Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    Diskusjoner omkring Riise må da være OT her...
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Enig, mooph. Beklager utskeielsen. Likevel mener jeg det hadde en liten relevans i forhold til mitt første innlegg, og mitt andre kom som et svar på et tidligere. Foreslår at vi stopper Riise-debatten her, den får vi eventuelt ta i en egen tråd.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        Jeg ser dette fra to sider. Positivt dersom han kommer, dersom han velger noe annet (helst utlandet isåfall) så har vi midler til å hente en ving. Om f eks Hoff ikke vil signere kontrakt, vil han bli billigere til sommeren. Så uansett utfall vil jeg prøve å se noe positivt uansett utfall.

        Kommentar

        • m_skedsmo
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2006
          • 212

          På tide å vite noe snart?

          Jeg fikk forståelsen av at Hæstad ville vente til etter landskampene med å svare på hva slags klubb han ville spille på.

          Har venta hver morgen nå når jeg leser nettaviser på at det står noe nytt, men det skjer jo xxxxx aldri noe.

          Hvor lang tid skal han bruke på å bestemme seg? Går han og venter på flere tilbud, fra andre klubber før han vil vurdere tilbudet fra LSK? Hadde kanskje vært greit om han snart bestemte seg, hvis det drøyer lenger, så kan det jo virke som om han ser på LSK som et andrevalg? Nå har vi endelig vunnet cupen, vi gjorde det (med tanke på røde kort og teite tap) ganske godt i serien, så jeg kan ikke helt se han skal finne seg en klubb i Norge som har større muligheter neste år til å ta the double enn det vi har. Valget burde være lett Doffen!

          Men venter han lenger nå så ser det ut som om han er i tvil om LSK, og det er ikke noe bra signal.

          Kommentar

          • erlando
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 858

            Han har vel sagt at det kan ta tid og at det godt kan bli nyttår før han bestemmer seg. Er nok bare å finne fram den store tuben med tålmodighet og smøre seg inn med et tjukt lag.
            Ja til pause i pausen!

            Kommentar

            • blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

              Og uansett hva Doffen velger, må IK Start bli enige med den andre klubben om en overgang. Tipper vi vet mer før jul.
              Fugla 4 Life!

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                Jeg blir ikke mer positiv til Hæstad av å ha lest artikkelen i nyhetstråden angående Kiesenebner (?), har tro på den gutten.

                Kommentar

                • ON
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3639

                  Han har nå brukt ganske lang tid på å finne ut av hva han vil. Vis han ikke snart sier ja, så burde vi droppe han. Når han ikke klarer å bestemme seg for Enga eller Fugla så vil jeg faktisk ikke ha han. Spesiellt ikke nå når Kisen ser ut til å bli bra, og Hæstad kommer til å koste 10 m +.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Et eventuelt kjøp av Hæstad vil sende klare signaler til resten av fotballnorge om at LSK satser, og satser minst like hardt som Søpla, Brann og RBK. På sikt tror jeg det vil få betydning for vår attraktivitet overfor andre aktuelle spillere. Sjansene for at f.eks Hoff velger LSK er nok større om vi gjør slike store signeringer.

                    Når det gjelder den sportslige verdien av et slikt kjøp er jeg mer usikker, og jeg tror ikke laget som sådan vil bli vesentlig svekket om Hæstad uteblir. Hadde ikke avsnittet over betydd noe ville jeg langt heller sett en kiesenebner i form enn en nyinnkjøpt Hæstad på treningsfeltet.

                    Kommentar

                    • Kølla Riisa
                      Seniormedlem
                      • Jun 2004
                      • 1021



                      Ingen bud på Hæstad enda.

                      Kommentar

                      • KimFL
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1410

                        Opprinnelig skrevet av Nordby
                        Han har nå brukt ganske lang tid på å finne ut av hva han vil. Vis han ikke snart sier ja, så burde vi droppe han. Når han ikke klarer å bestemme seg for Enga eller Fugla så vil jeg faktisk ikke ha han. Spesiellt ikke nå når Kisen ser ut til å bli bra, og Hæstad kommer til å koste 10 m +.
                        Sålenge det ikke er kommet noe bud på Doffen, så blir det vel litt vanskelig for'n å bestemme seg for hvor'n vil spill, eller...?


                        KimFL

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3459

                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Et eventuelt kjøp av Hæstad vil sende klare signaler til resten av fotballnorge om at LSK satser, og satser minst like hardt som Søpla, Brann og RBK.
                          Jeg velger å tro at fotballnorge har vett nok til å se at om LSK bruker halvparten av midlene sine på den posisjonen vi har best oppdekning på når vi har klare svakeheter på venstreving og høyreback, så misbruker vi midlene våre.

