Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2129

    Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
    * Vi trenger større bredde med godespillere i det ypperste Tippeliga-nivå.
    Jeg synes 10++ millioner er mye å betale for bredde, og vil heller at vi forsterker andre plasser på laget enn midtbanen som er overfylt allerede.

    Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
    * Vi får flere alternativer framover . BHR har bevist at han kan bekle kant.
    BHR må jo spille kant fordi det ikke er plass til han som indreløper, og fordi vi ikke har noen andre som klarer å spille godt nok på høyrekanten. Det kan i alle fall ikke denne spilleren fra Start gjøre.

    Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
    * Hæstad hadde sine beste år under Tom-Tom.
    Det stemmer, men jeg tror ikke vi får med noen garanti om at en spiller som var på topp i 2005 plutselig skal finne tilbake i slag.

    Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
    * Potensiell "tjene penger på" spiller som allerede har et navn i Europa.
    Og hvilket navn det er snakk om. Om noen år klarer han kanskje å danke ut Thomas Brolin som tidenes verste import i engelsk fotball.

    På meg virker det som om mange har bitt på VG-hypen rundt denne spilleren. Vi bør bruke pengene våre andre steder først, i stedet for å fylle opp stallen med enda flere indreløpere.
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
      Personlig håper jeg virkelig på Hæstad.

      Argumentet :

      * Vi trenger større bredde med godespillere i det ypperste Tippeliga-nivå.

      * Vi får flere alternativer framover . BHR har bevist at han kan bekle kant.

      * Hæstad hadde sine beste år under Tom-Tom.

      * Potensiell "tjene penger på" spiller som allerede har et navn i Europa.
      Argumenter for hvordan jeg ser på det:

      * Bredde er fint, men ikke når spilleren koster 10 mill (pluss sikkert 10 mill til i lønn og sign on fee)

      * Vi trenger vinger i stallen, BHR har bevist at han ikke er i nærheten av å være like god på kanten som når han er indreløper.

      * Vi kjøper en spiller som har hatt en negativ utvikling og ikke bevist noe hverken på klubb- eller landslag på 2 år.

      * Navnet til spilleren i Europa har fått en meget stygg ripe etter en total fiasko av et utenlandsopphold.


      Så det bunner vel ut i et helt forskjellig syn på spilleren samt kvaliteter i eget lag her (les Riise).

      Ser at heidar kom med noe av det samme mens jeg skrev
      Last edited by Henrik; 21.11.2007, 14:17. Begrunnelse: heidar!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7104

        Jeg er enig med Henrik, og mener vi, dersom vi skal forsterke midtbanen, definitivt ikke trenger flere arbeidsgamper, men heller spillere som tilbyr det lille ekstra med ballen i beina.

        Hæstad gjør ikke det - han er nok et arbeidsjern med stålkondis - og har ikke vært god på 1,5 år. 10 millioner for ham i vår situasjon er absurd. Da vil jeg mye heller ha Fredrik Strømstad.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Doffen gjorde det da ikke så vanvittig ræva i Wigan. Wigan er en meget bra klubb som er undervurdert av mange, og med unntak av det råtne tilbakespillet hans så fikk han meget gode skussmål der borte.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            Motargumenter :

            Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
            * Vi trenger større bredde med godespillere i det ypperste Tippeliga-nivå.
            Vi trenger først og fremst spillere på andre plasser enn indreløper.

            Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
            * Vi får flere alternativer framover . BHR har bevist at han kan bekle kant.
            Joa, han kan, men en spesialisert kantspiller vil gjøre det bedre enn BHR på den plassen.
            Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
            * Hæstad hadde sine beste år under Tom-Tom.
            mmm... merk ordet "hadde".
            Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
            * Potensiell "tjene penger på" spiller som allerede har et navn i Europa.
            Det spørs om han igjen blir hva han var.

            For all del, jeg ser det ikke som noen ulempe å ha Hæsted i LSK. Jeg er imidlertid skeptisk til å bruke såpass med penger på en indreløper dersom dette tapper konto'n så mye at LSK ikke har råd til spillere i andre dårligere besatte posisjoner.
            Last edited by mooph; 21.11.2007, 14:27. Begrunnelse: Var en smule sein med denne posten...
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7104

              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Doffen gjorde det da ikke så vanvittig ræva i Wigan. Wigan er en meget bra klubb som er undervurdert av mange, og med unntak av det råtne tilbakespillet hans så fikk han meget gode skussmål der borte.
              Av hvem? Han spilte bare den ene kampen mot Chelsea. På slutten var han på benken til reservelaget. Hadde Wigan-oppholdet hans vært en karakter, ville den ha vært Lg.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • MedlemNR35
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 905

                Morsomt med motargumenter og takk for konstruktive svar.

