Kristofer Hæstad er LSK-aktuell i flg. TV2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dennis
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 872

    lest på start-forumet dato 26/11

    Doffen drar. Han snakket vel litt høyt i fylla på bot-festen i helga.
    Det blir ikke Lillestrøm.......

    Kommentar

    • Trondeo
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3062

      Opprinnelig skrevet av Nordby
      Nå er jeg en av de som vil ha Hæstad men;

      Observerte han på Mosquito for (et par??) dager siden sammen med Lars Iver Strand. :???:
      Mosquito er fjortiss!

      Opprinnelig skrevet av dennis
      Doffen drar. Han snakket vel litt høyt i fylla på bot-festen i helga.
      Det blir ikke Lillestrøm.......
      Dummeste ryktet jeg noen gang har lest. Det fikk i alle fall ingen innvirkning på meg og mine følelser når jeg leste det der

      Kommentar

      • dollyholly
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2007
        • 965

        Doffen er oppskrytt og er ikke det vi trenger. Vi trenger en god skytter, to gode vinger og en midtstopper. Marius er ikke god nok som midtstopper. Håper Essidiri kan slå til i år og tror det. Både han og Brenne har blitt husvarme.

        Kommentar

        • vollafugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 978

          Opprinnelig skrevet av dollyholly
          Vi trenger en god skytter, to gode vinger og en midtstopper. Marius er ikke god nok som midtstopper.
          Enda godt at MJ skal spille venstreback, og at både Kippe og PSA er midstoppere...

          Kommentar

          • occean-fan!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 737

            Opprinnelig skrevet av vollafugl
            Enda godt at MJ skal spille venstreback, og at både Kippe og PSA er midstoppere...
            vi skal hente inn 1 ving, 1 indreløper og en forsvarsspiller!!! hvis dette ikke blir hæstad så er det greit. han vil ikke komme opp på 2005 nivået under martine...

            Kommentar

            • ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

              Opprinnelig skrevet av Trondeo
              Mosquito er fjortiss!
              Ja. .

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3459

                Opprinnelig skrevet av blue
                Ikke ta det personlig, men dette må være den dårligste sammenligninen i hele denne utrettelige tråden
                Intet personlig tatt, og skulle gjerne hatt et bedre eksempel på hva jeg ønsker å unngå. Brynestad's annsettelse av han kroatiske? treneren for noen år siden er vel det nærmeste vi har hatt her hjemme. Poenget mitt, som jeg regner med at folk har forstått er at jeg er motstander av at investorene skal bestemme for mye om hvilke spillere vi skal kjøpe.

                At Doffen er observert på byen med Strand har vel heller lite å si. Strand ble jo observert på Åråsen få dager før han signerte med søpla.

                Et annet spørsmål: Hvem er agenten til Doffen? Jeg mener jeg leste at Martine har begynt å samarbeide med sin gode bridgemakker Rune Hauge om samarbeid for å skaffe spillere.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Kanarifugl84
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2007
                  • 2319

                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Hvem er agenten til Doffen?
                  Så vidt jeg vet, Rune Hauge...

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    Det er stor nedtur om han velger søpla fremfor oss... Må desverre si at enga får tippeligaens beste midtbane i såfall... Skremmende!

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Begynner å bli litt fullt der etterhvert. Ser for meg en heptaeder på midten med det omnipotente vindunderet Martine i beckenbauer-rollen (ikledd gullskjorte og shorts med fransk åpning) isom naturlig midtpunkt, kondiskongen Bojan til høyre (de første 20), Grindheim på bakre høyre, Hæstad bak martine, Julebruskongen på venstrekant bak, Spisvik langs serveringsdisken på pølsebua til venstre, samt Lars Ivrig foran.

                      Så kan man hive to mann og lystløgneren Ramiro Cannavaro inn bak i forsvar (egentlig unødvendig, da ingen kommer forbi midtbanen) samt Botolf i buret da jarstein uteblir.

                      OBS! Både dommere og NFF vil få spontane og senere offisielle protester fra Martine hvis noen lag illojalt slår ballen OVER midtbanen til søpla og dermed frarøver landslaget muligheten til å samspille midtbaneleddet.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7106

                        Fantastisk innlegg. Andre kommentarer overflødige. Årets nest beste på forumet!
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                          Så vidt jeg vet, Rune Hauge...
                          Doffen har ikke agent. Enn sålenge



                          Edit: Forøvrig er jeg veldig enig med Solbakkens kommentar. Nå har vi hente så mange norske og solgt/gitt bort så mange utlandske at vi ikke kan skamme oss over å hente en ny Koren eller Sappara til en billig penge. Mulig det er urealistisk men det går jo an å prøve.
                          Last edited by KFL41; 02.12.2007, 10:34.

                          Kommentar

                          • OsloRhino
                            Utestengt
                            • Nov 2007
                            • 14

                            Opprinnelig skrevet av KFL41
                            Doffen har ikke agent. Enn sålenge



                            Edit: Forøvrig er jeg veldig enig med Solbakkens kommentar. Nå har vi hente så mange norske og solgt/gitt bort så mange utlandske at vi ikke kan skamme oss over å hente en ny Koren eller Sappara til en billig penge. Mulig det er urealistisk men det går jo an å prøve.
                            Problemet er at vi har ikke lyktes med å finne en ny Koren. Husar har ikke slått til har han vel? Og både Koren og Mifsud forlot oss via Bosman fordi de ville til en storre liga enn Eliteserien.

