Søgård starter som høyreback, men flyttes siden fram som indreløper og
    skyver Riise fram som ving
    - Kiesenebner får trolig spilletid i dag, og blir bra, men trenger en måned på å
    bli kjent med spillestilen

    Start-11'er:

    Heinz (Otto i andre)
    Espen-Steffi-Marius-Shane
    Bjørn Helge-Kiko-Simen
    Magnus-Arild-Ollie

    gilbert

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #82
      RB



      Står én omgang hver

      SANDEFJORD: Heinz Müller og Otto Fredrikson får sjansen hver sin omgang da LSK tester formen mot Sandefjord på Storstadion i dag.

      Følg kampen live her fra kl. 15

      Av Wegard Bakkehaug og Anders Løvstad
      Publisert 14.07.2007 - 13:41 Oppdatert 14.07.2007 - 13:44

      Kampen skulle markere åpningen av nye Komplett.no Arena, men Sandefjord ville ikke påføre gressbanen en slik belastning etter de siste ukers nedbørsmengder. Etter formiddagstreningen fredag fortalte Tom Nordlie at han kommer til å la begge keeperne få spilletid i dag.

      Siden Müller soner karantene mot Fredrikstad neste søndag er det klart at Fredrikson fortsetter mellom stengene i den kampen. Dermed tyder det meste på at Müller får sjansen mot Käerjéng i UEFA-cupen torsdag.
      – Det har jeg ikke tenkt så mye på ennå, men det er vel sannsynlig. På den måten får vi matchtrening på begge keeperne, sier Nordlie.

      I troppen som reiser til Vestfold i dag må LSK klare seg uten Frode Kippe, Eirik Bertheussen og Tore Andreas Gundersen. Det er også ventet at Anders Rambekk blir hjemme da han lå med 40 i feber i går.
      – Espen Søgård spiller trolig en omgang som back og en som indreløper. Bjørn Helge Riise flyttes ut på kant da Espen går opp, sier Nordlie, som regner med å gi nykommer Markus Kiesenebner spilletid i dag.
      – Han blir bra, men trenger en måned på å bli kjent med den norske spillestilen.

      Antatt LSK-lag (4-3-3): Heinz Müller/Otto Fredrikson – Espen Søgård, Pål Steffen Andresen, Marius Johnsen, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Simen Brenne, Khaled Mouelhi – Magnus Myklebust, Arild Sundgot, Olivier Occean.

      Kommentar

      • Kanarizz2
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 355

        #83
        http://www.lsk.no/?did=9094253

        Foto: Scanpix.

        1-1 på Storstadion
        Kampen mellom LSK og Sandefjord på Storstadion ble avsluttet 12 minutter før slutt. Da regnet det så mye at overvannet på banen ødela hele kampen. Det endte 1-1.
        Arild Sundgot fikk rett før pause pirket inn 1-1 på Storstadion i Sandefjord. Før det sendte Kari Arkivuo Sandefjord i ledelsen etter halvtimen. Det regner stort i Sandefjord, og Marius Johnsen forlot banen med skade tidlig i førsteomgang. Vi vet ikke hvordan det går med Marius, og kommer tilbake så raskt som mulig.

        Andre omgang har startet på Storstadion. Markus Kiesenebner har kommet inn siste 25 minuttene. Det er forferdelige forhold på Storstadion. Espen Søgård og Sandefjords kaptein Tommy Knarvik diskuterte sammen med dommer 15 minutter før slutt om de skulle avslutte. Det er mye overvann på banen.

        12 minutter før slutt blåste dommeren av kampen. Da var forholdene på Storstadion så dårlige at man ikke ønsket å spille mer. Det endte 1-1.


        Sandefjord - LSK 1-1
        (1-1). Storstadion. Mål: 0-1 Arild Sundgot (31), 1-1 Kari Arkivuo (41). Gule kort: Pål Steffen Andresen, LSK, Espen Søgård, LSK. Fredrik Thorsen, Sandefjord.
        LSKs lag (4-3-3): Otto Fredrikson (Heinz Müller inn 46) - Espen Søgård, Pål Steffen Andresen, Marius Johnsen (Dan Anton Johansen inn 17 min), Shane Stefanutto - Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Simen Brenne - Magnus Myklebust (Pål Strand inn 65), Arild Sundgot (Kiesenebner inn 65), Olivier Occean.
        ------Sørum kanaris------

        100% Støtte

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #84
          Nettavisen (fxt)

          Johnsen skadet i vannparodi

          Av Mikael Harstad Groven
          14.07.07 17:34, ny 14.07.07 18:08

          Treningskampen mellom Sandefjord og Lillestrøm ble en parodi av en fotballkamp.

          Sandefjord - Lillestrøm 1-1 (avbrutt):

          Det kraftige regnværet på Østlandet er ikke bare kjedelig for ferierende. Lørdag måtte treningskampen mellom Sandefjord og Lillestrøm avbrytes etter 77 minutter da himmelen åpnet seg, Storstadion ble rett og slett uspillbar.
          - Kampen ble etter hvert en parodi. Dette var nærmere en vannpolokamp enn en fotballkamp, sier LSK-assistent Svein Cato Bakkemo til Nettavisen.

