juli 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2887444.ece

    – LSK vil ha meg

    TROMSØ/ÅRÅSEN:
    Kenny Stamatopoulos (bildet) kan være aktuell i Åråsen-buret.
    Av Espen Bolstad og Per Kristian Torvik
    Publisert 20.07.2007 - 11:26 Oppdatert 20.07.2007 - 13:13



    BEKREFTER KONTAKT: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft. FOTO: SCANPIX

    LSK-keeper Heinz Müller ønsker seg til Barnsley så kjapt som mulig. LSK har sagt at de ikke vil la tyskeren gå før de har funnet en god erstatter.
    – Vil leie meg

    Nå melder Bladet Tromsø at TIL-keeper Kenny Stamatopoulos er aktuell.
    – Lillestrøm har kontaktet klubben og ønsker å leie meg ut denne sesongen. Det er alt jeg vet, sier Stamatopoulos til avisen.
    Sportslig leder i Tromsø, Morten Kræmer, ønsket ikke å kommentere saken overfor Bladet Tromsø i går.
    – Fra nå av kommenterer vi ikke denne saken, eller andre navn som måtte komme opp, sier Kræmer.
    Har hatt kontakt

    Til rb.no bekrefter LSK-manager Jan Åge Fjørtoft at klubben har vært i kontakt med Stamatopoulos.
    – Det er to klubber i Norge som har tre keepere. Det er Molde og det er Tromsø. Dermed er det naturlig at vi kikker den veien når vi er på jakt etter en ny keeper, sier Fjørtoft.
    Rb.no følger saken
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      http://www.dagbladet.no/sport/2007/07/20/506712.html

      Strand avkrefter LSK-utskjelling


      FRUSTRERT: Tom Nordlie var frustrert etter kampen i går.
      Foto: Cornelius Poppe, Scanpix


      KONSTRUKTIVT: Anders Rambekk mener møtet etter kampen i går var nødvendig.
      Foto: Gorm Kallestad, Scanpix

      writemail('smi', 'dagbladet.no')SONDRE MIDTHUN
      Fredag 20.07.2007, 09:20
      oppdatert 10:05

      (Dagbladet.no): Lillestrøm vant 2-1 i gårsdagens UEFA-kvalifisering, men spilte en svak kamp mot Käerjeng 97 fra Luxembourg. Etter kampen var det høy temperatur i LSK-garderoben, og flere aviser skrev at Lillestrøm-trener Tom Nordlie skjelte ut spillerne.

      Det avkrefter LSK-innbytter Pål Strand. Mannen med innleggsfoten kom inn som innbytter etter 75 minutter i går, og deltok på møtet etter kampen.

      - Jeg vil ikke kommentere så mye om den saken, annet enn at vi selvfølgelig ikke var fornøyde med det vi presterte, sier Strand til Dagbladet.no.

      - Flere aviser skriver at Nordlie skjelte ut spillerne, stemmer det?

      - Nei, det er jeg ikke enig i, svarer Strand.

      Lillestrøm-back Anders Rambekk synes spillermøtet etter kampen var nyttig.

      - Vi kom fram til en del gode punkter vi skal ta med oss videre, og det føler jeg var konstruktivt, sier Rambekk til Lillestrøms hjemmesider.

      Rambekk, som går til Odd Grenland etter sesongen, mener Lillestrøm må bli mer stabile. Også han synes LSK mangler ”passion”.

      -Vi må ikke la det bli en trend at vi varierer for mye. Vi må ha litt mer trøkk, nøyaktighet, og større tempo i det vi gjør. Også går det på passion og det å ville nok. Det bør ligge der når man spiller for Lillestrøm, sier Rambekk.

      Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft var blant de sinteste på Åråsen i går. Nå tror han spillerne har skjønt alvoret.

      - Vi forlot i alle fall hverandre med den lovnaden om at vi skal stå opp for hverandre og hva denne klubben er tuftet på, sier Fjørtoft til hjemmesidene.
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

        Håper FFK tar tre poeng


        Simen Brennes hjerte brenner for Fredrikstad. Men ikke så mye som det høres ut til.





        ÅRÅSEN (Nettavisen): Søndag møter Simen Brenne sine gamle lagkompiser i Fredrikstad for første gang siden den kostbare overgangen før jul i fjor. Tidligere i uka uttalte den gamle LSK-spilleren Kasey Wehrman at det ikke ville være hans verste dag på jobben om Lillestrøm vant. Nå følger Brenne i det samme sporet, om men med et lurt blikk og en frekk kunstpause.
        - Jeg håper Fredrikstad tar tre poeng - en annen dag!
        Likevel er det ikke å nekte for at søndagens batalje blir spesiell for midtbanespilleren. Tre sesonger, 72 kamper og 17 seriemål rakk han for Østfold-laget, før han vendte nesa mot Åråsen etter sesongslutt i fjor. Han mistet sesongpremieren mot nettopp Fredrikstad på grunn av en omdiskutert utvisning på La Manga i vinter, men søndag møter han endelig gamlelaget.
        Han innrømmer han er spent på mottakelsen.
        - Jeg hadde et godt forhold til supporterne da jeg var der, men det var ikke alle som var like fornøyde med at jeg gikk til en annen klubb i Norge.
        - Samtidig vil alltid hjertet mitt brenne for FFK. Jeg er fra byen, og vil alltid ha følelser for dem.
        Samtidig gleder landslagsspilleren seg til å få spille på det nye FFK-stadionet for første gang.
        - Jeg har vært der flere ganger og sett på Fredrikstad, men dette blir selvsagt spesielt, innrømmer 26-åringen.
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          Heinze pappa

          Heinz ble pappa

          LILLESTRØM:
          Jubeldag for LSK-keeperen.
          Av PER KRISTIAN TORVIK
          Publisert 21.07.2007 - 22:00 Oppdatert 21.07.2007 - 22:51
          Tips en venn om denne saken
          Skriv ut denne siden


          Se større bilde



          LSK-keeper Heinz Müller (bildet) ble far natt til lørdag, da samboeren fødte en sønn.
          – Alt bra med mor og barn, jublet Heinz, som hadde fått fri fra lørdagstreningen.
          Han har som kjent karantene når LSK møter Fredrikstad i dag. Heinz tror også det ordner seg med overgang til Barnsley.
          – Jeg synes Jan Åge Fjørtoft ser positivt på å hente en erstatter.




