Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    Opprinnelig skrevet av vollafugl
    Enig i at vi kan trenge det. Har du et realistisk forslag til en ving det er verdt å bruke 15 mill. på?
    Bruk gjerne 10 mill på Espen Hoff, da skal jeg ikke klage et sekund. Dog sikkert noen andre her som mener det er overpris.

    Kommentar

    • vollafugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2006
      • 978

      Opprinnelig skrevet av Henrik
      Bruk gjerne 10 mill på Espen Hoff, da skal jeg ikke klage et sekund. Dog sikkert noen andre her som mener det er overpris.
      Jeg forutsetter at Lyn er fullstendig klar over at de sitter med underskriften til en av de aller mest ettertraktede spillerne i Norge. Når de går ut å kontant avviser å selge ham, tar jeg det for gitt at de vurderer 10. mill som alt for lite.

      Har du et mer realistisk forslag?

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        Opprinnelig skrevet av vollafugl
        Jeg forutsetter at Lyn er fullstendig klar over at de sitter med underskriften til en av de aller mest ettertraktede spillerne i Norge. Når de går ut å kontant avviser å selge ham, tar jeg det for gitt at de vurderer 10. mill som alt for lite.

        Har du et mer realistisk forslag?
        Tror du virkelig det? Hæstad på 23 med masse landskamper og hype går kanskje for 15. Tror ikke 10 mill for en 25 (?) år gammel Espen Hoff som ikke er på landslaget og ikke har fått i nærheten av like mye hype er urealistisk. La oss håpe vi finner det ut, for Bjarmann vet like godt som oss at Hoff sin kontrakt går ut etter neste sesong...

        Kommentar

        • FUGlinho
          KFL styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2454

          Ser heller at vi bruker 15 mill på Hoff og en eller 2 spillere til.

          1.prioritet burde etter min mening være venstrekant. Så forsvarsspiller, hadde vi hatt en god erstatter for kippe så tror jeg vi kunne havna høyere på tabellen. Kjipt at Bertheusen ble skada i år, han spelte bra i RL. Han kunne gjort en bra jobb.
          Kim
          Styremedlem KFL

          Kommentar

          • ON
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3639

            Opprinnelig skrevet av vollafugl
            Jeg forutsetter at Lyn er fullstendig klar over at de sitter med underskriften til en av de aller mest ettertraktede spillerne i Norge. Når de går ut å kontant avviser å selge ham, tar jeg det for gitt at de vurderer 10. mill som alt for lite.

            Har du et mer realistisk forslag?
            Tviler også på at de godtar 10 mill. De trenger vel ikke akkurat selge etter å ha fått inn 50 mill på spillere i fjor. Men han er ikke verdt et øre mer enn 10 mill.

            Kommentar

            • ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

              Opprinnelig skrevet av FUGlinho
              Ser heller at vi bruker 15 mill på Hoff og en eller 2 spillere til.

              1.prioritet burde etter min mening være venstrekant. Så forsvarsspiller, hadde vi hatt en god erstatter for kippe så tror jeg vi kunne havna høyere på tabellen. Kjipt at Bertheusen ble skada i år, han spelte bra i RL. Han kunne gjort en bra jobb.
              Folk burde ikke gå helt av skaftet bare fordi media har spekulert i at vi har tilbudt 13 mill for Hæstad. Det å nå skulle begynne å gi 15 mill for Hoff er rett og slett sinnsykt, og det håper jeg ALDRI skjer. Det vil presse prisene i norge til nye høyder. Sinnsyke høyder.

              Skjer dette er det bare et tidsspørsmål før noen ryker på en smell, og det vil bidra til at KUN de klubbene med rike onkler (da snakker jeg om vif, brann osv, ikke LSK ettersom Berg ikke har SÅ mye) vil kunne kjempe i toppen.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Opprinnelig skrevet av Nordby
                Folk burde ikke gå helt av skaftet bare fordi media har spekulert i at vi har tilbudt 13 mill for Hæstad. Det å nå skulle begynne å gi 15 mill for Hoff er rett og slett sinnsykt, og det håper jeg ALDRI skjer. Det vil presse prisene i norge til nye høyder. Sinnsyke høyder.
                Prisene er vel blitt presset opp pga TV-avtalen og god økonomi i de fleste klubber. Det er vel ingen som er avhengige av å selge lenger, og de som virkelig satser har eksterne investorer. Klubbene nyter godt av det økonomiske oppsvinget som aldri før. De eneste spillerne som blir solgt er de klubbene vil kvitte seg med eller som flagger at de vil gå gratis som bosman om ingenting annet skjer. I tillegg er norske spillere ekstra ettertraktet. Om man opplever prisene som sinnsvake i år så vil de være enda værre neste år. Landslagsspillere som Hæstad er verdt 10-15 mill i år, og vil neppe synke i pris til neste år. Hoff er ikke mye billigere. Prisene vil neppe synke selv om vi dropper de dyre kjøpene.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3459

