juli 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    lsk.no



    - En av våre beste omganger

    Gårsdagens siste omgang mot Fredrikstad var en av de beste så langt i år. Det mener Shane Stefanutto etter 0-0 på Fredrikstad stadion.

    Av: Ole Kristian Bakkene

    - Det er bare centimeter som skal til før vi klarer å score, og jeg mener vi kan ta med oss veldig mye positivt fra denne kampen. Andre omgang er noe av det bedre vi har spilt denne sesongen.

    Gode defensivt
    Shane spilte selv en god kamp på LSKs venstreback. Han ønsker selv å rose lagkameratene.
    - Dette er mye bedre enn det vi viste på torsdag, og alle vet at det var en skufende prestasjon. Jeg er helt sikker på at fansen vet det, at spillerne vet det, og at alle vet det. Første omgang var hard, men i andre viser vi at vi er det beste laget. Vi var gode defensivt, og offensivt var vi uheldige som ikke fikk det målet som ville gjort at vi hadde vunnet her.
    Likevel skulle han ønske at LSK fikk inn målet som kunne avgjøre kampen.
    - Resultatet er ikke spesielt bra hvis vi skal være med å sette press på Stabæk og de andre lagene i toppen. Det til tross må vi bare ta det som det kommer, og innse at vi ikke kan få som fortjent i hver neeste kamp. Det er bare sånn fotballen er.

    Ny høyreback
    På høyreback spilte Espen Søgård. Han trives godt i det bakerste leddet til tross for at han opprinnelig spiller midtbane.
    - Det er moro å få nye utfordringer, og nå har jeg spilt der noen kamper. Jeg synes jeg takler det bra, sier fetsokningen.
    Han var som Shane fornøyd med kampen, men ikke med resultatet.
    - Først og fremst må vi treffe mål når vi skyter. Det er alfa og omega. Jeg synes vi tok over kampen totalt i andre omgang, og ikk eminst tok vi tak i mye av det som gikk galt mot Käerjéng på torsdag. Innsatsen til alle gutta var der, og vi ville virkelig vinne. Jeg syntes det lyste glød av fjesene våres. Vi kjempet til dommeren blåste.

    Trykk på LSK-TV for å se reaksjonene etter kampen.


    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      Nettavisen (fxt)

      En skade fra Grodås-comeback

      Av Mikael Harstad Groven
      23.07.07 13:13, ny 23.07.07 13:26

      Lillestrøm-trener Frode Grodås (42) kunne fått sin første Tippeligakamp på elleve år mot Fredrikstad.

      FREDRIKSTAD STADION (Nettavisen): Frode Grodås forlot norsk fotball og Lillestrøm i 1996, til fordel for et åtte år langt proffeventyr med blant annet Chelsea og Schalke 04.

      Nesten-sensasjon
      Søndag var LSKs keepertrener bare en skade eller utvisning unna et sensasjonelt comeback. Grodås hadde nemlig keeperhansker på hendene på benken mot Fredrikstad. Heinz Müllers karantene tvang sogningen til å være backup for Otto Fredrikson.
      Tom Nordlie var ikke nervøs ved tanken på at hans assistent kunne ende opp som sisteskanse mot FFK.
      - Nei, jeg var ikke bekymra. Han hadde skreket og dirigert så mye at forsvarsspillerne hadde blitt livredde for å slippe noen igjennom, ler Nordlie til Nettavisen.
      Man skulle nesten tro at Nordlie og Grodås hadde et taktikkmøte om et eventuelt comback før søndagens kamp, for den aldrende keeperreserven oppgir en prikklik oppskrift:
      - Jeg skulle skreket og dirigert så mye at jeg aldri hadde fått ballen, humrer Grodås.

      Lettet
      Likevel er han glad det ble med et nesten-comback.
      - Ja, jeg er glad at bare blir nesten.
      Otto Fredrikson ble, heldigvis for LSK, aldri skadet eller utvist, og gjorde en knallkamp på Fredrikstad Stadion.
      - Han er helt klart dagens beste utpå der i dag. Han utstråler en utrolig trygghet og sikkerhet bakerst.
      Grodås hyller finnens innstats også utenfor banen:
      - Han er den mest profesjonelle spilleren jeg har møtt i min karriere, han gjør en kjempeinnsats på treningene.

      - Vil hjelpe Heinz
      LSK ønsker å imøtekomme Heinz Müllers ønske om å gå til Barnsley, og jakten på en erstatter er forlengst i gang. Det kan likevel ta litt tid før en ny målmann er på plass på Åråsen.
      - Det kan drøye en uke, kanskje to, men vi vil gjerne hjelpe Heinz og finsikter flere kandidater. Han får imidlerid ikke dra før vi har en erstatter på plass, og det er Heinz inneforstått med, sier Grodås.
      I øyeblikket skal Tromsøs Kenny Stamatopoulos være LSK heteste keeperkandidat.



      RUTINERT RESERVE: I Heinz Müllers karantenefravær, har Frode Grodås vært parat til å steppe inn i Tippeligaen.

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3196

        Johnsen og Kippe klare mot Odd

        Romerikes Blad melder i to små notiser i papirutgaven i dag at

        (1) Marius Johnsen er i framgang og definitivt klar til lørdagens seriekamp hjemme mot Odd. Om han også kan være klar til morgendagens 4. rundekamp i cup'en hjemme mot AaFK avgjøres etter dagens trening.

