Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

    Opprinnelig skrevet av reka
    Vi får håpe at fjøra presser prisen på doffen over 15 mill før vi evnt hopper av budrunden. Jeg vil også ha raske og teknisk kompetente vinger/backer rimelig fra øst-europa fremfor overprisede norske spillere i posisjoner hvor vi allerede har god dekning.
    Ja ref. Husar
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
      Ja ref. Husar
      Eller Sasa Radulovic...

      Alvorlig: Klart vi trenger kanter, men vi trenger folk på midten også hvis vi skal innbille oss å ha dobbeltdekning på de tre plassene.

      Av de seks på midten Petter ramser opp, så er det kun tre vi kan regne med: Kiko, Brenne og Søgård.

      Riise blir solgt. Om ikke nå, så garantert til sommeren. Kisen og Viktor har vel knapt holdt norsk 2. divisjonsnivå. Årets medaljer tapte vi på overgangsmarkedet i sommer, med famøse kjøp og salg.

      Dermed er det spedt på midten neste år. Ja til Hæstad, med mindre prisen er helt hinsides.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Eller Sasa Radulovic...

        Alvorlig: Klart vi trenger kanter, men vi trenger folk på midten også hvis vi skal innbille oss å ha dobbeltdekning på de tre plassene.

        Av de seks på midten Petter ramser opp, så er det kun tre vi kan regne med: Kiko, Brenne og Søgård.

        Riise blir solgt. Om ikke nå, så garantert til sommeren. Kisen og Viktor har vel knapt holdt norsk 2. divisjonsnivå. Årets medaljer tapte vi på overgangsmarkedet i sommer, med famøse kjøp og salg.

        Dermed er det spedt på midten neste år. Ja til Hæstad, med mindre prisen er helt hinsides.
        Hæstad er intet midtbaneanker - han har for dårlig pasningsfot og overblikk. For min del må han gjerne erstatte Kiko, men da trenger vi kantspillere som kan løpe opp feilpasningene. Nivået til kiesenebner er det dessuten ingen som kan avskrive, mannen har vært skadet hele sesongen. Det eneste jeg kan se for meg er at Hæstad skyver Riise ut på vingen. Dette er en dårlig løsning fordi Riise er best som indreløper. Dessuten fortjener han en skikkelig spillende makker på sin kant, og ikke en halsende terrier hvis varemerke er å løpe rundt på banen og takle.

        Kommentar

        • heidar
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2129

          En halsende terrier, som dessverre har spilt som en puddel da Start trengte det som mest. Etter den berømte feilpasningen mot Wigan, har "terrieren" vært helt ute av det. Ikke akkurat en spiller du går i krigen med...

          Dessuten, ved et eventuelt kjøp må vi jo ha Tippeligaens minst målfarlige midtbane. Misunner ikke Brenne, som blir ansvarlig for samtlige mål fra midtbaneposisjon neste sesong. Men; Kanskje målet er å revolusjonere fotballverdenen? Kanskje Lillestrøms plan om 4-3-3 uten hurtighet og kantspillere, vil bli betraktet som den nye totalfotballen om noen år?
          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

          Endelig er mørketida over.

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            Opprinnelig skrevet av reka
            Hæstad er intet midtbaneanker - han har for dårlig pasningsfot og overblikk. For min del må han gjerne erstatte Kiko, men da trenger vi kantspillere som kan løpe opp feilpasningene. Nivået til kiesenebner er det dessuten ingen som kan avskrive, mannen har vært skadet hele sesongen. Det eneste jeg kan se for meg er at Hæstad skyver Riise ut på vingen. Dette er en dårlig løsning fordi Riise er best som indreløper. Dessuten fortjener han en skikkelig spillende makker på sin kant, og ikke en halsende terrier hvis varemerke er å løpe rundt på banen og takle.
            Enig i dette. Jeg ser primært på Hæstad som er erstatning for Riise. Blir han ikke solgt i vinter, så garantert i sommer. Litt leit, men sånn er det.