          Grattis Heinz!!
          Last edited by Ketil Cantona; 22.07.2007, 00:51.

          Kommentar

          • Håkon Henriksen
            Administrator
            • Nov 2003
            • 6411



            ÅPNINGSKAMP: I seriestarten mot Fredrikstad hadde Tom Nordlie ingen problemer å få spillerne til å yte maks (seier 3-0). I kveld krever han et personlig ansvar fra alle som er på banen etter den ydmykende kampen mot Käerjéng. FOTO: SCANPIX
            Krever at alle tar ansvar

            LILLESTRØM:
            Tom Nordlie gleder seg.
            Av Per Kristian Torvik




            Mot Fredrikstad skal LSK vise at de har hatt nytte av halvannen time spillermøte etter UEFA-cupkampen mot Käerjéng. Oppgjøret kan gi tegn på hvordan høsten blir.
            – Den enkelte spiller må ta ansvar for å møte til kamp med det rette spenningsnivået. Jeg tror også hver og en av dem skjønner hvor viktig det er å stå opp under en kamp og bidra til å forandre et matchbilde som er for dårlig for oss, sier trener Tom Nordlie.
            – Verdien av innsats og vilje, som alltid har vært viktig i LSK, er grunnmuren i alt vi driver med. Hvis den slår sprekker, hjelper det lite å snakke om spillestil, sier han.
            Gleder seg

            LSK ble rystet i grunnvollene torsdag, da laget holdt på å rote seg helt bort mot en motstander som skulle slitt med å holde seg i 2. divisjon.
            – Med en så dårlig kamp må du være urolig over hva som kan skje mot en av seriens beste hjemmelag?
            – Jeg gleder meg. Og jeg tror spillerne gleder seg. De er så glade i jobben de har, og er så oppsatt på å vise hva de kan, at jeg tror dette skal bli gøy.
            – Kampen er vel ikke bare viktig for de tre poengene i dag, men også fordi den kan gi en indikasjon på hvordan de nærmeste ukene vil bli?
            – Vi ser av terminlista at topplag møtes både denne uka og neste. Hvis vi gjør jobben vår, kan vi langt på vei tette luka til Brann og Stabæk.
            – Du har innført 4-3-3 og mye nytt i LSK. Men laget har bare i glimt lyktes med det nye systemet. Hvorfor det?
            – I klubber jeg har vært før, bortsett fra i Viking i fjor, har jeg hatt tid til å bygge opp laget i 1. divisjon. I LSK er alle topplagene ute etter å slå oss hele tida. Det er en forskjell. Bruddstykker av det jeg ønsker å få til har vært veldig bra. Vi blir bedre og bedre på frispilling bakfra. Vi er blitt gode til å skape overtall når ballen går fort nok. Å kjøre tempo var jo noe av de vi ikke greide torsdag.
            – Hva er du ikke fornøyd med?
            – Vi må bli bedre å skape gjennombrudd med løp i bakrom, bli mer effektive på dødballer og bedre skuddene. Og så behøver ikke spillerne hele tida tenke på at de må slå en gjennombruddspasning. Jeg vil raskt opp til motstandernes mål, men ikke for enhver pris hele tida, sier Tom Nordlie.
            Toppkamper

            Fem lag regnes som de fremste kandidatene til seriemedaljer i dag. Fire av dem møtes innbyrdes denne helgen.
            I Bergen i kveld får vi en klar indikasjon om Stabæk skal fortsette stormløpet i tabelltoppen. Bæringene var best i vårsesongen. Mange har tvilt på om de holder helt inn. I dag kan de gi svar mot Brann.
            Viking skal til Lerkendal og møte et Rosenborg-lag som ikke har råd til å kaste bort ett eneste poeng etter en vårsesong trønderne har vært spesialister på nettopp det. Vinner Viking, er det ingen tvil om at de vil være med i toppen.
            Hvis LSK gjør sin jobb i en av årets vanskeligste bortekamper, kan tabellen bli meget interessant lesning klokka 22.00 i kveld.
            Håkon Henriksen
            -
            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
            -
            ALT FOR FUGLA

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              Brenne til FB: – Det blir naturligvis veldig rart

              http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/arti...9/1009/AKTUELT

              – Det blir naturligvis veldig rart

              I kveld løper Simen Brenne ut på Fredrikstad iført Lillestrøm-drakt. – Det blir veldig spesielt, innrømmer Brenne.

              Joakim Siemensen

              La Manga 20. februar 2007: Simen Brenne pådrar seg direkte rødt kort i treningskampen mot Rosenborg. Han må derfor stå over seriepremièren mot FFK 9. april.
              – Det var utrolig surt. Først og fremst fordi jeg mente det var en feil avgjørelse, sier Brenne der han sitter i kantinen på Åråsen. Oppgjøret vant hjemmelaget 3-0 - en kamp Anders Grönhagen har karakterisert som sesongens svakeste prestasjon fra hans mannskap.
              I kveld er det derfor et revansjesugent FFK-lag som entrer Stadion-matta.
              – Jeg tror det var langt større avstand på lagene den gang enn nå, sier Brenne, og mener FFK har hevet seg flere hakk utover i sesongen.

              FIKK KJEFT Lillestrøm vant "bare" 2-1 over Käerjèng i torsdagens UEFA-kvalifiseringskamp. Etter kampen fikk Magnus Myklebust, Arild Sundgot, Simen Brenne og resten av LSK-troppen en solid porsjon kjeft av sportsdirektør Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie.

              Gleder seg
              – Jeg gleder meg til kampen, jeg kan ikke nekte for det, sier Brenne uoppfordret.
              Med det forbehold om at han skal spille kampen, som han selv sier. Det er rimelig sikkert med de skadeproblemene Tom Nordlies mannskap har om dagen.
              – Samtidig blir det nok rart – jeg har jo spilt i klubben lenge og er fra byen og har naturligvis følelser for FFK fortsatt, fortsetter midtbanespilleren som står bokført med 49 kamper og 17 nettkjenninger i FFK-trøyen.
              – Tror du det blir pipekonsert?
              – Det kan bli begge deler. Det er noe jeg ikke får gjort noe med, sier han.
              Vi ber Simen leke med tanken om at det kan bli nettsus på Fredrikstad Stadion søndag.
              – Jubler du da?
              – He he, det blir nok ingen æresrunde, smiler 27-åringen.

