Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1422

    Opprinnelig skrevet av mooph
    Det er vel ingen indikasjoner som tyder på at dette er et rent investorkjøp?
    I så fall vil jo enhver sum være grei nok, LSK vil jo hverken tjene eller tape penger på spilleren når denne en gang forlater klubben. Da koster krabaten kun lønn som vel skal "tilbakebetales" med godt spill. Nuvel, me får sjå.
    Nei, det er sant. Og jeg er usikker på hvordan dette funker, men skal prøve å fundere litt.

    Hvis vi hadde kjøpt Bjørkøy for 5 mill, ville nok de fleste sagt at det var et godt kjøp. Men hvis vi istedet hadde kjøpt Doffen for 12, der klubben fremdeles bruker 5 mill, med 7 mill i investorhjelp, ville vi sittet igjen med eierrettigheter på 42%. Bjørkøy er som sagt 28 år, og uten landslagsplass. Med andre ord er han ikke noe salgsobjekt, og vi kunne ikke regnet med noe annet enn et par mill hvis han skulle vært her i 2-3 år. Hæstad derimot, vil om 2-3 år muligens være et godt salgsobjekt, så her kan vi faktisk tjene penger! Selger vi han for 25 mill, vil klubben ha doblet sin innsats. Og gjør vi ikke det, så har vi en spiller som da er inne i sine beste år som fotballspiller, i motsetning til Bjørkøy, som da kanskje ville sunget på siste verset.

    Som sagt, så vet jeg ikke helt hvordan dette egentlig foregår, så hvis jeg har misoppfattet noe, er jeg interessert i å høre hva.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      Personlig mener jeg Bjørkøy er bedre enn Hæstad, og det at han i tillegg er fra Romerike gjør han jo ikke mindre aktuell. Da ville vi i tilfelle hatt tre lokale gutter, PSA, Søgård og Bjørkøy. Men nå mener jeg uansett at vi ikke trenger indreløpere, vi trenger vinger!

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        En høyreside bestående av Søgård (back), Doffen (indreløper) og Riise (ving) er ikke meg imot. Positivt om han kommer selv om han blir dyr, det viser at vi satser overfor andre spillere.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1422

          Opprinnelig skrevet av reka
          En høyreside bestående av Søgård (back), Doffen (indreløper) og Riise (ving) er ikke meg imot. Positivt om han kommer selv om han blir dyr, det viser at vi satser overfor andre spillere.
          Tipper Brenne kommer til å spille høyre indreløper, ettersom Doffen er venstrebeint. Og det er jo egentlig bra, tror Brenne kommer mer til sin rett når han kan slå inn med høyrebeinet.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            15 millioner?? Jeg sier et krystallklart nei! Det er han ikke under noen omstendigheter verdt.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              Opprinnelig skrevet av Jan Banan
              I følge TV 2 har Lillestrøm lagt inn bud på 13 millioner - Start skal visstnok kreve 15.
              Gi dem 12mill og Essediri i mellom.Eller 10 mill og Påsan og Essediri.

              Kommentar

              • Bekkis
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 441

                Doffen er ikke verdt den prisen! etter det jeg har sett av han på landslaget i det siste er ikke det en spiller jeg ønsker veldg sterkt. man kan finne mye fint for 15 mill...

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  Opprinnelig skrevet av Bekkis
                  man kan finne mye fint for 15 mill...
                  OK, da utfordrer jeg deg til å nevne en!
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    Til sammenligning var det neste opprørsstemning her når Koren ville ha 4 mill i året, det ville over 3 år blitt 12 mill. Dette etter å ha vært tippeligaens beste spiller to år på rappen.

                    Hæstad vil derimot koste 15 mill bare i overgang, pluss sikkert 10 mill i lønn og sign on fee, altså 25 mill totalt. Han har derimot vært høyst middelmådig de siste to årene.

                    Dette kan umulig være godt anvendte penger!

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                      OK, da utfordrer jeg deg til å nevne en!
                      Espen Hoff.

                      Kommentar

                      • Kanarizz2
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 355

                        Gi start 7 mill pluss Sundgot.. En bra deal for begge parter..
                        ------Sørum kanaris------

                        100% Støtte

                        Kommentar

                        • Jan Banan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 809

                          Nå vet vi ikke hvordan et eventuelt kjøp vil være finansiert. Hvis pengene går fra det vi allerede vet klubben har til rådighet er jeg sterkt mot å bruke så mye på Hæstad.

                          Dersom det har dukket opp penger vi ikke vet om der andre tar risikoen vil jeg si saken stiller seg annerledes. Det vil uansett styrke stallen vår i forhold til skader og karantener
                          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                          Stuart Baxter har forstått det.

                          Kommentar

                          • Kanarizz2
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 355

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Espen Hoff.
                            Espen Hoff er i verdt 15 mill, maks 8..
                            ------Sørum kanaris------

                            100% Støtte

                            Kommentar

                            • Bolsen3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 1061

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Gi dem 12mill og Essediri i mellom.
                              Ja flott, bruk flere millioner på en indreløper og kast bort den eneste rene "4-3-3-vingen" vi har :roll:

                              Essediri har vist at han nå har den rette innstillingen, og han har et stort potensiale! Jeg tror han kan bli stor i 2008...

