Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Presterer Doffen sportslig er han nok, som Jordbakke påpeker, en spiller som kan gi effekter utenom det rent fotballmessige. Vi har jo i andre tråder etterlyst sportsklubbens inntekter på andre områder enn eiendom.
Han vanskelig for å bestemme meg for hva jeg mener er riktig i denne saken. Men, 15 mill er sinnsykt mye! Blir det en realitet lar jeg meg nok helt sikkert begeistre.
Så:
7,5 mill for Sundgot. Er dere gått fra vettet?Kommentar
-
Det har du helt sikkert rett i, men jeg tror at LSK vil få både mer og bedre omtale dersom vi får suksess. Jeg tror veien til det er kortere dersom vi tenker kvaliteter på banen fremfor kvaliteter utenfor banen.Kommentar
-
Til sammenligning var det neste opprørsstemning her når Koren ville ha 4 mill i året, det ville over 3 år blitt 12 mill. Dette etter å ha vært tippeligaens beste spiller to år på rappen.
Hæstad vil derimot koste 15 mill bare i overgang, pluss sikkert 10 mill i lønn og sign on fee, altså 25 mill totalt. Han har derimot vært høyst middelmådig de siste to årene.
Dette kan umulig være godt anvendte penger!Lauken er vår venn!Kommentar
-
Presterer Doffen sportslig er han nok, som Jordbakke påpeker, en spiller som kan gi effekter utenom det rent fotballmessige. Vi har jo i andre tråder etterlyst sportsklubbens inntekter på andre områder enn eiendom.
Han vanskelig for å bestemme meg for hva jeg mener er riktig i denne saken. Men, 15 mill er sinnsykt mye! Blir det en realitet lar jeg meg nok helt sikkert begeistre.
Så:
7,5 mill for Sundgot. Er dere gått fra vettet?
Du mener at Sundgodt er verdt halvparten av Hæstad?
Hvem vet, kanskje han er det? det finner vi ut i vinter!
Men jeg blir overrasket om vi får 5 mil.
Det mener jeg ihvertfall er et ran!
Men det er ikke det vi skal diskutere nå.
Håper de aksepterer budet vårt. Jeg vil helst ikke at Hæstad skal koste mer enn det som vi allerede har lagt på bordetKommentar
-
Synes det er skivebom å sammenligne nye spillere med Koren. Vi var jævlig heldige som fant en så god spiller til en så liten penge, og det er handler som skjer særdeles sjelden. At alle nye spillere skal sammenlignes med han synes jeg er urimelig, fordi Koren var en spiller som var alt for god for Tippeligaen. Selvfølgelig ønsker alle at vi skal hente inn en ny slik spiller for 12 millioner kroner over 3 år, men så jævla enkelt er det ikke.
Sammenliknet på ingen måte ferdighetene til Koren og Hæstad. Koren går selvfølgelig Hæstad en høy gang. Det jeg påpekte var at et stort flertall mente at å bruke 12 mill på Koren var urimelig, mens mange mener at 15 mill på Hæstad (+pluss et ukjent antall millioner i lønn og sign on fee) er noe vi bør betale. Når vi da i tillegg tenker på at dette kanskje er plassen hvor vi har best dekning på hele laget virker det som dårlig allokering av ressurser.Kommentar
-
Fra Nyhetstråden:
Fra lsk.no: http://lsk.no/?did=9104246
Feilaktige opplysninger
Det har i kveld, torsdag 22. november, kommet fram i flere medier at et bud på Kristofer "Doffen" Hæstad på 13 milloner skal være avslått. Dette er feilaktig sier LSKs manager.
Av: Ole Kristian Bakkene
LSK har startet jakten på den komplette spillerstallen for 2008, og dermed går det også en del rykter blant de forskjellige aviser, radiostasjoner og tv-kanaler. Mange navn har blitt nevnt, og en av disse er Kristofer Hæstad som tidligere har spilt under LSKs hovedtrener Tom Nordlie.
Torsdag kveld har det blitt nevnt at LSK skal ha lagt inn et bud på Kristofer Hæstad på 13 millioner. Hæstad er under kontrakt med Start, og i følge ryktene skal dette budet være avslått. Dette budet medfører ikke riktighet kan LSK-manager Jan Åge Fjørtoft fortelle.
- Det blir i enkelte medier sagt at vi har lagt inn et bud på Kristofer Hæstad på 13 millioner som angivelig skal ha blitt avsått. Dette medfører ikke riktighet, sier Fjørtoft.
- Vi er i god dialog med både spiller og hans klubb Start, og så får vi se hvor det ender, kommenterer han videre.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Sammenliknet på ingen måte ferdighetene til Koren og Hæstad. Koren går selvfølgelig Hæstad en høy gang. Det jeg påpekte var at et stort flertall mente at å bruke 12 mill på Koren var urimelig, mens mange mener at 15 mill på Hæstad (+pluss et ukjent antall millioner i lønn og sign on fee) er noe vi bør betale. Når vi da i tillegg tenker på at dette kanskje er plassen hvor vi har best dekning på hele laget virker det som dårlig allokering av ressurser.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Synes det er rart at Fjøra går ut å dementerer størrelsen på det angivelige budet. Skjønner ikke hva han kan tjene på å gjøre det. Hvis vi kjøper Hæstad er han hvertfall nødt til å gå ut med overgangssum, ellers vil jo alle anta det er 15 mill.
