juli 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    lsk.no



    - Vi tar de vi får

    Etter onsdagens seier over Aalesunds FK i cupen mener Simen Brenne at LSK er klare for å møte hvem som helst

    Av: Ole Kristian Bakkene

    Førstkommende mandag kveld trekkes kvartfinalene i cupen, og onsdag røyk Rosenborg og Start ut for henholdsvis Odd Grenland og Haugesund. Det betyr at Lyn, Odd Grenland, Haugesund, Strømsgodset og Viking er mulige motstandere i neste runde. I tillegg spiller Nybergsund og Vålerenga om en av de to siste plassene torsdag kveld. 8 august spilles Stabæk-Tromsø om den siste. Brenne mener LSK nå er klare for å møte hvem som helst av disse lagene.
    - Jeg veit ikke om jeg har noen ønsker, men i kveld var det i alle fall et par bomber. Vi tar i mot dem vi får, sier Brenne.
    Selv hadde han en gedigen sjanse i det 48. minutt. Etter et innlegg fra Bjørn Helge Riise headet Brenne ballen mot mål, men Adin Brown sto for en fantastisk redning.
    - Jeg burde og skulle ha scoret på den, men keeperen hadde en mer enn brukbar redning. Innlegget var bra og jeg traff ballen fint. Hadde den gått litt mer til siden så hadde jeg scoret.
    Det ble kun med Mouelhis mål på straffe mot Aalesund.
    - Det går litt på presisjon og bevegelse. Vi har nok noe å jobbe med på det området.
    Brenne synes selv det var godt å få seier i cupens fjerde runde.
    - Det var deilig med denne seieren, selv om den satt langt inn. Dermed ble desto mer deilig å se den gå inn
    - Bortsett fra de første 20 minuttene så styrte vi kampen bra. Vi vant fortjent, oppsummerer Brenne.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      lsk.no



      Riktig med straffe

      Bjørn Helge Riise gikk bakken i det 84. minutt mot Aalesunds FK. I etterkant var det noen diskusjoner om straffen var riktig. Hovedpersonen selv er ikke i tvil.

      Av: Ole Kristian Bakkene

      - Det gikk veldig fort, men jeg gikk etter ballen. Hvis Benjamin Kibebe ikke hadde truffet meg hadde jeg vært gjennom. Jeg synes det er helt riktig med straffe, sier Bjørn Helge Riise til LSK.no etter at avansementet i cupen er sikret.

      Gøy å score
      Khaled Mouelhi var sikker fra straffemerket, og satt ballen utagbart i mål bak Adin Brown som storspilte på Åråsen onsdag kveld.
      - Det er alltid gøy å score mål. Straffe eller ikke straffe, sier Khaled Mouelhi til LSK.no. Tunisieren har ikke scoret for LSK siden cupfinalen mot Molde i 2005.
      Det tok imidlertid lang tid før LSK fikk hull på byllen mot Aalesunds FK.
      - Første omgang hadde vi ikke det tempoet som vi ønsket å ha. Vi kom oss siste 20 minuttene før pause. Da fikk vi til spillet vårt, sier Riise.
      - Hele den andre omgangen styrte vi, og jeg er selv veldig glad for at vi slapp ekstraomganger.
      - Hva skulle til for at dere kunne ha scoret flere mål?
      - Vi mangler ro innenfor boksen. Vi hadde sjanser nok. Både Simen og Magnus kunne fort ha scoret. Det vi må gjøre framover er å beholde roen når vi kommer i slike situasjoner.

      Lover hjemmeseier i serien
      Bjørn Helge er selv fra Ålesund, og gledet seg over at det var nettopp gamleklubben han slo ut.
      - Det var skikkelig deilig. Det var utrolig deilig å vinne mot de i bortekampen i serien, og det skal bli utrolig deilig å slå de her hjemme på Åråsen i serien i høst også.
      - For du lover seier der også?
      - Ja, vi skal slå dette laget hver gang, avslutter Riise med et stort glis.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        RB


        ENDELIG SCORING: Kahled Moelhi scoret LSKs seiersmål mot Aalesund. FOTO: LISBETH ANDRESEN

        Et mål for selvtilliten

        ÅRÅSEN:
        (LSK – Aalesund 1-0). Khaled Mouelhi vil så gjerne spille en nøkkelrolle i LSK. Han tror straffemålet som sendte LSK videre i cupen vil bety mye for framtida.

        Av Morten Svesengen
        Publisert 26.07.2007 - 06:31 Oppdatert 26.07.2007 - 09:25

        Seier over Aalesund

        – Jeg vil så gjerne ta ansvar i LSK. Derfor var det godt å få denne sjansen. Det vil bety mye for selvtilliten min, sier Mouelhi.
        Etter en meget god vinter og en bra start på sesongen, har det gått lengre tid mellom høydepunktene for Mouelhi. Utvisningen mot Strømsgodset og den påfølgende karantenen satte ham en stund på sidelinja.
        – Det tok kanskje litt tid å komme tilbake, men forhåpentlig er jeg på rett vei nå. Vi slet i starten i går også, men etter hvert skapte vi mye. Og jeg er veldig glad for at jeg fikk avgjøre. Det er mitt første mål siden cupfinalen i 2005, sier Mouelhi.

