juli 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

RB: Ungene åpner storhall

LILLESTRØM: Taket er på plass på LSKs storhall. Fotballens nye storstue kan tas i bruk 1. oktober. Men den offisielle åpningen skjer helgen 13. og 14. oktober. - Da inviterer vi de yngste ungene til turnering i hallen, som et tegn på at det først og fremst er de unge som vil være storbrukere av hallen. Det gleder vi oss veldig til, sier Per Christian Eidevik, som blir driftssjef i storhallen.

Kommentar

• Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

www.lsk.no

Fjøra kommenterer
      Det er tiden for spekulasjoner, agurker og morsomme overskrifter. I norsk fotball er forresten denne tiden blitt hele året.
      Mer om det en annen gang!

For LSK sitt vedkommende har det vært en del skriverier om Heinz Müller og Shane Stefanutto. Jeg har et stort antall journalister som til enhver tid ringer, men er sikker på at de har meg unnskyldt for at jeg heller bruker all min tid på å jobbe for at LSK skal bli enda bedre. Derfor har vi valgt å ikke kommentere alt som blir skrevet og spekulert.

Men LSK sine store tilhengerskare har selvsagt ønske om å vite hva som skjer.
      Heinz Müller
      Ønsker å gå til Barnsley.

Når vi henter spillere til LSK uttrykker vi alltid at vi håper at de kan utvikle seg videre slik at de en gang kan komme til de beste ligaer. Dette er en vinn/vinn situasjon for alle parter. Spilleren gjør det bra for LSK, spilleren blir mer verdt og spilleren kan få enda større utfordringer.

Derfor bestreber vi oss på å finne en løsning for de spillerne som får tilbud fra andre land. Store deler av ferien har blitt brukt til å sondere keepermarkedet. En har vi hatt på prøve denne uken, noen reiser vi for å se på.

Men, det er selvsagt et stort men. Vi må ha en erstatter på plass og den økonomiske kompensasjonen LSK mottar må være på et nivå som LSK kan akseptere. Og la det være sagt: Vi prøver ikke å våre urimelige. Da Robert Koren i fjor fikk et tilbud fra et veiskilt i Spania og ville gå dit, ga den spanske klubben oss et tilbud på 800 000 kroner. Jeg kunne ikke kjøpt en ny bussjåfør for den prisen.

Ovennevnte har både Heinz og Barnsley fått klar beskjed om.

Shane Stefanutto
      Når vi henter to spillere som Marius Johnsen og Markus Kiesenebner til klubben, sier det seg selv at dette vil få følger for de spillerne som er i troppen. Min jobb er å glede LSK-fansen med nye spillere, men det er også min jobb å utføre de upopulære avgjørelsene i forhold til spillere som må ut. Vi har dessverre ikke råd til både å kjøpe nye spillere og beholde alle de som er der fra før. Kasey Wehrmann var den første. Det er alltid vondt å se spillere gå, men det er del av den sporten vi driver med.

Shane ser naturligvis at det blir tøff kamp om venstrebacken når vi bruker såpass mye penger på en spiller i ”hans” posisjon. Vi har en tett dialog med hans rådgiver om hva vi gjør. Ikke fordi vi ikke vil prate med Shane, men fordi dette er den mest ryddige måten å gjøre det på. Det har vært henvendelser på Shane, men i forhold til det tette kampprogrammet vi har og skadesituasjonen i klubben, så skjer det intet konkret nå.

Likevel. Vi har konkret spurt rådgiveren om Shane vil forlenge kontrakten, dette har de vært klare på at de ikke ønsker.

Da er det et strategisk valg for oss om vi selger i dette vinduet eller at han går gratis etter sesong,

Fortsettelse følger.
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• vollafugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 978

JÅF; - Europa betyr alt

Tar under tvil inn denne artikkelen fra Aftenposten fordi Fjøra har fått relativt mye av spalteplass. Har bare tatt bort till brødtekst og et digert bilde av Skammelsrud med hockey

Europa den eneste målestokken

Publisert: 18.07.2007 kl. 08:09

Det har aldri vært mer penger i norsk toppfotball. Det har heller aldri blitt satset hardere i klubbene. Derfor mener mange også at nivået på norsk fotball er høyere enn noensinne. Ekspertene argumenterer for og imot, men den eneste målestokken vi har er resultatene i Europa.
        - Eller hva, toppfotballsjef Per-Mathias Høgmo?
        - Det er jeg helt enig i. Det eneste parameteret vi har på akkurat det, er prestasjonene i Europa. Over tid er hvilken rankingplass vi ligger på det eneste som teller, mener Høgmo. Akkurat nå ligger Norge på 18. plass. Det er tre hakk under den plasseringen som gir hver av nasjonene to plasser i Mesterligaen.
        For å klatre på rankingen må de norske klubbene gjøre det bedre enn i fjor.
        Mørkt i fjor

Da ble tsjekkiske Mlada Boleslav for sterke for Vålerenga i kampen om mesterligaplass. Lyn røk for estiske Flora Tallinn. Ajax feide Start av banen med 9-2 sammenlagt. Molde gikk ikke uventet ut mot Glasgow Rangers. Men det endelige beviset på den norske europacupnedturen forelå da Brann røk for det svenske 1.-divisjonslaget Åtvidaberg. Nedturen sto i sterk kontrast til ti år tidligere, da både Brann og Rosenborg nådde kvartfinalen i henholdsvis cupvinnercupen og Mesterligaen.
        - Det som skjedde i fjor er ikke Brann fornøyde med, unnskylder Roald Bruun-Hansen, tidligere toppfotballsjef, nå sportssjef i Brann.
        I år er bergenserne bedre forberedt, og har et klart mål om gruppespill i UEFA-cupen. Bruun-Hansen mener Europa-resultatene sier alt om hvor norsk fotball står.
        - Ja, for klubblag gjør de det. Gode internasjonale resultater tilsier et bra nivå. Ved dårlige resultater kan man stille spørsmål ved nivået på norsk fotball, sier bergenseren.
        Lillestrøm har kanskje vært den norske klubben som har satset hardest på skandinaviske Royal League. Europa-suksess er enda viktigere, ifølge manager Jan Åge Fjørtoft.
        - Det betyr alt, rett og slett. Jeg tror det er viktig at klubbene spør seg selv hvor de spiller. Vår profesjon blir målt i hvor gode vi er og hvor god norsk fotball er. Innimellom blir man lurt til å tro at norsk fotball er den største underholdningen på jord, sier Fjørtoft.
        - Europa viktigst

Han mener seriegull er det eneste som kan sidestilles med det å komme til gruppespillet i UEFA-cupen. Derfor synes han ikke Viking og Tromsø fikk nok ros da de kom så langt i 2005.