        (2) Også Frode Kippe er i raskere framgang enn frykta, og vil være klar mot Odd på lørdag.

        Det kan dermed se ut til at skade- og karantene"krisa" i en periode med et tett kampprogram (to seriekamper, en cupcamp, og Käerjeng hjemme og borte) kan bli langt mindre alvorlig enn venta.

        gilbert

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          RB

          STORKAMP: Otto Fredrikson imponerte mot Fredrikstad. FOTO: LISBETH ANDRESEN

          Ottos storspill øker sjansen for Müller

          ÅRÅSEN:
          Otto Fredriksons gode inntreden i Heinz Müllers skadefravær kan gjøre det lettere for tyskeren å oppfylle drømmen om spill i engelske Barnsley.

          Av Morten Svesengen
          Publisert 24.07.2007 - 08:40 Oppdatert 24.07.2007 - 09:01

          – Egentlig er ingenting forandret. Vi jobber fortsatt med en løsning for Heinz. Men at Otto står godt i mål kan gjøre det enklere for oss å finne en keeper. Vi har vært klare på at vi ønsker en keeper som kan utfylle Otto, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
          Han er denne uka på Dana Cup med sønnen Markus, men mellom slagene til Bærums småguttelag blir det mye tid i telefon.
          Mange av telefonene dreier seg om å finne ny keeper.
          – Vi sikter ganske bredt. Jeg sitter derfor med ei lang liste over aktuelle keepere. De som er nærmest for øyeblikket er foreløpig ikke nevnt i mediene, sier Fjørtoft.

          Heinz forsvinner ikke nå
          Selv om han jobber med keeperjakt hver dag, tror ikke Fjørtoft at Heinz Müller forsvinner ut porten på Åråsen med det første.
          – Vi er midt inne i en hektisk kampperiode, og det vil neppe skje noe med det første, sier Fjørtoft.
          – Har Heinz Müller spilt sin siste kamp for LSK?
          – Det tror jeg ikke, sier LSK-manageren.
          Heller ingen andre spillere vil gå fra LSK nå, og det er ikke fordi andre klubber ikke er interessert.
          – Vi har flere henvendelser på spillere. Men i den perioden vi er inne i nå med mange kamper og en del skadde spillere, vil vi ikke la noen gå. Det er eventuelt noe vi vil vurdere før overgangsvinduet stenger, sier Fjørtoft.

          Taper ikke med Otto
          Siden Müller fortsatt er LSK-spiller og Otto Fredrikson har vist seg tilliten verdig i hans karantenefravær, er det klart for keeperduell til morgendagens cupkamp mot Aalesund på Åråsen.
          LSK-trener Tom Nordlie kan derfor velge mellom to gode keepere.
          I den finske keeperens halvannen sesong på Åråsen har Heinz Muller vært førstevalget – til Uwe Rösler i fjor og for Nordlie i år.
          Men det siste året har Fredrikson levert varene de gangene han har fått sjansen fra start. I tillegg til de tre tabbemålene mot Flisa i cupen (LSK vant 6-3), har han sluppet inn to mål på åtte kamper. LSK har vunnet seks kamper og spilt to uavgjort med finnen i mål siden i fjor høst:
          • Hammarby (H) 2-0
          • FC København (H) 1-0
          • Brøndby (B) 1-1
          • Flisa (B) 6-3
          • Orkla (B) 5-0
          • Sandefjord (B) 2-0
          • Käerjéng (H) 2-1
          • Fredrikstad (B) 0-0
          http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2892404.ece
          Last edited by RSP; 24.07.2007, 15:26.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            lsk.no


            Otto gleder seg

            Etter en fantastisk kamp mot Fredrikstad på søndag håper Otto Fredrikson på ny tillit når Aalesunds FK kommer til cupoppgjør på Åråsen på onsdag.

            Av: Ole Kristian Bakkene

            - Jeg gleder meg veldig mye, og håper jeg får tillit fra start. Jeg synes jeg gjorde det såpass godt i Fredrikstad, sier Otto Fredrikson til LSK.no.
            - Men det er ikke opp til meg. Det er Tom (Nordli), Cato (Bakkemo) og Frode (Grodås) som bestemmer.

            Otto innrømmer likevel at målet er å bli førstekeeper.
            - Selvsagt er det målet. Jeg ønsker å spille mest mulig, og bidra til at LSK kommer seg lenst mulig i cupen. En cupfinale ville jo vært gøy, sier den 25-år gamle finnen.

            Kampstart på Åråsen på onsdag er 18:00.

            Billetter fåes kjøpt på vanlige utsalgssteder. Gå hit.

            Billettpriser er som på vanlige Tippelga-kamper.


            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              Otto Fredrikson på rundens lag også i Dagbladet

              På samme måte som TV2 Sporten har også Dagbladet Otto Fredrikson som eneste fugl på rundens lag, kfr. dagens papirutgave. Avisens begrunnelse:

              "Keeperreserven storspilte for Lillestrøm, og reddet bortelaget ved flere anledninger. Kjempekamp av finnen."