              Trenger poengene
              På Åråsen vet man at det bare er tre poeng som gjelder i kveldens kamp - i alle fall dersom drømmen om gull skal leve videre.
              – Vi trenger absolutt de tre poengene, sier Brenne.
              – Hvis du skulle gått Tom Nordlie tre råd før kampen, hva ville de vært?
              – Tom er bra oppdatert selv, så jeg tror han klarer seg bra på egen hånd. Men pasningsfoten til Raymond er et viktig angrepsvåpen. I tillegg er det viktig å ikke gi Tarik for mye rom. Vi må utnytte deres svakhet. Kanskje er det at de tømmer seg for mye bakover når de går i angrep, sier Brenne.
              – Hva bør FFK se opp for hos dere da?
              – Tja, hva kan det være? Det må være han, sier Brenne og titter bort på kompisen Bjørn Helge Riise.
              – Det kan du godt skrive, smiler lillebror Riise og kjører ned en ny brødskive.

              Overgangen
              Da Simen Brenne valgte å skrive under for Lillestrøm, skapte det sterke reaksjoner fra supporterne.
              – Fortell om valget ditt...?
              – Noen ganger må man kanskje skifte beite. Jeg følte vel kanskje det gikk litt i samme sporet i FFK, forklarer Brenne som innrømmer at det var et meget vanskelig og tøft valg.
              – Ble du presset på noen måte av klubben?
              – Nei, jeg følte det var en fin dialog hele veien - fra begge klubbene egentlig, sier Brenne.
              – Var det noen gang aktuelt med noen andre klubber?
              – Det var ingen konkrete bud nei, fortsetter Lillestrøms nummer 14.

              Mer etablert
              – Hva er den store forskjellen på FFK kontra Lillestrøm?
              – Det er en klubb som er litt mer etablert. Det merker du. I tillegg føler jeg nivået på spillergruppen er jevnere. Men etter hvert som FFK også etablerer seg i Tippeligaen vil det bli bedre der også, tror Brenne.
              I kveld sitter trolig hele familien-Brenne på tribunen på Stadion.
              – Det blir mer rart for pappa. Det er mye følelser inne i bildet, samtidig som at dette er jobben.
              – Hvordan blir det i timene før kamp?
              – Sikkert litt nervøst, men vi vil vinne og sånn er det, avslutter Simen Brenne.
              Publisert: 22.07
              Last edited by Torolf; 22.07.2007, 09:43.

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                http://fotball.aftenposten.no/elites...ticle85964.ece



                - Stygg og rå fotball


                KAN FÅ HET VELKOMST: Simen Brenne spiller mot gamle lagkamerater i Fredrikstad for første gang siden overgangen til Lillestrøm. ( Foto: Digitalsport )
                Relaterte klubber
                Fredrikstad
                Stiftet: 07.04.1903
                Tilskuerrekord: 15534
                Neste kamp: 22.07.2007 Fredrikstad-Lillestrøm
                Mer om Fredrikstad
                Lillestrøm
                Stiftet: 02.04.1917
                Hjemmebane: Åråsen
                Tilskuerrekord: 13595
                Neste kamp: 22.07.2007 Fredrikstad-Lillestrøm
                Mer om Lillestrøm

                Relaterte ligaer


                I kveld er Simen Brenne tilbake på kjent grunn. Det gleder han seg til, selv om FFK-fansen ikke liker stilen til gjestene fra Romerike.
                DIREKTE 18.00: LSK - FFK



                Av: Kristina Overn
                Publisert: 22.07.2007 kl. 10:55
                - Vi snakker med Simen stadig vekk vi, når han er i Fredrikstad. Han kommer til å bli godt mottatt av oss når han kommer, bedyrer Ulf Berg i , Fredrikstads supporterklubb Plankehaugen.

                Det er snart et år siden Simen Brenne forlot hjembyen og barndomsklubben til fordel for Lillestrøm. Det var et valg som ikke ble særlig populært blant hjemmefansen i Fredrikstad. På fanklubbens hjemmeside var det nok av ivrige supportere som ville gi Brenne en leksjon i lojalitet. Det faktum at han valgte å fortsette karrieren nettopp hos kanarifuglene, fungerte som ekstra syre i sårene til supporterne.

                - Ja, det var nok mange som syntes det var bittert at han gikk til Lillestrøm. Det er en klubb vi ikke liker, de spiller stygg og rå fotball. Men vi skal vi vise dem, sier Berg.

                Blandede følelser


                Simen Brenne ser frem til kampen:

                - Det blir litt spesielt. Jeg har selvsagt blandede følelser, men jeg gleder meg til kampen og tror det skal bli spennende, sier Brenne selv. På samme måte tror han fansen også vil møte ham med blandede følelser.

                - Det avhenger nok noe av hvordan det går, men jeg kjenner mange av supporterne der godt og de er hyggelige mennesker. Selv om noen ikke skjønte hvorfor jeg forlot klubben, ler Lillestrømspissen, som ble solgt fra Fredrikstad for sju millioner kroner i fjor.

                Hittil i år har han laget to mål, men skadene har gjort jomfrusesosngen i gult verre for Brenne enn han hadde ønsket. I morgen kan jakten på å klatre på toppscorerlisten bli melodiøs for 26-åringen.

                Buing


                - Det blir helt sikkert mye buing og piping når han kommer mot mål, og noen kan nok begynne og synge noe dritt, slik som ofte skjer. Men vi har ikke forberedt noen spesiell velkomst for Simen. Han var veldig populær for det han gjorde i klubben, og er jo fortsatt en kjempegod spiller. Som jeg håper ikke spiller så bra denne gangen.., ler Ulf Berg.

                Selv skal Simen Brenne gjøre det han kan for å senke gamleklubben. Men han tror det kan bli tøft.

                - Jeg håper på en bra match, med mye sjanser. Jeg tror det blir jevnt, Fredrikstad er et godt hjemmelag og har en stor entusiasme i laget og publikum. Da gjelder det å holde hodet kaldt, fastslår han.

                Kommentar

                • Trondeo
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3062


                  Finsk storspill gir luksusproblem


                  FREDRIKSTAD, FFK - LSK 0-0: Keepertrener Frode Grodås mener at Otto Fredrikssons storspill mellom stengene gir Lillestrøm et luksusproblem foran neste kamp.


