Tviler på LSK-medalje

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

    Tviler på LSK-medalje

    Selv om Uwe tviler på medalje så synes jeg han går ganske offensivt ut likevel, han kan ihvertfall snakke for seg i motsetning til andre "fokuserte" trenere :wink: .


    \/ Angrepsfotball \/

  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6079

    #2
    Oi Powell er positiv.

    Det er mer ballspill, flere restitusjonsøvelser og kroppsøvelser, samtidig som teknikktreningen blir prioritert.
    Hva har det blitt mindre av?
    Har kanskje treningene blitt lenger?

    Kommentar

    • CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

      #3
      løping uten ball håper jeg.

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #4
        Jeg er selvfølgelig uhelbredelig optimist, og våger meg med en bastant uttalelse om at Uwe tar feil. Det blir medalje! Men det har jeg selvfølgelig også sagt foran hver eneste sesong siden 1975, så.....

        Forøvrig er det vanvittig deilig å lese positivt vinklede artikler om LSK i riksdekkende medier. Måtte det bare vare.
        Knurr...

        Kommentar

        • Joppe
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Dec 2003
          • 173

          #5
          Kjempebra at Røsler legger favorittstempelet på de andre.
          Håper også riksmediene dømmer oss nord og ned når det nærmer seg seriestart. Det er i utfordrerposisjon LSK er best!

          Kommentar

          • Busk
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jan 2004
            • 134

            #6
            Opprinnelig skrevet av Joppe
            Kjempebra at Røsler legger favorittstempelet på de andre.
            Håper også riksmediene dømmer oss nord og ned når det nærmer seg seriestart. Det er i utfordrerposisjon LSK er best!
            Man kan vel uansett ikke si annet enn at LSK er i utfordrerposisjon heller. Etter 3 sjuendeplasser på rad mener jeg.
            www.koren-robert.com

            Kommentar

            • ole
              Medlem
              Hoffnarr
              • Nov 2003
              • 64

              #7
              Det ligger nok vanligvis en del taktikk i en slik uttalelse, men dette høres ganske realistisk ut. Klart det hadde vært moro med medalje, men en fjerde plass er godt nok for meg i 2005. Vi må huske at det er forholdsvis store endringer i laget og vi har et helt nytt trenerteam. Tror vi skal gi dem litt tid, uansett hvor sulteforede vi er på titler, og det er riktig av Uwe å lempe presset over på akkurat de klubbene han nevner i artikkelen.

              Men for all del, overrask meg gjerne positivt.

              Og når det gjelder spillerstallen er det nok riktig det som skjer. De fleste spillerne, for ikke å si alle, som ikke får fornyet kontrakt hos oss, må finne seg i å senke kravene. De havner i enten nyopprykkede lag som Ålesund, eller i klubber i lavere divisjoner. Unntaket er kanskje Gylfi, men jeg vet ikke hvor Leeds står i forhold til foreks LSK akkurat nå, hadde vært gøy med en treningskamp på Åråsen mot det laget der.

              Utfordringer blir å erstatte de som må gå med bedre spillere, og det gjenstår å få tak i en midtbanespiller og en spiss. Tror Uwe har noe på gang, han har jo bekreftet i avisa at det ar aktuelle utlendinger på gang, selv om jeg aller helst hadde ønsket meg mer lokale spillere.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6079

                #8
                Ser at lillestrøm gjør plass til en ny spiss. Ser ut til at de har solgt myklebust

                Kommentar

                • andee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 1191

                  #9
                  Jepp, og på midtbanen er det lista opp åtte spilere, hvor bare én er typisk ving, og de resterende sju gjør det best sentralt/som indreløper. Likevel settes alle kluter inn for å skaffe en sentral en til!
                  TS05 - Felt C

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6079

                    #10
                    Spessielt rart ettersom üwe helst vil spille 442 og vi har 2 sentral midtbanespillere han vil satse på. Kan umulig ha mer til overs for winsnes enn wehrman og Koren. Han nevner at stallen vi har nå passer best til 433, men det gjør den vel først når han kjøper en sentral spiller til. George er ikke så sentral da, selv om han kan brukes sentralt. Håper på George, men lite sannsynlig.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av andee
                      Jepp, og på midtbanen er det lista opp åtte spilere, hvor bare én er typisk ving, og de resterende sju gjør det best sentralt/som indreløper.
                      Thomas Bjerk, Pål Strand og Johan Petter Winsnes er utpregede kantspillere, å påstå noe annet vil jeg karakterisere som tullete.