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3196

                Romerikes Blad

                Dagens RB melder at Marius Johnsen ikke er kampklar før tidligst mot Odd. Derimot kan det faktisk hende at Frode Kippe starter i dagens cup-kamp mot Aalesund. Gjør han det, blir laget

                Heinz
                Anders-Pål Steffen-Frode-Shane
                Espen-Kiko-Simen
                Bjørn Helge-Olivier-Magnus

                Uten Frode spiller Anders midtstopper, Espen høyreback, Bjørn Helge høyre indreløper, Magnus høyre ving og Pål Strand venstre ving.

                gilbert

                Kommentar

                • Nr10
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Mar 2007
                  • 31

                  RB: Lei av mediekritikken


                  Foto KRISTER SØRBØ

                  POSITIV KURS: LSK-trener fortalte i går spillerne sine hvor gode de er. Han frykter at negativ medieomtale skal få spillerne til å tro at de er dårlige.

                  Lei av mediekritikken

                  ÅRÅSEN:
                  LSK-trener Tom Nordlie begynner å bli lei av det han oppfatter som ensidig kritikk av LSKs spill.
                  Av Morten Svesengen
                  Publisert 25.07.2007 - 06:30 Oppdatert 25.07.2007 - 07:36

                  – Stabæk er fantastiske. De er tre poeng foran oss. Viking har hatt en kjempesesong og ligger ett poeng bak. Men vi har vært "ræva". Jeg begynner å bli lei av folk som ikke forholder seg til fakta. Faktum er at vi er nummer tre på tabellen. Vi har sluppet inn minst mål og vi har skapt nest mest målsjanser. Likevel er vi dårlig. Forstå det den som vil, sier LSK-trener Tom Nordlie.
                  Han mener at mange i mediene i lang tid har vært ensidig negative til LSK, og han mener at flere av konkurrentene blir behandlet med "silkehansker". Omtalen av kampen mot Fredrikstad fikk treneren til å reagere.
                  – I TV2-reportasjen fra kampen sa de at det var enveiskjøring mot LSK-målet i andre omgang. Hvilken kamp var det de så? I tillegg sa Nils Johan Semb at Fredrikstad vant sjansestatistikken 6-0 før pause. Vi telte til 3-3 i hele kampen. Dessuten manglet vi rytme, men det hadde Fredrikstad, undrer Nordlie.
                  Positivt spillermøte

                  – Er det ikke en fordel at mange ikke synes dere er gode nok?
                  – Jo, på en måte er det slik. Men hvis en spiller hører mange nok ganger hvor dårlig han er, så tror du kanskje etter hvert på det selv. Det vil jeg unngå. De som hevder at vi er dårlig, tar nemlig feil. Alle fakta forteller noe annet, sier Tom Nordlie.
                  På et spillermøte i går tok treneren opp temaet. Han frykter at spillerne skal påvirkes til å tro at de er så dårlig som mange vil ha det til.
                  – Det er viktig at den indre samtalen til hver enkelt spiller er positiv. Derfor ønsket jeg å bruke tid på å forsterke at vi faktisk har vært ganske gode. Vi har vunnet to og spilt to uavgjort på de fire siste kampene, og vi har holdt nullen i de tre siste, sier Nordlie.
                  – Men offensivt fungerte det ikke like bra mot Fredrikstad. Dere skapte lite ut fra spilleovertaket?
                  – Ja, vi manglet bredde i spillet på den siste tredjedelen av banen. Derfor klarte vi ikke å utnytte de mange gode mulighetene vi fikk til å skape store sjanser. Det er vi opptatt av å forbedre, og dette var også noe vi jobbet med på trening i går, sier LSK-treneren.
                  Occean i midten

                  Mot Aalesund i dag håper treneren at spillerne skal fortsette den positive trenden fra Fredrikstad-kampen. Fordi Nordlie ønsker å skape bredde i LSK-spillet, vil trolig Olivier Occean flyttes inn i midten – på bekostning av Arild Sundgot.
                  Der har ikke canadieren startet siden kampen mot Rosenborg. I 9 av de 11 siste kampene har LSK-toppscoreren startet på venstrekanten, mens Sundgot har spilt i midten. I kveld spiller neppe Sundgot selv om han blir friskmeldt fra hofteskaden han pådro seg mot Fredrikstad.
                  Magnus Myklebust og Bjørn Helge Riise/Pål Strand få de to kantjobbene i LSK-angrepet. Om det blir Riise eller Strand avhenger av om kaptein Frode Kippe blir meldt skadefri eller ikke.
                  Sannsynlig LSK-lag (4-3-3): Heinz Müller – Anders Rambekk (Espen Søgård), Pål Steffen Andresen, Frode Kippe (Anders Rambekk), Shane Stefanutto – Espen Søgård (Bjørn Helge Riise), Khaled Mouelhi, Simen Brenne – Bjørn Helge Riise (Magnus Myklebust), Olivier Occean, Magnus Myklebust (Pål Strand).
                  Følg LSK-Aalesund direkte på rb.no fra 18.00!


                  http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2893696.ece

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    RB


                    KANSKJE KLAR: Frode Kippe. FOTO: GEIR EGIL SKOG

                    Kippe testes tirsdag

                    ÅRÅSEN:
                    Frode Kippe kan bli rekordraskt klar etter sin leggskade og spiller trolig onsdagens cupkamp mot Aalesund.