- Spillere, trenere og ledere; den eneste måten å utvikle seg videre på, er å gjøre det bra internasjonalt. Vi kan skryte av å bli nummer to eller tre i Tippeligaen, men vi holder på med det for at vi skal kunne gjøre det bra i europa, minner Fjørtoft om.

- Kan det virke som om noen klubber synes det er viktigere med suksess i eliteserien enn i Europa?
        - Jeg skal passe meg for å kritisere andre klubber. For vi kan alle gå på en bombe. Men det må være et grunnsyn i norsk fotball på hvor viktig Europa er. Det er da vi ser hvor gode vi er. Hvis norsk fotballs styrker skal måles på at man vinner tippeligaen, så vil det skje. Så vidt jeg vet, så spiller det bare norske lag i tippeligaen.
        Per-Mathias Høgmo har blitt forsikret om at norske toppklubber nå vil satse utover norske grenser.
        - Jeg velger klart å tolke inntrykket at klubbene er opptatt av begge deler. Da vi hadde en samling med sportsdirektørene i klubbene, så sa de at europa betyr mye. Selvfølgelig, å vinne Tippeligaen er veldig viktig. Den har blitt et veldig attraktivt produkt. Men over tid må vi prestere i Europa, ellers blir vi bare navlebeskuende, påpeker toppfotballsjefen.
        Gulleksemplet

Rosenborg er selve kroneksemplet på hvor godt norske klubber kan gjøre det internasjonalt. Høgmo tror slik suksess er mulig igjen, selv om konkurransen har blitt større.
        - Vi ser at vi får nye land opp med en sterkere økonomi, spesielt fra øst-europa. Polen og Ukraina er to eksempler på det. Det gjør at konkurranse blant de best skjerpes til. Men det er klart at med den veksten som er i norsk fotball, og med trykk på faglig utvikling på trenere og spillerutvikling, så bør det være mulig å hevde seg.
        Jan Åge Fjørtoft mener de fleste lag er så godt organisert at man ikke lenger får kalassifre.
        - Du kan si vi er "heldige" med trekningen (Møter Käerjéng fra Luxembourg). Men vi vet de har en kjapp ving, vi vet de har en sterk og god spiss. Det finnes alltid gode enkeltspillere. Det er en annen fotballkultur hvor enkeltspillerne ofte er bedre enn laget. Det at andre land har bakgårdsklubber håper jeg er et uttrykk som døde med Eggen, sier LSK-manageren.

Kommentar

• RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

- Føler meg bedre
          Bjørn Helge Riise pådro seg en skade på tirsdagens trening, men allerede onsdag var Riise på bedringens vei. - Jeg føler meg allerede mye bedre, sier Riise til LSK.no.

Av: Ole Kristian Bakkene

Det var i et sammensøt mellom Bjørn Helge Riise og Simen Brenne at Riise pådro seg en skade.
          - Simen strakk fram beinet for å stoppe skuddet mitt, men traff leggen min. Jeg fikk en real lårhøne, sier Bjørn Helge Riise til LSK.no.

Krykker etter treningen
          Dermed måtte han bruke krykker etter treningen slik at han ikke belastet beinet.
          - Jeg må forsøke å belaste beinet minst mulig. Det som er spennende er å se hvordan det går i morgen onsdag, sa Riise etter gårsdagens trening.

Da de andre A-lagsspillerne trente på Lillestrøm stadion hadde Riise derfor en treningsøkt på sykkel og tredemølle på Åråsen. Selv føler han at det allerede nå går bedre.
          - Jeg føler meg allerede mye bedre. Jeg har fått behandling, og skaden er ikke så ille som fryktet.

- Europacup spesielt
          Nå håper han selv at han er klar til å spille mot Käerjéng i torsdagens kvalifiseringskamp til UEFA-cupen. Kampen spilles hjemme på Åråsen klokka 19:00.
          - Jeg har lyst til å være med på alt. Europacup er selvsagt spesielt å spille.

- Hva tror du selv? Spiller du på torsdag?
          - Jeg har et stort håp om det i alle fall. Sånn det føles nå så er jeg klar, avslutter Riise.
          RoyVaadal.

Kommentar

• gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3228

JET-fugla til kvartfinale mot RBK

I JET-turneringa har LSK vunnet alle sine tre kamper (mot Diambars, 3-0, Viking, 3-2, og Ham-Kam, 3-1) og spiller kvartfinale mot Rosenborg fredag 16.00.

