Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Opprinnelig skrevet av Nordby
    Jeg vil gjerne ha Doffen. Men 15 mill er sinnsykt mye.
    La oss i hvert fall være med på å presse opp prisen som Vålerenga må betale til minst 20 millioner, så får vi kanskje mindre konkurranse om andre spillere.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      Opprinnelig skrevet av BD
      Så du ser ikke ulempen med at vi med spillere med 4 mill i årslønn, kanskje må vente å betale mange hundre tusen ekstra til andre i klubben. Spillere ser an lønnsstrukturen i klubbene de drar til!
      Klart jeg ser ulemper med det, men tror også de fleste hadde funnet seg mer i det når han var så god som han var enn hva de kommer til å gjøre i at Hæstad får 2,5-3 mill i året.

      Opprinnelig skrevet av BD
      Tviler på at Bjørkøy hadde krevd så mye som 1,8 mill for å spille for noen andre enn Rosenborg.
      Såvidt jeg har oppfattet er det den lønnen han allerede har i Fredrikstad.

      Opprinnelig skrevet av BD
      At du er uenig er forsåvidt greit, men at du presterer å si at "uansett hvordan du vrir og vender på det, er det en fantastisk dårlig deal", er vel bare et tegn på at objektiviteten og evnen til å se nyansene ikke er helt til stede om dagen.
      Der er vi nok uenig ja. Mener fast og bestemt at man skal se med ganske sterke "Hæstad" briller for å mene at han er verdt noe i nærheten av disse summene som det blir snakket om her. Du har selvfølgelig lov til å være uenig.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1422

        Opprinnelig skrevet av Henrik
        Klart jeg ser ulemper med det, men tror også de fleste hadde funnet seg mer i det når han var så god som han var enn hva de kommer til å gjøre i at Hæstad får 2,5-3 mill i året.

        Såvidt jeg har oppfattet er det den lønnen han allerede har i Fredrikstad.
        Tviler sterkt på at Doffen får så høy lønn.

        Samme hva Bjørkøy tjener, du tar poenget mitt. Kontraktsforhandlinger med bl.a. Koppinen er et annet eksempel.

        Og hva om Sharif har sagt: "Ja, vil dere ha Doffen, så spytter jeg inn 10 mill."

        Er 3-5 mill fra klubben sin side så galt da?

        Men, du mener vel at dette er "en fantastisk dårlig deal uansett".

        Du har satt opp ditt subjektive budsjett, jeg kal sette opp mitt like ekstremt som deg, bare snu ting litt på hodet.

        Doffen: 10 mill fra Sharif, 5 fra sportsklubben. 1,6 mill i årslønn. 5-års-kontrakt.

        Selges etter 3 år for 30 mill.
        Kostnad i løpet av tre år: 9,8 mill.

        LSK sitter igjen med 10 mill fra salget.

        Oi, der fikk vi visst 200 000 for å ha en landslagsspiller på laget vårt i tre år. Kanskje vi dro noen mill i supporterutstyr, fjortissjenter med sesongkort osv også. Kanskje han hjalp oss til et gull eller to også? Kanskje han hjelper oss ut i europacupen og vi tjener noen mill der?

        Subjektiviteten lenge leve!

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          Tja, jeg vi nesten si at det er naivt og tro at han skal ha en krone under 2 mill i lønn, han er som du sier landslagsspiller og vi byr mot Vålerenga som ikke er kjent for å være veldig forsiktig med penger.

          Dersom Sharif sier at han spytter inn 10 mill syns jeg fortsatt at det er galt. I mine øyne ville det vært bedre og takke nei og heller spørre han om en annen spiller ved en senere anledning. Jeg vil påstå at mulighetene til at han takker ja senere er større dersom ham ikke bruker 10 mill på Hæstad.