                    Av Morten Svesengen
                    Publisert 24.07.2007 - 22:00 Oppdatert 24.07.2007 - 21:48

                    Forsvarskjempens skadesituasjonen har utviklet seg svært positivt de siste dagene, og etter en test på formiddagen onsdag avgjør LSK-kapteinen om han kan spille eller ikke.
                    – Det kjennes veldig bra ut, og jeg føler ikke at det er noen fare for at jeg skal slå opp igjen skaden. Men for å være sikker, tester jeg beinet selv før kampen, sier Frode Kippe.
                    Om LSK-stopperen føler seg trygg på skadesituasjonen, er han mer usikker på kampformen.
                    – Det er lenge siden jeg har spilt kamp, og jeg har heller ikke vært med på de tøffeste spilløktene. Uansett regner jeg med at det skal gå bra, sier Kippe.
                    LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen er optimist på Kippes vegne.
                    – Det ser veldig bra ut med Frode. Han har ikke problemer med skaden, og jeg regner ikke risikoen som stor for at han forverrer den ved å spille. Så fort han eventuelt kjenner noe, vil han gå ut, sier Karlsen.
                    Kippes forsvarskollega Marius Johnsen blir ikke spilleklar mot Aalesund.
                    – Han kjente at det knøt seg litt i muskulaturen på treningen tirsdag, og det betyr at han må vente, sier LSK-fysioterapeuten.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      Hamar Arbeiderblad

                      Viktig test for Husar i dag

                      Før helgen fikk Martin Husar (22) en injeksjon i et forsøk på å få bukt med skadeproblemene. Sportssjef Lars Tjærnås er ikke optimist med tanke på en rask retur før dagens test.

                      PÅ SIDELINJEN: Vegard Skogheim og HamKam får lite nytte av Martin Husár de nærmeste ukene.Foto: Roger Synstad

                      HamKam har fått minimalt utbytte av LSK-innleide Martin Husar (bildet), etter at det ble oppdaget en belastningsskade i bukmuskelen hans. Men klubben gir ikke opp den slovakiske midtbanespilleren.

                      - Han kommer til Hamar onsdag, og skal sjekkes, sier sportssjef Lars Tjærnås.

                      - Sitter godt
                      Før helgen fikk Husar nemlig en injeksjon sprøytet inn i skadeområdet, og HamKams fysioterapeut Hans Noet er spent på virkningene.
                      - Hvis han er bedre i morgen, kan han i beste fall være tilbake i trening om én til to uker. Men vi vet at skaden sitter godt, så mye taler for at det kan ta mer tid. Men vi lar ikke noe være uprøvd, sier Noet.

                      - Ikke blitt lurt
                      Tjærnås er heller ikke veldig optimistisk, men setter sin lit til håpet.
                      - Det er ingen tvil om at han pr. i dag er ut av stand til å spille fotball. Jeg vil ikke spekulere i hvor lang tid det kan ta, det er ikke mitt fagfelt, men jeg håper det ikke tar lang tid. Så lenge det er håp, skal vi backe han fullt opp, sier sportssjefen til HamKam.

                      At Lillestrøm har «lurt» HamKam på noen måte, vil ikke Tjærnås være med på.
                      - Vi har en god dialog med både Lillestrøm og Husar, og det er ingen som prøver å lure hverandre. Det er tre parter som alle er interesserte i det samme, nemlig at Husar skal bli frisk, sier Tjærnås.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        SMP: Senk skuldrene, AaFK

                        http://fotball.smp.no/nm/article86210.ece

                        Senk skuldrene, AaFK


                        Helge Skuseth. ( Foto: Sunnmørsposten )
                        Relaterte klubber
                        Lillestrøm
                        Stiftet: 02.04.1917
                        Hjemmebane: Åråsen
                        Tilskuerrekord: 13595
                        Neste kamp: 25.07.2007 Lillestrøm-Aalesund
                        Mer om Lillestrøm
                        Aalesund
                        Stiftet: 25.06.1914
                        Hjemmebane: Color Line Stadion
                        Tilskuerrekord: 10903
                        Neste kamp: 25.07.2007 Lillestrøm-Aalesund
                        Mer om Aalesund

                        Relaterte ligaer


                        KOMMENTAR: AaFK er i medvind om dagen, og det trenges når selveste Lillestrøm er motstander i kveldens 4. rundekamp på Åråsen. Men AaFK kan senke skuldrene og kose seg i dag, det kommer viktigere kamper rett rundt hjørnet, skriver Helge Skuseth.




                        Publisert: 25.07.2007 kl. 09:58
                        Endret: 25.07.2007 kl. 09:59
                        Cupen er moro, men for AaFK spilles det faktisk tre strake "cupfinaler" rett etter at LSK er unnagjort i dag. I tur og orden skal AaFK møte Sandefjord (hjemme), Fredrikstad (borte) og Odd (hjemme) i serien, og disse tre kampene kommer til å avgjøre mye for tangotrøyene i år. Blir det seks poeng eller mer i disse tre nøkkelkampene mot bunnrivalene i eliteserien kan mye være gjort.
                        Vi frykter at AaFK skal legge igjen enormt med krefter på Åråsens tunge underlag i kveld. Blir det seier betyr ikke kraftanstrengelsen så mye, for det er ingenting som er bedre medisin for slitne muskler enn å vinne. Men et surt tap, kanskje etter ekstraomganger, kan i verste fall tappe AaFK for mye energi foran Sandefjord-kampen søndag.
                        Og Sandefjord blir ikke slitne i kveld - de ble utslått av FK Tønsberg allerede i 2. runde. Og har kun serien å konsentrere seg om.
                        AaFK har hatt et formidabelt oppsving etter den flotte borteseieren 4-0 mot Strømsgodset 16. mai. Og da snakker vi mest om borteformen til AaFK, den er ypperlig for tiden. Hjemme har det vært den ene skuffelsen etter den andre. Men det ble seier i forrige hjemmekamp mot Vålerenga, og dersom AaFK kan bli et hjemmelag som i gamle Kråmyra-dager i høst, vil dette gå vegen.
                        Sju hjemme i høst