                  Av: Ole Kåre Eide
                  Publisert: 22.07.2007 kl. 21:38
                  Endret: 22.07.2007 kl. 21:46
                  Da er nemlig Heinz Müller tilbake fra suspensjon. Samme Müller er også aktuell for engelske Barnsley.
                  – Jeg har sagt det hele sesongen. Vi har den beste keeperduoen i Tippeligaen, sier Grodås, som var svært fornøyd med eleven sin, og da spesielt med tanke på de to matchvinnende redningene i første omgang. For da Elyounoussi og John Anders Bjørkøy kom til hver sin hundreprosentsjanse, var det en gigant av en finne som sto i veien.
                  Fornøyd finne

                  – Det gikk bra i dag, sier beskjedne Fredriksson, som også holdt nullen i forrige kamp, mot Sandefjord.
                  – De to redningene var rene reflekser. Du rekker ikke å tenke så mye i sånne situasjoner. I dag gikk det bra, sier han.
                  Nå håper han på fortsatt tillit mellom stengene.
                  – Jeg prøver å vise med mine prestasjoner at jeg er god nok til å være førstekeeper. Det mener jeg at jeg viste i dag, sier han.
                  Grodås på benken

                  Frode Grodås beskriver finnen som den mest profesjonelle keeperen han noen gang har møtt.
                  – Jeg har aldri møtt noen som er grundigere. Og jeg har møtt mange keepere, sier den gamle landslagskjempen og fortsetter.
                  – I dag har Otto (Fredriksson) avgjørende redninger, han tørr å gå i feltet og han er sikker med beina. Han er banens beste, sier Grodås, som selv sto oppført som reservekeeper mot Fredrikstad.
                  – Hvis Fredriksson hadde blitt skadet eller utvist; hadde du vært klar til å spille?
                  – Ja, den fysiske formen er nesten hva den var, sier Grodås, men innrømmer at det kanskje skorter litt på det keepertekniske.
                  – Jeg skulle nok skreket og dirigert så mye at jeg ikke hadde fått så mange skudd på meg, sier han med et smil.
                  Tett kamp

                  Lagene hadde hver sin omgang på Fredrikstad stadion.
                  Der hjemmelaget var giftigst i første omgang, hadde gjestene ballen mye i andre omgang og et tosifret antall skudd. Stort sett alle gikk derimot rett på keeper eller høyt over eller utenfor. Den største sjansen fikk Simen Brenne, som dundret et innlegg fra Bjørn Helge Riise over.
                  – Vi møter et godt hjemmelag, men etter en god andre omgang føler jeg at vi var nærmest seieren, sier Tom Nordlie, som var spesielt fornøyd med sin nykomponerte backfirer, der midtbanespilleren Espen Søgård var skjøvet ned som høyreback.



                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7092

                    Fotballmagasinet:
                    (Klikk og les, så er dere snille)

                    Lillestrøm kastet vekk muligheten
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      Nettavisen (fxt)

                      Nordlie fikk svar, defensivt

                      Av Mikael Harstad Groven
                      22.07.07 22:32, ny 22.07.07 22:37

                      Tom Nordlie er fornøyd med responsen fra spillerne etter torsdagens oppvaskmøte. Defensivt, vel og merke.

                      Fredrikstad - Lillestrøm 0-0:
                      FREDRIKSTAD STADION (Nettavisen): Det ble et heidundrende spillermøte etter kampen da Lillestrøm slo Kaerjeng 2-1 iUefa-cupen torsdag, noe som blant annet førte til at pressen måtte vente i over halvannen time på Tom Nordlie & co.

                      Fornøyd
                      Etter 0-0 mot Fredrikstad søndag var Nordlie lynkjapt ute av garderoben, og LSK-treneren var fornøyd med spillernes respons i Plankebyen.
                      - Det var ikke noe å si på innsatsen i dag i hvert fall, sier Nordlie.
                      Det var spesielt bakover på banen Nordlie fikk svarene han var ute etter.
                      - Det er en tett og tøff kamp med få sjanser, men vi er fornøyde med å holde nullen og at FFK ikke skaper mange muligheter mot oss. Det er også bra med tanke på at vi har en nykomponert backfirer og en keeper som har spilt annenfiolin hele sesongen. Alle var gode bakover i dag, konstaterer LSK-sjefen.

                      Tannløse
                      Offensivt var det derimot lite som gikk de gulkleddes vei, og LSK var svært tannløse foran Rami Shaaban i FFK-buret.
                      - Vi får ikke helt den rytmen vi ønsker oss i angrepsfasen. Dessuten kommer spissene ofte for nærme hverandre når vi angriper, og det blir for smalt offensivt, sier Nordlie som savnet flere angrep fra kantene.
                      Simen Brenne var tilbake i Fredrikstad for første gang etter overgangen til LSK, og midtbanemannen fikk en massiv pipekonsert mot seg hver gang han hadde ballen. Brenne tar likevel mottakelsen med et smil.
                      - Det var helt greit å være tilbake, og stemningen her var helt fantastisk. Buingen mot meg gjorde ingenting, sier Brenne til Nettavisen.
                      Den tidligere FFK-stjernen har ikke helt fått det til å stemme i år, og Brenne var heller ikke helt i slag på Fredrikstad Stadion søndag. Tom Nordlie har likevel klokketro på at Brenne snart er i godt, gammelt slag:
                      - Jeg synes at han bare blir bedre og bedre. Det er bare småting som må justeres før han er i toppform.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        Dagsavisen

                        FFK nærmest seieren



                        Lillestrøms Bjørn Helge Riise i kamp med FFKs Ismael Beko Fofana.
                        Foto: Holm, Morten

                        22. juli 2007, 22:58

                        Anført av sin nykommer fra Lillestrøm, Kasey Wehrman var Fredrikstad nærmest seieren og burde gitt kanarifuglenes gulldrøm et skikkelig skudd i baugen. Tom Nordlies mannskap var noe heldig som kom unna med ett poeng.
                        Faktisk hadde ikke gjestene fra Lillestrøm en eneste sjanse før sidebytte, og kan takke sin keeper Otto Fredriksson for at ikke Tarik Elyounoussi eller John Anders Bjørkøy ga hjemmelaget ledelsen. Etter pause klarte heller ikke de gulsvarte å dominere i banespillet, men hadde likevel noen farligheter som kom etter dødballer.

                        Kanarifansen ble meget imidlertid meget ampre da kampens gode dommer Kristoffer Helgerud korrekt annullerte en Lillestrøm–scoring for angrep på keeper ti minutter før slutt. Hjemmelaget maktet heller ikke å få uttelling til tross for gode skuddforsøk fra distanse fra Pål André Czwartek og Kasey Wehrman.