            Jeg håper og tror at både Riise og landslaget gjør det godt de siste kampene, slik at vi kan få en pris som er tilnærmet riktig. Da mener jeg 20-25 mill.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Riise blir solgt. Om ikke nå, så garantert til sommeren. Kisen og Viktor har vel knapt holdt norsk 2. divisjonsnivå. Årets medaljer tapte vi på overgangsmarkedet i sommer, med famøse kjøp og salg.
              Det var da fælt så kategorisk. Jeg er uenig og syns 5 manns dekning på tre plasser bør holde. Det er grenser for hvor stor dekning en kan ha og fortsatt beholde spillere.
              Kiesen har vært god og vil bli god igjen, forhåpentligvis til neste år. Victor har talent, men er mer usikker.

              Det kan hende Riise blir solgt. Det kan Brenne, Kiko eller enhver annen spiller også bli for den saks skyld. Men det blir litt feil å planlegge med at spillere kan bli solgt, noe som kan ende med at de MÅ selges fordi dekningen blir for stor (ingen trives med fast plass på benken).

              Vi trenger vinger og en keeper før indreløpere. Jeg mener det blir feil å fyre av en masse penger (+ lønn etc) på en spiller som bekler en den posisjonen hvor vi har nok dekning. Dette vil tappe av midlene klubben har til kjøp på de posisjonene vi er for tynt besatt.

              At start rykka ned og 2 ok indreløpere plutselig kom på markedet er litt dumt i og med at vi har nok folk i nettopp de posisjonene, men sånn er livet innimellom.

              Vi kan ikke kaste oss over enhver meritert spiller som vil flytte på seg.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • Anders_Aa
                Medlem
                Møteplager
                • Nov 2006
                • 76

                Jeg er i utgangspunktet positiv til et kjøp av Doffen. En god spiller som vil være en fin tilvekst til Lillestrøms stall neste år. Problemet er likevel om midlene til spillerkjøp blir såpass handlingslammet at vi ikke lengre er handlingsdyktige til andre posisjoner på banen.

                Blir et kjøp av doffen en direkte konsekvens slik at vi ikke får noen gode vinger, blir kjøpet i seg selv et nederlag. Kan man få i pose og sekk er det derimot helt gull.

                Vi får håpe at Fjøra har såpass kontroll på pengesekken og ikke bare er navnekåt i overgangshysteriet denne vinteren.
                Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

                Kommentar

                • KanariGulFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 454

                  Doffen hadde vel vært vel og bra, men er begynner det ikke å bli vel mange spillere under 1,60 cm? vi trenger også noen som kan være med på å vinne hodedueller etc vel, og ikke bare hurtighet?

                  Kommentar

                  • holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

                    Jeg er av de som er skeptisk til å bruke så mye penger på en spiller som Hæstad. Som andre har nevnt her har han ikke stått frem som noen stor midtbanekriger de siste kampene for Start, selv om tabellsituasjon og forventningen til Doffen burde tilsi det. Han har ihvertfall ikke vist seg verdig en prislapp på nærmere 10millioner, hverken på landslaget eller i Start når presset har dratt seg litt til.

                    Hva får vi får 10millioner egentlig?
                    - Han kjenner Tom, og Tom kjenner Doffen så begge vet hva de får/går til. Det teller definitivt til Hæstads fordel at han har vist at han kan blomstre under Tom tidligere.
                    - Merkenavnet Hæstad til klubben, og kanskje et framtidig salgsobjekt selv om sistnevnte er forbundet med stor usikkerhet.
                    - En (bitte) liten midtbanespiller og kriger som på papiret er marginalt bedre en Espen. Nei dette mener jeg at koster mye mer enn det smaker, helt enkelt.

                    Og hvordan vil Hæstad takle å få en stor prislapp hengende over hodet, når han enda ikke er seg selv etter et håpløst tilbakespill (og påfølgende syndebukk) borte i England...?