                        AaFK har nemlig igjen hele sju hjemmekamper i serien og kun fem borte.
                        Vinner AaFK fire-fem av disse hjemmekampene bør kontrakten langt på veg være sikret - uten å gå via kvalifisering. Og det er spesielt viktig å slå bunnrivalene, som Sandefjord, Odd og Tromsø.
                        Per Joar Hansen, hans medtrenere, lederne i AaFK og ikke minst spillerne fortjener ros for å ha klart å snu skuta. Kursen var satt rett mot undergangen, nå stevner AaFK-skuta mot "åpent hav" og redning. Det er mange kamper igjen, men nå er det i hvert fall realistisk å snakke om eliteseriespill også i 2008. Og det trodde de færreste 15. mai.
                        Serien er og blir det viktigste for AaFK. NM er desserten, og vi håper at AaFK prioriterer rett. Vi skal helst ikke ha hjem en desillusjonert gjeng fra Lillestrøm i kveld. Blir det tap, så er det synd. Men kanskje akseptabelt, spesielt når AaFK var så uheldige å trekke kanskje landets beste lag LSK i 4. runde. Blir det seier, så blir det halleluja og hjemmekamp i kvarten. Og da kan alt skje - i cupen.
                        Men om vi må velge, så ønsker vi heller tre poeng mot Sandefjord søndag enn avansement i cupen i kveld. Likevel vi har sansen for Ole Brumms valgspråk:
                        - Ja takk, begge deler!

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Sunnmørsposten: Aalesund velger diamanten i kveldens kamp

                          Velger diamanten

                          AaFK-trener Per Joar Hansen legger 4-5-1-formasjonen foreløpig til side. Mot Lillestrøm skal Aalesund opptre i den velkjente diamantformasjonen.

                          Skrevet av:Daniel Pinheiro Harbo
                          (onsdag, 25.juli 2007 12:50)

                          AaFK var ikke til å kjenne igjen i første omgang mot Start. De fremsto som passive og motløse. Og det var hjemmelaget som styrte begivenhetene på Sør Arena. Da Per Joar Hansen la om formasjonen etter hvilen, jobbet AaFK seg sakte og sikkert inn i kampen. Og de viste seg etter hvert fra en helt annen side.

                          Velkjent endring
                          Perry ønsker å gjenskape innsatsen og kvaliteten de demonstrerte i annen omgang mot Start.
                          - Vi satser på å fortsette med det som fungerte godt i Kristiansand. 4-5-1-formasjonen har vært genial før, men satt ikke skikkelig sist. Diego Silva slet alene mot sørlendingenes backfirer og Tor Hogne Aarøy fikk det ikke til å stemme på kanten. Men sammen på topp gjorde de en kjempejobb. Blant annet tok de ut hver sin midtstopper, sier Perry. Og bekrefter at AaFK vil gå ut i 4-4-2 på Åråsen, der midtbanen opptrer i en såkalt "diamant". Med én defensiv spiller, én offensiv som skal støtte opp om spissene, og to indreløpere.

                          - Stopp Occean
                          Hansen erkjenner at AaFK må belage seg på en tøff kamp på Åråsen. Men han tror de oransjekledde trekker det lengste strået. Det forutsetter imidlertid én ting, sier han.

                          - Arild Sundgot og Ollivier Occean er to hodesterke spillere som kan dominere i lufta hvis de får lov. Innenfor 16-meteren er de veldig farlige. Vi må gå i kroppen deres og gi dem litt juling. I tillegg må vi stenge rommene på sidene, slik at kantene ikke får mulighet til å slå inn, sier Hansen.

                          Han har tatt ut følgende startellever mot LSK: Adin Brown - Enar Jääger, Benjamin Kibebe, Haraldur Freyr Gudmundsson, Joakim Austnes - Magnus Kihlberg, Amund Skiri, Karl Oscar Fjørtoft, Jeffrey Aubynn - Diego Silva, Tor Hogne Aarøy.

                          [Legges inn her under litt tvil, men i og med at intervjuet med Perry inneholder relevant informasjon før kveldens cupkamp fortjener det kanskje en plass?]

                          Sunnmørsposten holder til i Ålesund og er regionavis for Nordvestlandet. Oppdaterte nyheter og grundig, engasjerende journalistikk. Ble grunnlagt i 1882.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            RB



                            STARTER: Frode Kippe starter med all sannsynlighet cupkampen mot Aalesund i kveld. FOTO: KRISTER SØRBØ

                            Kippe kan starte i kveld

                            ÅRÅSEN:
                            LSK-kapteinen starter mest sannsynlig mot Aalesund i kveld.

                            Følg kampen LIVE her!

                            Av Espen Bolstad
                            Publisert 25.07.2007 - 13:12 Oppdatert 25.07.2007 - 13:18

                            Skaden han har slitt med den siste tiden er så godt som leget.

                            – Vi gjorde noen tester på formiddagen i dag og resultatet av de er at Frode kan starte, men mest sannsynlig vil han ikke spille hele kampen, forteller LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen til rb.no.