                      Du må heller ikke glemme Myklebust og Mifsud som begge kan bekle en kantrolle, spesielt Myklebust har utmerket seg i den posisjonen tidligere.

                      Tipper ellers at vi kommer til å se mye 4-3-3 og da er behovet for sentrale midtbanespillere og indreløpere stort.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6079

                        #12
                        Myklebust som ving? det var nytt for meg, venstre eller høyre?
                        Det værste med denne stallen tror jeg kanskje er det at det er nevnt 5 forsvarere, og rapporter på forumet tyder på at en av dem er ferdig i klubben. Da har vi 4 forsvarere. Men Rambekk kan vel i hvertfall også regnes som forsvarer, winsnes er velogå mulig som beck. Powell synes jeg ikke overbeviste som midstopper i fjor. Mener vi burde hatt en forsvarsspiller til i stallen.

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Myklebust som ving? det var nytt for meg, venstre eller høyre?
                          Høyre.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • LSK-supp.
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 1023

                            #14
                            Det var da en lite ambisiøs uttalelse fra en nyansatt trener.

                            Var det ikke slik at LSK har fått litt penger å kjøpe spillere for? Savner ambisjoner på Åråsen om dagen.

                            Å si at vi havner lavt, for så å bli positivt overrasket, er en negativ og feig holdning, noe jeg ikke hadde trodd om Owe, men det kan jo være at han bare er realistisk også.

                            Uansett, begge deler er dårlig nytt.
                            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                            Kommentar

                            • Bolsen3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 1061

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                              Det var da en lite ambisiøs uttalelse fra en nyansatt trener.

                              Var det ikke slik at LSK har fått litt penger å kjøpe spillere for? Savner ambisjoner på Åråsen om dagen.

                              Å si at vi havner lavt, for så å bli positivt overrasket, er en negativ og feig holdning, noe jeg ikke hadde trodd om Owe, men det kan jo være at han bare er realistisk også.

                              Uansett, begge deler er dårlig nytt.
                              Slik jeg oppfatter det, har Uwe en ambinasjon om å bli nummer 4. Jeg vet ikke hvordan du vurderer det, men i mine øyne er det en offensiv holdning, og alt annet enn feigt. Må huske på at vi har fått 7.plasser 3 år på rad nå, kan ikke forlange at Uwe skal prate om gull og titler allerede etter få uker. Vet ikke hvor du har det fra at Uwe sier vi havner lavt, med mindre du regner 4.plass for lavt...

                              Kommentar

                              • andee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 1191

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Opprinnelig skrevet av andee
                                Jepp, og på midtbanen er det lista opp åtte spilere, hvor bare én er typisk ving, og de resterende sju gjør det best sentralt/som indreløper.
                                Thomas Bjerk, Pål Strand og Johan Petter Winsnes er utpregede kantspillere, å påstå noe annet vil jeg karakterisere som tullete.

                                Du må heller ikke glemme Myklebust og Mifsud som begge kan bekle en kantrolle, spesielt Myklebust har utmerket seg i den posisjonen tidligere.

                                Tipper ellers at vi kommer til å se mye 4-3-3 og da er behovet for sentrale midtbanespillere og indreløpere stort.
                                Vi er enige om Pål Strand, men at jeg personlig mener Bjerk og Winsnes har spilt sine beste kamper i år som indreløpere, regner jeg med du vil diskutere med meg. De to største svakhetene til JPW er tempo og innlegg, ergo ikke den mest typiske ving i mine øyne. Uenig? Helt sikkert. Bjerk kan etter hvert bli en voldsomt kreativ MIDTbanespiller, som jeg håper vi alle får glede av i skjorta med år framover. Han har god teknikk, og slår gode innlegg, men hvis han får "tre" gode pasninger gjennom til de foran der, tror jeg vi kan få brukt ham enda mer effektivt. Kan hende jeg gjør som hesten i gamledager og driter på draget nå, men jeg synes vingene i dagens fotball bør være meget hurtige, og da passer ikke de ovennevnte best på vingen.