                          For å presisere, jeg er ikke motstander av at Doffen skal komme, men jeg mener det må være sammenheng mellom pris og nytte. Og det er det ikke om prisen blir 15 mill. Skulle vi få Doffen etter at de viktigste posisjonene er dekket, er det bare positivt. Men jeg er sterk motstander av å kjøpe han først, for så å måtte nøye oss med en svakere spiller på de mer prekære plassene.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Justnes
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Nov 2003
                            • 57

                            Dette er jeg helt enig med deg i.
                            Ref. artikkelen i RB idag om Markus Kiesenebner, så har vi hvis vi signer Doffen følgende aktuelle for midtbanetrioen:

                            Khaled Mouelhi, Espen Søgård, Simen Brenne, Bjørn Helge Riise, Markus Kiesenebner, Viktor Bjarki Arnarsson og Kristofer Hæstad

                            Dette betyr at uten Doffen har vi Kiko og Kiesen som aktuelle for en anker-rolle, med Søgard som backup. Vet at det er spørsmåltegn rundt Kiesen, men jeg mener vi likevel er godt forspent på den plassen.

                            Som indreløpere har vi Brenne, Riise og Søgård som er meget aktuelle for startplass med Bjarki som backup.

                            Dette tilsier at vi heller bør bruke pengene våre på en venstreving a la Aubynn, Hoff eller lignende samt høyreback hvor jeg mener vi stiller meget svakere.

                            Men hvis vi har penger til å kjøpe forsterkninger på disse plassene samt Doffen, så sier jeg som Ole Brumm; Ja takk, begge deler.
                            Det er jo ingen som betviler at en spiller av Doffens kaliber vil forsterke Lillestrøm på banen samt den økonomiske biten som draktsalg etc. Bonusen er jo også at det er ingen andre som får glede av hans kvaliteter hvis vi signer han.
                            Petter Justnes

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Jeg velger å tro at fotballnorge har vett nok til å se at om LSK bruker halvparten av midlene sine på den posisjonen vi har best oppdekning på når vi har klare svakeheter på venstreving og høyreback, så misbruker vi midlene våre.
                              Investorene vil kjøpe klassespillere som har en fremtid i utlandet fremfor å tenke på hvor LSK eventuelt trenger dekning. Det ligger i termen "investor" at man ønsker fremtidig avkastning. midlene som står til rådighet er avhengig av hvilket "navn" som skal signeres. Sharif blar ikke opp 20 mill for vrakgods fra Sandefjord.

                              Resonnementet ditt forutsetter at "vi" bare har 30 mill på bok, at saldoen er kjent av fotballnorge og at våre investorer ikke bidrar. De midlene som klubben (og ikke LSK invest) har til rådighet forutsetter jeg blir brukt på kjøp/sign-on fees til klassespillere som Midttun Lie og Pedersen.

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2129

                                Godt å høre at vi leter på (tilnærmet) riktig hylle etter kantspillere. (Puseklepp, hallo!) Trist å høre at vi fortsatt leter etter indreløper nummer 200. Godt å høre at vi ikke byr på vrakgods fra Start.
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • general
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 1150

                                  Opprinnelig skrevet av heidar
                                  Godt å høre at vi leter på (tilnærmet) riktig hylle etter kantspillere. (Puseklepp, hallo!) Trist å høre at vi fortsatt leter etter indreløper nummer 200. Godt å høre at vi ikke byr på vrakgods fra Start.
                                  Vrakgods? Doffen?

                                  Hvis doffen er vrakgods. ja da lurer jeg på hva vi skal karakterisere spillerstallen til LSK som? Bruk litt objektive brilleglass da...
                                  Seriegull 2016!!!

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3459

                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Investorene vil kjøpe klassespillere som har en fremtid i utlandet fremfor å tenke på hvor LSK eventuelt trenger dekning. Det ligger i termen "investor" at man ønsker fremtidig avkastning. midlene som står til rådighet er avhengig av hvilket "navn" som skal signeres. Sharif blar ikke opp 20 mill for vrakgods fra Sandefjord.

                                    Resonnementet ditt forutsetter at "vi" bare har 30 mill på bok, at saldoen er kjent av fotballnorge og at våre investorer ikke bidrar. De midlene som klubben (og ikke LSK invest) har til rådighet forutsetter jeg blir brukt på kjøp/sign-on fees til klassespillere som Midttun Lie og Pedersen.
                                    At investorene vil kjøpe 'navn' er greit nok, men da må LSK være voksne nok til å si ifra, noe vår kjære eksordfører tydeligvis hadde problemer med. Hvis det er investorer som skal bestemme hvilke spillere som skal kjøpes er vi inn på et spor som bærer i helt feil retning.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1422

                                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      At investorene vil kjøpe 'navn' er greit nok, men da må LSK være voksne nok til å si ifra, noe vår kjære eksordfører tydeligvis hadde problemer med. Hvis det er investorer som skal bestemme hvilke spillere som skal kjøpes er vi inn på et spor som bærer i helt feil retning.
                                      LSK sier selvfølgelig ifra hvis det er en spiller som ikke er ønsket. Men hvis investorene sier de kan betale for Hæstad, men ikke Steinar Pedersen, samtidig som Hæstad er ønsket av klubben, så er det da bare å si ja takk!