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1422

                                Opprinnelig skrevet av Henrik
                                Til sammenligning var det neste opprørsstemning her når Koren ville ha 4 mill i året, det ville over 3 år blitt 12 mill. Dette etter å ha vært tippeligaens beste spiller to år på rappen.

                                Hæstad vil derimot koste 15 mill bare i overgang, pluss sikkert 10 mill i lønn og sign on fee, altså 25 mill totalt. Han har derimot vært høyst middelmådig de siste to årene.

                                Dette kan umulig være godt anvendte penger!
                                Du ser det du vil se selv, skjønner jeg..


                                Koren skulle vel sikkert også ha sign on fee?

                                Koren= 4 x 5= 20 mill + sign on fee

                                Hæstad= 25 mill inkl. sign on fee

                                10 mill i lønn og sign on fee, sier du.. over fem år? Det vil si godt under 2 mill i lønn hvert år. Disse spillerne ville altså kostet omtrent like mye! I tillegg slipper vi å sprenge lønnstaket i klubben. Da kommer vi i den samme situasjonen RBK er i om dagen. Det høye lønnsnivået der, gjør at spillere krever mer for å spille der. Det kan bli dyrt i lengden det!

                                Kommentar

                                • Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

                                  Opprinnelig skrevet av BD
                                  Du ser det du vil se selv, skjønner jeg..


                                  Koren skulle vel sikkert også ha sign on fee?

                                  Koren= 4 x 5= 20 mill + sign on fee

                                  Hæstad= 25 mill inkl. sign on fee

                                  10 mill i lønn og sign on fee, sier du.. over fem år? Det vil si godt under 2 mill i lønn hvert år. Disse spillerne ville altså kostet omtrent like mye! I tillegg slipper vi å sprenge lønnstaket i klubben. Da kommer vi i den samme situasjonen RBK er i om dagen. Det høye lønnsnivået der, gjør at spillere krever mer for å spille der. Det kan bli dyrt i lengden det!
                                  Såvidt jeg husker var Korens pakke med 4 mill i året inkludert sign on, og uansett om du plusser på 5 mill i sign on er det jo en mye bedre deal enn denne med Hæstad.

                                  Dersom avtalen til Hæstad er over 5 år skal han helt sikkert ha mye mer enn 10 mill. Da kan jeg fort tenke meg 15 mill i lønn, pluss 15 mill i overgangssum. Altså 30 mill.

                                  Uansett hvordan du vrir og vender på dette ser det ut som en fantastisk dårlig deal for sportsklubben.

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    Jeg vil gjerne ha Doffen. Men 15 mill er sinnsykt mye. Når Doffen i tillegg skal ha en fin sign on fee, og lønn så kommer det lett opp i en sum på ca 23 millioner iværtfall. Er ikke lenge siden vi måtte selge Heidar Helguson for 19 (?) for å overleve.

                                    Nå kjøper vi EN spiller for totaltsett samme sum, og dette er også en spiller på en posisjon vi egentlig ikke trenger forsterkninger (Trengs iværtfall ving først).

                                    Tidene har forandret seg.

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      Ligger vel i kortene at Sundgot spiller i en annen drakt neste år ,så penger er også på vei inn i systemet.

                                      Kommentar

                                      • ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Ligger vel i kortene at Sundgot spiller i en annen drakt neste år ,så penger er også på vei inn i systemet.
                                        Ja. Tom har sakt han skal ha inn en ving, og en spiss også. Da forsvinner sannsynligvis Arild for 7-8 mill, dermed koster Hæstad "bare" 5-6. Da har vi igjen 14 mill eller noe til spillerkjøp vis det stemmer at vi har 20 mill. Da blir nok de pengene brukt på en ving, og en spiss.

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1422

                                          Opprinnelig skrevet av Henrik
                                          Såvidt jeg husker var Korens pakke med 4 mill i året inkludert sign on, og uansett om du plusser på 5 mill i sign on er det jo en mye bedre deal enn denne med Hæstad.

                                          Dersom avtalen til Hæstad er over 5 år skal han helt sikkert ha mye mer enn 10 mill. Da kan jeg fort tenke meg 15 mill i lønn, pluss 15 mill i overgangssum. Altså 30 mill.

                                          Uansett hvordan du vrir og vender på dette ser det ut som en fantastisk dårlig deal for sportsklubben.
                                          Så du ser ikke ulempen med at vi med spillere med 4 mill i årslønn, kanskje må vente å betale mange hundre tusen ekstra til andre i klubben. Spillere ser an lønnsstrukturen i klubbene de drar til!

                                          Tviler på at Bjørkøy hadde krevd så mye som 1,8 mill for å spille for noen andre enn Rosenborg.

                                          At du er uenig er forsåvidt greit, men at du presterer å si at "uansett hvordan du vrir og vender på det, er det en fantastisk dårlig deal", er vel bare et tegn på at objektiviteten og evnen til å se nyansene ikke er helt til stede om dagen.

                                          Kommentar

                                          Working...