Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Noen finner gode spillere uten store navn, overgangs og lønnskostnader, andre må kjøpe spillere til 10+ millioner for å lykkes...
    LSK har vel ikke vært kjent for å bruke mest penger på spillekjøp, til tross for at de var blant de første til å kjøpe gode spillere fra konkurrentene på 70-tallet. Sjansen for å finne en diamant på tilbud er ikke så stor som mange tror.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • heidar
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2129

      Sjansen for å finne en diamant på tilbud er liten, men det er noe helt annet å bruke millioner av kroner på kråkesølv.
      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

      Endelig er mørketida over.

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        Jeg synes LSK sender ut positive signaler ved, endelig, å legge inn bud på en landslagsspiller. Når var sist det skjedde? LSK har hatt mange landslagsspillere gjennom tidene, men de fleste har vel blitt dette ETTER spill i LSK-drakt?

        PS - Molde solgte forøvrig en ung SoLSKjær til ManU for 15 mill.
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Noen finner gode spillere uten store navn, overgangs og lønnskostnader, andre må kjøpe spillere til 10+ millioner for å lykkes...
          Selv om jeg er en stor fan av Tom Nordlie, er det en tanke som har plaget meg litt den siste tida: Er anskaffelsen av Marius Johnsen, Steinar Pedersen, Jon Midttun Lie og eventuelt Kristofer Hæstad et symptom på at Tom Nordlie følger dårlig med i timen. Han har vært topptrener i mange år nå, noe som sikkert har tæret hardt på familielivet. Begynner han å bli litt sliten, slik at han ikke har det samme overskuddet til å finsikte spillere som før? Da er det lett å gå for spillere han kjenner fra før, selv om de ikke nødvendigvis er de beste på markedet i dag. Dette er som sagt bare en innskytelse som har plaget meg, og som jeg håper det ikke er noe hold i.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
            Jeg synes LSK sender ut positive signaler ved, endelig, å legge inn bud på en landslagsspiller. Når var sist det skjedde? LSK har hatt mange landslagsspillere gjennom tidene, men de fleste har vel blitt dette ETTER spill i LSK-drakt?
            Tror ikke det er noen her som har noe mot at LSK kjøper landslagsspillere. Derimot har vi et problem med denne landslagsspilleren da mange av oss mener at han er betydlig overvurdert og overpriset...

            Kommentar

            • Bekkis
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 441

              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              OK, da utfordrer jeg deg til å nevne en!
              Nevner flere, for det var det jeg mente. flere spillere vil styrke laget bedre enn en.

              Mathias andersson fra sif.
              espen Hoff fra lyn
              bruer hansen fra odd

              Kommentar

              • Bekkis
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 441

                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Selv om jeg er en stor fan av Tom Nordlie, er det en tanke som har plaget meg litt den siste tida: Er anskaffelsen av Marius Johnsen, Steinar Pedersen, Jon Midttun Lie og eventuelt Kristofer Hæstad et symptom på at Tom Nordlie følger dårlig med i timen. Han har vært topptrener i mange år nå, noe som sikkert har tæret hardt på familielivet. Begynner han å bli litt sliten, slik at han ikke har det samme overskuddet til å finsikte spillere som før? Da er det lett å gå for spillere han kjenner fra før, selv om de ikke nødvendigvis er de beste på markedet i dag. Dette er som sagt bare en innskytelse som har plaget meg, og som jeg håper det ikke er noe hold i.
                Nå er det heldigvis talentspeidere som finsikter spillerene og ikke tom. hadde vært en umenskelig oppgave å trene ett av norges beste lag samtidig som man reiser europa rundt for å finne noen spillere... regner med at lsk apparatet har grei kontroll på dette!

                Kommentar

                • Kdlnor
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Feb 2003
                  • 76

                  Hvis denne karen vet hva han snakker om, er Doffen snart klar for VIF:



                  Håper han tar feil og bare snakker om hva som muligens kan skje.....

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    Steinar Stromnes sier at han slutter i Garbage(har ikke Oe, og det maa ikke vaere tvil om hva man mener her) fordi Doffen er paa vei inn. Nettavisen.

                    Hvordan i helvete kan det ha seg at en stakkar i Ghana kommer fortere med nyheter enn 700 brukere i Norge?

                    Ah. Det er meg.