                                      Kommentar

                                      • vollafugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2006
                                        • 978

                                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                                        At investorene vil kjøpe 'navn' er greit nok, men da må LSK være voksne nok til å si ifra, noe vår kjære eksordfører tydeligvis hadde problemer med. Hvis det er investorer som skal bestemme hvilke spillere som skal kjøpes er vi inn på et spor som bærer i helt feil retning.
                                        Er du bekymret for at Berg og Sharif skal hente Hæstad mot Nordlies vilje?
                                        I såfall tror jeg du kan slutte å bekymre deg.

                                        Ut fra noen av innleggene her skulle man nesten tro at vi besitter en nærmest uovertruffen midtbane som det både er unødvendig og nærmest umulig å forsterke. En spiller som de fleste med nøytrale briller antakelig setter høyere enn samtlige av være egne spillere (med mulig unntak for Riise), vil i følge mange på forumet neppe bli en forsterkning.

                                        Vi ble altså nr. 4 i årets serie, blant annet slått av Brann, som i de siste sesongene har måttet tåle mye kritikk og hånlig latter fra folk som har ment at troppen deres nærmest utelukkende har bestått av sentrale midtbanespillere pluss et par keepere. Men nå står de altså der, med gullet dinglende rundt halsen.

                                        Jeg er redd for at midtbanen til Brann fremdeles er bedre enn vår, og det skulle ikke forundre meg om de fleste nøytrale vil mene at også et visst lag fra østkanten nå har et mer slagkraftig lag enn oss på midten (i alle fall hvis Doffen går dit).

                                        En stor del av kritikken mot å hente Doffen, er at han ikke er verdt pengene, i alle for ikke for oss, og at vi isteden bør satse penga på en høyreback og en ving. Jeg er ikke helt uenig i denne tankegangen, men mener likevel at det er viktig å huske at;
                                        1. Med Hæstad som indreløper kan Riise rendyrkes som ving dersom Nordlie ønsker det. I tillegg kan det åpne for Søgård som utfordrer på backplass.
                                        2. Vi vet ikke hvor lenge vi får beholde Riise, og det er kanskje ikke så dumt å benytte anledningen til å planlegge litt frem i tid.
                                        3. Så vidt jeg husker har JÅF ( og/eller Nordlie) uttalt at det nærmest er uaktuelt å hente en ny høyreback nå. Man kan godt diskutere hvor klok denne holdningen er, men å si nei-takk til Hæstad fordi man heller vil vente på en uaktuell og imaginær back, det blir rart.
                                        4. Vi kunne sikkert hatt god bruk for en ving, men jeg har vanskelig med å forstå hvorfor det stadig dukker opp synspunkter om at vi heller bør satse på Hoff enn Hæstad. Hæstad er til salgs, det er ikke Hoff. Man må da forutsette at Lyn vet omtrent hvor mye han er verdt (og at de ikke er interessert i å selge for denne prisen). Da blir det litt rart når flere stadig heller vil hente ham, og tror at vi sikkert kan få ham for ordinær markedspris.
                                        Man kan mene hva man vil om prisnivået for norske spillere for tiden. Til syvende og sist har man likevel ikke annet valg enn å forholde seg til det til enhver tid gjeldende prisnivået. Mange av innleggene i denne tråden påpeker at 10-15 mill. er mye penger for én spiller, men ingen har så vidt jeg kan se hevdet at prisene kommer til å falle. Nå er det jo slik at de 5 største klubbene i Norge signaliserer at de skal bruke et sted mellom 50 og 25 mill til nye spillere foran 2008-sesongen. Alle vil kjøpe norskt, og ingen vil selge til hverandre. Dette er en realitet LSK som klubb pent må forholde seg til.

                                        Denne situasjonen krever at man har is i magen, og samtidig evne og vilje til å handle og satse når tiden er inne for det. Dersom klubben og trenerapparatet virkelig ønsker Hæstad og er sterke i troen på at han er rett mann, synes jeg at klubben bør satse fullt ut på det. Under denne forutsetningen synes jeg det nærmest er av underordnet betydning om det koster 10, 13 eller 15 millioner å få ham hit. Til sammenligning satset Brann 8 mill på herr Andresen i 2003, et beløp som relativt sett var høyere enn 15 mill i dag. Selv om mange her har store motforestillinger mot ham, er det bare å konstantere at han var verdt hver krone, til og med selv om han senere forlot Brann som bosmann-spiller.

                                        Desverre tror jeg likevel at Doffen kommer til å velge Vif fremfor oss. Antakelig til stor glede for de som heller vil ha ny høyreback og Hoff som ving.

                                        Kommentar

                                        • Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

                                          Vi er nesten ikke en gjeng kravstore idi... Media spekulerer om hvilke spillere og priser som om de kunne lese tankene til gutta i toppetasjen i klubbene.

                                          Fjøra holder korta tett inntil brystet og sier ikke en dritt før evt en pressekonferanse. LSK har hentet Pedersen, Lie og ikke minst Moldskred gratis uten å få skryt for det - for det er jo desverre ikke landslagspillere.

                                          En vakker dag nærmere jul så får vi en spiller og alle her inne forguder fjøra`s jobb.

                                          Glem Hoff inntill videre og diskuter heller om vi virkelig trenger Doffen. Det er en av få spillere klubben har offisielt sagt de ønsker!

                                          Kommentar

                                          Working...