Fredrikstad-LSK søn. 22. juli kl. 18

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.sandass
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2005
    • 972

Kjedelig og planløst offensivt idag.

Det var iallefall en fin båt tur
    www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• aguado
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 448

Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Brenne leverer nok en slett forestilling, og gjør mye rart med kula, spesielt i mottak. Godt gjort med tanke på at matta er pefekt.
      Jeg deler den samme oppfattelsen som deg om Brenne. Men Nordlie er tydeligvis av en annen oppfattelse, jmf. nyhetstråden:

"Jeg synes at han bare blir bedre og bedre. Det er bare småting som må justeres før han er i toppform."

Skuddet hans på mål etter 75 minutter var forresten bare pinlig rævva. Men godt det bare er noen småting som mangler da.

Kommentar

• sandra
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jun 2007
        • 130

ja... heeeelt enig!! hva skjer med simen brenne??
        Fotballgal nordlending, men med hjertet på rett sted :)

Kommentar

• sandra
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Jun 2007
          • 130

jeg registrerte at Nordlie strekte på beine HELE 2 ganger i dag. noen som fikk med seg noe annet?
          Last edited by sandra; 22.07.2007, 23:51. Begrunnelse: greit å avslutte med et lite spm... ;)

Kommentar

• aguado
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 448

Opprinnelig skrevet av sandra
            jeg registrerte at Nordlie strekte på beine HELE 2 ganger i dag. noen som fikk med seg noe annet?
            Håper ikke ledelsen i LSK i et forsøk på å roe ned temperamentet hans har gitt han lykkepiller. Når laget spiller så tamt som de gjør forventer jeg i det minste at han sparker til en vannbøtte, stol eller noe annet av inventaret på Fredrikstad.

Kommentar

• kimmern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 1174

jeg syns også nordlie er musestille på sidelinjen, må si jeg er skuffet over det som jeg trodde spille bli pisking av spillerene slik han holdt på i start

Kommentar

• Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

For å begynne med det positive idag:

Otto Fredriksson. Vet ikke hvor mye jeg skal si, annet enn at han knapt gjorde en skjønnhetsfeil i løpet av hele kampen. Rett og slett ekstremt trygg, spillende, styrende og interessert i å finne raske muligheter ved utspill, i tillegg til to gode utspillsbein.

Jeg vil si det var det eneste som virkelig var positivt med matchen. For så å trekke fram det som jeg vil kalle godkjent, har vi Søgård som gjør nok en god jobb på høyreback. I tillegg synes jeg Bjørn Helge viser at han er på vei tilbake til godformen. Jeg vil også gi litt kreditt til Simen Brenne som har tatt seg opp veldig i arbeidsinnsatsen og gir virkelig jernet.

Så kommer det negative, og her er lista lenger:

For det første. Å si at vi var gode defensivt idag ville vært en blank løgn. Vi gir FFK noen feite feite sjanser i første omgang. Kasey trer baller tvers gjennom forsvaret vårt fler ganger. Bare en råtten Fofana gjør at FFK ikke skaper mer farligheter. Shane er alt for seint ut i presset på kantspiller som slår innlegg. Vi lar Kvisvik klemme til fra 20 meter, heldigvis treffer han bakdelen til Pål Steffen.

For det andre. Vi er så forbanna dårlige til å slå presise pasninger at jeg blir nesten skremt. At det skal være en så jævla stor forskjell på norske og engelske spillere når det gjelder å rulle en jævla ball til hverandre kan jeg ikke skjønne. Det er det aller mest elementære man lærer fra man er 6 år gammel, samt mottak(som vi forøvrig heller ikke er gode til).

For det tredje. Jeg begynner å bli ufattelig lei av at Simen Brenne alltid skal løpe inn i 3-4 motstandere å drible. Han gjør det hele tiden, virker som han lider av et driblesyndrom. Uheldigvis har han ikke forstått at han ikke er Messi enda, det håper jeg virkelig Nordlie forteller han på neste trening, for makan til tankeløse valg med ball har jeg ikke sett siden Sasa Radulovic travet ned med ballen mot cornerflagget når det gjenstod 25 minutter av matchen.

