Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Opprinnelig skrevet av heidar
    Kun en illustrasjon av argumentasjonen i denne tråden. Det er veldig mange som mener vi bør hente denne spilleren fordi "Han var dritgod mot Italia i 2005, og aktuell for Milan da." Det andre argumentet for å hente han, er at han kan selges for 20 mill.++ etterhvert. Hvor mange norske spillere har blitt solgt for slike summer de siste årene??
    Argumentet er at han under Nordlie tidligere har brilliert både i Start og Norge. At han ikke har hatt en stor sesong er noe alle vet. Han holder meget høy TL-nivå når han er i form, og er en meget bra erstatter for Riise vis han forsvinner fra klubben. 10 mil for en noesk spiller er ikke avskrekkende med den prisveksten vi har sett de siste sesongene. Slår han ikke til er han en enkel spiller å selge.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • KimFL
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1410

      Han blir vel ikke nødvendigvis noen erstatter for Riise, siden det er plass til begge på laget. Doffen som indreløper og Riise som høyrekant. Skjønner ikke helt hvorfor Riise kun skal satses på som midtbanespiller, når han i år har vært en av ligaens beste kantspillere.

      Er vel kanskje plassen til Søgård som står "i fare" her, men han kan jo "omskoleres" til høyreback. Han har jo ikke akkurat vært rævva på den plassen, i de kampene han vikarierte på backplass.


      KimFL

      Kommentar

      • 5thandlast
        Utestengt
        • Oct 2007
        • 56

        Hæstad er høyt aktuell for VIF. Nu han Henriksen har kommet på banen så kan vi bare glemme Kristoffer H. Vi blir slått ut på "personal terms" rett og slett.

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          Opprinnelig skrevet av 5thandlast
          Hæstad er høyt aktuell for VIF. Nu han Henriksen har kommet på banen så kan vi bare glemme Kristoffer H. Vi blir slått ut på "personal terms" rett og slett.
          Håkon Henriksen?
          Last edited by Torolf; 08.11.2007, 23:00. Begrunnelse: Feil Henriksen

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Hæstad er avhengig av sportslig utvikling og et profesjonelt apparat rundt seg. Drømmeslottet til VIF og raringen Martine raknet allerede på pressekonferansen og fikk et nytt varselskudd i dag. Blir nix brannspillere på martin, såpass er klart. Når man tenker på hvor forsiktige Brann har vært generelt i media, er det nokså sterk kost som spres fra den kanten. Begynner å bli mer og mer overbevist om at MA er litt "annerledes" på flere måter.

            Uansett hva VIF betaler så har ikke Hæstad råd til å være med på en gal manns hevntokt mot sin tidligere trener. "Organisasjonsmodellen" martin snakker om synes ikke å eksistere på et pølsepapir engang, og VIF virker totalt uforberedt. Man kan ikke snakke om å bli best i norden inne fem år ETTER at man har snakket om det fantastiske kneippbrødsalget i klubben på samme powerpoint-slide. Myhrvold er vel den eneste nyktre i klubben som er så dårlig administrert at det er helt bunnløst utrolig. Et underslag synes å være et økonomisk steg fremover og et godt stykke arbeid for flere ledere i søpla.

            Jeg tror Hæstad og agenten hans evner å se dette, og unngå å ødelegge karrieren ved å signere med en klubb og "manager" som er ute å kjøre før første sving.

            Kommentar

            • e.d
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 688

              Hvorfor Hæstad bør velge LSK:

              Hæstad hadde kjempeutvikling som spiller under Nordlie i Start. God sannsynlighet for at han vil få stor utvikling også nå.

              Er flust av ex Startspillere her som gjør at det sosiale blir bra og trivselen vil være høy.

              Lillestrøm har et etablert spillesystem som han kjenner godt.

              LAGET skal videreføre det de har bygd opp i år. Det er kontinuitet her og han vil lett finne sin plass i et etablert lag og spillegruppe.