        Nordlie roser "Kiko"
        Og straffesparket hans var sikkert nok. Tunisieren satte ballen kontant i motsatt hjørne av det den ellers meget gode Aalesund-keeperen Adin Brown satset på.
        – Jeg venter alltid til det siste øyeblikket før jeg bestemmer meg. Straffer har alltid vært en naturlig greie for meg. Tar gjerne flere avgjørende straffer, sier han med et smil om munnen.
        Og kanskje får han ut det uforløste potensialet som bor i ham også i spill. Førsteomgangen mot Brann i Bergen og kampen mot Sandefjord før ferien viste hvilket nivå han kan være på.
        LSK-trener Tom Nordlie mener også at han leverte en god kamp i går.
        – Med unntak av en tversoverpasning som ble brutt, så spilte han gnistrende, mener Nordlie.
        Mange i mediene ønsket å snakke om savnet av Kasey Wehrman. Det er et tema Nordlie ikke ønsker å bruke tid på lenger.
        – Kasey er ikke her lenger, og jeg er fornøyd med "Kiko". Han gjør jobben mer enn godt nok. I tillegg har vi Markus (Kiesenebner), sier LSK-treneren.

        Mistet ikke troen
        Seiersmålet satt langt inne på Åråsen i går kveld. Den første halvtimen slet LSK med både pasningene og bevegelsene. Det gikk mot en tung dag. Men Nordlie mistet ikke troen.
        – Jeg har sjelden vært så aktiv – og positiv – på sidelinja som i dag. Synes også spillerne var flinke til å oppmuntre hverandre utpå der. Vi slet litt med å komme i gang, og da er det viktig å være tålmodig. Da vi fikk flyttet "Kiko" opp i Amund Skiri og flyttet den ene midtstopperen opp i Karl Oskar Fjørtoft, fikk vi grepet på det, sier Nordlie.
        Og fortsetter:
        – Da kom også sjansene, og det var bare en god keeper som hindret oss i å ta ledelsen før. Jeg er veldig fornøyd med den siste timen og at vi vant. Vi orket også mer enn motstanderen, sier treneren.

        Holdt nullen igjen
        Nordlie er stolt av den snuoperasjonen laget hans har gjort etter at de spilte fem kamper uten å vinne i mai/juni.
        – Vi fikk mye negativ fokus rundt oss i den perioden. At vi klarte å snu trenden i denne perioden viser at det bor mye i laget. Det er imponerende. Nå har vi åtte poeng på de fire siste i serien, er videre i cupen og har holdt nullen i fire av de fem siste. Vi skal bli vonde å møte framover, lover en offensiv – og svært positiv Tom Nordlie.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          Nettavisen (fxt)

          Rambekk håper på Odd

          Av Mikael Harstad Groven
          26.07.07 10:21

          Lillestrøms Anders Rambekk håper Odd Grenland vinner resten av sine kamper i år. Etter lørdag.

          ÅRÅSEN STADION (Nettavisen): Anders Rambekk er klar for sin gamle klubb Odd Grenland fra 1. januar 2008. Lørdag møter Lillestrøm laget fra Skien på Åråsen, og Rambekk har følgende beskjed før oppgjøret.
          - Jeg håper Odd vinner resten av kampene sine i år. Etter lørdag, sier Rambekk til Nettavisen.
          Før han korrigerer seg selv:
          - Hvis vi ikke møter dem i cupen da ...

          Merker kjøret
          Høyrebacken innrømmer at LSK begynner å merke kjøret av det tette kampprogrammet etter ferien.
          - Det var tungt mot Aalesund, jeg merket at vi hadde spilt en kamp mer enn dem (Uefa-cup) – men vi kom sterkt utover i kampen og det er positivt.
          Tippeligakampen mot Odd kommer allerede på lørdag, men Rambekk tror ikke det er for tidlig:
          - De skal vi ta uansett.

          - Taper neste kamp
          Odd imponerte ved å slå ut Rosenborg av cupen onsdag, og Rambekk er ikke i tvil om at Skien-laget ikke rykker ned.
          - De holder seg helt sikkert, men kommer til å tape neste kamp, gliser landslagsspilleren.
          Forssvarsspilleren bedyrer at han ikke ofrer så mye tankekraft på at han er Odd-spiller fra årsskiftet:
          - Jeg har ikke tenkt så mye på den overgangen for å være ærlig, det får vi ta første januar.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            RB: Børsen LSK- AAFK

            Børsen: LSK-Aalesund (cup)

            Publisert 26.07.2007 - 06:30

            Lillestrøm – Aalesund 1-0 (0-0)

            Kampkarakter: 5
            Stadionstemning: 6

            4. runde i NM.
            Åråsen.
            Mål: 1-0 (str. 85) Khaled Mouelhi.
            Gult kort: Diego Silva, Enar Jääger, Haraldur Gudmundsson, Trond Fredriksen, Aalesund.
            Tilskuere: 3.405.
            Målsjanser: LSK 4, Aalesund 2.
            Cornere: LSK 8, Aalesund 3.
            Dagens kanarifugl: Bjørn Helge Riise.

            LSK (4-3-3):

            Heinz Müller 5
            Fikk tilbake plassen etter karantenefraværet i sterk konkurranse med erstatter Fredrikson. Feilfri i 1. omg. Trengte ikke hente fram noen redninger siden alle avslutningene gikk utenfor. Plukket ned innleggene som kom etter pause. Ellers arbeidsledig.

            Anders Rambekk 4
            Slet med pasningskvaliteten i 1. omg. Kom også sjelden fram slik han har gjort i sine beste kamper som høyreback. Som alle andre bedre etter pause. Av og til uoppmerksom med ballen i beina.

            Pål Steffen Andresen 6
            En av få spillere som holdt god standard også i åpningshalvtimen. I ferd med å bli en midtstopper i landslagsklasse. Nesten feilfri hver gang han spiller nå.

            Frode Kippe 5
            Tilbake etter karantene og skadeavbrekk. Så ganske komfortabel ut i en åpningsomgang som hadde lavt tempo. Vant mange dueller og gjorde det greit med ballen. Etter hvert hadde han lite å gjøre.

