Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • occean-fan!
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 737

    akkurat nå sitter jeg med litt blandede følelser om et eventuelt hæstad kjøp og det gjør sikkert mange andre også. hvis vi hadde hentet inn en klasseving ala hoff først så hadde jeg vært mye mer positiv til hæstad enn jeg er nå...

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      Folk er for opptatt av prisen... Fjøra sa i et intervju for en tid tilbake at man IKKE skulle høre på hva media sier/trykker.

      Det er ikke klubben som må ut med x antall mill men investorer. Sharif har sagt at han har 10 mill til storspiller f.eks. Salg er annen inntekt som kan benyttes osv. Prisnivået i norge er sykt om dagen og så lenge klubbene er så desperate etter medaljer blir det slikt, de store har ikke tid til å utvikle spillere.

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        Personlig er jeg opptatt av prisen og spilleren. Investorene våre har ikke ubegrenset med penger og jeg ser det som mindre sannsynlig at de vil bla opp 10-15 mill for en ving som vi faktisk trenger, etter å ha betalt 10-15 mill for denne middelmådigheten av en indreløper. Han svekker dessverre laget dersom vi må bruke han, Riise og Brenne er begge bedre spillere. Triste saker dette her...

        Kommentar

        • Bolsen3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 1061

          Opprinnelig skrevet av Paddis
          Folk er for opptatt av prisen... Fjøra sa i et intervju for en tid tilbake at man IKKE skulle høre på hva media sier/trykker.

          Det er ikke klubben som må ut med x antall mill men investorer. Sharif har sagt at han har 10 mill til storspiller f.eks. Salg er annen inntekt som kan benyttes osv. Prisnivået i norge er sykt om dagen og så lenge klubbene er så desperate etter medaljer blir det slikt, de store har ikke tid til å utvikle spillere.
          Poenget er jo ikke bare at prisen er for høy, men at man heller bør bruke pengene mer fornuftig, og med mer fornuftig mener jeg å bruke pengene på å hente inn en stjernespiller eller to på posisjoner hvor vi trenger nye, gode spillere. Jeg regner ikke med at investorene våre har ubegrenset med penger øremerket "stjernespillere"? 10mill + for Hæstad vil fortsatt bety 10mill mindre å bruke på andre spillere. Og ja, mange klubber er desperate etter medaljer, det er enda et godt argument for å tenke seg om en ekstra gang før man kaster bort penger på en overpriset spiller som spiller på den posisjonen hvor vi har best dekning akkurat nå. Bruk pengene på spillere vi virkelig trenger (les: ving)!

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            Nå gikk Berg ut etter cupfinalen og sa at vi har like mye midler som de andre topplagene i norge så akkurat det bekymrer meg jævlig lite for øyblikket.

            Penger har vi og klubben henter de spillerne de mener vi har behov for.

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              Opprinnelig skrevet av Henrik
              Personlig er jeg opptatt av prisen og spilleren. Investorene våre har ikke ubegrenset med penger og jeg ser det som mindre sannsynlig at de vil bla opp 10-15 mill for en ving som vi faktisk trenger, etter å ha betalt 10-15 mill for denne middelmådigheten av en indreløper. Han svekker dessverre laget dersom vi må bruke han, Riise og Brenne er begge bedre spillere. Triste saker dette her...
              Nå har vel denne sesongen vist at vi enkelt ganger har vært litt tynt besatt på midtbanen (når Kiko har vært ute, og Riise enten har sonet karantene eller spilt kant pga skader), og det er vel kanskje grunnen til at Nordlie ønsker å hente inn Hæstad.

              Det kan jo også være at Nordlie ønsker å bruke Riise lenger fram på banen, og derfor vil ha bedre dekning på midten. Dvs at vi i såfall har 2 stk indreløpere av klasse, nemlig Søgård og Hæstad. 2 ganske like spillere, som dessuten kan spille flere plasser på midten. Søgård kan like gjerne spille sentralt, eller høyre back, ved behov, og Hæstad har vel spilt overalt på midtbanen.

              Men til og med jeg er litt skeptisk hvis disse summene media opererer med, er realistiske. 15 millioner er mye penger. Selv trur jeg Doffen blir LSK-spiller for mindre enn dette, siden han ønsker seg bort fra Start. 10 mill er nok en mer realistisk sum, selv om det også er ganske mye. Vi ga vel rundt 7 mill for Johnsen, så det tyder vel på at rundt 10 for Doffen er akspetabelt. Og hvis klubben/investorene har penga, så ser jeg ikke helt problemet.

