Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rulfi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2007
    • 982

    Opprinnelig skrevet av hoyt
    Synes det er rart at Fjøra går ut å dementerer størrelsen på det angivelige budet. Skjønner ikke hva han kan tjene på å gjøre det. Hvis vi kjøper Hæstad er han hvertfall nødt til å gå ut med overgangssum, ellers vil jo alle anta det er 15 mill.

    Hvis vi ikke får han, eller ikke er villige til å strekke oss så langt Start ønsker, ville jo dagens rykter bare være med på å presse prisen opp for våre konkurrenter, Vif og RBK i dette tilfellet, noe som utelukkende er positivt.
    - Det blir i enkelte medier sagt at vi har lagt inn et bud på Kristofer Hæstad på 13 millioner som angivelig skal ha blitt avsått. Dette medfører ikke riktighet, sier Fjørtoft.

    Han sa ikke at budet var feil. Kan være at det skal ha blitt avslått, som var feil? Blir vel bare spekulasjoner, men ikke godt å vite. Litt kryptisk i svarene hver gang han Fjørtoft.

    Kommentar

    • rulfi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2007
      • 982

      Opprinnelig skrevet av Henrik
      Da tar jeg gjerne en annen spiller! Gjerne en som er mye billigere så vi kan bruke mer ressurser på de andre plassene du nevner.
      Uten at jeg skal si hva jeg mener for og mot, for der er ikke hodet helt enig ennå. Hva mener du om Riise blir solgt snart? Han har spilt bra på landslaget, mot Argentina bla. Hvis Riise da forsvinner på sommeren neste år når de engelske lagene skal fråtse til seg spillere. Er det da greit å ha Hæstad i bakhånd, eller denne billige spilleren som kanskje flopper totalt?

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        Opprinnelig skrevet av rulfi
        Uten at jeg skal si hva jeg mener for og mot, for der er ikke hodet helt enig ennå. Hva mener du om Riise blir solgt snart? Han har spilt bra på landslaget, mot Argentina bla. Hvis Riise da forsvinner på sommeren neste år når de engelske lagene skal fråtse til seg spillere. Er det da greit å ha Hæstad i bakhånd, eller denne billige spilleren som kanskje flopper totalt?
        Nå er det vel ingenting som tilsier at Riise skal bli solgt snart. Spesielt ikke siden Norge ikke kom til EM, og nye talenter som får vist seg frem der vil stå i første rekke.

        Men om vi tar utgangspunkt i at han blir solgt så vil da fortsatt Brenne og Søgård som indreløpere. Vi vil ha Kiesenebner som Rush mente var den beste midtbanespilleren han hadde spilt sammen med og som ennå ikke har fått vist seg frem grunnet skade. Vi vil ha Islendingen som jeg personlig har tro på. I tillegg vil vi da ha denne spilleren som vi evt kjøper i stedet for Hæstad.

        Personlig vil jeg si at det er god nok dekning til to indreløperplasser...

        Kommentar

        • rulfi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2007
          • 982

          Opprinnelig skrevet av Henrik
          Nå er det vel ingenting som tilsier at Riise skal bli solgt snart. Spesielt ikke siden Norge ikke kom til EM, og nye talenter som får vist seg frem der vil stå i første rekke.

          Men om vi tar utgangspunkt i at han blir solgt så vil da fortsatt Brenne og Søgård som indreløpere. Vi vil ha Kiesenebner som Rush mente var den beste midtbanespilleren han hadde spilt sammen med og som ennå ikke har fått vist seg frem grunnet skade. Vi vil ha Islendingen som jeg personlig har tro på. I tillegg vil vi da ha denne spilleren som vi evt kjøper i stedet for Hæstad.

          Personlig vil jeg si at det er god nok dekning til to indreløperplasser...
          At han blir solgt var sikrere før Norge ikke kom til EM ja.

          Kiesenebner er vel tiltenkt å ta opp kampen med Kiko om ankeret, så han ville jeg ikke regnet som backup for indreløper. Bjarki har jeg tro på selv, men han har MYE å vise, men vi har jo hatt noen bra islendinger(Helguson og Einarson feks), så gjerne en til. Om det blir Hæstad eller en annen som indreløper gjenstår vel egentlig bare å se om hva Hæstad velger, for klubben ser ut til å ha bestemt seg og ikke vil rikke seg noe.

          Dekninga vil uansett være dekket med en ny indreløper inn, men blir det bra nok om Søgård og Brenne må spille to kamper i uka(serie, cupen og forhåpentligvis Uefa cupen). De to trenger da litt hvile og en rullering feks med 3 spillere som er gode og som kjenner Tom sitt system vil da gi bra spillere i hver kamp og uthvilte spillere som orker mye. Gjenstår da fortsatt at Hæstad holder seg skadefri og får trent godt og kommer opp mot 2005 nivå. Rullering med Bjarki og en annen som ikke slår til, og utsliting av Søgård og Brenne vil neppe føre laget så godt.