            Shane Stefanutto 4
            Reiste seg etter en forferdelig første halvtime hvor pasningene sjelden traff spillere i gult. Kanskje ble han inspirert av Kanari-Fansen som støttet han da han slet. Bedre i 2. omg. Innleggene hans var av middels kvalitet, dødballene ok. Nær ved å lage straffe etter 1-0.

            Espen Søgård 4
            Gjorde mye rart med ballen før pause. Jobbet og slet, men vant ikke så mange dueller som vanlig. Kom til en brukbar avslutning med hodet rett før hvilen. Hevet seg i likhet med laget etter pause. Men gjorde litt for mange feil valg med ball.

            Khaled Mouelhi 4
            Var en av dem som oftest traff medspiller i starten, men de fleste pasningene gikk bakover eller på tvers. Litt for stor feilmargin utover i kampen. Hadde ett godt skuddforsøk, men det ser ikke helt ut som han har tro på det når han kommer til avslutningsmuligheter. Heldigvis for LSK var han sikker da han fikk sjansen på straffe.

            Simen Brenne 4
            Mangler åpenbart selvtilliten som skal til for å lykkes. Spilte seg gradvis opp etter en svak åpning på 1. omg. Fikk kjempesjansen som kunne gitt ham tilbake troen rett etter pause, men en meget god Aalesund-keeper hindret ham ledermålet. Likevel en positiv sisteomgang fra østfoldingen.

            Bjørn Helge Riise 6 BB
            Stort sett godt pakket inn av Austnes før pause. Men det så farlig ut de få gangene han kom seg løs. Mye bedre etter hvilen. Satte opp Brenne med et perfekt innlegg umiddelbart. Livlig etterpå. Skapte mye på høyresiden og serverte til Myklebust. Gjør litt for mange feil når han kommer i gode posisjoner med ball.

            Olivier Occean 5
            Inn i midten igjen. Er åpenbart i god form. Blir holdt og passet godt på, men vinner likevel dueller og får med seg ballen. Før pause var han dessverre sørgelig alene framover. Han fikk selskap i 2. omg. Spilte bra da også, men han kom til få sjanser.

            Magnus Myklebust 4
            Hadde ikke scoret siden 13. mai før denne. Mangler selvtillit. Det preger spillet hans, og det kom godt til syne da han misbrukte muligheten alene med Brown. Likevel så det ut som han hevet seg etterpå.

            SUM 11 MANN: 51

            INNBYTTER:

            Pål Strand
            (4 min. for Brenne)

            DOMMER:

            Espen Berntsen, Vang 6
            Full kontroll på en kamp som aldri ble vanskelig å dømme. God frisparklinje. Korrekt straffe da Riise ble sparket i ansiktet.

            ANALYSEN:
            LSK overkjørte Aalesund på bortebane i mai. Etter det har de oransje hevet seg betraktelig. I går var det Aalesund som så ut som det farligste laget den første halvtimen.
            LSK hadde ballen mest, men beholdt den sjelden i mange trekk om gangen. Pasningsspillet til hjemmelaget var under enhver kritikk. Litt fordi bevegelsen var for dårlig, men mest fordi presisjonen var elendig hos mange spillere. LSK skal være glad det var et tamt Aalesund som var gjester. Et godt lag ville straffet LSKs slappe førsteomgang.
            Vertene gikk ut med en annen innstilling etter hvilen og skapte en kjempesjanse umiddelbart. Men Brown gjorde en fantastisk redning da han stoppet Brennes heading. Fullstendig LSK-overtak etterpå. Seiersmålet burde kommet før, men heldigvis for LSK kom det før det hadde gått 90 minutter. Laget trengte ikke ekstraomganger før lørdagens hjemmekamp mot Odd.

            Vurdert av Morten Svesengen

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              Se hele NRKs store utvalg av serier, dokumentarer, underholdning, film, sport og nyheter.

              Gå litt ned på høyresiden, og velg "LSK videre i cupen".

              10-minutterlangt intervju med Tom.
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                lsk.no


                - Ønsker flere mål

                Tom Nordlie var etter cupoppgjøret mot Aalesunds FK godt fornøyd med spillet, men ønsker seg flere mål.

                Av: Ole Kristian Bakkene

                - Første halvtimen så sleit vi. De lå lavt, og gjorde det vanskelig for oss. Vi hadde dårlig bevegelse. Siste timen er jeg veldig godt fornøyd med. Noe av det beste vi har gjort på hjemmebane.

                - Scoret for lite
                Nordlie er som nevnt ikke fornøyd med jobben foran mål.
                - Vi scoret for lite på sjansene, og jeg hadde tenkt å bytte ut Magnus (Myklebust) faktisk. Vi hadde stillestående vinger. Plutselig våknet både han og Bjørn Helge (Riise), og kom aleine med keeper. De hadde en fantastisk keeper i Adin Brown. Hadde det ikke vært for han hadde det nok stått 3-0 eller 4-0.
                - Vi må bli er effektive. Samtidig viser vi igjen at vi snudde matchen som i Fredrikstad. Vi kom tilbake, og visre god moral. Vi har tro på det vi driver med, og er godt trent. Vi holdt nullen for fjerde gang de fem siste kamepen hvis vi tenker norsk serie og cup, men har bare scoret fem mål på de fem kampene. Det blir for lite.
                - Hva kan man gjøre for å score flere mål?
                - Vi må ikke fokusere på å trene avslutninger. Det gjør vi gjør jo hele tiden, men i forhold til å si nettopp at man må trene på det så har man et problem. Så lenge man skaper sjanser så må man ha ro i avslutningsøyeblikket. Det er mer en mental greie enn at det er antall repetisjoner.

