Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vollafugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 978

    #81
    Opprinnelig skrevet av heidar
    Nei nei nei... For det første er det snakk om en oppskrytt spiller som ikke har noe på landslaget å gjøre.
    Vel, vel. Han var i hvertfall mer enn god nok i sin første A-landskamp mot Italia, der han rundspilte det som var av stjerner;

    Kristofer Hæstad er på rekordtid blitt Norges nye fotballyndling. Det overrasker ikke Start-trener Tom Nordlie.


    Opprinnelig skrevet av Kanariz
    Det er ikke alltid lurt å bruke mange milioner på spillere som er på topp eller som har hatt en bra sessong.

    Se på Zane foreksempel.
    Jeg forstår ikke helt sammenligningen med Zane. Mener du at vi skal bruke de forespeilede milionene fra Berg og Sharif til å hente spillere til en halv mill. og deretter vente på at de blomstrer slik at vi kan selge de for 40-gangern året etter? Tilfeller som Zane, og Helguson for den del, er sjeldne og ikke noe man kan basere seg på, eller planlegge i forhold til.

    Når klubben har fått tilgang til så store midler til spillerkjøp, synes jeg at det er naturlig å gå for de beste spillerne som er tilgjengelige i Norge. Etter min mening hører Hæstad definitivt til blandt disse.

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      #82
      Opprinnelig skrevet av vollafugl
      Vel, vel. Han var i hvertfall mer enn god nok i sin første A-landskamp mot Italia, der han rundspilte det som var av stjerner;

      Kristofer Hæstad er på rekordtid blitt Norges nye fotballyndling. Det overrasker ikke Start-trener Tom Nordlie.




      Jeg forstår ikke helt sammenligningen med Zane. Mener du at vi skal bruke de forespeilede milionene fra Berg og Sharif til å hente spillere til en halv mill. og deretter vente på at de blomstrer slik at vi kan selge de for 40-gangern året etter? Tilfeller som Zane, og Helguson for den del, er sjeldne og ikke noe man kan basere seg på, eller planlegge i forhold til.

      Når klubben har fått tilgang til så store midler til spillerkjøp, synes jeg at det er naturlig å gå for de beste tilgjengelige spillerne i Norge. Etter min mening hører Hæstad definitivt til blandt disse.
      Endelig en som har skjønt det.TAKK.

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #83
        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Riise blir garantert solgt i løpet av vinteren.
        Det er jeg villig til å ta et veddemål på at han ikke blir. Riise spiller i gult og svart også neste sesong.
        Last edited by Henrik; 05.11.2007, 22:58.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          #84
          Et glimrende kjøp om dette var en spiller vi hadde hatt behov for, klarer Tom å rydde plass til ham uten å rive korthuset så blir jeg imponert.

          Edit: Jeg modererte resten av innlegget og venter med å male fanden på veggen før vi står uten gode vinger i april 08.
          Last edited by reka; 06.11.2007, 07:24.

          Kommentar

          • Seb.R
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 4159

            #85
            Opprinnelig skrevet av Henrik
            Det er jeg villig til å ta et veddemål på at han ikke blir.
            Riise til LSK-TV og OKB etter 1-3 mot Vålerenga:

            "Det finnes ikke bedre supportera enn dette altså"

            "Hvor mye betyr dem for deg?"

            "Veldig mye, det er dem som får meg til å få lyst til å spille hver eneste helg. Jævlig bra. Så jeg blir vettu gutten min!"
            www.sebastianramsland.com
            www.twitter.com/sebramsland

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2129

              #86
              Opprinnelig skrevet av vollafugl
              Vel, vel. Han var i hvertfall mer enn god nok i sin første A-landskamp mot Italia, der han rundspilte det som var av stjerner;
              At du i det hele tatt er nødt til å trekke fram en landskamp fra 2005 for å understreke poenget ditt, betyr vel at jeg ikke trenger å understreke mitt mer... Til og med jeg presterer på en god dag!
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #87
                Sånn rent bortsett fra skal/skal ikke diskusjonen her så vil jeg tippe at Doffen er et "investoremne". Det kan jo hende at pengekara vil hente denne kroppen til oss med tanke på fremtidig fortjeneste.