          Når du snakker budsjetter vil jeg si at mitt er mye mer realistisk enn dit, men det kan vi ikke vite. Det blir uansett meget spekulativt å snakke om salgsinntekter på 30 millioner kroner. Sportsklubben har vel aldri solgt noen for mer enn 20, norske spillere går ikke akkurat som varmt hvetebrød lengre og hvor ofte har vi de senere år hatt spilleroverganger i Norge i den klassen uansett? Og siden jeg nå sammliknet med Koren vil jeg også mene at han hadde vært et bedre salgsobjekt mot utlandet, han hadde vi foresten eiet 100% selv...

          Når du snakker om hjelper oss til et gull eller to, europacup etc baserer det seg på at du mener han er en god spiller. Jeg mener det stikk motsatte. Meget oppskrytt spiller som nok ville tatt plassen på laget på bekostning av bedre spillere da han er Nordlies kjæledegge. Men selvfølgelig kan ikke hans ferdigheter måles på noen måte heller, det er totalt subjektivt.

          Så da kan jeg vel være enig med deg i en ting.
          Subjektiviteten lenge leve!

          Kommentar

          • Robin-lsk
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2007
            • 1341

            gidde dem ikke bud på 13 millioner a. teksttv side 203 på tv2. der står det 13 millioner
            UFC JUNIORS

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              15 mill kommer til å virke billig neste år. Overgangsspiralen er helt ute av kontroll. Dessuten fjerner han 8 millioners-prestasjonsangsten til Brenne.

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                Opprinnelig skrevet av reka
                15 mill kommer til å virke billig neste år. Overgangsspiralen er helt ute av kontroll. Dessuten fjerner han 8 millioners-prestasjonsangsten til Brenne.
                Prisene helt vanvittige ja, og jeg har i utgangspunktet ikke noe mot å betale 15 millioner for en spiller. Men den spilleren er ikke Kristoffer Hæstad.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3459

                  Bud på 13 millioner avslått viser at det er galskap. Vi har overhode ingen behov for en ny midtbanespiller til den prisen.

                  Det å tro at Doffen vil bli solgt for mange millioner om få år er gambling i beste jappestil. Hvilke andre spillere er det som er solgt ifra Norge de siste to årene som har hatt 20+ mill. i overgang?

                  I tillegg mener jeg Doffen ikke vil styrke stallen vår nevneverdig, og i hvertfall ikke til den prisen. Midtbanen vår er grei, og det er bedre å bruke pengene andre steder.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                    Det å tro at Doffen vil bli solgt for mange millioner om få år er gambling i beste jappestil.
                    Endelig et innlegg som setter spørsmålstegn ved alle "selge for 20-30 millioner om en to-tre år"-skribleriene.

                    Sånn fotballen er i dag er det vel like sannsynlig med en gratis Bosman-avgang fra Åråsen?

                    Hæstad har vist tidligere at han har kapasitet til å løfte Fugla et hakk eller to, men basert på årets innsats på banen er og blir det et usikkert kort. Det eneste som i mine øyne kan forsvare en overgangssum på dagens spekulasjonsnivå er en femårskontrakt med moderat grunnlønn. Pøs heller på med bonusordninger ved suksess!
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

                      Jeg må si at jeg er helt enig med Henrik her. Ifjor ble det rabalder med Korens krav i lønn, og nesten alle her på forumet var imot å gi den mannen den lønna, mens nå skal vi plutselig gi 15 mil for en dårligere spiller? Pluss lønn. For de penga kan vi få Espen Hoff, Aubynn og en reservekeeper, det er jeg rimelig sikker på.

                      *drøm* Eller vi kan hente tilbake Koren *drøm*

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        Doffen er utvilsomt god, men 13-15 mill. er mye. Skal LSK virkelig grave djupt i boka, ville jeg heller foretrekke Espen Hoff.

                        Kommentar

                        • bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2939

                          her gjelder det å holde pungen i ro! hæstad er ikke verdt så mye! og trenger vi han egentlig? gi meg en venstrekant og to backer på hver sin side så er jeg fornøyd, ikke en indreløper!
                          I år så tar vi alt

                          Kommentar

                          • ON
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3639

                            Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.