                Ønsker hjemmekamp
                - Hva er ønskemotstander i kvartfinalen?
                - Når man ser at Haugesund slår Start borte, og Odd slår Rosenborg borte så synes jeg vi gjør en bra kamp. Vi får bare ta det som kommer opp av hatten. Så får vi håpe at vi trekker et lag som også hadde hjemmekamp i dag. Sånn at vi kan få spille hjemme i kvartfinalen.
                Nordlie innrømmer at cupen er viktig for LSK.
                - Man blir norgesmester hvis man vinner cupen. Det er vel ikke noe å kimse av. Vi satser på den, avslutter LSKs hovedtrener.



                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  Bergens Tidende (100% Fotball)


                  Tom Nordlie savner mer fotballfaglig debatt i media. ( Foto: Morten Rakke, Scanpix )

                  Nordlie klager på media

                  Tom Nordlie vil gjøre seg mindre tilgjengelig for media. Han er lei av det han mener er negative vinklinger og for dårlige fotballkunnskaper.

                  Av: Roar Lyngøy
                  Publisert: 26.07.2007 kl. 11:08
                  Endret: 26.07.2007 kl. 11:19

                  - Den fotballfaglige debatten er å ferd med å dø ut i norsk media. Nå er det bare snakk om du spiller ballen gjennom midten eller over midten. Det blir for lite nyansert, sier Lillestrøm-trener Nordlie til NRK.
                  - Flere fagfolk bør komme på banen. Dessuten savner jeg at media er interessert i faget, ikke bare negativitet og skandaler. Jeg personlig begynner å miste motivasjonen på grunn av så mye negativ vinkling i enhver sammenheng, fortsetter han.

                  Nordlie mener mye i media blir fremstilt feil.
                  - Det er litt moro at vi får pepper i avisen for at vi ikke tar europacupen på alvor. Når vi tar det så på alvor at vi tar et møte etterpå er det galt også, så hva skal vi gjøre? spør han.
                  Nordlie sier til NRK at han vil stille mindre opp for pressen i fremtiden.
                  - Jeg stiller opp i forbindelse med kamp og trening. Gidder dere ikke komme dit, er jeg ikke tilgjengelig, sier Lillestrøm-treneren.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    Adresseavisen (100% Fotball)

                    Alt om kommende serierunde. Her foran LSK - Odd f.k. lørdag:

                    "Lillestrøm – Odd lørdag 17.00

                    -Se opp for skrell på Åråsen: Odd har ikke tapt på de tre siste innbyrdes oppgjørene på Åråsen.
                    - Samtidig er LSK bunnsolide defensivt for tiden. Laget har ikke sluppet inn på de tre siste.
                    - Det samme kan neppe sies om Odd. Laget har ikke klart å holde buret rent på de 17 siste bortekampene.
                    - Om Frode Kippe spiller, er det hans 150. for Kanarifuglene. Stopperen står med 14 scoringer."

                    Hele saken:

                    Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7056

                      Fotballmagasinet:

                      Foran LSK-Odd
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648



                        Etterlyser fagfolk.
                        LES OGSÅ:

                        Torsdag 26.07.2007, 18:51
                        oppdatert 18:54

                        Tom Nordlie er lei av at pressen vinkler negativt. Nå vil Lillestrøm-treneren stille opp når det passer ham.
                        Han savner fagfolk og interesse for andre elementer enn om ballen spilles gjennom eller over midten.
                        - Flere fagfolk bør komme på banen. Dessuten savner jeg at media er interessert i faget, ikke bare negativitet og skandaler. Jeg personlig begynner å miste motivasjonen på grunn av så mye negativ vinkling i enhver sammenheng, sa Nordlie til NRK.
                        Nå vil han bare være tilgjengelig når det passer ham.
                        - Jeg stiller opp i forbindelse med kamp og trening, gidder dere ikke komme dit er jeg ikke tilgjengelig, slo han fast.

                        (NTB)

                        Egen kommentar:" ... Nå vil Lillestrøm-treneren stille opp når det passer ham."
                        Dette har Tom Nordlie aldri sagt og er et eksempel på at de vrir og vender på det han sier. Han sier konkret at han stiller opp på trening og kamp uansett. Skuffende av NTB å vri å vende på dette.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Drammens Tidende


                          Blir i brunt


                          Adrian Paul (27) imponerte trenerteamet i Lillestrøm, men det blir ikke snakk om en eventuell overgang før etter sesongslutt.

                          Artikkel fra papiravisen Drammens Tidende

                          GEIR JOHANNESSENsportendt.no

                          -Han er absolutt en interessant spiller med mange gode kvaliteter, skryter assistenttrener, Svein Cato Bakkemo, etter at Paul hadde vist ansikt på treningsfeltet i sommer.
                          -Det vi fikk inntrykk av var en lærevillig elev, og han var flink til å utfordre forsvaret med å gå rett mot mål. På minussiden setter vi spørsmål med hans basisferdigheter, fortsetter treneren.
                          Dessverre gikk MIF-spilleren glipp av treningsmatchen mot Sandefjord.
                          -Det var skikkelig synd vi ikke fikk se ham i LSK-drakta. Regnet stoppet denne muligheten, sier Bakkemo.
                          Lillestrøms tette kampprogram i NM, seriespill og E-cup gjør at Adrian Paul må fortsette å imponere i brunt utover høsten.
                          -Vi kommer til å observere ham videre denne sesongen, så får vi se hva som skjer, føyer treneren til.
                          Paul er uansett fornøyd.
                          -Dette er inspirerende! Jeg har hatt det veldig bra disse ukene sammen med LSK, og føler det spillemessig er gått bra, utbryter hovedpersonen, som opplevde en annen verden på treningene
                          -Det var stor forskjell på nivået her og i Mjøndalen, fortsetter 27-åringen.
                          Noen kontrakt ble ikke skrevet, men det depper han ikke for.
                          -Nei, jeg er tent på fortsatt å vise meg fram i MIF. Vi går mot en spennende høstsesong hvor mange viktige kamper gjenstår. Og opprykksmuligheten er fortsatt til stede, mener Adrian Paul.
                          Som selv har sørget for seks nettsusere i 2. divisjon. Nå venter Follo og Åmot på bortebane for bruntrøyene - to uhyre viktige dueller for mannskapet fra Nedre Eiker.

