Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    Snart 500 innlegg om Doffen. Er det mange av oss som egentlig er fjorten år gamle jenter som utgir seg for å være voksne menn ? Hvis han kommer så håper jeg for forumet at han raskt gjør seg fortjent til overgangsummen og lønna, hva nå enn den måtte bli.

    Kommentar

    • blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

      Nekter å være med på at det er å kaste bort penga når vi snakker om en ung, norsk landslagsspiller som har spilt under Nordlie før. Hadde vi gjort som Enga, hadde vi brukt mange millioner på spillere som snart legger skoa på hylla.
      Fugla 4 Life!

      Kommentar

      • skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

        Opprinnelig skrevet av reka
        Er det mange av oss som egentlig er fjorten år gamle jenter som utgir seg for å være voksne menn ? .
        På vegne av alle oss som utgir oss for å være voksne menn:

        Vel... Det fins jo noen voksne mannfolk der ute som ser at andre enn de på Åråsen kan spille fotball, og innser at Doffen er Norges desidert beste indreløper, og at det ikke hadde vært dumt og hatt i stallen med vår spillestil - og at selv om vi har gode indreløpere fra før av - er alltid enda bedre spillere velkomne såfremt prislappen ikke knekker nakken på klubben. Hvor den smertegrensa går, har jeg full tillitt til at klubb/investrorer klarer å trekke opp selv. (Håper for Guds skyld de ikke sitter med rådgivere fra Terra Invest) Så fins det jo også noen som innser at vi taper terreng dersom vi lar Norges beste indreløper gå til vif. Noen av oss er vel egentlig bare fjortisjenter, men det fins også noen av oss som innser at fjortisjentene blir begeistret av Doffen uten å fatte og begripe hva det skulle ha med denne saken å gjøre.

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          Denne tråden er blitt et godt et eksempel på hva som utgjør begrepet "silly season".

          Alle pros & cons med denne mulige overgangen er nå belyst fra alle vinkler. 20 ganger på rad.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1422

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Mikel var vel et unntak, og strengt tatt så skulle vel ikke Lyn ha de pengene. Hvis Morgan Andersen blir dømt for dokumentforfalskning kan Lyn fort få søksmål imot seg med krav om å tilbakebetale pengene.
            Haha, da er det tydeligvis flere unntak. Jeg prater om Chinedu Ogbuke. Overgangen hans hadde ikke mye med Morgan å gjøre.

            Kommentar

            • blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

              Opprinnelig skrevet av mooph
              Denne tråden er blitt et godt et eksempel på hva som utgjør begrepet "silly season".

              Alle pros & cons med denne mulige overgangen er nå belyst fra alle vinkler. 20 ganger på rad.
              Alltid nye vinkler...

              Jeg tror kjøpet av en etablert landslagsstjerne kan ha store ringvirkninger når det gjelder den yngre delen av fansen. Mange som ser opp til gutta som er sponset av Bama, og skal ikke se bort fra at noen velger klubben i sitt hjerte ut fra dette.
              Fugla 4 Life!

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.


                "Nyopprykkede Molde skal ha tilbudt Kristofer Hæstad om lag 5 millioner i året tidligere i høst, og som Hæstad selv sa: -.Hadde jeg valgt pengene, hadde jeg valgt Molde"

                Molde ville gi han 5 mill i året. Hvor mye tror dere vi tilbyr? 4 mill?

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1422

                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                  http://fotball.adressa.no/eliteserien/article95193.ece

                  "Nyopprykkede Molde skal ha tilbudt Kristofer Hæstad om lag 5 millioner i året tidligere i høst, og som Hæstad selv sa: -.Hadde jeg valgt pengene, hadde jeg valgt Molde"

                  Molde ville gi han 5 mill i året. Hvor mye tror dere vi tilbyr? 4 mill?
                  Vi går neppe over 2 mill, og kommer garantert ikke til å nærme oss 4 mill. Regner med at klubben velger å unngå å sprenge lønnstaket så til de grader. Occean tjente mest i fjor med 1,2 mill, og da ville det vært lite klokt å sette standaren i klubben så høyt.

                  Jeg tror vi har kompetente ledere som ser dette.

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    Opprinnelig skrevet av BD
                    Vi går neppe over 2 mill, og kommer garantert ikke til å nærme oss 4 mill. Regner med at klubben velger å unngå å sprenge lønnstaket så til de grader. Occean tjente mest i fjor med 1,2 mill, og da ville det vært lite klokt å sette standaren i klubben så høyt.

                    Jeg tror vi har kompetente ledere som ser dette.
                    Hvordan slår du fast at Occean tjente mest i fjor med 1,2 mill? regner med at det ikke er skattelistene som ikke på noen måte forteller riktige inntekter. Jeg tipper vi ender opp rundt 3,5 mill dersom vi faktisk skal gjennomføre dette. La oss håpe ledelsen tar til fornuften!

                    Kommentar

                    • CFD
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2319

                      SKal si at jeg liker hva RBK står for på dette punktet. Mesteparten av lønnen burde være etter hvor mye spilletid personen fikk og hvor bra klubben gjorde det. Det burde aldri være attraktivt å sitte på benken i en storklubb
                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        Opprinnelig skrevet av CFD
                        SKal si at jeg liker hva RBK står for på dette punktet. Mesteparten av lønnen burde være etter hvor mye spilletid personen fikk og hvor bra klubben gjorde det. Det burde aldri være attraktivt å sitte på benken i en storklubb
                        Helt enig, men problemet deres er at det vil blir veldig vanskelig for dem å få tak i spillere når vi andre ikke følger det samme systemet. Vi ser jo allerede i år hvordan de sliter når de ikke kan friste med CL neste år.