                Jeg ser at det ikke er noe automatikk i at han blir den samme som da Tom var trener i Start MEN om han blir det tjener LSK på det på alle mulige måter mener jeg. Jeg tror også det er en overhengende sannsynlighet for at dette skjer. Tom vet hvordan han skal bruke Hæstad og jeg tror Hæstad vil komplettere vår midtbane i enda større grad enn det som er tilfellet nå.

                Kiko er en typisk playmaker. Simen har helt klart sin store styrke på offensive løp i bakrom. En målscorer. Jeg ser Hæstad som en spiller med totalt andre kvaliteter enn disse to i forhold til Riise som kan ligne noe på Brenne i sitt spill( sier ikke de er som to dråper vann). Midtbanen vår vil få større defensiv trygghet samtidig som jeg har sagt før så kompletterer det i større grad vår midtbane om vi tenker på kvaliteter.

                Hvorfor er Søgård så god i LSK? Jeg tror det er fordi Søgård har noe ingen av de andre midtbanespillerene på LSK har som primæregenskap. Duellstyre i kombinasjon med en enorm arbeidskapasitet. Med innkjøp av Hæstad får vi en spiller som har disse egenskapene samt litt mer. I Kamper der man spår krig kan vi sette Søgård og Hæstad på hver sin indreløper og jeg skal garantere vi vinner den midtbanekrigen. Flere alternativ, flere egenskaper og større valgmulighet i flere ledd.

                Jeg er enig med dere at BHR har vist bedre takter som indreløper enn kantspiller. Likevel spiller han aldri dårlig på kant. Faktisk er han utrolig god også der. Jeg mener også at BHR har spilt sin beste kamp for LSK som kantspiller. (sist sesong mot Brann på Åråsen). Jeg sliter litt med å finne den kantspilleren innenfor rimelighetens grenser som kan gjøre en bedre jobb for LSK enn det BHR kan gjøre over tid. Andersson blir for dyr , Hoff er ikke til salgs , Austnes kommer nok ikke, Huseklepp ble i Brann , han gale svensken som var i Ålesund på lån grunnet pengene har flust av tilbud fra Sverige osv osv...

                Det jeg mener er at med innkjøp av Hæstad føler jeg vi kun trenger en kantspiller. Uten Hæstad kjøp trenger vi to. Og jeg ser ikke at vi klarer å finne to kantspillere med kvaliteter rundt eller over BHR`s kvaliteter som kantspiller.

                Ser dere heller ikke er helt enig i at vi kan tjene penger på et kjøp av Hæstad. Ja, altså det blir kun spekulasjoner men en spiller som er med i hver eneste landslagstropp , har kamper i Premier League og har prestert utrolig bra mot topp motstand internasjonalt har utvilsom bygget seg et navn i Europa. Jeg tror for eksempel stort sett alle Italienske trenere og agenter vet hvem han er etter kampene i VM kvalikken. Om og da sier jeg om Hæstad finner tilbake til formen han hadde under Tom i Start er dette en potensiell 30 millioners overgang.

                Sist men ikke minst så vil et kjøp av Hæstad vise hele Skandinavia at LSK har ambisjoner om å ta kampen mot de allers største. Ambisjoner av denne størrelsen gir ofte enda mere sponsorkroner, kan trekke større navn til klubben osv... Bare kjøpet kan LSK tjene bra på ute i markedet, før Hæstad har spilt en eneste kamp i gult og svart på Åråsen.

                Ja, jeg vet det blir mye spekulasjoner dette. Men jeg tror det meste ligger til rette for at Hæstad skal bli en publikumsfavoritt som fotballklubben LSK kan tjene på både sportslig og økonomisk.

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Av hvem? Han spilte bare den ene kampen mot Chelsea. På slutten var han på benken til reservelaget. Hadde Wigan-oppholdet hans vært en karakter, ville den ha vært Lg.
                  WIGAN have released Norway international Kristofer Haestad from his loan contract by mutual consent. Haestad, who only came to the JJB Stadium in January, will now return to his parent club IFK Start.