                          Publisert: 27.07 05:00, Sist endret: 27.07 06:36



                          [Legges inn under litt tvil, men siden reportasjen handler om en potensiell ny LSK-spiller fortjener den kanskje en plass? Ved å klikke på lenken får dere forøvrig se et bilde av Adrian Paul.]

                          Kommentar

                          • okb
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2377

                            Fra www.lsk.no

                            Sundgot er klar

                            Arild Sundgot pådro seg skade i kampen mot Fredrikstad forrige helg, men nå er spissen spilleklar igjen foran lørdagens kamp mot Odd Grenland.

                            Hele saken:



                            -okb!
                            Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                            Kommentar

                            • okb
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2377

                              Fra www.lsk.no

                              - Jeg gleder meg

                              Det er kun kort tid igjen til LSK arrangerer årets andre fotballskole. Fadder Espen Søgård gleder seg.

                              Hele saken:
                              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                RB: - Landslagsklasse

                                http://www.rb.no/lokal_sport/article2899684.ece

                                Foto Lisbeth Andresen INTERNASJONAL FART: Ingen i LSK er raskere enn Pål Steffen Andresen. Den kombinert med godt duellspill og enda bedre spill med ball gjøre ham til landslagsspiller, mener LSK-trener Tom Nordlie.
                                – Landslagsklasse

                                ÅRÅSEN:
                                LSK-trener Tom Nordlie er ikke i tvil om at Pål Steffen Andresen blir LSKs neste landslagsspiller.
                                Av Morten Svesengen
                                Publisert 28.07.2007 - 06:30

                                – I løpet av ett år blir Pål Steffen landslagsspiller uansett hvem som er landslagssjef. Han kommer til å bli så god at det ikke går an å komme utenom ham, tror LSK-trener Tom Nordlie.
                                Han er strålende fornøyd med sesongen midtstopperen har levert så langt. 25-åringen ble kastet inn mot Strømsgodset i april i Frode Kippes karantenefravær. Etterpå har han spilt fast, og på RB-børsen ligger han an til å bli årets spiller med 5,50 i snitt.
                                Løper fra alle

                                – Han kom inn på laget uten grunntrening fra i vinter og helt uten kamptrening. Da er det imponerende at han har vært så stabil, sier Nordlie.
                                Han ser en midtstopper med et enormt potensial.
                                – Jeg har ikke sett én spiss som har løpt fra ham ennå. I tillegg er han stor og god i lufta. Hvis han tør å gjøre enda mer med ball, har han alle forutsetninger for å bli en internasjonal spiller, mener Nordlie.
                                LSK-treneren er kjempefornøyd med at klubben har skrevet langtidsavtale med Andresen til 2011.
                                – En kanonsignering av LSK. Det er lett å glemme betydningen av å forlenge kontraktene til spillere som allerede er i klubben. Ekstra spesielt er det jo at Pål Steffen er født og oppvokst i Lillestrøm, sier treneren.
                                Tøffere trening

                                Andresen blir smigret av skryten fra treneren. Men foreløpig har han ikke tenkt så mye på landslagsspill.
                                – Denne sesongen har målet vært å spille stabilt godt, og det har gått overraskende bra med tanke på all treningen jeg mistet i vinter. Det er jeg fornøyd med. Jeg har uansett ikke brukt tid på å tenke på landslaget, men det er et naturlig mål for framtida, sier Andresen.
                                LSK-stopperen ble operert i januar, og først i mars/april begynte han å spille fotball igjen.
                                – Jeg syklet så mye i vinter, og tror jeg kunne vært med i Tour de France. Men ga meg tydeligvis et bra grunnlag, sier romerikingen.
                                I tillegg tror han treningsopplegget til Tom Nordlie har gjort det enklere å komme i god fysisk form.
                                – Vi trener tøffere i sesongen, og det betyr at det er lettere å bygge seg opp igjen for spillere som kommer tilbake fra skade.
                                Liker Nordlie-stilen

                                Andresen har spilt godt for LSK både under Arne Erlandsen og Uwe Rösler også, men han har aldri vært mer stabil på høyt nivå enn i år.
                                Lillestrømlingen tror det er flere grunner til det.
                                – Jeg har selvfølgelig mer erfaring. I tillegg er jeg nok mer konsentrert enn før. Det har også sammenheng med spillestilen til Tom. Han gir oss sjansen til gjøre flere valg ute på banen, og da er det lettere å slippe seg løs. Jeg har fortsatt mye å gå på, og jeg må for eksempel bli bedre med ball. Det er noe jeg jobber med, innrømmer Andresen.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  Aftenposten (papir)

                                  Profil-intervju med Anders Rambekk i dagens Aftenposten. Bakgrunnen er kampen mot Odd i dag kl. 17.00, og det forhold at Rambekk møter gamleklubben og kommende lagkamerater i denne kampen. Som vanlig gir Rambekk sympatiske og gode svar på de spørsmål som stilles. Noen utdrag fra intervjuet:

                                  - Blir det vemodig å forlate Lillestrøm?
                                  - Dette er min tredje sesong i LSK-drakten. Jeg er blitt godt kjent med mennesker i og rundt klubben og fått nye, gode venner. Det er en flott klubb, og jeg håper derfor at jeg kan avslutte med å vinne noe.

