Tilskuertall - hva skal til for å få flere til å komme på Åråsen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ken
    Medlem
    Hoffnarr
    • May 2006
    • 61

    Tilskuertall - hva skal til for å få flere til å komme på Åråsen?

    Tilskuertall
    9/4: LSK-Fredrikstad 11.460
    30/4: LSK-Lyn 9.762
    13/5: LSK-Viking 9.371
    28/5: LSK-Stabæk 8.214
    17/6: LSK-Vålerenga 11.437
    24/6: LSK-Start 8.045
    Totalt: 58.289
    Snitt: 9.714 (6)

    Dette er tallenes tale!
    Hva skal vi gjøre for å få flere til å komme???
    ...Og hva gjør LSK??
    Last edited by ken; 04.07.2007, 10:17.
    Klubben består!
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #2
    Noe av skylden må nok legges på LSKs ustabile vårsesong. Nå som den trenden ser ut til å ha snudd, kan vi forvente at publikum igjen blir å se i hopetall på Åråsen. Et problem er dog sommerferien...
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Opprinnelig skrevet av ken
      Tilskuertall
      Hva skal vi gjør for å få flere til å komme???
      ...Og hva gjør LSK??
      Jeg synes vi har hatt ekstremt uflaks med været på flere av kampene, hvor himmelens sluser har åpnet seg like før kampstart. Hva kan LSK gjøre med det? Jeg regner med at mange vil følge gullkampen på Åråsen utover høsten, og det bør i hvert fall bli utsolgt mot Brann, Rosenborg og Sandefjord.

      Kommentar

      • krisruds
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 839

        #4
        Opprinnelig skrevet av ken
        Tilskuertall
        9/4: LSK-Fredrikstad 11.460
        30/4: LSK-Lyn 9.762
        13/5: LSK-Viking 9.371
        28/5: LSK-Stabæk 8.214
        17/6: LSK-Vålerenga 11.437
        24/6: LSK-Start 8.045
        Totalt: 58.289
        Snitt: 9.714 (6)

        Dette er tallenes tale!
        Hva skal vi gjør for å få flere til å komme???
        ...Og hva gjør LSK??
        Jeg synes ikke dette er så dårlig, vi har jo nesten i snitt folketallet som bor i Lillestrøm. Skal jo sies at det kommer jo selvfølgelig folk fra andre steder enn Lillestrøm som ser på kampene, men..

        Det LSK har gjort de siste årene er jo bra, vi setter nye snitt rekord hvert år, hvis det blir så mye mer høyere enn det vi har nå så er det faktsk utsolgt hver kamp, noe som hadde vært utrolig bra. Da kommer flere til å kjøpe sesongkort neste år pga de er redde for plassen sin, LSK får mer stabil inntek.

        Men målet må jo være at vi får over 9500,. i snitt. 10000 er også realistisk hvir vi begynner å vinne flere kampen, at vi kjemper helt i toppen.
        krisruds medlem av KFL siden 1996


        OI OI OI nå har vi det morro :)

        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

        Kommentar

        • egil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1119

          #5
          Opprinnelig skrevet av ken
          Tilskuertall
          9/4: LSK-Fredrikstad 11.460
          30/4: LSK-Lyn 9.762
          13/5: LSK-Viking 9.371
          28/5: LSK-Stabæk 8.214
          17/6: LSK-Vålerenga 11.437
          24/6: LSK-Start 8.045
          Totalt: 58.289
          Snitt: 9.714 (6)

          Dette er tallenes tale!
          Hva skal vi gjøre for å få flere til å komme???
          ...Og hva gjør LSK??

          Jeg vet at klubben har som mål å få 9.500 i snitt. Skal kanskje bli tøft å klare det, men det ser ut som om snittet uansett blir over 9.000 og dermed ny rekord igjen! Synes det er bra, jeg!

          Ikke så lenge siden det var vanlig med 4-5.000 tilskuere på kampene, men noen topper mot Enga og Rosenborg.

          Tror klubben og ikke minst KFL gjør mye riktig om dagen. En annen viktig grunn til økningen er den velykkede utbyggingen av stadion. Er vi med i gullkampen helt inn, vil det bli utsolgt de siste 3-4 hjemmekampene.
          KFL - medlem nr 23

          Kommentar

          • ChriZza
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 4265

            #6
            Skjønner ikke tegninga helt her.. Snittet hittil ligger på over 1000 mer enn snittet ble ifjor og dette er liksom dårlig?