                  Etter et raskt google-søk. Det var mange som skrøyt av Hæstad i England, men det overskygges av det horrible tilbakespillet. Hæstad er ikke den eneste i historien som har gjort det. Omtrent samtlige norske spillere og trenere mener også at Hæstad er en god spiller.

                  Personlig ønsker jeg han gjerne velkommen, han er en jævel som kan tilføre laget både mye aggressivitet og vinnervilje. I tillegg er han en god ballgjenvinner, og har også blitt flinkere til å komme seg i avslutningspossisjon. Jeg ønsker at LSK prioriterer å hente spillere til kantrollene først, og muligens en til i forsvaret. Men dersom midlene strekker til, er jeg definitivt for å hente Hæstad. Sannheten er at Brann og Rosenborg komponerer en bedre midtbane enn oss, og neste år kan det dessverre se ut som Vålerenga gjør det også, dersom vi ikke velger å forsterke.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • heidar
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2129

                    Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                    Det jeg mener er at med innkjøp av Hæstad føler jeg vi kun trenger en kantspiller. Uten Hæstad kjøp trenger vi to. Og jeg ser ikke at vi klarer å finne to kantspillere med kvaliteter rundt eller over BHR`s kvaliteter som kantspiller.
                    Jeg mener vi primært trenger to kantspillere, spesielt fordi vi har en stall som er god nok til å fylle opp med indreløpere. BHR har gjort en brukbar jobb på kanten, men har ikke klart å spille opp mot fjorårsnivået han hadde som indreløper. Han trekker for mye inn i banen, og skyter altfor mye, i forhold til å komme til de gode innleggene (som spesielt er viktige når vi har to meter pikk + Arild inni boksen). Ved et kjøp av vil et kjøp av en høyreving være uaktuelt, noe som jeg mener er viktigere enn å kjøpe en ny indreløper.

                    Diskusjonen Hæstad vs. Søgård er en annen sak, jeg velger å konstatere at Hæstad har hatt en nedadgående kurve de to siste årene, mens Søgård sin har steget bratt oppover. Jeg er ikke i tvil om hvem jeg ville valgt for å si det sånn...
                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                    Endelig er mørketida over.

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                      Nå er det bare timer igjen før vi får vite hva Doffen velger. Ikke skuff oss!
                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      - Jeg tar en avgjørelse etter de to landskampene, sa han i forrige uke.
                      Og "etter" kan jo være i romjula, for alt vi vet.
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Og nå har forsåvidt ikke denne andre landskampen blitt spilt enda. Prematur ejakulasjon fra Jordbakke, altså der...
                      Nå skrev ikke jeg hvor mange timer det er til han forteller hva han velger, så jeg har fortsatt mitt på det tørre...
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Og nå har forsåvidt ikke denne andre landskampen blitt spilt enda. Prematur ejakulasjon fra Jordbakke, altså der...
                        Prematur kan jeg være enig i, ejakulasjon derimot ...

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          Bare jeg som blir usikker og ikke vet helt hva jeg skal si når jeg hører sånt?

                          Doffen er en meget bra spiller som ville vært en fin tilvekst for oss, men "godt over 10 mill." er da veldig mye penger for en spiller som ikke vil forsterke 11eren i spesielt stor grad?

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            Opprinnelig skrevet av Lars
                            Bare jeg som blir usikker og ikke vet helt hva jeg skal si når jeg hører sånt?

                            Doffen er en meget bra spiller som ville vært en fin tilvekst for oss, men "godt over 10 mill." er da veldig mye penger for en spiller som ikke vil forsterke 11eren i spesielt stor grad?
                            Vis han spiller som i 2005 sesongen så blir han en stor tilvekst. Men først MÅ han velge lsk da!

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              Kvalitet koster. Skal vi være et lag som kjemper om gull, må vi blant mye annen god jobbing, ta sikte på å kjøpe de beste spillerne til den prisen markedet krever. Smertegrensa skal ikke være mye under 10 mill før vi snakker om et 7.-plasslag

                              Kommentar

                              • kimmern
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 1174

                                Mye penger, men kvalitet koster.

                                Kommentar

                                • Mr.Lee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 736

                                  Har litt blandete følelser jeg også.