                                  - Dere har ennå til gode å imponere spillemessig. Er laget bedre i år sammenlignet med i fjor?
                                  - Jeg føler at vi er blitt bedre på noe, og at det er noe på gang. Vi har lagt om spillesystemet, og det tar tid før det sitter som det skal. I fjor hadde vi spillere som Koren og Mifsud som gjorde mye på egenhånd - og alene sikret mange poeng.

                                  - Er dere gode nok til å vinne gull?
                                  Ja, det tror jeg. Vi har vært solide i mange kamper, og er det laget som har sluppet inn minst mål (12). Laget jobber hardt for hverandre. Jeg ser postivt på høstsesongen.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Adresseavisen (100% Fotball)

                                    Müller reddet LSK


                                    Heinz Müller var en viktig mann da LSK plutselig måtte kjempe for å beholde ett poeng på Åråsen. ( Foto: Tomas Rolland - Digitalsport )


                                    LSK-trener Tom Nordlie var skuffet over at gullkandidaten gir fra seg ledelsen på Åråsen. ( Foto: Olav Olsen )

                                    Da Lillestrøm kollapset hjemme mot Odd sto Heinz Müller frem og reddet ett poeng for den falmende gullkandidaten.

                                    Av: André Almløv
                                    Publisert: 28.07.2007 kl. 19:58
                                    Endret: 28.07.2007 kl. 20:19

                                    KAMPEN DIREKTE: Slik var kampen på Åråsen.

                                    LILLESTRØM-ODD 1-1: Etter en god 1.omgang og ledelse 1-0, falt Lillestrøm sammen som et korthus etter pause.
                                    Odd tok fullstendig over og borteseier hadde slett ikke vært ufortjent. '
                                    Men Heinz Müller, med en fortid i nettopp Odd, ville det annerledes. Først reddet han Espen Ruuds straffe, og deretter Petter Bruer Hansens hundreprosentsjanse i sluttminuttene.
                                    Til slutt måtte han derimot gi tapt da Ruud revansjerte straffemissen etter en trippelsjanse.
                                    - Jeg hadde noen gode redninger i dag, men jeg tenker ikke så mye på hva jeg selv gjør, men på hvordan det går med laget. Vi spilte godt i 1.omgang og burde avgjort kampen med Olivier Occeans sjanse rett før pause. Men i 2.omgang holdt vi 2.divisjonsstandard, og det er ikke sånn vi ønsker å fremstå, sier en tydelig skuffet Müller etter møtet med Odd.

                                    - Spilte med håndbrekket på
                                    Lillestrøm-trener Tom Nordlie var naturlig nok skuffet over at Lillestrøm fortsatte å tape poeng i gullkampen, men hadde ingen god forklaring på hva som gikk galt denne gangen.
                                    -I 2.omgang skulle vi gå ut og avgjøre kampen, men i stedet så det ut som om vi spilte med håndbrekket på. Vi har orket mye i de siste kampene og sett bra ut på trening, men i dag orket vi ikke å flytte beina, sier Nordlie, som ikke vil avskrive LSK som gullkandidat.
                                    - Jeg sa på spillermøtet før kampen at vi kunne gå til topps hvis vi vant i dag. Ut fra spill og sjanser var uavgjort greit. Jeg tror likevel ikke vi har sagt vårt siste ord i gullkampen. Alle topplagene taper jo stadig vekk, avslutter Nordlie.

                                    Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      VG

                                      Fikk hevn etter straffemiss


                                      LSK sakker akterut i toppkampen


                                      ÅRÅSEN (VG Nett) (LSK-Odd 1-1) Først misset han et straffespark. Deretter gjorde Espen Ruud det godt igjen med å banke inn utligningen for et Odd Grenland på desperat poengjakt.

                                      Av EIRIK BORUD



                                      FIKK REVANSJ: Her redder LSK-keeper Heinz Müller straffesparket fra Odds Espen Ruud. Senere i kampen fikk Ruud sin revansj da han satte inn utligningsmålet. Foto: Scanpix

                                      På stillingen 1-0 til Lillestrøm ble unggutten felt av Frode Kippe inne i 16-meteren. Straffespark til dumpekandidaten - og straffetaker: Espen Ruud selv.

                                      VG Nett LIVE: Fyldig referat fra kampen!

                                      Men skuddet fra krittmerket ble på mesterlig vis reddet av LSK-keeper Heinz Müller. Dermed beholdt hjemmelaget ledelsen - enn så lenge.

                                      - Jeg hadde bestemt meg før jeg skulle skyter, men dessverre ble det i keeperhjørnet og enkelt for Müller, beklager Espen Ruud, som håper han beholder tilliten som straffeskytter.

                                      - Jeg ble felt for et par serierunder og tok straffen selv da også. Da gikk den inn, påpeker han overfor VG Nett.

                                      Stanget inn ledelsen
                                      Det var heller ikke Odd som kom best i gang på Åråsen. Hjemmelaget fikk tidlig et overtak på skienslaget, imidlertid uten å skape de helt store sjansene.