          Skade
          LSKs Marius Johnsen måtte ut med en skade tidlig i førsteomgang, men det er usikkert hvor alvorlig skaden er.
          - Han har fått en overbelastning på fremsiden av låret, og det er vanskelig å si nå hvor lenge han blir ute. Han fikk riktig behandling med en gang etter skaden, så får vi fortsette den behandlingen i morgen og til uka, sier Bakkemo.
          Assistenttreneren antyder at man vil vite mer om skaden innen 48 timer.
          Sandefjord-trener Tor Thodesen var godt fornøyd med det laget hans viste frem før nedbøren tok overhånd.
          - Førsteomgangen er jeg godt fornøyd med, vi skapte flere sjanser enn Lillestrøm, og utligningen vår var fortjent, sier Thodesen til Nettavisen.

          Debutanter
          Hjemmelaget hadde to nykommere i aksjon mot gjestene fra Romerike. Raoul Kouakou spilte sammen med Fredrik Kjølner i midtforsvaret, mens den tyske prøvespilleren Thomas Sobotzik noterte seg for 60 minutter på midtbanen.
          - Raoul greide seg fint, det er betryggende. Han var sterk i lufta mot Occean og Sundgot, og bedre test enn det får du ikke. Jeg fikk et positivt inntrykk av Thomas. Han er spillende og kreativ, ikke ulik Tommy Knarvik, sier treneren.
          Går det mot en overgang for Sobotzik?
          - Vi skal ut å spise middag sammen nå og ta en prat, så får vi se, avslutter Thodesen.

          Arild Sundgot ga Lillestrøm ledelsen etter en drøy halvtime, men Kari Arkivou utlignet til 1-1 like før hvilen. Kampen ble altså avbrutt i det 77. minutt.

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            #85
            Kippe går glipp av seks-sju kamper



            Frode Kippe mister seks-sju kamper for Lillestrøm på grunn av en avrivning i leggmuskelen, skriver Dagbladet.



            Av: NTB
            Publisert: 15.07.2007 kl. 12:03

            – Dette passet utrolig dårlig når vi nå skal inn i sesongens vanskeligste periode. Jeg hadde ikke trodd det var så ille. Det var en tung beskjed å få, sier LSK-kapteinen.
            I tillegg til Kippe har LSK forsvarerne Marius Johnsen og Anders Rambekk på fraværslisten. Johnsen pådro seg strekk mot Sandefjord lørdag, mens Rambekk sliter med influensa.
            Torsdag venter UEFA-cupkamp på Åråsen mot Käerjéng fra Luxembourg.

            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3196

              #86
              Lårstrekk gir mer trøbbel

              Lårstrekk gir mer trøbbel

              SANDEFJORD:
              Tom Nordlie er pessimist.
              Av Per Kristian Torvik
              Publisert 15.07.2007 - 11:51 Oppdatert 15.07.2007 - 11:54
              Tips en venn om denne saken
              Skriv ut denne siden


              Se større bilde
              Foto DIGITAL SPORT SKADE: Marius Johnsen pådro seg en strekk på framsida av låret.


              (Sandefjord - LSK 1-1). Marius Johnsens lårstrekk var det eneste LSK fikk ut av en kamp i høljregn mot Sandefjord. Det kunne trener Tom Nordlie vært foruten.
              - Når tre av fire i det bakre leddet allerede er ute, er det klart at det ikke er heldig med Marius på listen i tillegg, sier Tom Nordlie.
              Selv om omfanget av skaden ikke blir klart før i morgen, var ikke Johnsen særlig optimistisk.
              - Jeg har hatt lignende skade før, så jeg er sikker på at dette er en strekk og ikke en krampetilstand. Hvor lenge det vil ta før jeg er klar igjen er umulig å si. Synd, for jeg syntes jeg hadde kommet godt i gang i klubben, sa han.
              At det kan gå både tre og fire uker før han er tilbake kan fort skje.
              Kippe ute

              Frode Kippe er allerede satt ut av spill med strekk i leggen. Tom Nordlie regner med alt fra to til fire uker før kapteinen blir klar igjen.
              - En kan jo håpe, men jeg er ikke optimist. Heldigvis er Anders Rambekk klar til å begynne for fullt igjen, sier Nordlie.
              Rambekk har vært syk i hele ferien med feber opp mot 40.
              - Jeg vil ikke kalle den uka jeg var i Tvedestrand ferie. Jeg har hatt halsinfeksjon og infeksjon i magen og har ikke fått trent. Jeg håper å være i gang igjen mandag, sier han.
              Når så midtstopper nummer fire, Eirik Bertheussen, er skadet, har LSK problemer før høststarten mot Fredrikstad kommende søndag, 4. runde i cupen og to kvalifiserende kamper mot Kaerjeng fra Luxembourg i UEFA-cupen.
              - Å slå lag nummer åtte i serien i Luxembourg tross skader er kanskje ikke det verste?
              - Men du slår dem ikke med strekk, sier Tom Nordlie.
              Blåste av etter 78 minutter

              Gårsdagens kamp mot Sandefjord skulle i utgangspunktet vært åpning av ny stadion.
              Men på Storstadion rant regnet i strie strømmer. Dommer Børre Kristensen fant det fornuftigst etter en prat med trenerne å blåse av kampen etter 78 minutter. Det elendige været førte til at en ikke tok sjansen på å belaste det nye gressteppet.
              - Før kampen fokuserte vi på to ting, kontringer og dødballer. Det var noe av det som fungerte best så lenge det var mulig å spille fotball. Så helt verdiløst ble det ikke, mente LSK-sjefen.
              En god vårsesongavslutning med seks poeng på to kamper og ingen baklengs har gjort ham optimistisk tross skadene.
              - Vi skal trene godt denne uka, bli kvitt smårusket en del har slitt med og forhåpentligvis få spillerne med mer alvorlige problemer klare snart, så skal vi bitte fra oss, sier Tom Nordlie.