                                Fullt klar over at Myklebust og Mifsud kan spille kant i 4-3-3, men poenget var i utgangspunktet fordelinga av spillerne på lsk.no, der blant annet Rambekk står oppført som midtbanespiller, og ikke back som de fleste vel regner med at han skal spille.

                                Dessuten - Rösler har jo uttalt at han helst vil se Lilelstrøm i 4-4-2. Hvorfor benytter han ikke da handlefriheten til å hente en typisk ving? Altså en 4-4-2 ving? Og hvis Rambekk faktisk blir sett på som en sentral en, da. Skal vi da ende opp med åtte sentrale/indreløpere??

                                Vil ikke gjøre noen stor sak ut av det her, bare forklare hvor tilfeldig dumt et innlegg kan virke dersom man ikke kjenner historien bak det.
                                TS05 - Felt C

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6079

                                  #17
                                  Lillestrøm har etterhvert nok muligheter på vingen i 433, men burde ha en som er et bedre alternativ på høyrevingen i 442. I tillegg skulle jeg gjerne sett en stopper til i klubben selv om jeg har tro på PSA. Synd at det ikke ser ut til at orjinta får en ny vår i lsk.
                                  Forøvrig er det neppe en tilfeldighet at Myklebust ikke er lista opp i stallen samtidig som barcelona ser etter en ny spiss. Det er helt opplagt at de har kjøpt han.

                                  Kommentar

                                  • Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

                                    #18
                                    Jeg synes også det er merkelig at vi ikke har behov for flere vinger/kanter/flanker. Vi har bare en som er god nok, det er Pål Strand. Han spiller 1/3 gode kamper, 1/3 dårlige kamper og 1/3 skadet i løpet av en sesong. Noe som betyr at vi i den perfekte verden burde hatt 4 stk Pål Strand typer. Vi har altså èn...

                                    Bjerk har jeg aldri sett. Myklebust har jeg heller aldri sett. Mifsud har jeg sett. Han er ingen kantspiller overhodet. Også har vi Johan Petter da... Ikke hurtig, svært begrenset finterepertoar, men faktisk ganske gode innlegg.

                                    Jeg er ikke enig i at vi trenger en kantspiller, vi trenger to. En til hver kant! Også trenger vi en midtstopper.

                                    Men la oss håpe at Uwe er som Egon Olsen jr, at alt er timet og tilrettelagt - at han har en plan.

                                    Kommentar

                                    • CocaJerry
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2532

                                      #19
                                      Mifsud kan lett gjøres om til høyrekant, men det spørs om han vil gjøres om til det. Chister George er garrantert en av de som LSK prøver å hente nå, han er ikke akkurat noe kantspiller til 4-4-2 han heller, så de med våte drømmer om 4-4-2 må nok vente en stund.


                                      Forresten så nekta Myklebust å bytte klubb siden Barcelona ikke ville skifte fargene på drakta til gul og svart så han dukker nok opp på spiller oversikten til LSK igjen.

                                      Kommentar

                                      • Joppe
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Dec 2003
                                        • 173

                                        #20
                                        [quote=
                                        Man kan vel uansett ikke si annet enn at LSK er i utfordrerposisjon heller. Etter 3 sjuendeplasser på rad mener jeg.[/quote]

                                        Foran 2004 sesongen så ble jo LSK sett på som utfordrer til RBK med tanke på spillerkjøpene som ble gjort. Jeg tror det er riktig å legge forventningene lavt og ikke hause det opp. Jeg tror heller ikke vi kan forvente allverden denne sesongen heller...

                                        Kommentar

                                        Working...