                                      De gulkledde fikk seg derfor en støkk da Odds Morten Fevang ladet kanonen etter 12 minutters spill. Det vakre skuddet fra 18 meter gikk i en fin bue mot krysset, men nok en gang var Müller med på notene og fistet ballen i stolpen og ut.

                                      Seks minutter senere var det hjemmelaget som angrep, og etter en nydelig pasning fra Shane Stefanutto var Simen Brenne helt fri nede ved dødlinjen. Han slo vakkert inn foran mål der Espen Søgård hang i luften og stanget inn ledermålet.

                                      På tampen av første omgang fikk Olivier Occean en gedigen mulighet til å øke ledelsen, men en godt plassert Rune Jarstein i Odd-målet stoppet skuddet med beinet.

                                      Ruud utlignet
                                      Odd Grenland kom mer med i andre omgang, og etter en times spill var det helt utrolig at ikke Stefan Bärlin utlignet. Han fikk ballen ved bakre stolpe, og helt upresset satte han den utenfor.

                                      Seks minutter før full tid skulle imidlertid Odd klare å trenge igjennom LSK-muren. Sørensen fikk ballen unna Müller etter en avslutning, og ute i 16-meteren sto Espen Ruud og banket inn utligningsmålet.

                                      - Jeg hadde bare bestemt meg for at den skulle inn. Først hadde jeg tenkt å skyte med innsisen men så ombestemte jeg meg og klinte til. Og det gikk jo bra, refererer Ruud.

                                      - Gikk litt tomme
                                      LSK klarte aldri å reise seg igjen, og dermed ble det poengdeling på Åråsen. Romerikslaget er nå tre poeng bak Brann, med en kamp mer spilt, i kampen om seriegullet.

                                      - Vi går litt tomme utover i matchen og greier ikke komme oppi dem. En veldig svak 2. omgang av oss. Vi skulle helst hatt tre poeng, men slik kampen ble greide vi ikke det, sier LSK-kaptein Frode Kippe til TV2.

                                      - Utilgivelig av oss å gi fra oss det grepet vi hadde til pause, sier Tom Nordlie til TV2.

                                      Oppløftende Odd-uke
                                      Odd er fortsatt tabelljumbo, men har hatt en særdeles oppløftende uke etter å ha slått Rosenborg ut av cupen og tatt poeng på Åråsen.

                                      - Jeg ser lyst på fremtiden. Vi har forsterket laget og fått mye tyngde og rutine spesielt fremover på banen. Jeg tror vi kommer til å plukke mye poeng fremover, sier dagens Odd-helt Espen Ruud.

                                      (VG NETT 28.07.07 kl. 19:00, sist oppdatert 28.07.07 kl. 19:52)

                                      Last edited by RSP; 28.07.2007, 22:16.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        ABC Nyheter

                                        Bunnlaget var best

                                        Lillestrøm ledet 1-0 og hadde tilsynelatende full kontroll, men fikk en kollektiv kollaps etter pause og bunnlaget Odd skaffet seg ett poeng.

                                        Tekst: Redaksjonen
                                        Lørdag, 28.07.07 kl. 20:29

                                        Etter en god offensiv periode burde gjestene ha fått med seg alle tre poengene fra Åråsen.
                                        Kampen på en sleip Åråsen endte 1-1 etter at Espen Søgård hadde gitt vertene ledelsen på en heading etter 18 minutter. Espen Ruud reparerte skaden etter et misbrukt straffespark og utlignet seks minutter før full tid.
                                        Lillestrøms mål kom etter en glimrende kombinasjon mellom Shane Stefanutto, Simen Brenne og Søgård som kunne vært tatt rett ut av læreboka.
                                        Espen Ruud scoret etter at Heinz Mueller to ganger hadde gitt returer på gode skudd fra Jan Tore Amundsen. Samme Mueller reddet et straffespark fra Ruud etter 52 minutter. Mueller hadde flere kvalifiserte redninger og Lillestrøm kan takke ham for at laget tross alt kom fra det med uavgjort.

                                        Burde vunnet
                                        - Denne kampen burde vi ha vunnet, fastslo Odd-trener Gaute Larsen, som gratulerte seg selv og Arne Sandstøs taktiske omlegging etter pause.
                                        Etter en times spill la Odd om til offensive 3-5-2 og tvang Lillestrøm på defensiven.
                                        - Det er sjelden Lillestrøm blir tvunget til å spille 4-5-1 på hjemmebane, tilføyde Larsen, som hevder at han nå ser lyst på fremtiden til tross for Odds prekære tabellposisjon.
                                        - I de to siste kampene har vi slått Rosenborg og spilt uavgjort mot Lillestrøm på to av de vanskeligste bortearenaene i toppserien, sa Gaute Larsen.
                                        Målscorer Espen Ruud ser også lyst på fremtiden.
                                        - Vi har fått gode forsterkninger etter ferien. De har hevdet laget betraktelig og jeg tror vi skal score mange poeng framover mot høsten, sa han.Ruud sa at han hadde bestemt seg for hvilket hjørne han skulle skyte i før han tok straffesparket.
                                        - Men Mueller gikk veldig tidlig og reddet. Dette er det første straffesparket jeg misser i toppserien, sa Ruud, som stilte seg klar også til å ta straffespark neste gang sjansen byr seg.
                                        - Da jeg fikk sjansen til å reparere missen på slutten hadde jeg bestemt meg at den ballen skulle inn samme hva, tilføyde han.