                    Bruk heller 10 mill på å få en skikkelig kantspiller med innleggsfot og overblikk!
                    Hilsen Anders

                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Opprinnelig skrevet av mooph
                      Det var da fælt så kategorisk. Jeg er uenig og syns 5 manns dekning på tre plasser bør holde. Det er grenser for hvor stor dekning en kan ha og fortsatt beholde spillere.
                      Kiesen har vært god og vil bli god igjen, forhåpentligvis til neste år. Victor har talent, men er mer usikker.
                      I høst har Brann hatt spillere som Karadas, Huseklepp, Eirik Bakke og El-Fakiri på benken. Vi har hatt Gundersen, Strand, Bergan Foss, Karim Essidiri. I utgangspunktet en benk som ikke har vist seg plassen verdig i noe Tippeliga-lag. Alle nevnte fra Brann sin benk ville startet på omtrent samtlige lag i Tippeligaen. Hvorfor skal vi nøye oss med å ha stallfyll når andre klubber i Norge kan ha klassespillere på benken? Selvsagt vil man få misnøye, men det fører til økt konkuranse. Om spillerne ikke tåler det, får de gå igjen. I så fall vil man få tilbake store deler av beløpet man betalte for dem i utgangspunktet. Synes ikke vi skal bekymre oss over å ha for mange gode spillere i LSK. Det er det motsatte som blir et problem.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • maurakanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2005
                        • 638

                        Doffen=LSK-gull. Kombinasjonen Nordlie/Hæstad er krutt. Og da kjære venner, da driter jeg i om Søgård må sitte på benken!!
                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                        Kommentar

                        • SirBusby
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Sep 2006
                          • 88

                          Årets spiller bør ikke befinne seg på en benk - men på banen der Søgård yter sitt maks, og det gjør han ikke av å sitte på benken!

                          Kommentar

                          • maurakanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2005
                            • 638

                            At han blir årets spiller, sier vel mer om hvor dårlige de andre har vært..
                            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                            Kommentar

                            • Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

                              Opprinnelig skrevet av maurakanari
                              At han blir årets spiller, sier vel mer om hvor dårlige de andre har vært..
                              Sier vel mer om at han er supporternes kjæledegge samt lokal.
                              Jeg er ingen stor Søgård fan, men syns han har hatt sin beste sesong noensinne i år og fortjener og bli i klubben i motsetning til Sundgot, uten at jeg syns han har vært klubbens beste spiller i 2007.

                              Kommentar

                              • morrari
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Nov 2006
                                • 58

                                Søgård spiller hvis han er god nok. Det blir veldig feil å la være å kjøpe bedre spillere fordi man er så glad i de man har...

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  ... Synes ikke vi skal bekymre oss over å ha for mange gode spillere i LSK. Det er det motsatte som blir et problem.
                                  Der er jeg helt enig, nesten. Dersom du ser på Branns stall har de gode spillere på benken for hver lagdel, noe vi også bør bestrebe å ha.

                                  Det er derimot vanskeligere og ha 6 TL-standard spillere til å dekke 3 plasser, dette er det få lag som har (dobbel dekning). Det er langt mere nyttig å ha gode spillere i backup jevnt fordelt over lagdelene enn å bli sittene med dobbeldekning av indeløper-rollen.
                                  Dessuten, som et apropros, med for mange gode meriterte spillere over hele linja i stallen er det få trenere som tør bruke talentene.

                                  Ergo er ikke Doffen noe "must" i mine øyne. Dersom gutten absolutt vil hit og kjøpesummen dekkes av en eller annen investor sånn at det ikke går ut over midlene vi har til nye spillere (i andre posisjoner) så ja, jøss - velkommen skal du være Doffen.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    I høst har Brann hatt spillere som Karadas, Huseklepp, Eirik Bakke og El-Fakiri på benken.
                                    Karadas, og El-fakiri ble hentet i sommer, og er sikkert greit for dem å slite benken de første månedene. Men spør hvor lenge de gjør det. Bakke har vært skadet lenge og også matchet forsiktig. Huseklepp vil jo bort, så han er tydligvis ikke fornøyd med å sitte på benken. Hvis vi har penger til å hente en mann til 10 mil som kan sitte på benken så sier jeg ja, men de pengene har vi dessverre ikke. Så som mange andre vil jeg heller bruke de pengene på to vinger og en høyre back. Hoff, Aubynn og ????.