For det fjerde. Kan vi vennligst slutte med de ufattelig ræva dødballvariantene fra Shane? Jeg er så helvetes lei av at Shane skal slå frisparkene fra venstresiden, i stedet for en høyrebeint som kan slå hardt innoverskrudd. Generelt er jeg piss lei av den jævla pumpinga vår opp mot Arild og Occean, for det er det aller letteste for et forsvar å stoppe. De trenger jo ikke røre ballen en gang, bare gå litt inn i kroppen så forsvinner ballen enten over hodet på våre, eller så stusser vi den til keeper. Kan ikke skjønne at vi enda benytter oss av denne varianten. Ved et tilfelle dyttet Shane ballen ut på kanten. Noe lite gjennomtenkt var det Espen som sto der og skulle servere hodespillerne våre, og selv om han gjorde en bra match idag, har han ingen silkefot. Synes det mangler plan over hele greia.

For det femte. Jeg kan leve med at Occean og Arild av og til må ut på siden. Det jeg derimot ikke kan leve med er at ingen av de to evner å slå innlegg på hverandre. Det skjedde fler ganger i dag at Ollie rullet ballen tilbake til Brenne, som venta på at Shane skulle komme, og vips hadde vi brukt støttepasningen fra dødlinja til midtlinja. Katastrofalt lite farlig og katastrofalt enkelt å forsvare seg mot luftballene til Shane fra dypet.

For det sjette, og til slutt. Blir litt frustrert over at Mykle får fullføre idag. Han er på etterskudd hele tiden, og starter aldri løpene før etter at ballen er slått. Tom burde benyttet seg av bytter idag, og jeg er seriøs når jeg sier at jeg synes Johan Petter Winsnes burde trekkes fram som et alternativ på en av kantplassene. Han er pasningssikker på trening, og var til tider veldig god under Erlandsens 4-3-3.

Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                Det var iallefall en fin båt tur
                Bussturen hjem derimot
                Lauken er vår venn!

Kommentar

• Per Egil
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Jul 2007
                  • 1

Respekt

Takk for kampen, Kanaris. Og kudos og stående applaus for måten dere hyllet Kasey Wehrman etter kampen. Respekt til dere alle.
                  Last edited by Per Egil; 23.07.2007, 08:50.

Kommentar

• vollafugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 978

Etter min mening er noen av innleggene her for negative og kritiske til kampen i går.

Vi må ikke glemme at selv om Fredrikstad var elendige på Åråsen i 1. serierunde, har de vært ganske solide hjemme. De har heller ikke tapt på eget gress siden de noe uheldig tapte mot Stabæk 13. mai. I resten av kampene vært det beste laget, og har vunnet alle hjemmekampene bortsett fra i forrige runde da Odd, mye takket være Jarstein, klarte 1-1.

Jeg synes at laget presterte en noe svak første-omgang, men en relativt solid andre-omgang. Flere av spillerne markerte seg på en god måte. Jeg tenker da særlig på Otto, Søgård, OO og Kiko. Særlig det at Otto, og delvis også Espen står frem som de gjør, bør glede mange. Kanske er vi noen bekymringer fattigere etter denne kampen?

Vi bør heller ikke glemme at vi har relativt store skade-problemer akkurat nå.

Jeg synes også at Brenne får alt for hard medfart. Jeg synes at han gjør en del bra offensivt (men enig i at han kanskje løper litt for lite), og han redder oss jo rett for slutt med et svært oppofrende løp hjem. Jeg tror han kommer til å bli god og viktig resten av sesongen, og knallgod neste sesong.

Det negative er etter min mening den offensive samhandlingen, at Sundgot synes å være ute av form, og at vi neærmest er ubehjelpelige på offensiv død-ball. Men det er første seriekamp etter ferien, og vi skal ikke lenger tilbake enn til Sandefjord-kampen for å finne virkelig godt offensivt spill med samhandling og full pakke.

Kommentar

• Sem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2005
                      • 1626

Opprinnelig skrevet av vollafugl
                      Etter min mening er noen av innleggene her for negative og kritiske til kampen i går.
                      Enig!

