Skadesituasjonen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

Skadesituasjonen

Fra nyhetstråden:

Kippe kan miste 7 kamper

Frode Kippe mister seks-sju kamper for Lillestrøm på grunn av en avrivning i leggmuskelen, skriver Dagbladet.

Av: NTB

– Dette passet utrolig dårlig når vi nå skal inn i sesongens vanskeligste periode. Jeg hadde ikke trodd det var så ille. Det var en tung beskjed å få, sier LSK-kapteinen.
    I tillegg til Kippe har LSK forsvarerne Marius Johnsen og Anders Rambekk på fraværslisten. Johnsen pådro seg strekk mot Sandefjord lørdag, mens Rambekk sliter med influensa.
    Torsdag venter UEFA-cupkamp på Åråsen mot Käerjéng fra Luxembourg.
    Og i tillegg er Bertheussen ute med skade. Hvis Marius Johnsens skade er langvarig så har vi ikke mange forsvarsspillere igjen. Nå begynner det å nærme seg krise her. Noen som vet om det er muligheter for å hente Bergersen fra Lørenskog nå?
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa
  • Kopperud
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2006
    • 1697

Da ser jeg for meg en forsvarslinje med disse:

Riise - Danton - PSA - Shane
    Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• egil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1119

Både Riise og Søgård kan spille i forsvar hvis det kniper. Vi bør ha stor nok stall til å komme oss igjennom dette. Liker allikevel ikke at Kippe er ute. Han er viktig for hvordan hele laget fungerer, i tillegg til hans styrke på dødballer.
      Last edited by egil; 15.07.2007, 22:11.
      KFL - medlem nr 23

Kommentar

• gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3228

I følge dagens RB (se nyhetstråden) har Rambekk "bare" slitt med en hals- og mageinfeksjon og bør kunne være klar til kampen mot Kärjeng torsdag.

gilbert

Kommentar

• Eriksve
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 885

Var ikke Rambekk "bare" syk med feber da...!? Er vel ikke så langvarig det.

Ser for meg dette forsvaret:

Danton/Søgård - Rambekk - Andresen - Stefanutto

Kommentar

• hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

En grei forsvarsrekke det, men jeg liker ikke at vi ikke har noen stoppere som kan komme inn hvis PSA eller Rambekk blir skadet.
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

Kommentar

• gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3228

Opprinnelig skrevet av hoyt
              Noen som vet om det er muligheter for å hente Bergersen fra Lørenskog nå?
              RBs meldinger og vurderinger av Thomas Bergersens spill i Lørenskog tyder på at de to eks-LSK-spillerne Anders Thorbjørnsen (midtstopper) og Andreas Thorud (venstre back) hittil har markert seg mer enn Bergersen. Jeg tror derfor hjemvendte Lasse Bergan-Foss kan være en minst like god (nød)løsning som Bergersen. Selv om Lasse dessverre ikke fikk mye kamptrening i utlånsperioden til KIL trente han i hele perioden jevnlig én eller to ganger i uka med Fuglas A-lag.

gilbert

Kommentar

• vollafugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 978

Regner med at dette inkluderer cupkampene?

Kommentar

• RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

Opprinnelig skrevet av gilbert
                  RBs meldinger og vurderinger av Thomas Bergersens spill i Lørenskog tyder på at de to eks-LSK-spillerne Anders Thorbjørnsen (midtstopper) og Andreas Thorud (venstre back) hittil har markert seg mer enn Bergersen. Jeg tror derfor hjemvendte Lasse Bergan-Foss kan være en minst like god (nød)løsning som Bergersen. Selv om Lasse dessverre ikke fikk mye kamptrening i utlånsperioden til KIL trente han i hele perioden jevnlig én eller to ganger i uka med Fuglas A-lag.

gilbert
                  Jeg er veldig enig med gilberts vurderinger. Så lenge Bergersen ikke har fast plass i Lørenskog så er han nok ikke engang en nødløsning i forsvaret. Jeg vil også si det samme med Lasse at det ser slik ut så lenge han ikke fikk tillit i KIL. Tipper at det kjøpes eller leies inn en spiller før de vurderer å bruke en av de to.
                  RoyVaadal.