                            Frode Kippe var selv optimist da han snakket med Romerikes Blad i går:
                            – Det kjennes veldig bra ut, og jeg føler ikke at det er noen fare for at jeg skal slå opp igjen skaden, sa Frode Kippe i går.

                            LSK tar imot Aalesund på Åråsen i kveld klokka 18.00.

                            LSKs trolige lagoppstilling (4-4-3):
                            Heinz Müller – Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Espen Søgård, Kahled Mouelhi, Simen Brenne – Bjørn Helge Riise, Olivier Occean og Magnus Myklebust.

                            Aalesunds trolige lagoppstilling:
                            Brown, Lie, Jääger, Kibebe, Gudmundsson, Bahoken, Fredriksen, Kihlberg, Skiri, Fjørtoft, Aubynn, Austnes, Olsen, Aarøy, Parr, Silva og Ørsal/Nylund.

                            Oppgjøret dømmes av Espen Berntsen.

                            Kommentar

                            • Kanarizz2
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 355

                              http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2895695.ece

                              FOTO: ROAR GRØNSTAD
                              LSK videre til kvarten

                              LSK slo Aalesund 1-0, etter at Kahled Mouelhi scoret på straffe.
                              Vi fulgte kampen LIVE her!

                              Publisert 25.07.2007 - 21:16
                              Tips en venn om denne saken
                              Skriv ut denne siden



                              LSK fikk straffe fem minutter før ordinær tid var slutt, etter at Bjørn Helge Riise ble felt innenfor 16-meteren. Det var et omdiskutert straffespark, og ikke alle var enige i dommerens avgjørelse.
                              - Det er synd at kampen ble avgjort på et halvbillig straffespark, sa Aalesunds trener Per Joar Hansen.
                              Riise var av en annen oppfatning.
                              - Det var greit med straffespark, sier han.
                              De to omgangen på Åråsen var svært ulike. Før hvilen var kampen for det meste i bortelagets grep, mens etter pause var LSK best.
                              - Vi fortjente å vinne. De første 25 minuttene var ikke bra, men de siste 20 og hele andreomgangen styrte vi, og vant fortjent, sier Riise.
                              ------Sørum kanaris------

                              100% Støtte

                              Kommentar

                              • morten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2156




                                ÅRÅSEN STADION (Nettavisen): Etter Uefa-cup-kampen mot Käerjéng fra Luxemburg i forrige uke tok Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft en lang prat med spillerne i garderoben på Åråsen.
                                Pressen ble ventende i over 90 minutter på lite snakkesalige spillerne og kjøret mot klubben ble formidabelt de påfølgende dagene.
                                - Negativt
                                LSK-treneren tar nå et oppgjør med norske sportsjournalister, og innrømmer at skriveriene går inn på ham.
                                - Jeg mister mye motivasjon på grunn av for mye negativ vinkling av saker i pressen, sier Nordlie etter cup-avansementet mot Aalesund.
                                Nordlie tror tidspresset er én grunn til slurvete journalistikk:
                                - Det er jo om å gjøre å være først ute med saker, og når man ikke rekker en deadline diktes det opp historier.
                                Og han fortsetter:
                                - Dere kan gjerne stille meg knallharde, kritiske spørsmål, men da forventer jeg at svarene blir sitert riktig.
                                - Diskutér pressens standard
                                Den tidligere Start-treneren tror det må en debatt til for få pressen til å endre kurs.
                                - Standarden på Tippeligaen diskuteres jo hvert år, kanskje man kan ta den samme debatten om pressens standard, smiler Nordlie.
                                LSK-sjefen sammenligner pressen med sitt eget lag, der toppnivået er høy og bunn-nivået lavt prestasjonsmessig.
                                Starten av førsteomgangen mot Aalesund får også strykkarakter av Nordlie, men treneren er veldig fornøyd med hvordan laget hans spilte den siste timen.
                                - Vi var veldige gode den siste timen, ja. Vi hadde vunnet 3- eller 4-0 hvis de ikke hadde hatt Adin Brown i mål, sier Nordlie.

                                DIRIGENT: Først ledet han Lillestrøm til cupseier. Så refset Tom Nordlie pressen.

                                Straffet Aalesund
                                Avgjørelsen falt på et straffespark helt på tampen av kampen. Dommer Espen Berntsen pekte på straffemerket etter et høyt spark av AaFKs Haraldur Gudmundsson mot Bjørn Helge Riise.

                                Khaled Mouelhi var sikkerheten selv, og ble dermed matchvinner fra ellevemeteren.

                                Tvilsomt, mener AaFK-trener Per Joar Hansen.

                                - Det var synd kampen ble avgjort på den måten. Haraldur mener at han ikke er borti Riise, men jeg vil gjerne se bilder før jeg kan uttale meg skråsikkert om situasjonen, sier Hansen.

                                Spørsmålet er om det skulle vært dømt indirekte frispark for farefullt spill, og ikke straffe.

                                - Dommeren dømmer
                                - Om det er straffe eller indirekte frispark får dommeren avgjøre, sier «offer» Riise.

                                Med cuptap mot LSK kan Aalesund konsentrere seg om å klatre ytterligere på Tippeliga-tabellen, sunnmøringene har nemlig vist fin form etter en elendig start på sesongen.