gilbert

Kommentar

• Kimito
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 2602

Rosenborg neste
              (LSK-HamKam 3-2). Med onsdagens seier over HamKam i JET gikk LSKs juniorer videre til kvartfinale. Der er motstander Rosenborg. Kampen spilles på fredag.
              Da Lasse Bergan-Foss satt inn 3-1 på corner åtte minutter før slutt var det klart at LSKs juniorer gikk videre til kvartfinale i JET på Hamar. Fra før av hadde de vunnet begge sine to første kamper, men måtte ha minst uavgjort mot HamKam for å gå videre.
              - Begge lag gikk for å vinne. Vi ønsket ikke å ri på en uavgjort, og så få en baklengs på overtid. Derfor bestemte vi oss for å satse alt på seier mot HamKam. Det klarte vi, sier lagleder Tor Arne Solberg etter turneringens tredje seier.
              Tunge bein
              Mostafa Abdellaoue fikk æren av å sette inn LSKs første mål 21 minutter inn i kampen. Rett etter svarte HamKam.
              - Gutta var litt tunge i beina etter å ha spilt på en veldig våt bane på tirsdag, og vi var uheldige som fikk inn en utligning rett etter vi hadde scoret. I andre omgang gjorde vi noen endringer, og det gjorde at vi klarte å kontrollere kampen.
              Halvveis i andre omgang satt Nicko Sparby inn ledelse til LSK på straffe, før Lasse Bergan-Foss headet inn en corner åtte minutter før full tid. Dermed ble det avansement i JET.
              - Alle var veldig fornøyde etter kampen, men slitne. Tre kamper på tre dager. Nå blir det fridag i morgen, sier laglederen.
              Rosenborg i kvarten
              Da skal juniorene besøke Ankerskogen for bading og avslapping. Likevel blir det kun en dag uten spill. Fredag står kvartfinalemotstanderen klar.
              - Etter en trekning ble det klart at vi skal møte Rosenborg. Det blir en spennende kamp, og det tror jeg er et lag som kan passe oss. De vant sin gruppe. Gutta var kjempefornøyde. Vi går for semifinale, sier Solberg.

Kampen mot Rosenborg spilles på Hamar fredag klokka 15. Kampsted er fortsatt ikke bestemt, men følg med på lsk.no for mer.

Mål: 1-0 Mostafa Abdellaoue (21), 1-1 (24), 2-1 Nicko Sparby (65 str), 3-1 Lasse Bergan-Foss (72)
              LSKs startellever (4-3-3): Drin Shala - Nicko Sparby, Lasse Bergan-Foss, Morten André Slorby, Fredrik Mosis - Henrik Hansen, Kjetil Sørum, Steinar Gjersvoll - Jørgen Slorafoss, Mostafa Abdellaoue, Setar Salimi.
              Benyttede innbyttere:
              Trym Bogen
              Jonas Kordahl
              Sindre Preststulen
              Magnus Fagerli Spanthus
              Ferdigskåra

Kommentar

• vollafugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 978

Satser på VIF og LSK i kveld

Tom Nordlie og Lillestrøm skal slå UN Kaerjeng 97 fra Luxemburg lett. Foto: Svein Ove Ekornesvåg ( Scanpix )

Siste fra Nettavisen:

Satser på VIF og LSK i kveld

Element.hide('news_list_container2');Element.hide( 'news_list_container3');
                Av Magnus Wattne
                Fakta:

Spillforslag 19/07, frist kl. 17.40:
                57 Flora Tallinn - Vålerenga B 1,85
                63 Lillestrøm - UN Kaerjeng 97 (0-2) H 1,25
                Totalodds: 2,31

I kveld spilles det første av to møter i kvalifiseringen til årets UEFA-cup. Vålerenga og Lillestrøm møter begge overkommelig motstand, og får tillit til brukbar odds.

Resten av dagens kamper og tips
                Nettavisens fotballguide
                Fin odds på gjestene fra Oslo
                Flora slo ut Lyn i fjor etter 2-2- på Ullevaal og 0-0 i returen. Holdt også Brøndby til 0-0 her da laget røk ut i første ordinære runde. Ligger på tredjeplass i den nasjonale ligaen, 7-1-2 på hjemmebane. Sommerferien kom trolig beleilig for Vålerenga, som har slitt enormt fremover på banen i hele år. Begynner å bli rutinerte med disse kampene, etter medalje tre år på rad i Tippeligaen.
                Vertene hadde trolig slitt med nivået i Adeccoligaen, og skal ikke være noen målestokk om gjestene har motivasjonen på plass. 1,85 er aktuelt, men ingen store innsatser på den første av to kamper.
                Målfest på Åråsen?
                Lillestrøm tok to meget viktige seirer over Sandefjord og Start før ferien, tung periode før de kampene. Fin anledning til å finpusse formen før Tippeligaen tar til igjen, hard kamp om plassene på laget øker motivasjonen i en kamp som denne. Gjestene havnet nede på 8. plass på tabellen i Luxemburg, kvalifiserte seg tross tap i cupfinalen.
                Soleklar H. Lillestrøm skal være overlegne på alle måter, i sær hva angår fysikk og kondisjon. 1,25 kan brukes som bongfyll.

Mod. anm.: Det er verdt å merke seg at Oddsen på 1,25 for LSK-seier er basert på et handicap, slik at LSK må vinne minst 3-0.

Kommentar

• Sem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2005
                  • 1626

Nordlie skjelte ut spillerne i halvannen time. - Dette er under LSKs verdighet, sier Fjørtoft.

- Nå er jeg forbanna

SIKKER FRA STRAFFEMERKET: Arild Sundgot måtte ta straffen to ganger. Han scoret sikkert på begge.
                  Foto: Cornelius Poppe/SCANPIX

FAKTA

Kvalifisering til UEFA-cupen torsdag, 1. runde 1. kamp:

Lillestrøm – Käerjéng (Luxembourg) 2-1 (2-0)

Mål: 1-0 Oliver Occean (19), 2-0 Arild Sundgot (str. 44), 2-1 Pål Steffen Andresen (selvmål, 83).

Dommer: Mark Steven Whitby, Wales

Gult kort: Khaled Mouelhi, Markus Kiesenebner, Lillestrøm.

Lillestrøm (4-3-3): Otto Fredrikson – Dan Anton Johansen, Pål Steffen Andresen, Anders Rambekk, Shane Peter Stefanutto – Espen Søgård (Magnus Myklebust fra 72.), Khaled Mouelhi (Markus Kiesenebner fra 72.), Simen Brenne – Bjørn Helge Riise, Olivier Occean (Pål Strand fra 77.), Arild Sundgot.

(NTB)
                  annonse

Riise etter svake 2-1 mot Käerjéng.
                  LES OGSÅ:
                  writemail('skv', 'dagbladet.no')SIGVE KVAMME
                  Torsdag 19.07.2007, 21:20
                  oppdatert 21:41

Lillestrøm - Käerjéng 2-1.