Jeg synes ikke denne kampen er noe å skamme seg over i det hele tatt. Fredrikstad er et svært godt hjemmelag.
                      • Brenne gjorde den beste kampen jeg har sett i Fugla-drakt; han jobber og sliter, og prøver i tillegg å skape noe framover
                      • Occean vinner mye dueller, og kommer til avslutninger
                      • Otto gjør noen gode redinger, og er offensiv i feltet, selv om han bommer litt innimellom
                      • Kiko gjorde en fin match på midtbanen
                      • Riise jobba bra, som vanlig
                      • Shane var trygg og god (bortsett fra én situasjon), og også flink med ballen i beina
                      • Midtstopperne vant mange løps- og hodedueller
                      • Søgård gjorde et ok inntrykk på en uvant posisjon

Jeg synes imidlertid det var litt dårlige bevegelser foran ballfører, og jeg ønsker å se backene på løp framover oftere.

Kommentar

• vollafugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 978

Glemte forresten å nevne at det er med blandede følelser jeg konstanterer at Kasey var BB, og at flere aviser nevner at han er nettopp den Sjefen FFK har manglet.

Aftenposten skriver blant annet at: "FFK har savnet en leder. Nå er han på plass. Kasey Wehrmann viste ingen nåde mot gamle lagkompiser fra lillestrøm".

Vi har solgt en spiller med klare lederegenskaper og gode fotballferdigheter, selv om han selv ønsket å bli på Åråsen. Dette på tross av at vi egentlig er i manko på naturlige ledertyper. Jeg er kritisk.

Kommentar

• sandra
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Jun 2007
                          • 130

jeg gråter

Kommentar

• BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

Opprinnelig skrevet av keiko99
                            om ikke du klarer å se at den sungodt er mannen som gjør til at deres mål blir korrekt avblåst så bør du sette den ned å studere kampen
                            Enig med deg i at Sundgot har et håpløst angrep på keeper. Andre mener det ble blåst for offiside.

Det er selvsagt fullt mulig at det er offside allerede før Sundgot buser inn i keeper. Da er det korrekt at det blåses inndirekte frispark, ettersom offsiden inntrer før angrep på keeper.

Uansett totalt hjelpesløst av Sundgot. Det var vel også noe lignende Kippe fikk gult kort for i Bergen.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• AG-3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 1081

Stolt av måten vi hyllet hederskaren Kasey på etter kampen. Noe annet enn hva de driver med borti Bergen....

Kommentar

• Bob Page
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Jul 2007
                                • 1

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                For det tredje. Jeg begynner å bli ufattelig lei av at Simen Brenne alltid skal løpe inn i 3-4 motstandere å drible. Han gjør det hele tiden, virker som han lider av et driblesyndrom. Uheldigvis har han ikke forstått at han ikke er Messi enda, det håper jeg virkelig Nordlie forteller han på neste trening, for makan til tankeløse valg med ball har jeg ikke sett siden Sasa Radulovic travet ned med ballen mot cornerflagget når det gjenstod 25 minutter av matchen.

Hm.. Det har vi FFK-supportere nesten revet av oss håret i fortvilese av også....

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Opprinnelig skrevet av AG-3
                                  Stolt av måten vi hyllet hederskaren Kasey på etter kampen. Noe annet enn hva de driver med borti Bergen....
                                  I tillegg var det flott at så store deler av Kanari-Fansen ga Dagfinn Enerly applaus i pausen. Ikke det at ikke andre gjør det, men synes det er fint at andre supportergrupper kan støtte og hedre en veldig sympatisk fotballpersonlighet som Enerly.
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• dIsTurBeD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 668

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    I tillegg var det flott at så store deler av Kanari-Fansen ga Dagfinn Enerly applaus i pausen. Ikke det at ikke andre gjør det, men synes det er fint at andre supportergrupper kan støtte og hedre en veldig sympatisk fotballpersonlighet som Enerly.
                                    Dagens kaktus går i så måte til en av våre egne som, da Enerly ble presentert av Dag Solheim for publikum, presterte å reise seg opp å skrike "jævla idiot" elns. Stort...
                                    Last edited by dIsTurBeD; 23.07.2007, 22:50.