                  Opprinnelig skrevet av rulfi
                  Hva har prisen å si for om han styrker stallen? Er det prisen som spiller fotball for Hæstad? Trodde han spilte selv jeg, uavhengig av prisen. Siden du mener han styrker stallen ennå mindre med en høy pris enn en lav pris.
                  Økonomi 101: LSK har et budsjett å handle spillere på: 25-30 mill. Det vi vet vi trenger er venstreving og høyreback. Hvis vi skal 'svi av' 15 mill på Doffen vil vi ha igjen 10-15 millioner å styrke resten av stallen. Min mening er at Doffen ikke vil styrke laget vesentlig, se på det å bytte ut Søgård med Doffen gir oss en styrkning på 5% toppen. Jeg vil heller at vi bruker pengene på spillere som øker oss 10-15%. Doffen's høye pris har ingenting med spillet hans å gjøre, men at vi har mindre penger å styrke de 'svake' posisjonene våre.

                  Opprinnelig skrevet av BD
                  Lyn solgte vel en spiller for 40 mill for noen måneder siden...
                  Mikel var vel et unntak, og strengt tatt så skulle vel ikke Lyn ha de pengene. Hvis Morgan Andersen blir dømt for dokumentforfalskning kan Lyn fort få søksmål imot seg med krav om å tilbakebetale pengene.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3459

                    En annen ting vi må huske på er at pengene sitter veldig løst hos investorene i år:

                    Hardball har spyttet utallige millioner inn i Brann i gullrus. Neste sesong kan Brann fort være middelhavsfarer og da blir gutta mer gniene.

                    Søpla har fått masse midler med Martin Andresen i spissen. Uten sportslig suksess vil nok pengene forsvinne neste år.

                    RBK har endelig innsett at de må fornye laget og har åpnet sparekontoen.

                    Våre sponsorer har også i gullrus spyttet inn betydelige beløp.


                    Fire klubber satser veldig hardt denne vinteren, og toppen to vil vinne noe. Magefølelsen sier at mange spillere vil gå vesentlig høyere enn normalt, og det til neste år vil være nærmere 'normalen'. Den klubben som ikke innfrir til neste år vil nok ikke sitte med den samme pengeposen neste jul. Spørsmålet da er hvor skal vi bruke pengene for å sikre at vi ikke sitter igjen med svarteper og fjerdeplass? I det lys mener jeg det er dumt å bruke så mye penger på Doffen.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Fire klubber satser veldig hardt denne vinteren, og toppen to vil vinne noe.
                      Ta med Viking også så har vi 5.

                      Dessuten; Kan du gi meg beregningen på hvordan du kommer frem til at Doffen øker kvaliteten på laget med 5%? En slik sannsynlighet er særdeles vanskelig å spå på forhånd.

                      Doffen har potensiale til å bli en kjempehit for fugla, jeg vil gi han muligheten!

                      Kommentar

                      • vollafugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 978

                        Opprinnelig skrevet av Henrik
                        Tror du virkelig det? Hæstad på 23 med masse landskamper og hype går kanskje for 15. Tror ikke 10 mill for en 25 (?) år gammel Espen Hoff som ikke er på landslaget og ikke har fått i nærheten av like mye hype er urealistisk.
                        Den store og avgjørende forskjellen er at Start ønsker å selge (Adecco og "gentlements agreement" med Doffen), mens Lyn har avvist salg av Hoff.

                        Som sagt, Lyn vet de sitter med en juvel. Når Bjarmann sier til RB at Hoff ikke er til salgs, at det ikke er forhandlingstaktikk, og at LSK derfor bør glemme Hoff, da blir det tull å regne med at Hoff er tilgjengelig for en, i dagens marked, vanlig pris for en god og etablert tippeligaspiller.