Hvis vi ikke får han, eller ikke er villige til å strekke oss så langt Start ønsker, ville jo dagens rykter bare være med på å presse prisen opp for våre konkurrenter, Vif og RBK i dette tilfellet, noe som utelukkende er positivt."A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
"- Det blir i enkelte medier sagt at vi har lagt inn et bud på Kristofer Hæstad på 13 millioner som angivelig skal ha blitt avsått. Dette medfører ikke riktighet, sier Fjørtoft."
På "Fjørtoftnorsk" kan dette bety alt fra "Vi har ikke lagt inn bud på 13 millioner, men på 12,7 millioner." - til "Vi har lagt inn bud på 13 millioner, men det har ikke blitt avslått".- Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.
Stuart Baxter har forstått det.Kommentar
-
Jeg får bange anelser om at Doffens agent har tipset TV2 for nettopp å presse prisen ved å få flere til å komme med bud.NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Forøvrig tror jeg at man bare er nødt til å forholde seg at til at det norske overgangsmarkedet har endret seg radikalt de to-tre siste sesongene. Å betale 15 mill. for Hæstad nå, er omtrent som om vi hadde fått ham for det halve i 2005. I så måte synes jeg anskaffelsen av Occean for 8 mill. i 2005 var et langt dristigere kjøp. 13-15 mill. er jo absurd mye penger, men det er den prisen man må opp i for å få en av norges beste midtbanespillere i kontrakt.
På lang sikt tror jeg at det er fornuftig å hente Hæstad. Jeg tror blant annet at vi ikke kan forvente å beholde Riise særlig lenge. Særlig da kan kjøp av Hæstad vise seg som et smart valg.
Når man først skal investere (ikke bruke) over 25 mill. på nye spillere, foretrekker jeg at klubben henter noen få, men svært løfterike spillere, enn flere spillere som er middels dyre og middels gode.
Jeg har tro på at Hæstad på nok en gang vil blomstre under Nordlie. Det er ikke mer enn 2 sesonger siden han rundspilte Italia på egen hånd. Det er jo riktig at de to siste sesongene ikke har vært like imponerende som 2005 sesongen, men så har han da også spilt under en trener som tilsynelatende hadde større tro på dikt enn på trening. Og husk; han er bare 23 år gammel.Kommentar
-
Samme signaleffekten gis jo hvis vi betaler 15 mil for Hæstad. Tror du ikke Lyn tenker da, hvis de kan gi 15 for Hæstad selger vi ikke Hoff for under 10. Eller at andre klubber tenker sånn om sine spillere. Syns prisinga av norske spillere har blitt latterlig høy, og vi er med på å presse opp prisene hvis vi gir 15 mil for en spiller.Kommentar
-
Dersom Sharif sier at han spytter inn 10 mill syns jeg fortsatt at det er galt. I mine øyne ville det vært bedre og takke nei og heller spørre han om en annen spiller ved en senere anledning. Jeg vil påstå at mulighetene til at han takker ja senere er større dersom ham ikke bruker 10 mill på Hæstad.
Så altså, hvis vi kjøper for 15 mill, og det neste vi hører fra klubben er: "Da blir det ingen fler spillerkjøp, klubben er raka fant", så er jeg helt klart mot. Men, hvis klubben velger å bruke så mye som 15 mill på Doffen, tror jeg vi fremdeles har en god slump med penger i bakhånd til minst en klassespiller til. Såpass tro har jeg på de som driver klubben vår.Kommentar
-
Bud på 13 millioner avslått viser at det er galskap. Vi har overhode ingen behov for en ny midtbanespiller til den prisen.
Det å tro at Doffen vil bli solgt for mange millioner om få år er gambling i beste jappestil. Hvilke andre spillere er det som er solgt ifra Norge de siste to årene som har hatt 20+ mill. i overgang?
I tillegg mener jeg Doffen ikke vil styrke stallen vår nevneverdig, og i hvertfall ikke til den prisen. Midtbanen vår er grei, og det er bedre å bruke pengene andre steder.Kommentar
-
Så når Tom har sagt han skal ha en keeper, en forsvarer, en på midten og en spiss(ving), så tror du han endrer mening her og ikke kjøper en på midten? Jeg tipper han har satt seg i hodet at vi skal ha en på midtbanen, og da har du valget mellom Hæstad eller en annen spiller. Hva er best da?Kommentar
-
Så når Tom har sagt han skal ha en keeper, en forsvarer, en på midten og en spiss(ving), så tror du han endrer mening her og ikke kjøper en på midten? Jeg tipper han har satt seg i hodet at vi skal ha en på midtbanen, og da har du valget mellom Hæstad eller en annen spiller. Hva er best da?Kommentar
Kommentar