                    Og hvorfor i helvete snakker folk om at Sundgot er paa vei bort? Naa har jeg ikke lest nyhetstraaden ennaa(saaaaakte), men jeg trodde vi(jeg) hadde gjort det rimelig klart for lenge siden at Arildo ikke skal noe sted som helst?
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Steinar Stromnes sier at han slutter i Garbage(har ikke Oe, og det maa ikke vaere tvil om hva man mener her) fordi Doffen er paa vei inn. Nettavisen.

                      Hvordan i helvete kan det ha seg at en stakkar i Ghana kommer fortere med nyheter enn 700 brukere i Norge?

                      Ah. Det er meg.

                      Og hvorfor i helvete snakker folk om at Sundgot er paa vei bort? Naa har jeg ikke lest nyhetstraaden ennaa(saaaaakte), men jeg trodde vi(jeg) hadde gjort det rimelig klart for lenge siden at Arildo ikke skal noe sted som helst?
                      Strømnes får ikke spilletid uavhengig om Doffen går til VIF eller ikke med Bojan, Martine, Grindheim og Strand på laget. Trur dette utspillet er gjort uavhengig av om Doffen går til Søpla eller ikke
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • vollafugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 978

                        Opprinnelig skrevet av Bekkis
                        Nevner flere, for det var det jeg mente. flere spillere vil styrke laget bedre enn en.

                        Mathias andersson fra sif.
                        espen Hoff fra lyn
                        bruer hansen fra odd
                        Mathias Andersson fra Strømsgodset, han som på grunn av en alvorlig kneskade ikke har spilt siden 6 serierunde, og som endte på en 55 plass på VG-børsen?

                        I så fall tror jeg at vi må belage oss på å betale relativt mange millioner for ham (SIF har stor tro på ham). Betale mange mill. for en kneskadet spiller med 6 eliteseriekamper for et nyopprykket og middelmådig lag på merittlista. Jeg går for Doffen.

                        Espen Hoff. Utvilsom god. Eneste bittelille aberet må være at den nåværende arbeidsgiveren hans helt og holdent nekter å selge ham til LSK:


                        Bruer Hansen. Har gjort så lite inntrykk at jeg ikke har grunnlag for å uttale meg. Ser imidlertid at han endte på en 141 plass på VG-børsen med ikke-så-veldig-svimlende 3.65 i snitt på 17 kamper.

                        Kanskje vi rett og slett skal droppe å kjøpe spillere i det hele tatt, og heller kontakte Terra og be de om hjelp til å plassere de 25 millionene i amerikanske verdipapirer eller noe. Mye tryggere det enn å satse på Doffen. Mens vi er i gang kan vi jo like gjerne låne 100 mill. til og geare litt, sånn helt uten risiko.

                        Kommentar

                        • Bekkis
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 441

                          Opprinnelig skrevet av vollafugl
                          Mathias Andersson fra Strømsgodset, han som på grunn av en alvorlig kneskade ikke har spilt siden 6 serierunde, og som endte på en 55 plass på VG-børsen?

                          I så fall tror jeg at vi må belage oss på å betale relativt mange millioner for ham (SIF har stor tro på ham). Betale mange mill. for en kneskadet spiller med 6 eliteseriekamper for et nyopprykket og middelmådig lag på merittlista. Jeg går for Doffen.

                          Espen Hoff. Utvilsom god. Eneste bittelille aberet må være at den nåværende arbeidsgiveren hans helt og holdent nekter å selge ham til LSK:


                          Bruer Hansen. Har gjort så lite inntrykk at jeg ikke har grunnlag for å uttale meg. Ser imidlertid at han endte på en 141 plass på VG-børsen med ikke-så-veldig-svimlende 3.65 i snitt på 17 kamper.

                          Kanskje vi rett og slett skal droppe å kjøpe spillere i det hele tatt, og heller kontakte Terra og be de om hjelp til å plassere de 25 millionene i amerikanske verdipapirer eller noe. Mye tryggere det enn å satse på Doffen. Mens vi er i gang kan vi jo like gjerne låne 100 mill. til og geare litt, sånn helt uten risiko.
                          Terra virker fristende ja. er enig i det

                          Jeg så anderson en del ganger i 1 div. der var han stor. har en veldig god hurtighet, ganske gode innlegg og en god avslutningsteknikk. Jeg mener han helt klart er en spillertype som er interresant for fugla! Men som du sier, kneskaden hans er vel minuset. jeg er ikke sikker på hvordan helsetilstanden hans er...

