Fredrikstad-LSK søn. 22. juli kl. 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    Myklebust og Sundgot får vel spille kampen ut fordi vi mangler alternativer på topp. Det er ikke mer enn 1-2 sesonger siden vi hadde 5-6 alternativer som kunne spille spiss. Nå har vi 3?

    Er klar for å se Gundersen i action litt mer, men han er vel skadet?
    LSK Norges beste lag

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      Nå har vi vel 4 typiske spisser. Myklebust, Gundersen, Sundgot og Occean. Det meste vi har hatt i troppen samtidig er 6, med Mifsud, Myklebust, Haddad, Powell, Sundgot og Occean. Men det er vanskelig å sammenligne bredden med tidligere år, ettersom det kun er 1 ren spissplass i Nordlies system, samtidig som de typiske 4-4-2-spissene allikevel blir benyttet veldig mye på vingene.

      Jeg vil vel si vi er 1 klasseving fra å ha veldig god bredde i angrepet.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3438

        Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
        - Brenne er ennå ikke i nærheten av hva han presterte offensivt i Fr.stad
        - Sundgot/Myklebust virker å være ute av form
        - Helt sentralt fungerer ikke Kiko som den ballfordeler og dirigent han skal være i et system som 4-3-3
        Når det gjelder myklebust så synes jeg at han lider litt under at mange baller blir dumpet ned mot corner flagget for han å jage, i stedet for at han får den i beina og kan utfordre inn mot mål. Myklebust er best med ballen i beina, og ikke når han må jage ballen.
        Dette tror jeg har mye med manglende bevegelighet hos alle tre på topp. Occean beveger seg bra når han er med i spillet, men når ballen er på motsatt side blir også han noe mindre mobil enn jeg gjerne skulle sett han. Sundgot har motstanderen altfor lett jobb med å pakke inn. Dermed blir jobben til Kiko mye vanskeligere, og det er nok mye av grunnen til at han spiller så mye på tvers og bakover. Hadde alle tre på topp vært i konstant bevegelse, så hadde nok motstanderens forsvar fått mer å bryne seg på.

        Det er vel det som er den store forskjellen på Kiko og Kasey i mine øyne. Kasey tok sjanser og sendte pasninger fremover selv om det var gode muligheter for at motstanderen snappet den opp, mens Kiko er mer konservativ og spiller da på det sikre. Hva som er best får hver enkelt avgjøre.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Sem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2005
          • 1626

          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Når det gjelder myklebust så synes jeg at han lider litt under at mange baller blir dumpet ned mot corner flagget for han å jage, i stedet for at han får den i beina og kan utfordre inn mot mål. Myklebust er best med ballen i beina, og ikke når han må jage ballen.
          Enig. Mot FFK synes jeg han fikk altfor mange håpløse pasninger i bakrom fra vår back. Hadde pasningene kommet fra sentralt i banen, hadde det vært lettere for han å jobbe med dem. Det skal jo også sies at det ikke var store bakrommet å jobbe i i den kampen.

          Kommentar

          Working...