                                        Oppgitt
                                        Tom Nordlie virket temmelig oppgitt etter at laget hans hadde gitt fra seg en tilsynelatende trygg ledelse. Han stilte seg uforstående til at laget klappet sammen etter pause.
                                        - Vi varierer altfor mye fra fantastisk fotball til det begredelige. Normalt pleier vi å avslutte kampene sterkt etter forsiktige åpninger. Nå skjer det motsatte. Det er ingen krise, men dette er ting vi må ta tak i, sa Nordlie.
                                        - Våre spillere flytter ikke beina verken offensivt eller defensivt og vi inviterer Odd inn i kampen igjen etter en glimrende 1. omgang.- På spillermøtet før kampen sa jeg at «vinner vi i dag, vil vi virkelig være med i gullkampen. Jeg så på denne matchen som en vendepunkt-kamp for oss».
                                        - Når vi ikke vinner, er det utrolig skuffende. Det har sett så bra ut på trening at jeg virkelig var optimist. Men det går jo an å komme seg igjen etter 1-1 mot Odd, mente Nordlie.

                                        Lillestrøm ledet 1-0 og hadde tilsynelatende full kontroll, men fikk en kollektiv kollaps etter pause og bunnlaget Odd skaffet seg ett poeng.

                                        Kommentar

                                        • sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

                                          Fra FXT/Nettavisen:


                                          Vår verste omgang

                                          - Det ser ut som om vi spiller med håndbrekk, er Tom Nordlies oppsummering av andreomgangen mot Odd.

                                          Av Marius Vik

                                          ÅRÅSEN (Nettavisen): LILLESTRØM – ODD 1-1 (Spillerbørs og kampfakta):

                                          Fotballkamper har en tendens til å bestå av to omganger. Men sjelden har uttrykket «a game of two halves» vært mer passende enn lørdagens oppgjør mellom Lillestrøm og Odd.
                                          Lillestrøm gikk nemlig ut i et forrykende tempo, og var som Kanarifansen i storslag.
                                          Hjemmelaget valset over Tippeligaens bunnlag, og hadde full kontroll. Det var bare et tidsspørsmål før ledermålet skulle komme, og da det først kom, var det en riktig lekkerbisken:

                                          Rett fra læreboka
                                          Shane Stefanutto hadde et av sine mange raid på venstresiden, spilte igjennom Simen Brenne som kom i god fart. Den tidligere Fredrikstad-spilleren fikk elegant med seg ballen innenfor Odds sekstenmeter, skjøt fart ned mot dødlinja, og chippet ballen inn på hodet til Espen Søgård, som hadde sneket seg inn på bakerste stolpe.
                                          1-0, rett ut fra Fotballens ABC.

                                          Og det stoppet ikke der. Lillestrøm fortsatte å presse, Espen Søgård burde ha øket til 2-0 da han nok en gang var umarkert på bakerste, men valgte en ekstra berøring i stedet for å skyte, mens Arild Sundgot bare var centimeter fra å dytte inn 2-0 på nok et innlegg fra venstre.
                                          Slik var det stort sett den førstehalvtimen, men så stoppet Lillestrøm-maskineriet. Fullstendig.
                                          Og, jo mindre sagt om LSKs andreomgang, jo bedre. Likevel, noen får forsøkte seg:
                                          - Vår verste omgang denne sesongen, mener Heinz Müller. Lillestrøm-keeperen ble sågar ble kåret til banens beste, ikke akkurat noe godt tegn for et lag som forventes og bør være i stand til å kjøre over nedrykkstruede Odd.




                                          KOLOSSAL: Heinz Muller reddet straffe mot Odd. Etter kampen var han likevel bare deppet.


                                          Nordlie vil ikke kritisere innsatsen
                                          - I andreomgangen ser det ut som om vi spilte med håndbrekk, mener Tom Nordlie, som likevel ikke ville gå med på at spillerne ikke er villige til å «blø for drakta», som var Kanarifansens avskjedshilsen til LSK-spillerne etter den triste andreomgangen.

                                          - Jeg ser ingen grunn til å kritisere spillernes innsats. De gir maks, men jeg har aldri sett de ha så dårlig press på ballfører som i andreomgang.
                                          Om det var Lillestrøm-spillerne som ble markant svakere etter hvilen, eller om det var Odd-spillerne som løftet seg betraktelig, vil det være delte meninger om. Men Skiens-laget la i alle fall over til en mer offensiv 3-5-2-formasjon, og trodde de fikk en kjapp belønning da Espen Ruud ble revet ned av Frode Kippe like etter sidebyttet. Samme mann hadde ikke pugget hjemmeleksa - «ikke ta straffa hvis du selv blir felt» - Heinz Müller hadde det, valgte riktig hjørne, og hindret en tidlig utligning i andreomgangen.

                                          Ruuds hevn

                                          Men Odd ga ikke opp, fortsatte å male, og skapte flere sjanser enn noe annet lag har gjort på Åråsen i moderne tid. Til slutt kom belønningen, da den samme Ruud dukket opp etter en dobbelblokk av Heinz Müller, syv minutter før full tid.

                                          Fullt fortjent.
                                          - En utrolig lettelse, sa Ruud etter straffemissen.
                                          - Jeg er skuffet over at vi ikke tar tre poeng, sier trener Arne Sandstø, som har det for vane å ta poeng på Åråsen.
                                          Med lørdagens resultat har han fire strake kamper, mot et av Norges beste hjemmelag, uten tap.
                                          - Nøkkelen ligger i å forsøke å spille fotball. De lagene som prøver å krige til seg poeng, har liten sjanse til å lykkes mot Lillestrøm, mener Odd-treneren.
                                          Men lykkes, det tror trenerkollega Gaute Larsen at Odd vil i tiden fremover.
                                          - Jeg er veldig godt fornøyd med form og prestasjoner i de to siste kampene, og nå skal vi bli enda mer offensive, lover Larsen.

                                          Kommentar

                                          Working...