                            Hvis du ser hvor mye penger det koster å hente spiller utendlandsfra så er det faktisk ikke så mye billigere. Husker dere hvor mye RBK ville betale for han Slovak sentral forsvaren? 20 millioner, var det vel.

                            Kommentar

                            • vollafugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 978

                              Opprinnelig skrevet av KFL41

                              Forøvrig er jeg veldig enig med Solbakkens kommentar. Nå har vi hente så mange norske og solgt/gitt bort så mange utlandske at vi ikke kan skamme oss over å hente en ny Koren eller Sappara til en billig penge.
                              Litt av et valg, en dyr Hæstad vs. en billig Korén eller Sappara. Da skulle det bare stå igjen å finne en slik spiller, og deretter få ham hit. Helst uten at han krever sign-on fee eller høy lønn.

                              Opprinnelig skrevet av OsloRhino
                              Hvis du ser hvor mye penger det koster å hente spiller utendlandsfra så er det faktisk ikke så mye billigere. Husker dere hvor mye RBK ville betale for han Slovak sentral forsvaren? 20 millioner, var det vel.
                              Mulig at vi tenker på to forskjellige spillere, men jeg tenker på en ung østerriker som RBK var villig å betale over 30 millioner for. Tror han havnet i Bundesliga.

                              Forøvrig burde vel denne tråden snart få et mer generelt navn?

                              Kommentar

                              • OsloRhino
                                Utestengt
                                • Nov 2007
                                • 14

                                Jeg husker ham østerriken i tillegg.

                                Nei. Denne fyren som jeg tenker på var en kompis av Sapara. Talentspeideren rådet RBK sterkt å få ham inn så fort som mulig men Hogmø\Tørum omtenkte seg og til slutt ble han rappet av en Italiensk klubb i Serie B.

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  Opprinnelig skrevet av vollafugl
                                  Litt av et valg, en dyr Hæstad vs. en billig Korén eller Sappara. Da skulle det bare stå igjen å finne en slik spiller, og deretter få ham hit. Helst uten at han krever sign-on fee eller høy lønn.
                                  Ingen enkel oppgave selvsagt, men det har jo vist seg at det er mulig, men svært vanskelig. Det vil uansett være gambling å gi en slik spiller femårskontrakt og feit lønn sålenge man ikke vet om vedkommende vil slå til.

                                  Kommentar

                                  • vollafugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2006
                                    • 978

                                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                                    Det vil uansett være gambling å gi en slik spiller femårskontrakt og feit lønn sålenge man ikke vet om vedkommende vil slå til.
                                    Da har man ikke tilstrekkelig tro på at man har funnet en ny Korén eller Sappara.

                                    Etter som jakten på spillere blir stadig mer profesjonalisert og internasjonal, og klubber som Arsenal og Man. C., henter 15-16 åringer fra Lørenskog og Haugesund (?), får jeg stadig mindre tro på at det er en farbar vei å satse på at vi skal finne kjempegode spillere som likevel er billige og ønsker å komme til Åråsen. Mao tror jeg at sjansen for å finne virkelige perler på billigsalg (som Helguson), er mindre enn noengang før.

                                    I stedet for å satse på å "lure" markedet, synes jeg at man heller bør være mer realistisk og være villig til å betale det en virkelig god spiller koster.

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      Jeg er ikke umiddelbart helt enig med deg da det er mange gode spillere ( i norsk målestokk) som ikke er gode nok for gode ligaer i Europa. Tenker da på Koren, Mifsud, Edu, Pelle Nilsson, Bernier, Hæstad og til dels Sappara ( som vel var aktuell for tyske klubber, men havnet i RBK). Flere av disse har vært for "gode" for norsk tippeliga og var spådd store karrierer i utlandet når de fikk tilbud. De spiller i tysk 2. bundesliga og championchip. Det må bety at det finnes mye gode fotballspillere i verden og nå som det er mye penger i norsk fotball, bør det kunne være attraktivt økonomisk sett.

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        Opprinnelig skrevet av vollafugl
                                        Enda godt at MJ skal spille venstreback, og at både Kippe og PSA er midstoppere...
                                        Forrige sesong viste jo at man trenger en god erstatter på midtstopperplass, Rambekk er borte og da kan det bli tynt, Johnsen er rett og slett ikke god nok som midtstopper!

                                        Kommentar

                                        • blue
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2004
                                          • 1429

                                          Opprinnelig skrevet av KFL41
                                          Jeg er ikke umiddelbart helt enig med deg da det er mange gode spillere ( i norsk målestokk) som ikke er gode nok for gode ligaer i Europa. Tenker da på Koren, Mifsud, Edu, Pelle Nilsson, Bernier, Hæstad og til dels Sappara ( som vel var aktuell for tyske klubber, men havnet i RBK). Flere av disse har vært for "gode" for norsk tippeliga og var spådd store karrierer i utlandet når de fikk tilbud. De spiller i tysk 2. bundesliga og championchip. Det må bety at det finnes mye gode fotballspillere i verden og nå som det er mye penger i norsk fotball, bør det kunne være attraktivt økonomisk sett.
                                          Det betyr jo hvertfall at Championship er vesentlig mer attraktiv enn Tippeligaen. Dobbelt så mange tilskuere, og mye høyere lønn.
                                          Fugla 4 Life!

                                          Kommentar

                                          Working...