                                  En ting er at Kristofer Hæstad er en fantastisk spiller i Norsk målstokk, men den prisen ville nok gitt en aldri så liten bismak ved en eventuell signering.

                                  Råd til han har vi jo, da Lillestrøm vel har omkring 25 (?) millioner å kjøpe spillere for i vinter. Men for meg er det bare noe som sier imot om å bruke så mye penger på en fotballspiller i Norge, om så vi hadde hatt 100 millioner å kjøpe spillere for. I tillegg til at klubben Hæstad spiller for er godt plantet i Ingen-bryr-seg-om ligaen.

                                  Men Lillestrøm vil nok få inn en god del mer enn vi kjøper han for nå, når han skal selges videre til utlandet (som han ganske sikkert kommer til å bli) om et par-tre år. Men igjen er jeg i prinsippet imot store pengedoseringer i Norsk fotball. Noe av det som er i ferd med å ødelegge sjarmen av fotball i mange av de store ligaene i verden, og det håper jeg virkelig vi slipper å oppleve i Norge.

                                  Skal ikke være slik at dem som har rikest pappa vinner serien. Men sånn har det jo heldigvis ikke blitt i Norge enda heller, da Lyn fortsatt har til gode å vinne en pokal i farger. (Jævlig pent sagt fra en som holder med Tottenham..)

                                  Sporet kraftig av her nå føler jeg, men iallefall:
                                  Jeg blir glad om vi skaffer oss Hæstad, men håper vi klarer å holde oss til et sted rundt 10 millioner. Og da helst under.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    Jaha... Hmm... Det betyr vel at det godt over 10 millioner mindre igjen til andre spillere.
                                    Velger han LSK er det begrenset jubel med stygg bismak fra min side...
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1422

                                      Mye penger, men jeg er likevel positiv. Jeg tror det er lettere å få med seg investorer til Hæstad enn mange andre spillere. Grunnen til det er at Doffen er kjent, til og med for bare middels fotballinteresserte investorer.

                                      Når Sharif sier han kan spytte inn 10 mill "hvis det rette navnet dukker opp", så mener han nok ikke Midtun Lie, Steinar Pedersen eller JA Bjørkøy. Kanskje ikke engang Espen Hoff. En som har vært i PL, blitt en kjent fjes på landslaget og er en av Norges mest profilerte fotballspillere derimot, er kanskje den mannen Sharif ønsker å investere i.

                                      Hvis det er slik, vil jo det si at vi bruker penger vi ellers ikke hadde hatt!

                                      (Ellers må jeg si at 12-13 mill for Hæstad er en mye bedre deal enn f.eks. 8 mill som Fredrikstad krever for 28 år gamle Bjørkøy. Hæstad har sine beste år foran seg, og kan bli et hett salgsobjekt)

                                      Og en forutsetning for at vi bruker så mye penger på Doffen, er selvfølgelig at vi har penger nok igjen etterpå til en klasseving. Det er jo helt klart det vi trenger mest!

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        Opprinnelig skrevet av BD
                                        Når Sharif sier han kan spytte inn 10 mill "hvis det rette navnet dukker opp...
                                        Det er vel ingen indikasjoner som tyder på at dette er et rent investorkjøp?
                                        I så fall vil jo enhver sum være grei nok, LSK vil jo hverken tjene eller tape penger på spilleren når denne en gang forlater klubben. Da koster krabaten kun lønn som vel skal "tilbakebetales" med godt spill. Nuvel, me får sjå.
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        • Bolsen3
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 1061

                                          Hvis det stemmer at han vil koste "godt over 10 millioner" så sier jeg nei takk! Det er undøvendig mye penger å bruke på en spiller som etter min mening ikke vil forsterke laget i veldig stor grad. Dessuten skjønner jeg på ingen måte hvorfor vi skal bruke så store beløp på å forsterke en posisjon som i øyeblikket er mer enn god nok allerede. Selv uten Riise synes jeg indreløper-rollen er godt bekledd av Brenne og Søgård. Hæstad minner egentlig mye om Søgård i spillestil, og jeg kan ikke helt se at han skal kunne prestere så veldig mye bedre enn Espen, som i år har vist stor fremgang på den kreative delen av spillet.

                                          Bruk heller 1-2 mill på en helt ok indreløper som kan være "back up", og kast pengene etter gode vinger!

                                          Kommentar

                                          Working...