                Jeg tviler på at Tom nekter på å ha Doffen i troppen og dermed åpner for en "investor overgang". Dette vil vel bli skrinlagt om prisen går helt i taket.

                Om jeg skulle velge hvordan LSK bruke en fastsatt sum til spillerkjøp ville jeg ikke prioritert Doffen med bakrunn i det laget vi allerede har. Jeg mener vi har mer nytte av å hente gode kantspillere enn enda en indreløper, selv om denna lille vepsen tilsynelatende går på stereoider.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Seb.R
                  Riise til LSK-TV og OKB etter 1-3 mot Vålerenga:

                  "Det finnes ikke bedre supportera enn dette altså"

                  "Hvor mye betyr dem for deg?"

                  "Veldig mye, det er dem som får meg til å få lyst til å spille hver eneste helg. Jævlig bra. Så jeg blir vettu gutten min!"
                  Mener å huske at unge Riise i forbindelse med forrige landkamp mer enn antydet at han kunne tenke seg et nytt utenlandsopphold.

                  Forøvrig minner det første sitatet meg om en uttalelse fra M. Johnsen etter at han og en viss Hæstad var til stede på cupfinalen i 2005.

                  Kommentar

                  • BlodigHøne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 729

                    #89
                    Meget solid spiller, men ved et kjøp av han vil dette skje:

                    1. Riise blir rendyrket som høyreving.
                    2. Søgård blir benket eller omskolert til høyreback.

                    Er ikke utelukkende positiv til disse konsekvensene.
                    Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                    That went wherever I... did go!

                    Kommentar

                    • vollafugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2006
                      • 978

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av heidar
                      Til og med jeg presterer på en god dag!
                      Det tviler jeg ikke på, men det skal mer til enn en god dag for å rundspille italienske stjerner (selv i en treningskamp). Det vitner vel om en viss kvalitet?

                      Tilføyelse: På VG-børsen 2005, kom Hæstad på 4 plass, kun slått av Valencia, Borgersen og R. Berg. I 2006 kom han på 21 plass, kun slått av to spillere fra LSK (Koren og Mifsud). I 2007 kom han på 16 plass, kun slått av Kippe. Blandt dagens LSK-spillere er det altså bare én spiller som har kommet høyere på VG-børsen på tre sesonger.
                      Last edited by vollafugl; 05.11.2007, 23:30. Begrunnelse: Tilføyelse.

                      Kommentar

                      • MedlemNR35
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2004
                        • 905

                        #91
                        Uten tvil en spiller jeg kunne ha tenkt meg til Åråsen.

                        Vi får flere alternativ både på midtbanen og framover med dette kjøpet. Hadde rett og slett vært fantastisk!

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av heidar
                          At du i det hele tatt er nødt til å trekke fram en landskamp fra 2005 for å understreke poenget ditt, betyr vel at jeg ikke trenger å understreke mitt mer... Til og med jeg presterer på en god dag!
                          Hvis du mener at Vollafugl kom med et tåpelig argument synes jeg ikke dine er så veldig mye å rope hurra for. Du er vel ikke i nærheten av å prestere mot italienske landslaget på en god dag.

                          Kommentar

                          • TorTor
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 335

                            #93
                            Synes tanken på å omskolere Espen til høyreback virker spennede dersom klubben henter Hæstad. Tror Espen kan bli en knallgod back...

                            Kommentar

                            • occean-fan!
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 737

                              #94
                              Ingen tvil - hæstad er et godt kjøp og vil styrke laget men er det en indreløper vi virkelig trenger? Dette er for meg et positivt kjøp, men samtidig mener jeg vi MÅ ha midler ( etter kjøpet ) til å hente inn 1-2 vinger. har vi det er kjøpet bra, men å bruke alle midler på hæstad er unødvendig. Hadde vært bra om han kom!

