Tilskuertall - hva skal til for å få flere til å komme på Åråsen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #21
    Godt poeng, men da blir det ikke utsolgt...

    Kommentar

    • 307
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2007
      • 358

      #22
      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      Det er kanskje vel så sannsynlig at det blir kampen da vi kan sikre oss Royal League-plass.
      Ikke vær så negativ da.

      Det er vel bra at vi har fått opp snittet til tett oppmot 10000, når vi ikke hadde mere en 4-5000 på vanlige kamper får noen år siden . Det var vel egentlig Rbk folk kom får å se når vi da hadde dobbelt så mang som vanlig den gang. Nå er det dobbelt så mange Lsk supportere som kommer til Åråsen. Å skulle vi ta gullet i år vil snittet øke til neste år. Da er det flere som vil sikre seg sessongkort. Medgangs supportere kommer ved suksess. Men noen blir også igjen hvis nedturen kommer.

      Kommentar

      • morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

        #23
        Bare vi fortsetter den sportslige fremgangen, så vil publikumsoppslutningen øke.

        At andre lags supportere i oslo ikke "gidder" å reise til Åråsen, er totalt uinteressant. Det sier litt om jobben supporterene deres gjør.
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

        Kommentar

        • Frøkna
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Apr 2006
          • 129

          #24
          Jeg tror at tvkampene har meste parten av skylda, for gjsnittet har jo økt denne sesongen.
          Forza Flisbyn!

          Kommentar

          • Gjest

            #25
            Ved å gjøre hjemmesiden bedre.
            Nyheter daglig for å gjøre det mer interessant å gå inn på hjemmesidene. Mulig det kunne funket med noen konkurranser, eller annet moro, med et formål: få flere folk gjevnlig inn på hjemmesidene.

            Promotert neste hjemmekamp som intro, før man kammer inn på selve hovedsiden. Ved å trykke på på introen kommer man rett inn på bestillingen.
            Dette er et system som i alle fall veldig mange engelske klubber har, og som jeg lurer på om jeg har sett en gang jeg forvillet med inn på RBK sine sider.

            Ved å gjennomføre dette er jeg overbevist om at det ville kommet noen hundre ekstra på hver kamp.

            Kommentar

            • Gjest

              #26
              Det som i alle fall MÅ gjøres på dagens LSK-sider er to ting:

              Fokusere på neste hjemmekamp!

              Fokusere på salg av billetter!

              Gjerne jevnlig oversikt over hvor mange billetter som går unna og hvor mange som er igjen også, for å skape hastverk rundt kjøp av billetter.

              Og rundt det ovenstående så føler ikke jeg det er noen grunn til å diskutere, og bruke mye tid på å dille og dalle heller;
              just do it!


              Bare for å komme med et veldig godt poeng på det forrige innlegget mitt og dette.
              Vi kan føre tankene våres til et sted i Lillestrøm som selger mange flere billetter enn LSK...til en bedrift som lever av å selge billetter, på lik linje med LSK.
              Hva er det som møter en når en går inn på denne siden; http://www.filmweb.no/sfkino/lillestrom/
              Omtale av filmene som går, trailere og salg av billetter.
              Er det vanskelig å finne fram til når filmen går, og å kjøpe seg billett? Ikke akkurat.
              Får du litt lyst til å gå på kino når du er inne på siden? Ja, jeg i alle fall. Særlig når det er bra omtale av en film som ser bra ut for meg også.
              Kan lsk.no sammenlignes med denne siden? Nei, ikke i dag. Men forhåpentligvis med det første.

              For det er det samme som burde reklameres for på lsk.no. Neste hjemmekamp, de øvrige kampene og salg av billetter i forbindelse med disse.
              Greit at LSK har en del organisasjonsmessige ting, og dill og dall som er fint å ha og som bør og må være på hjemmesiden - men sidens hensikt må revurderes og omgjøres.

              Hent inn kompetanse, og få gjort noe med det.
              I en film jeg liker som heter Pirates of Sillicon Valley, så sier han som spiller Bill Gates til en annen noe sånt som: "de gode lærer, mens de store stjeler". "Stjel" konseptet til Lillestrøm Kino(SF). Det virker, og på meg veldig bra. Har jeg litt lyst til å stikke på kino, så får jeg enda mer lyst da jeg er inne på siden og har lest en bra omtale. Sannsynligheten er da stor for at jeg bestiller billett til meg, og til de andre jeg ringer for å spørre om de vil være med. Den samme prosessen burde skje når jeg er inn på www.lsk.no
              Last edited by Gjest; 05.07.2007, 09:39.

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #27
                Kunne det vært en løsning å hatt bilettselgere som hadde splgt biletter til neste hjemmekamp ved utgangene på Åråsen? Dersom tilbudet blir gjort såpass enkelt kan det være at en del slår til. Det blir jo ikke enklere enn det.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • kid
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Aug 2006
                  • 68

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Jeg oppfattet det ikke som om det var for dårlig, men snarere et spørsmål om hva som kan gjøres bedre.

                  Jeg har et moment som jeg har lyst til å lufte.

                  * Bortesupportere. LSK trekker forholdsvis mye færre bortesupportere enn f.eks. bydelsklubben. Hvorfor kan man jo undres på, all den tid hverken fasiliteter eller motstander på Åråsen ikke står tilbake for noe som blir presentert på Ullevaal.