                        fra RB: "
                        At LSK er en av mange klubber som er interessert bekreftes av Bjarmann. Han har snakket med Jan Åge Fjørtoft om Espen Hoff, men gitt det samme svaret både til LSK og spilleren selv.
                        – Ikke til salgs. Og det er ikke forhandlingstaktikk! "

                        Kommentar

                        • rulfi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2007
                          • 982

                          Opprinnelig skrevet av Henrik
                          Tror du virkelig det? Hæstad på 23 med masse landskamper og hype går kanskje for 15. Tror ikke 10 mill for en 25 (?) år gammel Espen Hoff som ikke er på landslaget og ikke har fått i nærheten av like mye hype er urealistisk. La oss håpe vi finner det ut, for Bjarmann vet like godt som oss at Hoff sin kontrakt går ut etter neste sesong...
                          Ja, og vi visste at kontrakten med Koren og Mifsud gikk ut, solgte vi de videre? Hvorfor MÅ Lyn selge nå da, når vi ikke gjorde det?
                          De kan beholde han og satse på en mirakuløs sesong slik at Hoff skriver ny kontrakt.
                          Det er ikke noe som tyder på at Hoff går noen som helst steder. Jeg vil gjerne se han i den gule drakta, men tror ikke det skjer egentlig.
                          Hvorfor skal vi da holde igjen pengene på Doffen for å bruke de på en spiller som ser veldig ut til at Lyn ikke vil selge?

                          Har kanskje et annet forslag hvor pengene skal gå da? Siden vi ikke skal kjøpe Doffen i følge deg, og sannsynlig ikke får Hoff(håper jeg tar feil, men ser ikke slik ut).

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            Opprinnelig skrevet av rulfi
                            Ja, og vi visste at kontrakten med Koren og Mifsud gikk ut, solgte vi de videre?
                            Mifsud fikk vi ingen bud på og det eneste budet fi fikk på Koren var ett skambud fra Almeria. Da sier det seg selv at man ikke vil selge.
                            Når det gjelder Hoff så må det være kollektiv hjerneskade ute å går i styrerommet til Lyn. De velger å takke nei til ett bud på rundt 10 mill på en spiller som har ett år igjen av kontrakta og har hintet om at han ikke kommer til å fornye den.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • rulfi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2007
                              • 982

                              Opprinnelig skrevet av xeR
                              Mifsud fikk vi ingen bud på og det eneste budet fi fikk på Koren var ett skambud fra Almeria. Da sier det seg selv at man ikke vil selge.
                              Når det gjelder Hoff så må det være kollektiv hjerneskade ute å går i styrerommet til Lyn. De velger å takke nei til ett bud på rundt 10 mill på en spiller som har ett år igjen av kontrakta og har hintet om at han ikke kommer til å fornye den.
                              Det er klart, har han sagt at han ikke vil fornye har de jo en greit dårlig økonomisk sans og styring i den klubben, kanskje derfor de ikke har råd til noe særlig med spillere også

                              Kommentar

                              • detvarvondtdet
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 398

                                Med forbehold om at sannhetsgestalten er 100% på at Lsk har lagt inn bud pålydende 13mill for Doffen.

                                Nå vet selvfølgelig Tom, Fjøra osv langt bedre en meg hva som trengs av spillere/typer i Lsk. Men jeg må alikevel få lov til å si at jeg finner det meget merkverdig om Lsk skulle bruke så mye penger på han.
                                Vi spiller med 3 på midten og har spillere som Kisen, Espen, Kiko. Brenne, Riise osv osv som alle fint kan spille der. Jeg er absolutt enig i at om man kan få inn spillere som er bedre en de man allerede har så kan det jo forsvares...men 13 mill for en midtbanespiller som knapt har gjort en knallkamp siden Italia matchen syntes jeg er veldig veldig rart..

                                Først henter man inn Marius til venstre backen når vi hadde en av tippeligaens beste venstrebacker fra før... Håper Lsk visste at Shane ville gå til en annen klubb uansett ved sesongslutt..Visst ikke skjønner jeg ingen ting. Lsk har vel ingen utømmelig pengesekk jeg ikke vet om? Kisen har knapt hatt på seg fotballskoa etter han kom til Norge og Lillestrøm. Jon Midtun Lie er en oppofrende lojal fyr for all del,,men det lukter ikke edelt metall for å si det sånn.

                                Vi spiller med en av tippeligaens beste "midtspisser" ute på venstre kant i sikkert 75% av kampene (?) der det eneste han får til er å fremstå som en trestokk humpende rundt uten det minste av teknikk, mottak, følelse...Mannen er midtspiss,,der er han suveren...