(Dagbladet.no): Både Tom Nordlie og manager Jan Åge Fjørtoft har understreket europacupens enorm viktighet for Lillestrøm i år.
                  Slik så det ikke ut da LSK i kveld slo lille Käerjéng fra Luxemburg 2-1 hjemme på Åråsen.

Pål Steffen Andresens selvmål sju minutter før slutt gjør at returmatchen om to uker fort kan bli mer spennende enn Nordlie & co setter pris på.

- Vi ble med ned på deres tempo. Jeg er forbanna akkurat nå, sier Bjørn Helge Riise til TV 2.

I en kamp preget av fryktelig mange feilpasninger tok Lillestrøm ledelsen etter 19 minutter. Dan Anton Johansen kom seg fram på høyrekanten, og innlegget stanget Olivier Occean i mål.
                  Like før pause ble Bjørn Helge Riise felt innenfor 16-meteren. Arild Sundgot måtte ta straffen to ganger, og var like sikker ved begge anledninger. Dermed ledet Lillestrøm 2-0 til pause, og de fleste regnet nok med at ledelsen ville vokse i 2. omgang.
                  I stedet virket det som om LSK tok for lett på gjestene fra Luxemburg - for det hjemmelaget viste var langt fra godt nok til å hevde seg i Tippeligaen, og langt mindre i UEFA-cupen.
                  Dagbladet.no kommer tilbake med reaksjoner.

Kommentar

• dIsTurBeD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 668

Nekter å forlate Åråsen

SINT: Tom Nordlie var ikke fornøyd med Lillestrøms innsats i Uefa-cupen torsdag. Foto: Gorm Kallestad / SCANPIX ( Scanpix )

Av Mikael Harstad Groven og Marius Vik Relaterte saker:

Over 90 minutter etter kampslutt er LSK-spillerne fortsatt i garderoben.

OSLO/ÅRÅSEN (Nettavisen): Lillestrøm-spillerne vil ikke forlate garderoben på Åråsen. Etter det Nettavisen kjenner til sitter spillerne igjen i protest på grunn av kjeften de har fått fra en illsint Tom Nordlie.
                    Hva som har blitt sagt er ikke kjent, men Lillestrøm imponerte i hvert fall ingen mot Kaerjeng fra Luxembourg på Åråsen.
                    Det ble rikitgnok seier 2-1 i Uefa-cup-kampen, men mot et lag som et 8. best i verdens 174. beste fotballnasjon bør man muligens kunne forvente mer.
                    Arild Sungodt og Olivier Occean puttet LSKs mål i første omgang. Et selvmål av Pål Steffen Andresen i det 83. minutt ble et stort skår i gleden for kanarifansen.
                    Returkampen spilles torsdag 2. august.
                    Nettavisen kommer med mer fra Åråsen.

Kommentar

• sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

Fra VG:
                      ÅRÅSEN (VG Nett)(LSK-Käerjéng 2-1) Først etter halvannen time med kjefting, gråt og til dels konstruktive samtaler, slapp LSK-spillerne ut av garderoben.

Full oppvask i LSK-garderoben: - Spillere gråt

ÅRÅSEN (VG Nett)(LSK-Käerjéng 2-1) Først etter halvannen time med kjefting, gråt og til dels konstruktive samtaler, slapp LSK-spillerne ut av garderoben.

Av JAMEL RAKE

FLY FORBANNET: Lillestrøm-trener Tom Nordlie (midten) var illsint etter 2-1 mot det mildt sagt svake laget fra Luxembourg torsdag kveld. De gjestende spillerne var godt fornøyd selv om de tapte. Foto:

For Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft var rasende over måten Lillestrøm fremsto i torsdagens oppgjør mot relativt overkommelige Käerjéng fra Luxemburg. Og da sluttsignalet gikk, var det klart for oppvask:

Gjennom veggene inne på Åråsen kunne man tydelig høre LSK-ledernes vrede, og det var ikke vanskelig å skjønne hva budskapet var. Halvannen time etter kampslutt, kom Fjørtoft ut og møtte pressen.

- Under vår verdighet

- Vi hadde behov for å snakke om mange ting. Det var viktig å få spillerne til å komme ut av skallet. Dette er under vår verdighet, å opptre på denne måten. Det har hendt altfor ofte, ikke bare i dag, men flere ganger de siste 5-6 årene. Det kan ikke LSK være bekjent av, sier LSK-manageren.

- Hvordan reagerte spillerne?

- Det letteste for en spiller er å få kjeft, for det krever ingenting. Jeg synes responsen var bra. Noen gråt, noen kjeftet, mens noen var rolige og andre var konstruktive, sier Fjørtoft til VG Nett.

- Spillerne sinte på seg selv

- Er det skriking som må til for å få spillerne ut av skallet?

- Skriking? Har det vært skriking?

- Vi hørte det gjennom veggen.

- Jo, men noen ganger var vinduet åpent, og noen ganger var spillerne sinte på seg selv. Man skal få det ut, sier Fjørtoft - som mener at kveldens garderobeoppvask "ikke en gang er på topp 3" over oppvaskmøter han har deltatt i.

Før han understreker:

- Alt denne klubben står for er stolthet og å jobbe hardt og stå opp for hverandre. Jeg blir gjerne nummer ni i eliteserien, hvis vi står for de verdiene. Men jeg blir ikke nummer tre på folk som går rundt og fikler med verdiene.

Tom Nordlie skulle visstnok rekke et fly, og stakk ut "bakveien" på Åråsen. Spillerne VG Nett var i kontakt med, henviste høflig til manager Jan Åge Fjørtoft.

(VG NETT 19.07.07 kl. 22:56, sist oppdatert 19.07.07 kl. 23:17)

------------------------------------------------------------------
                      (En LSK-spiller blør for drakta, han GRINER ikke)

Kommentar

• trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7154

Fotballmagasinet:
                        (klikk og les, så er dere snille, ikke lim inn.)