              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #87
                Aftenposten (papir)

                Sak i Aftenpostens papirutgave i dag med tittelen: "LSKs hardkjør." Reportasjen omhandler det tette kampprogrammet de kommende to ukene, og lagets skadeproblemer. Ikke mye nytt, men jeg siterer følgende:

                "- Spillerne er godt nok trent for å tåle dette, sier trener Tom Nordlie."

                Og om skadesituasjonen sier Nordlie:

                " - Det er synd at det er slik, men vi får håpe at dette ordner seg raskt. Jeg liker ikke situasjonen, men vi får gjøre det beste ut av det."

                "Det ser tynt ut der bak. Er det aktuelt å forsterke?
                - Vi er hele tiden på jakt etter gode spillere. Vi får se hva som skjer, sier han."

                Kommentar

                • Kopperud
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2006
                  • 1697

                  #88
                  http://www.dagbladet.no/sport/2007/07/17/506411.html

                  Müller vil til Barnsley umiddelbart


                  VIL DRA: Heinz Müller vil forlate Åråsen til fordel for Barnsley med en gang.
                  Foto: Erling Hægeland, Dagbladet


                  MÅ HA ERSTATTER: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft må ha en erstatter på plass før Müller får dra.
                  Foto: Arnt E. Folvik, Dagbladet
                  annonse


                  Men LSK vil beholde keeperen ut sesongen.
                  LES OGSÅ:
                  writemail('smi', 'dagbladet.no')SONDRE MIDTHUN
                  Tirsdag 17.07.2007, 07:33
                  oppdatert 07:53

                  (Dagbladet.no): LSK-keeper Heinz Müller står uten kontrakt etter årets sesong, og har blitt enig med den engelske Championship-klubben Barnsley om en overgang.

                  Nå vil tyskeren aller helst forlate Åråsen umiddelbart, for å slutte seg til engelskmennenes treningsleir i Portugal.

                  - Barnsley ønsker meg nå. Dette kan være min sjanse til å få spille i en av de store landene i Europa. Ukentlige kamper mot gode motstandere i Englands nest høyeste serie og muligheter for å møte de virkelig store er noe alle spillere drømmer om, sier Müller til Romerikes Blad.

                  Men Heinz må vente til etter sesongen, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft. Først må klubben hente en keepererstatter.

                  - Så lenge vi ikke har noen erstatter på plass, kan vi ikke la Heinz gå. Får vi det, er vi klare til å gå i forhandlinger med Barnsley, sier Fjørtoft avisa.

                  Müller avviser at turbulensen rundt sammenstøtet med Geir Ludvig Fevang har satt fart i utenlandsambisjonene hans.

                  – Det var greit at ferien kom slik at det roet seg litt. Men jeg kan ikke gå rundt å tenke på det lenger. Det er jeg ferdig med, sier Müller. På spørsmål om han kan være aktuell for Barnsley etter sesongen svarer 29-åringen følgende:

                  – Hvis de ikke får noen annen, er sikkert det mulig. Men det er lenge til jul, og mye kan ha skjedd før det.
                  Ultras Felt C 2005x2015

                  Lillestrøm & Bajen

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #89
                    RB: Vil til Barnsley straks

                    Vil til Barnsley straks



                    ÅRÅSEN:
                    – Min sjanse til å få spille i en av de store ligaene.
                    Av Per Kristian Torvik
                    Publisert 17.07.2007 - 06:30 Oppdatert 17.07.2007 - 06:47

                    Var det opp til Heinz Müller, satte han seg på flyet for å slutte seg til Barnsleys tropp i engelsk Championship allerede i dag.
                    – Barnsley ønsker meg nå. Dette kan være min sjanse til å få spille i en av de store landene i Europa. Ukentlige kamper mot gode motstandere i Englands nest høyeste serie og muligheter for å møte de virkelig store i FA- og Ligacup er noe alle spillere drømmer om, sier Heinz Müller.
                    Problemet er at LSK ikke er innstilt på å la ham slippe nå.
                    – Må ha erstatter

                    – Vi er i utgangspunktet positive til at spillere skal få prøve seg i større ligaer ute i Europa. Men så lenge vi ikke har noen erstatter på plass, kan vi ikke la Heinz gå. Får vi det, er vi klare til å gå i forhandlinger med Barnsley, sier manager Jan Åge Fjørtoft.
                    – Har dere mottatt et forbedret bud etter det første klubben kom med?
                    – Jeg kjenner noen av folkene i Barnsley. Jeg har forklart situasjonen for dem og sagt at det ikke er noen vits i at vi snakker sammen før en erstatter er på plass hos oss.
                    Under besøket i Barnsley ble alt lagt til rette for LSK-keeperen. Kontrakten er klar til å skrives under.
                    – Vi er enige om alt, både lønn og kontraktstid. Jeg har fått manager Simon Daveys ord for at han ønsker meg sterkt. Klubben har fulgt meg gjennom hele denne sesongen. Fra midten av august håper jeg å spille for 22.000 tilskuere på Oakwell Stadium.
                    Ser framover