              Hæstad som spillertype med stor løpskapasitet er det tradisjon for å annerkjenne og tilrettelegge for i LSK.

              Lillestrøm har et erfarent trenerteam. Og klubben er mer profesjonell enn VIF.

              Lillestrøm har mer livlige supportere enn VIF.

              Hvorfor han ikke må velge VIF:

              Vif får ny trener med nytt trenerteam og med mange nye spillere. De må starte litt på 0 igjen.

              Det kan gå bra men sannsynligheten er stor for at det tar tid før de får ting til å fungere.

              De må gjøre store forandringer og da blir det mer sårbart og sjanseartet.Kanskje det tar et par år med prøving og feiling før ting får satt seg.

              Det blir å gamble fordi Hæstad har ikke tid til å vente et par år med å få fart på karrieren sin igjen. Den må han få inn på sporet igjen med en gang og før em sluttspillet neste år.

              Det kan sikkert høre fristende ut å gå til VIF med alle deres vyer og visjoner og nysatsing og penger og tjo og hei, - materalisert ved Martines utstråling og overtakelseskunstner. Men dette blir å sette lit til noe uprøvd og usikkert.


              -Ta det sikre framfor det usikre Hæstad. Kom til Fugla!!
              synging, mentalitet - Kanari-Fansen

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                Opprinnelig skrevet av e.d
                Hvorfor Hæstad bør velge LSK:

                Hæstad hadde kjempeutvikling som spiller under Nordlie i Start. God sannsynlighet for at han vil få stor utvikling også nå.

                Er flust av ex Startspillere her som gjør at det sosiale blir bra og trivselen vil være høy.

                Lillestrøm har et etablert spillesystem som han kjenner godt.

                LAGET skal videreføre det de har bygd opp i år. Det er kontinuitet her og han vil lett finne sin plass i et etablert lag og spillegruppe.

                Hæstad som spillertype med stor løpskapasitet er det tradisjon for å annerkjenne og tilrettelegge for i LSK.

                Lillestrøm har et erfarent trenerteam. Og klubben er mer profesjonell enn VIF.

                Lillestrøm har mer livlige supportere enn VIF.

                Hvorfor han ikke må velge VIF:

                Vif får ny trener med nytt trenerteam og med mange nye spillere. De må starte litt på 0 igjen.

                Det kan gå bra men sannsynligheten er stor for at det tar tid før de får ting til å fungere.

                De må gjøre store forandringer og da blir det mer sårbart og sjanseartet.Kanskje det tar et par år med prøving og feiling før ting får satt seg.

                Det blir å gamble fordi Hæstad har ikke tid til å vente et par år med å få fart på karrieren sin igjen. Den må han få inn på sporet igjen med en gang og før em sluttspillet neste år.

                Det kan sikkert høre fristende ut å gå til VIF med alle deres vyer og visjoner og nysatsing og penger og tjo og hei, - materalisert ved Martines utstråling og overtakelseskunstner. Men dette blir å sette lit til noe uprøvd og usikkert.


                -Ta det sikre framfor det usikre Hæstad. Kom til Fugla!!
                Jeg har en litt kortere argumentasjon. I LSK-garderoben er det ikke et eneste rasshøl (uttalelse fra Reitmeier i fjor). VIF-garderoben er full av rasshøl, ikke bare bokstavelig talt, men også i overført betydning.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Hæstad er avhengig av sportslig utvikling og et profesjonelt apparat rundt seg. Drømmeslottet til VIF og raringen Martine raknet allerede på pressekonferansen og fikk et nytt varselskudd i dag. Blir nix brannspillere på martin, såpass er klart. Når man tenker på hvor forsiktige Brann har vært generelt i media, er det nokså sterk kost som spres fra den kanten. Begynner å bli mer og mer overbevist om at MA er litt "annerledes" på flere måter.