Kommentar

• Harald_88
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 550

Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
                                      Dagens kaktus går i så måte til en av våre egne som, da Enerly ble presentert av Dag Solheim for puplikum, presterte å reise seg opp å skrike "jævla idiot" elns. Stort...
                                      Voksent...
                                      Alt For Fugla

Gå Av Grønlund

Kommentar

• Franken
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 1036

Opprinnelig skrevet av Harald_88
                                        Voksent...
                                        Var flere idioter tilstede da Enerly kom inn på banen. En klovn bak meg kom også med saker verre enn det som er nevnt her...
                                        Fra Baillsund

Kommentar

• Kanarifugl84
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2007
                                          • 2319

Alt i alt er jeg brukbart fornøyd med utfallet av gårsdagens lite severdige kamp på nye flotte Fredrikstad Stadion. Synd vi ikke fikk mer ut av det spillemessige overtaket i 2.omgang, men skal vi se på sjansene som ble produsert kampen under et, må vi være fornøyd med 1 poeng. Men spillet fremover på banen var ikke akkurat spekket med fantasifulle løsninger og god samhandling, noe som er en smule skremmende. I mine øyne var det svært få gode relasjoner mellom våre offensive spillere, noe jeg synes har vært gjennomgangsmelodien den siste tiden.

Det pågår vel fortsatt en diskusjon om Brennes "klippekort" på laget(synes Brenne kommer seg kamp for kamp selv om det skjer med bittesmå musesteg..), men jeg må si at det er bemerkelsesverdig at Sundgot og Myklebust spiller 90min i angrepet igår! Jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt lei av å se trekløverert Myklebust-Sundgot-Occean kamp etter kamp. Ingenting sitter for Arild om dagen, det være seg mottak, pasninger, dueller eller den giftigheten i boksen man må forvente av en midtspiss. Dessuten synes jeg OO virker meget motivert og lett for tiden, kan dermed ikke fatte hvorfor han ikke får noen sjanse i den posisjonen hvor han virkelig vil og skal trives. Det må være frustrerende for en spiller som virker å være i form å bli plassert ut til venstre kamp etter kamp, spesielt når midtspissen vår som ikke virker å være i form, leverer varene på en lite tilfredsstillende måte.

Myklebust tok, med god hjelp fra Riise, tippeligaen med storm tidlig i vår og var til tider dominerende. Riise spiller fremdeles godt i samme posisjon, men Myklebust er det ikke så mange som ser spesielt mye til for tiden. Det hender det glimter til litt innimellom, men i det store og hele kampbildet så blir han altfor ofte helt borte..hvorfor?? Han fikk riktignok en noe ubeleilig skade på våren, men det virker ikke som om den samme spruten fra tidligere i vår er tilstede for tiden. Virker i likhet med Sundgot å være litt nedadgående form- og spillemessig.

Nå er det ikke opp til meg å komme med sterke kritikker mot lagoppstillinger og taktiske valg underveis i kampen, da dette ligger nokså langt unna mitt ansvarsområde på kamper(som forøvrig begrenser seg til tribunestøtte som supporter). Heldigvis! men synspunkter er det jo lov å ytre, og etter min mening synes jeg ikke det er så rart at vårt offensive spill virker å være et spill uten relasjoner og samhandling for tiden.

- Brenne er ennå ikke i nærheten av hva han presterte offensivt i Fr.stad
                                          - Sundgot/Myklebust virker å være ute av form
                                          - Helt sentralt fungerer ikke Kiko som den ballfordeler og dirigent han skal være i et system som 4-3-3

Defensivt vil jeg si at vi pr. dags dato er glimrende, så det er liten tvil om hva tiden på treningsfeltet må brukes på i ukene som kommer. Offensive relasjoner og samhandling tror jeg er stikkordene, hvis vi skal fortsette å være med i gullkampen må vi skape flere og større sjanser!

Kommentar

Working...