              Det er helt klart ønskelig med en venstrekant til...selv om vi har et par stykker allerede. Midtun Lie er jo hentet inn, og fra før har vi Myklebust, som har spilt bra i denne posisjonen. I tillegg er vel muligens Jeffrey Aubynn aktuell, siden han isåfall kommer "gratis". Hoff, som kanskje er mest ønsket...av meg og mange andre, er nok ikke like aktuell...enda ihvertfall.

              Nei, jeg er positiv til å hente Hæstad. Alle veit hvor god han var i Start, da Nordlie var trener i den klubben, og selv om han hadde en litt svakere sesong i år, mye pga et mislykka utenlandsopphold og skader, så ser jeg ikke noen grunner til at han ikke skal blomstre igjen under ledelse av Nordlie.


              KimFL

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                Opprinnelig skrevet av KimFL
                Det kan jo også være at Nordlie ønsker å bruke Riise lenger fram på banen, og derfor vil ha bedre dekning på midten. Dvs at vi i såfall har 2 stk indreløpere av klasse, nemlig Søgård og Hæstad. 2 ganske like spillere, som dessuten kan spille flere plasser på midten. Søgård kan like gjerne spille sentralt, eller høyre back, ved behov, og Hæstad har vel spilt overalt på midtbanen.
                Hva Nordlie sine intensjoner er kan jeg ikke svare for, men han har flere ganger i løpet av 2007 sagt at han helst ser Riise som indreløper og at han der får frem sine kvaliteter best. Noe sesongen 2007 hvor han har prøvd seg begge steder har vist ganske tydelig. Du skal vel heller ikke se bort fra at Riise helst vil spille der selv da det er den plassen han har erobret på landslaget og det tjener neppe hans sak om han blir plassert på vingen.

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2601

                  Tenkte bare jeg skulle nevne en ting som det virker som at folk glemmer helt å ta med i betraktningen. Vår superindreløper, som også kan spille ving, er også et veldig hett salgsobjekt. Å hente inn Hæstad er i så måte en investering for fremtiden, uten Riise (for han blir solgt en eller annen gang, og det kan fort skje i vinter). Tenkte jeg bare skulle nevne det, selv om ingen liker det.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                    Hva Nordlie sine intensjoner er kan jeg ikke svare for, men han har flere ganger i løpet av 2007 sagt at han helst ser Riise som indreløper og at han der får frem sine kvaliteter best. Noe sesongen 2007 hvor han har prøvd seg begge steder har vist ganske tydelig. Du skal vel heller ikke se bort fra at Riise helst vil spille der selv da det er den plassen han har erobret på landslaget og det tjener neppe hans sak om han blir plassert på vingen.
                    Vi skal vel heller ikke glemme at Riise fort kan forlate oss for en pen sum som også kan benyttes til spillerkjøp!

                    Kommentar

                    • Henrik
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2006
                      • 2110

                      Opprinnelig skrevet av Paddis
                      Vi skal vel heller ikke glemme at Riise fort kan forlate oss for en pen sum som også kan benyttes til spillerkjøp!
                      Jeg vet naturlig nok ikke Riises status på overgangsmarkedet, men etter de to siste landskampene hvor han nok ikke var på sitt beste, og etter at Norge ikke kom til EM tviler jeg sterkt på at han står like høyt i kurs. Pluss at han selvfølgelig mister det beste utstillingsviduet som er neste sommer. Jeg tipper Riise tilbringer hele 2008 med fugla dersom han ikke har en helt fantastisk vårsesong.

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        Kan noen dytte forrige inn i ryktebørsen....?

                        Har doffen sagt når avgjørelsen faller?

                        Kommentar

                        • Kdlnor
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Feb 2003
                          • 76

                          Tror han har sagt innen nyttår. Syns vi skal stille han et ultimatium om å svare snart, er det så jævelig vanskelig å bestemme seg for å spille for LSK, er han neppe lysten nok spør du meg. Gi han ut uken, eller si takk for oss.

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            Han sa vel noe om etter landslags kampene....

                            Drit lei av å vente nå!

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Jeg både håper og tror Riise blir solgt på slutten av årets vintervindu da Premier League klubbene er desperate etter spillere. Riise har et kjent etternavn, og kan fort bli et panikk-kjøp til en av de øverste to divisjonene i England. Tror gjør jeg fordi han har gjort det brukbart på landslaget i år, i tillegg til en bra sesong for LSK, til tross for en noe dårligere høst. Skal huske på at Riise har slitt med skade hele høsten, og har spilt med smerter i flere matcher. Håper fordi Riise er en begrenset spiller som definitivt er en toppspiller for vårt vedkommende, men markedsprisen hans nå er trolig på topp, ettersom han enda er ung. Tror ikke han vil bli vanvittig mye bedre, og da er det lurt å selge mens vi fortsatt får mye penger for han.