                        Stor stemning
                        Et fullsatt Fredrikstad Stadion fikk se en kamp i høyt tempo med mye dueller og spill på midtbanen. Fra begge lags side ble det mye nesten i det offensive spillet. Likevel bidro de to lags supportere til meget stor stemning fra første til siste spark på ballen.

                        Lillestrøms Simen Brenne var meget anonym mot gamle lagkamerater. Det var heller ingen andre kanarifugler som markerte seg spesielt. Mer heldig var altså Fredrikstads Kasey Wehrman som sammen med Fredrikstads midtstopperduo Patrik Gerrbrand og Raio Piirojo var banens beste spillere. (©NTB)

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          VG

                          Shaaban refset LSKs taktiske spill

                          - Er fotballen på vei fremover?

                          FREDRIKSTAD (VG Nett) (FFK-LSK 0-0) Fredrikstads stjernekeeper Rami Shaaban var forundret over den offensive taktikken til Lillestrøm på dødballer.

                          Av Andreas Hæhre


                          REFSET LSK: Fredrikstads stjernekeeper Rami Shaaban. Foto: Scanpix

                          Spesielt reagerte den svenske landslagsmannen på måten Arild Sundgot tilsynelatende bevisst forsøkte å sette ham ut av spill gjentatte ganger.

                          - Jeg spurte ham etter kampen hvorfor han gikk på meg i hver duell. Svaret jeg fikk var at det var for å irritere meg, sier en oppgitt Rami Shaaban til VG Nett etter kampen.

                          Han påpeker at han ikke er irritert på Sundgot personlig, men at han er oppgitt over taktikken til de fysisk sterke LSK-spillerne.

                          - Hvis man på forhånd har en slik taktikk at man skal ta ut keeperen, er fotballen da på vei fremover eller bakover, spør målvakten.

                          Wehrman vant midtbanekrigen
                          Kasey Wehrman spilte sin første ligakamp for Fredrikstad mot tidligere lagkamerater i Lillestrøm. Det ble et spesielt møte - for begge sider.

                          - Det var et emosjonelt møte for begge parter, men det var nok litt ekstra for Kasey enn for oss, mener LSK-trener Tom Nordlie.

                          Etter at Wehrman gikk fra LSK har han blitt lovet juling i kampen i Fredrikstad. Australieren ga derimot bort mer juling enn han måtte tåle fra sine tidligere lagkamerater.
                          - Det kom flere blandede følelser etter kampen, innrømmer Wehrman ovenfor VG Nett.

                          God debut
                          FFK-trener, Anders Grönhagen, var meget fornøyd med sin nye midtbanespiller.
                          - Han er en klok defensiv spiller, som rydder opp godt bakerst på midtbanen. Man kan tydelig se at han er en kvalitetsspiller, mener Grönhagen.

                          Hovedpersonen selv mener at det ikke var noe hokus pokus å endre spillestilen inn for 4-4-2 som praktiseres i Fredrikstad.
                          - Det er i og for seg samme konsept å spille 4-3-3 og 4-4-2. Jeg er vant til å være den defensive «opprydderen» i ulike formasjoner. Det som er min største utfordring i FFK er å finne min plass i laget. Det er det som teller. Spillestilsmessig er det ikke så mye å endre på, mener Wehrman.

                          Snart installert
                          Etter å ha bodd på hotell siden han kom til byen, er Kasey Wehrman glad han snart har et annet sted å bo.
                          - Jeg har et nytt sted fra 1. august, og det skal bli deilig å få det hele i orden. Fredrikstad er en by med mye lyd i helgene, ler Wehrman.

                          - Jeg har kommet meg greit til rette nå, og jeg har venner i nærheten. Det er godt, fullfører midtbanekrigeren.

                          VG Nett lyktes ikke å få kommentar fra Arild Sundgot etter kampslutt i Fredrikstad.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            RB



                            Otto reddet LSK

                            FREDRIKSTAD:
                            Det endte 0-0 på Fredrikstad stadion.

                            Av Rune Bernhus
                            Publisert 22.07.2007 - 18:20 Oppdatert 22.07.2007 - 21:14

                            KJEMPER: Khaled Mouelhi i kamp mot FFK-kaptein John Anders Bjørkøy. Bjørn Helge Riise observerer.


                            GOD KAMP: Kasey Wehrman debuterte for FFK mot gamle lagkamerater. Wehrman viste seg fram som en av banens beste spillere.

                            Til tross for at oppgjøret mellom de to lagene endte målløst, var det en underholdene kamp på Fredrikstad stadion i kveld.
                            Og mens FFK var klart best i første omgang, var kanarifuglene det førende laget i andre omgang.
                            De gulkledde er fortsatt fire poeng bak tabelltoppen, etter at Brann slo Stabæk 3-0 i toppoppgjøret i Bergen.

                            Svak omgang
                            Lillestrøm presterte en svært svak første omgang på Fredrikstad stadion. FFK var klart best og LSK kunne takke keeper Otto Fredrikson for at det sto 0-0 til pause.
                            For LSKs finske sisteskanse var en av kampens store profiler på Fredrikstad stadion. Han leverte flere praktredninger, blant annet på et skudd fra Gjelleråsen-gutten John Anders Bjørkøy.
                            LSK skapte ikke en eneste kvalisfisert målsjanse i omgangen.

                            Bedre etter pause
                            Det ble oppstyr i medie-Norge etter Lillestrøms svake kamp i UEFA-cupen mot Kärjéng torsdag. Da holdt LSK-trener Tom Nordlie igjen spillerne i halvannen time etter kampslutt.

                            Om trener Nordlie holdt en ny tordentale i pausen er vanskelig å vite, men laget hans viste seg fra en langt bedre side etter pause. Etter 52 minutter burde Simen Brenne gitt laget ledelsen mot sine gamle lagkamerater.
                            Til tross for et spillemessig overtak, klarte imidlertid ikke LSK å skape særlig mange sjanser.
                            Fredrikstad hadde på sin side et par gode langskudd i 2. omgang, uten at de klarte å overliste Lillestrøms keeper.

                            Wehrman mot Brenne
                            LSKs Simen Brenne entret Fredrikstad stadion for første gang siden han forlot FFK. FFK-fansen (Plankehaugen) pep mot Brenne hver gang han hadde ballen.
                            Kampen var også første gang Kasey Wehrman møtte gamle lagkamerater etter sommerens overgang til FFK fra LSK.
                            Wehrman gjorde en god kamp på Fredrikstads midtbane.