                          Bruer-hansen har jeg ikke sett så veldig mye, men å bruke VG-børsen som en indikasjon på spillere blir feil. de som bedømmer kan virkelig ikke sakene sine! Men han er en ung og lovende u-21 speller som helt klart har en fremtid. han har jo tross alt spilt for odd... det er ikke veldig rart at han ikke har vært så inmari synlig for alle...

                          Hvis brynestad får høre om ett bud på 10 mill, så våkner nok bussinessmannen i han... SELG. uansett hva bjarmann sier....

                          vil heller bruke 20 mill på 3 spillere, enn 15 mill på hæstad...

                          Kommentar

                          • Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

                            Opprinnelig skrevet av vollafugl
                            Nå er det jo slik at Lyn i svært klare ordelag har gitt uttrykk for at Hoff ikke er til salgs. Det kan selvsagt hende at dette bare ble sagt for å heve prisen, men det også hende at Bjarmann faktisk mente det. Uansett innebærer Lyns holdning at Hoff i det minste vil bli priset særdeles høyt.
                            Det var ikke min intensjon å henge meg opp i akkurat Hoff, selv om det kanskje kunne se litt sånn ut. Poenget mitt er at vi bør bruke pengene på en god ving eller to, ikke på en god indreløper, og at kvalitet på banen er langt viktigere enn status utenfor banen...

                            *600*

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1422

                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Alternativt kan vi hente Jan Jönsson, han har prestert 5 og 3 plass de to siste sesongene med langt mer beskjedne budsjetter enn LSK har kunne tilby sine trenere
                              Eller Erlandsen! Husk hva han gjorde i 2001, med et veldig beskjedent budsjett!

                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Noen finner gode spillere uten store navn, overgangs og lønnskostnader, andre må kjøpe spillere til 10+ millioner for å lykkes...
                              Og hvorfor? Jo, fordi billigere spillere ofte innebærer en større risiko. Mange trenger dessuten et år eller lengre tid på å aklimatisere seg. Jeg vet ikke med deg, men jeg mener at man skal gå for litt sikrere kort hvis man har pengene til det. Og hvertfall når man i tillegg har en sterk stall fra før av. De som skal inn nå, må etter min mening være gode nok!!

                              Vi har nok av disse jokerne i stallen. Skal Bertheussen, Essediri, Bergan Foss, Kiesnebner, Arnarsson, Midtun Lie eller Gundersen slå til? Vet ikke, men skal vi styrke stallen nå, la det ikke være kun flere jokere. Har man råd til et ess eller to, vil man etter all sannsynlighet stille mye sterkere når kortene skal på bordet neste år.

                              Jeg ønsker ikke å sjanse på en spiller til 2 mill, sitte med 20 mill på konto, og deretter vente et år eller to for å se om vi har fått Dan Anton eller Schiller. Nå kan vi være med i toppen, vi har muligheten til å satse.

                              La oss ta den muligheten!

                              Kommentar

                              • kinstad
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2007
                                • 406

                                Hvor går grensen?

                                Nå har det flere ganger blitt sagt på tv 2 at LSK har et bud som ble avslått på svimlende 13 mill. start vil ha 15 mill for Hæstad.
                                Noen andre som syntes det blir litt for mye? Jeg mener dobbelt så mye som Marius Johnsen.
                                Den gutten har litt å leve opp til hvis han kommer til åråsen, varene bør leveres på rekordtid med den slags penger. Noen tanker folkens?
                                ________
                                -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  Moderatormelding:

                                  Seks innlegg er sletta pga. chatting. Fem røde og et gult kort.

                                  Det virker som folk tror det er fritt fram med chatting dersom en annen gjør det først.
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • aguado
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 448

                                    Skjønner ikke hvorfor folk henger seg sånn opp i prislappen (=markedsverdien). Den er et resultat av tv-avtalen og den generelle økonomien i Norge. I forhold til tidligere år har vi fremdeles det samme markedet, hvor flere klubber ønsker de samme objektene, forskjellen nå er at klubbene har mer penger. En trenger ikke å ha bestått grunnskolen for å forstå at mer penger inn i et slikt marked vil føre til en økning i markedsverdien på spillerne (selv om spillerne selv er de samme skralle greiene).