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1422

                          Opprinnelig skrevet av Henrik
                          Hvordan slår du fast at Occean tjente mest i fjor med 1,2 mill? regner med at det ikke er skattelistene som ikke på noen måte forteller riktige inntekter.
                          OK, da er det noe jeg har gått glipp av. Occeans skattbare inntekt er 1,2 mill ifølge skattelistene. Det er jo før skatt, eventuelle fradrag og slikt. Ergo kan han ikke ha fått mer utbetalt fra sportsklubben? Jeg har forståelse for at folk kan tjene mindre enn det som står oppført på skattelistene, hvis de har inntekt fra annet enn fotballen, men ikke at de skal kunne tjene mer. Mulig det er noe jeg ikke har forstått altså, men da vil jeg gjerne høre.

                          Opprinnelig skrevet av Henrik
                          Jeg tipper vi ender opp rundt 3,5 mill dersom vi faktisk skal gjennomføre dette. La oss håpe ledelsen tar til fornuften!
                          Jepp, betaler vi 3,5 mill i årslønn er jeg også helt klart imot, selv om jeg egentlig vil ha ham til klubben.
                          Last edited by BD; 24.11.2007, 19:18. Begrunnelse: presisering

                          Kommentar

                          • Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

                            Opprinnelig skrevet av BD
                            OK, da er det noe jeg har gått glipp av. Occeans skattbare inntekt er 1,2 mill ifølge skattelistene. Det er jo før skatt, eventuelle fradrag og slikt. Ergo kan han ikke ha fått mer utbetalt fra sportsklubben?
                            Det er etter lån, diverse andre fradrag, morsomme øvelser med private AS og lignende, ikke etter. Tallene viser på ingen måte faktisk inntekt. Mikel tjente blandt annet 14 kroner i 2006 mens Rami Shaaban gikk uten lønn om man skulle ha stolt på dette. For ikke å snakke om alle milliarderene i Norge med nullinntekt hvert år.

                            Kommentar

                            • CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

                              Jeg hadde 39796kr i inntekt i 2006 og betalte 10609kr iflg skattelistene. Hva jeg egentlig tjente skal jeg ikke fortelle, men 39796kr stemmer ikke (var i full jobb) En kamerat har også 0kr i inntekt selvom han eier og driver et firma , men han ville ha stipend og studielån og dermed ble det trikset litt.

                              Nå betaler man ikke 25% skatt av under 40K så for personer som kan bruke hodet så har det foregått noe muffins her. Stoler derfor ikke et sekund på skattelistene
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                              Kommentar

                              • Tough Alliance
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Oct 2007
                                • 67

                                Kjipeste tråden ever. ROT!!
                                Men en ting er sikkert. KJØP Hæstad. Dette vil gi utrolig mye positiv entusiasme rundt og i klubben. Fugla kjøper en relativt etablert norsk landslagsspiller- det hadde vært no'!
                                Dette vil være et utrolig løft for kubben. Ikke bare på banen, men kanskje viktigst- i korridorene på Åråsen, blant publikum, i nærmiljøet og mer presse. JA TIL HÆSTAD!!!

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3459

                                  Opprinnelig skrevet av BD
                                  Haha, da er det tydeligvis flere unntak. Jeg prater om Chinedu Ogbuke. Overgangen hans hadde ikke mye med Morgan å gjøre.
                                  Ok, hadde ikke fått med meg at Lyn hadde solgt han.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • CFD
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2319

                                    Hvorfor ikke bare kjøpe Martine fra VIF når vi er igang med å sløse penger på overvurderte spillere?
                                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                    Kommentar

                                    • Bolsen3
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 1061

                                      Opprinnelig skrevet av Tough Alliance
                                      Kjipeste tråden ever. ROT!!
                                      Men en ting er sikkert. KJØP Hæstad. Dette vil gi utrolig mye positiv entusiasme rundt og i klubben. Fugla kjøper en relativt etablert norsk landslagsspiller- det hadde vært no'!
                                      Dette vil være et utrolig løft for kubben. Ikke bare på banen, men kanskje viktigst- i korridorene på Åråsen, blant publikum, i nærmiljøet og mer presse. JA TIL HÆSTAD!!!
                                      Det er jo helt tydelig at det er endel av oss som er veldig imot å kjøpe Hæstad for x antall millioner, det vil altså ikke nødvendigvis kun bli positiv entusiasme rundt et kjøp av Hæstad...

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        Folk var negative til Occean kjøp og - tror det har endret seg i dag etter å ha avgjort cupfinalen på egenhånd!

                                        Hæstad blir helt så fort han setter sine føtter på Åråsen

                                        Kommentar

                                        • Kanarifugl84
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2007
                                          • 2319

                                          Opprinnelig skrevet av Paddis
                                          Hæstad blir helt så fort han setter sine føtter på Åråsen
                                          Til en prislapp på rundt 15 mill så må han nok gjøre litt mer med føttene sine enn å bare plassere dem på Åråsen. Men er rimelig sterk i troa på at Hæstad kan hjelpe LSK samtidig som LSK kan hjelpe Hæstad. Å hente inn en spiller som Hæstad bekymrer meg ikke i det hele tatt, han vil bli en klar forsterkning til stallen. Det store spørsmålet er om vi har råd til å bruke 15 mill kun på denne spilleren? I mine øyne; ja.

                                          Kommentar

                                          Working...