Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    Opprinnelig skrevet av PA
    Er det ingen som vet sikkert hvordan klubben har tenkt og finansiere kjøpet? ( da tenker jeg på investorer eller bare sportsklubben osv)
    Nytt brekk hos sharif + bunnskraping av hobbykontoen til berg? Tenker at klubben vil få en liten eierandel også.

    Kommentar

    • Øyvind
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2006
      • 292

      Presterer Doffen sportslig er han nok, som Jordbakke påpeker, en spiller som kan gi effekter utenom det rent fotballmessige. Vi har jo i andre tråder etterlyst sportsklubbens inntekter på andre områder enn eiendom.

      Han vanskelig for å bestemme meg for hva jeg mener er riktig i denne saken. Men, 15 mill er sinnsykt mye! Blir det en realitet lar jeg meg nok helt sikkert begeistre.

      Så:

      7,5 mill for Sundgot. Er dere gått fra vettet?

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2385

        Og så vil vi få to'bla "meter'n". OO og Hæstad ...

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
          Doffen er en profil som ungene elsker. Jeg tror en slik spiller kan ha stor betydning for LSKs omtale i media og på folkemunne - utenfor Lillestrøm.
          Det har du helt sikkert rett i, men jeg tror at LSK vil få både mer og bedre omtale dersom vi får suksess. Jeg tror veien til det er kortere dersom vi tenker kvaliteter på banen fremfor kvaliteter utenfor banen.

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            Opprinnelig skrevet av Henrik
            Til sammenligning var det neste opprørsstemning her når Koren ville ha 4 mill i året, det ville over 3 år blitt 12 mill. Dette etter å ha vært tippeligaens beste spiller to år på rappen.

            Hæstad vil derimot koste 15 mill bare i overgang, pluss sikkert 10 mill i lønn og sign on fee, altså 25 mill totalt. Han har derimot vært høyst middelmådig de siste to årene.

            Dette kan umulig være godt anvendte penger!
            Synes det er skivebom å sammenligne nye spillere med Koren. Vi var jævlig heldige som fant en så god spiller til en så liten penge, og det er handler som skjer særdeles sjelden. At alle nye spillere skal sammenlignes med han synes jeg er urimelig, fordi Koren var en spiller som var alt for god for Tippeligaen. Selvfølgelig ønsker alle at vi skal hente inn en ny slik spiller for 12 millioner kroner over 3 år, men så jævla enkelt er det ikke.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • PA
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 500

              Opprinnelig skrevet av Øyvind
              Presterer Doffen sportslig er han nok, som Jordbakke påpeker, en spiller som kan gi effekter utenom det rent fotballmessige. Vi har jo i andre tråder etterlyst sportsklubbens inntekter på andre områder enn eiendom.

              Han vanskelig for å bestemme meg for hva jeg mener er riktig i denne saken. Men, 15 mill er sinnsykt mye! Blir det en realitet lar jeg meg nok helt sikkert begeistre.

              Så:

              7,5 mill for Sundgot. Er dere gått fra vettet?

              Du mener at Sundgodt er verdt halvparten av Hæstad?
              Hvem vet, kanskje han er det? det finner vi ut i vinter!

              Men jeg blir overrasket om vi får 5 mil.
              Det mener jeg ihvertfall er et ran!

              Men det er ikke det vi skal diskutere nå.

              Håper de aksepterer budet vårt. Jeg vil helst ikke at Hæstad skal koste mer enn det som vi allerede har lagt på bordet

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Synes det er skivebom å sammenligne nye spillere med Koren. Vi var jævlig heldige som fant en så god spiller til en så liten penge, og det er handler som skjer særdeles sjelden. At alle nye spillere skal sammenlignes med han synes jeg er urimelig, fordi Koren var en spiller som var alt for god for Tippeligaen. Selvfølgelig ønsker alle at vi skal hente inn en ny slik spiller for 12 millioner kroner over 3 år, men så jævla enkelt er det ikke.

                Sammenliknet på ingen måte ferdighetene til Koren og Hæstad. Koren går selvfølgelig Hæstad en høy gang. Det jeg påpekte var at et stort flertall mente at å bruke 12 mill på Koren var urimelig, mens mange mener at 15 mill på Hæstad (+pluss et ukjent antall millioner i lønn og sign on fee) er noe vi bør betale. Når vi da i tillegg tenker på at dette kanskje er plassen hvor vi har best dekning på hele laget virker det som dårlig allokering av ressurser.