                                - Det var vel ikke mange som hadde troa på oss etter de fem første kampene, men vi har lykkes i å utvikle oss som lag i løpet av sesongen, avslutter trener Hansen.
                                Badekar
                                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  VG

                                  Straffemål overlistet «Norges beste keeper»


                                  ÅRÅSEN (VG Nett) (LSK-AaFK 1-0) LSK sløste bort flere gode muligheter foran AaFK-keeper Adin Brown, men fikk hjelp av et straffespark like før slutt.


                                  LEVENDE VEGG: Aalesund-keeper Adin Brown. Foto: Scanpix

                                  AaFK-trener Per Joar Hansen utropte amerikaneren til norsk fotballs beste keeper etter en serie gode redninger.
                                  LSK-kollega Tom Nordlie var på sin side fornøyd med at romerikingene igjen holdt nullen i en nasjonal kamp - og ga LSK godkjent karakter.

                                  - Spillemessig så gjør vi en meget god siste time av kampen. Kampen sett under ett var ikke meget god, men god.

                                  - Vi klarer å snu kampen. Nesten som i Fredrikstad, hvor vi også fikk en tung start, påpeker en fornøyd Nordlie.

                                  Diskutabel straffe
                                  AaFK derimot spilte en god førsteomgang, og synes det var bittert å ryke ut på straffe kun fire minutter før slutt.

                                  - Jeg var fryktelig irritert rett etter kampslutt, men nå har jeg akseptert at vi er ute, og det er lite å få gjort med det. Vi får ta med oss det positive fra denne matchen, og vi viser her i kveld at vi har en positiv formkurve, kommenterer Amund Skiri.

                                  Han var skeptisk til straffesituasjonen.

                                  - Jeg så ikke hva som skjedde, men det var vel et høyt spark.

                                  - Betyr ikke det at det skulle vært indirekte frispark og ikke straffe?

                                  - Jo, egentlig gjør det vel det, men dommeren mener vel han ble sparka ned kontra at det var et høyt spark, fullfører Skiri.

                                  Det var Bjørn Helge Riise som fikk skoen til en AaFK-stopper i ansiktet like innenfor sekstenmeteren til Aalesund etter 85 minutter.

                                  - Jeg fikk en støvel i ansiktet. Jeg vet ikke om det burde vært indirekte eller om det var rett å dømme straffe, forklarer Riise.

                                  Fantastisk Brown
                                  Det var i den andre omgangen det løsnet for hjemmelaget. Nordlies spillere var mer aggressive og hadde større bevegelse.

                                  - Vi hadde mange sjanser. Store sjanser. Bjørn Helge (Riise), Magnus (Myklebust) og Simen (Brenne) hadde noen enorme muligheter til å avgjøre kampen, men Brown sto helt fantastisk i mål, påpeker LSK-treneren.

                                  Det Nordlie spesielt siktet til var etter 48 minutter. Da steg Simen Brenne til værs på innlegg fra Bjørn Helge Riise. Fra kloss hold dundrer han til med hodet, og ballen så ut til å gå vakkert i mål - men Brown tok et tigersprang og på merkverdig vis holdt han ballen unna nettmaskene.

                                  Etter 61 minutter var det Magnus Myklebust sin tur. Kanten kom alene mot Adin Brown. Han avsluttet, men amerikaneren kastet seg frem og «reddet» med ansiktet (!).

                                  - Det var en dårlig avslutning av meg. Kanskje fikk jeg for god tid til å tenke før jeg skulle skyte, undrer Myklebust selv etter kampen.

                                  - Norges beste keeper
                                  Tom Nordlie er derimot klokkeklar på at Myklebust gjorde det rette.

                                  - Magnus hadde to muligheter. Den ene var å skyte under keeperen, mens den andre var å skyte høyt. Han valgte å skyte høyt, men treffer Brown i hodet. Det er bare å berømme Aalesunds keeper, mener Nordlie.

                                  AaFK-trener Per Joar Hansen tar det enda lenger.

                                  - Adin står en nok prikkfri kamp, og det er synd kampen avgjøres på straffe. Jeg mener at Adin er Norges beste keeper, fastslår Hansen.

                                  (VG NETT 25.07.07 kl. 22:15, sist oppdatert 25.07.07 kl. 22:23

                                  ÅRÅSEN (VG Nett) (LSK-AaFK 1-0) LSK sløste bort flere gode muligheter foran AaFK-keeper Adin Brown, men fikk hjelp av et straffespark like før slutt.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Stavanger Aftenblad (100 % Fotball)

                                    Nordlie skrøt av Brown



                                    ROSTE BROWN: Tom Nordlie, som tydeligvis ikke var like fornøyd med alt sine disipler gjorde, til tross for seieren. ( Foto: Kasper Wikestad / Digitalsport )

                                    LILLESTRØM:
                                    Tom Nordlie måtte se store sjanser fra Simen Brenne og Magnus Myklebust avverget av Aalesund-keeper Adin Brown, og lot seg imponere av den amerikanske kjempen.