                  Uansett hva VIF betaler så har ikke Hæstad råd til å være med på en gal manns hevntokt mot sin tidligere trener. "Organisasjonsmodellen" martin snakker om synes ikke å eksistere på et pølsepapir engang, og VIF virker totalt uforberedt. Man kan ikke snakke om å bli best i norden inne fem år ETTER at man har snakket om det fantastiske kneippbrødsalget i klubben på samme powerpoint-slide. Myhrvold er vel den eneste nyktre i klubben som er så dårlig administrert at det er helt bunnløst utrolig. Et underslag synes å være et økonomisk steg fremover og et godt stykke arbeid for flere ledere i søpla.

                  Jeg tror Hæstad og agenten hans evner å se dette, og unngå å ødelegge karrieren ved å signere med en klubb og "manager" som er ute å kjøre før første sving.
                  så sant, så sant. Martine skal være spillende trener. Smak litt på det, selv om det lukter ille. Finnes noen her inne som tror Martine kommer til å klare å holde hodet kaldt nok til å klare å fatte gode beslutninger ute fra midten av gressmatta ? Yeah, right.

                  Retur til Adeccoligaen neste. Uten eget stadion. Inn i glemselen.
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • brisbane-kanaris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2006
                    • 595

                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                    så sant, så sant. Martine skal være spillende trener. Smak litt på det, selv om det lukter ille. Finnes noen her inne som tror Martine kommer til å klare å holde hodet kaldt nok til å klare å fatte gode beslutninger ute fra midten av gressmatta ? Yeah, right.

                    Retur til Adeccoligaen neste. Uten eget stadion. Inn i glemselen.
                    Det var kun en klubb i Norge som var idiotisk nok til å gå med på martines krav om å inneha samtlige stillinger med autoritet (trener/spiller/kaptein/leder/organisasjonsmodellstrateg/
                    kneipbrødekspert/trollmann/analyseekspert/visjonsformulerer) og det var selvfølgelig søpla.

                    Sist gang noe lignende skjedde endte det omtrent slik:


                    Jeg gleder meg allerede.

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      En sak om Hæstad både på NRK og TV2 ifølge Nyhetstråden.

                      NRK hevdet at LSK var nærmest, mens TV2 hevdet at han er fristet av Andresen sitt opplegg i VIF. I tillegg var det en sak på TV2 om at Andresen måtte holde fingrene av fatet under samlingen. Noe jeg har mine tvil om blir gjort. Hæstad sier han legger vekt på hvem som ønsker ham sterkest og hvor han kan prestere best mulig. I LSK får han rollen som indreløper. NRK mente at det var det som talte for LSK.

                      Kommentar

                      • Arind
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2006
                        • 459

                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        En sak om Hæstad både på NRK og TV2 ifølge Nyhetstråden.

                        NRK hevdet at LSK var nærmest, mens TV2 hevdet at han er fristet av Andresen sitt opplegg i VIF. I tillegg var det en sak på TV2 om at Andresen måtte holde fingrene av fatet under samlingen. Noe jeg har mine tvil om blir gjort. Hæstad sier han legger vekt på hvem som ønsker ham sterkest og hvor han kan prestere best mulig. I LSK får han rollen som indreløper. NRK mente at det var det som talte for LSK.
                        Jeg også så dette i kveld og har heller ingen som helst tro på at Martin Andresen ikke kommer til å gjøre hva han kan for å påvirke. Tror han kommer til å gå skikkelig surr i hatter framover jeg......
                        På den annen side så skjønner jeg ingenting om Doffen går til VIF, men det er meget mulig at mine meninger er litt fargede.....hehe
                        Jeg tror han ville best sjanse til å blomstre igjen under Tom-Tom....
                        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          Problemet til Doffen om han ender i søpla er muligens benken om ikke noen øker til 15 mann på banen....

                          Grindheim, Zagic, Martine, Strand, Fellah, Holm, og da evt Doffen...

                          Jeg tror desverre han velger enga femfor oss.