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  Fra Nyhetstråden:

                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Fra lsk.no: http://lsk.no/?did=9104246


                  Feilaktige opplysninger



                  Det har i kveld, torsdag 22. november, kommet fram i flere medier at et bud på Kristofer "Doffen" Hæstad på 13 milloner skal være avslått. Dette er feilaktig sier LSKs manager.


                  Av: Ole Kristian Bakkene

                  LSK har startet jakten på den komplette spillerstallen for 2008, og dermed går det også en del rykter blant de forskjellige aviser, radiostasjoner og tv-kanaler. Mange navn har blitt nevnt, og en av disse er Kristofer Hæstad som tidligere har spilt under LSKs hovedtrener Tom Nordlie.


                  Torsdag kveld har det blitt nevnt at LSK skal ha lagt inn et bud på Kristofer Hæstad på 13 millioner. Hæstad er under kontrakt med Start, og i følge ryktene skal dette budet være avslått. Dette budet medfører ikke riktighet kan LSK-manager Jan Åge Fjørtoft fortelle.

                  - Det blir i enkelte medier sagt at vi har lagt inn et bud på Kristofer Hæstad på 13 millioner som angivelig skal ha blitt avsått. Dette medfører ikke riktighet, sier Fjørtoft.

                  - Vi er i god dialog med både spiller og hans klubb Start, og så får vi se hvor det ender, kommenterer han videre.
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                    Sammenliknet på ingen måte ferdighetene til Koren og Hæstad. Koren går selvfølgelig Hæstad en høy gang. Det jeg påpekte var at et stort flertall mente at å bruke 12 mill på Koren var urimelig, mens mange mener at 15 mill på Hæstad (+pluss et ukjent antall millioner i lønn og sign on fee) er noe vi bør betale. Når vi da i tillegg tenker på at dette kanskje er plassen hvor vi har best dekning på hele laget virker det som dårlig allokering av ressurser.
                    Da misforstod jeg innlegget ditt, beklager. Enig i at 15 millioner for Hæstad er alt for mye. Jeg mener vi burde starte budrunden på 6-7 millioner. Jeg tror ikke VIF gidder å følge spesielt høyt, ettersom de har Grindheim, Zajic, Strand og Andresen som kan spille på midten. Hæstad forsvinner fra Start uansett, og de blir tvunget til å selge ham for 8-9 millioner dersom vi er de eneste som byr i den prisklassen.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      Synes det er rart at Fjøra går ut å dementerer størrelsen på det angivelige budet. Skjønner ikke hva han kan tjene på å gjøre det. Hvis vi kjøper Hæstad er han hvertfall nødt til å gå ut med overgangssum, ellers vil jo alle anta det er 15 mill.

                      Hvis vi ikke får han, eller ikke er villige til å strekke oss så langt Start ønsker, ville jo dagens rykter bare være med på å presse prisen opp for våre konkurrenter, Vif og RBK i dette tilfellet, noe som utelukkende er positivt.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • Jan Banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 809

                        "- Det blir i enkelte medier sagt at vi har lagt inn et bud på Kristofer Hæstad på 13 millioner som angivelig skal ha blitt avsått. Dette medfører ikke riktighet, sier Fjørtoft."

                        På "Fjørtoftnorsk" kan dette bety alt fra "Vi har ikke lagt inn bud på 13 millioner, men på 12,7 millioner." - til "Vi har lagt inn bud på 13 millioner, men det har ikke blitt avslått".
                        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                        Stuart Baxter har forstått det.

                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

                          Opprinnelig skrevet av hoyt
                          Hvis vi ikke får han, eller ikke er villige til å strekke oss så langt Start ønsker, ville jo dagens rykter bare være med på å presse prisen opp for våre konkurrenter, Vif og RBK i dette tilfellet, noe som utelukkende er positivt.
                          Jeg får bange anelser om at Doffens agent har tipset TV2 for nettopp å presse prisen ved å få flere til å komme med bud.
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            Når fjørtoft faktisk kommenterer det er jeg redd for/glad for at man har kommet til en avtale.