                                    Kommentar

                                    • Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

                                      Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                      Skjønner ikke hvorfor folk henger seg sånn opp i prislappen (=markedsverdien). Den er et resultat av tv-avtalen og den generelle økonomien i Norge. I forhold til tidligere år har vi fremdeles det samme markedet, hvor flere klubber ønsker de samme objektene, forskjellen nå er at klubbene har mer penger. En trenger ikke å ha bestått grunnskolen for å forstå at mer penger inn i et slikt marked vil føre til en økning i markedsverdien på spillerne (selv om spillerne selv er de samme skralle greiene).
                                      På grunn av kvaliteten på spilleren. Personlig syns jeg ikke han bør gå rett inn på laget engang om vi henter han. Både Brenne og Riise er bedre indreløpere. Bruk gjerne 15 mill på en ny spiller. Men da på en ving som vi virkelig trenger...

                                      Kommentar

                                      • Bolsen3
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 1061

                                        Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                        Skjønner ikke hvorfor folk henger seg sånn opp i prislappen (=markedsverdien). Den er et resultat av tv-avtalen og den generelle økonomien i Norge. I forhold til tidligere år har vi fremdeles det samme markedet, hvor flere klubber ønsker de samme objektene, forskjellen nå er at klubbene har mer penger. En trenger ikke å ha bestått grunnskolen for å forstå at mer penger inn i et slikt marked vil føre til en økning i markedsverdien på spillerne (selv om spillerne selv er de samme skralle greiene).
                                        Det må da gå ann å være skeptisk til prisen på en spiller, selv om markedsverdien har økt på alle spillere? Er Hæstad verdt 15 mill idag? Nei, jeg synes ikke det...

                                        Kommentar

                                        • vollafugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 978

                                          Opprinnelig skrevet av Bekkis
                                          Bruer-hansen har jeg ikke sett så veldig mye, men å bruke VG-børsen som en indikasjon på spillere blir feil. de som bedømmer kan virkelig ikke sakene sine!

                                          Hvis brynestad får høre om ett bud på 10 mill, så våkner nok bussinessmannen i han... SELG. uansett hva bjarmann sier....
                                          Slike børser skal man selvsagt ta med en god klype salt. Dersom man forutsetter at de som har vurdert spillernes prestasjoner gjennom 26 runder gjør så godt de kan (at de er objektive og nøytrale), og at deres kvalifikasjoner (eller mangel på sådanne) er sånn nogenlunde jevnt fordelt, kan jeg likevel ikke skjønne annet enn at en slik børs kan være en vel så god indikator som mye annet. Foreksempel tror jeg de færreste vil kunne være veldig uenig i årets topp-10 liste.

                                          Videre vil nå jeg mene at en annen forholdvis god indikator er hva markedet er villig til å betale for en spiller. At Doffen jaktes av flere klubber (LSK, VIF og muligens IFK) på tross av et prisen antakelig vil ligge et sted mellom 12 og 15 millioner, er derfor en indikasjon på at Doffen er en meget god midtbanespiller i norsk sammenheng. Om han er spilleren vi trenger er selvsagt noe annet.

                                          Opprinnelig skrevet av kinstad
                                          Nå har det flere ganger blitt sagt på tv 2 at LSK har et bud som ble avslått på svimlende 13 mill. start vil ha 15 mill for Hæstad.
                                          Noen andre som syntes det blir litt for mye? Jeg mener dobbelt så mye som Marius Johnsen.
                                          Den gutten har litt å leve opp til hvis han kommer til åråsen, varene bør leveres på rekordtid med den slags penger. Noen tanker folkens?
                                          Prisutviklingen i det norske spillermarkedet gjør at denne sammenligningen blir urettferdig. Men ja, etter min mening er Doffen pr. i dag verdt det dobbelte av det M. Johnsen var verdt da vi kjøpte ham. Etter min mening er han også et smartere kjøp for oss. Med Johnsen mistet vi Shane, med Doffen får vi en erstatter dersom Riise drar og flere alternativer på midten.

                                          Du har et godt poeng nederst. En slik prislapp vil dessverre kunne bli en hemsko for ham.

                                          Opprinnelig skrevet av Henrik
                                          Bruk gjerne 15 mill på en ny spiller. Men da på en ving som vi virkelig trenger...
                                          Enig i at vi kan trenge det. Har du et realistisk forslag til en ving det er verdt å bruke 15 mill. på?

                                          Kommentar

                                          Working...