Skammens kveld for LSK
                        Last edited by trigz; 20.07.2007, 10:02.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• ken
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • May 2006
                          • 61

Fotball-talent på vei til Lillestrøm

I dagens papir-utgave av Harstad Tidende står følgende:

Torje Slettli har imponert Lillestrøms talentspeidere såpass at klubben ønsker å signere 15-åringen inn i sine rekker.
                          Lillestrøm ønsker å få avtalen i boks i nærmeste framtid. Dvs. at partene mest sannsynligvis skal møtes under Norway Cup.
                          Klubben består!

Kommentar

• MagnetMagne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 446

Tromsø keeper til LSK?

Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.
                            Snart neste hælj.....

Always Hardcore
                            TS05

Kommentar

• Håkon Henriksen
                              Administrator
                              • Nov 2003
                              • 6411

Spillermøte etter kampen
                              Etter 2-1 over Käerjéng hjemme på Åråsen ble spillere og ledere i LSK værende i garderoben for å prate ut. Innsats og glød var ikke som forventet, og da ønsket man å få pratet ut om hvorfor.

Jan Åge Fjørtoft var deretter den første som kom ut for å fortelle pressen hva som hadde foregått i LSK-garderoben. Det har blant annet blitt nevnt i media et spillerne nektet å forlate garderoben etter kritikk, men det er ikke riktig. Alle bidro til at man skulle få noen svar på hvorfor resultatet ikke sto til forventningene på Åråsen-matta torsdag kveld.
                              - Vi satt halvannen time med spillerne etter kampen. For det var svært viktig for oss å få spillerne ut av skallet. De måtte begynne å forklare oss hvorfor det manglet det som alltid skal ligge i en LSK-kamp: Lidenskap, vinne duellene, ofre alt for hverandre, og ofre alt for klubben. Det var svært viktig for oss å få det ut av de. For det letteste en spiller kan få er kjeft. Da kan man bare sitte der, men vi opplevde det som halvannen time som var svært viktig for oss, sier LSK-manageren.
                              Stå opp for hverandre
                              - Hva kom dere fram til?
                              - Vi kom fram til svært mye og svært lite. Vi forlot i alle fall hverandre med den lovnaden om at vi skal stå opp for hverandre og hva denne klubben er tuftet på.
                              - For denne klubben er tuftet på hardt arbeid, stå opp for hverandre, og det er ikke sikkert at alle i 2007 skjønner de verdiene, men det man skjønner i 2007 er at man må ofre livet for den som går ved siden av en. Det følte vi at var viktig å få ut. Så får vi se framover om det har noe virkning. Det er helt opp til spillerne.
                              Fjørtoft mener det var viktig at man fikk snakket ut så raskt som mulig. Dramatikk eller ikke dramatikk.
                              - Det er ikke første gang vi ser at LSK-verdiene mangler hos oss. Dramatikk er det kanskje når man taper fem kamper på rad, og er utslått av alle cuper, men derfor er det kanskje viktig å ta det møtet som vi nå har hatt.
                              - Blø for klubben
                              Anders Rambekk spilte hele kampen mot Käerjéng, og var helt enig med Fjørtoft etter kampen. En grundig prat var på sin plass.
                              - Vi følte det samme som de som var å så på at vi ikke hadde en god dag i dag. Vi mente det derfor var riktig å ta en prat. Gå i gjennom hva vi må gjøre bedre.
                              - Vi kom fram til en del gode punkter vi skal ta med oss videre, og det føler jeg var konstruktivt, sier Rambekk.
                              Man snakket mye om hva som manglet.
                              - Det handler om å blø for klubben, og å vise enda litt mer "passion". Det manglet vi i dag, og det er viktig å ta tak i før det blir et stort problem.
                              Varierer for mye
                              - Hva sier resultatet fra torsdagens kamp?
                              - Det er ikke godt nok mot det laget vi møter, og det må vi gjøre noe med. Ikke la det bli en sånn trend at vi varierer for mye. Vi må være stabilt gode, og det ønsker vi å være. Det er ikke alltid vi får ut det beste, og det må vi gjøre noe med. Helst være i forkant. Vi må ha litt mer trøkk i det vi gjør, nøyaktighet, større tempo, og så går det på passion og det å ville nok. Det bør ligge der når man spiller for Lillestrøm.
                              Returoppgjøret mot Käerjéng spilles i Luxembourg 31. juli.
                              Håkon Henriksen
                              -
                              -
                              ALT FOR FUGLA

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

VG-nett: LSK-sjef mener møtetiming var feil

LSK-sjef mener møtetiming var feil

- Vi må stille opp også på dårlige dager

Lillestrøms daglige leder Frank Grønlund, synes gårsdagens oppvaskmøte kunne vært løst på en annen måte.

Av JAMEL RAKE

FLY FORBANNET: Lillestrøm-trener Tom Nordlie (midten) var illsint etter 2-1 mot det mildt sagt svake laget fra Luxembourg torsdag kveld. De gjestende spillerne var godt fornøyd selv om de tapte. Foto:

Manager Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie holdt en halvannen time lang tordentale inne i LSK-garderoben etter Käerjéng-oppgjøret, før spillerne kfikk slippe ut.

- Tidspunktet rett etter kampen kunne kanskje vært bedre valgt, sier LSK-leder Frank Grønlund til NRK, og fortsetter:

- Vi skal ta en diskusjon på dette i klubben. Det rimer ikke at vi den ene dagen går ut høyprofilerte og aggressive, for så den neste plutselig å gjemme oss. Vi må stille opp også på dårlige dager.

- Glemte seg bort

LSK-SJEF: Frank Grønlund. Foto: Scanpix

Overfor VG Nett understreker Grønlund at han likevel mener møtet var på sin plass.

- Møtet var greit det. Men man kunne godt snakket med pressen før man hadde gjort seg ferdig med det. Jeg har snakket med Jan Åge, som sier at han glemte seg bort. Han var opptatt av interne diskusjoner, sier han til VG Nett.