                            Lagoppstillingen til Lillestrøm:
                            Fredrikson - Søgård, Andresen, Rambekk, Stefanutto - Riise, Mouelhi, Brenne - Myklebust, Sundgot, Occean
                            Reserver: Grodås, Johansen, Strand, Winsnes, Kiesene, Essediri, Foss-Bergan

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              Otto rundens keeper (TV2 sporten)

                              Fotballsendingen til TV2 i kveld presenterte et foreløpig rundens lag (foreløpig i påvente av kampen VIF - TIL i morgen).

                              En fugl på rundens lag: Otto.
                              Last edited by RSP; 22.07.2007, 23:22.

                              Kommentar

                              • vollafugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 978

                                VG-nett:

                                Simen Brenne misfornøyd med vårsesongen: Håper på en brennhet høst

                                FREDRIKSTAD (VG Nett) Dagen etter at Simen Brenne spilte mot gamle lagkamerater ser han fremover mot høstsesongen. Nå håper han at den skal bli like god som fjorårets, men denne gang for Lillestrøm.
                                [FONT=Arial]Av ANDREAS HÆHRE

                                [/FONT]

                                [FONT=Arial,Helvetica]FØLER HAN HAR MER Å GÅ PÅ: Simen Brenne i Lillestrøm-trøya. Foto: Scanpix
                                [/FONT][FONT=sans-serif]VG Nett følger:

                                Lillestrøm / RSS

                                Fredrikstad / RSS

                                [/FONT]

                                --- Eliteguiden ---KampeneTabellBest på børsenToppscorer'nAssistPoengligaenTilskuertallRød e og gule kortKlubbinformasjonNår kom måleneSelvmålStraffemålStraffebomDommerbørsenDebat tVG Nett LIVELinkerTabkonk1. divisjonCupenKvinner
                                -- Resultater fra 42 ligaer! --ArgentinaBelgiaBrasilBulgariaChampions LeagueDanmarkDansk 1. divEngelsk PLEngelsk 1. divEngelsk 2. divEngelsk 3. divEngelsk ConferenceFinlandFrankrikeHellasIslandIsraelItalia Serie AItalia Serie BKroatiaNederlandNorsk eliteserieNorsk 1. divPolenPortugalRomaniaRusslandSerbiaSlovakiaSlove niaSkottlandSpaniaSpansk 2.div.SveitsSverigeTsjekkiaTyrkiaTysklandTysk 2.div.UngarnUSAØsterrike
                                [FONT=sans-serif]Mobilvarsling

                                Scoringsvarsel på din mobil!

                                Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
                                [/FONT]

                                Les også:Shaaban refset LSKs taktiske spill

                                Høsten 2006 scoret midtbanespilleren seks mål og hadde fire målgivende etter den korte fotballpausen grunnet fotball-VM. Brenne var en av de viktigste årsakene til at FFK berget plassen. Nå håper gutten fra Sellebak på en lignende effekt for Lillestrøm.

                                - Jeg har ikke vært fornøyd med våren, men forholdene ligger til rette for at det skal bli en god høst, men jeg kan vel ikke love eller garantere noe som helst, sier Brenne lattermildt overfor VG Nett etter gårsdagens målløse kamp.

                                Spesielt med ny stadion

                                26-åringen synes det var spesielt å være tilbake og spille på motstanderlaget i Fredrikstad. Kanskje var det også litt spesielt med det nye stadionanlegget, som Brenne hittil i år kun har ankommet som tilskuer.

                                - Det var litt rart å spille på ny stadion, og å kjenne stemningen. Jeg har jo vokst opp i byen, og har fortsatt sterke følelser for klubben.

                                - Du fikk en blandet mottakelse av gamlefansen. Var det noe du hadde forventet?

                                - Tja. Hva skal jeg si? Jeg kan ikke si at det ikke var noe jeg hadde regnet med hvert fall, så det var vel greit, kommenterer Brenne.

                                Hardtarbeidende

                                Etter UEFA-cup kampen mot Käerjéng og skjenneprekenen som fulgte med den skulle Lillestrøm reise kjerringa i går mot FFK. Brenne er opptatt av at det ikke skal være noen kortvarig oppfølging.

                                - Vi gikk ut mot Fredrikstad og ville ta tre poeng. Vi jobbet og slet, og vi må fortsette å fremstå som hardtarbeidende også videre for å vinne, mener indreløperen.

                                - Tror du at din rolle i LSK gjør det vanskeligere å være like sentral der som i Fredrikstad fjor høst?

                                - Jeg hadde kanskje en litt friere rolle i FFK, men jeg har en forholdsvis fri rolle nå også. Det kommer litt an på hvem man spiller sammen med. Spiller Pål Strand på venstrevingen kan jeg ta større del offensivt, mens når Oliver Occean spiller fremme, må jeg ta på meg større defensive oppgaver, sier Brenne, med et tydelig hint til at man blir lagt mer merke til offensivt enn defensivt.

                                Nordlie fornøyd, men ikke med stadion

                                Selv om Lillestrøm ikke scoret med mange offensive spillere på banen mot Fredrikstad, var ikke trener Tom Nordlie skuffet etter kampen.

                                - Jeg velger å snu på det, og si at jeg er fornøyd med at vi holder nullen. De seks spillerne vi har i de to fremste rekkene har ikke veldig mange defensive fibre i kroppen. Da synes jeg det er bra, mot et så godt hjemmelag som Fredrikstad, at vi ikke slipper inn mål, påpeker Nordlie.

                                Det han derimot ikke var like fornøyd med var benken på Fredrikstad Stadion.

                                - Det er en veldig fin stadion, men benken er jo under bakkenivå. Jeg så bare beina på spillerne, kommenterer en leende Nordlie.

                                - Den andre omgangen så jeg alt det offensive spillet vårt på en monitor fra TV 2. Skjermen sto midt i veien for meg der jeg satt. Jeg kunne jo like gjerne vært hjemme og sett kampen på TV, fleipet Nordlie.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  Aftenposten (papir)

                                  Aftenpostens papirutgave har kåret banens 3 beste spillere i kampen FFK-LSK. I prioritert rekkefølge: (1) Kasey Wehrman, FFK; (2) Raio Piiroja, FFK og (3) Pål Steffen Andresen, LSK.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Radio P4

                                    Nordlie lover å gi alt

                                    Tekst: Kjetil Flygind
                                    Dato: 23.07.2007 09:10P4 (Oslo):

                                    Lillestrøm klarte bare 0-0 mot Fredrikstad i plankebyen i går og ligger nå fire poeng bak serieleder Brann.