                                    Av: André Almløv
                                    Publisert: 25.07.2007 kl. 21:21

                                    Like etter pause fikk Lillestrøm sin første målsjanse. Simen Brenne møtte Bjørn Helge Riises innlegg perfekt med hodet, og de fleste ventet på nettsus. Men Adin Brown ville det annerledes og reddet mesterlig. Etter en times spill var AaFK-keeperen på farten igjen, da han reddet Myklebusts forsøk alene gjennom.
                                    - Jeg fikk kanskje for god tid og skjønte at han kom til å redde. Men det var også en dårlig avslutning av meg, sier Myklebust.
                                    - Vi skaper sjanser og jeg er veldig misfornøyd med at vi har så dårlig uttelling. Men Aalesund hadde en meget god keepersom hadde noen svært viktige redninger, sier Nordlie, som så mye positivt i måten laget hans vant kampen på.
                                    - De var veldig gode i 25 minutter av første omgang. I pausen ble vi enige om å presse hardere og stå opp høyere. At vi klarer å snu kampbildet underveis vitner om veldig god lagmoral, avslutter han.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      FotballMagasinet

                                      Sundgot skadet

                                      Trygve Lie - 25/07 22:33



                                      Arild Sundgot måtte stå over cupkampen mot Aalesund med skade.

                                      LSK-spissen pådro seg en lei smell i forrige seriekamp, og var ikke en gang på benken i kveld.

                                      Det er usikkert hvor langt skadefraværet til 29-åringen blir, som pådro seg en skade i hofta i løpet av sist seriekamp i Fredrikstad. Sundgot skal likevel være i fremgang, og antas å være klar til innsats i løpet av forholdsvis kort tid.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7056

                                        Andre saker fra fotballmagasinet.no:
                                        Lillestrøm videre uten å imponere
                                        Brown: - I mitt livs form
                                        Last edited by RoyVaadal; 27.07.2007, 15:38.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          Aftenposten (100 % Fotball)

                                          Imponerte ingen


                                          Khaled Mouelhi scoret på straffe i andre omgang i cupkampen mellom Lillestrøm og Aalesund på Åråsen. ( Foto: Stian Lysberg Solum, Scanpix )

                                          Lillestrøm - Aalesund 1-0: Lillestrøm har slitt voldsomt med spillet etter ferien. Mot Aalesund holdt et straffespark liv i cupdrømmen.

                                          Av: Aslan W. A. Farshchian
                                          Publisert: 26.07.2007 kl. 09:06

                                          Det har vært en mørk, sportslig uke for Lillestrøm. Etter europacupkampen mot luxembourgske Käerjéng (2-1) sist torsdag, hadde laget en drøy times alvorsprat i garderoben om den labre innsatsen. Uavgjort borte mot Fredrikstad i helgen var i og for seg et greit resultat, men spillet var ingenting å juble over.
                                          Hjemme mot Aalesund i går fikk vi se en av årets heteste gullkandidater slite i perioder, særlig før pause. Kahled Mouelhis straffespark fem minutter før slutt sørget likevel for cupavansement.
                                          Lillestrøm startet veldig passivt og Aalesund var farlig frempå ved et par anledninger det første kvarteret. Etter 20 minutters stillingskrig begynte Kanarifansen å mane LSK-guttene til å "blø for drakta". Da begynte det å løsne for hjemmelaget, som styrte spillet de siste ti minuttene av omgangen.
                                          - Det var for få valg og for liten bevegelse. Vi blir for stillestående, og vi slet mot deres diamantformasjon, trener Tom Nordlie.

                                          Overtak
                                          Lillestrøm hadde to gigantiske sjanser i annenomgang, men ble stoppet av Adin Brown. Først avverget han Simen Brennes heading, før han stoppet Magnus Myklebusts, som kom alene med den amerikanske målvakten. Et høyt spark fra Benjamin Kibebe mot Bjørn Helge Riise, førte til at dommer Espen Berntsen dømte straffe. Mouelhi skjøt hard til venstre, Brown gikk den andre veien.
                                          Det var ikke overtak det var mangel på - det hadde Lillestrøm stort sett hele den siste timen. Det var heller presisjonen, løpene, timingen, rett og slett alt som må være der for å skape gode sjanser, som manglet.
                                          Det er lov å stille spørsmål ved salget av midtbanesjef Kasey Wehrman i sommerpausen, og om det er helt tilfeldig at laget sliter voldsomt uten australieren. Trener Tom Nordlie har selv beklaget salget, men begrunnet det med at på sikt vil det være mest fornuftig for klubben å bruke andre, og yngre, spillere.
                                          Østerrikske Marcus Kiesenebner, som på sikt skal fylle den sentrale rollen, satt på benken i hele går. Han trenger mer tid både for å komme i kampform og bli kjent med rollen. Nordlie mener Mouehli, som nå spiller sentralt på midten, har klart seg bra.
                                          - I dag hadde han vel én feilpasning på tvers, sier Nordlie.
                                          Han er heller ikke bekymret for formen, og mener gultrøyene har spilt bedre enn kritikerne skal ha det til.

                                          Positivt
                                          - Jeg registerer at Viking har vært veldig gode. De ligger ett poeng bak oss. Stabæk skal ha vært fantastiske, de er bare tre poeng foran oss. Samtidig mener jeg vi har stort forbedringspotensiale, sier Nordlie.
                                          For Aalesund var det mye positivt i åpningen av kampen. Spissen Diego Silva, hentet inn for å fylle tomrommet Dédé Anderson etterlot seg på julen-varer-helt-til-påskeferie i Brasil, viste lovende takter, selv om han også var usynlig i lange perioder. Etter hvert som han blir mer vant til den norske fotballen, kan han bli en solid forsterkning.

                                          Kommentar

                                          Working...