- Du er enig i at innsatsen har vært mangelfull?

- Ja, det er jeg. Vi møtte et lag som jeg tviler på holder norsk 2.divisjonsstandard. Vi tar dem med inn i kampen, og det går ikke an. Som proffklubb skal vi vinne sånne kamper klart, det er ikke noe å lure på, understreker han.

Det har ikke lyktes VG Nett å komme i kontakt med Tom Nordlie fredag. Ifølge Grønlund har LSK-treneren fri.

(VG NETT 20.07.07 kl. 18:17, sist oppdatert 20.07.07 kl. 18:56)
                                Last edited by reka; 20.07.2007, 20:05.

Kommentar

• sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

Lagt ut på RB tidligere i dag:

Ikke slik vi vil framstå

ÅRÅSEN:
                                  Klubbleder Per Mathisen beklager klubbens oppførsel.
                                  Av Per Kristian Torvik og Espen Bolstad

Publisert 20.07.2007 - 11:05 Oppdatert 20.07.2007 - 13:13

Se større bilde
                                  BEKLAGER: LSK-formann Per Mathisen beklager klubbens oppførsel etter gårsdagens kamp på Åråsen. FOTO: ESPEN SOLBAKKEN

Laget spilte en av de verste kampene i LSKs nye historie. Etterpå murte spillerne, trener Tom Nordlie og manager Jan Åge Fjørtoft seg inne og nektet å møte pressen.

Beklager

Først etter halvannen time bidro Fjørtoft med noen ord, mens Nordlie dro til Kristiansand. Spillerne ble nektet å uttale seg.
                                  Klubbleder Per Mathisen beklager i etterkant.

– Det er ikke slik vi ønsker å framstå. Alle følte at de trengte å snakke gjennom det som skjedde umiddelbart. Det har jeg forståelse for. At medier på jobb ikke fikk den service de bør forlange, er ikke slik vi ønsker det skal være, sier Per Mathisen.
                                  – Dere er i ferd med å pådra dere et rykte som et griselag. Nå ser dere ut som ledelsen som bare ønsker å uttale seg når det går godt. Er LSK blitt et sutrelag?
                                  – Nei, det er vi ikke. Vi er en åpen klubb, men vi skal også i framtida stå på våre meninger offentlig.
                                  – Søndag er det Fredrikstad på bortebane. I avisen Demokraten står det at slakterne fra Åråsen kommer på besøk. Hva synes du om det?

Cupfinaletapet sved mer

– Det liker jeg ikke, og det er heller ikke riktig.
                                  – Har du i din tid som LSK-leder opplevd noe verre enn kampen mot Käerjéng?
                                  – Ikke som jeg kan huske. Men nederlaget vårt etter en elendig kamp i cupfinalen mot Molde sved verre, sier Per Mathisen.

Fjørtoft: – Helt nødvendig

Etter en time og 30 minutter kom LSK-manager Jan Åge Fjørtoft ut av garderoben. Verken LSK-trener Tom Nordlie eller noen av de andre spillerne ville møte pressen etter gårsdagens oppvaskmøte.
                                  – Spillerne manglet stolthet. Det er noe man ikke aksepterer av spillere som spiller i den gule og svarte drakta, derfor var vi nødt til å ha denne samtalen, selv om den ble litt lang, fortalte Fjørtoft etter kampen i går.
                                  – Var det kjeft å få?
                                  – Det var ikke kjeft, men dette var nødvendig for at spillerne neste skal kunne se hverandre i øynene og vite at de har gjort alt de kan. Jeg vil mye heller være manager for et lag som havner på 9. plass etter å ha gitt alt, enn for en klubb som ikke spiller med stolthet og havner på 3. plass.
                                  – Hvordan reagerte spillerne?
                                  – Noen var sinte, noen kjeftet, mens noen gråt og var lei seg. Men det viktigste er at vi gikk ut av møtet med en god stemning. Dette var konstruktivt og nødvendig, mener Fjørtoft

Kommentar

• sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

Tar med denne fra Bold.dk på grunn av en glimrende overskrift,
                                    skideballe er helt dekkende for hva som skjedde i går.

Lillestrøm-spillere græd efter skideballe

Først efter halvanden times skideballe på grund af en pinlig 2-1-sejr over Käerjéng fra Luxenbourg, fik Lillestrøms spillere lov til at forlade omklædningsrummet.

I gårsdagens kvalifikationskamp til UEFA Cuppen mellem norske Lillestrøm og Käerjéng fra Luxenbourg, har det ikke været sjovt at være i det norske omklædningsrum efter kampen. Trænerduoen Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft var nemlig rasende over måden storfavoritterne Lillestrøm fremstod på i torsdagens opgør mod relativt overkommelige Käerjéng.

Godt nok blev det til en norsk sejr på 2-1, men Nordlie og Fjørtoft brugte halvanden time på at give spillerne en regulær skideballe.

- Vi havde behov for at snakke om mange ting. Det var vigtigt at få spillerne til at komme ud af skalden. Dette er under vores værdighed at optræde på denne måde. Det er sket alt for ofte, ikke bare i dag, men flere gange de sidste fem-seks år. Det kan Lillestrøm ikke være bekendt, sagde Fjørtoft, ifølge Verdens Gang på en pressekonference efter kampen og fortalte samtidig, hvordan spillerne reagerede på opsangen.