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            Doffen er god kompis med både Grindheim og Lars Iver Strand som signerte for VIF. Det er vel på dette grunnlag at TV2 "erfarer" at han vil signere for VIF. Men NRK "kjente" til at Doffen ville spille indreløper for LSK under Nordlie. Jeg tror det tryggeste valget for Doffen er LSK siden her er det ingen tvil om hva han skal brukes som. Det var dette som fikk han inn på landsen.

                            Kommentar

                            • KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

                              Opprinnelig skrevet av KFL41
                              NRK hevdet at LSK var nærmest, mens TV2 hevdet at han er fristet av Andresen sitt opplegg i VIF.
                              Her virker det som om agenten og spilleren har fått ønskeposisjonen sin. Blir nærmest som budrundene på et boligkjøp hvis begge klubbene virkelig vil ha Hæstad.

                              Lønnskrav og overgangssum (eller er det sign-on-fee?) skyter i været mens spilleren trenger flere uker på å ta et vanskelig valg.

                              Jeg veit det er vanskelig på dagens marked, men håper at cupgullet kan bli en gulrot og at klubben greier å skaffe et par knallgode spillere som har lyst til å spille for oss!
                              Vidar Evje

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                Vi har jo også e-cup og friste med, siden Doffen vil til utlandet. E-cup er et bra utstillingsvindu Landslaget spiller for tiden 4-3-3 slik som vi gjør. Dermed kan han spille i den rollen han vil ha på landslaget. Selv om kompisene hans spiller på VIF, vil jeg fortsatt si at de tryggeste argumentene taler for LSK. Spørsmålet er hvor smart gutten er.

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1267

                                  Nå er det viktig å holde tunga rett i munnen. Doffen er god, men ikke et must for LSK. Det er viktigere å hente spillere som passer i rett posisjon enn nødvendigvis å hente de med høyest prislapp.
                                  Det er vel så viktig å fortelle de klassespillerene vi allerede har at de er meget ønsket et par år til. Skulle Doffen velge søpla så er det viktig at de ansvarlige har spillt på flere hester. Med storsatsingen som er varslet i flere klubber så må vi ha både plan b og c klar. For snart er det seriestart.

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3459

                                    Jeg frykter Doffen koster mer enn det smaker. For to år siden ville jeg ha vært lykkelig over å se han i kanarigult, men per i dag er det for mye usikkerhet rundt han. Det er godt mulig at Tom kan få han til å blomstre igjen, men jeg vil gjerne se en høyreback og venstreving på plass før vi bruker ressurser på nok en midtbanespiller.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • Bollapinnsvin
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Oct 2007
                                      • 11

                                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      Jeg frykter Doffen koster mer enn det smaker. For to år siden ville jeg ha vært lykkelig over å se han i kanarigult, men per i dag er det for mye usikkerhet rundt han. Det er godt mulig at Tom kan få han til å blomstre igjen, men jeg vil gjerne se en høyreback og venstreving på plass før vi bruker ressurser på nok en midtbanespiller.
                                      Kunne ikke vært mer enig!

                                      Kommentar

                                      • kimmern
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 1174

                                        Jeg håper de har noen alternativer på lager hvis ikke doffen kommer til oss.. da ser jeg helst for meg at bjørkøy kommer hjem.(men det er en annen tråd)

                                        Kommentar

                                        • Leif A
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 3962

                                          Kan noen fortelle meg hvorfor vi absolutt må ha Hæstad? Hvilken rolle er det han skal dekke, og som vi ikke allerede har dekning på?
                                          Slik jeg ser det, er det ingenting Hæstad kan som ikke Søgård gjør minst like godt. Hæstad er etter min mening en smule oppskrytt, og med Søgård i stallen er han ike verdt utgiftene. Mulig at Hæstad anno 2005 var litt bedre venn med ballen, men på det området har Råner'n utviklet seg enormt de siste to sesongene. Se på bevegelsene før målet mot RBK, fremspilling av Myklebust og Occean nå i finalen (1 målgivende).

                                          Og når var Råner'n skadet sist?
                                          Knurr...

                                          Kommentar

                                          Working...