                            Kommentar

                            • vollafugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 978

                              Opprinnelig skrevet av Serbern
                              Jeg må si at jeg er helt enig med Henrik her. Ifjor ble det rabalder med Korens krav i lønn, og nesten alle her på forumet var imot å gi den mannen den lønna, mens nå skal vi plutselig gi 15 mil for en dårligere spiller?
                              Etter min mening er utgifter til spillerlønn og utgifter til overgangssum ikke sammenlignbart. Det første fører til helt andre signaleffekter og ringvirkninger i form av press på de øvrige spillernes lønninger.

                              Forøvrig tror jeg at man bare er nødt til å forholde seg at til at det norske overgangsmarkedet har endret seg radikalt de to-tre siste sesongene. Å betale 15 mill. for Hæstad nå, er omtrent som om vi hadde fått ham for det halve i 2005. I så måte synes jeg anskaffelsen av Occean for 8 mill. i 2005 var et langt dristigere kjøp. 13-15 mill. er jo absurd mye penger, men det er den prisen man må opp i for å få en av norges beste midtbanespillere i kontrakt.

                              På lang sikt tror jeg at det er fornuftig å hente Hæstad. Jeg tror blant annet at vi ikke kan forvente å beholde Riise særlig lenge. Særlig da kan kjøp av Hæstad vise seg som et smart valg.

                              Når man først skal investere (ikke bruke) over 25 mill. på nye spillere, foretrekker jeg at klubben henter noen få, men svært løfterike spillere, enn flere spillere som er middels dyre og middels gode.

                              Jeg har tro på at Hæstad på nok en gang vil blomstre under Nordlie. Det er ikke mer enn 2 sesonger siden han rundspilte Italia på egen hånd. Det er jo riktig at de to siste sesongene ikke har vært like imponerende som 2005 sesongen, men så har han da også spilt under en trener som tilsynelatende hadde større tro på dikt enn på trening. Og husk; han er bare 23 år gammel.

                              Kommentar

                              • Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

                                Opprinnelig skrevet av vollafugl
                                Etter min mening er utgifter til spillerlønn og utgifter til overgangssum ikke sammenlignbart. Det første fører til helt andre signaleffekter og ringvirkninger i form av press på de øvrige spillernes lønninger.
                                Samme signaleffekten gis jo hvis vi betaler 15 mil for Hæstad. Tror du ikke Lyn tenker da, hvis de kan gi 15 for Hæstad selger vi ikke Hoff for under 10. Eller at andre klubber tenker sånn om sine spillere. Syns prisinga av norske spillere har blitt latterlig høy, og vi er med på å presse opp prisene hvis vi gir 15 mil for en spiller.

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1422

                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Dersom Sharif sier at han spytter inn 10 mill syns jeg fortsatt at det er galt. I mine øyne ville det vært bedre og takke nei og heller spørre han om en annen spiller ved en senere anledning. Jeg vil påstå at mulighetene til at han takker ja senere er større dersom ham ikke bruker 10 mill på Hæstad.
                                  Jeg lurer veldig på hvilken spiller du venter på skal bli ledig som er et bedre investeringesobjekt enn Doffen, som vil spille for LSK, er i samme prisklasse, og "kanskje-ikke-fotballekspert"-Sharif regner som en "riktig spiller". Det kan ta et år før vi får ny mulighet, og da kan det faktisk hende han er klar for å investere igjen.

                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Når du snakker budsjetter vil jeg si at mitt er mye mer realistisk enn dit, men det kan vi ikke vite.
                                  For å være ærlig, så er vel ingen av de budsjettene særlig realistiske. Jeg vil si de er like urealistiske. Sannheten er nok et eller annet sted imellom. Poenget med budsjettet mitt var, som jeg sa i innlegget, å være like subjektiv som jeg følte du var når du satte opp budsjettet.

                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Det blir uansett meget spekulativt å snakke om salgsinntekter på 30 millioner kroner.
                                  Akkurat som det blir veldig spekulativt å antyde en årslønn på 3 mill for Hæstad. Som sagt, var jeg bevisst subjektiv.