          Om jeg vil ha Hæstad eller en annen litt billigere vet jeg ikke ennå, men du har satt deg så hardt i hodet at vi ikke skal ha Hæstad, så se det litt fra andre siden, selv om du har noen poenger

          Kommentar

          • Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

            Opprinnelig skrevet av Henrik
            Vi vil ha Kiesenebner som Rush mente var den beste midtbanespilleren han hadde spilt sammen med og som ennå ikke har fått vist seg frem grunnet skade. Vi vil ha Islendingen som jeg personlig har tro på. I tillegg vil vi da ha denne spilleren som vi evt kjøper i stedet for Hæstad.

            Personlig vil jeg si at det er god nok dekning til to indreløperplasser...
            Personlig er jeg meget skeptisk til om Kiesen og Viktor kommer til å være i stand til å blomstre for fugla neste sesong. Dessuten...Har Sigurd Rushfeldt spilt sammen med ekstremt mange gode midtbanespillere?! Neppe...

            Vi har dekningen, men jeg tror ikke vi har den gode dekningen. Derfor; JA til Doffen - selv til den latterlig høye prisen 15 mill.

            Kommentar

            • Bolsen3
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 1061

              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Doffen er en profil som ungene elsker. Jeg tror en slik spiller kan ha stor betydning for LSKs omtale i media og på folkemunne - utenfor Lillestrøm. Å sammenligne situasjonen rundt Koren er ikke reell, da det økonomiske grunnlaget nå er forandret. Epsen Hoff vil aldri bli en slik profil.
              Det er nettop dette med at han er en så stor profil i fotball-norge som gjør at prisen blir så høy. Selvsagt vil det gi en positiv effekt for LSK utenfor banen hvis de henter en slik spiller, men det kan fort koste mer enn det smaker hvis han ikke skulle prestere banen, noe jeg alltid vil vurdere som langt viktigere.

              Å betale mange millioner for en spiller som ikke har prestert spesielt godt de 2 siste årene stiller jeg meg veldig skeptisk til. I tillegg synes jeg ikke han har ferdigheter vi har spesielt mye bruk for. Espen Søgård vil kunne utføre en nesten (ja kanskje til og med bedre) jobb enn Hæstad. Er det virkelig verdt å bruke over 10mill (som jeg fortsatt regner med at vi hvertfall må ut med) for en spiller som kanskje bare er et lite nivå bedre enn en spiller vi allerede har? En spiller som i år ble kåret til årets spiller av fansen by the way...

              Og selvom Espen Hoff kanskje aldri vil bli en like stor profil som Hæstad, så er han en meget god spiller, som vitkigst av alt; er en spillertype vi sårt trenger. Nå er det ikke dermed sagt at jeg synes vi skal bruke 10mill + for Hoff, men poenget mitt er at jeg synes det er viktigere å forsterke den svakeste lagdelen (les: ving) med en kvalitetsspiller eller to enn å hente en indreløper med ekstra høy status blant unger og middels interesserte voksne...
              Last edited by Bolsen3; 23.11.2007, 00:55.

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                Dessuten...Har Sigurd Rushfeldt spilt sammen med ekstremt mange gode midtbanespillere?! Neppe....
                Han har vel spilt sammen med Ørjan Berg i det minste. I den formen han var i for noen år siden skulle jeg gjerne ha sett ham for fugla...

                Kommentar

                • CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

                  Vi trenger en mer kreativ midtbane. Jeg tror doffen kan bidra med dette. Om han er verdt 15mill? Da hadde jeg heller beholdt Koren i noen år til ved å gitt han en heftig signonfee. Jeg savner Korèn ,men en slik spiller vil jo ikke spille i Norsk tippeliga resten av livet.
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                  Kommentar

                  • Robin-lsk
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2007
                    • 1341

                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Hmmm... LSK- Laget med de små søte gutta!
                    jeg ønska meg doffen. men når det er 15 millioner da burde vi ikke å kjøpe han.
                    UFC JUNIORS

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      Problemet i årets sesong har iflg Nordlie vært karantener. Problemet med karantener oppstår når man ikke har gode nok erstattere i troppen. Derfor ser jeg det som svært viktig at LSK kjøper spillere som kan forsvare en plass i startelleveren. Hæstad er en av disse.