                    Heinz Müller har ristet av seg bråket etter situasjonen der han satte kneet i ansiktet på Starts Geir Ludvig Fevang, som ble skadet.
                    – Det var greit at ferien kom slik at det roet seg litt. Men jeg kan ikke gå rundt å tenke på det lenger. Det er jeg ferdig med, sier Heinz.
                    Han legger ikke skjul på at han vil bli svært skuffet om han ikke får gå til Barnsley før den engelske sesongen starter opp – og gjerne rekke deler av klubbens treningsleir i Portugal.
                    – Jeg er blitt pappa og må tenke på min framtid. Den håper jeg ligger i England når jeg kan få en mulighet til å spille der. Otto Fredrikson er mer enn god nok til å ta over etter meg. Jeg vet at både Jan Åge Fjørtoft og Frode Grodås har vært i lignende situasjon, og håper de kan være med å gjøre at det løser seg for meg.
                    – Har Barnsley sagt noe om at du kan være aktuell etter sesongen, da du er Bosman-spiller?
                    – Hvis de ikke får noen annen, er sikkert det mulig. Men det er lenge til jul, og mye kan ha skjedd før det.
                    Tror på løsning

                    Jan Åge Fjørtoft har alltid vært positiv til at LSK-spillere skal få en sjanse til å spille utlandet, om det passer med klubbens planer. Keepertrener Frode Grodås var i samme situasjon som Müller før han gikk til Chelsea i 1996. Han tror det er mulig å finne en god erstatter.
                    – Det finnes mange gode keepere som er uten jobb. Det gjelder bare å finne en. Vi har lovet Heinz å gjøre et forsøk, slik at han får oppfylt denne drømmen. En grunn til at vi kan gjøre det, er at vi har en meget god andrekeeper i Otto Fredrikson, sier Grodås.
                    – Tidligere Lyn-keeper Ali Al Habsi sliter med lite spilletid i Bolton og sier han må spille kamper. Kan det være en aktuell keeper å leie for resten av sesongen?
                    – At han har sagt det var nytt for meg. Men Al Habsi er absolutt en god keeper, og en mann som bør spille kamper, sier Frode Grodås.

                    Kommentar

                    • andycapp
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Jun 2005
                      • 24

                      #90
                      Bilder fra sesongen så langt

                      Kommentar

                      • Kopperud
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2006
                        • 1697

                        #91
                        http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article85663.ece

                        Underskudd for LSKs rike onkler


                        Investorgruppen til LSK med klubbeier Per Berg i spissen, gikk med underskudd i fjor. ( Foto: Kasper Wikestad / Digitalsport )
                        Relaterte klubber
                        Lillestrøm
                        Stiftet: 02.04.1917
                        Hjemmebane: Åråsen
                        Tilskuerrekord: 13595
                        Neste kamp: 19.07.2007 Lillestrøm-UN Kaerjeng
                        Mer om Lillestrøm



                        Lillestrøms Sportsklubb Invest AS gikk med et underskudd på 3,5 millioner kroner i fjor.




                        Publisert: 17.07.2007 kl. 10:42
                        Endret: 17.07.2007 kl. 10:57
                        Investorgruppen som blant annet inneholder klubbeier Per Berg og dekkongen Tommy Sharif, eier fem og en halv Lillestrøm-spiller; Olivier Occean, Bjørn Helge Riise, Khaled Mouehli, Magnus Myklebust og Simen Brenne, pluss halve Martin Husár, melder ABC Nyheter.
                        Også Trond Olsen var eid av investorene. Og da han reiste hjem til Bodø i fjor, tjente investorgruppen 300.000.
                        – Resultatet er som forventet. Det var kun Trond Olsen som ble solgt, og gevinsten var liten. Eiendomsprosjektene gir først inntekter om ett år eller to, sier klubbeier Berg.
                        Han spyttet også inn 10,6 millioner kroner i rent konsernbidrag gjennom Øie AS, selskapet som han eier Lillestrøm Sportsklubb AS gjennom. Berg betegner LSK-økonomien som ok.
                        – Jeg synes det ser brukbart ut. Men marginene er små, og det skaper utfordringer med dårligere resultater. Vi må være blant de tre-fire beste, ellers blir det tungt, sier han.
                        Ifølge Berg vil ikke LSK Invest AS bidra til å kjøpe flere spiller mens overgangsvinduet er åpent. Han tviler på om gruppen i det hele tatt kommer til å kjøpe flere spillere.
                        Ultras Felt C 2005x2015

                        Lillestrøm & Bajen

                        Kommentar

                        • vollafugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 978

                          #92
                          Kasey: - ikke min verste dag om vi taper for LSK

                          På grunn av Kaseys uttalelser om LSK tar jeg under tvil med denne fra Aftenposten (samt at jeg alltid har likt fyren):