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Opprinnelig skrevet av ChriZza
              Skjønner ikke tegninga helt her.. Snittet hittil ligger på over 1000 mer enn snittet ble ifjor og dette er liksom dårlig?
              Og fjorårssnittet var ny rekord på Åråsen. At vi ligger an til ny rekord med god margin er ikke bra nok? Styret må gå!
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • ChriZza
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 4265

                #8
                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                Og fjorårssnittet var ny rekord på Åråsen. At vi ligger an til ny rekord med god margin er ikke bra nok? Styret må gå!
                Tydeligvis ikke for alle hehe. Jeg er mer enn
                fornøyd ihvertfall!

                Kommentar

                • Rubinho
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2005
                  • 1501

                  #9
                  Må ikke glemme at 70% av kampene våre har gått på tv!! Synes tilskuersnittet på bakgrunn av det er veldig bra!

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5099

                    #10
                    100% av kampene våre har gått på tv.


                    (EDIT: Og hvis "Uenige Glenn" tenker på cupkamper, så kan han slutte med spikkefliseriet! )
                    Last edited by McGuffy; 05.07.2007, 13:01.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Jeg oppfattet det ikke som om det var for dårlig, men snarere et spørsmål om hva som kan gjøres bedre.

                      Jeg har et moment som jeg har lyst til å lufte.

                      * Bortesupportere. LSK trekker forholdsvis mye færre bortesupportere enn f.eks. bydelsklubben. Hvorfor kan man jo undres på, all den tid hverken fasiliteter eller motstander på Åråsen ikke står tilbake for noe som blir presentert på Ullevaal.

                      F.eks. Vikinghordene var over 550 stk. på Ullevaal, kan da ikke ha vært mer enn halvparten på Åråsen.

                      Dette ser vi omtrent hver kamp vi kan sammenligne. Forklaringer kan være at folk rett og slett ikke vet hvor enkelt det er å komme seg til Åråsen, både med bil, buss og tog. Jeg kan ikke skjønne annet.

                      Vi har en jobb å gjøre med hensyn til å markedsføre Åråsen for bortesupportere og jo flere bortesupportere, jo mer intens stemning, jo flere som kommer osv. osv.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • ken
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • May 2006
                        • 61

                        #12
                        Når jeg la ut denne tråden, tenkte jeg ikke på at tallene var dårlig, for det er dem ikke!

                        Men hvordan skal de beste bli enda bedre???
                        Tenke nytt - tenke nytt - tenke nytt!!!

                        Tanken var at vi sammen kanskje skal finne ut hvordan Åråsen
                        skal bli den stadioen i Norge som ALLTID er utsolgt
                        Klubben består!

                        Kommentar

                        • Ranakanaris
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 488

                          #13
                          Synes nå att dette er gode tilskuertall. Skal ikke gå langt tilbake der det var kun kamper mot vif og rbk som trakk over 8000 tilskuere.

                          Kommentar

                          • egil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1119

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av ken
                            Når jeg la ut denne tråden, tenkte jeg ikke på at tallene var dårlig, for det er dem ikke!

                            Men hvordan skal de beste bli enda bedre???
                            Tenke nytt - tenke nytt - tenke nytt!!!

                            Tanken var at vi sammen kanskje skal finne ut hvordan Åråsen
                            skal bli den stadioen i Norge som ALLTID er utsolgt
                            Ja, når et middelmådig lag uten tradisjoner som Ålesund nesten alltid har utsolgt, bør vi kunne få til noe lignende.

                            Jeg tror rønnerns forslag om å pushe bedre på bortesupportere kan være et bidrag. Oslo er jo en smeltedigel av hele Norge, og her finnes det jo et utall av bortesupportere. Direktepushing mot supporterklubbene rundt om kring bør være en opplagt kanal.

                            Det aller viktigste er selvsagt å ha utsolgt de tre andre seksjonene av Åråsen. Det primære her er at laget spiller bra, det nest viktigste er at KFL holder koken som norges beste supportere. KFL er selvsagt mye viktigere underholdning enn hva Glenn Due-Sørensen og hans like skaper.
                            KFL - medlem nr 23

                            Kommentar

                            • chrissp
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 2403

                              #15
                              Jeg mener at man bør satse mer på "familiekonseptet". Blant annet så synes jeg at underholdning utover selve kampen bør økes. F.eks:

                              - show før kampen i form av f.eks. danseshow, bilfremvisninger, konserter o.l.
                              - enda større fokus på show i pausen enn det som er i dag
                              - "klappere" som deles ut. Tror barn og voksne som ikke er så "utadvendte" vil få det morsommere

                              ....