Kommentar

• kimmern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 1174

Nå er det KRISE ja backupen vi har er alt for dårlig til å vinne noe som helst i tippeligaen

Kommentar

• MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3568

Rambekk er nok tilbake tidsnok, så det er mye skader men ikke så helsvart som mange skal ha det til. En backlinje med Shane-Rambekk-PSA-Søgård/Danton/Riise holder nok mer enn nok i de første kampene. Det som blir viktigere er å unngå ytterligere skader og karantener inntil skadene blir leget.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• aguado
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 448

Hva er dette for noe kriseprat? Vi har da spilt svært mange kamper med Shane-Rambekk-PSA-Danton, uten at det har skapt de store problemene. Skjer det skader på en av midtstopperne flytter vi Søgård ned som back og Danton inn som midtstopper.

I kamper mot middelmådige lag som Kärjeng og Fredrikstad er det akseptabelt nok spør du meg. Når det begynner å kommer vanskeligere motstand har vi helt sikkert MJ tilbake og mot toppkampene til høsten er Kippe tilbake.

Kommentar

• Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

Opprinnelig skrevet av kimmern
                          Nå er det KRISE ja backupen vi har er alt for dårlig til å vinne noe som helst i tippeligaen
                          Slapp nå av. Ja visst har vi unormal mye skader i forsvarsrekka, men å krisemaksimere vil jeg ikke være med på. Kan fremdeles stille med gode forsvarere bakerst, men om Steffi og Shane skulle begynne å slite, da blir også jeg nervøs,
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• jonrog
                            Medlem
                            Møteplager
                            • May 2006
                            • 95

Jeg lurer på hva gutta bedriver på treningsfeltet om dagen. Det er jo åpenbart at Tom Nordli feiltrener gutta på en måte, enten det er for ensidig trening eller for mye mengdetrening. Han haddde akkurat de samme skadeproblemene da han var i Start og Vif. Noe må gjøres, det går bare ikke ann at halve troppen er ute med skader.

Kommentar

• RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

Opprinnelig skrevet av kimmern
                              Jeg ser at det er mange som sier seg uenig i dette, f.eks. Rønnern, samtidig som de mener at dersom noen av de forsvarerne som fortsatt er skadefri blir skada, da sliter vi.

Jeg er enig med kimmern dersom han mener at backupen til de gjenværende skadefrie er alt for dårlig, men uenig hvis han mener at de som nå ser ut til å starte mot FFK er håpløse.
                              RoyVaadal.

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Jeg er alvorlig bekymret for fraværet av Kippes hodestyrke i cupkampen mot Aalesund. Hvem skal matche Aarøy i lufta?

Kommentar

• Larsk
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 1053

jeg neida tenker meg at Pål Steffen gjør den jobben bra nok
                                  !!Gunners!!

Kommentar

• WAK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 972

Har vel kanskje vært nent tidligere i en tråd men hvor lenge er Bertheussen ute med skade? Hvordan skade har han?

Kommentar

• KimFL
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1410

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                      Jeg ser at det er mange som sier seg uenig i dette, f.eks. Rønnern, samtidig som de mener at dersom noen av de forsvarerne som fortsatt er skadefri blir skada, da sliter vi.

Jeg er enig med kimmern dersom han mener at backupen til de gjenværende skadefrie er alt for dårlig, men uenig hvis han mener at de som nå ser ut til å starte mot FFK er håpløse.
                                      Må si meg enig med rønner'n, jeg også. Men ryker det en forsvarspiller til, ja da kan man begynne å snakke om krise.

Men akkurat slik det ser ut nå, så er jeg sikker på at de som kan spille, gjør jobben sin. Og motstanderne er jo ikke akkurat skremmende i de første kampene etter serien heller. FFK borte kan bli tøff, mens Odd og Godset bør være overkommelig, selv med en heller tynn stall. Ålesund hjemme i cupen bør også knuses uansett.

Men hvis Rambekk eller PSA blir skada nå, ja da begynner også jeg å svette.

KimFL

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                        Bjørn Helge på krykker
                                        – Det var i en duell med Simen Brenne det smalt til i leggen. Det var så vidt at jeg ikke hadde mulighet til å fortsette, sier Bjørn Helge.
                                        Etter lunsj dro han rett til behandling hos fysioterapeut Jørn Karlsen.
                                        – Legghøne

– Du kan kalle det Bjørn Helge har fått for ei legghøne, sier Karlsen.
                                        – Hvor lang tid kan det ta?
                                        – Det spørs hvor mye legen hans stivner. Men jeg har håp om at han er klar igjen til torsdagens UEFA-cupkamp.
                                        Bjørn Helge også ut med skade. Men det er en ting jeg ikke skjønner: Hvordan påvirkes rekonvalesenstiden hans av hvor mye legen hans stivner?

Kommentar

Working...