- Jeg synes responsen var god. Nogle græd, nogle råbte, nogle var rolige og andre var konstruktive, siger Fjørtoft.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Flogging a dead horse - Dagbladet: Trenere kritiske til LSK-utskjelling

Søpla-nytt tyner siste rest ut av spillermøtet:

Trenere kritiske til LSK-utskjelling

FIKK SKJENNEPREKEN: I halvannen time satt LSK-spillerne igjen i garderoben mens Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft fortalte i klartekst hva de mente om prestasjonen mot Käerjéng.
                                      Foto: Thomas Rasmus Skaug/Dagbladet

TROR IKKE SPILLERE BLIR BEDRE AV KJEFT: Tor Thodesen skisserer to mulige utfall på LSKs oppvask torsdag.
                                      FotO: Arnt E. Folvik/Dagbladet

NOE GALT MED LSKs OPPKJØRING?: Det tror Odd-trener Arne Sandstø.
                                      Foto: SCANPIX

MØTER LSK I HELGA: Anders Grönhagen tror LSK-oppvasken kan gi kortvarig effekt, men ikke på lang sikt.
                                      Foto: SCANPIX

writemail('skv', 'dagbladet.no')SIGVE KVAMME
                                      Fredag 20.07.2007, 21:47
                                      oppdatert 22:55

(Dagbladet.no): Etter torsdagens 2-1-seier mot et amatørlag fra Luxemburg fikk LSK-spillerne så ørene flagret av Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft. Først halvannen time etter kampslutt kom Fjørtoft ut av garderoben som førstemann.
                                      - Det er spillere som har grått, men det viktigste var å komme under skallet på dem, forklarte LSK-manageren det ventende pressekorpset, som selv kunne høre overhøvlingen gjennom veggene.
                                      Om kjeftingen gir resultater gjenstår å se.

Tippeliga-trenere Dagbladet.no har snakket med tror LSK risikerer at uskjellingen gir motsatt effekt av det de ønsket.

- Kan bli usikre

Sandefjord-trener Tor Thodesen skisserer to mulige utfall.
                                      - Ved å kjefte på en gruppe i garderoben etter at kampen er spilt, kan de oppnå to ting. Enten at spillerne blir dårligere ved neste korsvei, eller at de viser så storsinn at de skjønner at «nå er sjefen frustrert, nå må han få blåse ut». I verste fall oppnår man det motsatte av det man er ute etter: At kollektivet blir usikre og presterer dårlig neste gang, sier Thodesen til Dagbladet.no.
                                      Sandefjord-treneren har tidligere uttalt følgende til Dagbladet.no: «Jeg er overbevist om at folk ikke blir bedre av å bli kjeftet på, ansvarliggjort individuelt, eller straffet på noen måte. Man kan ikke skremme og true folk til bedre prestasjoner.»
                                      Han har imidlertid ikke noe ønske om å refse en kollega.
                                      - Jeg har min egen oppfatning av hva som lønner seg i forhold til min gruppe. Jeg har ikke behov for å arrestere enn kollega på hans måte å opptre på, sier Thodesen.

Evaluerer dagen etter

Odd-trener Arne Sandstø mener Lillestrøm må ha gjort noe galt i oppkjøringen til Käerjéng-kampen.
                                      - Når man går så drastisk til verks, må det ha blitt gjort noe galt i innkjøringen til kampen. Det er det første jeg tenker, sier Sandstø til Dagbladet.no.
                                      - Kjefter ikke du også av og til på spillerne etter kamp?
                                      - Vi har kjeftet vi også, men jeg har stor tro på å la spillerne komme inn i garderoben til pause eller etter kamp, la dem få i seg drikke og næring for å starte restitusjonen, og si minst mulig og rettest mulig. Vi har alltid evaluering dagen etter. Er det noe spesielt tar vi samtaler individuelt, og evaluerer samtidig oss selv sammen med gruppa. Da får vi også tilbakemeldinger på hvordan uken i forkant av kampen har vært, sier Sandstø.

Kan få kortvarig effekt

Fredrikstad-trener Anders Grönhagen møter nettopp Lillestrøm i helga - og håper naturligvis skjenneprekenen vil tale til LSKs disfavør.
                                      - Det kan jo få en kortvarig positiv effekt, men i det lange løpet tror jeg ikke på det. Man kan ventilere noen ganger bare det ikke blir for ofte. Men hver enkelt får ha sitt eget lederskap. Man er seg selv nærmest, sier Grönhagen.
                                      FFK-treneren fikk pepper da han kommenterte Raymond Kvisviks vekt før fotballferien, men han ville ikke gjort som Fjørtoft og Nordlie.
                                      - Jeg kan bli forbanna, men jeg agerer ikke sånn, sier FFK-treneren.

Din mening: Tror du kjeft gir en positiv effekt?

(Kommentar: Ingen av trenerne er vel noe særlig kritiske, men det går jo Sæter & Pedersen hus forbi.)

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                        Administrator
                                        • Nov 2003
                                        • 6411

Hvem var det som gråt?
                                        Det har versert flere forskjellige forklaringer på hva som skjedde på spillermøtet etter oppgjøret mot Käerjéng på Åråsen i går. Nå avslører Tom Nordlie at det var han som var nærmest å felle tårer.
                                        Mange har spekulert i hva som skjedde på spillermøtet på Åråsen torsdag kveld. Nå forteller LSKs hovedtrener, Tom Nordlie, om møtet som varte halvannen time etter kampslutt.
                                        - Det var etter initiativ av Jan Åge og meg selv at vi ønsket å få pratet ut etter gårsdagens kamp. Vi ønsket å ta opp hva LSK-verdiene er, og det var derfor viktig for oss å få spillerne involvert. Vi ønsket å la dem få komme på banen, og si hva de mente om situasjonen selv.
                                        - Vi utdelte ris og ros til hverandre, og alle var med på å bidra til at vi fikk redet ut hva som har gått feil. Det var en bra prosess som vi syntes var viktig å ta med en gang, og ikke vente.
                                        Følelser for klubben
                                        Det har vært spekulert i om at møtet ble brukt til kritikk av spillerne, og at denne ble så kraftig at flere i a-stallen begynte å gråte.
                                        - Det er helt feil at jeg kjeftet så mye at enkelte spillere begynte å gråte. Hvis det er noen som var i nærheten av å felle tårer, så var det meg.
                                        - Grunnen er enkel. Jeg har så mange følelser for denne klubben, og engasjementet mitt for at vi skal vinne er så stor at jeg ikke klare å holde følelsene tilbake, sier Nordlie engasjert.
                                        Hovedtreneren forteller så litt om hvorfor følelsene er så store.
                                        - Jeg har stått på Åråsen siden jeg var syv år gammel, og denne jobben betyr så mye for meg at jeg vil gjøre alt for at klubben skal vinne noe igjen.
                                        - Klumpen i halsen
                                        Manager Jan Åge Fjørtoft bekrefter at det var mange følelser i sving på det 90 minutter lange spillermøtet.
                                        - Når vi begynte å prate om verdiene denne klubben er tuftet på og hva det skal bety å ta på seg den gule og svarte drakta til Norges stolteste klubb, var det mange som hadde klumpen langt opp i halsen. Spesielt vi som har hatt et forhold til denne klubben nesten hele livet. Tom har vokst opp med disse verdiene og når du da i tillegg til de grader er et følelsesmenneske som han, var det ikke fritt for at øynene ble røde.