                              Med Riise ute så sier det seg selv at vi må ha en ny inn. Om det er Hæstad eller en annen vet jeg ikke. Det er mange usikre kort som feks Viktor og Kiesi som gjør at det er vanskelig å vurdere hvilken spillertype vi trenger. Personlig hadde jeg nok sett for meg en mer kreativ midtbanespiller dersom Riise forsvant ut, men ser også at nødvendigheten for en kreativ midtbanespiller avhenger av hvilke alternativer vi har på topp. Dersom vi får inn to teknisk gode og uforutsigbare spillere på kantene vil det være lettere å gi disse et offensivt ansvar og legge større vekt på ballgjenvinning i midtbaneleddet.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3459

                                Har det vært observert noen talentspeidere på Åråsen for å se Riise? Jeg kan ikke huske å ha hørt noe om det, og det er vel første steg før et mulig salg. Det er dermed ikke gitt at Riise blir solgt hverken i vinter eller, mer realistisk til sommeren. Det er heller ikke sikkert at Riise ønsker å bli solgt i et 'panikk-kjøp' da dette fort kan slå uheldig ut for karrieren hans. De lagene som og får panikk har også som regel ikke de 30+ mill. jeg mener vi bør kreve for Riise.

                                Uansett så er Doffen en bra spiller, men jeg mener han ikke er en 15 mill. spiller, i hvertfall ikke for oss, per i dag.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • 5thandlast
                                  Utestengt
                                  • Oct 2007
                                  • 56

                                  15 millioner for Doffen?

                                  Får vi Hårgele og solseng med overgangen?

                                  Kommentar

                                  • Kanariz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 2507

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Har det vært observert noen talentspeidere på Åråsen for å se Riise? Jeg kan ikke huske å ha hørt noe om det, og det er vel første steg før et mulig salg. Det er dermed ikke gitt at Riise blir solgt hverken i vinter eller, mer realistisk til sommeren. Det er heller ikke sikkert at Riise ønsker å bli solgt i et 'panikk-kjøp' da dette fort kan slå uheldig ut for karrieren hans. De lagene som og får panikk har også som regel ikke de 30+ mill. jeg mener vi bør kreve for Riise.

                                    Uansett så er Doffen en bra spiller, men jeg mener han ikke er en 15 mill. spiller, i hvertfall ikke for oss, per i dag.
                                    Riise spiller bra for landslaget, så er nok der han blir oppdaget..

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      Har det vært observert noen talentspeidere på Åråsen for å se Riise?
                                      Det kan jeg vel garantere deg - selv om man kanskje snakker om speidere og ikke talentspeidere her. Riise er ikke noe talent lenger, men en etablert spiller med prislapp. Jeg tror nok at han i likhet med de 50-100 andre beste norske spillerne ikke er noe ukjent navn for 99 % av agentene som vasser rundt i europa. Når relativt obskure talenter ned i 15 års alderen snappes opp av storklubber i utlandet så er nok ikke vår kjære riise "ukjent".

                                      Dessverre ser det ut til at norske spillere ikke står så høyt i kurs i utlandet (PL) om dagen, det kan være mange grunner til det. Riise er nok allikevel en av de spillerne som har størst mulighet til en overgang til PL, kanskje nettopp som et "krisekjøp". Jeg tror neppe han er så dum at han takker nei da, PL er et skikkelig steg opp uansett hvordan overgangen måtte komme i havn og en sjanse som neppe byr seg igjen. i den forstand er nok også en CS mulighet en gylden sjanse for ham.

                                      Kommentar

                                      • Vidarw
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Apr 2006
                                        • 67

                                        Riise har jo sagt flere ganger i media, at han ikke drar utenlands igjen før en skikkelig klubb kommer på banen. en klubb som kommer til å satse på han. Han gidder vel ikke ett mislykka utenlands opphold til

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          Tror vel ikke klubbene legger fram et forslag der de sier at spillerne er panikk-kjøp. Om det dukker opp en Premier League klubb, vil det antagelig være en middelmådig en. De vil si at de trenger forsterkninger i Riises possisjon og at han er tiltenkt en rolle i 11'ern dersom han fortsetter sin gode utvikling, noe de selvsagt har stor tro på at han vil gjøre med deres gode trenere. Riise synes Premier League høres fristende ut, da kan han også se broren sin oftere. Han vil føle seg klar for å dra til utlandet nå, hvor han har lyst til å tilbringe de neste 8-10 årene av livet sitt. Om det dukker opp en bra klubb i England tror jeg ikke Riise ser på det som et panikk-kjøp, men en god mulighet til å dra ut i Europa. Jeg mener det er bedre å selge han nå, mens vi enda kan få en pen sum for han, i stedet for å vente til han har 1 år igjen av kontrakten og er 3-4 år eldre. Da vil markedsverdien hans være betydelig lavere.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...