                          Raymond Kvisvik (t.v.) og Kasey Wehrman diskuterte taktikk før dommeren blåste i gang kampen som Fredrikstad vant. John Anders Bjørkøy og Brian West scoret da FFK slo Kongsvinger. ( Foto: Carl Martin Nordby )
                          Dirigent på gang

                          Relaterte klubber
                          Fredrikstad
                          Stiftet: 07.04.1903
                          Tilskuerrekord: 15534
                          Neste kamp: 22.07.2007 Fredrikstad-Lillestrøm
                          Mer om Fredrikstad
                          Lillestrøm
                          Stiftet: 02.04.1917
                          Hjemmebane: Åråsen
                          Tilskuerrekord: 13595
                          Neste kamp: 19.07.2007 Lillestrøm-UN Kaerjeng
                          Mer om Lillestrøm



                          Fredrikstad har allerede én sterk personlighet i Raymond Kvisvik. Trener Anders Grönhagen tror Kasey Wehrman kan bli den nye sjefen som hever laget ytterligere.



                          Av: Kristian Skalland Moen
                          Publisert: 17.07.2007 kl. 07:42
                          Endret: 17.07.2007 kl. 07:43
                          Både Kvisvik og Wehrman har vært kjent for å veie noen kilo for mye. Det syntes ikke i går. Begge var dominerende på et Fredrikstad-lag som ikke helt hadde lagt sommerferien på minnet. Akkurat Kasey Wehrmans debut gledet FFK-trener Anders Grönhagen
                          - Han var akkurat så bra som vi hadde håpet, sa treneren til Aftenposten.
                          Sjefsemne

                          Problemet til Fredrikstad tidligere i år har ikke vært antall scorede mål. Der er de helt i eliteserietoppen. Det er det defensive som har vært svakheten. Wehrman skal være løsningen. I går vant han annenballer og styrte spillet fra sin dype midtbaneposisjon. Ifølge Grönhagen er australieren akkurat den lederskikkelsen laget trenger.
                          - Han kommer til å sjef. Han kan lede de yngre spillerne med sin erfaring fra topplag i Norge. Vi håper han vil tilføre oss mye.
                          Kjeftet

                          Fredrikstad spiller mye langs bakken, og det passer Wehrman bra. Men han var litt oppgitt over manglende vilje til å klarere i forsvar.
                          - Jeg måtte rope på forsvarerne et par ganger. Man kan ikke alltid spille seg ut av forsvar når man blir presset. Jeg håper de ikke hater meg nå, gliste australieren.
                          Han har bare trent noen få økter med klubben, men likevel har trener Grönhagen endret spillet noe så laget skal få ekstra utbytte av Wehrmans kvaliteter.
                          - Skal vi komme høyere opp på tabellen, så må vi tette igjen bakover, forklarer australieren, som ikke hadde noen betenkeligheter med å forlate Lillestrøm for Fredrikstad. Søndag er nettopp Lillestrøm gjester i Fredrikstad.
                          - Fredrikstad har potensial til å bli en stor klubb. Med ny stadion og masse folk på kampene. Jeg vil spille et sted hvor jeg har det gøy hver uke, og taper gjerne litt penger så lenge det kommer mye folk og ser på.
                          Morgan fortsatt borte

                          - Var det ingen kontroverser i overgangen, du spilte jo for et bedre lag enn du er i nå?
                          - Nei, ikke i det hele tatt. Det er den letteste kontrakten jeg har inngått, forteller Wehrman. Han ville ha en treårskontrakt. Det fikk han i FFK.
                          - Hva tenker du når LSK kommer på besøk nå?
                          - Hvis LSK slår oss, så vil det ikke være min verste dag på fotballbanen, for klubben betyr enormt mye for meg. Men jeg skal likevel gjøre alt jeg kan for å slå dem.
                          Morgan Andersen, som tidligere i sommer ble siktet for forfalskning av John Obi Mikels proffkontrakt med Lyn, var ventet tilbake på jobb i går. Han dukket likevel ikke opp på Fredrikstad stadion, og vil sannsynligvis ikke være tilbake før i slutten av uka.

                          Kommentar

                          • Geirfugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 561

                            #93
                            Forventer LSK holder ord

                            Forventer LSK holder ord

                            Heinz Müller ønsker å forlate Lillestrøm så snart som mulig, og håper manager Jan Åge Fjørtoft holder sitt og klubbens løfte.

                            Av Marius Vik
                            Relaterte saker:





                            Heinz Müller kom til Lillestrøm etter å ha imponert mellom Odd-stengene høsten 2004. Den gangen var det (daværende trener) Uwe Rösler og manager Jan Åge Fjørtoft som ledet forhandlingene, og et av duoens viktigste argumenter for å få den tyske keeperen på plass, var muligheten for videre proffspill i utlandet.

                            - I et møte mellom meg, Uwe Rösler og Jan Åge Fjørtoft ble det sagt at dette ville være en god mulighet for å få vist meg frem, og at LSK ikke ville stå i veien for meg hvis en større klubb skulle komme inn med et bud.

                            - Jeg håper det fortsatt står ved lag, sier Lillestrøms nummer en.

                            LSK krever erstatter først
                            Men i dag er det ikke fullt så enkelt, skal man tro lokalavisen rb.no

                            - Så lenge vi ikke har noen erstatter på plass, kan vi ikke la Heinz gå, sier Fjørtoft.