                                    Kommentar

                                    • sibirsk tiger
                                      Juniormedlem
                                      Bøffel
                                      • Feb 2007
                                      • 29

                                      Uten sammenligning forøvrig....

                                      Se, og lær av sir Alex Ferguson...
                                      Han selger en av sine beste, og mest betrodde spillere, Van Nistelroy, for å gi plass til andre... Og gjør dette gang på gang. År etter år. samme med Wenger og Arse... De vil begge utvikle lagene, ikke sole seg i glansen av tidligere bravader.. ( -Og for vår del er det jo ei stund siden siste bravade.. -Håper dette gjelder bare fram til kl. 15.00 11.11.07)
                                      -Slik bygger en lojalitet og for framtida.
                                      -Ingenting, INGENTING!, er hellig i kapitalismen. Og den er herrene Berg, Mathisen, Lund og Fjørtoft godt kjent med.

                                      -Kjøp for fremtiden, ikke baser dere på gårdagen.
                                      -Dette vet nevnte herrer.
                                      Og jeg tror også mange i dette forumet.

                                      Kommentar

                                      • occean-fan!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 737

                                        Opprinnelig skrevet av sibirsk tiger
                                        Se, og lær av sir Alex Ferguson...
                                        Han selger en av sine beste, og mest betrodde spillere, Van Nistelroy, for å gi plass til andre... Og gjør dette gang på gang. År etter år. samme med Wenger og Arse... De vil begge utvikle lagene, ikke sole seg i glansen av tidligere bravader.. ( -Og for vår del er det jo ei stund siden siste bravade.. -Håper dette gjelder bare fram til kl. 15.00 11.11.07)
                                        -Slik bygger en lojalitet og for framtida.
                                        -Ingenting, INGENTING!, er hellig i kapitalismen. Og den er herrene Berg, Mathisen, Lund og Fjørtoft godt kjent med.

                                        -Kjøp for fremtiden, ikke baser dere på gårdagen.
                                        -Dette vet nevnte herrer.
                                        Og jeg tror også mange i dette forumet.
                                        NETOPP kjøp ungt og for fremtiden... f.eks klepp jamtfall... men samtidig har vi et relativt ungt lag og trenger mer rutine i tilegg så hadde vært glad om hæstad og en rutinert ving kom, men bør satses mer ungt... har jo mulighet til dette ganske ofte på ving eller back..

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          Opprinnelig skrevet av Serbern
                                          Karadas, og El-fakiri ble hentet i sommer, og er sikkert greit for dem å slite benken de første månedene. Men spør hvor lenge de gjør det. Bakke har vært skadet lenge og også matchet forsiktig. Huseklepp vil jo bort, så han er tydligvis ikke fornøyd med å sitte på benken. Hvis vi har penger til å hente en mann til 10 mil som kan sitte på benken så sier jeg ja, men de pengene har vi dessverre ikke. Så som mange andre vil jeg heller bruke de pengene på to vinger og en høyre back. Hoff, Aubynn og ????.
                                          Den dagne en spiller er fornøyd med å sitte på benken burde han definitivt forsvinne ut av klubben. Finn én spiller i Tippeligaen som synes det er greit å sitte på benken hele sesongen, og som holder kvalitet. Man kan ikke tenke på at enkeltspillere skal bli misfornøyd, for sånn vil det alltid være i et lag der alle har lyst til å spille, men hvor kun det er plass til 11. Da handler det om å være tålmodig og kjempe for plassen på laget. Jeg tror ikke El-Fakiri og Karadas synes det har vært morsomt å sitte på benken, til tross for at Karadas har vært tvunget til det av medisinske årsaker. Du prøver å bortforklare det faktum at Brann sin benk i år har holdt mye høyere standard enn vår. Det må du gjerne fortsette med, men jeg tviler på at bortforklaringer fører til seriegull i 2008.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...