                            Kommentar

                            • PA
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 500

                              Opprinnelig skrevet av Nordby



                              Det er ihvertfall ingen tvil om at han kler gult


                              Og anngående pris: Klubben betalen den prisen de må for og få han.
                              Det har jo aldri klubben lagt skjul på heller, de sikler etter gutten.

                              Så 13 mill er ikke så galt med tanke på hvor ettertraktet han er.
                              Det med lønna tror jeg at jeg aldri vil vite, det blir nok et sjokk for de fleste.

                              Kommentar

                              • mr.Jordbakke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3845

                                Doffen er en profil som ungene elsker. Jeg tror en slik spiller kan ha stor betydning for LSKs omtale i media og på folkemunne - utenfor Lillestrøm. Å sammenligne situasjonen rundt Koren er ikke reell, da det økonomiske grunnlaget nå er forandret. Epsen Hoff vil aldri bli en slik profil.
                                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                Mvh
                                Mr.Jordbakke

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                  Doffen er en profil som ungene elsker. Jeg tror en slik spiller kan ha stor betydning for LSKs omtale i media og på folkemunne - utenfor Lillestrøm. Å sammenligne situasjonen rundt Koren er ikke reell, da det økonomiske grunnlaget nå er forandret. Epsen Hoff vil aldri bli en slik profil.
                                  Litt på siden, men jeg ser noen svake paralleller til Real Madrid sitt kjøp av Beckham. Det var et kjøp som jeg tror (i ettertid) var utelukkende økonomisk motivert, de kjøpte merkevaren og ikke fotballspilleren Beckham, noe som sett fra et økonomisk synspunkt var et godt trekk. De solgte jo nok drakter den påfølgende uka til å dekke innkjøpsprisen om jeg ikke husker feil.

                                  Men som flere andre her påpeker, hva skal vi egentlig med Doffen, bortsett fra at vi vet han har blomstret under Tom før? Vi trenger en god kantspiller for f! Ikke enda en midtbanespiller, men det er min mening.
                                  Last edited by holmiz; 22.11.2007, 21:10. Begrunnelse: feil ord ble erstattet av rett ord
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                    Doffen er en profil som ungene elsker. Jeg tror en slik spiller kan ha stor betydning for LSKs omtale i media og på folkemunne - utenfor Lillestrøm. Å sammenligne situasjonen rundt Koren er ikke reell, da det økonomiske grunnlaget nå er forandret. Epsen Hoff vil aldri bli en slik profil.
                                    Her har du utvilsomt et godt poeng. Doffen er en profil som alle elsker, og som vil kunne føre med seg mye god PR til klubben. Og for all del: jeg liker han godt både som spiller og type. Men jeg jeg mener at en slik sum penger vil være bedre anvendt på en utpreget kantspiller.

                                    Kommentar

                                    • maurakanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2005
                                      • 638

                                      Doffen til Fugla for 15 mill er jeg klar for. Hvertfall hvis halvparten er investorer.. Selger vi Sundgot for 7.5, har vi i realiteten ikke brukt ei krone. Det blir lettere å få fler sponsorkroner+at han sikkert trekker litt ekstra tilskuere. Hørte på landskampen igår at Mifsud var priset til 50-60 mill i premier league. Vi vet ikke om Doffen blir like god som i 05, men jeg trur sjansen er god, med en god treningsvinter med Nordlie. Husk at Doffen har vært mye skadet i år, og kanskje det er grunnen til at han ikke har vært på topp!! LØP og KJØP
                                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                      Kommentar

                                      • PA
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 500

                                        Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                        Selger vi Sundgot for 7.5

                                        Det var vel litt for opptermistisk vel?



                                        men skjønner tanken din!


                                        Er det ingen som vet sikkert hvordan klubben har tenkt og finansiere kjøpet? ( da tenker jeg på investorer eller bare sportsklubben osv)

                                        Kommentar

                                        • mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

                                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                          Doffen er en profil som ungene elsker.
                                          Hmmm... LSK- Laget med de små søte gutta!
                                          Fugla mot nye høyder

                                          Kommentar

                                          Working...