                            Selv om LSKs sisteskanse ønsker å forlate Åråsen så fort som mulig for å være med på Championship-laget Barnsleys sesongoppkjøring i Portugal, er han fortsatt usikker på om han vil få realisert sin engelske proffdrøm. Likevel mener han at manager Fjørtoft har forståelse for hans ønske om flytte på seg.

                            - Han var vel selv i åtte klubber eller noe sånt, og vet hva dette dreier seg om. Jan Åge har vært hyggelig mot meg, og prøver å få dette til å skje, mener LSK-keeperen.

                            - Problemet ligger nok ikke i avstanden mellom tilbud og krav, men snarere i at Lillestrøm ønsker seg en ny keeper på plass før jeg kan dra, mener Müller.

                            Ønsker spillere ut i Europa
                            Dette bekreftes også av Fjørtoft, som overfor lokalavisen Romerikes Blad sier han er positiv til at spillere skal få prøve seg i større ligaer ute i Europa. Samtidig mener han at Lillestrøm må få orden i sine egne sysaker, før det er aktuelt med noen overgang for den tyske keeperen.

                            - Jeg kjenner noen av folkene i Barnsley. Jeg har forklart situasjonen for dem og sagt at det ikke er noen vits i at vi snakker sammen før en erstatter er på plass hos oss, sier Fjørtoft, som selv var Barnsley-spiss da klubben spilte i Premier League for ti år siden.

                            Også Müller innrømmer at Premier League er en naturlig drøm videre, skulle overgangen til Barnsley bli realisert.

                            - Kanskje kan jeg være der i seks-syv år, eller jeg kan få vist meg frem og ta et skritt opp.

                            - Dette er min store sjanse, og jeg håper ikke Lillestrøm hindrer dette, men står ved sitt tidligere løfte, sier Müller om garantien han skal ha fått i møte med LSK-ledelsen for snaut tre år siden.

                            - Det er nå jeg ønsker å gå. Om seks måneder har kanskje en annen keeper imponert stort, slik at det ikke lenger er plass til meg. Ting forandrer seg fort innen fotballen, sier Müller til Nettavisen.

                            Bekrefter møte
                            Jan Åge Fjørtoft har ikke besvart Nettavisens henvendelser, men tidligere LSK-trener Uwe Rösler bekrefter også at et slik møte fant sted.

                            - Jeg husker møtet godt, men kan ikke kommentere innholdet siden det dreier seg om forholdene i en annen klubb, sier Viking-treneren til Nettavisen.

                            Rösler håper imidlertid at saken ordner seg til det beste for alle parter, og levner ingen tvil om at det er en av landets beste keepere Barnsley er nær ved å sikre seg.

                            - Heinz var ikke et ordinært førstevalg da han kom til oss, men har utviklet seg til å bli blant de tre beste keeperne i Tippeligaen, hevder Viking-treneren.

                            - Jeg ønsker ham lykke til, og håper alt slår ut slik han ønsker.

                            Det håper hovedpersonen også, som velger å se optimistisk på det hele.

                            - Jeg håper å være på plass i England allerede denne uken, selv om jeg regner med at å stå UEFA Cup-kampen på torsdag.

                            Kommentar

                            • Geirfugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 561

                              #94
                              LSK leide ut skadet Husár

                              Lillestrøm hevder de ikke visste at Martin Husár var skadet da de leide ham ut til HamKam.


                              Lillestrøm hevder de ikke visste at Martin Husár var skadet da de leide ham ut til HamKam.


                              Slovaken deltok på HamKams første trening etter ferien, men kunne ikke være med dagen etter, da laget skulle gjennomføre en løpetest, skriver Hamar Arbeiderblad.

                              - Husár har en belastningsskade i magemuskelfestet og blir borte noen uker, slår lagets fysioterapeut Hans Noet fast.

                              HamKam visste ikke at Husár har slitt med skaden i flere måneder fordi Lillestrøm ikke opplyste om tilfellet.

                              - Det er overraskende å høre at skaden er såpass alvorlig. Skaden har ikke holdt han utenfor hos oss. Men dette er en tilstand som ofte kan være litt lumsk. Vi valgte å lytte til signalene fra Martin, og lot han få en pause og trene alternativt i de periodene han slet litt, sier LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen.

                              Husár selv innrømmer at han kanskje ikke skulle spilt fotball de siste tre månedene, så lenge har han nemlig kjent skaden.

                              - Jeg tror kanskje det hadde vært bedre om jeg ikke spilt. Det gjør nemlig vondt, sier slovaken.