                      Jeg ser heller at klubben nå velger å kjøpe noen få veldig gode spillere enn å kjøpe mange middels gode, som vi allerede har.
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        Opprinnelig skrevet av skotten
                        Kvalitet koster. Skal vi være et lag som kjemper om gull, må vi blant mye annen god jobbing, ta sikte på å kjøpe de beste spillerne til den prisen markedet krever. Smertegrensa skal ikke være mye under 10 mill før vi snakker om et 7.-plasslag
                        Alternativt kan vi hente Jan Jönsson, han har prestert 5 og 3 plass de to siste sesongene med langt mer beskjedne budsjetter enn LSK har kunne tilby sine trenere
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • vollafugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 978

                          Opprinnelig skrevet av Bolsen3

                          Og selvom Espen Hoff kanskje aldri vil bli en like stor profil som Hæstad, så er han en meget god spiller, som vitkigst av alt; er en spillertype vi sårt trenger. Nå er det ikke dermed sagt at jeg synes vi skal bruke 10mill + for Hoff
                          Nå er det jo slik at Lyn i svært klare ordelag har gitt uttrykk for at Hoff ikke er til salgs. Det kan selvsagt hende at dette bare ble sagt for å heve prisen, men det også hende at Bjarmann faktisk mente det. Uansett innebærer Lyns holdning at Hoff i det minste vil bli priset særdeles høyt.

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Alternativt kan vi hente Jan Jönsson, han har prestert 5 og 3 plass de to siste sesongene med langt mer beskjedne budsjetter enn LSK har kunne tilby sine trenere
                            Rettelse, 2. plass på Stabæk i år.

                            Petter

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Opprinnelig skrevet av vollafugl
                              Nå er det jo slik at Lyn i svært klare ordelag har gitt uttrykk for at Hoff ikke er til salgs. Det kan selvsagt hende at dette bare ble sagt for å heve prisen, men det også hende at Bjarmann faktisk mente det. Uansett innebærer Lyns holdning at Hoff i det minste vil bli priset særdeles høyt.
                              Vi kan vel gjøre det slik som mange andre klubber gjør det? Flagge vår interesse for spilleren i media og si han er et sterkt ønsket kjøp som garantert vil får spilletid, evnt tilby ham et fett signeringhonorar i smug og be ham si at han virkelig øsnker seg til klubben vår? Gjerne også at det har stagnert i lyn? Kanskje at kona ikke orker interiørpresset på Nordberg og vil til Ikea-land? Deretter kan vi legge press på lyn som ikke vil slippe ham og hindrer hans utvikling.

                              Det er mange måter å arrangere en overgang på.

                              Kommentar

                              • kimmern
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 1174

                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Alternativt kan vi hente Jan Jönsson, han har prestert 5 og 3 plass de to siste sesongene med langt mer beskjedne budsjetter enn LSK har kunne tilby sine trenere
                                jaha? hadde vi hatt veigar og nannskog så.. men de finnes det ikke mange av gitt + at de aldri har slitt med skader???

                                Kommentar

                                • mr.Jordbakke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3845

                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Alternativt kan vi hente Jan Jönsson, han har prestert 5 og 3 plass de to siste sesongene med langt mer beskjedne budsjetter enn LSK har kunne tilby sine trenere
                                  Dust å si, da Stabæk ikke hadde slått oss, hverken på banen eller på tabellen hadde det ikke vært for Kippe og Riises røde kort!
                                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                  Mvh
                                  Mr.Jordbakke

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                    Dust å si, da Stabæk ikke hadde slått oss, hverken på banen eller på tabellen hadde det ikke vært for Kippe og Riises røde kort!
                                    Hahaha! Lite dust å si at andre er duste når man sier no dust sjøl, a. Herregud lizm...

                                    Stabæk slo oss fordi de var bedre enn oss, udiskutabelt. En av de tingene de var bedre på var å ikke få to sentrale spillere utvist.
                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    • mr.Jordbakke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3845

                                      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                      Hahaha! Lite dust å si at andre er duste når man sier no dust sjøl, a. Herregud lizm...
                                      He, he - måtte bare etter å ha lest tråden om syting
                                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                      Mvh
                                      Mr.Jordbakke

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

                                        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                        En av de tingene de var bedre på var å ikke få to sentrale spillere utvist.
                                        For å være helt ærlig, så mener jeg Kippe ble svært hardt straffet av dommer i denne kampen og Riises utvisning var unødvendig. Men jeg vil fortsatt hevde at LSK var et bedre lag enn Stabæk i år og at tabellen ikke forteller hele sannheten. Nå, tilbake til tråden!
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av kimmern
                                          jaha? hadde vi hatt veigar og nannskog så.. men de finnes det ikke mange av gitt + at de aldri har slitt med skader???
                                          Noen finner gode spillere uten store navn, overgangs og lønnskostnader, andre må kjøpe spillere til 10+ millioner for å lykkes...
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...