                              Kommentar

                              • TorTor
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 335

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                                Ingen tvil - hæstad er et godt kjøp og vil styrke laget men er det en indreløper vi virkelig trenger? Dette er for meg et positivt kjøp, men samtidig mener jeg vi MÅ ha midler ( etter kjøpet ) til å hente inn 1-2 vinger. har vi det er kjøpet bra, men å bruke alle midler på hæstad er unødvendig. Hadde vært bra om han kom!
                                Nå ble det vel spekulert i at vi hadde "litt" mer enn 10 mill å svi av på nye spillere, og hvis Aubynn skullle komme som bosmanspiller så er det nok penger til en ving til...

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av TorTor
                                  Nå ble det vel spekulert i at vi hadde "litt" mer enn 10 mill å svi av på nye spillere, og hvis Aubynn skullle komme som bosmanspiller så er det nok penger til en ving til...
                                  Det må være igjen noen smuler til en ny keeper også, når Moldskred returnerer til Molde er det ikke akkurat flust med målmenn i troppen.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    #97
                                    Jeg er veldig spent på hvilke spillere vi får inn denne vinteren. Med tanke på at Berg har sagt at vi skal ha 5 nye spillere, og i samme settingen fortalt at han og andre er villig til å ofre 15 mill. Når i tillegg mr. Sharif sier han har 10 mill til disp. og at LSK også skal inn med penger, så ser det ekstemt lyst ut med tanke på kvalitet.
                                    At noen av de svimlende summene blir brukt på Hæstad er ikke meg imot.

                                    Kommentar

                                    • vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

                                      #98
                                      Fra nyhetstråden:

                                      Opprinnelig skrevet av Turgero
                                      LSK-trener Tom Nordlie ønsket ikke å snakke om overgangsspekulasjonen i går kveld. Men det vil ikke overraske mange om han ønsker sin tidligere elev i Start til Åråsen.
                                      Landslagsspiller Hæstad la heller ikke skjul på sin begeistring for både Nordlie og LSK mandag kveld.
                                      – Jeg liker Tom (Nordlie), og jeg tror LSK får et bra lag neste år. Hvis de viser interesse, kan det være interessant, sa Kristofer Hæstad til TV 2.

                                      Kommentar

                                      • Kanarifugl84
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2007
                                        • 2319

                                        #99
                                        Penger til å finansiere andre kjøp i tillegg til Hæstad(hvis det skulle skje..) tror jeg ikke er noe problem. LSK sitter med en egen liten pengesekk samtidig som de har en pengesterk investorgruppe i ryggen. Så et eventuelt kjøp av Hæstad vil neppe medføre at vi ikke evner økonomisk å hente inn andre kvalitetsspillere vi virkelig trenger, les vingspillere.

                                        De økonomiske rammene er i orden, da gjenstår bare spørsmålet om hvorvidt Kristoffer Hæstad vil være en god og lønnsom investering for LSK...mitt personlige svar til det er et bastant JA!

                                        Skulle Hæstad bli LSK-spiller 2008, gir jeg nok en gang Mr.Fjørtoft hjertlige gratulasjoner for en i utgangspunktet fantastisk signering. Doffen får tilbake sin "mentor" i TomTom og vil blomstre opp på ny! Særdeles interessant!

                                        Kommentar

                                        • Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

                                          Ja takk til Doffen!

                                          Meget bra spiller med et populært nivå... Blir fort flere jenter på feltet

                                          Fra spøk til alvor så er Doffen en av tippeligaens beste midtbanespillere, og enhver trener hadde øsnket seg han på laget- men det er heller ikke mange klubber med spenn nok. Mannen løper og kriger med hjertet langt utenfor drakta og med sin alder så er han et hett salgsobjekt med tiden....

                                          Eneste jeg er bekymret for er at han er litt for god kompis med en haugesunder i søpla...

                                          Shariff: Ta å ring kontofonen raskt!

                                          Leita på nettet og fant dette:

                                          Last edited by Ketil Cantona; 06.11.2007, 00:23. Begrunnelse: Fant mer info!

                                          Kommentar

                                          Working...