                                Jeg syntes det har vært mye rare disponeringer i sesongen som var og nå i "agurktiden" mellom sesonger.. Vi tar fjerdeplass og cupgull og det er veldig bra og jeg er selvfølgelig happy for det. Men jeg klarer ikke helt og la være og tenke på hvor nære vi var medalje i serien og hvasomattedersomatte disponeringene hadde vært litt annerledes.

                                Håper ikke ledelsen i klubben nå føler et press fra omgivelsene på å signere en "stjernespiller" og i en tilstand av panikk svir av 13-15 mill på en spiller som bekler den delen av banen vi allerede har best dekning..
                                Sitt heller på de penga, la de rente seg og klin til ved en senere anledning når markedet er litt roligere, eller vi har en god venstrekant og en god høyreback på kroken......det var min mening^^
                                "Dere kan sitere meg på dette:
                                Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                Fjøra

                                Kommentar

                                • blue
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2004
                                  • 1429

                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Når det gjelder Hoff så må det være kollektiv hjerneskade ute å går i styrerommet til Lyn. De velger å takke nei til ett bud på rundt 10 mill på en spiller som har ett år igjen av kontrakta og har hintet om at han ikke kommer til å fornye den.
                                  Hvor har du det fra at han ikke vil fornye?
                                  Bjarmann hevder at Lyn skal bygge laget sitt rundt Hoff...
                                  Fugla 4 Life!

                                  Kommentar

                                  • blue
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 1429

                                    Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                                    Håper ikke ledelsen i klubben nå føler et press fra omgivelsene på å signere en "stjernespiller" og i en tilstand av panikk svir av 13-15 mill på en spiller som bekler den delen av banen vi allerede har best dekning..
                                    Sitt heller på de penga, la de rente seg og klin til ved en senere anledning når markedet er litt roligere, eller vi har en god venstrekant og en god høyreback på kroken......det var min mening^^
                                    Jeg tror ikke vi skal la oss blende av 13 eller 15 millioner. Det er snakk om en av de aller beste midtbanespillerne i verden med norsk pass, og jeg er sikker på at Doffen ville vært en stor tilvekst for Fugla. Hva er 13 millioner i dagens marked? Det gjelder å ikke spare seg til fant!
                                    Fugla 4 Life!

                                    Kommentar

                                    • Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

                                      Opprinnelig skrevet av blue
                                      Jeg tror ikke vi skal la oss blende av 13 eller 15 millioner. Det er snakk om en av de aller beste midtbanespillerne i verden med norsk pass, og jeg er sikker på at Doffen ville vært en stor tilvekst for Fugla. Hva er 13 millioner i dagens marked? Det gjelder å ikke spare seg til fant!
                                      Jeg vil heller si at det er snakk om en overhypet middelmådighet som vil svekke førstelaget til fugla da både Riise og Brenne er bedre indreløpere.

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        kan vi ikke bare legge denne tråden død inntil han er klar?

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3459

                                          Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                          Ta med Viking også så har vi 5.

                                          Dessuten; Kan du gi meg beregningen på hvordan du kommer frem til at Doffen øker kvaliteten på laget med 5%? En slik sannsynlighet er særdeles vanskelig å spå på forhånd.

                                          Doffen har potensiale til å bli en kjempehit for fugla, jeg vil gi han muligheten!
                                          Glemte Viking i farten da jeg ikke kan huske at de har gått ut og proklamert at de skal bruke mye penger på nye spillere denne vinteren, men de vil nok absolutt være med i toppen.

                                          Doffen til 7-8 mill. kunne jeg til nød ha vært med på, men ikke til 13+. Å styrke midtbanen vår er ikke det viktigste i vinter, og da mener jeg det er feil å bruke halvparten av midlene våre på Doffen. 5% mot 10-15% var bare brukt til å illustrere, og er vel max. forbedring vi håpe på.

                                          Opprinnelig skrevet av blue
                                          Jeg tror ikke vi skal la oss blende av 13 eller 15 millioner. Det er snakk om en av de aller beste midtbanespillerne i verden med norsk pass, og jeg er sikker på at Doffen ville vært en stor tilvekst for Fugla. Hva er 13 millioner i dagens marked? Det gjelder å ikke spare seg til fant!
                                          Det er viktigere å ikke kaste bort pengene. Bare se hva søpla har brukt pengene sine på de siste årene, og hva de sitter igjen med. De hadde ikke hatt nevneverdige midler om ikke de hadde fått ny trener med gode kontakter.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...