                                    Men LSK-trener, Tom Nordlie, tror ikke det har gått noe gulltog fra Åråsen enda:

                                    - Tro kan man gjøre i kirka, men jeg tror at dersom vi er blant de fire beste til slutt kan vi ta gull, sier Nordlie til P4.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      RB


                                      PRIMA KAMP: Otto Fredrikson sto en prima kamp og sikret ett poeng for LSK. Ikke rart han pustet lettet ut etterpå, med tre meget kvalifiserte redninger. ALLE FOTO: LISBETH ANDRESEN


                                      Pust ut, Fredrikson

                                      FREDRIKSTAD:

                                      Det har du fortjent.

                                      Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 23.07.2007 - 06:31 Oppdatert 23.07.2007 - 08:26

                                      Om Heinz Müller blir solgt til Barnsley trenger LSK en keeper. En reservekeeper. Fortsetter Otto Fredrikson som han begynte i går, vil han redde flere enn de to poengene han berget mot Fredrikstad.

                                      – Jeg fikk selvtillit og vokste da jeg reddet skuddet fra Elyounoussi. Da jeg greide å følge opp med nok en redning følte jeg at dette var min kveld, sier Otto.

                                      Da han fulgte de to matchvinnerredningene opp med nok en suveren inngripen på et langskudd etter pause, sto han fram som kampens store spiller. Selv hadde han ikke en helt god følelse da det bare ble ett poeng.
                                      – Følelsene etter kampslutt får du etter det som skjer i 2. omgang. Da syntes jeg vi var klart bedre og styrte alt. Derfor er jeg litt skuffet. Vi hadde mange gode muligheter til langskudd, men de var dessverre ikke godt nok innstilt.

                                      – Nå har du definitivt stoppet diskusjonen rundt Heinz Mülllers erstatter, slik at han kan reise til Barnsley?
                                      – Det får andre ta seg av. Jeg kan ikke gjøre annet enn å stå godt i mål. Så får Tom Nordlie bestemme om det er godt nok.

                                      – Både mot Käerjéng og mot Fredrikstad tok du Cruyff-finta for å lure en motstander som kom mot deg. Er det noe vi vil se mer av?
                                      – Denne gangen var det en tabbe. Jeg skulle spilt ballen langt ut da jeg hadde første mulighet. Jeg håper det ikke skal gjenta seg, sier han.

                                      Mest seriøs
                                      Det håper sikkert Tom Nordlie også, som ellers var strålende fornøyd med sin keeper.
                                      – Otto var en bauta, med sine to glimrende redninger. Ingen i LSK har tvilt på hans kvaliteter, sier Nordlie.
                                      Kveldens gladeste var keepertrener Frode Grodås. Han var ikke snau med superlativene.
                                      – Dette gleder meg stort. Otto er seriens mest profesjonelle spiller. Ingen legger mer seriøst arbeid for å bli bedre. Han er perfeksjonist, som trener mye, og som ikke overlater noe til tilfeldighetene.

                                      – Men han slet en periode med tabber?
                                      – Det var et utslag at han ble vraket til fordel for Heinz Müller i en jevn duell. At han faller litt i kvalitet da, er helt naturlig. Men nå er han tilbake. Det er jeg sikker på, sier Grodås.

                                      Sterke i forsvar
                                      Etter en rufsete start med en del slurv, begynte LSKs forsvar foran Otto Fredrikson å ta tak i begivenhetene. Pål Steffen Andresen tapte en hodeduell som kunne blitt skjebnesvanger. Etter det vant han det meste.
                                      – Vi fikk luket vekk småfeilene og tok tak. Dette er vel en av de bedre forsvarskampene vi har spilt på en stund. Ett poeng var greit nok, mente Andresen.
                                      Og Tom Nordlie roste den defensive jobbingen over hele banen.
                                      – Vi har sluppet inn færrest mål i serien. I denne kampen var det hardt arbeid fra Olivier Occean og hele veien bakover. Simen Brenne og Khaled Mouelhi kan mer framover, men det usynlige defensive arbeidet de la ned betydde veldig mye for laget. De to sjansene de fikk kom av at vi slurvet, og ikke at det glapp i kollektivet.

                                      – Men dere skapte ikke all verden og utnyttet skuddsjansene dårlig?
                                      – Det er bedre at vi forsøker å skyte enn at vi ikke gjør det. Det skal vi ta med oss.

                                      – Bortsett fra forsvaret, Hva var du mest fornøyd med?
                                      – At vi fikk i gang kontringsspillet vårt i 2. omgang. Jeg er trygg på at vi vil få tellende resultater hvis vi greier å ta med oss det best herfra, og utvikle spillet oss videre fra det, sier Nordlie.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        RB: Børsen FFK-LSK

                                        Børsen: Fredrikstad-LSK

                                        Publisert 23.07.2007 - 06:30 Oppdatert 23.07.2007 - 09:29

                                        Fredrikstad – Lillestrøm 0-0 (0-0)
                                        Kampkarakter: 6
                                        Stadionstemning: 8
                                        Nye Fredrikstad stadion.
                                        Gult kort: Pål Steffen Andresen, LSK, Pål Anders Czwartek, FFK.
                                        Tilskuere: 12.261.
                                        Målsjanser: FFK 4, LSK 2.
                                        Cornere: FFK 3, LSK 7.

                                        LSK (4-3-3):

                                        Otto Fredrikson 7
                                        Holdt 0-0 for LSK med to fantastiske reaksjonsredninger i 1. omgang, Fulgte opp med god redning av langskudd etter pause. For dristig da han i andre kamp på rad tok en Cruyff-finte for å lure en motstander tilbakespill. Det kan straffe seg. Men en prima kamp av Otto.

                                        Espen Søgård 5
                                        Foretrukket som back. Spilte fornuftig og klokt mot Raymond Kvisvik og de gangene Elyounoussi trakk over mot venstre. Vokste mer og mer og spilte sin beste kamp i den uvante situasjonen som back.

                                        Pål Steffen Andresen 6
                                        Tapte hodeduell før Elyounoussi kom gjennom på vertenes første store sjanse. Men er likevel en meget viktig spiller i forsvaret akkurat nå, der han sto fram for fullt i 2. omgang.