                              Kommentar

                              • 10.09.50
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1410

                                #95
                                Bjørn Helge på krykker

                                ÅRÅSEN:
                                Bjørn Helge Riise måtte gi seg på dagens LSK-trening – på krykker.
                                Av Per Kristian Torvik
                                Publisert 17.07.2007 - 14:30 Oppdatert 17.07.2007 - 14:34




                                PÅ KRYKKER: Bjørn Helge Riise kunne ikke fullføre treninga i dag.
                                FOTO: PER KRISTIAN TORVIK


                                – Det var i en duell med Simen Brenne det smalt til i leggen. Det var så vidt at jeg ikke hadde mulighet til å fortsette, sier Bjørn Helge.
                                Etter lunsj dro han rett til behandling hos fysioterapeut Jørn Karlsen.
                                – Legghøne

                                – Du kan kalle det Bjørn Helge har fått for ei legghøne, sier Karlsen.
                                – Hvor lang tid kan det ta?
                                – Det spørs hvor mye legen hans stivner. Men jeg har håp om at han er klar igjen til torsdagens UEFA-cupkamp.
                                Johnsen bedre

                                Etter gårsdagens MR-undersøkelse er Marius Johnsens lårstrekk bedre enn hva LSK fryktet.
                                – Det var ingenting på bildene som skulle tilsi at dette blir et langt opphold fra fotballen, sier Marius Johnsen.
                                LSK-trener Tom Nordlie håper Marius Johnsen kan være spilleklar før kvartfinalen i cupen mot Ålesund onsdag 25. juli.
                                – I hvert fall før Odd-kampen, 28. juli, sier Nordlie.

                                [Egen kommentar: Krykker var å ta i, Torvik. Vi kan telle til to.]
                                Last edited by 10.09.50; 17.07.2007, 14:51.

                                Kommentar

                                • vollafugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 978

                                  #96
                                  Fra FXT. Av en eller annen grunn får jeg ikke lagt inn adresselinjen.
                                  Riise tvilsom, Johnsen ute

                                  Dårlig nytt for LSK: Marius Johnsen rekker ikke søndagens Tippeliga-oppgjør mot Fredrikstad.

                                  Av Mikael Harstad Groven
                                  Relaterte saker:





                                  Nykommer Marius Johnsen går glipp av Lillestrøms Uefa-cup-kamp mot Käerjéng torsdag og søndagens bortekamp mot Fredrikstad i Tippeligaen. Det ble klart etter at venstrebacken undergikk en MR-undersøkelse tirsdag.
                                  - Undersøkelsen bekreftet det vi trodde, at han har en liten strekk på fremsiden av låret. Nå sikter vi oss inn på at han skal bli klar til neste onsdags cupkamp mot Aalesund, sier LSKs fysioterapaut, Jørn Karlsen, til Nettavisen.
                                  Bjørn Helge Riise fikk seg en spark i leggen på tirsdagens trening, og han er tvilsom til Uefa-cup-oppgjøret om to dager.
                                  - Skaden hans er ikke alvorlig. Han fikk en liten blødning i leggen etter sparket, og nå får vi bare se hvor stiv han blir, sier Karlsen.
                                  Hvor lenge kan en slik skade sette ham ut?
                                  - Det er vanskelig å si. Det kan være alt fra én dag til flere dager.
                                  Karlsen tror imidlertid Riise vil bli friskmeldt i tide før søndagens kamp i Fredrikstad.
                                  LSK har allerede spillere som Frode Kippe og Tore Andreas Gundersen ute med skade.

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3196

                                    #97
                                    lsk.no

                                    3-2 over Viking
                                    (LSK-Viking 3-2). Det ble nok en seier for LSKs juniorer i JET på Hamar tirsdag etter at sluttresultatet ble 3-2. Dermed er uavgjort godt nok på onsdag for avansement.
                                    Av: Ole Kristian Bakkene
                                    - Nå må vi klare minst uavgjort mot HamKam onsdag, så går vi videre til kvartfinalen. Det skal vi klare, sier lagleder Tor Arne Solberg til LSK.no etter oppgjøret mot Viking.

                                    - Spennende og tøff kamp
                                    Kampen mot Hedmark-laget starter klokka 15:00 tirsdag.
                                    - HamKam har et bra lag. Vi har både vunnet og tapt mot de i Junior Interkrets. Likevel er det et litt annet lag vi stiller med nå. Det blir nok uansett en spennende og tøff kamp med mange dueller.
                                    Tirsdag ble Viking beseiret med 3-2.
                                    - Det ble en våt opplevelse. Til tider var det overvann på enkelte steder på banen. Vi klarte likevel å dra det i havn. Vi svarte så raskt vi kunne etter at de hadde utlignet vår ledelse.
                                    Trøkk og god innsats
                                    Solberg ønsker å trekke fram to av spissene, og ikke minst midtstopperparet.
                                    - Det var trøkk og god innsats fra hele gjengen, og Mostafa (Abdellaoue) og Setar (Salimi) gjorde sakene sine veldig godt på topp.
                                    - Bakerst gjorde Lasse (Bergan-Foss) og Morten André (Slorby) en bra jobb også.
                                    Etter to av tre kamper i gruppespillet er unnagjort ligger LSK øverst alene på topp med seks poeng. HamKam innehar andreplassen med fire poeng. Likevel har man fokus på å klare seier i siste kamp i gruppespillet. Fokus er altså på den neste arbeidsoppgaven, og ikke hvor langt man kan komme i JET.
                                    - Jeg synes vi bør gå for alle tre poengene. Safe inn ett poeng er alltid farlig. Vi går for seier, konkluderer Solberg.

                                    Mål: 1-0 Setar Salimi (22), 1-1 (33), 2-1 Mostafa Abdellaoue (37), 2-2 (50), 3-2 Jørgen Slorafoss (51)

                                    LSKs lag (4-3-3): Drin Shala - Nicko Sparby, Lasse Bergan-Foss, Morten André Slorby, Fredrik Mosis - Steinar Gjersvoll, Trym Bogen, Henrik Hansen - Jørgen Slorafoss, Mostafa Abdellaoue, Setar Salimi.