                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  hvor ofte har vi de senere år hatt spilleroverganger i Norge i den klassen uansett?
                                  Ikke ofte, men det skjer jo. Og Doffen har jo allerede tiltrukket seg oppmerksomhet fra en PL-klubb. Han spiller på landslaget, og er fremdeles ung og lovende. Så hvis noen skal gå for de summene om noen år, er det slett ikke umulig at den spilleren er Hæstad.

                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Og siden jeg nå sammliknet med Koren vil jeg også mene at han hadde vært et bedre salgsobjekt mot utlandet
                                  Som jordbakke sier, vi er i to forskjellige økonomiske situasjoner. Det spiller ingen rolle at man fikk den beste karamellen til 5 øre i 1950, når kalenderen viser 2007. Det du må sammenligne med, er de vi kan få tak i dag. Jeg gir meg heller ikke på at man bør være ytterst forsiktig med å sprenge lønnstaket i klubben, og at en årslønn på 4 mill i året til Koren ville vært å kjøpe seg problemer ved senere kontraktsforhandlinger.

                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Så da kan jeg vel være enig med deg i en ting.
                                  Subjektiviteten lenge leve!
                                  Fotball hadde vært veldig kjedelig hvis man var enige om alt. Må si at jeg aldri har sagt at man bør kjøpe for 15 mill, men synes det er mange her som hopper rett på konklusjonen om at det er for mye, uten å tenke over alle aspekter ved saken. Det er fremdeles mye vi ikke vet om finansiering, midler tilgjengelig osv.

                                  Så altså, hvis vi kjøper for 15 mill, og det neste vi hører fra klubben er: "Da blir det ingen fler spillerkjøp, klubben er raka fant", så er jeg helt klart mot. Men, hvis klubben velger å bruke så mye som 15 mill på Doffen, tror jeg vi fremdeles har en god slump med penger i bakhånd til minst en klassespiller til. Såpass tro har jeg på de som driver klubben vår.

                                  Kommentar

                                  • rulfi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2007
                                    • 982

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Bud på 13 millioner avslått viser at det er galskap. Vi har overhode ingen behov for en ny midtbanespiller til den prisen.

                                    Det å tro at Doffen vil bli solgt for mange millioner om få år er gambling i beste jappestil. Hvilke andre spillere er det som er solgt ifra Norge de siste to årene som har hatt 20+ mill. i overgang?

                                    I tillegg mener jeg Doffen ikke vil styrke stallen vår nevneverdig, og i hvertfall ikke til den prisen. Midtbanen vår er grei, og det er bedre å bruke pengene andre steder.
                                    Hva har prisen å si for om han styrker stallen? Er det prisen som spiller fotball for Hæstad? Trodde han spilte selv jeg, uavhengig av prisen. Siden du mener han styrker stallen ennå mindre med en høy pris enn en lav pris.

                                    Kommentar

                                    • rulfi
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2007
                                      • 982

                                      Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                      gi meg en venstrekant og to backer på hver sin side så er jeg fornøyd, ikke en indreløper!
                                      Så når Tom har sagt han skal ha en keeper, en forsvarer, en på midten og en spiss(ving), så tror du han endrer mening her og ikke kjøper en på midten? Jeg tipper han har satt seg i hodet at vi skal ha en på midtbanen, og da har du valget mellom Hæstad eller en annen spiller. Hva er best da?

                                      Kommentar

                                      • BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1422

                                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                                        Hvilke andre spillere er det som er solgt ifra Norge de siste to årene som har hatt 20+ mill. i overgang?
                                        Lyn solgte vel en spiller for 40 mill for noen måneder siden...

                                        Kommentar

                                        • Henrik
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2006
                                          • 2110

                                          Opprinnelig skrevet av rulfi
                                          Så når Tom har sagt han skal ha en keeper, en forsvarer, en på midten og en spiss(ving), så tror du han endrer mening her og ikke kjøper en på midten? Jeg tipper han har satt seg i hodet at vi skal ha en på midtbanen, og da har du valget mellom Hæstad eller en annen spiller. Hva er best da?
                                          Da tar jeg gjerne en annen spiller! Gjerne en som er mye billigere så vi kan bruke mer ressurser på de andre plassene du nevner.

                                          Kommentar

                                          Working...