                                        Anders Rambekk 5
                                        Litt nølende ved et par anledninger det første kvarteret. Men hevet seg etter hvert fra torsdagens UEFA-cup. Sto fram som den stopperen han kan være den siste halve timen.

                                        Shane Stefanutto 5
                                        Hadde god kontroll på venstreside, bortsett fra en gang da Forfana var nær ved å løpe seg helt fri. Etter et par slurvete pasninger før pause, skapte han to bra LSK-muligheter med gode cornere tidlig i 2. omgang.

                                        Bjørn Helge Riise 5
                                        Involverte seg med løpsvilje før pause, men dødballene hans ble ikke farlige nok. Mer og mer synlig utover i kampen, med gode løp og skuddforsøk, uten at de var gode nok.

                                        Khaled Mouelhi 5
                                        Greide ikke helt å demme opp for en pigg Kasey Wehrman før pause. Hevet seg stort i 2. omgang da LSK dominerte midtbanen. Mange gode tendenser til å ville bidra med sine gode pasninger utover i kampen. Avsluttet sterkt.

                                        Simen Brenne 5
                                        Var nok preget av å skulle spille mot gamle lagkamerater på et fullsatt stadion, der tilskuerne ikke var ufine mot ham, men ga klart uttrykk for at de ikke likte ham i gul drakt. Nær scoring da han kom i stor fart inn i feltet rett etter pause, men skjøt over. Gjorde en viktig jobb defensivt.

                                        Magnus Myklebust 4
                                        Svært anonym første halvdel av 1.omgang. Markerte seg mer etter hvert, og var en helt annen mann i 2. omgang. Men er ikke i den samme formen som han var før ferien.

                                        Arild Sundgot 3
                                        Anonym og lite bevegelig. Er ikke på hogget som han kan være når han er i form. En Sundgot uten sin vanlige sprut blir for stasjonær og lite bevegelig inne i boksen.

                                        Olivier Occean 6
                                        Sto på og prøvde å rive seg løs mot et forsvar som rev og slet i ham. Manglet det lille ekstra for å løpe seg fri og skape sjanser. Nær ved å avgjøre i sluttminuttene. En gang ventet han litt for lenge, rett før sluttsignalet gikk skuddet over.

                                        SUM 11 MANN: 56

                                        DOMMER:

                                        Kristoffer Helgerud, Lier 4
                                        Feig da han unnlot å gi Tarik Elyounoussi gult kort for å sparke bort ballen. Skal dommerne ha en linje for dette, må alle holde den. Ellers blir det helt galt.

                                        ANALYSEN:
                                        LSK hadde god kontroll det mest av 1. omgang, bortsett fra da laget slapp til vertene to ganger. Da var Otto Fredrikson redningsmann.
                                        Problemet var offensivt, da laget ikke skapte noe på 45 minutter. Bevegelsene ble ikke gode nok framover, samtidig som de gode pasningene sjelden ble slått.
                                        Etter en jevn åpning av 2.omgang kom LSK inn i en meget god periode. Shane Stefanutto hadde to meget gode cornere, som holdt på å føre til scoring, mens både Brenne og Riise var nære på å lykkes i gjennombrudd. De siste ti minuttene kunne det vippet begge veier, og 0-0 var et greit resultat som LSK ikke kan være misfornøyd med.

                                        Vurdert av Per Kristian Torvik

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          lsk.no



                                          - Otto var fantastisk

                                          Tom Nordlie var meget godt fornøyd med Otto Fredriksons prestasjon i målet mot Fredrikstad på søndag. - Otto var fantastisk, sa LSKs hovedtrener etter at uavgjort var et faktum på Nye Fredrikstad stadion.

                                          Av: Ole Kristian Bakkene

                                          Det ble målløst på Nye Fredrikstad stadion søndag kveld, og LSKs bestemann, Otto Fredrikson, høstet ros fra sjefen etter kampen.
                                          - Vi har en fantastisk Otto i mål som rydder opp veldig bra i den første omgangen. Han skal ha stor ros for kampen. Jeg er godt fornøyd, sier Tom Nordlie til LSK.no.

                                          Veldig glad
                                          Fredrikson var et stort smil selv.
                                          - Jeg er veldig glad. Jeg synes det gikk bra i dag, sier 25-åringen som nå har fått sine to første kamper for sesongen i Heinz Müllers karantenefravær. Derfor var også spørsmålene mange om hvordan det var å få tillit.
                                          - Dette er hverdagen til enhver fotballspiller. Man må bare jobbe så hardt man kan, og vente på sjansene. Jeg føler jeg fortjente dette nå.
                                          Men hovedtrener Nordlie var til tross for god jobb av hans bakerste mann ikke fornøyd med resultatet.
                                          - Jeg er alltid skuffa når vi ikke vinner, men jeg synes vi er gode defensivt. De skaper tre målsjanser på oss på sin egen hjemmebane. To av de kommer da vi søler bort ballen og blir kontret. Otto står fantastisk.
                                          - I andre omgang synes jeg vi kjører hele tiden, men mangler litt på rytmen i etablert angrep. Den perioden jeg er misfornøyd med er siste kvarteret i første omgang.

                                          Sluppet inn færrest mål
                                          Likevel er han fornøyd i forhold til forrige kamp mot Käerjéng.
                                          - Det er mye positivt å ta med seg. Vi spiller med glød, innsats, hjerte. Vi er bra defensivt. Vi har sluppet inn færrest mål i Tippeligaen i år, og holder nullen igjen. Vi har sluppet inn et mål på de fire siste kampene. Det er positivt.
                                          - Jeg er fornøyd med resultatet etter møtet. Så får vi ta tak i det fotballfaglige i det offensive spillet. I dag var det innsats som vi må ha hver gang.
                                          LSK fikk ballen forbi Rami Shaaban i FFK-buret en gang. Da blåste dommer for offside.
                                          - Folk trodde at det var angrep på keeper. Ballen er 50 meter i lufta. Det blir spennende å se om det er offside.
                                          Men oppsummeringsmessig synes Nordlie at resultatet sto til kampen.
                                          - Vi skapte ikke så veldig mye vi heller, men jeg føler at vi er nærmest etter andre omgang. Likevel kan vi ikke klage så mye på 0-0.


                                          Trykk på LSK-TV for å se reaksjonene etter kampen.

                                          Kommentar

                                          Working...