Fredag møttes spillerne igjen. Da var samtaleemnet den nevnte tårevåte forestillingen i garderoben.
                                        - På dagens trening ble det spøkefullt diskutert om spillerne skulle dementere tårene, men de ble enige om at Tom måtte tilstå først, avslutter Jan Åge.
                                        Håkon Henriksen
                                        -
                                        -
                                        ALT FOR FUGLA

Kommentar

• KFL41
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 3648

http://www.demokraten.no/lokalsport/article2883328.ece

Lillestrøm: Den stor stygge ulven

Lillestrøm FK er den store stygge ulven i norsk Tippeliga. I allefall hvis man skal legge antall røde og gule kort til grunn. 23 gule og to røde har LSK sanket sammen så langt.
                                          Av STEIN H. JOHANSEN I tekst stein.johansen@demokraten.no
                                          Publisert 18.07.2007 - 06:20
                                          Tips en venn om denne saken
                                          Skriv ut denne siden

Og historien viser at FFK kanskje er det laget som har blitt hardest rammet av laget fra Åråsen. Bare se på statistikken! Bare spør Tor Trondsen og Steinar Sørlie!
                                          Etter at FFK rykket opp i Tippeligaen har lagene møtt hverandre syv ganger i seriesammenheng. Det har endt med fem nedelag og to uavgjorte kamper for FFK. Med andre ord ikke en eneste seier. Og målforskjellen på disse kampene er like dyster. 15-3 i Lillestrøms favør.
                                          4. april 2004 spilte FFK sin første toppeserriekamp siden nedrykket i 1984. Nettopp mot LSK. Kampen huskes først og fremst for Tor Trondsen stygge hodeskade. En hodeskade som i realiteten satte en stopper for Trondsens videre karriere. Den dag i dag sliter Trondsen med ettervirkningene av skaden.
                                          I et senere møte, på Fredrikstad stadion, var det FFK-keeper Steinar Sørlie som fikk unngjelde. Frode Kippe, som for anledningen spiulte spiss, smadret Sørlies kne. Dermed var sesongen over for Steinar Sørlie – og en lang rekonvalsentperiode ventet.
                                          I fjor fikk dessuten Tarik Elyounoussi et ublidt møte med Åråsen og forlot arenaen på båre. Heldigvis gikk det langt bedre med unggutten enn med Trondsen og Sørlie.
                                          -Vår dårligste kamp
                                          Når det gjelder årets sesong møttes FFK og Lillestrøm allerede i den første serierunden. FFK ble totalt overkjørt og lagets nye trener Anders Grönhagen fikk bakoversveis så det holdt.
                                          - Ja vi ble tatt fullstendig på senga. Vi spilte vår dårligste match til nå i sesongen og var sjanseløse. Jeg ser jo at Lillestrøm er et fysisk tøft lag som ofte spiller med høyt press.
                                          Når det gjelder statistikken er den lite oppløftenede, men statistikk er jeg ikke så veldig opptatt av. Jeg er mer opptatt av å se framover – og på vår nye stadion er jeg overbevist om at vi skal gi Lillestrøm en skikkelig match.
                                          Vi trives fantastisk bra hjemme på Fredrikstad stadion – og med hjelp av vårt fenomenale hjemmepublikum både tror og håper jeg at vi skal klare å gi Lillestrøm trøbbel, sier FFK-trener Anders Grönhagen.
                                          Kippe er skadet
                                          I øyeblikket ropes det om forsvarskrise på Åråsen. Selve eksponenten for «slakterne» fra Åråsen, Frode Kippe er ute med skade og går trolig glipp av det meste av høstsesongen.
                                          Mot FFK spiller han defintivt ikike. Det gjør heller ikke nyervervelsen Marius Johnsen som er ute med strekk. Anders Rambekk er i øyeblikket syk, men rekker trolig FFK-kampen.
                                          LSK har et uttalt mål om å hevde seg helt i toppen av tabellen og har ikke råd til å miste poeng i Fredrikstad. Før FFK-kampen skal de ut i Europacup. Det, sammen med skadesituasjonen, kan bety at FFK har grunn til en viss optimisme, tross den stygge statistikken?
                                          Har blitt lover bank
                                          Kasey Wehrman har med sine tre gule kort gitt sitt bidrag til at Lillestrøms lite flaterende kortstatistikk. Nå står kraftpluggen på motsatt banehalvdel – og skal møte gamle lagkamerater.
                                          Klart det blir litt spesielt, men jeg kommer ikke til må spare på konfekten. Da jeg forsvant fra Åråsen lovet de meg juling når de kom til Fredrikstad. Den ufordringen er jeg helt klar for.
                                          Lillestrøm er et godt lag, men på eget gress har jo FFK vist seg vansleige å slå. Det blir de helt sikkert også på søndag. Jeg skal i allefall gjøre mitt, avslutter Kasey Wehrman.
                                          En ting er alle med rødt og hvitt hjerte enige om. Tiden er mer en moden for en grusom hevn over Lillestrøm.

Egen kommentar: Mye syting i denne artikkelen. De tror sikkert vi skader folk med vilje der nede.

Kommentar

Working...