                              Vel, de som leser fortsatt skjønner at det var kødd saaaaant?

                              Min ærlige mening er:

                              - det motsatte av det som står over
                              - enig med Rønnern i det han skriver lenger opp
                              - la KFL stå for moroa uten irriterende musikk og f***skap
                              + det ofte undervurderte poenget; vinne kamper og kjempe i toppen!
                              Bølerkanaris

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                #16
                                jeg har trua på et omvendt familiekonsept der det sendes noen spreke stripper utpå i pausen. stinn brakke!
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • RuneK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 861

                                  #17
                                  Hva kan gjøres?
                                  Jeg er egentlig veldig fornøyd med den jobben LSK har gjort de 2 siste årene. Mye kan kanskje gjøres bedre, da spesielt med å få andre supportere til å ta turen til Åråsen.

                                  Grunnen til at andre supportere kommer fler til kamper i oslo mot søpla kan være av mange grunner.
                                  • De ser på VIF og klanen som en større kamp å besøke.
                                  • Kampen går i Oslo, som riktig nok har mer å by på enn Lillestrøm
                                  • Oslo er mer sentralt for alle fastboende bortelagssupportere.
                                  • Flere av bortesupporterne bor allerede i oslo området og gidder ikke gå på kamp utenfor byen.
                                  Hva kan gjøres
                                  • Det er fullt mulig å sette opp egne busser etter avtale med tilreisende supporterne om opphenting i Oslo samt retur hvis det er ønskelig. Med dette kan de lade opp i oslo og deretter bli hentet 1,5t før match. Her kan det evt tas betalt kr 100,- t/r fra Oslo S. Avtalen må være skriftlig i forkant med tanke på hærverk og lignende.
                                  • Dialog med supportere om spesial opplegg i forkant av kamp dagen, evt grilling-konkurranser-Quiz etc. Dette kan også startes på før sesongen starter for å lage lokkende opplegg. Info om evt hotell mm.
                                  • Gi grupperabatt priser på tribune ved forsalg av mer enn 500, 1000 og 1500 billetter. Penger som da kan gå til Tifo gruppene deres. Eks 10 kr pr billett ved oppnådde delmål.
                                  Disse tiltaken vil sikkert kunne øke litt, men jeg tror ikke at vi snakker mer en 200-300 pr kamp hvis vi deler resultatet i snitt på 13 kamper.
                                  Det positive her at fler vil kanskje synes det er fett å reise på disse turene
                                  og at Lillestrøm blir en naturlig kamp alle skal på etter hvert.

                                  Det var det jeg kunne komme på, så får andre si hva de mener om dette.
                                  Støtt FuglaTifo
                                  Kontonr: 6201 05 41919

                                  Kommentar

                                  • WAK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 966

                                    #18
                                    Og mot Godset burde det ikke være langt unna fult. Bor selv i Lier og vet om mange Godset supportere som skal. Tror det blir fler enn mot Sandefjord.
                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Jeg synes vi har hatt ekstremt uflaks med været på flere av kampene, hvor himmelens sluser har åpnet seg like før kampstart. Hva kan LSK gjøre med det? Jeg regner med at mange vil følge gullkampen på Åråsen utover høsten, og det bør i hvert fall bli utsolgt mot Brann, Rosenborg og Sandefjord.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av WAK
                                      Og mot Godset burde det ikke være langt unna fult. Bor selv i Lier og vet om mange Godset supportere som skal. Tror det blir fler enn mot Sandefjord.
                                      Grunnen til at folk tror Sandefjord-kampen blir utsolgt er at det kan hende vi spiller om gull den dagen. Det gjør vi ikke akkurat mot Godset mandag 6. august... Der blir det nok rundt 8000 tilskuere.

                                      Kommentar

                                      • RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Grunnen til at folk tror Sandefjord-kampen blir utsolgt er at det kan hende vi spiller om gull den dagen.
                                        Det er kanskje vel så sannsynlig at det blir kampen da vi kan sikre oss Royal League-plass.
                                        RoyVaadal.

                                        Kommentar

                                        Working...