                  F.eks. Vikinghordene var over 550 stk. på Ullevaal, kan da ikke ha vært mer enn halvparten på Åråsen.

                  Dette ser vi omtrent hver kamp vi kan sammenligne. Forklaringer kan være at folk rett og slett ikke vet hvor enkelt det er å komme seg til Åråsen, både med bil, buss og tog. Jeg kan ikke skjønne annet.

                  Vi har en jobb å gjøre med hensyn til å markedsføre Åråsen for bortesupportere og jo flere bortesupportere, jo mer intens stemning, jo flere som kommer osv. osv.
                  helt enig!
                  dersom man ikke er godt kjent er det ganske stress å finne frem.. (ok, det føles hvertfall sånn)
                  overnattingsplasser og parkering. transport osv. blir matt av å tenke tanken.
                  skulle vært gjort mer tilgjengelig informasjon om hvor du kan overnatte, tider for kollektivtransport osv.

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    Kunne det vært en løsning å hatt bilettselgere som hadde splgt biletter til neste hjemmekamp ved utgangene på Åråsen? Dersom tilbudet blir gjort såpass enkelt kan det være at en del slår til. Det blir jo ikke enklere enn det.
                    Tviler på om folk som stresser på vei ut av stadion har noe ønske å om stille seg i en ny kø for å få kjøpt billett til neste kamp. Spesielt ikke dersom man ikke er helt fornøyd med prestasjonene. Det har vel også tidligere vært forsøkt å ha en billettluke åpen etter kampslutt, om jeg ikke husker helt feil.

                    Det er viktig at eventuelle tiltak ikke koster mer penger eller menneskelige ressurser enn hva eventuell fortjeneste av mersalg innbringer.

                    Ergo er det f.eks. et dårlig tiltak å bruke store summer på annonsering, dersom det ikke fører til at tilskuertallet øker dramatisk.

                    Av enkle tiltak som koster forholdsvis lite penger (og til dels ressurser) er å bruke nettverk til å selge billetter. Der er KFL langt fremme.

                    Bedre tilgjengelighet på billetter. Også der er det gjort store forbedringer det siste året.

                    Bedre parkeringsbetingelser. Folk som ser LSK er for det meste bosatt på Romerike med de utfordringene man sliter med der i forhold til kollektivt. Større kapasitet på parkeringsfronten bør prioriteres.

                    Og for ikke å glemme min kjepphest, nemlig kontakt med bortesupportere samt generell opplysning om hvor Åråsen ligger, hvor man kan parkere osv. men henvisninger til forståelige kart på hjemmesiden til LSK. Færreste bortesupportere og sikkert en del potensielle LSK-folk vet ikke hvor Skedsmohallen er, ei heller hvor Romerikes Blad holder til. Enkle oppgaver som kan gi sitt lille bidrag.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      #30
                      Billettsalget er helt ok sett i forhold til tidligere år, men kun midt på tabellen sammenlignet med andre TL-lag. Og det til tross for at pressen omtaler LSK som en av "de fire store" i Norsk fotballsammenheng.

                      Hva som bekymrer meg er at vi har en tydelig fallende kurve på tilskuertallene denne sesongen:

                      9/4: LSK-Fredrikstad 11.460
                      30/4: LSK-Lyn 9.762
                      13/5: LSK-Viking 9.371
                      28/5: LSK-Stabæk 8.214
                      (17/6: LSK-Vålerenga 11.437)
                      24/6: LSK-Start 8.045

                      Med Odd og Strømsgodset som neste, i ferien, så tror jeg trenden vil falle videre ned på 7000-tallet. Kun sportslig suksess vil redde at snittet ved sesongslutt ligger over 9000. Det er ikke godt nok.

                      Kommentar

                      • glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1252

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Jeg synes vi har hatt ekstremt uflaks med været på flere av kampene, hvor himmelens sluser har åpnet seg like før kampstart. Hva kan LSK gjøre med det? Jeg regner med at mange vil følge gullkampen på Åråsen utover høsten, og det bør i hvert fall bli utsolgt mot Brann, Rosenborg og Sandefjord.
                        Sandfjord ? ja vel!!!!!

                        Kommentar

                        • Kopperud
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2006
                          • 1697

                          #32
                          Sandefjord er vel siste seriekamp, så da blir den fullsatt hvis vi fortsetter å kjempe om gull
                          Ultras Felt C 2005x2015

                          Lillestrøm & Bajen

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av glasgow
                            Sandfjord ? ja vel!!!!!
                            Fordi det er siste serierunde og vi kan kjempe om medaljer, derfor bør det bli fullt.

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1252

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av VK
                              Fordi det er siste serierunde og vi kan kjempe om medaljer, derfor bør det bli fullt.
                              Ja da syke mann. Tok poenget nå. :twisted:

                              Kommentar

                              • Trondeo
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3062

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av glasgow
                                Ja da syke mann. Tok poenget nå. :twisted:
                                Ro ned nå. Viss du ser litt bedre etter ble de to postene som har ganske likt innhold postet i samme minutt. Da sier det seg ganske sannsynlig at VK (som sendte innlegg sist) ikke så at han før svarte, så tok derfor bare initiativet. Var nok ment til å informere, og ikke annet.

                                Kommentar

                                Working...