                                    Benyttede innbyttere:
                                    Christoffer Jørgensen
                                    Jonas Kordahl
                                    Sindre Preststulen
                                    Kjetil Sørum

                                    Gult kort: Mostafa Abdellaoue

                                    Les også: 3-0 over Diambar i JET (med oversikt over LSKs tropp i JET)



                                    Jeg leker ikke med ilden (eller MOD) og poster denne derfor først i nyhetstråden. Selv om den "bare" gjelder JET, og ikke A-laget.

                                    gilbert

                                    "So don't play with me, 'cause you play with fire" (Mick Jagger)

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #98
                                      RB:Klar for medaljekamp

                                      http://www.rb.no/lokal_sport/article2883767.ece

                                      ÅRÅSEN:
                                      LSK-trener Tom Nordlie tror laget skal hevde seg i medaljekampen.
                                      Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 18.07.2007 - 06:00



                                      Se større bilde
                                      MÅ HEVE SEG: Tom Nordlie (t.v.) og Jan Åge Fjørtoft er begge klare på at LSK må heve seg i forhold til vårsesongen om laget skal henge med helt i toppen – og spesielt bli mer stabile når serien starter igjen søndag. FOTO: SCANPIX

                                      – I vår slet vi med for mange karantener. Men vi er likevel i en utfordrerposisjon. Nå har vi en del skader på forsvarsspillerne. Kommer vi godt gjennom denne perioden, skal vi bli vanskelige å slå, sier Tom Nordlie.
                                      Han håper Marius Johnsen blir klar til kvartfinalen om ei uke, at det bare er to uker til Frode Kippe melder seg til tjeneste igjen – og at Anders Rambekks kneproblemer ikke blir verre enn at han kan spille.
                                      – Vi tåler færre smeller i øyeblikket. Men stallen er bred og god og vil gjøre en god jobb til alle blir friske igjen.
                                      Dårlig betalt

                                      Nordlie-assistent Cato Bakkemo er nøye med å kartlegge motstandere. Hans betraktninger har ofte vært riktige.
                                      – Men dere fikk dårlig betalt for mye arbeid i over en måned etter 17. mai?
                                      – Sånn er det noen ganger. Men vi kan ikke slutte å være nøye for det. Men det var ikke verre enn at hvis vi hadde fått den uttellingen vi hadde fortjent mot Brann og godkjent scoringen vi skulle hatt i Tromsø, ville bildet vært litt annet. Det er små marginer, mener Tom Nordlie.
                                      LSK AS-eier Per Berg ansatte Nordlie med håp om at laget skulle spille bedre fotball enn tilfellet var i fjor. Treneren er enig i at det ikke helt har slått til så langt.
                                      – Med innføringen av ny spillestil og mye rullering på laget er vi ikke blitt stabile nok. Jeg er fornøyd med det beste vi har vist. Men vi må jobbe hardt for å heve bånnivået. Vi må rett og slett blir bedre på våre dårlige dager, sier han.
                                      Trøkk på Stabæk

                                      Nordlie skulle gjerne sett at avstanden til Stabæk var litt mindre enn fire poeng.
                                      – Men tredjeplass nå er et greit utgangspunkt. Jeg ser at Stabæk gjør hva de kan for å lette på sitt favorittstempel og sende det over til Brann, Viking og oss. Det blir veldig interessant å se hvordan de behersker å være favoritt de neste ukene.
                                      – Det er bråk i Brann. Hvordan tror du den påståtte krangelen mellom Martin Andresen og Mons Ivar Mjelde kan prege laget?
                                      – Det kan slå begge veier. Jeg syntes vi kom veldig fin gjennom tida da turbulensen rundt Heinz Müller var på sitt verste. Da følte jeg hele troppen var samlet og enige om at vi skulle komme styrket gjennom. Det samme kan skje i Brann.
                                      – Men det er kaptein og trener som er uenige?
                                      – Likevel behøver det ikke være negativt, hvis laget står samlet.
                                      – Rosenborg har alltid ambisjoner om å vinne gull. Hvordan ser du på deres sjanser?
                                      – Det er ni poeng opp til Stabæk. Da kan det hende at de nesten må vinne resten. Det sier seg sjøl at det kan bli vanskelig, når det er fire lag imellom lederlaget og Rosenborg i tillegg, sier Tom Nordlie.

                                      Kommentar

                                      • RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av RB
                                        Han håper Marius Johnsen blir klar til kvartfinalen om ei uke
                                        Rettelse: 4.runde.
                                        RoyVaadal.

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          RB: Polsk keeper trener med LSK

                                          ÅRÅSEN: Merk dere navnet: Grzegorz Szamotulski kan bli ny keeper i LSK, slik at Heinz Müller får gå til Barnsley i sommer. han skal trene med klubben noen dager. - Jeg er Bosman-spiller og har spilt for Sturm Graz i Østerrike. Jeg er interessert i å komme til LSK, sier Szamotulski. Frode Grodås kommer til å kjøre ham hardt de neste dagene. - Jeg har ikke sett ham nok foreløpig til å danne meg et bilde av hva han står for som keeper, sier Grodås.

                                          Kommentar

                                          Working...